Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Inderdaad. Alweer zo'n nietszeggende fiets.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:06 schreef Freddeh het volgende:
Ziet er wel goed uit, maar hoorde gisteren van Tommeke dat Ultegra Ui2 minder soepel schakelt dan de 'echte' Ultegra. Heb overigens echt nog nooit van het merk Apex gehoord.
Ik weet het niet, mijn gevoel vindt het wat raar denk ik. Een Apex fiets, en dan zit er niet SRAM Apex op. Gevoelskwestie denk ik.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:32 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind 't wel een tof merk. Haha het is niet dat het minder soepel schakelt, maar vooral anders qua gevoel.
Het is lastig omdat je eisen gewoon net te hoog zijn. Laat 1 van de 3 vallen en je hebt een top fiets. Het is niet voor niets dat je steeds met C- fietsen aan moet komen zetten om aan je 3 eisen te voldoen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:58 schreef foetre het volgende:
Ja ik doe er ook zeker andere wielen onder.Of het nou de giulia of de flare word.
Waarschijnlijk de Shimano rs 80 c24.
Ik zit ook nog gewoon beetje rond te kijken wat er allemaal te koop is voor rond de 2500 euro.
Carbon frame van rond de 1kg met ultegra DI2 en interne kabels met leuke looks(liefst aan de donkere kant)
Blijft lastig ,Het is trouwens jammer dat de fietsbeurs in utrecht pas in oktober weer is.
Ik zou het carbon frame laten vallenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:03 schreef eentwee het volgende:
Di2 en interne kabels zou ik met alle plezier laten vallen. Gewoon A-merk met een goede Campa of Sram groep en Campa wielen.Maar 't is mijn geld niet
Ik begrijp niet waarom je zo nodig een DI2 wil hebben terwijl je dan moet bezuinigen op het frame en de rest van de fiets. Ik zou het geld in een goed carbon frame en wielen steken en daarbij een mooie "normale" Ultegra groep. Je zal echt niet veel profijt hebben van DI2. Daar zitten ook nog zoveel kinderziektes in. Een goed setje wielen en goed frame geeft je veel meer comfort en goed weggedrag dan een DI2 groep.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:14 schreef foetre het volgende:
Aan wat voor prijs zit je als je een beter merk neemt?
Aan de eisen ga ik niks doen.Budget kan ik mischien wel vergroten.
Geld ben je zo weer vergeten en dan krijg ik geen spijt dat ik 1 van die eisen toch wel erg graag wil hebben.
Bron kinderziektes DI2? Heb juist alleen nog positieve verhalen gelezen..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je zo nodig een DI2 wil hebben terwijl je dan moet bezuinigen op het frame en de rest van de fiets. Ik zou het geld in een goed carbon frame en wielen steken en daarbij een mooie "normale" Ultegra groep. Je zal echt niet veel profijt hebben van DI2. Daar zitten ook nog zoveel kinderziektes in. Een goed setje wielen en goed frame geeft je veel meer comfort en goed weggedrag dan een DI2 groep.
Een DI2 groep willen maar dan wel een Apex frame kiezen![]()
Moest nieuw zijn geloof ik ivm fietsenplan.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:59 schreef Oksel het volgende:
Of koopt gewoon een topfietsje op MP van iemand die er 2x naar heeft gekeken en hem daarna in de schuur heeft gezet.
Daar heb ik geen bron van. Maar bij nieuwe dingen gaat vaak nog wat fout. Maar die mening is dus nergens op gebaseerd en neem ik terug als het niet klopt. Ik blijf er wel bij dat je niet voor DI2 moet kiezen als je daardoor moet bezuinigen op het frame en de wielen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bron kinderziektes DI2? Heb juist alleen nog positieve verhalen gelezen..
Helemaal eens met het 2e deel!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar heb ik geen bron van. Maar bij nieuwe dingen gaat vaak nog wat fout. Maar die mening is dus nergens op gebaseerd en neem ik terug als het niet klopt. Ik blijf er wel bij dat je niet voor DI2 moet kiezen als je daardoor moet bezuinigen op het frame en de wielen.
Ik een Cervelo R3quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:30 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou een Specialized Tarmac kopen. SL2 ofzo.
Die gedachte had ik ook...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een DI2 groep willen maar dan wel een Apex of Sensa frame kiezen![]()
Schaatsen komt wel goed hoor. Ankeveen stonden ze gisteren al op het ijs, daar zijn ze nu druk aan het vegen. Denk dat op wel meer plaatsen de fanatiekelingen al bezig zijn om alles op te ruimen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:33 schreef Gripper het volgende:
verdorie, t sneeuwt nu wel erg hard. Dat wordt dan dus morgen niet dik ingepakt racefietsen, en als er nog veel sneeuw bijkomt ook niet schaatsen.
Maar wel MTB'en in de sneeuw!
Jammer, gezakt voor de integratiecursus.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:40 schreef joers1 het volgende:
Schaatsen heb ik helemaal niks mee...en met sneeuw nog veel minder. Inmiddels is het hier een half uur geleden begonnen met sneeuwen. Vre-se-lijk!!
Bepaalde merken winnen het altijd in dezelfde bladen. In Duitsland heb je zo'n groot blad waar Canyon altijd wint. In de Fiets wint vaak Cube de tests... rare hoe kan dat? De fietswereld is niet groot dus die bladen moeten het hebben van adverteerders.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:27 schreef foetre het volgende:
Waarom eigenlijk niet een apex of sensa frame?Zijn die frames echt zo slecht of is iedereen gewoon merk geil?
In het nieuwe fiets magazine staan ze allebei als het goed is als test.
Er zit deze keer ook een uitgebreide koopgids bij mischien levert het me een ware eyeopener op.
Ik heb nog geen keuze gemaakt dus kijk nog even rond.
Oh gelukkig, dat was ook mijn zorg: je moet natuurlijk wel op het ijs kunnen lopen om de sneeuw eraf te vegen. Dan ga ik daar morgen eens kijken. Of op de molenpolder, leersumse veld, plekjes genoeg rondom Utrecht. Fietsen kan altijd nog, schaatsen niet zo vaakquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Schaatsen komt wel goed hoor. Ankeveen stonden ze gisteren al op het ijs, daar zijn ze nu druk aan het vegen. Denk dat op wel meer plaatsen de fanatiekelingen al bezig zijn om alles op te ruimen.
Lekker dan!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bepaalde merken winnen het altijd in dezelfde bladen. In Duitsland heb je zo'n groot blad waar Canyon altijd wint. In de Fiets wint vaak Cube de tests... rare hoe kan dat? De fietswereld is niet groot dus die bladen moeten het hebben van adverteerders.
Ik heb wel eens vernomen dat een groot merk niet 1e werd in de test. Toen de account manager daarover gebeld werd zei hij 1 ding: A4 advertentie. Plotseling werd het merk wel 1e.
Beste tip dit.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:59 schreef Oksel het volgende:
Of koopt gewoon een topfietsje op MP van iemand die er 2x naar heeft gekeken en hem daarna in de schuur heeft gezet.
Ik kan niet schaatsen, ben ik nu ook gezakt?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jammer, gezakt voor de integratiecursus.
Door het ijs?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:08 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik kan niet schaatsen, ben ik nu ook gezakt?
Ja.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:08 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik kan niet schaatsen, ben ik nu ook gezakt?
In de Fiets wint nooit een merk de testquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bepaalde merken winnen het altijd in dezelfde bladen. In Duitsland heb je zo'n groot blad waar Canyon altijd wint. In de Fiets wint vaak Cube de tests... rare hoe kan dat? De fietswereld is niet groot dus die bladen moeten het hebben van adverteerders.
Ik heb wel eens vernomen dat een groot merk niet 1e werd in de test. Toen de account manager daarover gebeld werd zei hij 1 ding: A4 advertentie. Plotseling werd het merk wel 1e.
quote:
scheelt dat ik op-en-top-Brabo ben...en die schaatsen nietquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jammer, gezakt voor de integratiecursus.
En terwijl onze beste schaatster uit het meest stereotype brabantse dorp ooit komtquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:11 schreef joers1 het volgende:
[..]
scheelt dat ik op-en-top-Brabo ben...en die schaatsen niet
Dat laat ik aan die reserve-Duitsers uit Twente, Drenthe en Groningen over
(zei hij terwijl zijn Groninge schoonouders bestraffend grinniken)
Waarschuwing voor in de OPquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:41 schreef Oksel het volgende:
MTB;en in de sneeuw, tering dat is gevaarlijk, pijnlijk en dom.
+1quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een DI2 groep willen maar dan wel een Apex of Sensa frame kiezen![]()
Ja, dan vraag je om botbreuken.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:41 schreef Oksel het volgende:
MTB;en in de sneeuw, tering dat is gevaarlijk, pijnlijk en dom.
No pain no gainquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:41 schreef Oksel het volgende:
MTB;en in de sneeuw, tering dat is gevaarlijk, pijnlijk en dom. leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |