nee, wij hebben niets aan de leidingen veranderdquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:52 schreef CarltonBanks het volgende:
woningstichting mag dit oplossen voor je... (tenzij je zelf die leiding naar de keuken zo hebt neergelegt)
als de leiding onder de vloer geisoleerd moet worden, zit ik dus met het feit dat m'n vloer opengebroken moet worden. Gaat aardig wat kosten (er was geen kruipluik aanwezig voor zover ik me kan herinneren) dus overal is laminaat gelegd. Nou maakt het me niet echt uit als daar met noodzaak in gezaagd moet worden om een kruipluik aan te leggen, maar als het maar met een reden is. Als die reden isolatie van leiding door wbv is, ben ik benieuwd of zij ook aansprakelijk zijn voor het aanleggen van dat kruipluik)quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:02 schreef Klonk het volgende:
herkenbaar, hier op zolder, staat nu een kacheltje bij de te loeien, woningbouw mag dit fijn op gaan lossen, zij hebben besloten om een ketel op een ongeisoleerde zolder te hangen en ik zou dit in jouw geval ook gaan vragen.
zij zijn verantwoordelijk voor een normaal functionerend huis, en dit valt echt niet onder klein onderhoud, tot maandag maar even braaf doen wat de loodgieter zegt en daarna de wbv aan de staart trekken
ik heb volgens mij wel een kraantje zien zitten die de buis richting de keuken behelst, maar is er echt niets minder drastisch te bedenken ?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:09 schreef exlurker het volgende:
Wat je kan doen om bevriezen van de waterleiding op kort termijn te voorkomen is elke avond als er strenge vorst verwacht word de leiding naar de keuken af te sluiten en leeg laten lopen.
Zo simpel zijn de oplossingen. Bedenk dat tocht de grote boosdoener is,. DUs zorg dat alle ventilatie is gestopt, rooster afgesloten en kieren dichtgestopt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:05 schreef beerten het volgende:
Ook stromend water bevriest.
Bel de woningbouw.
Of loop naar de Gamma (whatever) en haal voor een paar euro buizenisolatie. Zelfs een blinde met 2 linker handen kan dit aanleggen. Daar waar rare hoeken of plekken zijn waar het spul niet omheen kan pak je wat oude doeken die je er om heen prutst met wat touw.
Kost geen drol, kan je makkelijk zelf en het effect is voldoende om je door deze extreem koude, uitzonderlijke dagen te helpen.
Zet het luikje open en blaas met een ventilator wat warme lucht naar binnen.
lees de thread even verderquote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo simpel zijn de oplossingen. Bedenk dat tocht de grote boosdoener is,. DUs zorg dat alle ventilatie is gestopt, rooster afgesloten en kieren dichtgestopt.
Hier hoeft de wbv niets aan te doen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:52 schreef CarltonBanks het volgende:
woningstichting mag dit oplossen voor je... (tenzij je zelf die leiding naar de keuken zo hebt neergelegt)
Druppelen zal bevriezen niet voorkomen, hooguit wat vertragen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:55 schreef Lienekien het volgende:
Water is niet duur. Voor de uitzonderlijke gevallen dat het zo koud is als nu, zou ik voor de druppende kraan gaan. 1000 liter water is zo'n 2 euro. En wat druppelt zo'n kraan nou in een dag?
Goed huurdersschap valt ook iet onder de verhuurder.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:02 schreef Klonk het volgende:
herkenbaar, hier op zolder, staat nu een kacheltje bij de te loeien, woningbouw mag dit fijn op gaan lossen, zij hebben besloten om een ketel op een ongeisoleerde zolder te hangen en ik zou dit in jouw geval ook gaan vragen.
zij zijn verantwoordelijk voor een normaal functionerend huis, en dit valt echt niet onder klein onderhoud, tot maandag maar even braaf doen wat de loodgieter zegt en daarna de wbv aan de staart trekken
Zet je de kraan 's ochtends eventjes vol open en alles ontdooit weerquote:Op zondag 5 februari 2012 16:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Druppelen zal bevriezen niet voorkomen, hooguit wat vertragen.
In Nederland werkt dit prima hoor. De nacht duur niet zo lang namelijkquote:Op zondag 5 februari 2012 16:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Druppelen zal bevriezen niet voorkomen, hooguit wat vertragen.
Als ik al zie hoe erg de vijveruitloop bevriest als ik deze aanzet, en daar gaan heel wat meer liters doorheen dan druppelen.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In Nederland werkt dit prima hoor. De nacht duur niet zo lang namelijk
Bevriezingquote:Regels voor onderhoud
Huurder en verhuurder hebben elk een eigen verantwoordelijkheid voor onderhoud, reparatie en vervanging aan onderdelen van de huurwoning.
Over het algemeen geldt:
Kleine reparaties zijn voor rekening van de huurder, grote reparaties en groot onderhoud zijn voor rekening van de verhuurder;
Bij kleine reparaties moet de huurder makkelijk erbij kunnen en de reparatie moet weinig kosten met zich mee brengen. Zo niet, dan is de reparatie alsnog voor rekening van de verhuurder;
De huurder moet de verhuurder toegang tot de huurwoning geven, zodat de verhuurder het onderhoud of de reparatie kan uitvoeren.
U vindt hier een overzicht van de soorten onderhoud die de huurder dan wel de verhuurder moet uitvoeren. In een huurcontract kunnen geen bepalingen worden opgenomen die van dit overzicht afwijken in het nadeel van de huurder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |