Het zou vaker zo moeten wezen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Oh, vol.
Het mag dan koud zijn maar ik vind het heel goed te doen buiten. Geen handschoenen enzo nodig. Iedereen is momenteel ook goed gehumeurd in het verkeer, valt me op.
Zie je DM.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:44 schreef Mikkie het volgende:
Zoals...?
Ik heb die 1.4-scanner wel en heb zitten kijken naar zo'n eLight-module, maar ben natuurlijk altijd benieuwd wat er nog meer te krijgen is!
Ik ging er heen omdat mn neef geen uitlijnapparatuur in zn garage heeft en kwik fit was de enige die een plekkie vrij had in de middag.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor gewoon onderhoud moet je er ook niet heen gaan
Dat begrijp ik. Ik laat hem ook achter bij mn neef en die doet het tiptop. Probleem is dus dat ie zonder uitlijnshizzle zit en hij echt niet bij de uitlijnboer gaat wachten omdat hij ook aan het werk is. Hij gaat ook zeker niet meer langs de kwik fit.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Sowieso niet bij je auto zijn wanneer je hem afleverd bij een garage, of het nou kwikfit is of de beun om de hoek.
Eigenschuld dikke bult. Of de monteur werkt aan mijn auto wanneer ik er bij ben of anders gaat de auto gewoon op slot. Ook als ie op de brug staat ja.
Werkelijk? Zijn het zulke klootzakken? Heb 2x kwikfit gedaan. Eerste keer voor banden reparatie en nieuwe voor. Reparatie ok, maar banden vervangen niet, hij trok constant naar een kant. Ermee teruggeweest voor uitlijnen, en toen stond na afloop het stuur scheef.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:15 schreef Gokhan03 het volgende:
Kut kwik fit. Laatste keer dat ik daar was liet ik mn wielen uitlijnen van mn oude E39. Kreeg ik m terug met een lege tank terwijl er echt 3/4 in zat.
Dezelfde week bracht mijn neef een andere E39 van een monteur van hem. Hebben ze daarvan de climate control eruit gesloopt en geswapt met die van een medewerker. je zag letterlijk dat er aan geknoeid was en OPEENS werkte hij niet meer -.-
Doe ik eigenlijk alleen in erg gladde (vaak onbestrooide) straten. Op de 'gewone' weg staat het aan, en zelfs dan wil het nog wel 's ingrijpen met 120 km/u omdat ik lekker ijverig doorkachel.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
asc zet k meteen uit als k in de auto stap ... gedoe de hele tijd ..
Winter- of zomersloffen?quote:Op maandag 6 februari 2012 17:12 schreef Maharbal het volgende:
Die van mij staat nu al bij de Euromaster (betere ervaringen mee dan de kwik fit), terwijl ik 'm vrijdag pas weer kan ophalen voor de APK. Hij wilde dat ik 'm vrijdagochtend zou langsbrengen, dan kon ik 'm in de middag weer ophalen. Ik heb 'm ff meegedeeld dat ik donderdag jarig ben......en dat ik de ochtend dus niet ging halen.
Hij staat daar wel prima, en er zat welgeteld voor 40km aan brandstof in.
Verder heb ik met m'n 225 18" eigenlijk weinig problemen in het verkeer. ...
Zomersloffen.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Winter- of zomersloffen?
ASC doe ik alleen uit als ik niet van de plek kom.
Maar dat is eigenlijk geen probleem met de goede banden.
voor leuk door de bochten is asc toch al voldoendequote:Op maandag 6 februari 2012 21:26 schreef Mikkie het volgende:
ASC kan alleen aan of uit. DSC heeft een tussenstand, en gaat helemaal uit als je 'm een paar seconden ingedrukt houdt.
ASC kan je ook ingedrukt houden dat hij volledig wordt uitgeschakeld. Weet alleen niet of dat hetzelfde is als alleen uit.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:26 schreef Mikkie het volgende:
ASC kan alleen aan of uit. DSC heeft een tussenstand, en gaat helemaal uit als je 'm een paar seconden ingedrukt houdt.
kort indrukken is toch alleen tractie controle uit. Langer ingedrukt gaat het dsc ook uit.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:34 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
ASC kan je ook ingedrukt houden dat hij volledig wordt uitgeschakeld. Weet alleen niet of dat hetzelfde is als alleen uit.
Zoiets had ik afgelopen vrijdag ook...quote:Op maandag 6 februari 2012 22:39 schreef Matty___ het volgende:
want zo wil je niet worden vastgelegd
Ik heb alleen een ASC knop, maar als ik 'm alleen eenmaal indruk dan blijft er een systeem in werking. Ik kan dan iig amper / niet goed dwars (bij droog weer tenminste). Houd ik de knop in, dan corrigeert niks meer.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:26 schreef Mikkie het volgende:
ASC kan alleen aan of uit. DSC heeft een tussenstand, en gaat helemaal uit als je 'm een paar seconden ingedrukt houdt.
Niet elke auto heeft dat geloof ik. In de E46 van m'n moeder gebeurt niks extra als ik de ASC knop ingedrukt houd.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:34 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
ASC kan je ook ingedrukt houden dat hij volledig wordt uitgeschakeld. Weet alleen niet of dat hetzelfde is als alleen uit.
Het lijkt stiekem ook wel een beetje op onkunde van de bestuurder.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:39 schreef rival het volgende:
[..]
Zoiets had ik afgelopen vrijdag ook...
ik zou toch graag de schuld willen leggen op mijn gladde zomerbandjes, ik heb namelijk altijd 'leftovers' achteropquote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:44 schreef Maharbal het volgende:
Het lijkt stiekem ook wel een beetje op onkunde van de bestuurder.
Of in ieder geval een automaat, en dat gecombineerd met onkunde
Ja bij mn E39 uit 1996 kon dat ook maar 'internet' zegt dat je dan je abs ook uitschakeld. Vanavond even proberen op het sneeuw.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb alleen een ASC knop, maar als ik 'm alleen eenmaal indruk dan blijft er een systeem in werking. Ik kan dan iig amper / niet goed dwars (bij droog weer tenminste). Houd ik de knop in, dan corrigeert niks meer.
Ook al heb ik geen DSC knop, het voelt wel alsof het er is. Als ik 'm in een slip dwing, dan voel je gewoon dat 'ie 'm meteen recht trekt, zelfs met dit weer.
[..]
Niet elke auto heeft dat geloof ik. In de E46 van m'n moeder gebeurt niks extra als ik de ASC knop ingedrukt houd.
[..]
Het lijkt stiekem ook wel een beetje op onkunde van de bestuurder.
Of in ieder geval een automaat, en dat gecombineerd met onkunde
Nee, ABS schakel je daarmee niet uit. In ieder geval niet in de E46. Voorzover ik weet kan dat ook niet, tenzij je 't circuit onderbreekt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:42 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja bij mn E39 uit 1996 kon dat ook maar 'internet' zegt dat je dan je abs ook uitschakeld. Vanavond even proberen op het sneeuw.
Dat snap ik ja. Het is dat er van alles over wordt gezegdquote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, ABS schakel je daarmee niet uit. In ieder geval niet in de E46. Voorzover ik weet kan dat ook niet, tenzij je 't circuit onderbreekt.
Aha. Jammer dat er geen indicatie voor is, nu weet je niet of je nu in de DSC beperkte of de volle DSC modus zit.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:43 schreef dester_martijn het volgende:
Nee, 1 keer indrukken is DSC beperkt en DTC aan. Je zit dan in een stand waar de auto een beetje slip/overstuur toelaat. 3 seconde in gedrukt houden betekent DSC volledig uit (en dus ook geen DTC), de auto grijpt dan niet meer in als je tractie verliest (je kan dan dus volledig driften/uit de bocht vliegen. Persoonlijk wordt de knop nooit 3 seconde ingedrukt, heb in oktober een keer op een heerlijk Mediterraans heuveltje gedaan en dat leverde een witte rookwalm op en bandjes die het minder leuk vonden.
In m'n E46 gaat in ieder geval met indrukken het driehoekje in het midden branden, en met inhouden ook nog eens het handremlampje. Het handremlampje wordt dan alleen geel ipv rood.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Aha. Jammer dat er geen indicatie voor is, nu weet je niet of je nu in de DSC beperkte of de volle DSC modus zit.
Dank voor de info.
Ik weet niet of je een i-drive systeem hebt, daar staat het letterlijk op volgens nij. Anders je een check control melding op je boordcomputer, snap je? Beperte dsc modus krijg je een driehoek met dtc, met volledige dsc uitschakeling krijg je een oranje driehoek met dsc erin, best logisch. Misschien heb je wel geen dtc? Ik heb geen idee, ik dacht dat dat standaard was.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Aha. Jammer dat er geen indicatie voor is, nu weet je niet of je nu in de DSC beperkte of de volle DSC modus zit.
Dank voor de info.
Is zo te zien ook ruitenwisservloeistof die voor de zomer is (ja daar zit verschil in).quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Mijn bevroren ruitensproeiervoorraadtankje, wat standaard achterin de kofferbak ligt. 1 dikke klomp geel ijs.
[ afbeelding ]
Geel is altijd voor de zomer. Zit anti insect spul in ipv anti vries.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:45 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Is zo te zien ook ruitenwisservloeistof die voor de zomer is (ja daar zit verschil in).
Ik zie namelijk een zonnetje en geen aanduiding zoals -20.
Pas daar mee op, alvorens je reservoir of slangen kapot vriezen...
Juist. Winterzooi is blauw, toch?!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:48 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Geel is altijd voor de zomer. Zit anti insect spul in ipv anti vries.
Of groen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist. Winterzooi is blauw, toch?!
Preciesquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:17 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Of je leest de verpakkingDenk dat je ze in alle kleuren van de regenboog kan krijgen
Je hebt gelijk. Heb er vanochtend even mee geprutst, en inderdaad, 2 standen: 1x indrukken = DSC uit (die tekst verschijnt ook in het display), en 1x lang indrukken is DSC+ASC uit. Of tenminste er gaat dan een geel cirkeltje met een uitroepteken in een driekhoekje branden...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:43 schreef dester_martijn het volgende:
Nee, 1 keer indrukken is DSC beperkt en DTC aan. Je zit dan in een stand waar de auto een beetje slip/overstuur toelaat. 3 seconde in gedrukt houden betekent DSC volledig uit (en dus ook geen DTC), de auto grijpt dan niet meer in als je tractie verliest (je kan dan dus volledig driften/uit de bocht vliegen.
Ik gooi er altijd een mengsel in van spiritus en water, maar dat lijkt nu toch niet zo goed te werken, vriest oppervlakkig vast op de ruit en moet ruitverwarming aan zetten om het weg te krijgen. Leidingen zullen niet springen, maar ideaal is anders. Volgend jaar toch maar antivries erin, denk ik.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb in december blauw ruitenspul met anti-vries in de auto gedaan, en hij sproeit prima bij -15. Dus dat gaat allemaal goed. Geen kans op gesprongen leidingen.
Wat ook erg was dat precies de wasbox waar ik zat, de slang aan 2 plekken lekte dus ik was ook meteen zeiknat. Had daarna echt geen zin meerquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Je was toch nog bij die BP, dus kon je nog wel ff opnieuw de spuit erop zetten. Dit is ook zund.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Zo erg net. Ik was bij de BP in beverwijk en had mn auto bij de wasbox gewassen. Gewoon voor een paar euro even alle troep eraf spuiten. Dus ik reed achter de BP weg en ik dacht nog vanne ja let maar op zometeen zit ik achter een zoutwagen.
Ik rij de pomp uit en PRECIES voor mij reed een zoutwagen toen ik net de weg op ging -.-
Dat heb ik ook wel eens gehad ja. Flikker je een paar euro in zo'n ding, is die spuit lek. Kut...want de andere box was ook vrij. Maar dan ga je ook niet meer verkassen...quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Wat ook erg was dat precies de wasbox waar ik zat, de slang aan 2 plekken lekte dus ik was ook meteen zeiknat. Had daarna echt geen zin meer
Wel lappen he, geen *$&%(#($*#)($ borstels (krassen e.d...)quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Hiero is een hele mooie wasstraat van 40 meter ofzo. Je rijdt erin, 2 van die gozers gaan aan de gang met voorwassen met borstels en zeemlappen en sop om de ergste shit eraf te boenen, 5 minuten later rijd je door tot de loopband m verder oppakt, en check je relaxt ff in je luie stoel je mail terwijl borstels en hogedrukspuiten heel je auto wassen.
Aan het eind starten, en wegrijden in een prachtig blinkende kar, zo schoon dat je zelfs princes Maxima ermee kunt vervoeren. En je hebt je neus niet in de kou gehad.
Had bij mn oude E39 mn antenne verloren(bleek achteraf in mn auto te zitten) en ging hiervoor langs de carwash in Beverwijk. Daar hadden ze echt een hele kast met allemaal onderdelen van auto's. Van antennes tot complete spiegels met houders.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik moet toegeven dat hele erge strontvlekken niet eens wegkomen bij die auto was. Ze moeten idd zelf handmatig boenen maar dat doen die luie flikkers niet. Met een borsteltje langs je achterbumper gaan ze eventjes meer niet. Simpele zielen1x een dikke vogelpoep die al helemaal in m'n lak was getrokken en dan vegen ze dat nog niet even af, maar de vliegjes van m'n kentekenplaat wel. ja boeiend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |