abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107741014
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 02:48 schreef Diabox het volgende:

[..]

Zo he, 75 hele kg met jouw lengte. Dat is gewoon fucking skinny. Chapeau voor je BS posts in dit topic.
Het zag er goed uit hoor. Niet intimiderd breed of zo, maar dat had ik ook niet nodig, wel goed, het is alweer dik 15 jaar geleden. Inmiddels ben ik zo'n 90 kilo, ook niet dankzij de sportschool.

Dat is het hele probleem met dit soort topics, niet iedereen is gefrustreerd over skinny zijn en reageert daarop met overcompensatie. Sommigen willen gewoon iets sterker worden of alleen van het hele magere af. Maar dat gaat het voorstellingsvermogen van menig sportschoolbillie te boven. Als er nou eens eentje zijn kennis uit de sportschool zou vertalen naar de situatie van een TS ipv te doen alsof hij bodybuilder wil worden zoals zijzelf, dan zouden jullie er al een stuk sympathieker en intelligenter opstaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_107742364
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zag er goed uit hoor. Niet intimiderd breed of zo, maar dat had ik ook niet nodig, wel goed, het is alweer dik 15 jaar geleden. Inmiddels ben ik zo'n 90 kilo, ook niet dankzij de sportschool.

Dat is het hele probleem met dit soort topics, niet iedereen is gefrustreerd over skinny zijn en reageert daarop met overcompensatie. Sommigen willen gewoon iets sterker worden of alleen van het hele magere af. Maar dat gaat het voorstellingsvermogen van menig sportschoolbillie te boven. Als er nou eens eentje zijn kennis uit de sportschool zou vertalen naar de situatie van een TS ipv te doen alsof hij bodybuilder wil worden zoals zijzelf, dan zouden jullie er al een stuk sympathieker en intelligenter opstaan.
:')
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:01:23 #78
69994 seto
-|||--------|||-
pi_107742418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De enige die hier gefrustreerd is ben jij.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_107742931
De sportschoolbillies doen wel weer erg hun best om de stereotypen te bevestigen. Niveautje hoor.
pi_107743545
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
De sportschoolbillies doen wel weer erg hun best om de stereotypen te bevestigen. Niveautje hoor.
Ts wil voor de zomer massa gainen en dan kom jij aan met wat pushups? Rot op joh.
  donderdag 9 februari 2012 @ 14:44:50 #81
365231 Fera
Fire & Blood
pi_107791342
De meningen lopen nogal uiteen zo te zien. TS, sorry als ik in herhaling val met sommige tips.

1. Je zegt dat je niet ontbijt, dat is niet goed voor je. Dit moet je sowieso doen. Ik raad je tevens aan om zes (kleine) maaltijden per dag te eten, ongeveer elke twee uur. Niet zes keer warm eten, maar onder die zes keer mogen dus ook gezonde tussendoortjes vallen. Fruit en groente mogen absoluut niet ontbreken in je voeding. :)
Als ik je OP lees ben ik eerlijk gezegd ook niet bang dat jij snel dik zult worden. Je ontbijt dan wel niet, maar je eet veel ongezonde tussendoortjes en werkt 's middags en 's avonds aardig wat eten weg. Voor iemand die niet sport is het veel.

2. Spiertraining. Dat is de beste en mooiste manier om gewicht aan te zetten. Dwing je lichaam niet om vet aan te zetten door ongezonde dingen te gaan eten. Hierdoor hoef je niet eens per se 'dikker' te worden. Je kunt ook last krijgen van visceraal (orgaan) vet, dit zie je meestal niet, maar is echt heel erg slecht voor je! Veel ongezonder dan een beetje onderhuids vet.

Als je wil gaan trainen zou ik wel eerst naar een sportschool gaan. Aangezien je onervaren bent, is het beter om eerst begeleiding te hebben tot dat je alle oefeningen onder de knie hebt. Als je in je eentje aan de gang gaat kun je zonder dat jij het in de gaten hebt verkeerde houdingen aannemen en pijnlijke blessures oplopen. Ik raad solo training alleen aan als je wat sterker en ervaren bent. Op een goede sportschool kunnen ze je vast wel helpen en een mooi schema voor je maken.

Trouwens, als je aan spiergroei werkt zou ik ook mijn voeding daar op aan gaan passen. Dus goed en genoeg eten, naarmate je meer spieren hebt vragen ze ook meer voedingsstoffen. Eiwitten bevorderen de groei. Je kunt van die eiwitshakes nemen, maar in kwark bijv. zit van nature al veel eiwitten. En het is ook een stuk goedkoper.

Laat je verder niet van de wijs brengen door allerlei middeltjes. Op de 'natuurlijke' manier kun je erg veel bereiken! Dan zie je er ook niet meteen uit als een bodybuilder, maar wel als een stevige, sterke jongen. En dat is wat je wilde, toch? :P

Deze informatie heb ik voornamelijk van mijn vriend, die fitness instructeur is. Ook heb ik het een en ander geleerd op sportscholen. Beslis zelf maar of dat een betrouwbare bron is. Voor mij is mijn vriend het levende bewijs. ;)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_107793616
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:11 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]
Dit dus! P90X all the way!!
pi_107793702
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij beweert wat te hebben bereikt met 75 kg, pughhh niet intimiderend breed, no shit. :)
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:39:47 #84
351780 Piye
King of Kush
pi_107795272
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:52 schreef Diabox het volgende:

[..]

Jij beweert wat te hebben bereikt met 75 kg, pughhh niet intimiderend breed, no shit. :)
Het kan natuurlijk ook dat sommige mensen dat wel gewoon genoeg vinden. TS zegt namelijk duidelijk in de OP dat hij slechts wat voller wil zijn en tussen 68 en 75 kilo zie je echt wel het verschil.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_107795385
Denken dat je 7kg spiermassa kan aankomen in 4 maanden met alleen wat pushups en pullups :')
Of toch du vader?
pi_107795606
Er zou gewoon hier in Nederland een commerciële keten met no-bullshit-gyms moeten komen. Iedereen aan de 4000 kcal bulking diets, dikke compoundschema's voor de beginners. Genoeg ijzer, racks en cables, platforms, alles voor iedereen.

Perfect voor de mensen die wel echt resultaat willen maar door de bomen het bos niet meer zien. Zou een gezellige boel worden.
pi_107795658
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:39 schreef Piye het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook dat sommige mensen dat wel gewoon genoeg vinden. TS zegt namelijk duidelijk in de OP dat hij slechts wat voller wil zijn en tussen 68 en 75 kilo zie je echt wel het verschil.
Pas op hoor, je trapt hier op heel onzekere teentjes, er is maar één weg en dat is die van de sportschooljongetjes. Zij hebben de spieren zo'n beetje uitgevonden, en wat zij nooit geprobeerd hebben kan ook niks zijn.
pi_107795749
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Pas op hoor, je trapt hier op heel onzekere teentjes, er is maar één weg en dat is die van de sportschooljongetjes. Zij hebben de spieren zo'n beetje uitgevonden, en wat zij nooit geprobeerd hebben kan ook niks zijn.
Als ik er geen verstand van had zou ik liever naar de jongens luisteren die er wel verstand van hebben dan iemand die 'n beetje random wat roept.
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:59:34 #89
351780 Piye
King of Kush
pi_107795934
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:43 schreef Luchtkoker het volgende:
Denken dat je 7kg spiermassa kan aankomen in 4 maanden met alleen wat pushups en pullups :')
Alleen pushups en pullups misschien niet, maar lichaamsgewichtsoefeningen kunnen veel verder gaan dan alleen de standaard pushups en pullups. Als TS dan nog een paar barbells aanschaft kan hij best een heel eind komen zonder ooit een sportschool van binnen te bekijken. Iets waar hij blijkbaar om de één of andere reden tegenop ziet.

quote:

[..]

Ja ik snap ook echt niet wat er nou zo op tegen is om te suggereren dat je ook buiten een sportschool best spieren kan trainen.
pi_107796023
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:59 schreef Piye het volgende:

Ja ik snap ook echt niet wat er nou zo op tegen is om te suggereren dat je ook buiten een sportschool best spieren kan trainen.
Eh, omdat alle mensen die ik ken die thuis wat aanklooien nooit resultaat boeken, en zodra ik ze de sportschool in schop en 'n schema geef ze veel meer bereiken? Stoppen met huilen en gewoon naar de sportschool gaan. Voor de gem. fokker geen overbodige luxe, komen ze eens in contact met andere mensen. 10.gif
pi_107796196
Je kan best buiten een sportschool spieren krijgen, maar dan heb je toch echt sportschoolachtige materialen nodig en schema's met meer oefeningen dan alleen pushups en pullups. De sportschool is een prima iets om naar toe te gaan. Tenzij je 1000 euro aan een home gym wil uitgeven.

Je kan afgeven op de sportschoolgasten, wellicht terecht?, maar je kan niet ontkennen dat ze een studie hebben gemaakt over hoe ze meer spieren krijgen, sterker worden etc etc op een efficiente manier.

Overigens zou de TS ook iets als crossfit kunnen gaan doen, of dat boot camp achtige spul, al vraag ik me af of je daar massa mee ontwikkeld. Dat het helpt om actiever en energieker te worden mogen duidelijk zijn.

Doelen van de TS zijn massa krijgen, het meest logische antwoord is dan: sportschool.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_107796259
quote:

[..]

Allemaal leuk en wel Weltschmerz, maar wanneer ben jij nu voor het laatst echt breed geweest? En dan bedoel ik echt ziekelijk breed, mensen die spontaan in huilen uitbarsten of boos worden omdat ze er niet mee om kunnen gaan, zo breed dat ze bang van je worden terwijl je op je fiets zit. Echt gewoon te breed? Volgens mij kan jij daar niet over mee praten. Want jij bent geen sportschoolbillie. En Weltschmerz, ik bedoel écht breed. Niet zo'n kwarkmannetje met een opgepompt Jerommeke-lijfje als een michelinmannetje.

Dit is massa, dit is motivatie. Hij is nu 7 maanden bezig. Volg zijn adviezen op.

Shoulder/waist ratio = 5:1. Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat je verloren hebt. Met je pushups.
  Redactie Sport donderdag 9 februari 2012 @ 17:16:08 #93
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107796520
quote:

[..]

Jij denkt echt dat je met een paar push ups er komt? Als je dat inderdaad een jaar of 4 volhoudt misschien wel, maar niet voor de zomer. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:20:25 #94
351780 Piye
King of Kush
pi_107796670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:02 schreef Diabox het volgende:

[..]

Eh, omdat alle mensen die ik ken die thuis wat aanklooien nooit resultaat boeken, en zodra ik ze de sportschool in schop en 'n schema geef ze veel meer bereiken? Stoppen met huilen en gewoon naar de sportschool gaan. Voor de gem. fokker geen overbodige luxe, komen ze eens in contact met andere mensen. [ afbeelding ]
En het zou niet kunnen dat die mensen thuis gewoon niet gedisciplineerd trainden? Want weltschmerz zei in zijn eerste post toch vrij duidelijk dat je het wel structureel moet doen om überhaupt resultaat te boeken.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:06 schreef slacker_nl het volgende:
Je kan best buiten een sportschool spieren krijgen, maar dan heb je toch echt sportschoolachtige materialen nodig en schema's met meer oefeningen dan alleen pushups en pullups.
Dikgedrukte is simpelweg niet waar. Ja met alleen standaard pushups en pullups train je niet heel je lichaam, maar ten eerste zijn er veel mensen die dat helemaal niet willen en ten tweede zijn er veel verschillende lichaamsgewichtoefeningen (waarvan ook veel varianten op de standaard push up om zo verschillende spiergroepen te trainen).

Sportscholen hebben echt veel voordelen dat ontken ik niet, maar mensen trainen hun spieren al eeuwen zonder sportscholen. Je spieren trainen is in principe niet meer dan ze structureel zwaar belasten, goed eten en goed rusten, dus ja dat kan ook buiten een sportschool. TS kan bij wijze van spreken ook in het bos boomstammen gaan tillen.
pi_107796716
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:20 schreef Piye het volgende:

[..]

En het zou niet kunnen dat die mensen thuis gewoon niet gedisciplineerd trainden? Want weltschmerz zei in zijn eerste post toch vrij duidelijk dat je het wel structureel moet doen om überhaupt resultaat te boeken.
Kan het misschien zo zijn dat wanneer je geld neertelt voor 'n sportschool dat je geneigder bent om goed te trainen? En daarnaast veel meer materiaal beschikbaar hebt, hulp kan vragen aan andere mensen om je heen als je iets niet weet. Ervaring leert gewoon dat thuistrainen kut is in de meeste gevallen, dus gewoon schop naar de sportschool.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:33:27 #96
351780 Piye
King of Kush
pi_107797113
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:21 schreef Diabox het volgende:

[..]

Kan het misschien zo zijn dat wanneer je geld neertelt voor 'n sportschool dat je geneigder bent om goed te trainen? En daarnaast veel meer materiaal beschikbaar hebt, hulp kan vragen aan andere mensen om je heen als je iets niet weet. Ervaring leert gewoon dat thuistrainen kut is in de meeste gevallen, dus gewoon schop naar de sportschool.
Ja dat kan best zijn. Alleen dat is toch wat anders dan Weltschmerz afschilderen als een complete mongool die niet weet waarover hij het heeft omdat hij stelt dat spieren niet alleen in een sportschool getraind kunnen worden. Hij heeft namelijk gewoon een punt over de reacties van de sportschoolfanaten.

Iemand vind 68 kg toch wel erg mager en wil daar wat aan doen en jij gaat in dit topic roepen dat iemand die van 67 naar 75 kg is gegaan z'n mond moet houden want hij heeft er duidelijk geen verstand van en zo bereikt TS nooit wat hij wil. Alsof TS hier ergens heeft neergezet dat hij 90 kg puur spieren wil zijn.
pi_107797194
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:20 schreef Piye het volgende:
Dikgedrukte is simpelweg niet waar. Ja met alleen standaard pushups en pullups train je niet heel je lichaam, maar ten eerste zijn er veel mensen die dat helemaal niet willen en ten tweede zijn er veel verschillende lichaamsgewichtoefeningen (waarvan ook veel varianten op de standaard push up om zo verschillende spiergroepen te trainen).

Sportscholen hebben echt veel voordelen dat ontken ik niet, maar mensen trainen hun spieren al eeuwen zonder sportscholen. Je spieren trainen is in principe niet meer dan ze structureel zwaar belasten, goed eten en goed rusten, dus ja dat kan ook buiten een sportschool. TS kan bij wijze van spreken ook in het bos boomstammen gaan tillen.
Nu ben ik het met je eens, maar ik zie TS geen autobanden of boomstammen optillen. En je kan perfect thuis trainen met dumbbells en halters en gewichten en met een medicine ball, zwitserse bal, een sinasappelkistje, en die rubberen weerstandsbanden. Maar goed, de helft van wat ik net beschreven heb is imo sportschoolmateriaal.

Als TS serieus thuis wilt gaan trainen zou ik 'm dit boek willen aanraden:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description

Maar dan moet ie dus wel dumbells in huis gaan halen, enzo.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_107797195
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:33 schreef Piye het volgende:

[..]

Ja dat kan best zijn. Alleen dat is toch wat anders dan Weltschmerz afschilderen als een complete mongool die niet weet waarover hij het heeft omdat hij stelt dat spieren niet alleen in een sportschool getraind kunnen worden. Hij heeft namelijk gewoon een punt over de reacties van de sportschoolfanaten.

Iemand vind 68 kg toch wel erg mager en wil daar wat aan doen en jij gaat in dit topic roepen dat iemand die van 67 naar 75 kg is gegaan z'n mond moet houden want hij heeft er duidelijk geen verstand van en zo bereikt TS nooit wat hij wil. Alsof TS hier ergens heeft neergezet dat hij 90 kg puur spieren wil zijn.
Als je als advies geeft om thuis wat pull-ups en push-ups te gaan doen heb je er duidelijk geen verstand van. Ik moet zelf nog het eerste geval tegenkomen waar thuistrainen vruchten heeft afgeworpen. Nu weet ik dat die gevallen er zijn hoor, maar ik ken echt heel veel mensen die trainen en heb miljarden adviezen gegeven, dus is niet zomaar 'n observatie.
pi_107797614
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:39 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Ts wil voor de zomer massa gainen en dan kom jij aan met wat pushups? Rot op joh.
Ja inderdaad, roids is wat ie nodig heeft
pi_107797687
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:50 schreef Panzermaus het volgende:
Er zou gewoon hier in Nederland een commerciële keten met no-bullshit-gyms moeten komen. Iedereen aan de 4000 kcal bulking diets, dikke compoundschema's voor de beginners. Genoeg ijzer, racks en cables, platforms, alles voor iedereen.

Perfect voor de mensen die wel echt resultaat willen maar door de bomen het bos niet meer zien. Zou een gezellige boel worden.
Schrijf een een leuk stukje voor beginnende fitness/bb sporter..
Er is veel in Engels te vinden, maar in het Nederlands nog helemaal niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')