Het gaat mij er niet om dat iemand een andere mening heeft, maar wél dat iemand met een andere mening de levensstijl en mate van 'trouw' (zelfs in vrijgezelle fase) van anderen wil bepalen. En als dan ook nog blijkt dat deze persoon het zélf niet zo nauw neemt met trouw (zacht uitgedrukt)... Tja...quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:54 schreef Cactus1 het volgende:
Beetje kinderachtig om iemands postgeschiedenis uit een ander topic erbij te halen omdat iemand een andere mening heeft. Het is ook niet relevant in deze discussie. Als je het niet meer aan kan qua inhoudelijk reageren op deze reacties, stop de discussie dan gewoon.
heb nergens gezegd dat jij een bepaalde levensstijl moet hebben. of dat ts niet met meerdere vrouwen mag daten. nogmaals, t ging mij om het gemak van seks hebben met meerdere. punt is wel dat niet alle vrouwen daar zo vrijzinnig over denken. een eerlijk mens verteld dat aan de ander..... snap je?quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:57 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om dat iemand een andere mening heeft, maar wél dat iemand met een andere mening de levensstijl en mate van 'trouw' (zelfs in vrijgezelle fase) van anderen wil bepalen. En als dan ook nog blijkt dat deze persoon het zélf niet zo nauw neemt met trouw (zacht uitgedrukt)... Tja...
Ja, het is goed hoor.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:04 schreef Spygisch het volgende:
heb nergens gezegd dat jij een bepaalde levensstijl moet hebben. of dat ts niet met meerdere vrouwen mag daten. nogmaals, t ging mij om het gemak van seks hebben met meerdere. punt is wel dat niet alle vrouwen daar zo vrijzinnig over denken. een eerlijk mens verteld dat aan de ander..... snap je?
tja, soms is het leven als een bijenkolonie. kan maar een koningin zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, het is goed hoor.
Alleen jij mag doen wat je wilt, en als anderen het doen is het vuig en weet-ik-het-wat en moet de EO met '40 dagen zonder seks' erbij gehaald worden. Ik begrijp je.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:18 schreef Spygisch het volgende:
[..]
tja, soms is het leven als een bijenkolonie. kan maar een koningin zijn.
de rest is w... uhm.. nou ja, moet gewoon doen wat ik zeg.
Ik ben verbijsterd over jouw vertaling van de reacties hier.quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:37 schreef Spygisch het volgende:
...
ben helemaal verbijsterd van de reacties hier...
ehm.. dat er toevallig in de topictitel vrouwen staat end e TS een man is zegt natuurlijk niet dat vrouwen op datingssites niet ook gewoon meerdere dates kunnen hebben en raad eens wat.. de meesten zullen dat ook gewoon doen.. datingsites zijn gewoon een beetje 'windowshopping'-plaatsen; men is op zoek...quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:04 schreef Spygisch het volgende:
[..]
punt is wel dat niet alle vrouwen daar zo vrijzinnig over denken. een eerlijk mens verteld dat aan de ander..... snap je?
je leest inderdaad dingen die er niet zijn. ik zeg dus, nogmaals, dat niet iedereen zo vrij denkt over dat seks. en dat een ander daarvan op de hoogte moet zijn wil je eerlijk blijven. het zou zonde zijn als iemand met een wat beperkter moraal later teleurgesteld moet worden als de date tot een relatie gevorderd wordt.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:35 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik ben verbijsterd over jouw vertaling van de reacties hier.
Jij leest dingen die ik niet zie in dit topic.
Jij schijnt te denken, dat een iets vrijere seksuele moraal dan de jouwe liefdeloosheid impliceert.
Het ontgaat je dat een vrijpartij zonder exclusiviteit en eeuwige trouw-beloftes wel degelijk een liefdevolle aangelegenheid tussen twee mensen kan zijn.
Misschien is een gemiddeld mensenhart wel iets groter dan het jouwe, heb je daar weleens over nagedacht?
heel veel tekst, maar wat ik dus eigenlijk wilde zeggen is; doe wat je niet laten kunt maar geen geheimen voor de ander. als ze daarna nog met je wil daten, cool toch? maar niet mijn ding.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm.. dat er toevallig in de topictitel vrouwen staat end e TS een man is zegt natuurlijk niet dat vrouwen op datingssites niet ook gewoon meerdere dates kunnen hebben en raad eens wat.. de meesten zullen dat ook gewoon doen.. datingsites zijn gewoon een beetje 'windowshopping'-plaatsen; men is op zoek...
Mocht iemand wel via zo'n datingsite contacten zoeken maar menen dat na één date deze persoon direkt een 'claim' legt en een vaste en monogame relatie aangegeaan is, zou om te beginnen dat eerst duidelijk gemaakt moeten worden aan die andere, en die de kans krijgen om aan te geven of _hij_ (of zij, of het om vrouwen of mannen gaat maakt eigenlijk weinig uit) daarmee instemt...
Eerlijk gezegd vind ik het maar een vage gedachte om te stellen dat na één leuke date, je gelijk met diegenen een vaste relatie aangegaan bent en kunt claimen dat hij geen andere contacten met ander potentieel relatiemateriaal mag aangaan...
Dat moet dan wel een fantasische first-date zijn en juist iemand met de neiging om na één eerste date al gelijk te claimen nu een vaste relatie aangegaan te zijn heeft, is volgens mij nu juist niet zo'n 'leuk' date-materiaal.. vind dat nogal 'eng'
De grens ligt wel bij het liegen tegen de ander.. als het onderwerp ter sprake komt en je geeft aan dat je geen andere contacten hebt, zou je wel fout bezig zijn als je dat toch doet, maar domweg niet eerlijk wil vertellen...
maar zolang het (nog) niet ter sprake gekomen is, is het ook een bepaalde vrijheid, die overigens voor beide partijen geld, zowel voor de man als de vrouw en reken maar dat de meeste personen op relatie-sites van zulke vrijheden gebruik maken
Denk dat de meeste bv mannen die met twee vrouwen daten ook wel uit zichzelf de andere date afzeggen als ze met 1tje echt een relatie willen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:49 schreef Spygisch het volgende:
t worden als de date tot een relatie gevorderd wordt.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:50 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Als je vrijgezel bent zijn er geen regels met 'daten'. Dus date gewoon met wie je wilt en als er met eentje een serieuze relatie uit voortkomt, dan komt dat vanzelf wel. En zo niet, dan niet.
Ik hou sowieso niet van het 'officiële' daten om een relatie te zoeken. Ik heb dat ook nog nooit gedaan. Met sommige mensen die ik leer kennen vind ik het gewoon leuk om af te spreken en als dat wederzijds is, spreken we af. Als het érg 'gezellig' is, merken beide partijen dat vanzelf wel. Blijft het platonisch, dan blijft het gewoon platonisch. Ik hou me daar eigenlijk niet zo mee bezig bij voorbaat.
'Daten'... Ik vind dat zo gekunsteld.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:20 schreef Taurus het volgende:
In de datingfase zeg je natuurlijk niets over andere dates, het is toch nog niet exclusief? Als de dame in kwestie een beetje beschaafd is gaat ze trouwens ook niet vragen of je nog meer dames aan het daten bent.![]()
Niks zeggen dus en gewoon door blijven daten, als je er eentje beduidend leuker bent gaan vinden, of het gaat ergens naartoe, kun je die ander subtiel af laten glijden.
Als ik afspreek met iemand en die gaat echt zo officieel zeggen: "Ja maar, ik spreek ook weleens met anderen af hoor!", dan denk ik van: "Ja, nou en?"quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:49 schreef Spygisch het volgende:
je leest inderdaad dingen die er niet zijn. ik zeg dus, nogmaals, dat niet iedereen zo vrij denkt over dat seks. en dat een ander daarvan op de hoogte moet zijn wil je eerlijk blijven. het zou zonde zijn als iemand met een wat beperkter moraal later teleurgesteld moet worden als de date tot een relatie gevorderd wordt.
Tuurlijk niet. Als je met 2 meiden date ga je dat niet vertellen. Dan hebben ze beiden geen zin meer. Niemand houdt van het idee niet de eerste keuze te zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:49 schreef Spygisch het volgende:
je leest inderdaad dingen die er niet zijn. ik zeg dus, nogmaals, dat niet iedereen zo vrij denkt over dat seks. en dat een ander daarvan op de hoogte moet zijn wil je eerlijk blijven.
Ja echt hallelujah. Als iemand dat tegen mij zegt denk ik:quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Als ik afspreek met iemand en die gaat echt zo officieel zeggen: "Ja maar, ik spreek ook weleens met anderen af hoor!", dan denk ik van: "Ja, nou en?"
Ik zou dat zelfs een afknapper vinden, want dat impliceert dat diegene niet zomaar afspreekt met mij omdat dat gewoon leuk is en we goed kunnen opschieten met elkaar, nee, daaruit blijkt dat meneer 'op zoek is ()' naar een relatie en ik een potentiële kandidaat (
) ben.
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Het kan ook impliceren dat hij blijkbaar zo van je onder de indruk is dat hij geen behoefte heeft aan anderen. Stel je voor zeg dat iemand met je zou daten omdat hij je mogelijk als relatiemateriaal ziet...brrr eng man iemand die serieus geïnteresseerd in je isquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Als ik afspreek met iemand en die gaat echt zo officieel zeggen: "Ja maar, ik spreek ook weleens met anderen af hoor!", dan denk ik van: "Ja, nou en?"
Ik zou dat zelfs een afknapper vinden, want dat impliceert dat diegene niet zomaar afspreekt met mij omdat dat gewoon leuk is en we goed kunnen opschieten met elkaar, nee, daaruit blijkt dat meneer 'op zoek is ()' naar een relatie en ik een potentiële kandidaat (
) ben.
En die ander die dat belangrijk vindt om daarvan op de hoogte te zijn, die wordt niet verondersteld zelf een mond te hebben om te vragen naar dingen die voor hem/haar belangrijk zijn???quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:49 schreef Spygisch het volgende:
[..]
je leest inderdaad dingen die er niet zijn. ik zeg dus, nogmaals, dat niet iedereen zo vrij denkt over dat seks. en dat een ander daarvan op de hoogte moet zijn wil je eerlijk blijven. het zou zonde zijn als iemand met een wat beperkter moraal later teleurgesteld moet worden als de date tot een relatie gevorderd wordt.
Wow, wat een onverwachte tekst. Dat is wel de laatste manier van beschouwen die je van een cactus zou verwachten.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:12 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Het kan ook impliceren dat hij blijkbaar zo van je onder de indruk is dat hij geen behoefte heeft aan anderen. Stel je voor zeg dat iemand met je zou daten omdat hij je mogelijk als relatiemateriaal ziet...brrr eng man iemand die serieus geïnteresseerd in je is
Soms is een username maar gewoon een username.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:18 schreef drijfhout het volgende:
Wow, wat een onverwachte tekst. Dat is wel de laatste manier van beschouwen die je van een cactus zou verwachten.
TS hééft helemaal geen geheimen...quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:50 schreef Spygisch het volgende:
[..]
heel veel tekst, maar wat ik dus eigenlijk wilde zeggen is; doe wat je niet laten kunt maar geen geheimen voor de ander. als ze daarna nog met je wil daten, cool toch? maar niet mijn ding.
Je begrijpt niet wat ik bedoel.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:12 schreef Cactus1 het volgende:
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Het kan ook impliceren dat hij blijkbaar zo van je onder de indruk is dat hij geen behoefte heeft aan anderen. Stel je voor zeg dat iemand met je zou daten omdat hij je mogelijk als relatiemateriaal ziet...brrr eng man iemand die serieus geïnteresseerd in je is
En ik vind het gewoon normaal en vanzelfsprekend dat als iemand die vrijgezel is en met mij afspreekt, niet exclusief met mij afspreekt. Zó normaal en vanzelfsprekend dat diegene daarover dus ook absoluut geen verantwoording hoeft af te leggen tegenover mij. Net zoals ik geen verantwoording hoef af te leggen tegenover hem als ik vrijgezel ben en we hebben niks met elkaar.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:35 schreef probeer het volgende:
dat recht op 'doen wat ik zelf wil' is leuk en aardig, en klopt in deze situatie (en zeer zeker na 1 date) wel, maar heeft ook een keerzijde. op een gegeven moment ontneem je met dat zwijgende gedrag namelijk een ander een enorm belangrijke factor om dat recht zelf goed uit te kunnen oefenen: een bepaalde eerlijkheid en waarheid binnen een sociale relatie.
als die sociale relatie dus groeit (en dan heb ik het over iets ruimers dan een relatie tussen geliefden, bv ook familie, vrienden, buren, werk, vaste dates, etc..) en er een bepaalde verstandshouding ontstaat (door omgang, vriendschap, en imo ook casual seks), vind ik het persoonlijk erg oneerlijk en egoïstisch om zaken die (zoals meerderen al aangeven) van invloed zijn op die relatie, voor de ander te verzwijgen.
die zijn er dus wel. naar zulke zaken vragen getuigt van geen beschaving, zei er iemand.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:13 schreef drijfhout het volgende:
[..]
En die ander die dat belangrijk vindt om daarvan op de hoogte te zijn, die wordt niet verondersteld zelf een mond te hebben om te vragen naar dingen die voor hem/haar belangrijk zijn???
Er is nota bene niemand in dit topic te vinden die zegt dat zulke vragen niet een eerlijk antwoord verdienen, maar jij verwacht van daters dat ze vragen gaan beantwoorden die niet gesteld worden.
gniffel..quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:12 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |