dit.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 05:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Tj.. Als je om de 3 à 4 uur gaat voeden ga je je productie om zeep helpen..
Je bepaalt zelf natuurlijk! Maar wou t wel even zeggen.
Precies dat!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:40 schreef Aventura het volgende:
Wb borstvoeding weet ik ook niet beter of je doet dat op verzoek en niet op klok. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Over zuigbehoefte, ik zie niet in waarom je daar ook niet aan tegemoet mag komen van de hap. Hoezo, het is ' gewoon' zuigbehoefte. Dat heeft-ie net zo nodig als jouw melk denk ik dan maar. Hij is nog maar zo klein.
Ja is dat zo? passen je borsten zich hier niet op aan dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 05:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Tj.. Als je om de 3 à 4 uur gaat voeden ga je je productie om zeep helpen..
Je bepaalt zelf natuurlijk! Maar wou t wel even zeggen.
Dat is dus pertinent niet waar. Staat wel in de huisartsenstandaard, maar die is niet altijd up to date.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:50 schreef MamaPurk het volgende:
Aan allergie willen ze dus echt niet.. Is niet te testen bij die kleintjes.
Nee dat vertelde de HA van de HAP mij ook afgelope weekend, maar mijn eigen HA wil er niet aan. We gaan nu die neusspray een kans geven en anders wil ik over 2 weken een verwijzing naar de KA!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is dus pertinent niet waar. Staat wel in de huisartsenstandaard, maar die is niet altijd up to date.
De CB verpleegkundige zei zelfs dat het ook bij volwassenen verkeerd uit kan vallen er kan uitkomen dat ik allergisch ben maar dat ik lichamelijk nergens last van heb. Maar Sarah heeft lichamelijk wel last en als er dan iets positief uitkomt kunnen we dan elimineren en hopen dat ze zich beter zal voelen. Maar ik vind het gewoon rete irritant dat het lijkt alsof er niet naar me gelusiterd word en dat was met die verdraaide reflux ook al zo, misschien tijd om naar ene andere HA te gaanquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:42 schreef Deepfreeze het volgende:
MP, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je het dan na wil laten kijken.
De testen vallen bij die kleintjes toch iets vaker verkeerd uit? Maar wil niet zeggen dat testen helemaal niet kan..
Ja klopt allemaal dat was ikquote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:00 schreef Aventura het volgende:
Mp, zag jou laatst ook al iets posten over roodharigen en daaraan gerelateerde zaken. Ik ben zelf rossig en ik herken me wel in wat je zegt. Eczeem (als kind niet maar als 30'er gekregen), stofallergie, En eerder zag ik je al over smalle hoorgangen (of was jij dat niet). Wist niet dat dat wat met elkaar te maken had. Zo te zien is ons jonkie geen roodharige. Hoewel ik het cute vind ben ik er toch een beetje blij om, vooral omdat hij dan ook niet mijn huid heeft. Huidtype 1, steeds verbranden en smeren met spf 40. Ik heb daar best last van gehad vroeger. Nog steeds trouwens.
+1 van mij!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:15 schreef bitterend het volgende:
MP zo lastig allemaal..ik heb niks toe te voegen maar wil je een virtueel dikkegeven!
Op mijn pink sabbelen wil hij niet meer, dat was alleen de eerste paar weken. Ik heb hier talloze spenen liggen maar geeneen die hij er wil.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
TJ, wil hij evt wel op je pink sabbelen? Heb je al andere spenen geprobeerd?
Ik zou geloof ik ook niet zomaar gaan sleutelen aan het aanbieden hoor... Dan eerst eens overleggen met een lactatiekundige ofzo.Die hebben er toch echt meer verstand van dan een huisarts.
Volgens mij is hijzelf aan het regelen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Lastig TJ. Helemaal op schema voeden lijkt me ook nogal wat. Wat dan, als er na 2 uur honger is. Dan rek je niet nog een uur toch? Naast het productie-gevaar wat de andere al zeiden.
Daan deed dat sabbelen ook. En dan brullen omdat hij toch melk binnenkreeg, terwijl hij alleen wilde sabbelen. Hier werkte de ringvinger het best, of de speen. Nu bij de fles blijft die zuigbehoefte nog steeds zo sterk. Dus ik bied dat eerst aan, als er nog niet zoveel tijd om is sinds de laatste fles. En als hij na de speen en vinger nog steeds brult, dan krijgt hij alsnog de fles. En dat kan best na 1,5 uur al zijn.
Susie, lekker nachtje!
Hier een brak nachtje. Om half 3 een fles, en daarna dik 2 uur werk gehad tot de laatste boer eruit was. Tot die tijd in bed murmelen, mondjes terug geven, en wriemelen. Gelukkig ging manlief eruit om half 7, voor de volgende fles.![]()
En vanmiddag mag ik weer op afspraak bij mijn studiebegeleider voor de laatste restjes scriptie. Gaan we dat ook weer in gang zetten.
Xylometazol toevallig?? Die heeft Sarah dus nu. En volgens de apotheek mag ik het maar 5 dagen gebruiken, dus zit ik over een week waarschijnlijk wel weer bij de HAquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Voor iedereen die het moeilijk heeft.
Ik moest een beetje lachen om buren van Aventura.Cas heeft gisteravond ook weer gehuild in plaats van geslapen. Ben dus ook ziek thuis. We hebben speciale neusspray gekregen, kijken of dat gaat helpen!
Nee dat is door de huisarts nagekeken en hij zegt dat hij dat niet heeft.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:53 schreef octopussy het volgende:
TJ, kan het niet zijn dat je kleintje pijn in zijn mondje heeft van spruw?
Mamapurk, ook van mij een knuffel
Ik denk dat dat het is, hij probeert steeds op zijn duim te zuigen maar die stopt die aan de binnenkant van zijn wang en gaat dan moeilijk kijkenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:09 schreef MamaPurk het volgende:
TJ wat een vervelend dat je kleintje zoveel zuigbehoefte lijkt te hebben maar er niet goed iets mee kan. Ik herken het wel een beetje van Sarah die had het ook en wij hebben 8! verschillende fopspenen geprobeerd, pinkie en later ringvinger waren hier een redelijk oplossing. Sterkte ermee want het is zo vermoeiend![]()
Ik heb niet echt gelezen of je weet wat het zou kunnen zijn, als ie zo blijft huilen zijn het niet zijn tandjes? Valt ie wel in slaap op je schoot? Oorpijn zou ook nog kunnen, grijpt ie naar zijn oortjes?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:00 schreef Cyntiaa het volgende:
Klein beetje zei ik hé![]()
Cas had vandaag wel weer wat verhoging, paracetamol gegeven en nu is het minder. Warm eten had meneer geen zin in. Straks dus douchen, pyjama aan, zetpilletje, flesje en naar bed!
19:00 update. Hij blijft wakker worden en huilen.. Tips iemand? Ik kan het niet aan om voor de 5e nacht op rij beneden te gaan zitten/liggen met hem![]()
Eva heeft ook een echo gehad. En als er één niet stil zit/ligt is het Eva welquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, mooie score.. Daan was vorige week 54cm en 4,7 kg.. Dus een lange smalle inderdaad. Hier nu net in 62 shirts, maar dat is ook vooral voor zijn romplengte. Zijn pootjes zijn niet zo lang..
We hebben 16 maart de echo voor Daan zijn heupjes. Iemand hier ervaring ermee? Zal wel netjes stil moeten liggen?
Yup, het is idd altijd gissen, maar ik merk dat als ik twijfel over de oorzaak van de onrust (en de uitslag op haar gezicht), dat het dan meestal haar tandjes zijn. Misschien preventief smeren met dentinox?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:36 schreef MamaPurk het volgende:
Cynthiaa wat vervelend!!![]()
Wat Juud zegt kunnen het tandjes zijn, dan als je het in huis hebt dentinox ofzo erop. Neusspray heb je al, misschien daarbij ook nog een ui (heb je misschien ook al geprobeerd..).
Hoofdeind van het bedje iets omhoog eventueel paracetamol..
Lastig hoor het is altijd zo gissen bij die kleintjes.
Ja, mijn vriend keek in haar mondje met een lampje, en hij zei dat deze idd behoorlijk groot zijn vergeleken met de ondertanden.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:05 schreef danic het volgende:
Cynthiaa, ik kan ook weinig anders verzinnen dan de anderen al zeggen. Misschien een keertje een klein beetje extra voeding? Nu is dit al de 5e nacht op rij, maar wellicht helpt het voor vannacht.
Paracetamol had je al gegeven toch?
The Tankgirl, leuk is dat hè, die twee extra boventanden. Ze krijgen er zo'n ander gezichtje van, vind ik. Eva heeft nu één snijtand onder, maar de andere staat ook klaar en bovenin zie ik twee grote witte blokken zitten naast haar voortandenZoals dat er uit ziet kan het niet anders dan dat het doorkomen pijn gaat doen. Mán, wat een joekels van tanden!
Ik zou me echt gefrustreerd voelen geloof ik..quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:22 schreef The_Tankgirl het volgende:
Jaaa, die snijtand zal wel nog pijnlijker zijn ben ik bangNaast de uitslag op billen en gezichtje heeft ze er weinig last van gehad gelukkig.
Vandaag was de mevrouw van de video-interactie er weer. Ze heeft een bad momentje en een aankleedmoment opgenomen. Normaal ben ik met het insmeren en aankleden een half uur (echt een vol half uur) bezig. Dit gedeeltelijk omdat Larissa de hele boel bij elkaar gilt en met haar armen benen.. nou eigenlijk met alles loopt te zwaaien en te stampen. Nu was ik binnen 10 min. klaar![]()
![]()
Moet ik nu blij zijn omdat ze zo rustig was of gefrustreerd omdat ik niet weet wat ik anders heb gedaan?![]()
Actrice in de dopquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:26 schreef danic het volgende:
Hahaha TT, tis ook nooit goedNee flauw, maar snap heel goed dat dit niet zo'n handige timing was van je dame om mee te werken. Zou juist fijn zijn als het gaat zoals altijd zodat je daar vervolgens tips voor krijgt. Mja, anders vraag je of ze bij het volgende badje nog een keer een opname wil doen.
Maar misschien is Larissa wel gewoon nieuwsgierig naar de camera en vergeet ze daarom drama te makenIk weet het ook niet hoor, roep maar wat.
Jan en geert beide .. eerste tandje(s) met ca 5 maanden.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:37 schreef danic het volgende:
Eva heeft er nu 5.
Ik las pas ergens (WIJ?) dat kindjes vanaf 8 maanden zo'n 8 tanden zouden hebben. Toen had ik echt zoiets van uhuhtuuuuuuurlijk.
Ze zullen er vast wel zijn, maar het lijkt me stug dat dit het gemiddelde is.
Jan weet ik niet meer uit m'n hoofd, maar Geert kreeg er steeds twee tegelijkquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:45 schreef danic het volgende:
Eva had haar eerste tandje met krap 4 maanden. Daarna iedere maand een tand erbij
Hannah ook. En die kreeg haar eerste tand ook rond de 9 maanden. Helaas is ze (volgende week 2 jaar) nu nog steeds met doorkomende kiezen bezigquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:56 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah deed dat vingers kluiven en kwijlen enzo ook al vanaf een maand of 5 en die kreeg pas een tand toen ze bijna 10 maanden was
Daar zie ik ook wel tegenop, maar als ik boodschappen of zo wil doen, moet ik wel. We hebben geen auto, en de super is zo'n 20 minuten lopen (en dus ook weer terug), dat zie ik helemaal niet zitten.quote:
Nijhof in Baarn, schijnt dat de betere ijzerhandel ze heeft of ook wel hema, maar geen idee of die ook zo stevig zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:35 schreef Cyntiaa het volgende:
Wat een leuk ding, Aventura! Zodra Cas kan zitten ga ik hier ook eens naar kijken! Waar heb je hem gekocht?
ik heb jaren geleden iets dergelijks gekocht bij de Dirk of Blokker. Is al gebruikt voor het verplaatsen van grint, als wastobbe bij het verven van kleding en doeken en nu al een paar jaar als wasmand. Heerlijk ding is het!quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:52 schreef Aventura het volgende:
We twijfelden trouwens tussen een tubtrug, een bibabad en een speciekuip. Bibabad viel af vanwege de (imo belachelijk hoge) prijs. Dik 100 euro voor wat stangen bekleed met plastic. Een speciekuip is toch groot en lomp en niet mooi. De tubtrug kunnen we later ook nog gebruiken als tuinafvalmand, wasmand, etc etc.
Even intikken op google of volgende link sowieso:quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:35 schreef Cyntiaa het volgende:
Wat een leuk ding, Aventura! Zodra Cas kan zitten ga ik hier ook eens naar kijken! Waar heb je hem gekocht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens! Wat een prachtige ogenquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:06 schreef Poezebeest het volgende:
Dml; wat een leukerd is Puck toch en wat een geweldig mooie ogen heeft hij!
Nirak; wellicht heb ik er overheen gelezen, maar wat was de reden dat ze dat onderzoek gingen doen?
Dat is niet fijn idd, weet ik inmiddels uit ervaringquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:24 schreef Susie het volgende:
Verdorie, kan spoilers niet meer openen op mijn mobiel
Inmiddels heeft ze alweer gedronken, zo'n 100 ml, dus komt het toch nog goed. Ik maak haar straks evengoed weer wakker (na mijn vorige bericht was ze na 10 minuten alweer wakker ofzo), anders ben ik vannacht wel heel vroeg de pineut ben ik bang!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
Ja, dat wil ie ook gerust doen hoor, maar er zijn altijd boodschappen bezoekjes enz op zaterdag, dus dan blijft vaak alleen de zondag over en ga ik er ook vrijwel meteen uit om te kunnen ontbijten met elkaar. Het leven is te leuk, zonde om te slapen, daar draai ik al maanden op....quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:34 schreef bitterend het volgende:
Oh Juud hier ook 2 keer per nacht maar ik vind het een verademing in vergelijking met elke 2-3 uur van de eerste 9 weken!
Misschien dat je vriend haar in het weekend even een paar uurtjes wil bezig houden en kan jij mooi bijslapen
quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:16 schreef danic het volgende:
Dottir gefeliciteerd(krijgen we foto's te zien Vanyel, denk het niet hè?)
hmm, Jan is met ruim drie jaar nog wel gemeten in t ziekenhuis (z'n hoofd dus). heb je enig idee waarom ze 't daar wel doen dan ?quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoofd was hier ook 45cm met 11 maanden DJMO. Ze stoppen vanaf 1 jaar ook met het hoofd meten. Zolang het gewoon idd op het lijntje maar door groeit geen probleem.
Nee geen idee sorry want geen ervaring mee.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
hmm, Jan is met ruim drie jaar nog wel gemeten in t ziekenhuis (z'n hoofd dus). heb je enig idee waarom ze 't daar wel doen dan ?
Ik heb het met Chris gedaan toen hij al iets ouder was. Maar bij ons mocht het pas vanaf 6 maand. En dan zag je vaak nog dat die kleinsten best wel koud waren aan het eind. Of halverwege al brulden van de moeheid. Maar er zaten ook wel waterratjes tussen die al vlot het wel vol konden houden en het water helemaal geweldig vonden. Ik zou, denk ik, vanaf de eerste prikje zelf vrij gaan zwemmen. En dan evt.vanaf 6-9 maand een wekelijks iets..quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:10 schreef TimeJumper het volgende:
Ik denk erover om te gaan "babyzwemmen". Iemand ervaring mee? Is het leuk? tenminste vinden de meeste baby's het leuk?
Of is zwemmen met 3 maanden alleen voor de lol voor de moeder
Die van ons vindt het heerlijk, maar heeft na een minuut of 20/30 echt genoeg gehad. Gewoon een keer proberen met vrij zwemmen in een warm zwembad. Wij gaan in onze stad naar het van der Valk hotel op zondag, daar is het heerlijk "warm"quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:10 schreef TimeJumper het volgende:
Ik denk erover om te gaan "babyzwemmen". Iemand ervaring mee? Is het leuk? tenminste vinden de meeste baby's het leuk?
Of is zwemmen met 3 maanden alleen voor de lol voor de moeder
10 weken is niets te vroeg, kijk maarquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:52 schreef capricia het volgende:
Ik ben ook geinteresseerd in babyzwemmen. Volgende week de eerste inenting, dus daarna mag het.
Wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen? Zwemt een baby echt?
Is 10 weken niet te vroeg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Oh echt? Ik laat lex echt niet bij een ander logeren, ook al is t maar 200 meter verderop.. voor mijn gevoel hoort ie gewoon bij mij, of in mn bed of naast me in de Co, maar pffrr ik moet er niet aan denkenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:25 schreef MeNicole2 het volgende:
Matthias is al paar keer uit logeren geweest. Maar die gaat ook alleen maar naar mijn ouders. Die wonen hemelsbreed 200 meter verderop. Vanaf volgende week gaat ie wel naar de kinderopvang. Kom niet aan werken toe als ik hem in huis heb. Zal wel wennen zijn!!
Vind het ook wel eens fijn dat we een keer een avond weg kunnen en geen rekening hoeven te houden met de kinderen. In het begin haalden we hem dan weer op omdat ie toch nog wakker was ofzo. Maar nu slaapt ie vanaf 19:30 en dan vind ik het zielig om hem wakker te maken en uit zijn warme bedje te halen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Oh echt? Ik laat lex echt niet bij een ander logeren, ook al is t maar 200 meter verderop.. voor mijn gevoel hoort ie gewoon bij mij, of in mn bed of naast me in de Co, maar pffrr ik moet er niet aan denken
wij wel, daarom gaan we regelmatig uit eten, naar concerten. Straks naar Gent. Ik wil soms weleens alleen aan mezelf denken, lekker eten, drinken. Gelukkig staat mijn grote familie te springen om op te passen. Overigens schilder ik mn ouders af als barbaren, maar volgens mij was het vroeger gewoon zo. Ze zijn nu veel milder en zijn als was in ventjes handen. Ik vertrouw ze volledig. Ze laten hem echt niet brullen. Wat ik wel expliciet moet en ga zeggen is dat ik positivisme wil. Dus niet benoemen wwat niet goed is of zou zijn, maar stimuleren. Niet ' happen maar, je moet nu toch wel een keer eten', maar: ' goedzo knul, we proberen het morgen nog een keer'.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:25 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar hebben jullie dan nooit behoefte aan gewoon even met zijn tweeen? Mijn lief werkt heel veel en is vaak elke avond pas laat thuis. Dan gaat ie met Matthias en Leander onder de douche en geeft Matthias dan de fles en brengt hem naar bed. Dan kunnen we nog even kopje thee drinken en dan is het zo alweer tijd om naar bed te gaan. Want lief moet er weer vroeg uit. Dan zijn we altijd blij dat het weekend is en dat 1 keer in de 2 weken we een avond voor onszelf hebben. Lekker uit eten, filmpje kijken, ergens nog wat drinken.
nop! totaal niet eigenlijk...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:25 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar hebben jullie dan nooit behoefte aan gewoon even met zijn tweeen?
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:32 schreef Sannne het volgende:
Elise heeft ook nog nooit gelogeerd. En alleen mijn moeder, mijn tante en oma mogen oppassen. Verder vertrouw ik gewoon niemand. (nog niet...)
Heb een rammelend vriendinnetje die haar zo graag wil 'lenen' maar ze is geen pop!
Ze blijft aanbieden op te passen maar ik wil het gewoon niet. Maak je eigen baby
Als ze 's avonds in bed liggen zijn we toch ook met zijn tweetjes?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:25 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar hebben jullie dan nooit behoefte aan gewoon even met zijn tweeen? Mijn lief werkt heel veel en is vaak elke avond pas laat thuis. Dan gaat ie met Matthias en Leander onder de douche en geeft Matthias dan de fles en brengt hem naar bed. Dan kunnen we nog even kopje thee drinken en dan is het zo alweer tijd om naar bed te gaan. Want lief moet er weer vroeg uit. Dan zijn we altijd blij dat het weekend is en dat 1 keer in de 2 weken we een avond voor onszelf hebben. Lekker uit eten, filmpje kijken, ergens nog wat drinken.
Haha ik vertrouw zijn vader wel duh. Maar Lex zijn drinkgedrag niet (BV, weinig kolfmeuk, slecht fleshappen)quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zenuwen omdat je kind bij papa is een dag vind ik dan weer een beetje raarmaar in mijn ogen is papa dan al vrij snel ook al een volwaardige opvoeder. Wellicht dat je dat met bv wat anders ziet maar papa zal hem heus niet breken dat ene dagje
. Maar papa had hier dan ook al snel zijn eigen onderdeeltjes met Puck op een dag waar ik me niet mee bemoeide.
ik ben nog verplicht in de ziektewet (ESBL)quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
dan heb ik niks gezegd over breken.
Slecht fleshappen is wel vervelend![]()
Heb je geen werk momenteel eigenlijk?
Ah ja even niet aan gedacht.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:23 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik ben nog verplicht in de ziektewet (ESBL)
Is door dat het begrip gezin is ontstaan meteen het begrip relatie/huwelijk tussen man en vrouw komen te vervallen?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:17 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Mika is voor het eerst uit logeren geweest toen hij 2,5 was. Het laatste jaar gaat hij vaker omdat hij zelf wil. Seth gaat ook zeker de eerste 2 jaar niet. En dan nog gaan ze allebei alleen naar mijn ouders. Ik heb helemaal geen behoefte aan weekendjes samen weg enzo. We zijn een gezin.
Precies de zin waar ik ookquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Is doordat het begrip gezin is ontstaan meteen het begrip relatie/huwelijk tussen man en vrouw komen te vervallen?
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:17 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Mika is voor het eerst uit logeren geweest toen hij 2,5 was. Het laatste jaar gaat hij vaker omdat hij zelf wil. Seth gaat ook zeker de eerste 2 jaar niet. En dan nog gaan ze allebei alleen naar mijn ouders. Ik heb helemaal geen behoefte aan weekendjes samen weg enzo. We zijn een gezin.
Dat zeg je niet. Je impliceert alleen door de manier waarop je het schrijft dat een gezin zijn automatisch inhoudt dat je niet met zijn tweeën weg wil.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:41 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik het slecht vind als anderen het wel doen? Wij doen het niet, meer niet.
Omdat mensen die hun kind wel uit logeren doen door sommigen als mensen waar je jeuk van krijgt worden bestempeld. En daar krijg ik dan weer jeuk van.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:42 schreef bitterend het volgende:
Ik snap ook niet waarom er ophef over is
Staat dat er ook bij?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het echt onzin dat je maar geen kinderen nog had moeten krijgen als je ook af en toe nog met z'n twee wilt zijn.
Dat is dan toch prima! Ik geef alleen aan hoe WIJ het doen. Ik krijg geen jeuk van mensen die het wel doen. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Wij zijn graag samen. Sorry.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zeg je niet. Je impliceert alleen door de manier waarop je het schrijft dat een gezin zijn automatisch inhoudt dat je niet met zijn tweeën weg wil.
Daar denken ze in andere gezinnen wellicht anders over.
Uh huh letterlijk.quote:
Voor sommige mensen is het blijkbaar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk om te accepteren dat hun eigen wereldbeeld niet de absolute waarheid is.....quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Uh huh letterlijk.
Alsof iets alleen met je partner doen voorbehouden is aan het tijdperk voordat je kinderen krijgt.
Ik vind het zo knap hoe je alles zo ogenschijnlijk relaxed doet met twee van die hummels. Ik zou het denk ik heel pittig vinden met twee in de luiers en mijn rug zou zoveel tilwerk niet trekken. Wij wachten dus ook nog maar eempjes.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een leuk topic! En ik heb er mijn ervaringen uitgebreid in gedeeld.
Het gaat hier gewoon heel soepeltjes. Ik merk wel dat het leven praktisch wat lastiger is met een tweede erbij. Zo kan ik nog steeds amper een goed moment vinden om de deur uit te gaan. Er slaapt altijd wel een kind. Maar het duurt niet lang meer voor Lena op één slaapje overgaat, waarschijnlijk.
Weet je wat het ook is met dat praktische? Als je één kind hebt besef je hoe makkelijk het leven was zonder kind. Als je twee kinderen hebt besef je hoe makkelijk het leven was met maar één kind. Enzovoort.Het is vaak een kwestie van verstand op nul zetten en het gewoon doen.
En voor sommige mensen is begrijpend lezen heel moeilijk.....quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is het blijkbaar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk om te accepteren dat hun eigen wereldbeeld niet de absolute waarheid is.....
Ja heb je daar last van?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:05 schreef Juud79 het volgende:
[..]
En voor sommige mensen is begrijpend lezen heel moeilijk.....![]()
![]()
Ik begon met 28, toen 30 en nu dus op dag 34... Stom is dat zeg, moet mijn lichaam niet doen, anders ga ik toch weer overwegen om aan de pil te gaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:10 schreef Juud79 het volgende:
@Susie, hier al 3 keer geweest en iedere keer zat er ong 5 weken tussen, terwijl het voor mijn zwangerschap ong 28 dagen was.
Die laxo werkte bij mij iets te goed.. Van 2 (dunne) glaasjes kreeg ik diarree en dat terwijl ik met een ijzerkuurtje bezig was...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:33 schreef wickie het volgende:
Danic ik heb het topic een schop gegeven
Ik geniet intens van onze 2 kinders. Voor ons was het de juiste beslissing, een 3e zal er niet komen.
Ook valt het me alles mee, eigenlijk minder zwaar dan ik had verwacht. Helpt ook mee dat we 5 absurde maanden achter de rug hebben en daardoor is alles nu genieten.
Wies id vandaag weer bij de kinderarts geweest. Die was erg tevreden. Ze heeft de schade weer lekker ingehaald en zit weer op haar lijntje. Ruim 7 kilo met 5 maanden.
Ze poept onregelmatig en moelijk, ze raadde aan met Rosevicee laxo te beginnen en kijken of dat wat helpt. Over dik 2 maanden terugkomen, dan vooral bespreken hoe de bijvoeding gaat.
Ik ben vandaag bij de HA geweest voor m'n haaruitval. Nja, eigenlijk omdat ze mn bloed zijn kwijtgeraakt voor het onderzoek nav de extreme haaruitval.... Dikke fail...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:11 schreef bitterend het volgende:
beetje koud
Ohja mijn haar begint uit te vallen trouwens...heel erg![]()
het hoort bij t ontzwangeren en die haren verlies je toch wel, of je nou vit. B slikt of niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:31 schreef Juud79 het volgende:
@Nirak, ik heb het ook behoorlijk erg gehad en al dun haar van mezelf, dus paniek/peeuw... Vanaf dat Lientje 3 maanden was totdat ze 5 maanden was. Ik ben direct bij het eerste verlies Vit B complex gaan slikken, na een week of zes werd het minder en kwamen er stekeltjes terug.
Nu is het weer in orde, maar ik moet het nog wel blijven slikken, was even een paar weken gestopt, maar dan is het dof en oogt het minder gezond. Het helpt echt goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |