Nog even de uitslag van de derde etappe in de Ronde van Qatar.quote:1. Lars Petter Nordhaug (Sky) 3:55:27
2. Rui Costa (Movistar) a a 26
3. Sergio Luis Henao (Sky) a 28
4. Jakob Fulsang (RadioShack) a 35
5. Tiago Machado (RadioShack) a 45
6. Salvatore Puccio (Sky) a 57
7. Xavier Florencio (Katusha) m.t.
8. Jeremie Galland (Saur Sojasun) m.t.
quote:1. CAVENDISH Mark 11 SKY PROCYCLING 3h 23' 48"
2. BOONEN Tom 31 OMEGA PHARMA-QUICK STEP 3h 23' 48" + 00' 00"
3. KRUOPIS Aidis 85 GREENEDGE CYCLING TEAM 3h 23' 48" + 00' 00"
4. RENSHAW Mark 1 RABOBANK CYCLING TEAM 3h 23' 48" + 00' 00"
5. DEGENKOLB John 101 PROJECT 1T4I 3h 23' 48" + 00' 00"
6. FARRAR Tyler 61 GARMIN - CERVELO 3h 23' 48" + 00' 00"
7. SELIG Rüdiger 77 KATUSHA TEAM 3h 23' 48" + 00' 00"
8. BOUCHER David 92 FDJ-BIGMAT 3h 23' 48" + 00' 00"
9. WAGNER Robert 48 RADIOSHACK-NISSAN 3h 23' 48" + 00' 00"
10. KUCHYNSKI Aliaksandr 76 KATUSHA TEAM 3h 23' 48" + 00' 00"
3 seconden dus.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:33 schreef Steven184 het volgende:
Dekker definitief in tijd van 1e groep gegeven of niet?
Een topic als deze verdient inderdaad wel een mooie OP. Zeker als er al meer dan honderd topics zijn. De wielerkalender zo wat mij betreft wel mooi staan in de OP. Verder nog genoeg andere dingen, die eventueel nog af te schermen zijn i.v.m. lange laadtijdenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:06 schreef TheArt het volgende:
Vraagje, kan niemand eens een mooie OP maken voor het wielertopic? Ik ben er zelf niet al te handig in, vandaar mijn vraag aan anderen.
Misschien een overzicht idd van de wielerkalender en daarnaast een overzicht van de verschillende WT-ploegen, ProContinentale-ploegen en eventueel ook Continentale-ploegen. Dus gewoon een lijst met ploegen, niet de renners daarbij natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Een topic als deze verdient inderdaad wel een mooie OP. Zeker als er al meer dan honderd topics zijn. De wielerkalender zo wat mij betreft wel mooi staan in de OP. Verder nog genoeg andere dingen, die eventueel nog af te schermen zijn i.v.m. lange laadtijden
Top!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:24 schreef ItaloDancer het volgende:
Dat vind ik wel leuk om te doen. Ik ga straks even kijken.
quote:Tjallingii over de 'sprinttrein'
"Ik zal een coördinerende rol hebben in de koers, aan het eind gewoon het tempo houden en vijf kilometer voor de finish zorgen dat we bij elkaar blijven", aldus Tjallingii.
gaat de commissie volgende week (geloof ik) tegen het licht houdenquote:Op donderdag 9 februari 2012 10:12 schreef SteveBudin het volgende:
Is er al iets bekend over de WorldTour-licentie van SaxoBank? Die houden niet heel punten over zonder Contador.
Zou mooi zijn. Mooie, aanvallende renner.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:14 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Hopelijk ook weer tijdens het voorjaar,
Hopelijk weer een tweestrijd tussen Cancellare en Bonen (en de rest). Vorig jaar was toch een beetje een anticlimax.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:14 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Hopelijk ook weer tijdens het voorjaar,
Vorig jaar was geweldig, een open finale bevalt me sowieso beter dan de twee besten die op 30 of 40 km. van de streep wegrijden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hopelijk weer een tweestrijd tussen Cancellare en Bonen (en de rest). Vorig jaar was toch een beetje een anticlimax.
Voorjaar = Ronde van Vlaanderen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vorig jaar viel lichtjes tegen omdat het uiteindelijk Nuyens was die won. Als dat Chavanel was geweest, had dat beter meegevallen.
quote:1 - Cavendish
2 - Oss
3 - Sagan
4 - Degenkolb
5 - Selig
6 - Davis
7 - Demare
8 - Guardini
9 - Galimzyanov
10 - Henderson
Nee.quote:
quote:Ronde van Zwitserland wordt loodzwaar
De Ronde van Zwitserland kent dit jaar twee ritten met aankomst bovenop een col buiten categorie. Dat maakte het organisatiecomité van de negendaagse rittenkoers bekend.
De rittenwedstrijd start dit jaar op zaterdag 9 juni met een 7,3 kilometer lange rit tegen de klok in Lugano. De ronde doet voorts ook even een uitstapje naar Italië. In tegenstelling tot andere jaren eindigt de rittenkoers niet met een tijdrit, maar vindt die op de voorlaatste dag plaats. Het gaat om een 34,3 kilometer lange chrono in Gossau. Op de voorlaatste dag is er een aankomst bergop in Arosa en de slotrit gaat over twee bergen buiten categorie.
Ik betwijfel of het echt een massasprint was. Tiernan-Locke kan snel aankomen, maar zo snel om een Hutarovich of Chavanel te kloppen, daar geloof ik niet ook. Er waren ook berichten dat er een val was in de sprint. Misschien had dat er wat mee te maken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:50 schreef bjarki het volgende:
Ronde van de Mid.Zee, 1e etappe: (massasprint)
1. Jonathan Tiernan-Lock (Endura Racing)
2. Yauheni Hutarovich (FDJ-BigMat)
3. Sébastien Chavanel (Europcar)
En Pozzato het sleutelbeen gebroken in Qatar vandaag.
Nope, was een aanval van Tiernan-Locke in de slotkilometer las ik. Hutarovich kon hem net niet meer te pakken krijgen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:56 schreef bjarki het volgende:
Het is een verassende winnaar ja, de massaspurt kan ontregeld zijn, maar ze kwamen wel degelijk en groupe aan:
http://www.cyclingnews.co(...)tage-1/photos/206918
Geen dankquote:
quote:Wouter Vandenhaute: 'De Muur ligt op de verkeerde plek'
Wouter Vandenhaute heeft in Antwerpen de Flanders Classics voorgesteld. Dat de Ronde van Vlaanderen een nieuw parcours krijgt en dat de Muur van Geraardsbergen sneuvelt, vindt hij logisch. 'Maar het was een zware beslissing', geeft hij aan Sporza toe.
'De Ronde is erfgoed dat heel Vlaanderen toebehoort', zegt Vandenhaute op Sporza. 'Ik ging het nieuwe parcours gaan verkennen met Eddy Merckx en Marc Uytterhoeven. Ze waren eerst kritisch, maar de sfeer sloeg om en uiteindelijk wilden ze het een kans geven. En ook de renners zijn enthousiast.'
Muur ligt verkeerd
Volgens Vandenhaute speelt de Ronde zich af in de Vlaamse Ardennen. 'De beleving is daar veel groter dan in volle finale. Er staan amper toeschouwers op de lange, rechte stukken tussen de heuvelzone en de Muur en Meerbeke. De beleving op de muur was fantastisch, maar hij ligt compleet uit de baan. Als het nieuwe parcours lukt, kan de Ronde het voorbeeld worden voor alle eendagskoersen ter wereld. Koersen van A naar B heeft zijn tijd wel gehad.'
Moeilijke keuzes
De renners krijgen trouwens een druk wielervoorjaar voor de kiezen. 'Wel zijn we er ons van bewust dat met Dwars door Vlaanderen op woensdag, de E3-Prijs Harelbeke op vrijdag en Gent-Wevelgem op zondag door de renners moeilijke keuzes gemaakt zullen moeten worden. Niet iedereen zal in staat zijn om deze drie zware koersen achtereen te rijden. De E3-Prijs is WorldTour geworden en daar wil ik hen mee feliciteren, maar Dwars door Vlaanderen zou het kind van de rekening kunnen worden. Daarom ook willen we de kalender nog graag eens hertekenen, maar ik denk dat we met de huidige vorm al een serieuze stap voorwaarts hebben gezet.'
quote:FOTOSPECIAL. Vrieskou stopt Flandrien Stijn Devolder niet
In Qatar en volgende week in Oman vlamt het peloton in de woestijnzon. Bij een Belgische min acht graden traint tweevoudig Ronde van Vlaanderen-winnaar Stijn Devolder. ‘Ik heb zelfs even gezweet.'
Gesink had laatst nog een boze tweet over de helmloze vacansoleil rennersquote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:00 schreef eentwee het volgende:
Heeft-ie nou alleen een korte koersbroek en beenstukken aan?Traint uiteraard ook zonder helm..
quote:Sean Kelly: 'Financiële vergoeding voor opleidingsteams'
donderdag 09 februari 2012, 16u07Bron: BelgaAuteur: vermi
Sean Kelly, de manager van het gelijknameige An Post-Sean Kelly-wielerteam, is er opnieuw in geslaagd de nodige budgetten samen te krijgen om een team op pad te krijgen.
'Het sportieve laat ik over aan Kurt Bogaerts, het lokken van sponsors is nog steeds mijn werk', verduidelijkte Kelly donderdag op de ploegvoorstelling in Tielt. 'Het is niet simpel om de nodige fondsen bij elkaar te krijgen. Het wielrennen komt stilaan uit de doemsfeer van een rist dopinggevallen maar de economische crisis speelt ons nu parten. Vooral in Ierland staan sponsors niet meer te springen om geld te geven. Ikzelf kan gelukkig nog enkele deuren opengooien.'
UCI
'Wij hebben dit jaar weer een knappe ploeg. Jonge renners krijgen bij ons de kans zich te profileren en verder door te groeien. Dit onder gezonde druk want iedereen wordt afgerekend op resultaten. Enkele renners hebben wij ondertussen gebracht waar ze nu staan. Eigenlijk zou er een bonussysteem moeten bestaan waarin teams als de onze een financiële tegemoetkoming krijgen voor hun opleidingswerk. Wij steken immers pakken geld in het maken van renners. Daar dragen de grote ploegen toch de vruchten van? Ik kaartte dit voorstel al eens aan bij de UCI maar tot op heden kwam daar maar weinig van terecht.'
Is hij nu zo dik, of komt dat door de hoeveelheid kleren die hij aan heeft?quote:
Als Gesink niet had zitten bellen tijdens het fietsen had hij z'n poot niet gebroken. Verder heeft ie wel gelijk natuurlijkquote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gesink had laatst nog een boze tweet over de helmloze vacansoleil renners
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |