Nu hopen dat die ten Have nooit meer aan een baan komt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:49 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Eens. Johan Cruijff zal overwinnen. Beter dan best kan je namelijk niet worden. Zinloos al dat gekonkel van de RVC, minus Cruijff off course.
JOHAN CRUIJFF GROOTSTE ALLER TIJDEN
Jawel, want jij bedoelt neem ik aan de NSB en niet de beschermingsmacht van de partij van Hitler. Hoe dan ook natuurlijk smakeloos en terecht dat je nieuwe account geband zal worden. Ik hoop dat je zelf gigantisch hard hebt kunnen lachen om deze meesterlijke humor.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:51 schreef geilewillem het volgende:
[..]
Ken de geschiedenis, zou ik zeggen..
Maar het is een beetje humor op de dag dat Ajax nog een beetje overtuigend had kunnen zijn door toch met Louis van Gaal in zee te mogen gaan.
Met wegloper Johan Cruijff, die zelfs het verraad gepleegd had door zijn actieve loopbaan bij Feyenoord af te sluiten, is een SS-uniform zo gek nog niet.
Eens. Het is een waanzingedachte dat er ook maar iemand Cruijff kan overmeesteren, simpelweg omdat hij het meeste verstand heeft van voetbal en zélfs op rechtszakengebieden wint hij.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:54 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nu hopen dat die ten Have nooit meer aan een baan komt.
Denken dat je van Johan kan winnen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:57 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Eens. Het is een waanzingedachte dat er ook maar iemand Cruijff kan overmeesteren, simpelweg omdat hij het meeste verstand heeft van voetbal en zélfs op rechtszakengebieden wint hij.
Maar ja, das logisch.
Ik vrees dat het nog niet voorbij is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:01 schreef DonRaja het volgende:
Ok Cruijff wint, is er dan definitief bestuurlijke rust in de tent?
Duurt nog wel een seizoen of 2.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:01 schreef DonRaja het volgende:
Ik vrees dat dit nog maar het begin is...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:03 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik vrees dat het nog niet voorbij is.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:04 schreef geilewillem het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit nog maar het begin is...
Maak voor de duidelijkheid anders nog een plaatje waarin je iemand portretteert als oorlogsmisdadiger.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:04 schreef geilewillem het volgende:
[..]
Klinkt wel spannendquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:04 schreef geilewillem het volgende:
[..]
Zijn naam, zijn posts en zijn plaatje zeggen genoeg, niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Maak voor de duidelijkheid anders nog een plaatje waarin je iemand portretteert als oorlogsmisdadiger.
Ja, maar eerst 7 boeken, het laatste boek gaat verfilmd worden in twee delen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:06 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Klinkt wel spannendKomt er nog een film overuit?
Ben jij er nou nog steeds?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:04 schreef geilewillem het volgende:
[..]
Laten we hopen van nietquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:01 schreef DonRaja het volgende:
A.s. vrijdag zal het zijn. Tenzij Ten Have en het andere tuig uit zichzelf vertrekken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:18 schreef davihaa het volgende:
Gefeliciteerd iedereen. Nu nog volgende week het vertrouwen opzeggen in de RvC, dan kunnen ze naar huis.
![]()
Vooruit Europa League kan ik wel mee leven, 2014 CL moet lukken nu Ten Have zijn zin niet krijgt.quote:
Tsja, ze zijn levensmoe. Ik ben tegen geweld, maar dan zal er zwaar geweld gaan zijn. Ik mag toch hopen dat het zover niet komt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:23 schreef J2T het volgende:
Wow stel dat ze de benoemingsprocedure gewoon opnieuw doen maar dan met Cruijff. Zouden ze dat echt willen? Ik denk serieus dat er dan doden gaan vallen.
Het is zomaar mogelijk, dat bord voor hun kop is groot genoeg helaas.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:23 schreef J2T het volgende:
Wow stel dat ze de benoemingsprocedure gewoon opnieuw doen maar dan met Cruijff. Zouden ze dat echt willen? Ik denk serieus dat er dan doden gaan vallen.
Ik ben bijzonder tégen rellen en bedreigingen. Maar als bovenstaande gebeurt, kijk ik wel ff de andere kant opquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:23 schreef J2T het volgende:
Wow stel dat ze de benoemingsprocedure gewoon opnieuw doen maar dan met Cruijff. Zouden ze dat echt willen?
Normaal ben ik niet zo van bakstenen gooien, maar het zou kunnen als ik ze zie dat ik uitschiet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ben bijzonder tégen rellen en bedreigingen. Maar als bovenstaande gebeurt, kijk ik wel ff de andere kant op
Maar het is eigenlijk gewoon te gek voor woorden, vooral omdat ze het argument "in belang van ajax" nog durfde te gebruiken, terwijl alle Ajacieden tegen hem waren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:31 schreef Contador_The_Best het volgende:
Ten Have en consorten gaan méér dan over lijken. Ze willen dat niets meer zichtbaar is, dat er dus geen tegengas gegeven kan worden.
Ongehoord.
Idd. Plaat voor je kop, machtswellust gaat soms érg ver. Ze schieten zichzelf daarmee alleen maar in de vingers. Ten Have zal hopelijk nooit meer een baan krijgen. Opperslang Coronel is wellicht nog een graadje erger.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Maar het is eigenlijk gewoon te gek voor woorden, vooral omdat ze het argument "in belang van ajax" nog durfde te gebruiken, terwijl alle Ajacieden tegen hem waren.
Deze duivel denkt alleen aan zichzelf, dus niet vreemd dat je Urinoir haat.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:39 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik kan niet eens argumenten verzinnen, maar ik haat die man.
Zou erg mooi zijn, zit AN even door te lezen en kwam dit tegen:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:38 schreef Contador_The_Best het volgende:
BAVA kan niet geschrapt worden'
Het advocatenkantoor van Johan Cruijff, Baker en McKenzie, heeft laten weten dat de uitspraak van het Gerechtshof 'winst voor de club Ajax'. Ze zijn van mening dat de BAVA niet geschrapt kan worden, in tegenstelling tot wat Peter Wakkie eerder dinsdag zei.
'Het hof heeft duidelijk uitgesproken dat de handelwijze van de andere commissarissen niet door de beugel kan', laat het prestigieuze bureau weten in een verklaring. 'Dat is winst voor de voetbalclub Ajax'.
Als Wakkie toch doorzet met de procedure schroomt Baker en McKenzie het niet om het hard te spelen. 'Dan zeg ik: kom maar op. Dan sturen wij een deurwaarder langs om de dwangsom te innen', zegt Frank Kroes tegen Novum.
Volgens hen is het nu niet mogelijk om weer met elkaar om tafel te gaan en een beslissing te nemen over de aanstellingen. 'Van de vrucht van overleg kan geen sprake zijn. Cruijff krijgt dan toch weer dezelfde beslissing gepresenteerd'.
Kroes is van mening dat de BAVA niet geschrapt kan worden. 'Ajax heeft alleen de agendapunten afhankelijk gemaakt van het vonnis. De vergadering is niet voorwaardelijk uitgeschreven, dus die kunnen ze niet schrappen'.
Bron: ANP
quote:BAVA was eis vorige uitspraak, maar vonnis is vernietigd. Daarom hoeft BAVA niet door te gaan. Woensdag duidelijkheid.
Ai, dit kan inderdaad nog wel even duren. Ik vraag me af wat die gasten denken ermee te winnen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:38 schreef Contador_The_Best het volgende:
BAVA kan niet geschrapt worden'
Het advocatenkantoor van Johan Cruijff, Baker en McKenzie, heeft laten weten dat de uitspraak van het Gerechtshof 'winst voor de club Ajax'. Ze zijn van mening dat de BAVA niet geschrapt kan worden, in tegenstelling tot wat Peter Wakkie eerder dinsdag zei.
'Het hof heeft duidelijk uitgesproken dat de handelwijze van de andere commissarissen niet door de beugel kan', laat het prestigieuze bureau weten in een verklaring. 'Dat is winst voor de voetbalclub Ajax'.
Als Wakkie toch doorzet met de procedure schroomt Baker en McKenzie het niet om het hard te spelen. 'Dan zeg ik: kom maar op. Dan sturen wij een deurwaarder langs om de dwangsom te innen', zegt Frank Kroes tegen Novum.
Volgens hen is het nu niet mogelijk om weer met elkaar om tafel te gaan en een beslissing te nemen over de aanstellingen. 'Van de vrucht van overleg kan geen sprake zijn. Cruijff krijgt dan toch weer dezelfde beslissing gepresenteerd'.
Kroes is van mening dat de BAVA niet geschrapt kan worden. 'Ajax heeft alleen de agendapunten afhankelijk gemaakt van het vonnis. De vergadering is niet voorwaardelijk uitgeschreven, dus die kunnen ze niet schrappen'.
Bron: ANP
Bericht van 13 december 2011.quote:BAVA deze week aangevraagd
Het interim-bestuur van Ajax zal nog deze week een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) aan vragen. Oud-penningmeester van Ajax en erelid Arie van Os had maadag voorafgaand aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) van Ajax een vooruitziende blik. "Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Maar de commissarissen moeten weg.”
„Als ik in de schoenen van Steven ten Have, Marjan Olfers, Edgar Davids en Paul Römer stond, was ik – net als Johan Cruijff – bereid om in het belang van de vereniging de eer aan mezelf te houden. Maar dat zullen ze wel weer niet doen", aldus Van Os. Aldus geschiedde (voorlopig).
De BAVA moet beslissen over de toekomst van de raad van commissarissen bij Ajax (Ten Have, Cruijff, Davids, Römer en Olfers). Er is 42 dagen nodig tot de oproep voor de BAVA en de vergadering zelf.
Ongelooflijk om zo je ongelijk te presenteren. Ze hebben keihard verloren en worden vrijdag keihard weggestuurd. Wat een ratten.quote:1. De vorderingen van alle eisers, behalve Cruijff, zijn afgewezen.
2. De benoemingen van Sturkenboom en Blind als titulair directeuren zijn in stand gelaten.
3. Met betrekking tot de benoemingen van Sturkenboom en Van Gaal als statutaire bestuurders oordeelt het Hof dat de besluitvorming van 16 en 25 november jl. niet correct is geweest. Het Hof voegt er echter aan toe dat niet valt in te zien waarom na ongedaan making van deze besluiten, deze besluiten (tot benoeming van Van Gaal en Sturkenboom) niet alsnog binnen zeer afzienbare termijn geldig genomen kunnen worden.
4. De proceskosten zijn gecompenseerd (ook voor de eerste aanleg), waaruit blijkt dat beide partijen over en weer gedeeltelijk in het gelijk en gedeeltelijk in het ongelijk zijn gesteld.
5. Uit het arrest volgt dat de algemene vergadering van aandeelhouders, waarin het vertrouwen in de Raad van Commissarissen al dan niet wordt opgezegd, niet behoeft te worden gehouden. De daadwerkelijke beslissing hieromtrent wordt binnen twee dagen genomen.
quote:De rechters ‘verbieden Ten Have c.s. aan de voorgenomen besluiten van 16 en/of 25 november 2011 tot benoeming van Van Gaal en Sturkenboom tot statutair directeur enige (verdere) uitvoering te geven, op straffe van verbeurte aan Cruijff van een dwangsom van ¤ 25.000,-
Hij speelt ook al een tijd niet, dus kan prima in Oranje mee. Daar zit toch ook iedereen op de bank of tribunequote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:12 schreef KingRoland het volgende:
Wat vinden jullie van Boerrigter?
