quote:Op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat doen kinderen op een naaktstrand.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:51 schreef Spritzr het volgende:
[..]
Naakt zijn
Naaktstranden zijn voor iedere leeftijd toegankelijk hoor.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wie zitten er op naaktstranden? juuust, mensen met gekke bedoelingen.zo jammer dat kinderen blootgesteld worden aan dat soort praktijken.
quote:
Dat kinderen naakt zijn op het strand of waar dan ook is totaal geen probleem. Kinderen zijn onschuldig en mogen van mij overal in hun blootje rondlopen. Onder de douche met pappa of mamma.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
lichamen zijn niet eng, de mensen van wie die lichamen zijn, zijn eng.
Dat je je levensopvatting, net zoals je geloof, niet aan je kinderen moet opdringen.quote:
Dus niet naar naaktstrand? Want dat is de levensopvatting van nudisten en de norm is juist daar niet heen gaan.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat je je levensopvatting, net zoals je geloof, niet aan je kinderen moet opdringen.
Pas maar op, voordat je het weet mogen mannetjeshonden niet meer over straat lopen. Stel je voor dat een kind zijn piemel ziet zitten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:33 schreef BasEnAad het volgende:
Nou een piemel wat erg. Die kinderen raken daar echt niet getraumatiseerd van hoor. Dat doet de omgeving vooral door te roepen dat het niet hoort of wat dan ook.
oneens.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Elke zondag naar de kerk lijkt me erger.
Inderdaad, wat een bevooroordeelde onzin. Zijn mensen die het gewoon relaxt vinden om naakt te zwemmen/zonnebaden/etc.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:43 schreef Catbert het volgende:
Als je ervanuit gaat dat op naaktstranden alleen mensen met rare bedoelingen komen kan ik begrijpen dat je het raar vindt kinderen mee te nemen.
Word dat opgedrongen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zie dit bericht: Oud-Tourwinnaar naait rukkende agent . Agent loopt te trekken op het naaktstrand. Als verzwarende omstandigheid wordt de aanwezigheid van kinderen genoemd.
Ik vraag me dan af wat je überhaupt met kinderen op een naaktstrand doet.. Vervolgens komt er een harry die zegt dat het heel normaal is.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat kinderen naakt zijn op het strand of waar dan ook is totaal geen probleem. Kinderen zijn onschuldig en mogen van mij overal in hun blootje rondlopen. Onder de douche met pappa of mamma.Geen probleem.
Maar waarom worden kinderen dan de 'vrije moraal' opgedrongen van het naaktstrand of de nudistencampings? Ik denk dat de grens tussen mensen die vrij willen zijn en mensen die andere redenen hebben om op dergelijke plaatsen rond te hangen erg vaag is.
Verzetten zou ik het niet noemen. De meeste mensen vinden het fijner om naakt te recreëren.. Sommige mensen zitten liever op een MTB en andere liever op een crossmotor.quote:Zeker in ons koude, nuchtere landje is het niet normaal om iedereen je geslachtsdelen te laten zien. Nudisten verzetten zich graag tegen deze 'preutsheid' en noemen het heel normaal. We zijn natuurlijk allemaal naakt geboren en zien er bijna allemaal hetzelfde uit. Waarom zou je dat verbergen?
Natuurlijkquote:Nou, dat verberg je omdat we bijna allemaal denken dat het niet normaal is om altijd in je blote kont te lopen. Door dat wel te doen plaats je jezelf en dus je kinderen in een groep die in het algemeen zelfs wellicht als pervers neergezet kan worden. Volwassen mensen kunnen natuurlijk prima voor zichzelf bepalen of zij zich hier prettig bij voelen. Kinderen zullen daar natuurlijk geheel in mee gaan. Je doet wat je ouders je leren en opdragen.
Ik denk dat deze vrije moraal niet per definitie slecht of goed zal zijn voor een kind. Aan de ene kant leer je je kind dat hij of zij zich niet hoeft te schamen voor zijn of haar lichaam. Iets wat het zelfvertrouwen ten goede komt. Aan de andere kant kan dit wellicht ook negatieve invloeden op de ontwikkeling van het kind hebben.
Het brengt vooral jonge kinderen in een situatie waar ze zich wellicht geen raad mee weten. Neem je vriendjes mee naar een nudistencamping als je daar verblijft? Kan dat wel en als het niet kan, wat doet dat dan met je? Kinderen worden natuurlijk gepest door andere kinderen als ze eenmaal weten dat ze op nudistencampings en dergelijke komen.
Op naturistencampings is er een hele sterke sociale controle. Zo groot dat je daar gewoon je portomonee op tafel kan laten liggen zonder dat je hem kwijt bent. En op hoeveel normale campings kan dat?quote:Op deze manier zadel je kinderen met dergelijke problemen op. Iets waar zij totaal niet om gevraagd hebben.
Ik kan me ook goed voorstellen dat dergelijke campings en zeker naaktstranden ook mensen aantrekken die met andere motieven aanwezig zijn. Als je jonge kinderen naakt wil zien ga je denk ik juist naar het strand en dan denk ik ook specifiek naar het naaktstrand en nudistencampings. Ik zeg nu niet dat iedereen met duistere intenties naar die locaties gaat. Maar er zal ongetwijfeld vreemd volk tussen zitten.
Kan het dan wel dat een klein meisje met alleen een bikinibroekje rondloopt?quote:Ik vind het 'aanbieden' van je kinderen aan de wereld dan ook echt niet kunnen. Ik zou als niet-nudist echt niet blij zijn als mijn ouders mij deze vrije moraal opgedrongen hadden. Er zit natuurlijk wel een verschil tussen lekker naar het strand en in je blote billen de zee in rennen en het opgroeien opvoeden als nudist.
Het lijkt me wel handig om te beginnen met de juiste termen voordat je zo'n betoog schrijft. Daarnaast noem je het gedwongen, maar hoe weet jij dat die kinderen gedwongen worden?quote:</betoog>
wat denk jij?
quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:39 schreef tong80 het volgende:
Waarom trekt Donald Duck een zwembroek aan als ie gaat zwemmen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat van?quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:16 schreef Wooninck het volgende:
Het lijkt mij geen fijn idee om mijn kinderen naakt rond te laten lopen op een naaktstrand.. je weet wat van rare mensen daar rondlopen..
Inderdaad! Ik vind een vrouw in een bikini bijv vele malen sexier dan een naakte vrouw. En een blote man is een beetje...lulligquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:03 schreef BabeWatcher het volgende:
OMG een serieus topic in GC
Ik vind het prima. Die aangeleerde preutsheid die sinds de jaren 90 is ingezet is echt belachelijk. Nudisme heeft ook helemaal niks met seksualiteit te maken, dat maken de rechtse Henk en Ingrid ervan.
En dit. Het zegt meer over TS.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:43 schreef Catbert het volgende:
Als je ervanuit gaat dat op naaktstranden alleen mensen met rare bedoelingen komen kan ik begrijpen dat je het raar vindt kinderen mee te nemen.
Tsja, de meeste mensen denken nog altijd dat een sauna een groot orgie-sekspaleis is. Natuurlijk hoor je dat alleen van mensen die er nog nooit zijn geweest. Overigens vind ik kinderen in saunas altijd wel een beetje 'gevaarlijk', want ik heb het idee dat ze een stuk sneller kunnen oververhitten en niet verstandig genoeg zijn om naar hun lichaam te luisteren. Maar ze komen meestal energieker die sauna uit dan ikquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ging overigens ook altijd al mee naar de sauna. Kan dat dan ook niet? Want een bloot kind is een begluurd kind of zo
Touché.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:10 schreef -Strawberry- het volgende:
Naakt en seks niet los van elkaar kunnen zien....
alsof dat mogelijk is... hooguit als je dus per defnitie geen kind wil opvoeden kun je dat doen, maar iedere vorm van opvoeden is ook het kind gewoon jouw leefregels opdringen en hen leren zich daaraan te houden....quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat je je levensopvatting, net zoals je geloof, niet aan je kinderen moet opdringen.
Dit dus. Kinderen hebben daar echt niks van, pas als ze gaan puberen moet je ze vrij laten in of ze wel of niet meewillen, dus niks opdringen. Bovendien staat naakt niet gelijk aan seks.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:33 schreef BasEnAad het volgende:
Nou een piemel wat erg. Die kinderen raken daar echt niet getraumatiseerd van hoor. Dat doet de omgeving vooral door te roepen dat het niet hoort of wat dan ook.
Maar je dringt je kinderen ofwel op dat naakt zijn niet ok is, of dat het (in bepaalde situaties) wel ok is. Hoe wil jij je kinderen dan opvoeden?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En dan nog kiezen kinderen pas op latere leeftijd er zelf voor of ze het wel of niet prettig vinden om naakt te zijn. Ik en mijn zusje zijn bv best wel preuts opgevoed maar toch zijn we nu allebei heel makkelijk met naakt zijn. Ik kom ook regelmatig in de sauna, op naaktstranden en naturistencampings terwijl vroeger bij mijn ouders de douchedeur toch echt op slot gingquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:16 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maar je dringt je kinderen ofwel op dat naakt zijn niet ok is, of dat het (in bepaalde situaties) wel ok is. Hoe wil jij je kinderen dan opvoeden?
Ja, want verder is het voor een pedofiel onmogelijk om op wat voor manier dan ook ooit maar eens een foto/filmpje te maken van je dochter/zoon. Succes om dat tegen te houden de rest van je leven.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:12 schreef AnnoyingNinja het volgende:
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met kinderen en naturisme. Niet vanuit puriteinse overwegingen of vanwege het feit dat ik naakt en sex niet kan scheiden, maar meer omdat er ook bezoekers op een naaktstrand kunnen zijn die minder zuivere motieven hebben.
Ik heb zelf naaktstranden en sauna's bezocht. Mijn ervaring is dat door de toegankelijkheid van naaktstranden en het gebrek aan controle er ook mensen komen met seksuele motieven (gluurders, stiekem fotograferen of filmen, homo contacten enz).
Nu verwacht ik niet dat een kind een trauma zal overhouden aan het zien van naakte mensen, maar ik waak er wel voor om mijn kinderen niet letterlijk bloot te stellen aan mensen die geprikkeld worden daardoor.
Dat wil niet zeggen dat ik alle bezoekers op een naaktstrand over een kam scheer, maar die ene keer dat bijvoorbeeld een pedofiel in staat zou zijn om stiekem filmpjes of foto's te maken van mijn dochter is mij al teveel. Ik vind dat ik de verantwoordelijkheid heb als ouder om mijn kind hiertegen te beschermen, om de eenvoudige reden dat ze het zelf niet kunnen...
Mensen hebben geloof ik niet door wat er met de kinderfoto's op internet allemaal voor gore plaatjes gephotoshopt worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 02:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, want verder is het voor een pedofiel onmogelijk om op wat voor manier dan ook ooit maar eens een foto/filmpje te maken van je dochter/zoon. Succes om dat tegen te houden de rest van je leven.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
Overigens vind ik (om logische redenen) mensen die nu hun kind mee naar het naaktstrand/naturistencamping meenemen wel een beetje raar.
ik denk zelf dat dat niet zozeer aan de tijd ligt, maar vooral aan in welke mate mensen hun eigen persoonlijke keuzes laten bepalen door 'wat anderen mogelijk denken',quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:32 schreef Isabeau het volgende:
Godzijdank ben ik gewoon opgegroeid in een tijd dat het woord pedo niet zo'n grote impact had dat mensen in een bloot kind een mogelijk seksueel slachtoffer zagenWat kan angst toch een vrijheid kosten.
Tuurlijk. Want het valt niet op dat je de kinderen van iemand anders aan 't filmen bent. Als ik iemand dat bij m'n dochter zie doen heeft 'ie een probleem. Sowieso wordt het niet op prijs gesteld foto's van andere mensen te nemen op een naaktstrand. Dat gebeurt net zo goed HEEL veel op gewone stranden en daar is veel minder sociale controle.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:12 schreef AnnoyingNinja het volgende:
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met kinderen en naturisme. Niet vanuit puriteinse overwegingen of vanwege het feit dat ik naakt en sex niet kan scheiden, maar meer omdat er ook bezoekers op een naaktstrand kunnen zijn die minder zuivere motieven hebben.
Ik heb zelf naaktstranden en sauna's bezocht. Mijn ervaring is dat door de toegankelijkheid van naaktstranden en het gebrek aan controle er ook mensen komen met seksuele motieven (gluurders, stiekem fotograferen of filmen, homo contacten enz).
Inderdaad, het is doorgaans een familielid, buurman of goede kennis van de oudersquote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:41 schreef simmu het volgende:
het ergste is nog dat bij het merendeel van kindermisbruik de dader afkomstig is uit de kring dicht rondom het kind. misbruik door vreemden komt gewoon echt zelden voor.
...of Daddy Himselfquote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Inderdaad, het is doorgaans een familielid, buurman of goede kennis van de ouders
Ja, het is nooit mamma he...quote:
Kinderen van naturisten worden in de eerste instantie altijd gedwongen. Ze moeten mee omdat ze te klein zijn om alleen thuis te blijven. Het is bijna hetzelfde als het opdringen van een geloof.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Word dat opgedrongen?
[..]
Verzetten zou ik het niet noemen. De meeste mensen vinden het fijner om naakt te recreëren.. Sommige mensen zitten liever op een MTB en andere liever op een crossmotor.
[..]
NatuurlijkWaarom?
[..]
Op naturistencampings is er een hele sterke sociale controle. Zo groot dat je daar gewoon je portomonee op tafel kan laten liggen zonder dat je hem kwijt bent. En op hoeveel normale campings kan dat?
[..]
Kan het dan wel dat een klein meisje met alleen een bikinibroekje rondloopt?
[..]
Het lijkt me wel handig om te beginnen met de juiste termen voordat je zo'n betoog schrijft. Daarnaast noem je het gedwongen, maar hoe weet jij dat die kinderen gedwongen worden?
Naakt is natuurlijk... Er gaat geen schadelijke werking van uit.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:52 schreef joopenma het volgende:
[..]
Kinderen van naturisten worden in de eerste instantie altijd gedwongen. Ze moeten mee omdat ze te klein zijn om alleen thuis te blijven. Het is bijna hetzelfde als het opdringen van een geloof.
Hoe eerder je het erin plant hoe waarschijnlijker het is dat het blijft hangen.
Er wordt voorbij gegaan aan de behoefte de persoon. Kinderen schijnen geen eigen behoefte en keuze te hebben. De ouders weten wat goed voor hen is.
Gewoon je eigen ding doen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:32 schreef Isabeau het volgende:
Godzijdank ben ik gewoon opgegroeid in een tijd dat het woord pedo niet zo'n grote impact had dat mensen in een bloot kind een mogelijk seksueel slachtoffer zagenWat kan angst toch een vrijheid kosten.
ehm, kinderen hebben om te beginnen geen behoefte aan kleren je weetzquote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:52 schreef joopenma het volgende:
[..]
Kinderen van naturisten worden in de eerste instantie altijd gedwongen. Ze moeten mee omdat ze te klein zijn om alleen thuis te blijven. Het is bijna hetzelfde als het opdringen van een geloof.
Hoe eerder je het erin plant hoe waarschijnlijker het is dat het blijft hangen.
Er wordt voorbij gegaan aan de behoefte de persoon. Kinderen schijnen geen eigen behoefte en keuze te hebben. De ouders weten wat goed voor hen is.
Nou, dat vooral jaquote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:52 schreef Document1 het volgende:
Ik vind het maar eng dat TS schijnbaar kinderen, naakt en sex niet los van elkaar kan zien....
Eens. Dankzij de media krijgen dit soort rare stellingen publiek, en gaan mensen er over nadenken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:52 schreef Document1 het volgende:
Ik vind het maar eng dat TS schijnbaar kinderen, naakt en sex niet los van elkaar kan zien....
Is dit geheimtaal. er is geen worst van te maken. Is het dragen van kleren de grootste dwang, af en toe is het behoorlijk koud dus heb je graag kleren aan, of loop jij met dit weer ook in je blootje?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:46 schreef simmu het volgende:
[..]
ehm, kinderen hebben om te beginnen geen behoefte aan kleren je weetz![]()
de grootste dwang van allemaal: we doen ze zo snel mogelijk na de geboorte kleren aan en dwingen ze asap tot veel bezoek ontvangen.
eerst denken, dan dingen zeggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |