abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107756389
Whiskyfun:

Glen Garioch '1797 Founder's Reserve' (48%, OB, 2009) This is the brand new no-age-statement version. Colour: gold. Nose: rather big at first nosing (is 48% a new trend?) and very sweet and fruity, with bursting notes of malted barley, apples and gooseberries as well as hints of bubblegum. This is obviously rather young. It’s also faintly varnishy and maybe just a little bit soapy (Cadum – don’t ask) but nothing really embarrassing. Other than that, we get notes of pears and a mild ‘new-style’ oakiness (cake and vanilla, just a little ginger). Some honey. The faint soapiness disappears after four or five minutes. Pleasant nose, much nicer that any of the young official ones that were bottled in the 1990s or early 2000s. Mouth: once again, it’s big and sweet malt whisky, with a lot of vanilla and ginger on top of apple compote and juice. Quite some pepper too, notes of café latte, Werther’s and quite some green tea-like oak. Not really tannic but not far. Finish: long, bold, oaky and peppery. Some apples left. Comments: there may have been some wood management done. A whisky that’s maybe a tad ‘technological’ but what’s sure is that it got rid of the flaws that earlier young bottlings had in my opinion. In short, a good one. SGP:441 - 80 points.
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:57:24 #77
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_107767567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:12 schreef ace_eleven het volgende:
Ook maar weer eens een flesje opgepikt bij de wilde whiskydagen

[ afbeelding ]

Weet er niet zo veel over, nog niet geproefd, maar stond bij dat hij ook wat zoetig was. Ik dacht dat het misschien wel een aardige whisky was om voor de Aberlour A'bundah te drinken :)

Iemand ervaring met deze fles?
Ik ken deze whisky van een bezoek aan de whisk(e)yproeverij in Geertruidenberg.

Alhoewel ik er maar een bodempje van op had (er wordt nu eenmaal per keer niet meer geschonken), vond ik hem erg lekker! :s)

Beslist geen miskoop!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:58:15 #78
341900 Atmosphere82
pi_107767635
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:05 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik wel... :9
Ik durf ook wel te stellen dat vele Japanse whiskies minimaal zo goed zijn als Schotse whiskies.
Maar onbekend maakt vaak onbemind en dat is in dit geval zeker niet terecht...
Dat is absoluut waar!
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:59:54 #79
341900 Atmosphere82
pi_107767741
Een whiskey die ik absoluut niet kan weerstaan: (!!!) :9~

† In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 23:04:53 #80
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_107775089
Ik krijg er dorst van! :9

Maar ja, ik drink pas vanaf vrijdagavond. :s)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 8 februari 2012 @ 23:05:53 #81
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107775153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:12 schreef ace_eleven het volgende:
Ook maar weer eens een flesje opgepikt bij de wilde whiskydagen

[ afbeelding ]

Weet er niet zo veel over, nog niet geproefd, maar stond bij dat hij ook wat zoetig was. Ik dacht dat het misschien wel een aardige whisky was om voor de Aberlour A'bundah te drinken :)

Iemand ervaring met deze fles?
Nice. :9
quote:
3s.gif Op woensdag 8 februari 2012 23:04 schreef Cynix ® het volgende:
Ik krijg er dorst van! :9

Maar ja, ik drink pas vanaf vrijdagavond. :s)
Per definitie? Als in, geen drank doordeweeks?
  woensdag 8 februari 2012 @ 23:08:41 #82
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_107775308
Vanavond een blinde Mackmyra Tasting via Twitter gedaan met 5 samples.
Apart spul en niet eens onaardig, zeker de rokerige/geturfde varianten niet....

Zie hashtag #MackmyraBlind op Twitter voor tastingnotes e.d.
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 23:09:18 #83
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_107775340
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2012 23:05 schreef egeltje1985 het volgende:
Per definitie? Als in, geen drank doordeweeks?
Ja, in principe geen drank doordeweeks, al maak ik voor een feestje of verjaardag nog wel eens een klein uitzonderingetje. Nou ja, werken, geld, gezondheid, speelt allemaal mee. Ik drink liever wat duurder in het weekend als ik dan moet kiezen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_107779836
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:59 schreef Atmosphere82 het volgende:
Een whiskey die ik absoluut niet kan weerstaan: (!!!) :9~

[ afbeelding ]
Connemara, Connemara on my mind
Connemara, where even the rain shines
Connemara, leaving all my troubles behind
Connemara on my mind
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107781226
quote:
3s.gif Op woensdag 8 februari 2012 23:09 schreef Cynix ® het volgende:
Ja, in principe geen drank doordeweeks, al maak ik voor een feestje of verjaardag nog wel eens een klein uitzonderingetje. Nou ja, werken, geld, gezondheid, speelt allemaal mee. Ik drink liever wat duurder in het weekend als ik dan moet kiezen. :)
Ik heb meer dat ik af en toe gewoon een paar dagen niet drink, ofwel omdat ik er gewoon geen zin in heb (komt vaak voor na een avond stappen of een feestje), ofwel omdat ik niet elke dag in de week alcohol wil drinken. Zo heb ik de afgelopen twee dagen geen druppel alcohol gehad, maar ga ik vanavond wel weer iets lekkers nemen. :-)
pi_107789573
Bij mij is het erg random. Drink soms een paar weken niks, dan heb ik ineens 2 weken dat ik bijna elke dag wel een glaasje neem.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 februari 2012 @ 13:54:04 #87
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107789758
Ik drink in principe ook alleen in het weekend of er moet een goede reden zijn om er van af te wijken :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_107793033
Ik probeer ook altijd alleen in het weekend te drinken. En het weekend begint uiteraard op vrijdagavond. Natuurlijk drink ik doordeweeks ook wel eens, maar in principe schenk ik alleen in het weekend een glaasje whisky in.
pi_107794264
Als ik echt alleen in het weekend whisky zou drinken, dan zou ik nog veel minder kans hebben m'n samples en flessen leeg te krijgen dan ik nu al heb. ;)
Ik hou het in ieder geval vrijwel altijd bij maximaal twee kleine of een normale dram, dus veel drink ik niet, regelmatig echter wel.
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 18:23:05 #90
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_107798650
Zo, toch maar even wat flesjes gehaald vanwege de WWW bij G&G. Geen idee of het écht heel goedkoop is, maar het komt allemaal wel weer op. :)
pi_107821834
quote:
3s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:23 schreef Cynix ® het volgende:
Zo, toch maar even wat flesjes gehaald vanwege de WWW bij G&G. Geen idee of het écht heel goedkoop is, maar het komt allemaal wel weer op. :)
Wat heb je gehaald? Ik pik vanmiddag nog even een Dalwhinnie 15 op, dan heb ik voorlopig wel weer even genoeg in de kast staan ;)
pi_107822936
Die Dalwhinnie is bij de Drankgigant nog een stuk goedkoper, alleen loont het zich niet voor 1 fles ivm bijkomende verzendkosten. Dalwhinnie 15yo vind ik trouwens prima te drinken al ben ik wat minder fan van het bittere ondertoontje... of ben ik de enige die dat proeft? :P
pi_107823051
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:17 schreef starbeach het volgende:
Die Dalwhinnie is bij de Drankgigant nog een stuk goedkoper, alleen loont het zich niet voor 1 fles ivm bijkomende verzendkosten. Dalwhinnie 15yo vind ik trouwens prima te drinken al ben ik wat minder fan van het bittere ondertoontje... of ben ik de enige die dat proeft? :P
Zelfs met ¤6,95 verzendkosten is de Dalwhinnie 15yo nog ¤4,09 goedkoper :o Neem er nog 1 of 2 flessen bij, of iets voor een kennis/vriend en je bent zo een tientje goedkoper uit.
pi_107823762
Bij DrankDozijn is 'ie het goedkoopst, en ook de goedkoopste verzendkosten. Echt een ideale site! Alleen ik ga 'm toch bij de G&G bestellen omdat ik alleen de Dalwhinnie wil, dan ga ik niet al die moeite doen via internet.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:59:05 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_107824166
Er zijn binnenkort weer een paar hele speciale flessen te koop:
http://ht.ly/8ZpKC
en
http://www.oldliquors.com/nl/whisky/%E2%82%AC-500-or-more
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_107824741
Holy crap.

[ Bericht 10% gewijzigd door Partingglass op 10-02-2012 13:44:51 ]
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 13:39:59 #97
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_107825461
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:48 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Wat heb je gehaald? Ik pik vanmiddag nog even een Dalwhinnie 15 op, dan heb ik voorlopig wel weer even genoeg in de kast staan ;)
Een Singleton 12yo en een Glenmorangie 10yo. :)
En nog een Glen Talloch om als cadeautje te geven aan iemand. :@
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 21:01:42 #98
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_107841811
Ik zit nu zelf aan de Caol Ila 12yo. Lekker om mee te beginnen. :9
pi_107842365
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Een Singleton 12yo en een Glenmorangie 10yo. :)
En nog een Glen Talloch om als cadeautje te geven aan iemand. :@
_O- _O- _O- Je gaat rustig door met inkopen _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_107845154
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:01 schreef Cynix ® het volgende:
Ik zit nu zelf aan de Caol Ila 12yo. Lekker om mee te beginnen. :9
Heerlijk spul! Lekker olie-achtig dik, prima Islay :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')