abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113358959
Overtuig dan zoveel mogelijk medemensen met stemrecht om het wel te doen. ;) Ik zie in D66 eigenlijk de enige partij die een visie voor de lange termijn heeft in plaats van alleen maar bezig te zijn met wat ze binnen 2 à 3 maanden populair kan maken. Even afgezien van dat hele links-rechts geblaat kan ik me totaal niet voorstellen waarom iemand conservatief zou gaan stemmen i.p.v. progressief, zo verbetert de samenleving toch nooit..?

By the way Hexagon: dat Wijers het verkiezingsprogramma presenteerde was voor mij eigenlijk een duidelijke reden om aan te nemen dat hij zich wil profileren als ministerskandidaat. Waarom zou hij anders zo prominent gaan lopen doen bij dat evenement? Maar jij hebt iets anders vernomen?
pi_113361835
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:55 schreef Kaas- het volgende:
Even afgezien van dat hele links-rechts geblaat kan ik me totaal niet voorstellen waarom iemand conservatief zou gaan stemmen i.p.v. progressief, zo verbetert de samenleving toch nooit..?
Een conservatief is niet per se tegen verandering, wel tegen radicale verandering. Daarnaast is verandering niet altijd een verbetering. Dan gooi je halve instituties en systemen omver, blijkt het niet te werken en dan? Ben je verder van huis.

/advocaatvandeduivel
  maandag 25 juni 2012 @ 14:43:32 #253
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_113364458
Ik vind het erg lastig.
Ik stem al tijden D66 en kan me ook goed vinden in hun programma.

Maar, zij zijn wel de enigen die vasthouden aan een maatregel waar ik direct en merkbaar flink de pineut mee ben, en dat is het doorzetten van het belasten van de reiskostenvergoeding.

Als goed burger moet je natuurlijk stemmen omwille van méér zaken dan de eigen portemonnee, maar als je je koopkracht even met 2 tot 3% extra gekort ziet worden, doet dat wel even fronsen.

En jamemr dat Boris weg gaat, ik denk dat mijn stem dan naar Pechtold of Dijkstra zou gaan.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_113365252
Ik kan me goed vinden in de standpunten van D66, maar vind dat er veel kritischer gekeken mag worden naar Europa. Ik ben in principe niet tegen Europa, maar wel tegen het gebrek aan democratie en het teveel aan bureaucratie dat er mijns inziens op dit moment is. Hoe kan het dat Pechtold er zo blind achteraan huppelt? Of ben ik de enige D66'er die hier zo over denkt?
pi_113365317
D66 wil 'Europa' toch juist vergaand democratiseren?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 25 juni 2012 @ 15:03:09 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_113365513
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:55 schreef Kaas- het volgende:

By the way Hexagon: dat Wijers het verkiezingsprogramma presenteerde was voor mij eigenlijk een duidelijke reden om aan te nemen dat hij zich wil profileren als ministerskandidaat. Waarom zou hij anders zo prominent gaan lopen doen bij dat evenement? Maar jij hebt iets anders vernomen?
Hier gaf hij aan geen ambities daarvoor te hebben
http://www.bndestem.nl/ni(...)eloofwaardigheid.ece

Je weet het uiteindelijk nooit met dit soort uitspraken. Maar ik denk dat men er verstandig aan doet om gewoon met nieuwe gezichten te komen.
  maandag 25 juni 2012 @ 15:09:40 #257
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_113365859
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:58 schreef Tauchmeister het volgende:
Ik kan me goed vinden in de standpunten van D66, maar vind dat er veel kritischer gekeken mag worden naar Europa. Ik ben in principe niet tegen Europa, maar wel tegen het gebrek aan democratie en het teveel aan bureaucratie dat er mijns inziens op dit moment is. Hoe kan het dat Pechtold er zo blind achteraan huppelt? Of ben ik de enige D66'er die hier zo over denkt?
Als ik het programma lees dan zie ik geen blind erachteraan huppelen. D66 geef zelf ook aan dat Europa nog op tal van plaatsen beter kan. De oplossing die D66 kiest is alleen geen terugtrekkende beweging.

Dat we er blind achteraan zouden lopen is meer domme retoriek van andere partijen.
pi_113366708
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vind het erg lastig.
Ik stem al tijden D66 en kan me ook goed vinden in hun programma.

Maar, zij zijn wel de enigen die vasthouden aan een maatregel waar ik direct en merkbaar flink de pineut mee ben, en dat is het doorzetten van het belasten van de reiskostenvergoeding.

Als goed burger moet je natuurlijk stemmen omwille van méér zaken dan de eigen portemonnee, maar als je je koopkracht even met 2 tot 3% extra gekort ziet worden, doet dat wel even fronsen.

En jamemr dat Boris weg gaat, ik denk dat mijn stem dan naar Pechtold of Dijkstra zou gaan.
Hier hetzelfde. Het belasten van de reiskostenvergoeding alleen al zou voor mij een daling in besteedbaar inkomen van zo'n 6% inhouden (met de andere maatregelen erbovenop kom je dan toch al snel op zo'n 8% uit).
Desondanks stem ik denk ik toch gewoon weer D66, aangezien zij over de gehele linie toch weer het programma hebben waar ik het meest achter sta.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 00:22:46 #259
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_113395828
Is het iemand van D66 trouwens duidelijk hoe ze Europa willen gaan vormen qua bestuur etc.? Naar Amerikaans voorbeeld met een Huis van Afgevaardigden en een Senaat (en eventueel een president?) ?

Ik kan het op de D66-site namelijk niet vinden, en ik vind het wel belangrijk dat we straks een goed geregelde democratie hebben waar we (vaak terecht en nodig overigens imo) redelijk veel macht aan gaan afstaan.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 26 juni 2012 @ 08:12:03 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_113399598
quote:
Naar een echte politieke unie

We moeten vooruit met de politieke integratie. Met een Europees Parlement dat meer zeggenschap krijgt over de begroting, alle Europese beleidsterreinen en het aanblijven van individuele commissarissen. Met een kleinere representatieve Commissie met een direct gekozen President. Ingebed in afdwingbare grondrechten en openbaarheid van bestuur. Met een Nederlandse regering en parlement die zich vroeg, actief, transparant en goed voorbereid mengen in de besluitvorming in dit federale Europa.

pi_113400025
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 08:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mjah, ik vind een federaal Europa ok, maar D66 gaat wat mij betreft te ver in de verantwoordelijkheden die zo'n overheid dan moet hebben. Maar goed, ik ben dan ook voor het afschaffen van de Euro; een munt moet gekoppeld zijn aan iets dat ook echt waarde heeft en niet domweg vertrouwen.

Een federaal Europa brengt momenteel alleen maar met zich mee dat er weer een bestuurslaag is die belastingen gaat heffen.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:34:01 #262
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_113404261
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 08:44 schreef Morthill het volgende:

[..]

Mjah, ik vind een federaal Europa ok, maar D66 gaat wat mij betreft te ver in de verantwoordelijkheden die zo'n overheid dan moet hebben. Maar goed, ik ben dan ook voor het afschaffen van de Euro; een munt moet gekoppeld zijn aan iets dat ook echt waarde heeft en niet domweg vertrouwen.
Dan heeft de Euro afschaffen geen zin. Je wilt de goudstandaard weer invoeren?
De post hieronder? Useless!
pi_113406001
Overigens is D66 er in haar verkiezingsprogramma duidelijk over dat ze ook een hoop zaken niet in Brusselse handen vinden passen hoor:
quote:
Europees doen wat Europees moet

Laatst bijgewerkt op 20 juni 2012 Lees voor

Als iets beter Europees dan nationaal geregeld kan worden, dan doen we dat. De terreinen waar dit bij uitstek voor geldt zijn: buitenlands beleid, defensie, handel, migratie, energie, milieu en bestrijding van internationale criminaliteit. Met 1 Europese buitenlandse politiek, 1 stem in de VN, het IMF, de Wereldbank en de WTO, en met 1 gezamenlijke diplomatieke dienst. Daarbij moeten niet de grote landen onderling de dienst uitmaken. D66 wil dat ook Nederlanders invloed hebben. Daarvoor is een sterk Europees bestuur nodig.
Zaken die het best dicht bij mensen geregeld kunnen worden, zoals onderwijs, zorg, pensioenen en sociale woningbouw, regelen we in Nederland en in onze gemeenten.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:10:06 #264
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_113408585
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:13 schreef Kaas- het volgende:
Overigens is D66 er in haar verkiezingsprogramma duidelijk over dat ze ook een hoop zaken niet in Brusselse handen vinden passen hoor:

[..]

Kan me echt goed vinden in de standpunten van D66 op het gebied van Europa. Geen angst voor Europa, maar omarmen en zorgen dat Europa sterker wordt, dus inderdaad niet blind volgen. Ik geloof echt in een Europa zoals D66 voor ogen ziet en schetst.

Het grootste probleem is natuurlijk al jaren om een goed verhaal over Europa te verkopen aan de kiezer.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:03:18 #265
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_113410625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:10 schreef NatteKrant het volgende:

[..]

Kan me echt goed vinden in de standpunten van D66 op het gebied van Europa. Geen angst voor Europa, maar omarmen en zorgen dat Europa sterker wordt, dus inderdaad niet blind volgen. Ik geloof echt in een Europa zoals D66 voor ogen ziet en schetst.

Het grootste probleem is natuurlijk al jaren om een goed verhaal over Europa te verkopen aan de kiezer.
Zolang de nationalistische partijen angst blijven zaaien voor zetelwinst zal er weinig gebeuren helaas.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:18:47 #266
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_113454131
Aardig stuk over hoe Europa niet te verkopen is en hoe het dan toch zou moeten:

quote:
‘Europa is als rotte vis, niet te verkopen’

Het vertrouwen in Europa is gedaald tot een dieptepunt. Er moeten miljarden naar zuidelijke lidstaten en Brussel trekt steeds meer macht naar zich toe. Voor partijen als D66 wordt het ‘thema’ Europa tijdens de verkiezingscampagne ,,hondsmoeilijk”, zegt politiek speechschrijver Martijn Goedegebuure tegen Frontbencher.nl.

Als het over Europa gaat, moet met name D66-leider Alexander Pechtold het opnemen tegen Geert Wilders. De PVV-leider merkt dat steeds meer Nederlanders de buik vol hebben van Europa en zet de samenwerking dan ook stelselmatig weg met one-liners zoals ‘het dictaat uit Brussel’, ‘meer geld in een bodemloze put’ en ‘het uitschrijven van blanco cheques’.

Framing
Dergelijke opmerkingen staan bekend als ‘framing’, (beeld)taal gebruiken om een boodschap te nestelen in de hoofden en harten van mensen. Volgens Goedegebuure is politicus Wilders daar op dit moment het sterkst in, mede door de inbreng van partij-ideoloog Martin Bosma.

Goedegebuure: ,,Met zulke termen slaag je erin om een naargeestig gevoel op te laten borrelen als het over Europa gaat. Want zo werkt het bij iedereen: niet de ratio maar het emotionele deel van het brein wordt als eerste geprikkeld.”

Pro-Europa-partij D66 staat er momenteel nog goed voor in de peilingen. Virtueel komen ze uit op een zetel of 16 tegen 10 nu in de Kamer. Maar de crisis in Europa vormt een wezenlijk gevaar voor de sociaal-liberalen. Hoe redt D66 zich hier uit?

Onverkoopbaar
,,Eigenlijk moet je constateren dat Europa op dit moment onverkoopbaar is, het valt feitelijk aan de straatstenen niet te slijten. Alles stinkt naar rotte vis, en dat kun je niet verkopen. Wat dat betreft zit het tij natuurlijk helemaal niet mee”, aldus Goedegebuure.

De grootste risico’s voor Pechtold zijn dat hij Europa op een verkeerde manier gaat uitleggen aan kiezers én dat hij verkeerd reageert op statements van Wilders, die Europa als hét thema van de verkiezingen heeft neergezet.

Goedegebuure: ,,Wat Pechtold niet moet doen, is ontkennen. Dus zeggen dat er geen sprake is van een dictaat uit Brussel of dat er geld naar een bodemloze put gaat. Want, zo werkt dat in de hoofden van mensen: ontkennen is bevestigen.”

Beter is het volgens hem om te vertellen dat D66 voor Europa is en uitleggen waarom. De keuze is uiteraard aan de kiezer, maar die moet wel weten waar hij voor kiest. Wees dus duidelijk en standvastig, zegt Goedegebuure.

Vrede
Maar het uitleggen waarom Europa goed is voor Nederland, moet ook zorgvuldig gebeuren, aldus Goedegebuure. ,,Pechtold moet niet alleen met rationele, logische argumenten komen. Dat overtuigt namelijk niet. Hij heeft ook pathos nodig. Gebruik termen die een snaar raken en waar we een waardeoordeel over hebben. Woorden als welvaart, stabiliteit, veiligheid en vrede, bijvoorbeeld.”

Op het thema vrede doorslaan, is ook weer niet goed. ,,In 2005 probeerden partijen Nederlanders voor het referendum over de Europese Grondwet te laten stemmen, door te waarschuwen voor een nieuwe holocaust als de Europese samenwerking zou stokken. Dat werkte averechts. Mensen zeiden: schei nu even uit, nu stem ik helemaal tegen.”

Wat D66 en ook andere pro-Europese partijen wel kunnen doen, is de aandacht van Europa afhalen en proberen te verleggen naar de eigen binnenlandse politieke agenda, zegt Goedegebuure. ,,Maak een lijstje met 3, 4 of 5 duidelijke punten. Zorg ervoor dat kiezers weten dat ze die punten krijgen als ze op je partij stemmen.”

Afstandelijk
Wat betreft Pechtold vindt Goedegebuure hem vaak te afstandelijk, vertelt hij ook iets teveel hoe de wereld in elkaar steekt. ,,Dat ligt ook niet altijd even lekker bij kiezers.” Beter zou zijn dat de D66-leider meer gevoel steekt in zijn redes. ,,Word maar emotioneel, laat zien dat het je raakt.”

Al met al staan Pechtold en andere voorvechters van Europa een ,,hondsmoeilijke” taak te wachten. Maar als de D66-leider zich niet vergaloppeert en daarin rolvast blijft, kunnen de sociaal-liberalen de huidige winst in de peilingen ondanks ‘Europa’ nog wel eens gaan vasthouden, denkt Goedegebuure.

Bron: Frontbencher.nl
En in peiling van TNS Nipo stijgt D66 3 zetels naar 18:

http://frontbencher.nl/20(...)d-groenlinks-en-cda/
  woensdag 27 juni 2012 @ 19:31:50 #267
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_113474783
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:43 schreef Morthill het volgende:

[..]

Je hoeft niet op de lijst te staan om minister te kunnen worden, of bedoel je dat niet?
Ja deels, vooral of ze zich al verder hadden uitgesproken ;)
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:55:35 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_113488102
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:18 schreef NatteKrant het volgende:
Aardig stuk over hoe Europa niet te verkopen is en hoe het dan toch zou moeten:

[..]

En in peiling van TNS Nipo stijgt D66 3 zetels naar 18:

http://frontbencher.nl/20(...)d-groenlinks-en-cda/
Tja, ik denk dat gewoon een verhaal waar je je als partij bij de feiten houdt en oplossingen biedt ook een substantieel deel van de kiezers aanspreekt.
pi_113497580
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:13 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hoe denken ze in godsnaam zorg en pensioenen nationaal te kunnen regelen in een federale staat? Dan krijg je dus nog veel erger dan nu zorg en pensioenmigratie!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113498062
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoe denken ze in godsnaam zorg en pensioenen nationaal te kunnen regelen in een federale staat? Dan krijg je dus nog veel erger dan nu zorg en pensioenmigratie!
Dat is alleen al de federale Europese overheid ook gaat over zaken als arbeid en zorg. Liever niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:34 schreef NatteKrant het volgende:

[..]

Dan heeft de Euro afschaffen geen zin. Je wilt de goudstandaard weer invoeren?
Wat mij betreft wordt de centrale bank afgeschaft en krijgen particulieren ook de vrijheid om hun eigen munt te maken en die is dan gebaseerd op bijvoorbeeld een goudstandaard ja (iets anders is vrij zinloos). Het huidige systeem klinkt altijd zo leuk, omdat het de groei van de laatste decennia heeft mogelijk gemaakt, maar daarmee is het voor een groot deel ook schuldig aan elke crisis en inflatie.
pi_113498963
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:46 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat is alleen al de federale Europese overheid ook gaat over zaken als arbeid en zorg. Liever niet.

[..]
Hoe denk jij te kunnen voorkomen dat NL dan met een uitgebreider zorg- en pensioenstelsel geen enorme last gaat krijgen van migratie hierheen wegens dat grote verschil? Dat zie je nu al, dat wordt alleen maar vele malen erger in een federaal Europa (waar dus inwoners uit andere 'staten' daar ook gewoon recht op hebben als ze zich vestigen in NL).

Dat gebeurt nu al (de 1e Polen zitten ook al weer aan de uitkering) of gaan we dan ala Amerika mensen uit het ziekenhuis trappen als blijkt dat ze geen NLe zorgverzekering hebben?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113499344
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoe denk jij te kunnen voorkomen dat NL dan met een uitgebreider zorg- en pensioenstelsel geen enorme last gaat krijgen van migratie hierheen wegens dat grote verschil? Dat zie je nu al, dat wordt alleen maar vele malen erger in een federaal Europa (waar dus inwoners uit andere 'staten' daar ook gewoon recht op hebben als ze zich vestigen in NL).

Dat gebeurt nu al (de 1e Polen zitten ook al weer aan de uitkering) of gaan we dan ala Amerika mensen uit het ziekenhuis trappen als blijkt dat ze geen NLe zorgverzekering hebben?
Pensioen moet je opbouwen, dat krijg je niet door hier te wonen. En qua zorg verandert er niets, kun je nu ook beter niet in NL doen, zie niet in waarom dat plots anders zou worden.
pi_113499615
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:45 schreef Morthill het volgende:

[..]

Pensioen moet je opbouwen, dat krijg je niet door hier te wonen. En qua zorg verandert er niets, kun je nu ook beter niet in NL doen, zie niet in waarom dat plots anders zou worden.
De pensioenfondsen worden nu al geplunderd ten bate van de Zuid-Europese landen omdat die niets gespaard hebben. In een Federaal Europa hebben we daar niets meer over te zeggen.
Qua zorg krijg je, nog erger dan nu, dat mensen zonder NLe zorgverzekering hier heen komen en behandeld gaan worden. Of gaan we mensen de ziekenhuizen uittrappen zoals in de VS? Waarom denk je dat Obama dat nationaal wilde regelen?
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:57:25 #274
238326 Worteltjestaart
pi_113499703
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De pensioenfondsen worden nu al geplunderd ten bate van de Zuid-Europese landen omdat die niets gespaard hebben.
Eh, huh?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_113499740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:57 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Eh, huh?
:Y Wat denk jij dan? Dat die nog volledig uitgekeerd gaan worden? Die 35 miljard (en straks nog 300 miljard) moet ergens vandaag komen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:00:48 #276
238326 Worteltjestaart
pi_113499792
Sinds wanneer dragen de pensioenfondsen dat af dan?
Bron graag.
pi_113499958
Overheid heeft 1 keer een overschot uit de pensioenpotten geplunderd, maar wettelijk hebben ze niks te zeggen over de pensioenfondsen en al helemaal niet over de fondsen die niet van ambtenaren zijn. We zijn geen Cuba. Dat we binnen een federaal europa daar zeggenschap over kwijtraken is onzinnig en ongefundeerd.

De miljarden worden gewoon direct uit de portemonnee van burgers gehaald via hogere belastingen.

En nogmaals, mensen uit de hele wereld kunnen nu al naar NL komen voor zorg, artsen mogen ze niet weigeren. Zorgverzekering of geen zorgverzekering. Dus een federaal Europa zou daar niks aan veranderen. In Amerika wordt je zonder verzekering ook niet een ziekenhuis uitgetrapt, maar je wordt gewoon opgezadeld met een torenhoge schuld die je de rest van je leven niet kan afbetalen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:46:52 #278
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_113506090
Een hoop onzin over pensioenen. Dit moet je eerst opbouwen om er aanspraak op te maken. Er zal in subsidies en uitkeringen voorlopig altijd een onderscheid blijven op basis van nationaliteit tenzij het centraal in Brussel geregeld is.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:19:52 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_113623937

De campagnespot is spotgoedkoop gemaakt. Alleen maar bestaande beelden.

Gelukkig is de boodschap minder goedkoop.
pi_113624418
Valt me een klein beetje tegen. Ben bang dat de helft al naar de afstandbediening heeft gegrepen voor die speech echt goed wordt.
pi_113624429
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:19 schreef Hexagon het volgende:

Flyers zijn ook weer wat kleiner en goedkoper en de frisbees zijn volgens mij ook niet echt optimaal :P
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 juli 2012 @ 12:43:58 #282
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_113624633
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:19 schreef Hexagon het volgende:

We hebben ook geen geld om campagne te voeren :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_113625374
Ook niet om fatsoenlijk personeel te betalen als ik af en toe kijk naar de organisatie binnen het landelijk :X
  woensdag 4 juli 2012 @ 00:43:01 #284
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_113744530
Zo D66 heeft er een lid bij. Besloten lid te worden nadat ik zo'n beetje met de dag meer overtuigd raak van de ideeën en de uitgangspunten van de D66. Lijkt me interessant om in de toekomst ook actief te worden.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:04:37 #285
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113750064
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:58 schreef Tauchmeister het volgende:
Dit heb ik dus ook, ik stem nu al jaren D66, maar krijg toch steeds meer bedenkingen bij hun Eurofiele houding, het mag wel iets kritischer.
Kom bijvoorbeeld eens met een duidelijk plan hoe we de EU democratischer kunnen maken en wij als NL onze invloed en zelfstandigheid veilig kunnen stellen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:09:33 #286
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_113750159
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dit heb ik dus ook, ik stem nu al jaren D66, maar krijg toch steeds meer bedenkingen bij hun Eurofiele houding, het mag wel iets kritischer.
Kom bijvoorbeeld eens met een duidelijk plan hoe we de EU democratischer kunnen maken en wij als NL onze invloed en zelfstandigheid veilig kunnen stellen.
Ja daar heb je een punt, een duidelijk plan ontbreekt. Maar ik ben het wél eens met die eurofiele houding en dat is voor mij voldoende. En laten we eerlijk zijn. Heeft de PVV een duidelijk plan over hoe verder te gaan nadat we uit de EU stappen? Ik zie het meer als een intentieverklaring waar D66 naar toe wil en ik voel daar wel wat voor. Hoe ze het gaan verkopen aan de kiezers is een ander verhaal...
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:27:00 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_113750504
Hoe Eurokritisch zijn dan bijvoorbeeld de PvdA of de VVD of het CDA?
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:34:59 #288
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_113750672
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:27 schreef Hexagon het volgende:
Hoe Eurokritisch zijn dan bijvoorbeeld de PvdA of de VVD of het CDA?
CDA lijkt ook duidelijk voor Europa te kiezen. VVD is ook matig kritisch en wil best door met Europa, maar is belang voor weglopende kiezers (PVV? Al begint de PVV nu te radicaliseren op hun anti-Euro(pa)koers, schrikt wellicht kiezers af). PvdA wil graag laten zien dat ze Euro(pa)kritisch zijn, omdat ze bang zijn voor de SP.

D66 is wel de enige partij die zich overduidelijk uitspreekt voor een sterker Europa, een echt sterke regering in Brussel en zelfs rept over een federale Europese staat: de Verenigde Staten van Europa.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:37:32 #289
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113750720
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:09 schreef NatteKrant het volgende:

[..]

Ja daar heb je een punt, een duidelijk plan ontbreekt. Maar ik ben het wél eens met die eurofiele houding en dat is voor mij voldoende. En laten we eerlijk zijn. Heeft de PVV een duidelijk plan over hoe verder te gaan nadat we uit de EU stappen? Ik zie het meer als een intentieverklaring waar D66 naar toe wil en ik voel daar wel wat voor. Hoe ze het gaan verkopen aan de kiezers is een ander verhaal...
Wat is die intentieverklaring dan? Een "Verenigde Staten van Europa"? Ben ik opzich niet tegen, maar het moet allemaal veel duidelijker, democratischer en veel minder bureaucratisch dan nu.
Ook hoor ik van D66 niet een duidelijk geluid hoe om te gaan met de economisch zwakkere landen in de unie. Het is naar mijn idee onwenselijk dat deze blijvend mee gaan liften op het geld dat in de welvarendere landen wordt verdiend.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:04:57 #290
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_113751306
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:37 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat is die intentieverklaring dan? Een "Verenigde Staten van Europa"? Ben ik opzich niet tegen, maar het moet allemaal veel duidelijker, democratischer en veel minder bureaucratisch dan nu.
Ook hoor ik van D66 niet een duidelijk geluid hoe om te gaan met de economisch zwakkere landen in de unie. Het is naar mijn idee onwenselijk dat deze blijvend mee gaan liften op het geld dat in de welvarendere landen wordt verdiend.
Hun hele Europa-boodschap, hoe vaag soms ook, zie ik als een intentieverklaring. Dus een richting die ze op willen zonder dat alle details al vorm hebben gekregen.

Voor wat betreft jouw laatste punt is het niet te vermijden dat de rijkere landen in de unie (mee)betalen voor de armere landen. Het is een inmiddels redelijk uitgekauwd voorbeeld, maar denk jij niet dat de randstad per saldo meer betaalt in de vorm van belastingen en premies dan Limburg?
pi_113754869
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 00:43 schreef NatteKrant het volgende:
Zo D66 heeft er een lid bij. Besloten lid te worden nadat ik zo'n beetje met de dag meer overtuigd raak van de ideeën en de uitgangspunten van de D66. Lijkt me interessant om in de toekomst ook actief te worden.
^O^
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:11:26 #292
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113757176
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:04 schreef NatteKrant het volgende:

[..]

Voor wat betreft jouw laatste punt is het niet te vermijden dat de rijkere landen in de unie (mee)betalen voor de armere landen. Het is een inmiddels redelijk uitgekauwd voorbeeld, maar denk jij niet dat de randstad per saldo meer betaalt in de vorm van belastingen en premies dan Limburg?
Dat ben ik met je eens, maar dan komt toch mijn onderbuik meespelen, betalen voor een Limburger vind ik iets minder erg dan betalen voor een Griek.
Wat daarin denk ik meespeelt is dat, met name de Zuid-Europese landen, een hele andere houding ten opzichte van bijvoorbeeld begroten hebben. Prima dat we de zwakkere landen helpen, maar dan moeten die landen er ook wel alles aan doen om problemen te voorkomen, dus geen begrotingstekort, pensioenleeftijd omhoog, belastingontduiking tegengaan, corruptie aanpakken, et cetera.
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:18:43 #293
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_113759820
Vanochtend een leuke discussie gehoord op Rado 1: Nienke Ruijs van de JD in discussie met Henk Krol van 50+ over solidariteit tussen ouderen en jongeren naar aanleiding van een voorstel in het verkiezingsprogramma van 50+.

Krol gedroeg zich als een verongelijkt kind waarop Nienke steeds netjes, correct en op inhoud wist te reageren.

Ik was blij te horen dat er niet werd meegegaan in emoties maar dat de inhoud centraal bleef staan.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_113766191
Agh, die 50+ is een kansloze partij waarvan de fundamenten zuivere discriminatie zijn. Dat soort partijen zijn echt een gevaar voor de toekomst van Nederland, omdat hun visie zich richt op wat goed is voor de ouderen nu, maar als het aan die lui ligt moet ik als ik 50+ ben nog betalen voor hun pensioen, terwijl die hele generatie al twintig jaar de pijp uit is.

Solidariteit my ass :r
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:36:08 #295
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_113776243
Toch maar lid geworden :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_113776984
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:36 schreef Blistering het volgende:
Toch maar lid geworden :7
*O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 juli 2012 @ 20:53:40 #297
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_113777186
Welkom :+
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:03:35 #298
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_113777689
Thanks *O*

Zat er al wel een tijdje aan te komen hoor, maar nu toch maar eens echt de knoop doorgehakt. Zullen m'n ouders ook leuk vinden binnenkort, post van D66 op de mat bij rasechte gristenen. Oh, the irony!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 juli 2012 @ 21:05:26 #299
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_113777799
We hebben een themagroep levensbeschouwing :P.
pi_113778126
Hehe, zo hebben mijn opa en oma nooit ergens echt een sterke mening over, laat staan politiek. Maar toen ik vertelde dat ik lid was van D66 barstten ze direct uit in "Oh, die christenhaters!!!". :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')