Nog geen drie maanden deed ik de deur open voor een meisje die een voor mij nog totaal onbekende uitstraling toonde. Niet direct onder de indruk maar toch zeker zijn van een hit, liet ik het maar allemaal gebeuren en op het moment dat we twee weken later ook echt in contact kwamen, bleek er een heuse spanning en wederzijdse interesse met een ongemakkelijk tintje.
Het spel mondde uit tot veel samen eten en de boel was spontaan veel gezelliger met haar in de omgeving. Uiteindelijk resulteerde dat in een veelheid aan lichaamscontact waar de vonk duidelijk en goed hard was overgeslagen, waarna ze in eens twee weken weg ging.
In die twee weken zo min mogelijk contact gehad, veel nagedacht en besloten dat dit toch wel mijn nieuwe vriendinnetje zou worden. Ook al had ik het me afgezworen om weer in de relaties te duiken gezien mij het vrijgezelle bestaan mij wel beviel.
En hoewel de vlinders er goed zaten, merkte ik al gauw dat de ongemakkelijke spanning bleef overheersen en dat ik echt moeite had om tot haar door te dringen, of dat ze zelf over de brug kwam met goede initiatieven.
Gezien haar levensfase, impulsieve houding, wilde haren en de prilheid van de relatie, besloot ik het maar onder dat matje te schuiven en door te gaan met goede progressie om er goed van te genieten.
Naargelang de tijd verstreek en alles wat normaler begon te worden, merkte ik op dat haar houding tegen over mij zich begon te keren en redelijk afstandelijk begon te worden. Na dat ik op een avond een gevoelige snaar raakte was de kogel door de kerk en sloeg de sfeer om. Iets wat ik eigenlijk al had aan voelen komen.
Met veel kopzorgen ben ik gaan slapen en besloot de volgende dag de confrontatie aan te gaan vanwege haar gedrag. Het kwam er op neer dat haar verliefdheid verdwenen was. Ze op dit moment prima met haar zelf kon leven en niemand nodig had. Maar ook dat ik de eerste jongen was bij wie ze zich haarzelf voelde en had voor het eerst het idee dat ik een echt vriendje was.
Of het ook echt uit was liet ze maar een beetje in het midden. Ik heb haar mijn gevoelens voor haar verteld en ben weg gegaan. Ze vroeg nog wel om een kus, maar dat kan immers ook macht der gewoonte zijn. Het was een prettig en ontspannen gesprek.
Ik geef haar bedenktijd, hoewel ik toch al bijna zeker van de zaak ben dat het een no-go wordt. Of dat een sprankeltje optimisme is of louter de roze zonnebril weet ik niet, maar verliefd ben ik op dit moment toch wel, dus wat let het om die gevoelens door je lijf te laten gieren. Want juist op het moment dat ik me comfy begon te voelen over het idee van een relatie, wordt het afgekapt. Dat het noodlot toeslaat is dan maar zo. Ondanks dat het dan misschien uit is, voelt het heerlijk. Omdat zij het eerste meisje is in tijden waar ik voor de volle 100% voor gegaan ben, ik niet het idee heb dat ik iets fout heb gedaan en dat het allemaal goede weloverwogen bewuste keuzes waren.
Welja. Ik zie wel hoe het loopt. Gewoon niet te zwaar aan tillen en doorgaan met leven dan maar.