quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Als aspirant-manager denk ik nou eenmaal liever in oplossingen.
Niet tegen de winst die je er in het westen op kunt boeken.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:01 schreef Reya het volgende:
[..]
In Afrika groeit de economie behoorlijk hard op het moment: redelijke kans dat je je producten wel weet te slijten in Gabon, Angola of Kenia.
1 stap vooruit... en 3 terug.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Als aspirant-manager denk ik nou eenmaal liever in oplossingen.
Ach als je de producten laat maken door de Afrikanen zelf is de overhead toch extreem laag en nemen je marges wel weer toe, ook bij lagere prijzen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Niet tegen de winst die je er in het westen op kunt boeken.
Veel van deze producten worden al in lage lonen landen geproduceert, je kunt hooguit wat bezuinigen op import en invoerheffingen, toch zul je het product voor een lagere prijs aan moeten bieden vanwege het welvaartsniveau in deze gebieden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach als je de producten laat maken door de Afrikanen zelf is de overhead toch extreem laag en nemen je marges wel weer toe, ook bij lagere prijzen.
En je gaat niet 1,2,3 naar Afrikaquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Niet tegen de winst die je er in het westen op kunt boeken.
De meeste 'democratieen' daar zijn ook nog te jong om een stabiele economie te garanderen, en er blijft daar altijd een redelijke kans dat je je investeringen gedag kunt zeggen als er een of andere mafkees een staatsgreep pleegt danwel 'democratisch' gekozen word.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En je gaat niet 1,2,3 naar Afrika
Valt mee, is me daar opgevallen dat goederen (vaak luxe goederen) niet erg veel in prijs verschillen met de onze. Enkel de afzetmarkt is kleiner dus je zit met meer vaste lasten t.o.v. de verkoop. De marges verschillen niet veel maar de afname wel. Komt ook omdat grondstoffen gewoon mondiale prijzen hebben dus de productiekosten laten geen groot prijsverschil toe tussen de Eerste en de Derde wereld.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Veel van deze producten worden al in lage lonen landen geproduceert, je kunt hooguit wat bezuinigen op import en invoerheffingen, toch zul je het product voor een lagere prijs aan moeten bieden vanwege het welvaartsniveau in deze gebieden.
Ondernemersrisico.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De meeste 'democratieen' daar zijn ook nog te jong om een stabiele economie te garanderen, en er blijft daar altijd een redelijke kans dat je je investeringen gedag kunt zeggen als er een of andere mafkees een staatsgreep pleegt danwel 'democratisch' gekozen word.
Dat ook ja.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De meeste 'democratieen' daar zijn ook nog te jong om een stabiele economie te garanderen, en er blijft daar altijd een redelijke kans dat je je investeringen gedag kunt zeggen als er een of andere mafkees een staatsgreep pleegt danwel 'democratisch' gekozen word.
De kunst is om met een minimale blootstelling aan risico zoveel mogelijk rendement te genereren. Of Afrika dat is, tsja....quote:
Inderdaad, de fysio afbellen terwijl ik al 20 minuten onderweg was, in die twintig minuten 3 km afgelegd........quote:
Heb je gekropen ofzo?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Inderdaad, de fysio afbellen terwijl ik al 20 minuten onderweg was, in die twintig minuten 3 km afgelegd........![]()
Wou net zeggen.quote:
Kom eens hier voor een dikke knuf jij.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:50 schreef remlof het volgende:
Ja, de PVV TT en OP negeer ik gewoon.
Ik weet van wie het komt.
Doe eerst maar koffiequote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kom eens hier voor een dikke knuf jij.
Heb ook bier.
Dat kan ook, zit toch op school nu.quote:
Mijn rijexamen werd afgelast vw de sneeuw, als het door was gegaan viel er ook niet veel te rijden, het was kwa neerslag even zo hevig dat we met 40-55 km/u over de A1 aan het tuffen waren.quote:
Des te beter voor een examen, iedereen rijdt langzaam en voorspelbaar.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Mijn rijexamen werd afgelast vw de sneeuw, als het door was gegaan viel er ook niet veel te rijden, het was kwa neerslag even zo hevig dat we met 40-55 km/u over de A1 aan het tuffen waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |