abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles dinsdag 31 januari 2012 @ 22:19:50 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_107459955
Zie dit bericht: Oud-Tourwinnaar naait rukkende agent . Agent loopt te trekken op het naaktstrand. Als verzwarende omstandigheid wordt de aanwezigheid van kinderen genoemd.

Ik vraag me dan af wat je überhaupt met kinderen op een naaktstrand doet.. Vervolgens komt er een harry die zegt dat het heel normaal is.

quote:
Op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat doen kinderen op een naaktstrand. :')
quote:
Op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:51 schreef Spritzr het volgende:
[..]

Naakt zijn :?

Naaktstranden zijn voor iedere leeftijd toegankelijk hoor.
quote:
Op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]

Wie zitten er op naaktstranden? juuust, mensen met gekke bedoelingen. :') zo jammer dat kinderen blootgesteld worden aan dat soort praktijken.
quote:
Op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:16 schreef rolstoeltje het volgende:
[..]

Eng hè? Een naakt lichaam.
quote:
Op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]

lichamen zijn niet eng, de mensen van wie die lichamen zijn, zijn eng.
Dat kinderen naakt zijn op het strand of waar dan ook is totaal geen probleem. Kinderen zijn onschuldig en mogen van mij overal in hun blootje rondlopen. Onder de douche met pappa of mamma. ^O^ Geen probleem.

Maar waarom worden kinderen dan de 'vrije moraal' opgedrongen van het naaktstrand of de nudistencampings? Ik denk dat de grens tussen mensen die vrij willen zijn en mensen die andere redenen hebben om op dergelijke plaatsen rond te hangen erg vaag is.

Zeker in ons koude, nuchtere landje is het niet normaal om iedereen je geslachtsdelen te laten zien. Nudisten verzetten zich graag tegen deze 'preutsheid' en noemen het heel normaal. We zijn natuurlijk allemaal naakt geboren en zien er bijna allemaal hetzelfde uit. Waarom zou je dat verbergen?

Nou, dat verberg je omdat we bijna allemaal denken dat het niet normaal is om altijd in je blote kont te lopen. Door dat wel te doen plaats je jezelf en dus je kinderen in een groep die in het algemeen zelfs wellicht als pervers neergezet kan worden. Volwassen mensen kunnen natuurlijk prima voor zichzelf bepalen of zij zich hier prettig bij voelen. Kinderen zullen daar natuurlijk geheel in mee gaan. Je doet wat je ouders je leren en opdragen.

Ik denk dat deze vrije moraal niet per definitie slecht of goed zal zijn voor een kind. Aan de ene kant leer je je kind dat hij of zij zich niet hoeft te schamen voor zijn of haar lichaam. Iets wat het zelfvertrouwen ten goede komt. Aan de andere kant kan dit wellicht ook negatieve invloeden op de ontwikkeling van het kind hebben.

Het brengt vooral jonge kinderen in een situatie waar ze zich wellicht geen raad mee weten. Neem je vriendjes mee naar een nudistencamping als je daar verblijft? Kan dat wel en als het niet kan, wat doet dat dan met je? Kinderen worden natuurlijk gepest door andere kinderen als ze eenmaal weten dat ze op nudistencampings en dergelijke komen. Op deze manier zadel je kinderen met dergelijke problemen op. Iets waar zij totaal niet om gevraagd hebben.

Ik kan me ook goed voorstellen dat dergelijke campings en zeker naaktstranden ook mensen aantrekken die met andere motieven aanwezig zijn. Als je jonge kinderen naakt wil zien ga je denk ik juist naar het strand en dan denk ik ook specifiek naar het naaktstrand en nudistencampings. Ik zeg nu niet dat iedereen met duistere intenties naar die locaties gaat. Maar er zal ongetwijfeld vreemd volk tussen zitten.

Ik vind het 'aanbieden' van je kinderen aan de wereld dan ook echt niet kunnen. Ik zou als niet-nudist echt niet blij zijn als mijn ouders mij deze vrije moraal opgedrongen hadden. Er zit natuurlijk wel een verschil tussen lekker naar het strand en in je blote billen de zee in rennen en het opgroeien opvoeden als nudist.

</betoog>

wat denk jij?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_107460265
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

wat denk jij?
Dat je je levensopvatting, net zoals je geloof, niet aan je kinderen moet opdringen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:33:11 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_107460672
Nou een piemel wat erg. Die kinderen raken daar echt niet getraumatiseerd van hoor. Dat doet de omgeving vooral door te roepen dat het niet hoort of wat dan ook.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:36:20 #4
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107460811
Elke zondag naar de kerk lijkt me erger.
pi_107461335
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat je je levensopvatting, net zoals je geloof, niet aan je kinderen moet opdringen.
Dus niet naar naaktstrand? Want dat is de levensopvatting van nudisten en de norm is juist daar niet heen gaan.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:49:22 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_107461357
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:33 schreef BasEnAad het volgende:
Nou een piemel wat erg. Die kinderen raken daar echt niet getraumatiseerd van hoor. Dat doet de omgeving vooral door te roepen dat het niet hoort of wat dan ook.
Pas maar op, voordat je het weet mogen mannetjeshonden niet meer over straat lopen. Stel je voor dat een kind zijn piemel ziet zitten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 31 januari 2012 @ 23:44:41 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_107464001
Hmmwah, moet wel kunnen vind ik. Kinderen een 'vrije moraal' opdringen kan in hetzelfde daglicht gezet worden als kinderen 'geen vrije moraal' C.Q bekrompenheid inprenten. Op een gegeven moment hebben kinderen op zekere leeftijd zelf wel een idee wat ze wel of niet willen.

Daarnaast is niet iedereen pedosexueel o.i.d. Dus dat vind ik een kulargument.

Ik zou het zelf niet doen, maar je kinderen leren dat je ook in adamskostuum kunt badderen is mijns inziens niets mis mee. Dit vermindert schaamte voor zichzelf, motiveert zelfbewustzijn en zelfbewustzijn staat gelijk aan zelfverzekerdheid. So, whats the deal? :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_107467683
Niets mis mee totdat de kids een eigen mening ontwikkelen, dan moeten ze de vrijheid hebben om er NIET voor te kiezen, zonder problemen te krijgen met de ouders.
gardenqueen,
  woensdag 1 februari 2012 @ 03:20:51 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107467841
oneens.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 1 februari 2012 @ 03:21:11 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107467843
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Elke zondag naar de kerk lijkt me erger.
oneens.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107503333
Tsja, ik ben zelf vrij "nudistisch" opgevoed. Veel naar nudistencampings geweest en natuurlijk naar het naaktstrand. Zodra ik een jaar of 10 was heb ik voor mezelf besloten dat ik toch liever een zwembroek aan heb, daar was ik ook gewoon vrij in. Voor bijna alle vriendjes/vriendinnetjes die ik in die kringen had gold trouwens hetzelfde, zo tegen de 10-14 zijn de meesten gewoon nudist-af.

Voor zo ver ik weet heb ik er ook niets aan over gehouden, behalve misschien dat ik altijd een beetje moet lachen als mensen zich zo wantrouwend/vijandig opstellen t.o.v. nudisten. Aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat het een wat vreemde indruk maakt :D (zie er zelf ook niet zo de lol van in)

De vooroordelen over "ongure" types rond nudistencampings en stranden zijn volgens mij ook vooral vooroordelen. Die heb je bij normale campings en textielstranden net zo veel.
De sociale controle op een nudistenstrand is meestal juist veel hoger, omdat het een relatief kleine groep mensen is die elkaar allemaal kennen. Een "vreemde eend in de bijt" valt dus extra op, in tegenstelling tot een groot toeristenstrand waar een kind zomaar met iemand mee kan lopen zonder dat er een haan naar kraait.

Je hebt het in OP een paar keer over over "opdringen" en "opdragen". Zo heb ik het in ieder geval totaal niet ervaren. Als je als ouder je kind gaat dwingen om naakt te lopen en vertellen dat kleren dragen slecht is ben je natuurlijk fout bezig maar dat heeft volgens mij meer met slecht opvoeden dan met nudisme te maken.
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:43:23 #12
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107509432
Als je ervanuit gaat dat op naaktstranden alleen mensen met rare bedoelingen komen kan ik begrijpen dat je het raar vindt kinderen mee te nemen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107511880
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:43 schreef Catbert het volgende:
Als je ervanuit gaat dat op naaktstranden alleen mensen met rare bedoelingen komen kan ik begrijpen dat je het raar vindt kinderen mee te nemen.
Inderdaad, wat een bevooroordeelde onzin. Zijn mensen die het gewoon relaxt vinden om naakt te zwemmen/zonnebaden/etc.

En waarom zou je je kinderen daar niet mee naar toe kunnen nemen, whats the danger?
Soms
pi_107512268
Op een naaktstrand valt het veel eerder op als iemand opgewonden raakt van naakte kinderen.

Verder is het net als met geloof: de keuze geven, maar niets opdringen, en duidelijk maken dat er normaal gesproken altijd kleren gedragen worden (dus dat het niet normaal is om in je blote kont door huis te lopen als er visite is)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:32:15 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107512626
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zie dit bericht: Oud-Tourwinnaar naait rukkende agent . Agent loopt te trekken op het naaktstrand. Als verzwarende omstandigheid wordt de aanwezigheid van kinderen genoemd.

Ik vraag me dan af wat je überhaupt met kinderen op een naaktstrand doet.. Vervolgens komt er een harry die zegt dat het heel normaal is.

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat kinderen naakt zijn op het strand of waar dan ook is totaal geen probleem. Kinderen zijn onschuldig en mogen van mij overal in hun blootje rondlopen. Onder de douche met pappa of mamma. ^O^ Geen probleem.

Maar waarom worden kinderen dan de 'vrije moraal' opgedrongen van het naaktstrand of de nudistencampings? Ik denk dat de grens tussen mensen die vrij willen zijn en mensen die andere redenen hebben om op dergelijke plaatsen rond te hangen erg vaag is.
Word dat opgedrongen?
quote:
Zeker in ons koude, nuchtere landje is het niet normaal om iedereen je geslachtsdelen te laten zien. Nudisten verzetten zich graag tegen deze 'preutsheid' en noemen het heel normaal. We zijn natuurlijk allemaal naakt geboren en zien er bijna allemaal hetzelfde uit. Waarom zou je dat verbergen?
Verzetten zou ik het niet noemen. De meeste mensen vinden het fijner om naakt te recreëren.. Sommige mensen zitten liever op een MTB en andere liever op een crossmotor.
quote:
Nou, dat verberg je omdat we bijna allemaal denken dat het niet normaal is om altijd in je blote kont te lopen. Door dat wel te doen plaats je jezelf en dus je kinderen in een groep die in het algemeen zelfs wellicht als pervers neergezet kan worden. Volwassen mensen kunnen natuurlijk prima voor zichzelf bepalen of zij zich hier prettig bij voelen. Kinderen zullen daar natuurlijk geheel in mee gaan. Je doet wat je ouders je leren en opdragen.

Ik denk dat deze vrije moraal niet per definitie slecht of goed zal zijn voor een kind. Aan de ene kant leer je je kind dat hij of zij zich niet hoeft te schamen voor zijn of haar lichaam. Iets wat het zelfvertrouwen ten goede komt. Aan de andere kant kan dit wellicht ook negatieve invloeden op de ontwikkeling van het kind hebben.

Het brengt vooral jonge kinderen in een situatie waar ze zich wellicht geen raad mee weten. Neem je vriendjes mee naar een nudistencamping als je daar verblijft? Kan dat wel en als het niet kan, wat doet dat dan met je? Kinderen worden natuurlijk gepest door andere kinderen als ze eenmaal weten dat ze op nudistencampings en dergelijke komen.
Natuurlijk :? Waarom?
quote:
Op deze manier zadel je kinderen met dergelijke problemen op. Iets waar zij totaal niet om gevraagd hebben.

Ik kan me ook goed voorstellen dat dergelijke campings en zeker naaktstranden ook mensen aantrekken die met andere motieven aanwezig zijn. Als je jonge kinderen naakt wil zien ga je denk ik juist naar het strand en dan denk ik ook specifiek naar het naaktstrand en nudistencampings. Ik zeg nu niet dat iedereen met duistere intenties naar die locaties gaat. Maar er zal ongetwijfeld vreemd volk tussen zitten.
Op naturistencampings is er een hele sterke sociale controle. Zo groot dat je daar gewoon je portomonee op tafel kan laten liggen zonder dat je hem kwijt bent. En op hoeveel normale campings kan dat?
quote:
Ik vind het 'aanbieden' van je kinderen aan de wereld dan ook echt niet kunnen. Ik zou als niet-nudist echt niet blij zijn als mijn ouders mij deze vrije moraal opgedrongen hadden. Er zit natuurlijk wel een verschil tussen lekker naar het strand en in je blote billen de zee in rennen en het opgroeien opvoeden als nudist.
Kan het dan wel dat een klein meisje met alleen een bikinibroekje rondloopt?
quote:
</betoog>

wat denk jij?
Het lijkt me wel handig om te beginnen met de juiste termen voordat je zo'n betoog schrijft. Daarnaast noem je het gedwongen, maar hoe weet jij dat die kinderen gedwongen worden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Trouwste user 2022 donderdag 2 februari 2012 @ 12:39:17 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_107512838
Waarom trekt Donald Duck een zwembroek aan als ie gaat zwemmen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:16:25 #17
348828 Wooninck
Kaas is geen letter.
pi_107513949
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:39 schreef tong80 het volgende:
Waarom trekt Donald Duck een zwembroek aan als ie gaat zwemmen ?

:P

Het lijkt mij geen fijn idee om mijn kinderen naakt rond te laten lopen op een naaktstrand.. je weet wat van rare mensen daar rondlopen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:23:07 #18
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107514187
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:16 schreef Wooninck het volgende:
Het lijkt mij geen fijn idee om mijn kinderen naakt rond te laten lopen op een naaktstrand.. je weet wat van rare mensen daar rondlopen..
Wat van?

En hoe kom je er precies bij dat op naaktstranden 'vreemdere' mensen rondlopen dan op gewone stranden? Als een pedo op een naaktstrand een boner krijgt, valt dat nogal op nietwaar?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107514281
Ik begrijp niet waarom je het ziet als iets 'opdringen' aan je kinderen. Je kinderen leren op die manier juist dat er verschillende opvattingen zijn, want sommige mensen gaan naar 'gewone campings' en anderen naar naturistencampings. Heeft niks met opdringen te maken.
En zoals al eerder werd aangegeven kun je als kind ook beslissen om wel een zwembroek oid te dragen als je niet graag je blote piemel showt.
En pedofielen lopen net zo goed rond op textiel stranden en campings.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_107529175
OMG een serieus topic in GC

Ik vind het prima. Die aangeleerde preutsheid die sinds de jaren 90 is ingezet is echt belachelijk. Nudisme heeft ook helemaal niks met seksualiteit te maken, dat maken de rechtse Henk en Ingrid ervan.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:25:34 #21
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107530474
Vreemder is overigens dat die kerel zich daar gewoon gaat lopen rukken. Naakte kinderen vind ik niet zo heel vreemd eerlijk gezegd.
pi_107530713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:03 schreef BabeWatcher het volgende:
OMG een serieus topic in GC

Ik vind het prima. Die aangeleerde preutsheid die sinds de jaren 90 is ingezet is echt belachelijk. Nudisme heeft ook helemaal niks met seksualiteit te maken, dat maken de rechtse Henk en Ingrid ervan.
Inderdaad! Ik vind een vrouw in een bikini bijv vele malen sexier dan een naakte vrouw. En een blote man is een beetje...lullig O-)

Als kind altijd mee geweest naar naturistencampings en ik moet echt geen textielcampings :N In mijn puberteit idd een tijdje niet bloot willen lopen, maar dat was geen enkel probleem en moet ook gewoon kunnen.

Ik ging overigens ook altijd al mee naar de sauna. Kan dat dan ook niet? Want een bloot kind is een begluurd kind of zo :?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:34:46 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107531021
1 van de dingen die me altijd bijblijft was de Franse campingbaas die met een stok en het mes waarmee hij vlees aan het snijden was achter 3 padvinders aanging die kwamen gluren. Ik weet niet wat die 3 gasten enger vonden, een schreeuwende, naakte, woest uitziende campingbaas met een stok en mes, of de 2 herders die er vol gas achteraan gingen _O-

De campingbaas vertelde later tegen mij (via mijn vader, toendertijd was ik nog een klein kanotje) dat hij ze een derde bil zou geven :D
pi_107532989
Naakt en seks niet los van elkaar kunnen zien....
pi_107533006
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:43 schreef Catbert het volgende:
En dit. Het zegt meer over TS.
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:25:31 #26
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_107534005
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ging overigens ook altijd al mee naar de sauna. Kan dat dan ook niet? Want een bloot kind is een begluurd kind of zo :?
Tsja, de meeste mensen denken nog altijd dat een sauna een groot orgie-sekspaleis is. Natuurlijk hoor je dat alleen van mensen die er nog nooit zijn geweest. Overigens vind ik kinderen in saunas altijd wel een beetje 'gevaarlijk', want ik heb het idee dat ze een stuk sneller kunnen oververhitten en niet verstandig genoeg zijn om naar hun lichaam te luisteren. Maar ze komen meestal energieker die sauna uit dan ik :') Het schijnt, vooral als je vaker gaat, dat kinderen een sauna prima kunnen hebben.

quote:
15s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:10 schreef -Strawberry- het volgende:
Naakt en seks niet los van elkaar kunnen zien....
Touché.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_107547972
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met kinderen en naturisme. Niet vanuit puriteinse overwegingen of vanwege het feit dat ik naakt en sex niet kan scheiden, maar meer omdat er ook bezoekers op een naaktstrand kunnen zijn die minder zuivere motieven hebben.

Ik heb zelf naaktstranden en sauna's bezocht. Mijn ervaring is dat door de toegankelijkheid van naaktstranden en het gebrek aan controle er ook mensen komen met seksuele motieven (gluurders, stiekem fotograferen of filmen, homo contacten enz).

Nu verwacht ik niet dat een kind een trauma zal overhouden aan het zien van naakte mensen, maar ik waak er wel voor om mijn kinderen niet letterlijk bloot te stellen aan mensen die geprikkeld worden daardoor.

Dat wil niet zeggen dat ik alle bezoekers op een naaktstrand over een kam scheer, maar die ene keer dat bijvoorbeeld een pedofiel in staat zou zijn om stiekem filmpjes of foto's te maken van mijn dochter is mij al teveel. Ik vind dat ik de verantwoordelijkheid heb als ouder om mijn kind hiertegen te beschermen, om de eenvoudige reden dat ze het zelf niet kunnen...
pi_107559557
ik ga zelf graag naar de sauna en zal mijn kinderen als ze groot genoeg zijn (zindelijk + kunnen zwemmen) zeker meenemen. naaktstrand idem, naturistencamping ook. wel is het zaak om in het buitenland goed op te letten wat voor naturistencamping het dan is :P ik heb begrepen dat 'naturist' soms een verkapte temr is voor 'swinger'. en da's echt niet mijn ding :N

verder vind ik dit een stompzinnige discussie. als zo'n vent zich zit te rukken op zo'n strand dien je die vent te bestraffen. we zeggen toch ook niet meer tegen vrouwen dat ze maar binnen moeten blijven omdat ze anders wellicht verkracht kunnen worden :X een naaktstrand (of naturistencamping of sauna of wat dan) is om te genieten van de aarde op je vel. niet voor andere dingen, dat doe je maar thuis als je dat zo lollig vind.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107559763
quote:

[..]

alsof dat mogelijk is... hooguit als je dus per defnitie geen kind wil opvoeden kun je dat doen, maar iedere vorm van opvoeden is ook het kind gewoon jouw leefregels opdringen en hen leren zich daaraan te houden....

Ikzelf vind het eerder een grote fout van veel mensen dat ze denken dat 'kinderen alles zelf kunnen bepalen', of die overal over met hun kinderen over gaan 'discussieren' en 'praten'... dat kunnen kinderen nu juist helemaal niet.... ze zijn nog maar kind.

Wat berteft kinderen en naakt-zijn... mijn dochters liepen lang ook gewoon op het gewone strand naakt (tot hun 4e), evenals in onze achtertuin...
de enige keuze was gewoon wat ze zelf willen, als ze de bikini of badpak aan willen doen, doen ze het aan maar vinden ze het lekekr om naakt rond te lopen, laat ze dat doen.
Wel heb ik de indruk dat mn jongste dochter meer schaamte heeft, domweg omdat die dat deels ook meekrijgt van haar oudere zus.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:07:57 #30
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_107560844
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:33 schreef BasEnAad het volgende:
Dit dus. Kinderen hebben daar echt niks van, pas als ze gaan puberen moet je ze vrij laten in of ze wel of niet meewillen, dus niks opdringen. Bovendien staat naakt niet gelijk aan seks.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:16:36 #31
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_107561161
quote:

[..]

Maar je dringt je kinderen ofwel op dat naakt zijn niet ok is, of dat het (in bepaalde situaties) wel ok is. Hoe wil jij je kinderen dan opvoeden?
...as always
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:26:35 #32
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_107561490
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:16 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Maar je dringt je kinderen ofwel op dat naakt zijn niet ok is, of dat het (in bepaalde situaties) wel ok is. Hoe wil jij je kinderen dan opvoeden?
En dan nog kiezen kinderen pas op latere leeftijd er zelf voor of ze het wel of niet prettig vinden om naakt te zijn. Ik en mijn zusje zijn bv best wel preuts opgevoed maar toch zijn we nu allebei heel makkelijk met naakt zijn. Ik kom ook regelmatig in de sauna, op naaktstranden en naturistencampings terwijl vroeger bij mijn ouders de douchedeur toch echt op slot ging :+

En andersom zal het net zo goed gebeuren, naturistisch opgevoed maar er op latere leeftijd geen trek meer in hebben.

En als we de kerk erbij gaan betrekken: ik ben christelijk opgevoed (redelijk streng zelfs, naar de kerk op zondag etc) maar heb er zelf helemaal niks mee en toen ik op een gegeven moment 16 ofzo was heb ik besloten het naast me neer te leggen en mijn eigen geloofsrichting te zoeken. Ik heb echter aan de kerk echt geen trauma overgehouden ofzo :') vind een kerk bv ook gewoon nog prachtig om te bezoeken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 4 februari 2012 @ 02:17:02 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107585666
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:12 schreef AnnoyingNinja het volgende:
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met kinderen en naturisme. Niet vanuit puriteinse overwegingen of vanwege het feit dat ik naakt en sex niet kan scheiden, maar meer omdat er ook bezoekers op een naaktstrand kunnen zijn die minder zuivere motieven hebben.

Ik heb zelf naaktstranden en sauna's bezocht. Mijn ervaring is dat door de toegankelijkheid van naaktstranden en het gebrek aan controle er ook mensen komen met seksuele motieven (gluurders, stiekem fotograferen of filmen, homo contacten enz).

Nu verwacht ik niet dat een kind een trauma zal overhouden aan het zien van naakte mensen, maar ik waak er wel voor om mijn kinderen niet letterlijk bloot te stellen aan mensen die geprikkeld worden daardoor.

Dat wil niet zeggen dat ik alle bezoekers op een naaktstrand over een kam scheer, maar die ene keer dat bijvoorbeeld een pedofiel in staat zou zijn om stiekem filmpjes of foto's te maken van mijn dochter is mij al teveel. Ik vind dat ik de verantwoordelijkheid heb als ouder om mijn kind hiertegen te beschermen, om de eenvoudige reden dat ze het zelf niet kunnen...
Ja, want verder is het voor een pedofiel onmogelijk om op wat voor manier dan ook ooit maar eens een foto/filmpje te maken van je dochter/zoon. Succes om dat tegen te houden de rest van je leven. ^O^
pi_107586387
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 02:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, want verder is het voor een pedofiel onmogelijk om op wat voor manier dan ook ooit maar eens een foto/filmpje te maken van je dochter/zoon. Succes om dat tegen te houden de rest van je leven. ^O^
Mensen hebben geloof ik niet door wat er met de kinderfoto's op internet allemaal voor gore plaatjes gephotoshopt worden.
pi_107586411
als die pedos gaan fotoshoppen, hebben ze alleen maar een hoofd nodig, hoor.

snap best dat mensen bang zijn voor rare dingen, maar t is weleen beetje een burka-mentaliteit, sorry. er zijn enge pedos, dus mag zo'n kind niet lekker vrij zijn. je straft de verkeerde dan.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 10:57:18 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107588394
Overigens vind ik (om logische redenen) mensen die nu hun kind mee naar het naaktstrand/naturistencamping meenemen wel een beetje raar.
pi_107588794
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
Overigens vind ik (om logische redenen) mensen die nu hun kind mee naar het naaktstrand/naturistencamping meenemen wel een beetje raar.
:?
je doet er vooral kleine kinderen een heel groot plezier mee hoor.
pi_107589324
Godzijdank ben ik gewoon opgegroeid in een tijd dat het woord pedo niet zo'n grote impact had dat mensen in een bloot kind een mogelijk seksueel slachtoffer zagen -O- Wat kan angst toch een vrijheid kosten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107589555
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 11:32 schreef Isabeau het volgende:
Godzijdank ben ik gewoon opgegroeid in een tijd dat het woord pedo niet zo'n grote impact had dat mensen in een bloot kind een mogelijk seksueel slachtoffer zagen -O- Wat kan angst toch een vrijheid kosten.
ik denk zelf dat dat niet zozeer aan de tijd ligt, maar vooral aan in welke mate mensen hun eigen persoonlijke keuzes laten bepalen door 'wat anderen mogelijk denken',
of zich angsten laten aanpraten.

Ook nu kun je verder normaal met naaktheid en kinderen omgaan, en ook met angsten over 'kinderlokkers' (die ikzelf bv nu ook soms merkmet mijn dochters, maar ik ook ken van bepaalde dingen waarvoor mijn ouders mij vroeger waarschuwden: geen snoepjes aannemen van vreemde mannen en/of niet met vreemden meegaan)...
enkel, dat is altijd je persoonlijke keuze en op dat punt moet je je je niet teveel dingen laten 'aanpraten'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_107589629
het ergste is nog dat bij het merendeel van kindermisbruik de dader afkomstig is uit de kring dicht rondom het kind. misbruik door vreemden komt gewoon echt zelden voor.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 12:14:00 #41
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107590616
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:12 schreef AnnoyingNinja het volgende:

Tuurlijk. Want het valt niet op dat je de kinderen van iemand anders aan 't filmen bent. Als ik iemand dat bij m'n dochter zie doen heeft 'ie een probleem. Sowieso wordt het niet op prijs gesteld foto's van andere mensen te nemen op een naaktstrand. Dat gebeurt net zo goed HEEL veel op gewone stranden en daar is veel minder sociale controle.

Nee, ik vind je een beetje panisch, terwijl ik zelf nooit op een naaktstrand zou komen omdat dat m'n ding niet is.
pi_107590725
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 11:41 schreef simmu het volgende:
het ergste is nog dat bij het merendeel van kindermisbruik de dader afkomstig is uit de kring dicht rondom het kind. misbruik door vreemden komt gewoon echt zelden voor.
Inderdaad, het is doorgaans een familielid, buurman of goede kennis van de ouders -O-
pi_107592058
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Inderdaad, het is doorgaans een familielid, buurman of goede kennis van de ouders -O-
...of Daddy Himself :')
  zaterdag 4 februari 2012 @ 13:17:06 #44
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107592513
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 13:01 schreef Gooisvrouwke het volgende:
...of Daddy Himself :')
Ja, het is nooit mamma he...
pi_107849406
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Word dat opgedrongen?

[..]

Verzetten zou ik het niet noemen. De meeste mensen vinden het fijner om naakt te recreëren.. Sommige mensen zitten liever op een MTB en andere liever op een crossmotor.

[..]

Natuurlijk :? Waarom?

[..]

Op naturistencampings is er een hele sterke sociale controle. Zo groot dat je daar gewoon je portomonee op tafel kan laten liggen zonder dat je hem kwijt bent. En op hoeveel normale campings kan dat?

[..]

Kan het dan wel dat een klein meisje met alleen een bikinibroekje rondloopt?

[..]

Het lijkt me wel handig om te beginnen met de juiste termen voordat je zo'n betoog schrijft. Daarnaast noem je het gedwongen, maar hoe weet jij dat die kinderen gedwongen worden?
Kinderen van naturisten worden in de eerste instantie altijd gedwongen. Ze moeten mee omdat ze te klein zijn om alleen thuis te blijven. Het is bijna hetzelfde als het opdringen van een geloof.
Hoe eerder je het erin plant hoe waarschijnlijker het is dat het blijft hangen.
Er wordt voorbij gegaan aan de behoefte de persoon. Kinderen schijnen geen eigen behoefte en keuze te hebben. De ouders weten wat goed voor hen is.
gardenqueen,
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:54:57 #46
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107849478
Je kinderen aanbieden aan de wereld :')

Spoor je zelf wel helemaal TS?
'Cos boys don't cry.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:56:14 #47
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107849512
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:52 schreef joopenma het volgende:

[..]

Kinderen van naturisten worden in de eerste instantie altijd gedwongen. Ze moeten mee omdat ze te klein zijn om alleen thuis te blijven. Het is bijna hetzelfde als het opdringen van een geloof.
Er wordt voorbij gegaan aan de behoefte de persoon. Kinderen schijnen geen eigen behoefte en keuze te hebben. De ouders weten wat goed voor hen is.
Naakt is natuurlijk... Er gaat geen schadelijke werking van uit.
'Cos boys don't cry.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:57:21 #48
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107849547
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 11:32 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon je eigen ding doen.
'Cos boys don't cry.
pi_107851037
wat is het verschil met het van een geloof??
gardenqueen,
pi_107853890
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:52 schreef joopenma het volgende:

[..]

ehm, kinderen hebben om te beginnen geen behoefte aan kleren je weetz :+
de grootste dwang van allemaal: we doen ze zo snel mogelijk na de geboorte kleren aan en dwingen ze asap tot veel bezoek ontvangen.

eerst denken, dan dingen zeggen :Y
pi_107854687
Ik snap nog steeds de hele discussie niet. In mijn ouderlijke huis liep iedereen naakt rond als we uit de douche kwamen. Behalve mijn zusje toen ze borsten begon te krijgen.

Nooit hebben we de naaktheid in een seksuele context geplaatst. Ook douche ik gewoon samen met mijn 5-jarige dochter en zoon. Ben ik nu een pedo? Get real :{w
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_107854749
Ik vind het maar eng dat TS schijnbaar kinderen, naakt en sex niet los van elkaar kan zien....
pi_107854755
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 10:52 schreef Document1 het volgende:
Ik vind het maar eng dat TS schijnbaar kinderen, naakt en sex niet los van elkaar kan zien....
Nou, dat vooral ja :o
pi_107854851
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 10:52 schreef Document1 het volgende:
Eens. Dankzij de media krijgen dit soort rare stellingen publiek, en gaan mensen er over nadenken.

Het enige wat ik vroeger als klein kind te leren kreeg, is dat ik niet zomaar met vreemde mensen mee mocht. Al die grote verkrachtingszaken van de laatste tijd, heb ik als klein kind nooit meegekregen.

Angstcultuur :{w
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_107879012
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 09:46 schreef simmu het volgende:

[..]

ehm, kinderen hebben om te beginnen geen behoefte aan kleren je weetz :+
de grootste dwang van allemaal: we doen ze zo snel mogelijk na de geboorte kleren aan en dwingen ze asap tot veel bezoek ontvangen.

eerst denken, dan dingen zeggen :Y
Is dit geheimtaal. er is geen worst van te maken. Is het dragen van kleren de grootste dwang, af en toe is het behoorlijk koud dus heb je graag kleren aan, of loop jij met dit weer ook in je blootje?
Wie moet er asap bezoek ontvangen? wat dat ook betekend?
gardenqueen,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')