(beetje laat dit)
en vinden jullie hem ''Oranje'' waardig?
Erg belangrijke speler.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:12 schreef KingRoland het volgende:
(beetje laat dit)
Boerrigter is voor mij de beste Ajacied van de eerste seizoenshelft, kan een man voorbij, goede voorzet, kan scoren. Heel erg jammer dat hij geblesseerd is. Voor die 600.000 euro een uitstekende aankoop. Hopelijk is hij er snel weer bij. Na Narsingh en Assaidi beste klassieke buitenspeler van de eredivisie. (vind Mertens geen klassieke buitenspeler, wel erg goed hoor)quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:12 schreef KingRoland het volgende:
(beetje laat dit)
Eens, al zou hij technisch toch eigenlijk een stuk sterker moeten zijn. Maar idd, klassieke buitenspeler die ook nog eens lef vertoont.quote:
En ook nog eens kan scoren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:22 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Eens, al zou hij technisch toch eigenlijk een stuk sterker moeten zijn. Maar idd, klassieke buitenspeler die ook nog eens lef vertoont.
Vind Mertens meer klassieke buitenspeler dan Assaidiquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:17 schreef davihaa het volgende:
[..]
Boerrigter is voor mij de beste Ajacied van de eerste seizoenshelft, kan een man voorbij, goede voorzet, kan scoren. Heel erg jammer dat hij geblesseerd is. Voor die 600.000 euro een uitstekende aankoop. Hopelijk is hij er snel weer bij. Na Narsingh en Assaidi beste klassieke buitenspeler van de eredivisie. (vind Mertens geen klassieke buitenspeler, wel erg goed hoor)
Nog geen tijd voor oranje trouwens, eerst maar eens een heel seizoen spelen.
Klopt. Ik denk dat Ajax niet zo laag had gestaan op de ranglijst als Boerrigter steeds fit was geweest.quote:
Inderdaad. Ik vind Boerrigter de beste aankoop van de afgelopen jaren qua prijs/kwaliteit verhouding. By far zelfs.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:17 schreef davihaa het volgende:
[..]
Boerrigter is voor mij de beste Ajacied van de eerste seizoenshelft, kan een man voorbij, goede voorzet, kan scoren. Heel erg jammer dat hij geblesseerd is. Voor die 600.000 euro een uitstekende aankoop. Hopelijk is hij er snel weer bij. Na Narsingh en Assaidi beste klassieke buitenspeler van de eredivisie. (vind Mertens geen klassieke buitenspeler, wel erg goed hoor)
Nog geen tijd voor oranje trouwens, eerst maar eens een heel seizoen spelen.
Van Cruijff zelf niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:39 schreef davihaa het volgende:
Is er al ergens een reactie van Cruijff te vinden? nos.nl werkt niet goed bij mij.
Klopt ja, maar dat was allang bekend. Daarom hebben ze deze week nog een poging geprobeerd om de RvC alsnog voor vrijdag te laten opstappen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:47 schreef muzas het volgende:
http://nos.nl/artikel/338159-rechter-geen-benoeming-van-gaal.html
wtf @ einde.. dus als de RVC niet zelf opdondert, maar wordt weggestemd dan mag de rechtbank de nieuwe RVC vullen..
My god....
hoe naief kan je zijn....quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:36 schreef j0rdiiii het volgende:
http://www.afca.nl/nieuws/hennie-henrichs-nu-per-direct-aan-zet/
Zul je zien dat we de 2e slag verliezenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:04 schreef ajacied4lf het volgende:
Eerste slag gewonnen, gefeliciteerd
dat wachten we 'rustig' af. We zullen verlost zijn van Ten Have.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:05 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Zul je zien dat we de 2e slag verliezen
Wtf. Ik heb vaak sowieso verkeerd geschreven zien worden. Maar dit is toch wel weer een nieuwe variant.quote:
Bullshit. Oudste en meest voorkomende variant die er bestaat.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wtf. Ik heb vaak sowieso verkeerd geschreven zien worden. Maar dit is toch wel weer een nieuwe variant.
Vergeef me teksten de komende uren, er is wat alcohol doorheen gegaan na het goede nieuwsquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wtf. Ik heb vaak sowieso verkeerd geschreven zien worden. Maar dit is toch wel weer een nieuwe variant.
Toen je maanden lang Cruiff in plaats van Cruijff zei zat je aan de coke?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:22 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Vergeef me teksten de komende uren, er is wat alcohol doorheen gegaan na het goede nieuws
Whaha, wat een discussie. Schrijf het nu maar goed. Cruijff moet trouwens ook zelf vertrekken uit de RvC, lijkt me veel beter, het plan is er immers al. Wie moet voor jullie Algemeen Directeur worden?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:22 schreef msnk het volgende:
[..]
Bullshit. Oudste en meest voorkomende variant die er bestaat.
Coke, Speed, , XTC, je wilt het niet wetenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:28 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Toen je maanden lang Cruiff in plaats van Cruijff zei zat je aan de coke?
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:32 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Coke, Speed, , XTC, je wilt het niet weten
zo-i-zo schrijf je toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zo wy soquote:
quote:Barça - Ajax A1 op Eredivisie Live
Ajax A1 speelt woensdag de belangrijke kwartfinalewedstrijd in de NextGen Series tegen FC Barcelona U19. Het elftal van Fred Grim en Ronald de Boer reist af naar Spanje. De wedstrijd tussen de twee grootmachten wordt rechtstreeks uitgezonden op Eredivisie Live.
Ajax A1 eindigde als tweede in poule 3, boven Rosenborg BK en Fenerbahce SK, met tien punten uit zes wedstrijden. Aston Villa sloot de groepsfase af met twaalf punten uit zes wedstrijden.
FC Barcelona werd in groep 1 winnaar met 15 punten, gevolgd door Olympique Marseille met 12 punten.
De winnaar van FC Barcelona - Ajax speelt in de halve finale uit bij Liverpool. De andere halve finale gaat tussen Inter en Marseille.
In de Eredivisie voor junioren doet het talentvolle elftal uit de Ajax-jeugdopleiding het zeer goed. De A1 staat fier bovenaan de ranglijst met Feyenoord/Excelsior A1 in het kielzog.
FC Barcelona U19 - Ajax U19 begint woensdag om 18:30 uur.
Kijken! Hand van Johan is zichtbaar in deze groepquote:
In beide toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:06 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kijken! Hand van Johan is zichtbaar in deze groep
1-1 met oogstrelend mooi voetbal, en dat die kleine dekselse invaller aan de kant van Ajax (nr. 14) in de laatste seconde van de 2e verlening de bal van 30 meter zó in de kruising schietquote:
Kom maar op met die persconferentie. Beurs is dicht, als titel is ''tyfusmongolen stappen op'' voldoende.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:53 schreef j0rdiiii het volgende:
Reactie van Wakkie is van de Ajax site gehaald;
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)-in-hoger-beroep.htm
En wie ons terecht kapot probeert te maken krijgt natuurlijk gewoon vrij baan...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:13 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Eindelijk don't mess with JC
[ afbeelding ]
wij zijn Ajax en wie ons onterecht probeert kapot te maken krijgt het 14x zo hard terug.
Gaan de geruchten idd dat er misschien zo een persconferentie is en dat ze opstappen. Zou fijn zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:25 schreef TJV het volgende:
[..]
Kom maar op met die persconferentie. Beurs is dicht, als titel is ''tyfusmongolen stappen op'' voldoende.
Groetjes.
Cruijff wilde al eerder opstappen maar zag er van af toen de rest dat niet wilde. Als de RvC opstapt, gaat Cruijff gelijk mee.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:43 schreef Stiggie het volgende:
Als zij vrijwillig zouden opstappen? moet Cruijff dan ook opstappen of is dat alleen met wegstemmen.
Nee hoor. Want nu is er een rechterlijke macht die een uitspraak heeft gedaan waardoor de normale bestuursreglementen van Ajax niet meer van toepassing zijn. Cruijff is in het gelijk gesteld dus ook als de RvC opstapt, kan Cruijff aanblijven.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:44 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Cruijff wilde al eerder opstappen maar zag er van af toen de rest dat niet wilde. Als de RvC opstapt, gaat Cruijff gelijk mee.
haha terugkrabbelaarsquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:53 schreef j0rdiiii het volgende:
Reactie van Wakkie is van de Ajax site gehaald;
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)-in-hoger-beroep.htm
quote:'Luciano Narsingh staat zelf hartstikke open voor Ajax'
Vorige week kwam het niet tot een transfer, maar Ajax blijft SC Heerenveen-aanvaller Luciano Narsingh (21) op de voet volgen.
'We hebben geen concrete afspraak over een toekomstig gesprek gemaakt, maar het is duidelijk dat we Luciano een zeer interessante speler vinden', zegt technisch directeur Danny Blind. 'En hijzelf staat hartstikke open voor Ajax. Luciano is een Amsterdammer, hij heeft hier in de jeugd al gespeeld en de club ligt in zijn achtertuin.'
Het ligt in de lijn der verwachting dat SC Heerenveen komende zomer zaken wil doen met geïnteresseerde clubs. Het contract van Narsingh in Friesland loopt medio 2013 af en de kans dat hij bijtekent is nihil.
Nadat Ajax-aanvaller Miralem Sulejmani vorige week geblesseerd was uitgevallen in de uitwedstrijd tegen Feyenoord, informeerden de Amsterdammers naar een transfer op korte termijn. 'Dat was puur ingegeven door die blessure van Miralem', vertelt Blind.
'Daardoor zijn we afgeweken van ons oorspronkelijke standpunt dat we alleen achter versterking zouden aangaan als een belangrijke speler weggekocht zou worden. Toen kort na Feyenoord-Ajax bleek dat Sulejmani spoedig zou herstellen, was de noodzaak van een snelle komst van Narsingh minder groot. Maar we blijven hem volgen.'
Alleen wat beter presteren, als Heerenveen hoger eindigt zou hij zelf graag met zijn team zekersteweten een europees avontuur willen makenquote:
quote:Het wegstemmen van de Rattenbak van Commissarissen (muv van cruijff) mogelijk van de baan
De buitengewone aandeelhoudersvergadering (bava) over het wegsturen van de rvc kan in theorie nog worden afgeblazen. Dit laat Ajax dinsdag weten.
Peter Wakkie, advocaat van de nv Ajax, vindt dat de uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam voor meerdere uitleg vatbaar is. Het hof zegt ook: als je zou willen, zou je deze benoemingsprocedure opnieuw kunnen doen, aldus Wakkie over de aanstellingen van directeuren Louis van Gaal en Martin Sturkenboom bij Ajax.
Het hof bepaalde dinsdag dat Ajax Van Gaal en Sturkenboom niet had mogen benoemen. Maar volgens Wakkie zou Ajax het nu alsnog, maar dan op de juiste manier kunnen doen. 'Er zou dan een nieuwe vergadering van de raad van commissarissen moeten worden uitgeschreven.'
Als de rvc hiertoe besluit, zou de bijzondere algemene vergadering van aandeelhouders (bava) van Ajax volgens raadsman Wakkie vrijdag niet door hoeven gaan. Punt 2 van die vergadering, de voorgenomen benoemingen van Van Gaal en Sturkenboom, is door de uitspraak van het gerechtshof namelijk komen te vervallen. 'De rvc en de directie van Ajax schrijven aandeelhoudersvergaderingen uit en kunnen die ook schrappen.'
En Tadic staat hartstikke open voor Twente.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
'Luciano Narsingh staat zelf hartstikke open voor Ajax'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |