Kleine waarschuwing, het kan flatulentie veroorzakenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:07 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
rijst met kidneybonen ? Rare mix maar misschien is het wel lekker
!!quote:Op zondag 12 februari 2012 11:26 schreef The_Hives het volgende:
koffie, en straks als ontbijt geitenkaas scones maken.
Die tiramisuquote:Op zondag 12 februari 2012 07:16 schreef evo87 het volgende:
pic alert. Gisteren lasagne en tiramisu![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het is vooral naar eigen smaak. In tegenstelling tot gewone scones geen vanille en suiker ed erin.quote:
Dank! Ik heb nooit zelfrijzend bakmeel in huis, maar verder moet dit wel gaan lukken.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:13 schreef The_Hives het volgende:
[..]
het is vooral naar eigen smaak. In tegenstelling tot gewone scones geen vanille en suiker ed erin.
Ik doe zo'n 300 gr zelfrijzend bakmeel
2 theelepels bakpoeder
50 gram boter
iets minder dan een dl melk (maar afhankelijk van het deeg meer melk of meer meel)
ei
snuf zout
wat peper
theelepel mosterd
maak ik een deeg van, rol het uit in een lap verdeel de geitenkaas erop (zo'n 80 gram) rol ik stevig op, even laten rusten en snij er plakken van zo'n 2 centimeter van. Bestrijken met ei of melk voor de kleur.
Nu heel basic want heb niet genoeg in huis (geen zin om naar de supermarkt te gaan en wist niet dat ik ze zou maken), maar je kan ook een variatie maken met bv:
geitenkaas, pecorino en munt
snuf cayennepeper door het deeg
En de hoeveelheden geitenkaas en pecorino bv is gewoon trial en error. Keer proberen en dan naar eigen smaak aanpassen
Mijn man belt net, heeft kaartjes voor het theater vanavond, wordt dus uit eten in de stadquote:Op zondag 12 februari 2012 14:01 schreef Zonnetje1981 het volgende:
spaghetti met left-over gehaktballen van gister
Leuk! Veel plezier!quote:Op zondag 12 februari 2012 14:29 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Mijn man belt net, heeft kaartjes voor het theater vanavond, wordt dus uit eten in de stad
Geloof ik graag!quote:Op zondag 12 februari 2012 17:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Die kippetjes beginnen heerlijk te ruiken! Denk dat het een succesje wordt!
Ze zijn ook echt heerlijk! Ben sowieso dol op kleine kippenvleugeltjesquote:Op zondag 12 februari 2012 17:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Die kippetjes beginnen heerlijk te ruiken! Denk dat het een succesje wordt!
Hier ook, was lekker.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond kip tikka massala (met rijst)
Koop dat soort rommel dan toch ook niet!quote:Op maandag 13 februari 2012 18:13 schreef Muck het volgende:
Pizza
De nieuwe honig maaltijdsaus blijkt namelijk vies te zijn. Heel vies.
ziet er goed uitquote:Op maandag 13 februari 2012 19:09 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, stap 2 net gedaan, nog 40 minuutjes tot de bacon eroverheen gaat
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 februari 2012 19:09 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
ow wat heerlijk!quote:Op maandag 13 februari 2012 19:09 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik 1 gewone sinaasappelquote:
Bij mij in de buurt moet ik het bij een zeer goed gesorteerde groentenwinkel een dorp verderop zoeken. Jammer, want anders at/dronk ik elke dag bloedsinaasappels(/sap)!quote:Op maandag 13 februari 2012 20:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik 1 gewone sinaasappel+ een kop thee.
Geen idee waar ik bloedsinaasappels kan kopen eigenlijk..
doe ik ook niet, ik heb het gekregenquote:Op maandag 13 februari 2012 18:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Koop dat soort rommel dan toch ook niet!
In Barendrecht waar ik toevallig zaterdag was bij de groenteboer, je ziet ze inderdaad niet veel, maar ze zijn zo lekker.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik 1 gewone sinaasappel+ een kop thee.
Geen idee waar ik bloedsinaasappels kan kopen eigenlijk..
Mooi zoquote:
En splaakgeblek?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Geen makreel wegens tijdgeblek
dat staat hier nu op, simpel maar zo lekkerquote:Op maandag 13 februari 2012 15:06 schreef golfer het volgende:
Oh en nu een van kreeftenfond gemaakt soepje met fruits de mer er doorheen.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |