Maar kwark is toch helemaal niet duur? Ik betaal maar 70 cent ofzoquote:Op vrijdag 3 februari 2012 07:56 schreef Tink89 het volgende:
Laiveneertiekje, beterschap!
Hier snel een cake bakken (expres met melk, mag ik niet hebben, dus geen verleiding) en de laatste vakantiespulletjes inpakken en als vriendjelief dan thuis komt om half 12, gaan we lekker een weekendje weg
Over de Griekse yoghurt *heb helemaal terug gelezen* er is ook een variant met 3% vet, gewoon bij de Jumbo hier. Die is net zo lekker, maar niet zo slecht, en toch niet zo zuur als kwark. Overigens is Turkse yoghurt ook heerlijk romig en die is er ook een minder-vet-variant. bah, ik baal zo dat ik dat allemaal niet meer mag hebben, lactosevrije yoghurt is nou niet echt jum, zegmaar
Anyway, als ik tot half 12 geen tijd meer heb om nog even te forum-en: Tot maandagavond!
Je geeft zelf aan al voor ander brood te gaan kiezen, maar kies voor volkoren want niet alle bruinbrood is even vezelrijkquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:35 schreef Bamba het volgende:
Mag ik hier ook meeschrijven? Ik wil voor 7 september flink afgevallen zijn, want dan ga ik trouwen
. Ik ben 29 jaar, moeder van een zoon van 4,5 jaar. Heb suikerziekte en ik hoop ook met afvallen m'n isulinegebruik te kunnen verminderen.
Mijn eetlijstje van gisteren:
O: 2 geroosterde witte boterhammen met halvajam, 100 gr magere vruchtenkwark. En een kop thee.
T: 1 appel, kop thee
L: 2 geroosterde witte boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade met een eetlepel halfvolle mayonaise en ui en een gekookt eitje. Kop thee erbij
T: een kiwi en een plak ontbijtkoek
D: Rijst met stoofvlees en komkommer.
's Avonds bij de thee nog 2 plakjes ontbijtkoek.
De gehele dag water gedronken, ongeveer 3 liter op de hele dag.
Als het brood op is, haal ik bruin brood. Ik krijg te weinig vezels binnen volgens voedingscentrum
zuur.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:59 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar kwark is toch helemaal niet duur? Ik betaal maar 70 cent ofzo
Misschien kun je voor tussendoor wat anders kiezen dan ontbijtkoek. Groente, fruit, volkoren biscuits, yoghurt of kwark met fruit? Dan vult het echt en zit er veel minder suiker in. Veel succes!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:35 schreef Bamba het volgende:
Mag ik hier ook meeschrijven? Ik wil voor 7 september flink afgevallen zijn, want dan ga ik trouwen
. Ik ben 29 jaar, moeder van een zoon van 4,5 jaar. Heb suikerziekte en ik hoop ook met afvallen m'n isulinegebruik te kunnen verminderen.
Mijn eetlijstje van gisteren:
O: 2 geroosterde witte boterhammen met halvajam, 100 gr magere vruchtenkwark. En een kop thee.
T: 1 appel, kop thee
L: 2 geroosterde witte boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade met een eetlepel halfvolle mayonaise en ui en een gekookt eitje. Kop thee erbij
T: een kiwi en een plak ontbijtkoek
D: Rijst met stoofvlees en komkommer.
's Avonds bij de thee nog 2 plakjes ontbijtkoek.
De gehele dag water gedronken, ongeveer 3 liter op de hele dag.
Als het brood op is, haal ik bruin brood. Ik krijg te weinig vezels binnen volgens voedingscentrum
Dan ben je nog duurder uit dan ikquote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:59 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar kwark is toch helemaal niet duur? Ik betaal maar 70 cent ofzo
o lol totaal verkeerd gelezen danquote:
ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, het was een schatting wat ie bij de Lidl kostquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dan ben je nog duurder uit dan ikBij de Aldi ¤0,45 voor een bak van 500ml
Kan je niet kiezen voor een dextro engergie tablet tegen de hypo's?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:00 schreef Bamba het volgende:
Ik wil de ontbijtkoek ook idd gaan vervangen voor iets anders, even neuzen tussen de lijstjes
De halvajam wil ik eigenlijk niet laten staan, omdat ik wel iets van suiker binnen moet krijgen, anders schiet ik in een enorme hypo 's ochtends.
Verder hele goede tips, dank jullie wel!!
Klinkt goedquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... even bij de huisarts naar binnen gesprongen vandaag. Daar heb ik eventjes uitgelegd dat ik een klein beetje moeite heb met eten, goede vriend heeft uitgelegd een beetje met mijn mentale toestand te zittenIk het komt er op neer dat ik onder controle kom te staan en binnenkort een gesprekje heb met een psycholoog. Vriend gebeld, kon zich erin vinden. Maandag even bloedprikken.
Maar een ding doe ik wel goed: drinken! Gemiddeld een pot thee en heel veel glazen water
En dan de planning van vandaag:
O. 2 boterhammen ham (moet toch echt leren vlees te waarderen)
Liever voorkom ik hypo's, omdat je door hypo's ook enorme eetdrang krijgquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:03 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Kan je niet kiezen voor een dextro engergie tablet tegen de hypo's?
Sowieso zie ik net dat er in halvajam veel minder suikers zitten.
Een beetje jam is niet erg, als je gewoon er voor zorgt dat je niet de hele dag door veel suikers binnen krijgt. En jam en ontbijtkoek maakt gewoon dat je veel suikers binnen krijgtquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:00 schreef Bamba het volgende:
Ik wil de ontbijtkoek ook idd gaan vervangen voor iets anders, even neuzen tussen de lijstjes
De halvajam wil ik eigenlijk niet laten staan, omdat ik wel iets van suiker binnen moet krijgen, anders schiet ik in een enorme hypo 's ochtends.
Verder hele goede tips, dank jullie wel!!
Moest gewoon even grinniken toen ik las en bedacht dat ik het nog goedkoper kon krijgenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:53 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
o lol totaal verkeerd gelezen danIk ontbijt altijd met magere kwark of yoghurt en vind het niet meer zuur, het went denk ik.
[..]
ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, het was een schatting wat ie bij de Lidl kost
Dat snap ik wel, maar als diabeet moet ik er wel voor zorgen dat ik over de dag gespreid m'n suikers binnenkrijg. Ik moet alleen even bepalen wat voor mij de gezonde suikers zien voor zowel m'n diabetes al het afvallenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Een beetje jam is niet erg, als je gewoon er voor zorgt dat je niet de hele dag door veel suikers binnen krijgt. En jam en ontbijtkoek maakt gewoon dat je veel suikers binnen krijgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |