Prikkelt het weer?quote:
Ben jij zijn vriendin of zo?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:52 schreef loecje het volgende:
ziet er goed uit.
watvoor soort grind gebruik je?
dat holletje links is leuk. verder vind ik de stenen iets teveel in een lijn liggen, oogt wat onnatuurlijk.
Niet dat ik weet, mijn vriendin vond het namelijk erg mooiquote:
kitquote:Op donderdag 9 februari 2012 09:13 schreef Kreator het volgende:
Ik zou de stenen niet zo los op elkaar laten liggen trouwens. Als er 1 valt, plet ie misschien een vis. Zeker L nummers gaat rotzooien...
Ja ! Ben weer veel te kijken op de aquariums forums. Alles blijft gewoon leuk, lnummers. discussen, malawi en zoutwater natuurlijk. Eerst verhuizen en dan komt er vast iets leuks.quote:
Hoe is het met je bak? Foto's? Ben erg benieuwd.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:54 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ja ! Ben weer veel te kijken op de aquariums forums. Alles blijft gewoon leuk, lnummers. discussen, malawi en zoutwater natuurlijk. Eerst verhuizen en dan komt er vast iets leuks.
Verrassend.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:18 schreef stoeltafel het volgende:
Heb nu al een tijdje niks. Het huis was/is te klein voor een zeebak. Iedere week verversen en dan stond de hele gang vol. Paar keer wateroverlast gehad, vloer half kapot en de wasmachine kon ik weg gooien, vond me vriendin niet echt relax
Dus over een jaartje komt er misschien iets. Onder kijk ik hier weer en ik heb de foto's nog
Koop een aqua40 dat past altijd wel.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:18 schreef stoeltafel het volgende:
Heb nu al een tijdje niks. Het huis was/is te klein voor een zeebak. Iedere week verversen en dan stond de hele gang vol. Paar keer wateroverlast gehad, vloer half kapot en de wasmachine kon ik weg gooien, vond me vriendin niet echt relax
Dus over een jaartje komt er misschien iets. Onder kijk ik hier weer en ik heb de foto's nog
Als je klein begint gaat het nog veel meer kriebelen voor een grote bak.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Koop een aqua40 dat past altijd wel.
Hebben we weer wat om te lachen!
Ja daarom juist leuk! Want dan komt er toch een grotere bak en na 1.5maand zit hij weer te kutten met een zeewater bak en 120 dode vissen omdat hij het gewoon niet snapt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Als je klein begint gaat het nog veel meer kriebelen voor een grote bak.
Vertaling: Binnen 1,5 maand heb je weer een bak staan. Inclusief vis.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:56 schreef stoeltafel het volgende:
Over een jaar kijken we wel weer verder
Omgeving Eindhoven. Ik beschik over een auto mochten we elkaar tegemoet kunnen rijden?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:14 schreef loecje het volgende:
saninl waar woon je?
ik zoek een kweekbakje.
Wat is een heel end?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:48 schreef loecje het volgende:
ik heb geen vervoer... naja een fiets maar dan moet je me wel een heel eind tegemoet komen.
Wat voeg je nog meer toe?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:00 schreef Kreator het volgende:
Zo, mijn 100 gram kaliumnitraat is binnen. Wit poeder in een brief verpakt, altijd verdacht..
Eens kijken of ik ergens een weegschaal kan vinden op de zaak die tienden van grammen aankan.
Easylife Profito. Meer niet. Probeer zo min mogelijk bij te vullen en toch goede waarden te krijgen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan linksachterin, wat nu horizontaal ligt zeg maar dus
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:12 schreef Saninl het volgende:
Ik heb net Profito en Easycarbo weer gekocht, inclusief een bos waterpest.
Ik krijg hem alleen niet goed gegrond, omdat ik niet genoeg bodemkiezels meer heb, echt balen. Ik heb nu de stengels in een huisje gestoken
Maar ik weet ff niet meer wat ik anders kan doen
(weer 20,- in t aquarium gepompt)
Foto:Maakt niet uit, waterpest neemt voedsel via bladeren op. Ze vormen nagenoeg geen wortels.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan linksachterin, wat nu horizontaal ligt zeg maar dus
Grappig, als wat werk jij op het lab?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:43 schreef Kreator het volgende:
Ik heb demiwater en ik werk in een laboratorium, dus ik denk dat dat wel goed komt.. Nu ik erover nadenk, verwacht ik eigenlijk ook wel dat ze hier gewoon kno3 op de plank hebben liggen ergens....
.
Bedankt voor de tips, ben benieuwd of het effect heeft.
Oh, oke. Bedanktquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:57 schreef GanGStaR het volgende:
[..]
Maakt niet uit, waterpest neemt voedsel via bladeren op. Ze vormen nagenoeg geen wortels.
http://www.wesdijk.nl/juw(...)e-4022573033007.htmlquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:02 schreef egelhond het volgende:
Ben bezig met een nieuwe achterwand. Nu heb ik een methode gevonden waarmee ik ook een mooie wand krijg van tempex.
Een 4 cm dikke plaat. Daar met een goede föhn overheen. Dan krijg je een hele mooi rotseffect. Dan met verf erover (acrielverf) en als dat gedaan is een epoxylaag erover. Simpel, maar toch mooi. Heb nu een proefstukje gemaakt. Dalijk in het water doen kijken hoe het dan eruit ziet.
Kan woensdag het aquarium ophalen. Was vandeweek in een winkel en die beweerde dat als iemand een rio 240 voor 330 euro incl. meubel aanbied (splinternieuw) dat dat niet kon omdat dat de inkoopprijs was. Bij Pet's Place in Cuijk bieden ze die dus wel voor die mooie prijs.
Erg goedkope aquariums daar vergeleken met andere winkels. Helaas is deze niet bij mij om de hoek.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:50 schreef theclansman het volgende:
zo hier ook maar eens posten .
gister bij romberg een juwel rio 180 aangeschaft.
zit nog wel met veel keuzes.
maar heb nog een heel weekend om alles te gaan bepalen.
de service was daar ook top hoor geluk dat in denhaag woon en het dus echt om de hoek is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verticaal is wel echt leuker![]()
Met visdraad vastgemaakt
Ik zou je aanraden het juwel filter er direct uit te slopen en een buitenfilter te gebruiken. Heb ik ook gedaan en geen moment spijt van gehad. Een onverwijderbaar binnenfilter reinigen is geen pretje.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:49 schreef egelhond het volgende:
Weet iemand de maten van de bak van het filtersysteem van de Juwel Rio 240?
Ik wil gaan beginnen met het maken van een nieuwe wand, maar heb de precieze maten nodig. Ga deze week de bak bestellen.
[ link | afbeelding ]
Het filter kan je er gewoon uithalen hoor en schoonmaken. Zie het probleem niet. Maar een maat van me heeft de juwel 300 en dat filter doet het heel goed in die bak. Wel iedere week 1x schoonmaken. Nouja mocht het filter idd niet veel zijn kan ik altijd nog een externe filter kopen.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:26 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Ik zou je aanraden het juwel filter er direct uit te slopen en een buitenfilter te gebruiken. Heb ik ook gedaan en geen moment spijt van gehad. Een onverwijderbaar binnenfilter reinigen is geen pretje.
het filter zelf kun je toch niet verwijderen? dat zit voor zover ik weet altijd vastgekit in het aquarium. En als je het filtermateriaal verwijderd valt alle troep in je aquarium. Maar misschien heeft juwel iets veranderd en is het tegenwoordig was makkelijker.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:41 schreef egelhond het volgende:
[..]
Het filter kan je er gewoon uithalen hoor en schoonmaken. Zie het probleem niet. Maar een maat van me heeft de juwel 300 en dat filter doet het heel goed in die bak. Wel iedere week 1x schoonmaken. Nouja mocht het filter idd niet veel zijn kan ik altijd nog een externe filter kopen.
Ik gebruik het alleen voor het opstarten van een bak. Verder eigenlijk nooit.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:32 schreef Oerbeer het volgende:
Hoi,
Ik zag net dat het water in mijn aquarium voor een stuk verdampt was. Ik moet dat bijvullen maar heb geen aquasafe meer. Is dat spul sowieso wel nodig? Of kan ik ook gewoon kraanwater zonder gebruiken?
Denk eerder rotterdam airportquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ziet er prima uit.. Woon je dicht bij Schiphol?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Je krijgt er zeg maar een stokvis vanquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:46 schreef Kreator het volgende:
Ik word wel een beetje opgewonden van al die technobabbel, Perry.
Ik snap er niks van, maar wil het ook.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:46 schreef Kreator het volgende:
Ik word wel een beetje opgewonden van al die technobabbel, Perry.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:01 schreef Messina het volgende:
OP Update:
Loecje's bakfoto en info vernieuwd
Saninl nieuw in de OP
Klonk nieuw in de OP.
Te zien in topicnummertje #55 of in de preview hierrrrrrrrr (negeer de UI's)
psst.. ik zie nog steeds de oude foto van mijn bakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Agerm. Maar 2 plantjes?quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:13 schreef So_Surreal het volgende:
Is het moeilijk om een achterwand te verwijderen van een aquarium?
Zit er aan te denken om de zwarte achterwand die ik nu te verwijderen, om het een meer open uiterlijk te geven, zoals dit:
achterwand verwijderen is niet moeilijk maar die bak in je filmpje is echt té erg. dat doe je vissen toch niet aanquote:Op donderdag 16 februari 2012 09:13 schreef So_Surreal het volgende:
Is het moeilijk om een achterwand te verwijderen van een aquarium?
Zit er aan te denken om de zwarte achterwand die ik nu te verwijderen, om het een meer open uiterlijk te geven, zoals dit:
Ctrl + F5quote:Op donderdag 16 februari 2012 02:47 schreef loecje het volgende:
psst.. ik zie nog steeds de oude foto van mijn bak
Het gaat met meer om de achterwand, zand zal ik laten liggen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
achterwand verwijderen is niet moeilijk maar die bak in je filmpje is echt té erg. dat doe je vissen toch niet aan
Doe je er dan plastic vissen in, moet er niet aan denken om vis in zo'n bak te zijnquote:Op donderdag 16 februari 2012 12:32 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Het gaat met meer om de achterwand, zand zal ik laten liggen.
Ik wil graag zo'n bubble gordijn maken, het liefst met gekleurde bubbels door led verlichting.
Maar ik weet niet goed of die goed zullen uitkomen op mijn zwarte achterwand.
Grapje neem ik aan?quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:32 schreef So_Surreal het volgende:
Ik wil graag zo'n bubble gordijn maken, het liefst met gekleurde bubbels door led verlichting.
De bouw van die vissen zal ook wel niet prettig voor ze zijnquote:Op donderdag 16 februari 2012 10:16 schreef Saninl het volgende:
[..]
Agerm. Maar 2 plantjes?
Het ziet er wel strak uit, zeker die "achterwand" maar of het prettig is voor de vissen?
Spannend! Benieuwd hoe het er straks uitzietquote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:25 schreef egelhond het volgende:
Intussen vollop aan de gang met de achterwand, inmiddels 3 lagen tegellijm ertegenaan zitten. Morgen de laatste laag, dan schuren en epoxyhars eroverheen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
FF spammen:quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:24 schreef Dance-Commander het volgende:
Heeft iemand nog tips of aanraders qua aquaria of dealers voor me, ben op zoek naar een grotere bak, kan straks max zo'n 1.5m breed kwijt en zoek eigenlijk ook wel minimaal 60cm hoogte. Nou vind ik het design van de behuizing ook wel erg belangrijk dus een juwel Rio o.i.d valt eigenlijk direct al af.
De fluval profile serie die krea heeft staan vind ik erg mooi, maar kan nergens een dealer vinden die ze heeft staan, iig niet de 1200 of 1500 serie.
Dus heeft iemand anders nog een goeie suggestie voor me.
Ik weet niet waar je woont, maar in Enschede zit wel een bedrijf die ze verkoopt. 'de waterlelie'. Al doe ik daar geen zaken meer mee. Levering was wel gewoon prima. Die kunnen alle maten wel leveren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:24 schreef Dance-Commander het volgende:
Heeft iemand nog tips of aanraders qua aquaria of dealers voor me, ben op zoek naar een grotere bak, kan straks max zo'n 1.5m breed kwijt en zoek eigenlijk ook wel minimaal 60cm hoogte. Nou vind ik het design van de behuizing ook wel erg belangrijk dus een juwel Rio o.i.d valt eigenlijk direct al af.
De fluval profile serie die krea heeft staan vind ik erg mooi, maar kan nergens een dealer vinden die ze heeft staan, iig niet de 1200 of 1500 serie.
Dus heeft iemand anders nog een goeie suggestie voor me.
Hornbachquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:36 schreef egelhond het volgende:
Waar kan je ergens grijs zand krijgen? Heb grijs zand nodig, fijn zand.
Once you're hooked....quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:29 schreef Janetje het volgende:
Deze reeks is evil.
Ik lees al een stuk of 40 topics mee, zonder dat ik een aquarium heb. Nu liep ik van de week even bij De Rifwachter naar binnen ben ik helemaal verkocht![]()
Moet er dan toch maar eens van komen.
Dat is wel prima ja. Voordat je gaat kopen eerst even water (laten) meten, zodat je zeker weet dat je geen nitrietpiek hebt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:32 schreef Klonk het volgende:
het gaat goed met mijn bak, bruine alg begint te groeienis gelukkig normaal in deze fase voor zover ik weet tot de planten het overnemen.
ben alleen nieuwsgierig naar jullie mening, de eerste vissen na twee of drie weken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |