quote:
Iz u on drugz again?
Maar goed, volgens mij vraag je dit: als je een USB hubje hebt, krijgt die spanning uit 1 USB poortje. Wil je er 10 apparaten aan hangen vervolgens, dan zegt het hubje na 2/3 apparaten waarsch: "Houdoe en bedankt!' aangezien 'ie de gevraagde spanning simpelweg niet kan leveren. Soms zelfs bij 1 apparaat al, als het een apparaat is wat veel stroom trekt. (GSM om te syncen en laden tegelijk bijvoorbeeld, hubje pakt wat overhead omdat die zelf ook wat prik gebruikt en dan blijft er niet genoeg over voor de GSM ; toetsenborden met displays willen ook wel meer gebruiken dan traditionele toetsenborden etc etc.)
Hang je een adapter aan je hubje kan ie meer stroom gebruiken en dus ook meer doorgeven aan de apparaten die er aan hangen. Heb zelf thuis een powered netgear hubje met 7 poortjes: tientje bij de Dixons geloof ik, en geen gekut met het zoeken naar een passende adapter met passende plug, want die zit er standaard bij. Naar mijn ervaring is er _altijd_ wel iets met USB hubjes uit China; ben iig nog nooit een goeie powered usb hub tegen gekomen daar waar adapter al bij zat, vaak hebben ze korte kabeltjes etc etc. of de chip die er in zit werkt half/half waardoor je hub continue disconnect. Enige grote voordeel is dat ze wel vaak een wat leuker design hebben.
Zoals Goddelijker 'm gebruikt is 't natuurlijk prima, als verlening van zijn USB port. En als je de beperkingen weet (en je hangt er 2/3 spullen aan die niet te veel stroom vreten en het dus blijven doen - kwestie van proberen) dan is er uiteraard niets aan de hand. Gaat overigens ook wel weer op: USB hubje wat Goddelijker besteld heeft, heeft ledjes en zal in de regel dus ook net iets meer gebruiken dan eentje zonder.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?