En welke beschavingen ken jij voor dat van het Oud Egypte?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Cleopatra!!! Een ruime 2000 jaar na het ontstaan van de eerste beschavingen noem jij "de eerste landen"?
Bonusklacht: Octavianus heeft de strijd tegen Marcus Antonius deels gewonnen door het volk voor te houden dat Antonius zich liet leiden door een vrouw. Om maar even aan te geven hoe men dacht over vrouwelijke heersers in die periode.
Linken naar een site waar het antwoord niet staat getuigt anders ook niet van al te hoog niveau.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:24 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
http://www.afkorting.nl
Je hebt je uitgeschakeld van de discussie hirrmeeZwakste schakel jwz
Hoezo meervoud?quote:
Het oude Egypte bestond 2000 jaar voordat Cleopatra daar "de macht" had. In welk universum is zij dan "de eerste heerser"?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
En welke beschavingen ken jij voor dat van het Oud Egypte?Dat was een van de allereerste, rond 2686 BC, en zelfs als je eentje noemt die daarvoor bestond, dan nog was het niet op dezelfde schaal van grootte.
Er waren meerdere Cleopatras. De Cleopatra die dikkebroekzak bedoelt is de 12e.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:30 schreef Piye het volgende:
[..]
Linken naar een site waar het antwoord niet staat getuigt anders ook niet van al te hoog niveau.
[..]
Hoezo meervoud?
O zo.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er waren meerdere Cleopatras. De Cleopatra die dikkebroekzak bedoelt is de 12e.
Lees eens die bron: http://kunst-en-cultuur.i(...)in-een-notendop.htmlquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het oude Egypte bestond 2000 jaar voordat Cleopatra daar "de macht" had. In welk universum is zij dan "de eerste heerser"?
"De legers keerden terug met veel krijgsgevangenen en waardevolle goederen. Kort daarna werd Hatsjepsoet farao. Zij was waarschijnlijk de eerste vrouwelijke heerser ooit gemachtigd een land te regeren ter grootte van Egypte."quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
En welke beschavingen ken jij voor dat van het Oud Egypte?Dat was een van de allereerste, rond 2686 BC, en zelfs als je eentje noemt die daarvoor bestond, dan nog was het niet op dezelfde schaal van grootte.
Google is moeilijk he. http://kunst-en-cultuur.i(...)in-een-notendop.html
Ze zeggen de wens is de vader van de gedachte, dus ik bied me bij deze aan om jouw baardje te doen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:31 schreef trovey het volgende:
Waarom las ik "Mannen die vrouwenbaardjes doen"![]()
1 van de betere hosselpogingen die ik hier op FOK! gelezen hebquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:32 schreef Piye het volgende:
[..]
Ze zeggen de wens is de vader van de gedachte, dus ik bied me bij deze aan om jouw baardje te doen.
Ik zou voortaan geen bronnen meer gebruiken die je punt tegenspreken.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:32 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Lees eens die bron: http://kunst-en-cultuur.i(...)in-een-notendop.html
Je vraagt naar een bron en klikt het toch niet
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:32 schreef Piye het volgende:
[..]
Ze zeggen de wens is de vader van de gedachte, dus ik bied me bij deze aan om jouw baardje te doen.
En Cleopatra was wel degrlijk alleenheerser oftewel Faraoh. Zoek eens de betekenis op van dat woord sukkel.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze regeerden.
[..]
Gevonden afkorting(en):
Geen.
eerste link van google:
http://www.tboek.nl/gastenboek/pielkenrood/1/
Dankjewel voor de bemoedigende woorden, dat vind ik nou aardig van jou.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:35 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
1 van de betere hosselpogingen die ik hier op FOK! gelezen heb
Hoe spreekt dat mijn punt tegen?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou voortaan geen bronnen meer gebruiken die je punt tegenspreken.
Niet helemaal waar. Cleopatra is slechts een korte periode alleenheerser geweest.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:38 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
En Cleopatra was wel degrlijk alleenheerser oftewel Faraoh. Zoek eens de betekenis op van dat woord sukkel.
Ben ook wel aardig somsquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:41 schreef Piye het volgende:
[..]
Dankjewel voor de bemoedigende woorden, dat vind ik nou aardig van jou.
Omdat het Egyptische rijk in ~3000 ontstond, en de eerste vrouwelijke heerser van dit rijk pas in ~1000 de troon besteeg. Dan zijn er voor haar, en ik doe hier een conservatieve schatting, 200 mannelijke heersers geweest.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:41 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Hoe spreekt dat mijn punt tegen?Kan je niet lezen of zo?
ahhhh dus je hebt je tegengesproken. Primaquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Cleopatra is slechts een korte periode alleenheerser geweest.
Hoezo heb ik me tegengesproken?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:45 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
ahhhh dus je hebt je tegengesproken. Prima
De leiders van het vroege Europa waren vrouwen? Echt wederom, bron?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:46 schreef dikkebroekzak het volgende:
Maar ik bedeolde eerder de stamcivilisaties van Afrika en het vroege Europa. En dat waren wel vrouwen eh.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:06 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
De eerste heersers van landen/rijken waren vrouwen. Koninginnen.
Goede manier om je uit een discussie terug te trekken. Echt netjes.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:49 schreef dikkebroekzak het volgende:
En nu gaan we weer offtopic. Het doet er niet aan toe, wie de allereerste was, maar wie er staat was bepaalde dingen het beste uit te voeren. En Oud Egypte was een van de meest beschaafde samenlevingen ooit in zijn tijd.
Daarnaast was dat maar een voorbeeld en dit topic gaat erom dat vrouwen wel bepaald werk beter uitvoeren dan mannen.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo heb ik me tegengesproken?
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze regeerden.
[..]
Gevonden afkorting(en):
Geen.
Cleopatra is minder dan een jaar alleenheerser geweest. Dus zijn punt blijft wel staan, want 90% van haar regeerperiode was ze geen alleenheerser.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:51 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
[..]
[quote]Op zaterdag 4 februari 2012 20:51 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Cleopatra is minder dan een jaar alleenheerser geweest. Dus zijn punt blijft wel staan, want 90% van haar regeerperiode was ze geen alleenheerser.
Ik studeer geschiedenis aan een universiteit. Wedervraag: wat voor onderwijs heb jíj genoten?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:14 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Wat voor onderwijs heb jij genoten?
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik studeer geschiedenis aan een universiteit. Wedervraag: wat voor onderwijs heb jíj genoten?
yeh right. Toevallig?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik studeer geschiedenis aan een universiteit. Wedervraag: wat voor onderwijs heb jíj genoten?
Niks toevallig. Ik zie gewoon een opmerking in mijn vakgebied, en daar ga ik op in. Als ik er niks vanaf had geweten had ik deze discussie niet begonnen.quote:
ik studeer niet. Ik ben ondernemer in een consumentenbelangenorganisatie.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niks toevallig. Ik zie gewoon een opmerking in mijn vakgebied, en daar ga ik op in. Als ik er niks vanaf had geweten had ik deze discussie niet begonnen.
Dus, wat studeer jij?
Wat heb jij gestudeerd dan?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:41 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
ik studeer niet. Ik ben ondernemer in een consumentenbelangenorganisatie.
Klinkt eerder als een stichting of vereniging dan een onderneming...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:41 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
ik studeer niet. Ik ben ondernemer in een consumentenbelangenorganisatie.
Alles.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |