SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Iedereen aan de wooleaters!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
Dat gaat helaas niet, omdat je in de volgende toer weer om de eerder gemaakte stokjes heen moet haken. Als het aantal niet klopt, valt dat opquote:Op maandag 6 februari 2012 12:14 schreef trui het volgende:
oh dat is echt balen muck. kon je niet hier en daar een stokje minder maken en 't zo opvangen? hij ziet er in elk geval mooi uit!
Het waren helaas echt de allerlaatste acht stokjes, en als ik het zelf weet, blijf ik me eraan storenquote:Op maandag 6 februari 2012 12:29 schreef trui het volgende:
nou, ik heb wel eens gesmokkeld hoor, niemand die 't ziet.zeker niet als je dat in de eerste helft van een kleur-rij doet.
Gewoon de achterkant tot voorkant bombarderen.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:33 schreef Angelof9 het volgende:
Bij nader inzien vind ik het toch niet echt mooi, die wooleaters.
Wol is het warmst, acryl het goedkoopst(en redelijk warm) en katoen het minste warm. Ligt er dus maar een beetje aan welk doel het dekentje heeft Wol is wel het meest onhandige met eventueel wassen.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:28 schreef manda-rijn het volgende:
Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik wil een dekentje haken voor in een babyladikantje, maar kan ik daar het beste wol, acryl of katoen voor gebruiken?
quote:Op maandag 6 februari 2012 13:30 schreef Angelof9 het volgende:
Katoen of baby wol, zodat het niet gaat kriebelen, zou ik zeggen.
Ik heb gisteren even een cupcake "gebakken"
[ afbeelding ]
leuk! (daar heb ik er ook al een aantal van liggen (moeten duidelijk nog geblocked worden), maar een hele deken lijkt me echt erg veel werk)quote:Op maandag 6 februari 2012 13:27 schreef trovey het volgende:
Ik denk dat ik na de deken maar eens begin aan deze
http://www.ravelry.com/patterns/library/hawaiian-flowers
Ik kom nog om in de restjes wol, zelfs als de deken af is.
Ik heb momenteel helemaal geen werkende wasmachine die een deken aankanquote:Op maandag 6 februari 2012 13:40 schreef Angelof9 het volgende:
Heb je geen handwas programma op je machine? Anders kun je het wolprogramma draaien zonder centrifuge, dat moet ook goed gaan.
dekens hoeven gelukkig niet zo heel vaak. en kun je niet ergens zo'n los centrifugetje op de kop tikken? als je dat even kort doet, scheelt het een hoop gedrup en tijd.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:39 schreef trovey het volgende:
Acryl zou gewoon in de wasmachine op 30 graden moeten kunnen (staat meestal ook wel op de wikkel), wol is vaak aangegeven met handwas. Bij dingen waarvan ik geen wikkel heb (en dat zijn er heel wat) doe ik gewoon alles met de hand....zal lollig worden straks met die dekens.
Hmmmquote:Op maandag 6 februari 2012 13:30 schreef Angelof9 het volgende:
Katoen of baby wol, zodat het niet gaat kriebelen, zou ik zeggen.
Ik heb gisteren even een cupcake "gebakken"
[ afbeelding ]
Heb ik.quote:Op maandag 6 februari 2012 14:07 schreef trui het volgende:
[..]
dekens hoeven gelukkig niet zo heel vaak. en kun je niet ergens zo'n los centrifugetje op de kop tikken? als je dat even kort doet, scheelt het een hoop gedrup en tijd.
Dat is humor.quote:
Daarvoor heb ik teveel restjes.quote:Op maandag 6 februari 2012 16:24 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ga met mijn restjesbak een keer zo'n draadjes sjaal maken denk ik.
hey, skochsela. ik had helemaal over jouw post heen gekeken. maar dat gehaakte zelfportret in 3D willen we natuurlijk ook wel zien als je weer een fototoestel hebt!!!quote:Op maandag 6 februari 2012 14:00 schreef Skochsela het volgende:
Zo, ik kom ook even weer kijken. Wat zijn die wooleaters in hemelsnaam? Ik neem maar aan een patroon dat heel veel wol kost?![]()
Ben zelf op het moment bezig met een granny square deken, omdat ik nog nooit granny's had gemaakt en ook geen deken! Ben zo'n 25 van de 400 vierkantjes op wegMijn fototoestel is overleden, maar als mijn 'nieuwe' er is, zal ik eens kijken of ik een plaatje kan fixen.
En voor kerst had ik voor mijn vriendje een pop van mezelf gehaakt, bij gebrek aan mijzelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |