quote:SOEST - Na de strenge vorst van afgelopen nacht worden we morgen getrakteerd op een pak sneeuw. Vanuit het noordoosten komt dan een gebied met buien ons land binnen. Vandaag is de gevoelstemperatuur min 18. De eerste sneeuw valt al morgenochtend in het noorden en oosten.
Later trekt deze aaneengesloten buienlijn naar het zuidwesten. De sneeuwval in het midden en zuiden van ons land wordt pas morgenmiddag berekend. Volgens Weeronline.nl kan er 3 tot 8 centimeter sneeuw vallen. Ook zullen er plaatsen zijn waar het vermoedelijk in het geheel niet tot sneeuwval komt. Mogelijk ontstaan daarbij morgen problemen in de avondspits.
Komende nacht vriest het opnieuw streng. De vorst gaat onder de min 10 die afgelopen nacht als laagste minimum werd gemeten in delen van Oost- en Zuid-Nederland. Het vriest vannacht 8 tot lokaal 12 graden. Vandaag is het erg koud. Onder een strakblauwe hemel en bij een ijskoude noordoostenwind wordt het vanmiddag niet warmer dan min 3 tot min 6 graden.
Morgen loopt het kwik in het westen tijdelijk op tot rond of even boven nul. Na de passage van de sneeuwstoring draait de wind, die aanvankelijk vrijdag veranderlijk is, opnieuw overal naar het noordoosten. Er wordt dan een portie nieuwe ijskoude lucht aangevoerd. In de nachten naar zaterdag en zondag wordt strenge, mogelijk zeer strenge vorst verwacht met minima tussen min 10 en min 16 graden.
De vorst houdt in de nieuwe week onverminderd aan. Overdag vriest het licht, in de nachten matig tot streng. Op de meeste plaatsen in ons land ligt inmiddels natuurijs dat ook vandaag snel verder aangroeit. Op verschillende grote plassen wordt geschaatst, maar voor eigen risico, zoals gisteren op het Veluwemeer. Door de verwachte sneeuwval van vrijdag worden de ijscondities er zeker niet direct beter op.
quote:
Een enkel sneeuwvlokje ontregeld alles al bij de NSquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:15 schreef RemcoDelft het volgende:
3-8 cm is toch geen "flink pak"? Het is hooguit genoeg om de NS en het wegverkeer volledig te ontregelen.
Bij een flink pak denk ik aan een halve meter
Best overdreven weer.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:15 schreef RemcoDelft het volgende:
3-8 cm is toch geen "flink pak"? Het is hooguit genoeg om de NS en het wegverkeer volledig te ontregelen.
Zodat er niemand op mijn verjaardag komt omdat ze niet door de sneeuw durven te rijden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:18 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Sneeuw, precies op vrijdag![]()
en dan die temperatuur zodat het blijft liggen in het weekend
Voor Nederlandse begrippen is dat inmiddels 'een dik pak'quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Wie durft er nou niet te rijden met 3 - 8 cm sneeuw?quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:19 schreef mstx het volgende:
[..]
Zodat er niemand op mijn verjaardag komt omdat ze niet door de sneeuw durven te rijden.
Typische berichtgeving van deze tijd (niet alleen weergerelateerd, maar algemeen, alles is een vreselijke ramp, drama of erger). Echt, we komen binnenkort superlatieven tekort, wordt tijd dat er een paar bijkomen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:15 schreef RemcoDelft het volgende:
3-8 cm? Nederland ligt tegen die tijd platquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wie durft er nou niet te rijden met 3 - 8 cm sneeuw?Komen er alleen bejaarden op je verjaardag ofzo..
quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:16 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Een enkel sneeuwvlokje ontregeld alles al bij de NS
Ondertussen in Nederland met 15 km/u.....quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ondertussen in Nederland :
[ afbeelding ]
Japanquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Ondertussen in Nederland :
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |