Nee, dat stukje west van Denemarken.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:02 schreef Martinovibes het volgende:
Zou dit het sneeuw laagje zijn?
Satelliet van deze namiddag.
[ link | afbeelding ]
HMMquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:03 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nee, dat stukje west van Denemarken.
Zullen ook geen meters sneeuwen worden hequote:Op donderdag 2 februari 2012 20:04 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
HMM
Ziet er nu nog niet echt actief uit maar wie weet.
dat hangt af van je definitie van nieuwquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:21 schreef Wenckebach het volgende:
zijn er al nieuwe kaarten voor de rest van de week en langer?
En dan wel de deur van je auto dichtdoen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:24 schreef INViCTuS het volgende:
Doe voor de grap is dit...
[ afbeelding ]
Hoe krijg je dat uberhaupt voor elkaarquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:24 schreef INViCTuS het volgende:
Doe voor de grap is dit...
[ afbeelding ]
Tja hoe wil je een weg sneeuw vrij maken als je amper nog kan doorrijden hequote:Op donderdag 2 februari 2012 20:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat uberhaupt voor elkaar
In de file staan en dan dat het zo hard gaat sneeuwen ofzo?
En het dak!quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:36 schreef aloa het volgende:
[..]
En dan wel de deur van je auto dichtdoen.
[ afbeelding ]
* zoem jaloers isquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zojuist een uurtje geschaatst/ Het ijs is echt prachtig!
Conducteur?quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik hoop dat in Den Haag 1 of 2 cm valtDan ligt mijn werk plat en ben ik vrij
quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:52 schreef zoem het volgende:
[..]
Als het OV morgen(avond) vaststaat ben ik het haasje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tsja, daar verderop is een aanrijding geweest en ze konden niet doorrijden. Dus dan sta je stil en als het dan even flink dumpt...quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat uberhaupt voor elkaar
In de file staan en dan dat het zo hard gaat sneeuwen ofzo?
quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef Drassss het volgende:
[..]Hehe, zoiets had ik wel verwachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarom?:Pquote:
Beetje ver rijden vanaf omgeving Rotterdamquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom?:P
Pak de auto, en rij naar de provincie Groningen.
Kies een ijsbaan:
http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=107163
En ga schaatsen.
Toegang was overigens 1euro waar ik was, en 50cent voor warme choco
quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:10 schreef Wenckebach het volgende:
nou de htm is winterproof toch volgens berichten? zelfs gtl trams omgebouwd naar pekel trams?
oh RR nou dat moet ook geen probleem zijn!
Het is pasgeleden nog gepost?quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:09 schreef RiKe het volgende:
Ik heb 2 vraagjes want ik ben er toch niet helemaal gerust op..
enquote:
quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:11 schreef horned_reaper het volgende:
Morgen, misschien wel 10cm sneeuw in het noorden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pekeltram?quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]info naar het publiek is niet hetzelfde als interne info
Gister en vandaag zijn ook 5 wissels overleden, waarvan 2 verwarmde wissels, stroomstoringen en 1 bovenleidingbeugel geknapt
Ergens in de middag zal het in het midden van het land sneeuwen. Om misschien nog wat te rekken zou ik zo west/zuidelijk rijden dan heb je het minste lastquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:19 schreef RiKe het volgende:
Dat was het vorige topic Zoem, ik heb niet de tijd om elke post in elk topic te lezen
Ik rij defensief in mijn Impreza STI 4WD, ik maak me meer druk om de anderenquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ergens in de middag zal het in het midden van het land sneeuwen. Om misschien nog wat te rekken zou ik zo west/zuidelijk rijden dan heb je het minste last
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn podcasts:
https://soundcloud.com/dj-rike
quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:25 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik rij defensief in mijn Impreza STI 4WD, ik maak me meer druk om de anderenMen verwacht de meeste sneeuw in het midden van het land rond 3u ongeveer... Dus dan moet je even niet in de omgeving Utrecht/Almere/Zwolle zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat ik dan alweer in Leiden ben...daar wordt zo'n 5 a 10cm verwacht volgens Piet? (Zei m'n moeder en die had het van teletekst...)quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:26 schreef Drassss het volgende:
[..]
Men verwacht de meeste sneeuw in het midden van het land rond 3u ongeveer... Dus dan moet je even niet in de omgeving Utrecht/Almere/Zwolle zijn
Het is allemaal nog lastig, maar ga er vanuit dat in het westen mee kan vallen. Dus ik denk echt maar ene paar cm in de randstad en richting de 5/10 in centraal Nederlandquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:27 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan alweer in Leiden ben...daar wordt zo'n 5 a 10cm verwacht volgens Piet? (Zei m'n moeder en die had het van teletekst...)
Als dat zo is rij ik gewoon naar midden Nederland, ik wil driften potverdorrie!quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:30 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het is allemaal nog lastig, maar ga er vanuit dat in het westen mee kan vallen. Dus ik denk echt maar ene paar cm in de randstad en richting de 5/10 in centraal Nederland
Dan zou ik naar Groningen gaan en met de sneeuw mee rijden, win win situatiequote:Op donderdag 2 februari 2012 21:31 schreef RiKe het volgende:
[..]
Als dat zo is rij ik gewoon naar midden Nederland, ik wil driften potverdorrie!
Tegen de tijd dat ik in Groningen ben, is het lente...quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:32 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dan zou ik naar Groningen gaan en met de sneeuw mee rijden, win win situatie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn podcasts:
https://soundcloud.com/dj-rike
Lijkt me wel ja! Water zal wel goed koud zijn nu.. Waar 2 dagen terug nog windwakken waren kon ik zojuist al overheen lopen.. Gaat echt super rapquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:28 schreef nodisch18 het volgende:
Gunstig hoe de wind in het noorden is gaan liggen. zou het de nog open wateren doen dichtvriezen...?
Elfstedenpluim..quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:36 schreef michiel_merk het volgende:
de pluim
[ afbeelding ]
ijs en ijs koud
Nee, dan moet 't ook een paar keer onder de -15 zakken en dat wil maar niet lukken...quote:
Wie weet als er sneeuw ligt in en na 't weekend...hoewel dat dan weer niet op het al aanwezige ijs terecht moet komen!quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, dan moet 't ook een paar keer onder de -15 zakken en dat wil maar niet lukken...
Ik ben op dit moment alleen bang dat de sneeuw echt roet in het eten gaat gooien.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, dan moet 't ook een paar keer onder de -15 zakken en dat wil maar niet lukken...
Een beetje sneeuw hoeft niet direct een ramp te zijn. Kan ook positief uitwerken, want kouder.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:04 schreef TakAFCA het volgende:
Ik ben op dit moment alleen bang dat de sneeuw echt roet in het eten gaat gooien.
Het wordt gewoon nog een leuke winter, en daar ben ik al blij mee.
10 ijsdagen op rijquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:27 schreef nodisch18 het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een daagje langer vorst. Het lijkt wel zomer, toen het warmer weer ook maar bleef uitgesteld worden!
Ik stem voor!!quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:31 schreef Wessell het volgende:
morgen zware sneeuwbuien in mijn regiogemeente katwijk
Zet het konijn anders in de garage of bijkeukenquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:31 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm, ik zit erover te twijfelen of ik het konijn naar binnen moet halen
Hij staat op zich "binnen" maar eht vriest daar wel..
Oeh dat weet ik ook niet idd... als het er vriest is het idd misschien verstandig. Maar dan niet in je warme huiskamer, maar ergens in een onverwarmde bijkeuken ofzo, anders is de overgang te groot denk ik.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:31 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm, ik zit erover te twijfelen of ik het konijn naar binnen moet halen
Hij staat op zich "binnen" maar eht vriest daar wel..
Bevriest het drinkwater van je knijn dan sowieso ook niet?quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hij staat al in de garage, maar daar vriest het ook flink..
Eelde meldt overigens -10,7.. Vreemd dat ik maar -7,9 meet..
Ijskonijnquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Bevriest het drinkwater van je knijn dan sowieso ook niet?
Dat water controleer ik om de 3 uurquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan doe je er toch gewoon antivries in. Dan bevriest het water niet en je konijn ook niet als-ie er van drinkt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:35 schreef Greys het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat water controleer ik om de 3 uur. en als het bevroren is geef ik een ander flesje. Vanochtend was dat dus wel bevroren
. Zojust opnieuw een nieuwe gebracht..
Drapeer wat dekens over het hok, scheelt ook wel.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat water controleer ik om de 3 uur. en als het bevroren is geef ik een ander flesje. Vanochtend was dat dus wel bevroren
. Zojust opnieuw een nieuwe gebracht..
Maandag 13/2 is de dag.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:36 schreef INViCTuS het volgende:
De Amerikanen hebben er nu ineens wel zin in
[ afbeelding ]
Valentijnsdag valt vroeg, de liefde warmte de planeet opquote:
Dat gaat een elfstedentocht wordenquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:36 schreef INViCTuS het volgende:
De Amerikanen hebben er nu ineens wel zin in
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:46 schreef Adelante het volgende:
Hoe lang moet het wel niet dooien wel die 20cm ijs weer pleite zijn
Ik heb er een gordijn overheen gelegd en een handdoek in het hok.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:40 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Drapeer wat dekens over het hok, scheelt ook wel.
Flesje Jagermeister erbij en je hoort het konijn niet meer
De spits wordt morgenavond een puinhoopquote:
quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:50 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
De spits wordt morgenavond een puin sneeuwhoop
quote:DE BILT - Het KNMI heeft donderdagavond een waarschuwing uitgedaan voor gevaarlijk weer op vrijdag. Vanaf 7 uur 's ochtends trekt een gebied met sneeuw over het land.
De sneeuwval kan tot verkeershinder leiden.
Volgens een woordvoerster van het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut kan er 3 tot 5 centimeter sneeuw vallen, met uitschieters tot lokaal 5 tot 8 centimeter.
Rond het middaguur heeft de sneeuw het midden des lands bereikt, is de verwachting. De neerslag trekt verder zuidwaarts.
In het Zuidwesten is er een kleine kans op natte sneeuw of ijzel.
owjee knmi voorspelt gevaarlijk weerquote:
KNMI bashen is zoooo 2005quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:55 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
owjee knmi voorspelt gevaarlijk weer
nu kunnen we er wel vanuit gaan dat het met een sisser afloopt
quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:46 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Dat gaat een elfstedentocht worden
LIEG!quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Heel Nederland is na een paar dagen een paar graden onder nul in de war en beginnen te brullen Elfstedentocht. Hier in Fryslan heeft nog niemand het er over. Komop, er ligt in de ondiepe sloten nog geen 10 cm ijs.
Genoeg Friezen die het er over hebben.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:57 schreef Studiotje het volgende:
[..]
LIEG!
Ik zag op teujveuj iemand uit Friesland die het word in z'n mond nam.
Ten westen van de lijn Terneuzen-Rotterdam een klein kansje inderdaad.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:54 schreef ItaloDancer het volgende:
In het Zuidwesten is er een kleine kans op natte sneeuw of ijzel.
Wut? Ik dacht dat het zuidwesten juist ook wel een beetje op ramkoers lag.
Des te beter hoor, ik hoef geen sneeuw.
Boekje van de dienstregeling kunnen ze morgen vast niet meer vinden, onder al die meters sneeuw.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:55 schreef zoem het volgende:
De NS maakt nog geen melding van een aangepaste dienstregeling. Ik ben benieuwd hoe dat morgen zal zijn.
Inderdaad, ik geloof dat de helft van de route nog open ligt...maarja, die gekke Hollanders hypen de boel weer opquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Heel Nederland is na een paar dagen een paar graden onder nul in de war en beginnen te brullen Elfstedentocht. Hier in Fryslan heeft nog niemand het er over. Komop, er ligt in de ondiepe sloten nog geen 10 cm ijs.
Vast import druktemakers, wat stelt de winter tot nu toe nou voor, zo bijzonder koud is het niet.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:57 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Genoeg Friezen die het er over hebben.
Zegt weinig hè. Maar dat komt vooral door die verdomde wind.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Inderdaad, ik geloof dat de helft van de route nog open ligt...maarja, die gekke Hollanders hypen de boel weer op
Dat er veel open plekken zijn zegt verdomd veel; zonder ijs geen Elfstedentocht.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:59 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Zegt weinig hè. Maar dat komt vooral door die verdomde wind.
Uiteraard, maar als die wind gaat liggen gaat het wel hard. Ach, ik kan mij best voorstellen dat men graag een elfstedentocht wil. Veel mensen lopen te hard van stapel.quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat er veel open plekken zijn zegt verdomd veel; zonder ijs geen Elfstedentocht.
Denk dat het een bende word in de avondspits.quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:02 schreef zoem het volgende:
Problemen op de weg verwacht door sneeuwval
Met die nieuwe run wel jaquote:Op donderdag 2 februari 2012 23:04 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Denk dat het een bende word in de avondspits.
Da meen oe nie!quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:07 schreef INViCTuS het volgende:
Gewoon sneeuw hier in de Achterhoek!
Gewoon overal in Nederland sneeuw, maar met name het westen, waaronder de randstad.quote:
jahquote:Op donderdag 2 februari 2012 23:11 schreef tomaat52 het volgende:
http://www.terena.org/webcam/
Schijnt heel leuk te zijn, omdat daar veel fietsers onderuit gaan als er sneeuw ligt.
Heb hem opgeslagen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:11 schreef tomaat52 het volgende:
Schijnt heel leuk te zijn, omdat daar veel fietsers onderuit gaan als er sneeuw ligt.
Tis dus waar ook.quote:
quote:
-8.5 Hier in de Folgeren.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:48 schreef michiel_merk het volgende:
-9 hier in drachten op naar de 10
quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Dit valt onder digitaal rampsadisme
nette cam, zo'n beeld in t donkerquote:Op donderdag 2 februari 2012 23:14 schreef Fredo55 het volgende:
Toch wel één van mijn lievelings cams, ziet er aardig wit uit.
http://www.krakow.pl/mult(...)a_rynek_glowny_.html
[..]
Valt dit onder digitaal ramptoerisme?
Oh, dat is die in het centrum. Gruwelijk mooi daar. Heb deze link ook opgeslagen! Bedankt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:14 schreef Fredo55 het volgende:
Toch wel één van mijn lievelings cams, ziet er aardig wit uit.
http://www.krakow.pl/mult(...)a_rynek_glowny_.html
[..]
Valt dit onder digitaal ramptoerisme?
quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:30 schreef marcel-o het volgende:
was ff zoeken
Het is glad! Amsterdammers op hun gat!
veel plaatjes zijn dood...
quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:30 schreef marcel-o het volgende:
was ff zoeken
Het is glad! Amsterdammers op hun gat!
veel plaatjes zijn dood...
Ik werk daar om de hoek, zonder sneeuw is het al een rotstukje om te fietsen door taxi's, auto's en trams.quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:11 schreef tomaat52 het volgende:
Tram rijdt in beide richtingen (naar Centraal en Leidseplein), taxi's mogen (als enige) over de trambaan rijden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:21 schreef RichardHammond het volgende:
Hu, reed daar een taxi tegen de trambaan in? Ik ben echt een domme provinciaal.
Yep!quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:22 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
Ligt er in Limburg echt nog zoveel sneeuw?
De cijfers op het kaartje kloppen volgens mij heel aardig. Er is trouwens ook een heel duidelijk verschil in dikte van het sneeuwdek te zien tussen mijn woonplaats en die van mijn ouders, terwijl dat hemelsbreed nog geen twintig kilometer is. Ik verheug me, in tegenstelling tot de meeste mensen, op de avond"spits" morgen; ik hoef de snelweg niet op en ik kan daar eigenlijk best wel van genieten; door en in de sneeuw(val) rijden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:22 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
Ligt er in Limburg echt nog zoveel sneeuw?
Hmm. Volgens Hetweeractueel is de koudste plaats Vragender:quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:48 schreef horned_reaper het volgende:
-12 is het hier nu.... ongelofelijk wat een kou! .... BRRRRR
Dat oor is vermoedelijk aan het trottoir vastgevroren. Effe teruglopen en goed zoeken!quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:52 schreef deleriouz het volgende:
Ben vanavond wezen zwemmen, en zo'n 20 minuten tegen de wind in teruggelopen naar huis. Ben onderweg een oor kwijtgeraakt denk ik.
Gatverquote:
Mag ik vragen waar op het kaartje jij dat ziet?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:16 schreef RiKe het volgende:
Volgens jouw kaartje zou de randstad niets aan sneeuw krijgen?
Op jouw kaartje is de randstad in het rode gebied, mogelijk ijzel gebied.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:17 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar op het kaartje jij dat ziet?
Vrij logisch he, als het te warm is voor sneeuw maar te koud voor regen, krijg je meestal ijzelquote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:17 schreef RiKe het volgende:
[..]
Op jouw kaartje is de randstad in het rode gebied, mogelijk ijzel gebied.
Veel te brede kuststrook, onzinnig dit kaartje, als er een aardige kans hierop was was het KNMI al druk aan het waarschuwen geweest. Ijzel in de randstad is niet zomaar iets.quote:
Ja mengse, dat wordt massaal schaatsen volgende week! Begin maar alvast met het verzinnen van smoezen om vrij te krijgen. Wat zegt U? U weet er geen? Hier:quote:
Ik moet het nog maar zien morgen.... vergeet niet dat we te maken krijgen met een dooifront dat tegen ijskoude lucht aandenderd.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:19 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Veel te brede kuststrook, onzinnig dit kaartje, als er een aardige kans hierop was was het KNMI al druk aan het waarschuwen geweest. Ijzel in de randstad is niet zomaar iets.
Waar baseer jij dit op?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:22 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar zien morgen.... vergeet niet dat we te maken krijgen met een dooifront dat tegen ijskoude lucht aandenderd.
Het zou me niets verbazen als langs de volledige westkust morgen flink wat ijzel valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |