SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Iedereen aan de wooleaters!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
Dat gaat helaas niet, omdat je in de volgende toer weer om de eerder gemaakte stokjes heen moet haken. Als het aantal niet klopt, valt dat opquote:Op maandag 6 februari 2012 12:14 schreef trui het volgende:
oh dat is echt balen muck. kon je niet hier en daar een stokje minder maken en 't zo opvangen? hij ziet er in elk geval mooi uit!
Het waren helaas echt de allerlaatste acht stokjes, en als ik het zelf weet, blijf ik me eraan storenquote:Op maandag 6 februari 2012 12:29 schreef trui het volgende:
nou, ik heb wel eens gesmokkeld hoor, niemand die 't ziet.zeker niet als je dat in de eerste helft van een kleur-rij doet.
Gewoon de achterkant tot voorkant bombarderen.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:33 schreef Angelof9 het volgende:
Bij nader inzien vind ik het toch niet echt mooi, die wooleaters.
Wol is het warmst, acryl het goedkoopst(en redelijk warm) en katoen het minste warm. Ligt er dus maar een beetje aan welk doel het dekentje heeft Wol is wel het meest onhandige met eventueel wassen.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:28 schreef manda-rijn het volgende:
Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik wil een dekentje haken voor in een babyladikantje, maar kan ik daar het beste wol, acryl of katoen voor gebruiken?
quote:Op maandag 6 februari 2012 13:30 schreef Angelof9 het volgende:
Katoen of baby wol, zodat het niet gaat kriebelen, zou ik zeggen.
Ik heb gisteren even een cupcake "gebakken"
[ afbeelding ]
leuk! (daar heb ik er ook al een aantal van liggen (moeten duidelijk nog geblocked worden), maar een hele deken lijkt me echt erg veel werk)quote:Op maandag 6 februari 2012 13:27 schreef trovey het volgende:
Ik denk dat ik na de deken maar eens begin aan deze
http://www.ravelry.com/patterns/library/hawaiian-flowers
Ik kom nog om in de restjes wol, zelfs als de deken af is.
Ik heb momenteel helemaal geen werkende wasmachine die een deken aankanquote:Op maandag 6 februari 2012 13:40 schreef Angelof9 het volgende:
Heb je geen handwas programma op je machine? Anders kun je het wolprogramma draaien zonder centrifuge, dat moet ook goed gaan.
dekens hoeven gelukkig niet zo heel vaak. en kun je niet ergens zo'n los centrifugetje op de kop tikken? als je dat even kort doet, scheelt het een hoop gedrup en tijd.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:39 schreef trovey het volgende:
Acryl zou gewoon in de wasmachine op 30 graden moeten kunnen (staat meestal ook wel op de wikkel), wol is vaak aangegeven met handwas. Bij dingen waarvan ik geen wikkel heb (en dat zijn er heel wat) doe ik gewoon alles met de hand....zal lollig worden straks met die dekens.
Hmmmquote:Op maandag 6 februari 2012 13:30 schreef Angelof9 het volgende:
Katoen of baby wol, zodat het niet gaat kriebelen, zou ik zeggen.
Ik heb gisteren even een cupcake "gebakken"
[ afbeelding ]
Heb ik.quote:Op maandag 6 februari 2012 14:07 schreef trui het volgende:
[..]
dekens hoeven gelukkig niet zo heel vaak. en kun je niet ergens zo'n los centrifugetje op de kop tikken? als je dat even kort doet, scheelt het een hoop gedrup en tijd.
Dat is humor.quote:
Daarvoor heb ik teveel restjes.quote:Op maandag 6 februari 2012 16:24 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ga met mijn restjesbak een keer zo'n draadjes sjaal maken denk ik.
hey, skochsela. ik had helemaal over jouw post heen gekeken. maar dat gehaakte zelfportret in 3D willen we natuurlijk ook wel zien als je weer een fototoestel hebt!!!quote:Op maandag 6 februari 2012 14:00 schreef Skochsela het volgende:
Zo, ik kom ook even weer kijken. Wat zijn die wooleaters in hemelsnaam? Ik neem maar aan een patroon dat heel veel wol kost?![]()
Ben zelf op het moment bezig met een granny square deken, omdat ik nog nooit granny's had gemaakt en ook geen deken! Ben zo'n 25 van de 400 vierkantjes op wegMijn fototoestel is overleden, maar als mijn 'nieuwe' er is, zal ik eens kijken of ik een plaatje kan fixen.
En voor kerst had ik voor mijn vriendje een pop van mezelf gehaakt, bij gebrek aan mijzelf
Ik heb 1 familielid waar ik contact mee heb namelijk mijn broer (de rest is dood of geen echt contact), bij de rest is het een kerstkaart. Krijgt mijn broer 10 draadjessjaals, zal hij blij mee zijn.quote:Op maandag 6 februari 2012 16:36 schreef Angelof9 het volgende:
Kerst kadootjes? Maak je voor de hele familie een draadjes sjaal
Heb ik ook al gezegd dat we niet aan kerstcadeautjes doen?quote:Op maandag 6 februari 2012 19:08 schreef Angelof9 het volgende:
Nouja, met "familie" bedoel ik dan ook vrienden enzo, die je evt kerstkadootjes geeft
Mijn familie is in het geheel niet geinteresseerd in mijn haaksels, die vinden het maar duf. Dus daar heb je ook niks aan
Ik zou niet weten hoe het anders zou moeten. maar ik ben dan ook niet zo'm blocker.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:12 schreef Mirjam het volgende:
een dekentje gemaakt van acryl blocken...
doe je dat gewoon strak uitelkaargetrokken vastspelden op een badhanddoek en natspuiten
ik ook nietquote:Op maandag 6 februari 2012 20:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe het anders zou moeten. maar ik ben dan ook niet zo'm blocker.
Waarop heb je hem nou gespeld, gewoon op een handdoek? Ik ben benieuwd of het werkt, ik ben de GS-jes van mijn babydekentje aan elkaar aan het naaien en wil hem straks misschien ook blocken. Of gewoon strijken (stoom) maar dan gaat het gauw weer krullen vind ik...quote:Op maandag 6 februari 2012 20:47 schreef Mirjam het volgende:
nou, heb net m'n dekentje geblockt, zal me benieuwen
strak uitgespeld (da's een kunst op zich!)
en daarna een combi van natspuiten en stoom van het stoomstrijkijzer er subtiel overheen laten gaan
op een handdoek, die op een oud matras. (logeerkamer)quote:Op maandag 6 februari 2012 21:40 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Waarop heb je hem nou gespeld, gewoon op een handdoek? Ik ben benieuwd of het werkt, ik ben de GS-jes van mijn babydekentje aan elkaar aan het naaien en wil hem straks misschien ook blocken. Of gewoon strijken (stoom) maar dan gaat het gauw weer krullen vind ik...
En wat gaat iedereen hard hier! Leuk die wooleaters, stapel-slak, shawls, roze monster (lijkt inderdaad op een tand!)
Ik bn tot nu toe wel tevreden over mijn GS deken en hoe hij er aan elkaar uit komt te zien. Het is wel een klus, maar op zich gaat het wel snel.
Ziet er goed uit, welkom.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:57 schreef Vicky het volgende:
Ik heb mijn haaknaalden en katoen ook maar weer eens tevoorschijn gehaald.
Ben een bal aan het maken voor mijn nichtje.
[ afbeelding ]
Ik zoek ook een makkelijk patroon voor newborn-mutsjes.. Iemand iets?
Al doende leert men, in ieder geval welkom.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:53 schreef N.icka het volgende:
Hallo allen . Ik zit al maanden jullie creaties te bekijken , en man man man wat kunnen jullie dat toch goed.
Ik heb werkelijk 2 linkerhanden wat handwerk betreft maar vandaag toch maar een bolletje wol en een haaknaald gekocht.
Nu zit ik te pielen op gewoon een proeflapje met vaste steken maar ik heb al moeite om de haaknaald goed vast te houden![]()
True Trui... Maar ja, als ik het in de winkel koop kan ik het tenminste zien/voelen... en snel verstoppen als ik trhuis kom, zodat mijn man zich niet weer afvraagt wat ik nu weer heb gekochtquote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:49 schreef trui het volgende:
nou, het hoeft niet zo heel geheimzinnig gelukkig, ze zijn thuis zo gewend dat moeke met een haakwerk in d'r hand zit dat ze zich doorgaans al niet meer afvragen wat het wordt of voor wie.![]()
succes met alle keuzes!en om de veelheid aan keuzemogelijkheden nog maar even te benadrukken: buiten zeeman en de amersfoortse collectie zijn er soms ook erg leuke aanbiedingen in online winkels he!
Dit is met stip de minst engequote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:14 schreef Angelof9 het volgende:
Ja verschrikkelijk he? Ik begrijp het ook niet, liever een foto met een normale pop. Of gewoon een echte baby.
Edit: http://www.neverlandnursery.com/RebornBabyGirls.html GRIEZEL GRIEZEL! Dat zijn dus allemaal poppen
Op die Neverland pagina of op Ravelry?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:28 schreef trui het volgende:
![]()
![]()
die andere zijn volgens mij gewoon echte baby'tjes hoor! ik weet dat het in de baby-fotografie wel een rage is (geweest?) om baby'tjes in een soort coconnetjes te fotograferen.
Dat is dus een mensaappop, kijk maar naar de voeten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dit is met stip de minst enge![]()
[ afbeelding ]
Daarom vind ik het ook de minst enge, het lijkt ten minste niet op een baby. De rest, dat snap ik echt niet. Waarom wil je datquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is dus een mensaappop, kijk maar naar de voeten.![]()
Ja, ik heb mini-doggies en nee, nog geen nieuwe gemaakt. Ik heb nog geen patroon gevonden wat ik snapte.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:18 schreef trui het volgende:
trovey, jij had toch van die kleine hondjes he? die hebben met dit weer zeker hun jasjes/truitjes wel weer extra hard nodig! heb je nog nieuwe gemaakt lately?
en wat is een cm-band precies?
Ik heb al tig keer met die knoopjes in de handen gestaan maar ze steeds weer teruggelegd omdat ik ze te duur vond.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:30 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb bij de hema knoopjes gekocht (foto van een willekeurige zite, ik boedoel dus die zakjes onderin):
[ afbeelding ]
Maar ik vind vier euro voor 12 knoopjes wel wat duur... Weet iemand waar je heel veel verschillende knoopjes kunt kopen voor een schappelijker bedrag?
Ik schrik me de pleuris van die foto o.Oquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dit is met stip de minst enge![]()
[ afbeelding ]
Ik heb wel eens een docu gezien over mensen met enge fetischen en daar kwamen deze poppen ook in voor. O... ja en mensen die deze poppen als echte baby nemen. OMG wat eng...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:14 schreef Angelof9 het volgende:
Ja verschrikkelijk he? Ik begrijp het ook niet, liever een foto met een normale pop. Of gewoon een echte baby.
Edit: http://www.neverlandnursery.com/RebornBabyGirls.html GRIEZEL GRIEZEL! Dat zijn dus allemaal poppen
een centimeter dus?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja, ik heb mini-doggies en nee, nog geen nieuwe gemaakt. Ik heb nog geen patroon gevonden wat ik snapte.Trouwens de oudste (die 14 gaat worden dit jaar) is niet naar buiten te branden om te wandelen met deze sneeuw en koude, ze plast wel op het balkon(regelmatig even naspoelen met een sopje
), dat heefy ze sinds kort ontdekt dat dat heel handig is
, ach een bejaard mens is met dit weer ook niet naar buiten te krijgen dus ik snap het wel....gelukkig heb ik een draagtas waar ze in kan en ze is wel te tillen met haar nog geen 3 kilo. De andere gebruikt de kattenbak maar wil dan wel af en toe naar buiten toe zolang het maar niet te lang is want "koud
"
"Tja, het zijn niet voor niets Mexicaanse hondjes.
![]()
Cm-band is zo'n oprolbaaar ding waar je iets mee kunt meten, zo heet zo'n ding in de wandelgangen hier in deze streek.Ik ben even totaal blanco wat de algemene benaming is.
Gisteren ging de oudste gewoon op het gras op de sneeuw zitten met een kopquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:21 schreef Angelof9 het volgende:
Knoopjes (ik heb die van de Hema ook): ik haal altijd de knoopjes af van kleding die ik wegdoe omdat het te oud of kapot is. En gebruik meestal ook de "extra" knoop die je vaak bij dingen krijgt als je het koopt.
Off-topic: ik heb ook (kleine) hondjes, geen Mexicanen en niet zo klein dat ze draagbaar zijn, maar ze komen ook niet verder dan het eind van de straat. Dan trekken ze hun pootjes op die te koud zijn geworden en moet ik ze op hun kont terug slepen naar huis.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:03 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik wil niet meer werken, ik wil ook naar huis om te haken
Heb echt nog een mega-lijst met "to-hook" projecten plus ik verveel me hier dood...![]()
[/zeurmodus]
Ik vind je thematafels altijd zo leuk! Hoe ben je daar zo op gekomen?quote:Op maandag 6 februari 2012 21:39 schreef Tan het volgende:
Ik had vorige week een sneeuwklokje met vrouwtje gemaakt van vilt, voor op de wintertafel, het inspireerde me om ook een sneeuwklokje (met bloembolletje) te haken. Achteraf bezien had ik een kleinere naald moeten gebruiken, maar op zich is hij wel gelukt
[ afbeelding ]
Welkom! Niet opgeven hoor!quote:Op maandag 6 februari 2012 21:53 schreef N.icka het volgende:
Hallo allen . Ik zit al maanden jullie creaties te bekijken , en man man man wat kunnen jullie dat toch goed.
Ik heb werkelijk 2 linkerhanden wat handwerk betreft maar vandaag toch maar een bolletje wol en een haaknaald gekocht.
Nu zit ik te pielen op gewoon een proeflapje met vaste steken maar ik heb al moeite om de haaknaald goed vast te houden![]()
Lyssa heeft hier weleens knoopjes gekocht, heul veul voor weinig geld.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:30 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb bij de hema knoopjes gekocht (foto van een willekeurige zite, ik boedoel dus die zakjes onderin):
[ afbeelding ]
Maar ik vind vier euro voor 12 knoopjes wel wat duur... Weet iemand waar je heel veel verschillende knoopjes kunt kopen voor een schappelijker bedrag?
Dank je!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:29 schreef trovey het volgende:
[..], zo beter?
Nog even wat anders: Iemand al eens gehoord van weefhaken? Ik heb het gezien in een oud (begin jaren 80)Ariadneblad maar snap echt niets van de beschrijving behalve dan dat je om een dikke draad schijnt heen te haken. Google levert keurig een gebroken link naar een blog en verwijzingen naar die Ariadne op dus dat schiet niet op.Iemand nog bekend met de Engelse benaming zodat ik verder kan zoeken?
Helaas ik wel...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:50 schreef Angelof9 het volgende:
Gelukkig heb ik geen paypal account...
Waarom gelukkig? Zou je teveel kopen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:50 schreef Angelof9 het volgende:
Gelukkig heb ik geen paypal account...
Yup - ik had al voor 50 dollar knoopjes in mijn "shopping basket" gemikt en toen zag ik dat ik niet kon betalen! Gelukkig maarquote:
O haha, dan gaat het hardquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:10 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Yup - ik had al voor 50 dollar knoopjes in mijn "shopping basket" gemikt en toen zag ik dat ik niet kon betalen! Gelukkig maar
Ga ik daar eens op Googelen alhoewel mijn Frans weer behoorljk belabberd is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:50 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dank je!Ik denk dat ik er vandaag lekker een uurtje eerder tussenuit knijp...
Heb ook ff zitten zoeken, maar kom niet verder dan de Franse term "crochets à tisser"...
Kan geen Engelse benaming vinden, met vertalen kom je niet verder dan "weaving hooks"
En anders jat je ze gewoon van oudere kennissen zoals ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:13 schreef Angelof9 het volgende:
Ja precies, ik dus ook. Ik heb helemaal geen knoopjes nodig!
He Nijna, ik heb langs mn granny stripes deken gewoon een rand granny's gehaakt, op precies dezelfde manier maar er dan helemaal omheen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:09 schreef Nijna het volgende:
Ik storm hier even binnen... hoe kan ik het beste een rand om mn granny stripes haken?
Zelf ben ik nog niet zo ver, maar een kennisje van me wel, maar ze heeft bij elke kleurwissel knoopjes gelegd en die kort afgeknipt (wellicht niet het meest handige), maar is er een manier om dat nog een beetje te verbloemen...?
Hij is zo leuheuk! Ik moet de mijne ook nog afmaken!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:32 schreef Ilske het volgende:
Kan helaas pics van deken zo snel niet vinden.
Heb wel phone-foto van eerste Giraffe (ben al met de 2e bezig):
[ afbeelding ]
In de volgende shops hebben ze wel pakketjes met verschillende dingen. Misschien kun je ook mailen om dingen te combineren:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:30 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Donderdag naar de wibra (hopen dat ze creme wol hebben), die giraffe is zo leuk!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:55 schreef EsseEi het volgende:
heeee "mijn" giraffe!!:D hij is leuuk!
:D en in dezelfde kleuren ^^
(ben ik dan stiekem best wel trots op dat ik dat patroon heb bedacht enzoen blijkbaar klopt het want hij ziet er hetzelfde uit als de mijne
)
Brrrr lekker opwarmen thuis, hele dag koud gehad, koude werkplek enzo. En hele dag gestudeerd want teveel co's, te weinig plek, en nu mag ik vanavond leuke dingen doen, haken enzo
Het makkelijkst is denk ik 1 toer helemaal rondom met clusters van 3 stokjes (net als in de deken zelf!). Aan de zijkanten haak je dan 1 zo'n cluster per gekleurde streep.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:09 schreef Nijna het volgende:
Ik storm hier even binnen... hoe kan ik het beste een rand om mn granny stripes haken?
Zelf ben ik nog niet zo ver, maar een kennisje van me wel, maar ze heeft bij elke kleurwissel knoopjes gelegd en die kort afgeknipt (wellicht niet het meest handige), maar is er een manier om dat nog een beetje te verbloemen...?
Begin me toch echt af te vragen waar je de tijd vandaan haalt!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:16 schreef Angelof9 het volgende:
Sokken en schoenen is dus niet genoeg. De kou komt voornamelijk van de vloer. Misschien dat ik morgen mijn elektrische kussentje meeneem. Zul je zien dat de verwarming het dan weer doet
edit: drie keer raden waar ik weer drie keer mee bezig ben? Ik wou jullie mijn stapeltje padma-parts niet onthouden
[ afbeelding ]
ik heb hem uitgehaald. Ik ga er snel weer aan beginnen met de video;s.quote:Op maandag 6 februari 2012 09:01 schreef trui het volgende:
dottey, ik geloof dat je zelf het antwoord al gevonden hebt? ik heb die muts ook al een tijdje in m'n favorieten, maar ben er nog nooit aan begonnen. goed om te weten dat rij 5 tricky is.
Laten we hopen dat de levering dan beter gaat worden, hier zijn de haaknaalden (en een groot deel van de breinaalden) al tijden niet meer aangevuld.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wat zijn jullie weer allemaal productief bezig! Heb leuke dingen voorbij zien komen......bij mij gaat het niet zo snel. Moet nog een muziekuil maken maar daar heb ik geen zin in en ben nog bezig met mijn deken, maar duurt lang
Maar wat ik eigenlijk wilde komen vertellen......wisten jullie al dat de Hema vanaf maart allemaal nieuwe haakspulletjes in het assortiment krijgt??!!! En volgens mij niet alleen maar tompouce (hoe schrijf je dat) en rookworsten maar ook tassen en aan de foto te zien ook poefs! Ik ben benieuwd. Zie hier een blogsel erover.
Bij mijn Hema geen handwerkspul te vinden. Wel toffe knoopjes.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wat zijn jullie weer allemaal productief bezig! Heb leuke dingen voorbij zien komen......bij mij gaat het niet zo snel. Moet nog een muziekuil maken maar daar heb ik geen zin in en ben nog bezig met mijn deken, maar duurt lang
Maar wat ik eigenlijk wilde komen vertellen......wisten jullie al dat de Hema vanaf maart allemaal nieuwe haakspulletjes in het assortiment krijgt??!!! En volgens mij niet alleen maar tompouce (hoe schrijf je dat) en rookworsten maar ook tassen en aan de foto te zien ook poefs! Ik ben benieuwd. Zie hier een blogsel erover.
Volgens de site is die er alquote:Zo te zien hebben ze ook een soort knifty knitter
dank je! ik heb er vandaag helaas NUL tijd aan kunnen besteden, hele avond met de traktaties voor haar verjaardag bezig geweest.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:39 schreef LittleQ het volgende:
Och ja, Trui's tas! Die vind ik wel leuk geworden, ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
zou het kunnen dat je alleen in 't achterste lusje haakt? onee, dan worden dingen veelal te lang ten opzichte van 't patroon. hmm, nee dan weet ik 't niet. misschien toch iets strakker haken, en minder strak vullen inderdaad.quote:@Ilske, wat ziet je giraffe er leuk uit! Die van mij wordt dik... op de een of andere manier krijg ik dat vaker voor elkaar bij ami's, wat doe ik dan verkeerd? Ben ik misschien té enthousiast met vullen of zo?
Hier hadden ze (toen ik een tijdje terug ging kijken) bij de Hema niks, behalve pakketten om tassen te maken. Dus dat HemaZpaghetti is hier niks nieuws, had juist de andere spullen graag gezien hier!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
Pff, nog strakker? Ik denk dat het aan het vullen ligt, als er staat stevig vullen, dan wil ik 'm ook flink volproppen (hoewel er nog heul veul meer bij konquote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:20 schreef trui het volgende:
[..]
dank je! ik heb er vandaag helaas NUL tijd aan kunnen besteden, hele avond met de traktaties voor haar verjaardag bezig geweest.
[..]
zou het kunnen dat je alleen in 't achterste lusje haakt? onee, dan worden dingen veelal te lang ten opzichte van 't patroon. hmm, nee dan weet ik 't niet. misschien toch iets strakker haken, en minder strak vullen inderdaad.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 08:33 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Onze mini Hema had in december al haakpakketten van die zpagetti kussens. (¤17,95 geloof ik)Ik zocht toen rudolph, maar die hadden ze niet meer.
Word volgens mij een mooie deken die starstich, mooie steken. Leuk die padma-voorraad, volgens mij haak jij vliegensvlug Angel!
Ik heb zelf niet zoveel met padma of de wooleater, maar grappig om te zien hoe we elkaar aansteken hier!:)
Mooie pinguïns Trui, wat een werk!
Volgens mij zijn die babies echt hoor, vind er niks engs aan. Bij die poppn zie je meteen dat het poppen zijn, die zijn gewoon lelijk.
Ik ben druk met het aanelkaar maken van de GS, hoop dat die baby nog even blijft zitten. En daarna gauw verder met mijn granny stripe van 1,75cm breed, had het met dit weer wel lekker gevonden als hij af was geweest!;)
Waar op gekomen? Op de tafel of op het sneeuwklokje? Het sneeuwklokje is gewoon een kopie van de vilten versie. Die tafels maak ik omdat de kinderen het leuk vinden en ik zelf ook erg van de seizoenen houd met alles wat daar bij hoort. Maar seizoenstafels zijn toch wel algemeen bekend dacht ik? De kinderen vinden het alleen minder als er gehaakte dingen op liggen dus ik heb het gehaakte sneeuwklokje weggegevenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:39 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Ik vind je thematafels altijd zo leuk! Hoe ben je daar zo op gekomen?
[..]
nou, ik kende het fenomeen ook niet zo eigenlijk hoor! wel eens een herfsttafel gezien, maar dat was 't zo'n beetje.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:28 schreef Tan het volgende:
Maar seizoenstafels zijn toch wel algemeen bekend dacht ik?
Net even kennisje gebeld, ze was op dit moment wel ziek maar wil graag. Echter wel even afwachten of ze tegen die tijd genoeg is opgeknapt want ze loopt tegen de 80 aan dus even wachten met kaarten bestellen via de site (scheelt weer 80 cent per kaart, we blijven Nederlanders hèquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:27 schreef Lijnloos het volgende:
Leuk Trovey! Ik had ook de soort van planning dat ik met een vriendin weer (ook vorig jaar geweest) zou gaan, maar het werd al lastig met beide planningen en nu hebben man en ik ook nog ons weekendje weg dat weekend geboekt! Ook leuk!
Valt best mee in Zwollequote:Op woensdag 8 februari 2012 13:27 schreef trui het volgende:
dank je BT!![]()
ik vind de giraffe ook erg leuk gelukt ilske. ik heb 'm ook hoog op 't lijstje staan!
veel plezier op de beurs, trovey. dat soort dingen trekken mij niet zo, ik doe op internet al zoveel ideeën op, daar voegt een beurs naar mijn gevoel niet zoveel aan toe. en al die mensen, mèh.
Hoeveel het precies is, kan ik niet zeggen vrees ik, want het middenstukje (dat felle blauw) is bijvoorbeeld van een heel klein restje. Maar ongeveer kom ik er wel achterquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:46 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, dat ga ik bij mijn deken ook doen als-ie af is! Hoeveel bollen er in verdwenen zijn!
Nee, is belachelijk duur.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:00 schreef Angelof9 het volgende:
23 dollar voor een simpel patroon?? Sommige mensen sporen echt niet geloof ik...
Of ben ik gewoon "cheap"?
Klinkt goed! In het begin is het soms lastig inderdaad, maar je moeite betaalt zich straks ruim uit als je er een leuke hobby bij hebt!quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:48 schreef N.icka het volgende:
Ik begin de steken een beetje onder de knie te krijgen , heb er iig plezier inIk zet door en hoop ooit ook eens wat te kunnen laten zien
Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:12 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben gisteren aan het experimenteren geslagen met die loom. Die tutorial die ik had gevonden was de beste. Ik heb nog een paar anderen gekeken om te zien of ik het goed deed, maar die legden het veel minder duidelijk uit. Het is best makkelijk, alleen even een nieuwe handigheid aanleren met dat apparaat. En ik weet nog niet helemaal hoe ik die strips aan elkaar ga maken. Het moet een sjieke sjaal worden, ik gebruik die sparkle wol van de Zeeman. Ik houd jullie op de hoogte!
Kunststofquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:46 schreef Angelof9 het volgende:
Ik was padma's oor aan het aanzetten en toen ik de naald door alle steken trok, brak de top eraf!
Haha, ik ben ook ineens zwaar onder de indruk van jouw armkracht, Angel!quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Kunststofwant als het metaal is dan heb je dat knap gedaan en moet je in het bodybuilderstopic gaan posten.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:47 schreef Lutte het volgende:
Ik heb de haak nu echt te pakken!
Na een kudde pannenlappen een kussenhoes gehaakt, een haarband met bloem en nu bezig met een deken van 'van die vierkantjes'Heb er al 21 in twee dagen
![]()
Het is zo leuk en het gaat zo snel en het is zo rustgevend
Zal eens kijken of ik de vriend zo gek kan krijgenquote:@ Skochsela, een pop van jezelf? Nergens een foto? Ben nu wel heel benieuwd, leuk idee!
Leuke wooleaters gezien, vooral die van Flickr! De achterkant vind ik stiekem ook wel mooier dan de voorkant, maar meestal ziet de voorkant er ook hartstikke leuk uit!
Ik zie hier volgens mij een leeggeplunderde wibra?quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:20 schreef LittleQ het volgende:
Sfeerimpressie van EsseEi's giraffe in wording
[ afbeelding ]
Let niet op de ontzettende troep er omheen, ik had geen zin om op te ruimen voor de foto
quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:16 schreef LittleQ het volgende:
Oehhhhh! Kennen jullie deze shop al? Geweldig!
Zo heette die andere, hij is een wat mislukt (vond ze zelf) monster dat op een kies lijkt. Dan is Tandbederf toch een goede naam??quote:
http://haken.hitbitz.com/decoratieranden.htmquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:20 schreef StefanieV het volgende:
Mijn dekentje is af! Nu nog het randje om af te werken, weet iemand waar ik dat golfpatroon kan vinden om rondom te doen?
Die onderste linkquote:
Juist heerlijk, die kaartjes enzo maken.. ook een van mn hobbiesquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:29 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Die onderste link! Excuus als ik hiermee iemand beledig, maar wat een truttigheid ten top, al die kaartjes en dingetjes
Wil je mijn voorraad niet zien.quote:
Jeetje wat een berg! Jij kunt op je werk gewoon je wolvoorraad uitzoeken? Of is dit de voorraad van het werk?quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:24 schreef mariyette het volgende:
Oh wat een prachtige streepjesdeken, love de kleurtjes!!
Op mijn werk de wolcollectie uitgezocht en opgeruimd...
[ afbeelding ]
Voorlopig reservevoorraad genoeg
Bij Xenos hebben ze 3 bakken van 25 liter voor ¤12,-quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Wil je mijn voorraad niet zien.Ik moet volgende maand een paar gesloten opbergbakken erbij kopen voor de zolder (open bakken op zolder zoals in de slaapkamer is een heel slecht idee i.v.m de katten
) Xenos, Blokker zijn een paar winkels waar ik even ga kijken voor wat goedkopere versies, IKEA is helaas geen optie want dat is een uur auto rijden ver weg.
Iemand nog ideeen voor fysieke, algemene winkels waar ik goedkope kunststof opbergbakken kan vinden?
quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:57 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Jeetje wat een berg! Jij kunt op je werk gewoon je wolvoorraad uitzoeken? Of is dit de voorraad van het werk?
[..]
Bij Xenos hebben ze 3 bakken van 25 liter voor ¤12,-
Mooi, maken die een kans om het te worden, nu nog een manier vinden om ze op de brommer/fiets thuis te krijgen want auto is geen optie, dan ben ik op al meer dan halverwege richting huis als ik weer bij de auto ben.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:34 schreef BrainTeaser het volgende:
Zou inderdaad ff bij de Xenos kijken, daar heb ik laatst ook wat mooie bakken gehaald!Hebben ze ook aardig wat verschillende maten en ik vond ze niet duur.
Het is te doen op de fiets, maar doe maar wel voorzichtig met die gladheid!quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:26 schreef trovey het volgende:
[..]
[..]
Mooi, maken die een kans om het te worden, nu nog een manier vinden om ze op de brommer/fiets thuis te krijgen want auto is geen optie, dan ben ik op al meer dan halverwege richting huis als ik weer bij de auto ben.Handig hè, dat autovrij maken van een binnenstad.
Gelukkig ben ik iets slimmer dan een kassiere van de Xenos, althans dat mag ik uit dit verhaal halenquote:Op donderdag 9 februari 2012 19:32 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Het is te doen op de fiets, maar doe maar wel voorzichtig met die gladheid!
Tip: stapel de boxen in elkaar -nee, dat vind blijkbaar niet iedereen even logisch*-, maar doe op de bovenste box wel de deksel erop, dan vang je niet zoveel wind!
* Heb dat eens gehad toen ik van die voorraaddozen ging kopen, die stonden gestapeld met de deksels erop. Wou de mevrouw bij de kassa ze ook zo in een plastic tas stoppen.
Dus ik: "Oh wacht maar, dan haal ik deksels eraf, zodat ik ze in elkaar kan stapelen, dat neemt minder ruimte in!"
Zij:"Oh, dat is nog eens slim zeg, wauw!"
Ik:![]()
Geen optie hier, i.v.m. werkzaamheden aan de ringweg hier stopt de bus ook halverwege mijn huisquote:Op donderdag 9 februari 2012 19:30 schreef Angelof9 het volgende:
Tram/bus? Ook niet ideaal, maar als je met grote dingen sleurt, vaak wel het makkelijkst.
Toch nog iemand slim bij de Xenos.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:36 schreef LittleQ het volgende:
Die 3 voor ¤12 (twijfel nu alleen of ze altijd ¤12 zijn of niet, volgens mij wel) bij Xenos zitten al in elkaar, met een zo'n plastic ding die-je-om-de-doos-doet-om-de-doos-dicht-te-houden
slee meenemenquote:Op donderdag 9 februari 2012 19:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Geen optie hier, i.v.m. werkzaamheden aan de ringweg hier stopt de bus ook halverwege mijn huis, kan ik beter gaan lopen.
De sneeuw is hier bijna weg.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:57 schreef Dottey het volgende:
[..]
slee meenemenkan je het prima in vervoeren
![]()
Leuk die Padma's, vooral die ene die de polonaise in ringvorm inblaast![]()
(er lijkt er wel eens te trompetteren op zijn slurf)
Hier is de Diamant Ridge hat eindelijk afHij is wel een beetje groot uitgevallen, maar ik gebruikte bij poging 100 een grotere naald (4,5) en een dikkere wol
Soon nog eens opnieuw maken.
Zal morgen een foto maken als ik hem in gebruik ga testen
Zeker last van een schimmel en weet niet dat dat niet zo hoort.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:15 schreef Herfstblad het volgende:
Haha! groen!Hoe kom je erop om groen ervoor te gebruiken?
http://dawntoussaint.blog(...)ng-padma-part-1.htmlquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:18 schreef Tan het volgende:
Wat een leuke padma's! Is dat eigenlijk een gratis patroon? Mijn zoon is dol op olifanten.
Geweldig, bedankt!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:39 schreef Dottey het volgende:
[..]
http://dawntoussaint.blog(...)ng-padma-part-1.html
http://dawntoussaint.blog(...)ng-padma-part-2.html
http://dawntoussaint.blog(...)ng-padma-part-3.html
http://dawntoussaint.blog(...)ng-padma-part-4.html
hier op ravelry: http://www.ravelry.com/discuss/cal-with-dawntoussaint/topics
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb al een nieuw wolletje meegenomen om hem nog eens te maken
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:14 schreef Dottey het volgende:
ben er stiekem wel trots op![]()
zelfs bij de winkel waar ik mijn wol soms haal waren ze blij verrast met de diamont ridge hat
en ze mochten er alleen even aanzitten![]()
De kleuren wijken echt af van de foto's. Het donker paars is echt echt heel fel diep paars.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Leuke muts.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb al een nieuw wolletje meegenomen om hem nog eens te maken![]()
Mijn haaknaald is binnen en uiteraard kon ik het niet laten om toch even bij mijn wol-kringloop binnen te lopen. Er lag weer genoeg maar ik heb me wel ingehouden (want anders is het gereserveerde geld voor de beurs zo weer op) dus alleen maar garen meegenomen met metallicdraad(in diverse kleurtjes) dus echt voor de afwerking of kleine projectjes, de rest heb ik laten liggen.
![]()
Overigens nog een foto van mijn gerecylde das, nu shrug. Overigens afgewerkt met eenzelfde soort mettalicgaren wat ik nu gekocht heb.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Blijkbaar veel mensen die ineens toch maar besloten hebben om hun wol uit de jaren 80 (of zo)op te ruimen en ik zit hier in het Oosten van het land hè, waarschijnlijk is breien /haken hier nooit uit de mode geraakt.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:41 schreef Angelof9 het volgende:
Jij hebt altijd maar geluk met die kringloop! Wie is dat toch die daar steeds wol komt dumpen?? Tof dat metallic spul!
Ik ookquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:57 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een nieuwe 3.5 nodig want die van mij is afgebroken![]()
En ik gebruik 3.5 voor bijkans alles.
Dat klopt, mijn roze padma zit op de bank . goed gezienquote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:36 schreef Angelof9 het volgende:
Hij wordt al behoorlijk groot! Die rondes duren nu vast een eeuwigheid... en ik zie daar een padma op de achtergrond
Dank je wel!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:36 schreef Dottey het volgende:
ik vind deze toch wel een van de mooiste. Je hebt mooi kleurgebruik muck.
Thanks! Ik word er zelf ook steeds heel blij vanquote:
Wat een mooi patroon zeg, hij is inderdaad erg mooi geworden. Ik heb het patroon op ravelry meteen in m'n favorieten gezetquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:14 schreef Dottey het volgende:
ben er stiekem wel trots op![]()
zelfs bij de winkel waar ik mijn wol soms haal waren ze blij verrast met de diamont ridge hat
en ze mochten er alleen even aanzitten![]()
De kleuren wijken echt af van de foto's. Het donker paars is echt echt heel fel diep paars.
(...)
Wowquote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:17 schreef Muck het volgende:
(..)
Ennnn, tijd voor een deken-update:
[ afbeelding ]
Die groen lijkt echt ontzettend anders. Welk van de twee foto's benadert de kleur het beste? Mooie poncho in ieder geval. En die omslagdoek is heerlijk zomers!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:47 schreef phluphy het volgende:
Terug van weggeweest.Topic niet gevolgd, wel gehaakt (en gebreid).
De poncho, destijds mijn eerste haakproject, is al weer een tijdje af. En ook al gedragen.
[ afbeelding ]
Bijpassend sjaaltje gemaakt (kleur wijkt af op de foto, maar komt overéén met de lichtgroene kleur van de poncho.
[ afbeelding ]
Daarna eens breien uitgeprobeerd. Een ronde sjaal:
[ afbeelding ]
En omdat we volgende maand op vakantie gaan naar de Dominicaanse Republiek, een omslagdoek gemaakt voor over de bikini of badpak:
(..)
Dat zag ik ja, maar ik was niet diegene die daarnaar vroeg hoorquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:38 schreef trui het volgende:
en Tan, die zeshoeken van Toverheks zijn dezelfde als die waar ik de bal voor Elyas van gehaakt heb!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |