Bron: knmi.nlquote:Komende avond en nacht zijn er opklaringen en kan er plaatselijk mist ontstaan. Later in de nacht trekken er wolkenvelden het noorden van het land binnen. Het gaat op veel plaatsen matig vriezen, in het oosten en zuidoosten lokaal streng. De gevoelstemperatuur ligt in het zuidoosten lokaal rond de -15 graden. Later in de nacht loopt de temperatuur in het noorden van het land langzaam op. Door aanvriezing van deze mist kan gladheid optreden. De wind is zwak uit noordoostelijke richting.
Morgenochtend neemt de bewolking verder toe en een gebied met lichte sneeuw (in het noordwesten natte sneeuw) trekt van noordoost naar zuidwest over het land. De wind wordt tijdelijk noordelijk en wordt matig, in het noordelijk kustgebied (vrij) krachtig. De temperatuur stijgt hierdoor in de noordwestelijke helft naar enkele graden boven nul.
Dat doe je anders wel de hele tijd!quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:08 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik wil de pret niet verder bederven,
TT 703/704.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:02 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ja, dat staat inderdaad overal op Twitter. Maar is die melding ook werkelijk van het KNMI afkomstig? Ik betwijfel dat sterk, totdat ik een bron zie waaruit werkelijk blijkt dat het een KNMI-statement is.
Tot die tijd is het - helaas - een slechte grap van iemand die via twitter de weeromstandigheden denkt te beïnvloeden.
Van weeronline dus.quote:
Is aanvriezing van de mist juist niet gunstig voor het ijs? Dan groeit het niet alleen van onder maar ook van boven aan.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:08 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik wil de pret niet verder bederven, maar de nieuwste weersverwachting die het KNMI afgeeft (van 12.54 uur), is nog ongunstiger.
[..]
Bron: knmi.nl
quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Weersverwachting voor Leeuwarden
vandaag 25° / 30°
morgen 25° / 30°
lullo, er staat toch 3 dagen vorst.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:08 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik wil de pret niet verder bederven, maar de nieuwste weersverwachting die het KNMI afgeeft (van 12.54 uur), is nog ongunstiger.
[..]
Bron: knmi.nl
twitter:FrieseElfsteden twitterde op woensdag 08-02-2012 om 13:09:30Volgens het weerstation in Lemmer is de kans op een #elfstedentocht 82%! Zal het dan toch zo zijn? Vanavond weten we het! reageer retweet
en als het dat niet was, dan nog is het tof want mist op de straat maakt klunen overbodig!quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:09 schreef Wruijff het volgende:
[..]
Is aanvriezing van de mist juist niet gunstig voor het ijs? Dan groeit het niet alleen van onder maar ook van boven aan.
Ik weet niet of @elfstedentweets degene is die dat bericht de wereld in heeft geholpen, maar je kunt niet anders dan vaststellen dat het onzin is.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:05 schreef marcodej het volgende:
@elfstedentweets maakt geen slechte grappen. Is op dit moment het best geinformeerd over de route.
maar dan kan de tocht nog steeds doorgaan hoorquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Weersverwachting voor Leeuwarden
vandaag 25° / 30°
morgen 25° / 30°
Dan gaat hij zeker door.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
en als het dat niet was, dan nog is het tof want mist op de straat maakt klunen overbodig!
unibet zegt nu dat JA de elfstedentocht gaat door 1,70x je inzet betaalt, en NEE hij gaat niet door 2,00 keer je inzet betaalt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:12 schreef DeLuna het volgende:
twitter:FrieseElfsteden twitterde op woensdag 08-02-2012 om 13:09:30Volgens het weerstation in Lemmer is de kans op een #elfstedentocht 82%! Zal het dan toch zo zijn? Vanavond weten we het! reageer retweet
Nogmaals, het is niet de hele dag boven nul.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:12 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik weet niet of @elfstedentweets degene is die dat bericht de wereld in heeft geholpen, maar je kunt niet anders dan vaststellen dat het onzin is.
Het vervelende is dat de Elfstedentocht wordt verreden in Friesland, niet in Zuidoost-Nederland, waar het morgen overdag licht vriest. De getallen "-2 / 2" zijn helaas zo dat het eerste van toepassing is op Zuidoost-Nederland en lichte dooi op de noordwestelijke helft. Dat is ook wat het KNMI zelf uitdrukkelijk schrijft in de weersverwachting. Ook de harde wind en kans op natte sneeuw is niet bepaald bevorderlijk, helaas.
Dus @elfstedentweets is vast goed geïnformeerd over de route, maar doet aan wishful thinking door de weersverwachting voor Zuidoost-Nederland te hanteren.
lullo, -2 / 2 betekent echt niet dat het ijs ineen keer weg is, 'snachts vriest het weer dubbel zo hard aan. twitter had dus gelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:12 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik weet niet of @elfstedentweets degene is die dat bericht de wereld in heeft geholpen, maar je kunt niet anders dan vaststellen dat het onzin is.
Het vervelende is dat de Elfstedentocht wordt verreden in Friesland, niet in Zuidoost-Nederland, waar het morgen overdag licht vriest. De getallen "-2 / 2" zijn helaas zo dat het eerste van toepassing is op Zuidoost-Nederland en lichte dooi op de noordwestelijke helft. Dat is ook wat het KNMI zelf uitdrukkelijk schrijft in de weersverwachting. Ook de harde wind en kans op natte sneeuw is niet bepaald bevorderlijk, helaas.
Dus @elfstedentweets is vast goed geïnformeerd over de route, maar doet aan wishful thinking door de weersverwachting voor Zuidoost-Nederland te hanteren.
Tjonge jonge, je doet het er gewoon om om negatief te zijn. Pak je een valiumpje.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:12 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Zo'n type die ook tijdens de hele WK-finale roept 'we gaan toch verliezen'. Godsgruwelijk irritant.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:19 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Tjonge jonge, je doet het er gewoon om om negatief te zijn. Pak je een valiumpje.
voor een gratis overnachting en eten bij 't galamadammen hotel doe ik veel!quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:19 schreef alors het volgende:
Oproep om te komen vegen bij de Galamadammen op Omrop Fryslan
Inderdaad,of zo iemand die tegen kleine kinderen gaat zeggen van ''sinterklaas bestaat toch niet''quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:20 schreef Silenus het volgende:
[..]
Zo'n type die ook tijdens de hele WK-finale roept 'we gaan toch verliezen'. Godsgruwelijk irritant.
Ze moeten wel, er moet van alles geregeld en besteld worden. Dus ze weten het heus al wel.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar soms denk ik wel dat ze achter de schermen al lang besloten hebben dat het doorgaat. Waarom zouden die bedrijven anders zoveel werk verzetten? Zo'n tent opzetten is niet gratis..
Nee, ik ben gewoon realistisch. Het zijn juist twitteraars als @elfstedentweets die het erom doen om positief te zijn. De man (of vrouw) twittert letterlijk dat het KNMI zou hebben gesteld dat er geen dooi wordt verwacht. Dat terwijl het KNMI die dooi wel degelijk verwacht.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:19 schreef Anno2012 het volgende:
Tjonge jonge, je doet het er gewoon om om negatief te zijn. Pak je een valiumpje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |