r8v2 | dinsdag 31 januari 2012 @ 00:55 |
Met: Tot: En natuurlijk: Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 - Kattenrug geen bekend *** Amazon 131 TheSilencer Bart-Willem '69 Hyman - '67 import P1800 geen bekend *** 144 geen bekend *** 240 ed_reeb snoertje - DL estate - 1990 242 gias 244 DeBastaard r8ality ('77 DLS) Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86 345 mirelia 360 Pinball Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 -Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie Broodjepoep Dandelion Pascal86 snoertje StefanCJ swilden Mattt PeuRac - 1.7 Turbo - 1991 Man_Made_God - 1.8 - 1995 460 SuN-CRuSHeR godigita - 1.8i 480 Garagefluit Picht Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 - vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 850 KonnieKipke TradeMarkie - T5 - OreO - R - RPowa Delnooz - 2.5 GLE 1993 SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 Pas259 ..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40) Bart-Willem (estate) MisterManiac (1996) 2.5 10V (300k) CasB 2.3 T5 Estaste (1995) 940 DucatiOwner (Estate - 1994) JJH (Estate - 1991) AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) r8ality (Estate Turbo 1996) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) H-D (Sedan 1991,3.0) S90 geen bekend *** C30 Abonides - D5 - DJ_WB thumper Mr.Adams SinofEnvy (2010) S40 Broertie dscx Game_Error Goochie UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 kratjuh - 2.0D Momentum Zeemon - 1998 Hyman - Phase II 2001 IrishBastard - 2.0 - 1997 V40 ArcticBlizzard fathank Windsurfbart sj44k - 1.9D suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 V50 Posdnous - Edition II Hoppla - 2.0D Momentum wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 Sunnythesun - 2.0D - 2005 TheSilencer - D5 S60 renetje19 Repeat - D5 - Sbv6 dnzl - 2.4 S70 - T5 - Future_Echo Arclight-S V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) Ultivor - T6 - 2005 Dennis121 - 2.4 Roel_Jewel - 2.9 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier hier te vinden | |
Hyman | dinsdag 31 januari 2012 @ 07:20 |
Gambolputty | dinsdag 31 januari 2012 @ 08:52 |
In de categorie "Volvo-weer": uitzicht vanuit een V70 vorige maand in Duitsland. | |
ArcticBlizzard | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:02 |
Dat ziet er fantastisch uit! | |
IrishBastard | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:27 |
Eens | |
r8v2 | dinsdag 31 januari 2012 @ 15:23 |
M'n prototype spanningsstabilisator werkt . En in serieproductie kan ik ze makkelijk voor 10 euro maken . | |
Bart-Willem | dinsdag 31 januari 2012 @ 19:17 |
Nice! Pics! | |
r8v2 | dinsdag 31 januari 2012 @ 19:40 |
Pics heeft niet zoveel zin, want het is gewoon de oude behuizing maar met een nieuwe spanningsstabilisator erin gesoldeerd . | |
sciter | dinsdag 31 januari 2012 @ 23:12 |
Tsjechië, over 20 dagen. Er ligt nu al 2 meter. | |
Hyman | donderdag 2 februari 2012 @ 11:01 |
hmm -10 vannacht. kieken of ie nog start. | |
H-D | donderdag 2 februari 2012 @ 15:20 |
Ik had er geen problemen mee vanmorgen om 6.15 | |
r8v2 | donderdag 2 februari 2012 @ 23:40 |
Dat is zo fijn aan LPG. Ik hoef maar naar de sleutel te kijken of hij loopt al . | |
wil-bert | vrijdag 3 februari 2012 @ 00:27 |
Ik heb al een beetje gegoogled, maar veel echt duidelijke antwoorden vind ik niet. Daarom probeer ik het hier Samen met een maat zijn we van plan een roadtrip door Oost Europa te maken en dan met een Volvo icm een tent. Alles is best wel low budget, dus ik was benieuwd of jullie misschien wat tips hadden voor een goede stationwagen! De enige eisen zijn: onverwoestbaar (moet ongeveer 5 tot 10 dkm rijden), zuinig, goedkoop (budget is max 1500 euro). En tja comfort; een stoel is prettig. Welke Volvo is hiervoor echt de beste? Alvast bedankt!! [ Bericht 14% gewijzigd door wil-bert op 03-02-2012 00:46:58 ] | |
tupolev141 | vrijdag 3 februari 2012 @ 00:55 |
Ik ben dan wel maar een toekomstig Volvorijder, maar ik zal toch mijn zegje doen: Als het een station moet zijn dan kom je automatisch uit op 740/760 en 940/960. Kunnen jullie zelfs binnen slapen als het echt pokkeweer is Ik zie wel op Marktplaats dat bvb 960s nog best prijzig zijn. | |
Hyman | vrijdag 3 februari 2012 @ 07:58 |
740 station? Mss sedan | |
CasB | vrijdag 3 februari 2012 @ 08:51 |
Een 850 station, de 10v versie? | |
H-D | vrijdag 3 februari 2012 @ 11:02 |
Op een 960 kun je ook niet echt het predikaat 'zuinig' plakken Neem dan een 850 10v. Of een V40 misschien nog. | |
r8v2 | vrijdag 3 februari 2012 @ 11:29 |
Dat wordt dus een 7 of 9 serie station. | |
Bart-Willem | vrijdag 3 februari 2012 @ 11:34 |
Inderdaad, gewoon een 940 Estate fixen. Die dingen zijn bulletproof! | |
wil-bert | vrijdag 3 februari 2012 @ 12:01 |
Ahh dank jullie wel! Dat wordt marktplaats afstruinen, opzich ook geen straf | |
H-D | vrijdag 3 februari 2012 @ 12:06 |
Met Volvo bezig zijn is opzich geen straf | |
sciter | vrijdag 3 februari 2012 @ 19:48 |
Als jullie er klaar meer zijn koop ik hem wel over, mits station. | |
r8v2 | vrijdag 3 februari 2012 @ 21:43 |
De hele avond wezen driften. . | |
Bart-Willem | vrijdag 3 februari 2012 @ 23:27 |
Ik vanmiddag met de 240, maar dat was onbedoeld (zitten zomerbanden onder, nou ja: die Michelin Classic-bandjes). | |
r8v2 | vrijdag 3 februari 2012 @ 23:50 |
Er kwam nog een oranje 240 turbo voorbij rijden, ken jij die toevallig B-W? | |
Bart-Willem | zaterdag 4 februari 2012 @ 00:41 |
Nee, ik ken wel een lapjeskat 240 Turbo uit Best. | |
Hyman | zaterdag 4 februari 2012 @ 08:21 |
TT klopt. | |
H-D | zaterdag 4 februari 2012 @ 10:39 |
Watvoor telefoon heb je? | |
Hyman | zaterdag 4 februari 2012 @ 10:41 |
aaiföhn | |
H-D | zaterdag 4 februari 2012 @ 10:42 |
4? Jaloers dan | |
Hyman | zaterdag 4 februari 2012 @ 10:47 |
Ja, al sinds de eerste dag van uitgave. Ik was de eerste van het dorp | |
H-D | zaterdag 4 februari 2012 @ 11:01 |
Oh die is zo vet! Wil ik eigenlijk ook maar vind 'm nogal prijzig. En mijn huidige telefoon is kut(HTC HD2) | |
Bart-Willem | zaterdag 4 februari 2012 @ 12:27 |
Lumia 800 is vetter! Maar m'n HTC Desire Z valt ook niet tegen. En nu back ontopic! Tijdens het boodschappen doen. [ Bericht 29% gewijzigd door Bart-Willem op 04-02-2012 12:39:30 ] | |
IrishBastard | zaterdag 4 februari 2012 @ 12:55 |
Morgen kijken bij een V70 Classic van een lid van Volvo850 forum. Veel onderhoud aan geweest, alles gedocumenteerd. Toch grappig dat een MP advertentie je terugleidt naar een forum Wel mooi dat je dan alles even na kunt lezen | |
H-D | zaterdag 4 februari 2012 @ 15:27 |
Nice! Watvoor uitvoering/motor en alles?^^ | |
Gambolputty | zaterdag 4 februari 2012 @ 21:15 |
Vanmiddag wat parkeerterreinen getest hier in de buurt maar driften met voorwielaandrijving is het toch niet | |
IrishBastard | zondag 5 februari 2012 @ 09:16 |
2.5 TDI van '97. In Sportsline uitvoering Ben erg benieuwd | |
H-D | zondag 5 februari 2012 @ 11:26 |
Nice Hou ons op de hoogte! | |
Bart-Willem | zondag 5 februari 2012 @ 15:12 |
Grom, morgen dat ding uitgraven. | |
Sjoegerd | zondag 5 februari 2012 @ 15:27 |
Dan zou een standkachel wel lekker zijn | |
Broertie | zondag 5 februari 2012 @ 20:00 |
Mijn S40 is al weer een poosje geleden ingeruild voor een S60, kan iemand dat aanpassen in de TT? | |
Broertie | zondag 5 februari 2012 @ 20:03 |
Allemaal foto's van sneeuw in NL......... Hier in Twente ligt geen krummel....... | |
IrishBastard | zondag 5 februari 2012 @ 21:04 |
Vanmiddag toegezegd de auto te kopen. De verkoper moet nog even wachten op een blokwissel in z'n V70N, en mijn auto is ook nog niet verkocht. Komt dus van een liefhebber, en er is behoorlijk wat aan onderhoud gedaan (de V70N is toevallig langs gekomen, en hij ging er van uit lang zelf mee te rijden). Vacuümpomp, stuurbekrachtigingspomp, 40k terug alle riemen, alle vacuümslangen vervangen voor siliconen, bloksteun etc. etc. Airco werkt, is afgelopen zomer nog afgevuld en nagelopen (met certificaat). Verder een pak rekeningen, en een nieuw gespoten achterbumper en R voorbumper. Verder in 't interieur nog het een en ander vervangen, dus echt 'n nette wagen. Heeft 352k gelopen, maar ligt erg strak (zitten ook wat andere stabilisatorstangen en een orig. veerpootbrug en R verlagingsveren op ) op de weg. Startte vanochtend netjes, ondanks dat 'ie buiten stond [ Bericht 0% gewijzigd door IrishBastard op 05-02-2012 21:19:49 ] | |
H-D | zondag 5 februari 2012 @ 21:12 |
Feliciteerd dan!..Veel plezier ermee | |
IrishBastard | zondag 5 februari 2012 @ 21:20 |
Komt vast goed Kan niet wachten | |
Bart-Willem | zondag 5 februari 2012 @ 21:49 |
Nice! Pics! | |
IrishBastard | zondag 5 februari 2012 @ 22:03 |
Even snel geschoten voor ik weg ging De 320mm XYZ big brake kit + 18" velgen gaan er onder weg, en worden verruild voor originele velgen + klauwen en 15" Argos met Vredestein Snowtrac 2 met 8mm profiel. Argos is niet geweldig, maar deze banden waren wel echt te beroerd voor nu. Daarnaast had ik geen zin in de extra kosten van de big brake kit en zal het originele spul voor mij voldoende presteren. Voor de zomer maar eens andere velgjes zoeken. Mijn broer had nog wel orig. velgen 16" of 17" van zijn V50 liggen met Toyo Proxes van 5000 km oud ofzo, maar daar wilde hij toch nog wel 500 euro voor hebben. Maar eens over nadenken | |
H-D | zondag 5 februari 2012 @ 23:45 |
Goed plan. Vind deze 18" velgen echt niet passen bij de auto | |
Bart-Willem | maandag 6 februari 2012 @ 00:07 |
Ik vind 't wel stoer staan! Die V50-dingen passen toch niet zomaar? Ze zijn welliswaar 5x108 en de ET-waarde komt overeen, maar 't gat van de naaf toch niet? | |
r8v2 | maandag 6 februari 2012 @ 00:36 |
De BBK eronderuit halen? Ben je op je hoofd gevallen . Vergeet niet dat je door het grotere remoppervlak ook veel fijner kan doseren. Daarbij kost het eronderuit halen en origineel opbouwen meer dan dat je gewoon 17inch winterwielen fixt. | |
IrishBastard | maandag 6 februari 2012 @ 08:39 |
Dat zou ik even moeten checken, zou prima kunnen. Hij heeft ze toch liggen, dus ik zou ze gewoon kunnen passen natuurlijk De kosten voor de wissel zijn niet voor mij, de auto werd verkocht zonder, maar in overleg met. Dat betekent dus dat ik de meerprijs van de grotere velgen, en de BBK zou moeten betalen. Da's het mij niet waard, los van het feit dat ik de velgen te groot vind. Daarnaast zijn de onderhoudskosten aan de BBK nogal wat hoger, ga daar maar eens blokken + schijven voor halen, in vergelijk tot de standaard materialen | |
sciter | maandag 6 februari 2012 @ 19:00 |
Zo'n Saab 900 is ook altijd mooi. | |
r8v2 | maandag 6 februari 2012 @ 19:01 |
Euw, meerprijs. Dat zei je niet . | |
r8v2 | maandag 6 februari 2012 @ 19:03 |
V50 wielen passen inderdaad niet, het naafgat is kleiner dan de 850/V70. Zelfs met centreerringen gaat dat dus niet, ze moeten uitgedraaid worden... | |
IrishBastard | maandag 6 februari 2012 @ 19:37 |
Nouja, ook goed om te weten. Hoef ik ook niet moeilijk te doen over de prijs van de velgen van m'n broer | |
sciter | dinsdag 7 februari 2012 @ 17:24 |
Afdingen bij vrienden of familie gaat altijd nogal stroef. | |
IrishBastard | dinsdag 7 februari 2012 @ 17:43 |
Daarom | |
r8v2 | woensdag 8 februari 2012 @ 17:11 |
Wat mijn pa nu weer op de kop getikt heeft . | |
CasB | woensdag 8 februari 2012 @ 17:11 |
Bart-Willem | woensdag 8 februari 2012 @ 17:29 |
Ergens is 'ie wel gaaf, maar ergens is 't ook weer een midlifecrisis-bak. Oja! Doen er nog meer mensen mee aan de Scandcar Winter trial komende zondag? [ Bericht 35% gewijzigd door Bart-Willem op 08-02-2012 17:51:47 ] | |
sciter | woensdag 8 februari 2012 @ 18:42 |
Leuke regenboogvlag erop en cruisen door Amsterdam in Augustus. | |
r8v2 | woensdag 8 februari 2012 @ 18:58 |
M'n pa vermoord me . En dat filmpje . | |
Hyman | woensdag 8 februari 2012 @ 19:01 |
Die kleur | |
Sjoegerd | woensdag 8 februari 2012 @ 19:07 |
Jup | |
Bart-Willem | woensdag 8 februari 2012 @ 23:29 |
Why? | |
Tomaz | vrijdag 10 februari 2012 @ 16:28 |
Hallo! Ik denk dat ik hier goed zit als ik vraag waar ik op moet letten bij aanschaf van een V40 Ik neig naar een V40 voor zo'n EUR 1500,-. Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van deze auto en wat zijn jullie ervaringen met dit model? | |
Hyman | zaterdag 11 februari 2012 @ 07:06 |
phase 1 of 2 ? | |
r8v2 | zaterdag 11 februari 2012 @ 10:19 |
Voornamelijk of je dat bedrag binnen de kortste keren weer beschikbaar hebt voor onderhoud/apk . | |
IrishBastard | zaterdag 11 februari 2012 @ 10:39 |
Moet het per sé een V40 zijn? Anders kan ik voor iets meer geld wel iets voor je betekenen met mijn S40 die technisch én optisch gewoon erg netjes is | |
IrishBastard | zaterdag 11 februari 2012 @ 10:40 |
Mwa, een phase 1 is best te vinden voor dat bedrag, zeker als je er íets bij legt En als je dan al onderhoud moet doen zou ik niet direct zeggen dat je weer 1500 euro klaar moet hebben | |
H-D | zaterdag 11 februari 2012 @ 10:51 |
Gezien het budget vermoed ik Phase I | |
IrishBastard | zaterdag 11 februari 2012 @ 13:12 |
Oh, en als er mensen interesse hebben: [TK] Volvo S40 2.0i 16v '97 in erg nette staat | |
Tomaz | zaterdag 11 februari 2012 @ 14:59 |
Wow, IrishBastard. Die S40 van je ziet er behoorlijk goed uit! Hoe lang denk je dat het duurt voordat je die verkocht hebt? M'n budget laat het momenteel (nog) niet toe namelijk... EUR 1500,- is ook een lastig budget, ik weet 't Blijft altijd een beetje een gok voor dit geld, maar het is niet anders. | |
IrishBastard | zaterdag 11 februari 2012 @ 15:00 |
Geen idee, maar ik verwacht van de (eind) week mijn V70 te kunnen ophalen. Ik kan hem wel even laten staan, maar iedere maand dat hij hier staat lever ik ook 100 euro in hè In overleg is er misschien nog wel wat mogelijk hoor | |
H-D | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:04 |
Heb je je V70 bij de volvo garage in Nijmegen gehaald? | |
IrishBastard | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:09 |
Nope, bij een particulier | |
H-D | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:23 |
Dat kan ook... in dat geval: wat vind jij een goede Volvo garage in Nijmegen dan? | |
IrishBastard | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:28 |
Heb zelf niet zo veel ervaring met zaken laten doen Hennes is specialist, maar ik las wisselende verhalen over de monteurs. Had hem voor APK bij Pluijm in Lent, maar het beetje onderhoud wat ze mochten doen ging niet zo lekker. Verder een oom van m'n vriendin die in Druten een garagebedrijf heeft, dus daar dan geweest | |
H-D | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:36 |
Oow okee..heb mijne bij Hennes gekocht idd..wel prima service en alles was gewoon benieuwd naar wat jij ervaren had | |
IrishBastard | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:47 |
Toch zou ik denk ik met een complexer probleem ook wel daar heen gaan denk ik. Scholten is echt ontzettend kut, wat een onwillig klootjesvolk zeg Nadeel van Hennes vond ik gewoon dat ze nogal prijzig leken met de reparaties, hij had het over een distributieriem die voor een V70 2.5D op 750 kaal zou zitten, en tot 1250 voor het hele plaatje incl. spanrollen en waterpomp. Volgens mij moet dat voor 750 totaal al wel goedkoper kunnen Los daarvan las ik op volvo850forum nog wat over het feit dat de monteurs niet zo goed zouden zijn, maar dat heb ik zelf niet ervaren [ Bericht 0% gewijzigd door IrishBastard op 11-02-2012 16:56:24 ] | |
H-D | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:52 |
Henk Scholten bedoel je? 1x geweest om een lakstift te kopen..opzich prima mensen toen. Ze kenden de auto ook enzo ( eerst daar in onderhoud geweest ). Maar heb ook wel dingen gelezen over dat ze idd nogal onwillig kunnen zijn. Verder is er nog Gijsberts in Elst maar daar heb ik geen ervaring mee...en Oranje Garage V/d Peijl ofzo? | |
IrishBastard | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:58 |
Oh, ja, typo Ik vind die kerel van de onderdelen echt een lamstraal, als 'ie geen zin heeft zoek je het maar uit en je staat áltijd 5 minuten te wachten voor je geholpen wordt Van die anderen heb ik nog nooit gehoord Hopelijk bij de V70 ook alles zelf te doen, en anders heb ik al een adres voor een monteur die erg goed schijnt te zijn, maar het thuis doet | |
H-D | zaterdag 11 februari 2012 @ 17:00 |
Je staat inderdaad wel lang te wachten ') Verder is het wel chill natuurlijk dat jij zelf zo handig bent dat je dat allemaal zelf kunt ik dus ehu niet | |
IrishBastard | zaterdag 11 februari 2012 @ 17:02 |
Moet je er veel aan gedaan hebben dan? Als het om een oliewissel gaat ofzo kan ik best eens helpen Jij rijdt een 960 toch? | |
H-D | zaterdag 11 februari 2012 @ 17:23 |
Klopt 960, maar ik hoef er (nu) nog niet echt iets aan gedaan te hebben. Maar dank voor je aanbod! Might take you up on that als ik eens olie moet wisselen oid | |
IrishBastard | zaterdag 11 februari 2012 @ 17:35 |
Prima hoor | |
JDude | maandag 13 februari 2012 @ 22:16 |
Binnenkort m'n S40 (2001, 1.8) ophalen, dus ik tvp hier vast even. | |
H-D | maandag 13 februari 2012 @ 22:44 |
Welkom^^ | |
IrishBastard | maandag 13 februari 2012 @ 22:57 |
Nice, doe je even foto's plaatsen als je 'm hebt? Net de bevestiging gekregen dat ik donderdag de auto kan oppikken | |
Driftkikkerrrrr | maandag 13 februari 2012 @ 23:17 |
Whoa! En ik wil er vrijdag eentje gaan ophalen! | |
H-D | dinsdag 14 februari 2012 @ 01:09 |
Watvoor een? | |
Driftkikkerrrrr | dinsdag 14 februari 2012 @ 07:52 |
Een 850 station 2.5i-20V, 170pk Luxury-Line uit 1996 met automaat. Bam! | |
H-D | dinsdag 14 februari 2012 @ 09:26 |
Mooie auto! Sowieso automaat is baas | |
tupolev141 | dinsdag 14 februari 2012 @ 11:20 |
Nou, ik rijd nu als aanloopwagen met een V50 2.0D met automaat, en ik erger me dood. Zeer traag, vreet vermogen, het koppel verdwijnt in de koppeling Zelfs hem in manueel zetten naar de plus min lost niks op, want dat schakelt net zo traag. Tik naar voor .. niks .. niks .. niks .. hoera versnelling. | |
IrishBastard | dinsdag 14 februari 2012 @ 11:31 |
Automaat kost over het algemeen toch ook fiks brandstof, ook jammer Desalniettemin is het in onze filecultuur toch wel erg relaxed | |
tupolev141 | dinsdag 14 februari 2012 @ 13:47 |
Er zijn best goede automaten te krijgen in autoland. De Geartronics hebben gewoon een opvolger nodig. | |
H-D | dinsdag 14 februari 2012 @ 14:40 |
Idd beetje afhankelijk van de bak. Sommige zijn echt zwaar relax en reageren gewoon snel, alert en vreten niet zoveel vermogen | |
Bart-Willem | dinsdag 14 februari 2012 @ 20:01 |
Ik zweer bij automaten, voor mij nooit meer wat anders. Elke keer als ik in een handbak-auto stap dan rij ik weer de file in en zit ik alles en iedereen te vervloeken. | |
Tomaz | dinsdag 14 februari 2012 @ 22:24 |
Wat slurpt dat? ja, benzine ja. Hoeveel? | |
IrishBastard | dinsdag 14 februari 2012 @ 22:28 |
Heb je al bijgeklusd? | |
JJH | dinsdag 14 februari 2012 @ 22:30 |
Ik moet zeggen, het verschilt echt van automaat tot automaat. Heb Passat gereden in combinatie met een ouderwetse automatische vierbak (volgens mij) en dat was echt dra-ma. Ding deed niet wat ik wilde en omgekeerd. Daarna de DSG bakken en dat schakelt echt als een droom. En ik moet ook wel zeggen dat ik tevreden ben over de automatische 5 en 6 bakken die mijn baas in de Vectra's heeft liggen. (zelfs met een 2.2DTI rijd dat gewoon prima, ondanks 'maar' 125pk en 1400kg leeggewicht. ) | |
IrishBastard | dinsdag 14 februari 2012 @ 22:32 |
Het ergste wat ik meegemaakt heb is de half automaat in een Fiat 500 Zo'n apparaat dat bij gas-los zou moeten doorschakelen Over traag en niet-doen-wat-je-wilt gesproken | |
Tomaz | dinsdag 14 februari 2012 @ 22:33 |
Haha, ben druk bezig, maar gaat helaas nog een paar weken duren | |
IrishBastard | dinsdag 14 februari 2012 @ 22:35 |
r8v2 | woensdag 15 februari 2012 @ 00:01 |
Je moet dus de file ontwijken, niet handbakken . | |
Bart-Willem | woensdag 15 februari 2012 @ 11:35 |
Toch is een automaat fijner! | |
house_is_a_feeling | woensdag 15 februari 2012 @ 19:34 |
Amen. Is 2000-2500 een reëel budget voor een 1999/2001 S40 2.0 met automaat? Wil begin volgend jaar weer een normale auto rijden dus ben nu even aan het oriënteren. | |
IrishBastard | woensdag 15 februari 2012 @ 20:06 |
Hangt er van af wat je wilt, vanaf '99 is de overgang naar ph2 gestart, en de eerste modellen zijn beduidend goedkoper. De echte ph2 wordt een stuk prijziger, en als je dan een goede auto wilt hebben denk ik dat je wel duurder uit bent dan 2500 euro. Maar ik heb er niet echt hard naar gezocht, eigenlijk | |
H-D | woensdag 15 februari 2012 @ 20:28 |
Volgens mij zijn die Phase II vaak toch nog wel stuk prijziger dan 2500 idd | |
Driftkikkerrrrr | woensdag 15 februari 2012 @ 20:36 |
Ik heb werkelijk geen idee. Hopelijk ergens rond de 1 op 10, als ik her en der wat advertentie's mag geloven. | |
JDude | woensdag 15 februari 2012 @ 20:50 |
De mijne wel iig . En das niet eens een 2.0. Wel maar +/- 90K op de teller. [ Bericht 4% gewijzigd door JDude op 15-02-2012 20:55:36 ] | |
Sjoegerd | woensdag 15 februari 2012 @ 20:52 |
Die van Hyman was ook duurder. En dan is dat ook nog eens een handgeschakelde LPG bak met 270.000 kilometer. Plus wat onderhoud wat nog gedaan moest worden | |
H-D | woensdag 15 februari 2012 @ 21:00 |
Kortom..voor dat budget beter naar Phase I kijken | |
cofi | woensdag 15 februari 2012 @ 21:09 |
Voor 2900 heb ik een phase 2 gekocht. Oke, is wel een 1.8 met toen 210.000 km op de teller, maar was dealer onderhouden en nu (4000 km verder) durf ik wel te zeggen dat het een goede koop is geweest. | |
Sjoegerd | woensdag 15 februari 2012 @ 21:23 |
Maar een Phase I heeft naar mijn idee weer wat tekortkomingen. | |
H-D | woensdag 15 februari 2012 @ 21:26 |
Sowieso is Phase II ook mooier...maarrr gezien het budget waar ie het over had^^ 2000-2500..en je wilt een S40 2.0 aut. dan is een Phase I misschien toch realistischer ? | |
Sjoegerd | woensdag 15 februari 2012 @ 21:33 |
Zeker, dat moet ik toegeven. | |
Tomaz | woensdag 15 februari 2012 @ 21:38 |
1 op 10 klinkt meteen zoveel zuiniger dan 1 op 9 hè. | |
Driftkikkerrrrr | woensdag 15 februari 2012 @ 22:37 |
Hoe bedoel je? | |
Hyman | woensdag 15 februari 2012 @ 22:59 |
3000+1600 grote beurt Maar dan heb je dus wel lpg. Phase 2's zonder lpg kosten ook wel rond de 2500. Op lpg meestal nog een 1000¤ duurder | |
Sjoegerd | woensdag 15 februari 2012 @ 23:10 |
Oh dacht juist andersom, dat benzinehokken duurder zijn dan LPG auto's door de hogere kilometerstand. | |
IrishBastard | woensdag 15 februari 2012 @ 23:52 |
Zoals? | |
Hyman | donderdag 16 februari 2012 @ 07:29 |
Niet als je ook nog een redelijke kmstand wil hebben, mijne had 258dkm. Dat was redelijk weinig | |
JDude | donderdag 16 februari 2012 @ 14:29 |
Volgende week zaterdag ophalen | |
Sjoegerd | donderdag 16 februari 2012 @ 22:05 |
Interieur is gewoon minder mooi en de raamschakelaars zitten bij de handrem ipv in de deur. Daarnaast zijn de Phase I veel roestgevoeliger naar mijn idee. | |
IrishBastard | donderdag 16 februari 2012 @ 23:13 |
Interieur klopt, raamschakelaars zitten gewoon op beide plekken. Van roest heb ik geen last | |
IrishBastard | vrijdag 17 februari 2012 @ 00:04 |
house_is_a_feeling | vrijdag 17 februari 2012 @ 00:11 |
Ik heb de verschillen bekeken, hoewel ik moeite heb met de interieur verschillen in beeld te brengen, en het maakt mij in principe niet zo veel uit. Ik lees op de wiki dat de airco elektrisch ipv mechanisch is, moet ik hiermee rekening houden? Mechanisch slijt maar electra kan uitvallen? Verder spreekt de wiki ook van 'betere, krachtigere en zuinigere' motoren. Zolang ik 1:10-1:12 haal ga ik er niet op achteruit en ik ben dan ook geen stoplichtracer Kilometerstand maakt me met regulier onderhoud niet zeer veel uit want dan pik ik gewoon het onderhoud op waar het bij gebleven is. Goede prijs, al is 4000km nog wel relatief weinig naar mijn mening om te beslissen. Maar als je geen noemenswaardige dingen hebt gehad Vertel, hier ben ik benieuwd naar! Ik had hiervoor een Laguna ph1 en achteraf spijt ervan gehad dat het geen ph2 was. Er zaten gewoon kleinere details aan die stukken mooier waren! Ik moet er wel bij vertellen dat ik simpelweg weer op zoek ben naar een degelijke, ietwat ruime auto voor onder 1350kg. Ik heb nog niet in een S40 gereden maar heb wel het idee dat het een kandidaat is. Ik kan dan ook nog totaal niet oordelen over het comfort maar heb nu geen tijd voor proefritjes want ik zit nog met het afronden van een verhuizing. Trouwens ben ik niet op zoek naar nieuwstaat voor dat budget, maar wel gewoon een schoon exemplaar. Eventuele kleine krasjes/gebruikerssporen aan slijtende/schurende onderdelen (pook, stuur) maken me niet zo veel uit maar ik val dan wel weer sneller over parkeerschade of kleurverschil . | |
IrishBastard | vrijdag 17 februari 2012 @ 00:15 |
[TK] Volvo S40 2.0i 16v '97 in erg nette staat | |
house_is_a_feeling | vrijdag 17 februari 2012 @ 00:18 |
Helaas nu nog te vroeg en geen automaat, anders had ik zeker interesse! | |
IrishBastard | vrijdag 17 februari 2012 @ 09:30 |
Hehe Ik moet trouwens wel zeggen dat ik niet verwacht dat je de 1 op 10 of 1 op 12 gaat halen met een automaat. Ik haal stabiel 1 op 10 met de handbak, en ik heb alleen op vakantie met netjes 120 voor 900 kilometer een keer de 1 op 13 gehaald. Veel zuiniger gaat het echt niet worden, of die blokken moeten echt anders zijn (wat volgens mij niet zo is)? | |
Bart-Willem | vrijdag 17 februari 2012 @ 09:53 |
Ik reed met een 850 automaat (heb er meerdere gehad) altijd steevast 1 op 10,5. Nooit onder de 1 op 10 gedoken eigenlijk. Sowieso lijkt 't erop dat elke Volvo met 4-cilinder of 5-cilinder op benzine steevast 1 op 10 loopt. Enorm toffe V70 Classic hierboven trouwens! Vooral die voorspoiler scheelt veel, alleen zijn de velgen daardoor nu te klein. | |
IrishBastard | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:00 |
Ik moet inderdaad maar even op zoek naar 17" zomervelgen. Liefst antraciet Comets, maar die zijn nog wat lastig te vinden én best prijzig. Zitten nog wel wat lakbeschadigingen op de auto, dus daar zit nog wel wat werk in. En van de week maar eens een tapijtreiniger huren omdat de auto naar hond ruikt | |
IrishBastard | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:26 |
Trouwens wel netjes een USB en een COM poort kabel voor de OBD2 poort er bij gekregen, kan ik tenminste zelf de foutcodes en servicelampje uitlezen/resetten | |
H-D | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:58 |
Mooi man! | |
IrishBastard | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:22 |
Het rijdt wel echt veel beter Sowieso is de wegligging behoorlijk strak, maar niet echt oncomfortabel. Natuurlijk heb je iets meer 'trilling' in het stuur doordat het wat directer wordt doorgegeven, en je merkt de hobbels wat meer op, maar de wegligging is wel een stuk beter dan de S40 En dan natuurlijk een stukje luxer. Van die simpele dingen als cruise control die ik niet had, ECC die hem netjes (en snel!) op temperatuur brengt, de radio die subtiel harder gaat als je harder rijdt | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:32 |
Lol wut? Heb je al eens een paar reviews gelezen van een ph2? . | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:33 |
Nette V70 inderdaad. Snel grotere velgen erop doen . | |
H-D | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:39 |
En ruimer denk ik die radio gadget is wel stoer, had ik mn vorige auto ook | |
Tomaz | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:49 |
Ok, ik ben om, ik ga doorsparen voor zo'n V70. Kost dat? | |
IrishBastard | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:50 |
Dat 'ie ruimer is lijkt me evident Ga jij nou maar eerst S40 rijden | |
Mercer | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:57 |
Kut, zo'n V70 of 850 is wel verleidelijk [ Bericht 0% gewijzigd door Mercer op 17-02-2012 15:03:29 ] | |
H-D | vrijdag 17 februari 2012 @ 15:05 |
Ja maar toch wel het noemen waard toch ook evidente dingen mag je af en toe benadrukken | |
IrishBastard | vrijdag 17 februari 2012 @ 15:08 |
Klopt Vanavond maar eens de nieuwe panelen in de kofferbak monteren (waren meegeleverd, de oude zijn allemaal gekrast/gescheurd). Kan ik mooi zien hoe ruim 'ie nou echt is | |
H-D | vrijdag 17 februari 2012 @ 15:19 |
Haha idd! Have fun Was laatst trouwens bij Hennes, hadden ze voor de 2e keer gratis wat gefixed voor me..echt relax bedrijf eigenlijk | |
IrishBastard | vrijdag 17 februari 2012 @ 15:52 |
Da's een goede om te onthouden dan, als ik nu iets heb toer ik daar dus even langs | |
H-D | vrijdag 17 februari 2012 @ 16:03 |
Ja ze hebben wel goeie service vind ik. En lekker dichtbij En...ze hebben heel veel mooie autos waar je ook even naar kan kijken als je moet wachten | |
IrishBastard | vrijdag 17 februari 2012 @ 16:16 |
Die V70's die binnen staan, bijna allemaal R En die 245 Turbo en P1800 zijn ook wel erg mooi | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 16:18 |
Gister weer bij mijn 945 op bezoek geweest. Hij staat daar zo zielig met zo'n bek van "wanneer gaan we nou eens rijden" . | |
H-D | vrijdag 17 februari 2012 @ 16:23 |
Ja klopt! Die zijn mooi idd. Maar het vetste was die S80 V8 die ze hadden | |
Hyman | vrijdag 17 februari 2012 @ 16:44 |
wat voor auto rij je nu, nu dat deze is geschorst? | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:19 |
D'n deze . | |
Mercer | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:31 |
Roesten die erg, en waar? | |
Disavowed | vrijdag 17 februari 2012 @ 18:22 |
Meldt . Aan het sparen voor een C30 T5 R-design. Schiet nog niet echt op . | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 18:22 |
Mits geen schade roesten ze alleen in de achterste wielranden. | |
Sjoegerd | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:22 |
Waarom een C30 en niet een S40 of een V50? | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:24 |
Omdat C30's leuke rondstuiterbakjes zijn . | |
Sjoegerd | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:29 |
Ik vraag t omdat ik ze niet mooi en onpraktisch vind | |
Disavowed | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:29 |
Vrijgezel en geen ambities om gezin te stichten . | |
Bart-Willem | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:35 |
Waarom rij je er nu niet in dan? Edit: oja geschorst natuurlijk. C30's zijn enorm tof! Een vriend van me heeft er 1, in R-Design. 2.0D Powershift, ondanks "slechts" 140pk heeft zo'n diesel lekker veel koppel (toen ik een V70 Classic TDI had ging deze ook als een raket ondanks de 140pk) komt dat ding lekker vlot van z'n plaats af. Maar met 18-inch eronder is het wel heel erg stuiterbak. | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:37 |
En ziedaar het probleem van tegenwoordig. Mensen kiezen een auto op basis van hun praktische wensen. Vroeger kozen mensen omdat ze er een gevoel bij hadden. Maar dat is een uitstervend ras aan het worden . "Praktische" mensen horen eigenlijk niet in dit topic | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:38 |
Aangezien ik werkloos ben vind ik het moreel gezien niet heel netjes van me om 2 auto's op de weg te hebben. Daarbij kan ik bijna 1000 euro meer mee naar Zweden nemen als ik hem geschorst laat . | |
Bart-Willem | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:38 |
Ik vind "ja maar anders is de bijtelling te duur" nog ernstiger. Wel een "dikke bak" willen rijden, maar dan wel een eco-versie zodat ze voor de schijn zogenaamd milieuvriendelijk rijden maar gaat het eigenlijk alleen om het goedkope. Om dat ding vervolgens af te raggen. | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:40 |
Ik ken iemand die liever een volgeladen Hyundai I30 rijdt dan een wat kalere Volvo V50 . | |
Disavowed | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:41 |
Dat valt wel mee hoor . Daarnaast ben ik groot gebracht met Volvo (2x 440 DL, 1x S40 1.8 Europa). | |
Bart-Willem | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:44 |
Mjaah ik snap sowieso heel dat lease-gebeuren niet: mensen kiezen een auto op basis van de bijtelling en bellen voor een lekke band de ANWB al. Verder krijg je flitsende kleuren zoals zwart, donkergrijs of zilver, joy. Nu is mijn V70 ook verschrikkelijk saai qua kleur, maar goed. En hoezo werkloos? Je had toch ook een eigen bedrijfje en reed de 940 toch zakelijk ivm gunstige bijtelling, of heb ik wat gemist? | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:45 |
M'n eigen bedrijfje is/was niet meer dan een KVK-inschrijving en af en toe een factuurtje. Daarom is de 945 ook nog niet in de bijtelling gestopt . Daarbij zijn m'n plannen eind vorig jaar veranderd . | |
Sjoegerd | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:50 |
Ik vind het niet meer dan logisch om een auto te kiezen op basis van praktische wensen. Als je bijvoorbeeld een paardentrailer moet trekken ga je toch ook geen Smart kopen omdat je het zo'n guitig wagentje vind? | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:52 |
Dan koop je dus een grote Volvo voor de paardentrailer én een Smart . | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:53 |
Let me rephrase that: geen een autoliefhebber koopt een Smart . | |
Sjoegerd | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:56 |
Bij wijze van .. | |
Bart-Willem | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:02 |
Ah vandaar. En wanneer naar Zweden dan? Een Smart Roadster is de enige liefhebbers-smart. Overigens heb ik wellicht iemand die m'n 244 wil overnemen, maar nu begin ik lichtelijk te twijfelen of ik 'm wel weg wil doen. Heb toch wel beetje een band met die auto. | |
r8v2 | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:28 |
Half augustus ws. Jij hebt dat ook . 240's zijn lieve auto's . Ook koop ik nog ooit mijn eerste type terug, een '74 144 . | |
mistermaniac | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:49 |
* mistermaniac heeft vakantie naar Zweden geboekt | |
IrishBastard | vrijdag 17 februari 2012 @ 21:08 |
Zo, net 3/4 van de afdekkappen in de kofferbak vervangen, ziet er weer mooi wit uit. En ik weet nu 100% zeker waar de hondenlucht vandaan komt Jezus, wat een meur in die achterbak zeg Gelukkig is een tapijtreiniger + interieurspuitmond maar 20 euro per dag, kan ik mooi de boel even goed schoon maken | |
r8v2 | dinsdag 21 februari 2012 @ 03:10 |
USA : http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=253038 | |
Mercer | dinsdag 21 februari 2012 @ 06:58 |
Heerlijk die fotos! | |
Bart-Willem | dinsdag 21 februari 2012 @ 17:13 |
Wat zijn funriders toch irritant. Paar dagen is iemand komen kijken voor mijn 244 diesel, allemaal enthousiast en ojee wat loopt de motor goed en wat rijdt 'ie prima bladiebla. Dus ik dacht: dat kan wel iets gaan worden. Vandaag mailtje: "ja wordt me te duur, beperkt budget! Maar toch fijn om te weten hoe die rijdt blabla". Als je geen geld hebt, ga me dan ook niet lastig vallen. Voortaan maar brandstoftoeslag rekenen als mensen besluiten iets niet te kopen, weer een paar liter brandstof er doorheen gejaagd. [ Bericht 0% gewijzigd door Bart-Willem op 21-02-2012 21:28:58 ] | |
r8v2 | dinsdag 21 februari 2012 @ 23:26 |
Welkom in de wereld van de recessie... | |
Bart-Willem | dinsdag 21 februari 2012 @ 23:42 |
Als in: dan gaat werkloos volk je lastig vallen om zo maar van de straat te zijn en ons een dubbel genaaid gevoel (direct de brandstofkosten en indirect de uitkering) te geven? | |
r8v2 | dinsdag 21 februari 2012 @ 23:50 |
Zoiets ja. Wanneer kan ik een proefrit maken? . | |
Driftkikkerrrrr | woensdag 22 februari 2012 @ 14:20 |
Beste mensen, ik heb al een paar keer eerder hier gepost en gevraagd over wat info van 850's voor de carbagerun. Nu is de keus gevallen op de volgende modellen: #1 http://www.autowereld.nl/(...)2890417/details.html #2 http://link.marktplaats.nl/530120518 Om het maar even heel simpel te stellen, welke zouden jullie kopen? | |
IrishBastard | woensdag 22 februari 2012 @ 14:26 |
Ze zijn beiden veel duurder dan de 500 euro voor de carbagerun toch? De bovenste ziet er wel beter uit, maar ik zou vooral bij beiden gaan kijken, het gaat uiteindelijk om hoe de auto rijdt en over komt als je er bent, en niet om de foto's | |
Bart-Willem | woensdag 22 februari 2012 @ 16:16 |
Nummer 2, aangezien je die auto toch gaat verneuken kan je het beste nummer 2 kopen en de bumper eraf halen. Zo'n R/T-5R-bumper is best wat waard en een standaardbumper heb je voor een appel en een ei. Het opgebrachte geld stop je dan weer in het verprutsen/"verleuken" van de auto. | |
r8v2 | woensdag 22 februari 2012 @ 21:17 |
Zo, lampjes maar even overgeschroeft op de DLS . | |
r8v2 | woensdag 22 februari 2012 @ 21:18 |
Ja hoe zit dat met die regels van de Carbagerun? Aankoopwaarde 500 euro? Of dagwaarde 500 euro? | |
IrishBastard | woensdag 22 februari 2012 @ 21:57 |
Ohja, ze gaan dat hele ding natuurlijk verbouwen. Dan is het zonde van de eerste, die heeft wel 'n coole kleur | |
Driftkikkerrrrr | woensdag 22 februari 2012 @ 22:52 |
@r8v2: Vette bak En de auto's van de Carbagerun moeten een dagwaarde van +/- ¤500,- hebben. Eerlijk is eerlijk, de meeste teams geven dan ook niet meer dan 500 uit aan de aanschaf, maar m'n pa en ik (als team) hebben dusdanig weinig verstand van auto's dat we op safe gaan spelen en een technisch wat betere auto kopen. (hopelijk) @ Bovenstaande: Het is toch de eerste geworden, we willen vrijdag gaan kijken. Mocht het nu echt helemaal niks zijn zal het waarschijnlijk de tweede worden. En maak jullie over het opleuken maar geen zorgen... | |
IrishBastard | woensdag 22 februari 2012 @ 22:57 |
Ben benieuwd | |
Hyman | woensdag 22 februari 2012 @ 23:05 |
| |
r8v2 | woensdag 22 februari 2012 @ 23:20 |
Die S80 is echt de shit. | |
r8v2 | woensdag 22 februari 2012 @ 23:21 |
Of is het een S60? R? Ik zie dat niet bij die nieuwe modellen . | |
Bart-Willem | woensdag 22 februari 2012 @ 23:28 |
Da's een S60, de S80 ziet er meer taxi-achtig uit. Dat legergroen vind ik niet echt fantastisch eigenlijk. | |
Hyman | woensdag 22 februari 2012 @ 23:29 |
s60, hij heeft geen lange bibs. | |
Driftkikkerrrrr | vrijdag 24 februari 2012 @ 16:52 |
Helaas. Het is prijstechnisch niet mogelijk gebleken om deze te verzekeren met mijn leeftijd. Hoewel Volvo is, ga ik jullie hier verlaten. Ik ga bij Turq in het BMW topic zitten. | |
JDude | zaterdag 25 februari 2012 @ 16:45 |
Fijne bak, die S40! | |
Hyman | zaterdag 25 februari 2012 @ 16:49 |
Valt me een beetje tegen hoor! | |
Hyman | zaterdag 25 februari 2012 @ 16:53 |
Startte na een week zomaar in 1 keer, normaal moet ie toch wel 10 seconden starten. | |
JDude | maandag 27 februari 2012 @ 16:53 |
Blijkbaar start'ie ondersteboven beter. | |
ZwartmetSuiker | maandag 27 februari 2012 @ 17:07 |
Iemand hier nog een hele goedkope S40 station met airco en drie ton op de teller kopen? weet er eentje te staan. Is geen nieuwe, integendeel. | |
IrishBastard | maandag 27 februari 2012 @ 17:27 |
Een V40 dus? | |
ZwartmetSuiker | maandag 27 februari 2012 @ 17:27 |
Zo'n oude in ieder geval. | |
r8v2 | maandag 27 februari 2012 @ 17:46 |
S40 = sedan V40 = station Wat moet dat ding kosten dan? Enigzins onderhoud bekend? | |
ZwartmetSuiker | maandag 27 februari 2012 @ 18:10 |
¤250,- onderhoud weet ik niet, staat is niet geweldig en de drie ton is best af te lezen aan de buitenkant ohja en de bestuurdersstoel is kapot maargoed die heb je zo gewisseld. | |
JDude | maandag 27 februari 2012 @ 18:26 |
Eerst m'n huidige maar eens naar de 300.000 rijden. | |
r8v2 | maandag 27 februari 2012 @ 18:26 |
Ik bied 100 euro . | |
ZwartmetSuiker | maandag 27 februari 2012 @ 18:29 |
Dan gaat 'ie alsnog naar de handel hij staat bij mijn broertjes werk, kregen 'm als inruil. | |
Bart-Willem | zondag 4 maart 2012 @ 15:53 |
Pics! | |
r8v2 | maandag 5 maart 2012 @ 20:50 |
Hanna Verboom heeft haar P1800 verkocht. Nu vind ik haar niet lief meer . | |
Bart-Willem | maandag 5 maart 2012 @ 22:04 |
Zonde! | |
Sjoegerd | maandag 5 maart 2012 @ 22:08 |
Ben ik de enige die qua uiterlijk het oude type 400 mooier vind dan het nieuwe type? | |
r8v2 | maandag 5 maart 2012 @ 22:09 |
En het erge is. Nu wil ze een Taunus . | |
r8v2 | maandag 5 maart 2012 @ 22:10 |
Waarschijnlijk wel . | |
Sjoegerd | maandag 5 maart 2012 @ 22:30 |
Zoiets dacht ik al | |
IrishBastard | maandag 5 maart 2012 @ 22:34 |
Terecht ook wel | |
r8v2 | maandag 5 maart 2012 @ 22:36 |
Ik ben wel van de oldschool hoekige Volvo's maar de eerste 400-serie? Neh . | |
Sjoegerd | maandag 5 maart 2012 @ 22:39 |
Tja, ieder zijn smaak | |
Bart-Willem | maandag 5 maart 2012 @ 22:48 |
Spuitje geven dus. Doen ze met ongehoorzame honden ook. | |
r8v2 | donderdag 8 maart 2012 @ 13:47 |
http://www.powned.tv/nieu(...)aat_250_per_uur.html . | |
H-D | donderdag 8 maart 2012 @ 13:48 |
Ik hoorde het vanmorgen op de radio, wel vet | |
Bart-Willem | donderdag 8 maart 2012 @ 18:21 |
Dat iedereen het ook verkeerd overneemt he! T6 -> Type 6... | |
Hyman | donderdag 8 maart 2012 @ 19:55 |
"Volvo V70 type 6" wut stelletje faalhazen. ze zullen wel T6 bedoelen. | |
r8v2 | vrijdag 9 maart 2012 @ 00:00 |
Net alsof de media verstand heeft van auto's . | |
Sounddragon | vrijdag 9 maart 2012 @ 00:03 |
Popo bestelt Lolvo V70 T6-raketten. | |
r8v2 | vrijdag 9 maart 2012 @ 00:33 |
. | |
Sounddragon | vrijdag 9 maart 2012 @ 00:47 |
I know, maar ik zag het daarnet pas op het late RTL nieuws | |
r8v2 | vrijdag 9 maart 2012 @ 00:49 |
Volvo-nieuws op het nieuws . | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 08:48 |
Als het goed is gaat de S40 er vandaag eindelijk uit Eindelijk de tijd om me volledig op de V70 te richten | |
H-D | vrijdag 9 maart 2012 @ 11:26 |
Leuke koper gevonden dus? | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 11:30 |
Mweh, hij gaat wel weg voor minder dan ik gehoopt had, maar twee auto's naast elkaar laten staan is voor een student ook niet echt rendabel Koper lijkt wel erg enthousiast en de staat van de auto te waarderen, dus dat vind ik dan wel weer een plus Uiteindelijk heb ik er toch wel wat moeite voor gedaan 'm in deze staat te krijgen/houden | |
H-D | vrijdag 9 maart 2012 @ 11:33 |
Hmm nja das meestal bij lange verkopen. Maar twee niet oldtimers houden is heel duur idd Wel leuk dat je 'm aan een soort van liefhebber verkoopt. Niet een of ander petje wat 'm gaat verkrachten ofzo. Wat studeer jij eigenlijk? | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 11:33 |
Ik kreeg laatst trouwens nogmaals de tip om voor onderhoud niet naar Hennes te gaan ivm. 'gestoordheid' van de monteur daar Via volvo850 forum heb ik eventueel nog wel een interessant adres voor je als je nog eens wilt laten sleutelen H-D Is een oud ANWB medewerker/chef werkplaats/allround monteur die nu vooral bijklust. Heeft een eigen brug en doet eigenlijk alles Erg relaxte kerel die vanuit zijn eigen interesse vooral met Volvo bezig is Woont hier in Nijmegen | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 11:34 |
Informatiekunde De koper is trouwens wel echt een Hagenees met een 'meissie' in Limburg die dus opeens meer afstanden moet gaan rijden Telefoongesprek was in ieder geval vermakelijk genoeg | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 11:37 |
Anders moeten we eens een keer een meeting plannen, ben ook wel benieuwd naar dat slagschip van jou | |
H-D | vrijdag 9 maart 2012 @ 11:42 |
Oh relax. Al ben ik echt volkomen tevreven over Hennes opzich vind die monteur ook wel toffe kerel daar Das iets anders dan informatica toch? Haha als het maar geen Sniper ofzo is. Wat was dat een retard zeg Ja kunnen we zeker eens doen Kan ik ook je nieuwe V70 zien | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 11:48 |
Die andere kerel schijnt met de Hennes monteur gewerkt te hebben, een heel aantal jaren terug, en zou zijn eigen auto niet aan hem toe vertrouwen zei hij. Daarbij is 'ie zelf volgens mij betaalbaarder en kun je, mits je het een beetje handig doet, met 'm samen aan je auto werken. Leer je van, en het is toch betaalbaar Informatiekunde is meer een mix tussen bedrijfskunde/zachte kant van informatica. Dus wel veel modelleren, analytisch leren denken, onderhandelen, maar verder ook veel kennis van structuur van organisaties/communicatie/etc. Veel vraag en weinig aanbod, en los daarvan gewoon een leuk vakgebied | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 11:49 |
Ben je van het weekend/komende week ergens een uurtje tijdsbestedingsloos? | |
H-D | vrijdag 9 maart 2012 @ 11:54 |
Aah het klinkt ook wel interessant opzich en zeker baangarantie dan | |
H-D | vrijdag 9 maart 2012 @ 11:55 |
Van het weekend weet ik nog niet zeker maar volgende week heb ik sowieso wel tijd ergens jij? | |
H-D | vrijdag 9 maart 2012 @ 12:03 |
Maar PM me even wanneer jij kan anders of doe misschien iets van Fb erbij ofzo? Als je me daar iets stuurt zie ik het sowieso altijd wel snel | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 12:46 |
Zijn er nog meer mensen uit omgeving Nijmegen die het leuk vinden eens te meeten? Valt vast wel te regelen dan | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:02 |
De S40 is weg, toch altijd gek om je auto na verkoop weg te zien rijden | |
H-D | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:03 |
Idd. Ik vond het ook vaag om mijn oude auto bij de garage achter te laten | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:12 |
Nieuwe eigenaar twijfelde iets over het feit dat hij lichtjes (wit) leek te roken. Lijkt een beetje de rook die je normaal bij kou hebt. Heeft hij altijd gedaan, maar hij verbruikte geen koelvloeistof of iets (in ieder geval niet in mijn 23k km ). Moest hij me maar op mijn woord op geloven, want sludge was niet echt te controleren met een beurt van 1000km terug | |
H-D | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:15 |
Lol nee dan kan het niet. En bij 2e hands auto's kopen heb je altijd wel een klein risico toch? Sowieso kom je als verkoper echt totaal niet snel in de problemen bij tweedehands auto's. Ask je vriendin maar ( ze zij in Rechten SC dat ze je vriendin is vndaar ) Maar hij was wel blij verder? Wat had ie eerst eigenlijk? | |
Dimitri_ | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:16 |
Woon in omgeving van Venray, als het wat beter weer is wil ik best eens naar Nijmegen koetsen met de 740 of Amazon. | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:17 |
Hij was wel tevreden ja Sowieso is het garantie tot het einde van de parkeergarage, om het maar zo te zeggen Maar ik weet gewoon dat de auto prima is, afgezien van wat stabilisatorstangrubbers en veerpootrubbers | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:18 |
Chill | |
H-D | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:18 |
Ja sowieso aan garantie kan je echt niet beginnen. Heb jij een eigen parkeergarage dan? Dat lijkt me echt zo chill | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:20 |
Ja, en de andere 40 plaatsen verhuur ik Nee, we huren er een die bij het appartementencomplex hoort | |
H-D | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:21 |
Ja nee je snapt wel wat ik bedoel Eigen plek idd Ik heb volgende week wel redelijk wat vrij trouwens dus ik zal via Fb wel ff laten weten welke data ik handig kan dan | |
IrishBastard | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:50 |
Prima Zou wel leuk zijn om nog wat meer mensen te zien, dus ik denk dat we hier een meet moment wel even posten? | |
JDude | vrijdag 9 maart 2012 @ 18:32 |
Klinkt tof. Één van de redenen dat m'n nieuwe ootoo nu voor de deur staat is echter dat er precies een kinderwagen in de kofferbak past, dus ik vrees dat het qua tijd wat krap wordt de komende weken . | |
H-D | zaterdag 10 maart 2012 @ 00:03 |
Uhu is oke.p: | |
Tomaz | zaterdag 10 maart 2012 @ 00:03 |
Volvo-kenners! Dit weekend ga ik kijken naar een V40 uit '97. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? | |
r8v2 | zaterdag 10 maart 2012 @ 01:13 |
Of de prijs matched met het uiterlijk/technische staat . | |
H-D | zaterdag 10 maart 2012 @ 11:13 |
Maar dat geld voor alle 2e hands auto's | |
IrishBastard | zaterdag 10 maart 2012 @ 11:17 |
Verder de standaard zaken als ophanging met alle rubbers, fusees, distributie, olie controleren op sludge, koelvloeistof checken, onderhoudshistorie achterhalen, koppeling is bij die stand ook wel interessant | |
Tomaz | zaterdag 10 maart 2012 @ 12:09 |
Thanks! | |
H-D | zaterdag 10 maart 2012 @ 12:12 |
Laat je weten hoe het gegaan is? | |
Tomaz | zaterdag 10 maart 2012 @ 12:16 |
Haha, is goed. | |
Tomaz | zaterdag 10 maart 2012 @ 12:17 |
Bij eventuele aankoop word ik geacht hier driemaal daags te posten? | |
H-D | zaterdag 10 maart 2012 @ 12:19 |
Minstens | |
Tomaz | zondag 11 maart 2012 @ 11:21 |
Volgende week ophalen | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 12:18 |
Mooie kleur watvoor een is het? Qua motor enzo | |
Tomaz | zondag 11 maart 2012 @ 14:07 |
1.8 Comfort. 252.000 op de teller, 4 jaar door dezelfde eigenaar gereden zonder problemen. Sinds kort een nieuwe multiriem en spanrol. Zo goed als nieuwe banden eronder, half lederen stoeltjes, armsteun in 't midden (_O_), centrale vergrendeling, elektrische ramen en climate control! Ik ga er op vooruit en ben er nu al blij mee | |
JDude | zondag 11 maart 2012 @ 14:16 |
Die middenarmsteun/CD-verzamelbak is een fijn ding ja . | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 15:13 |
Mooie aanwinst dan | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 09:42 |
Ziet er netjes uit zeg Nog wel even nieuwe naafkappen fiksen | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 09:42 |
Bij de S/V40 is het gewoon alleen een steun toch, daar zit de bekerhouder onder | |
Tomaz | maandag 12 maart 2012 @ 09:47 |
Inderdaad! Gelukkig maar, wie draait er nog cd's tegenwoordig... | |
Tomaz | maandag 12 maart 2012 @ 09:55 |
Zoiets? | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 09:57 |
Nee, bij die velgen de hele naafkap, dat zijn die grotere kappen waar alle lak af is Nogal een bekend probleem bij die velgen | |
Tomaz | maandag 12 maart 2012 @ 10:01 |
Ah, ok. Dan wordt 't een projectje voor op de langere termijn ben ik bang | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 10:05 |
Ik heb nog wel 'n setje velgen met goede zomerbanden Dunlop SP Sport Fast Response met ik denk een 6mm profiel | |
JDude | maandag 12 maart 2012 @ 10:09 |
Oh, volgens mij heb ik er toch echt een opbergding onder zitten waar precies CD-doosjes in passen. | |
JDude | maandag 12 maart 2012 @ 10:10 |
Ik! Al was iPod-aansluitmogelijkheid minstens zo belangrijk bij het uitkiezen van een autoradio. | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 10:12 |
Heb je zo'n steun die in de bekerhouder geplaatst is dan? Ik had de steun aan de stoel vast zitten | |
JDude | maandag 12 maart 2012 @ 10:14 |
Goeie vraag. Zal eens kijken de volgende keer. Het is een S40 uit 2001, misschien dat dat nog wat uitmaakt? Edit: Google images is je vriend, willekeurig vergelijkbaar interieurtje hieronder te zien. Als je de armsteun aan de voorkant optilt dan open je dus dat opberghok . [ Bericht 11% gewijzigd door JDude op 12-03-2012 10:20:23 ] | |
Tomaz | maandag 12 maart 2012 @ 10:23 |
Als ik die zou kunnen betalen had ik waarsch. net zo goed je S40 kunnen overnemen | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 10:41 |
Ah, da's een nieuw model, die heeft een ander interieur Verklaart wel veel | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 10:41 |
| |
mithrandirrr | maandag 12 maart 2012 @ 12:10 |
Ah! irishBastard= boemeltje? | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 12:25 |
Weg voordeel van meerdere gebruikersnamen op verschillende fora Je zit ook op 40forum? | |
mithrandirrr | maandag 12 maart 2012 @ 12:26 |
hahaha, yesss... robzor is de naam daar | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 12:29 |
Toch is dat een forum waar ik niet echt interesse in had. Niet erg 'gezellig' en nogal incrowd, of in ieder geval kwam het zo op mij over | |
mithrandirrr | maandag 12 maart 2012 @ 12:51 |
Ik vind het wel een erg leuk forum maar ben nog niet zo heel lang lid. Maargoed! grappig dat je elkaar zo tegen komt. | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 14:33 |
Heb er weinig gepost, en nu ik over ben naar V70 zal dat ook zeker niet toenemen | |
JDude | maandag 12 maart 2012 @ 16:57 |
Ghehe, inderdaad. Het enige verschil tussen de wel en niet gefacelifte S40 (van het 1996-2004 model dan) dat ik tot nog toe had ontdekt, was dat het Volvo-logo achterop is verplaatst van linksonder het achterlicht naar middenop de achterklep, boven het slot . Maar kennelijk is er van binnen ook wat aangepast dan. | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 17:18 |
Nogal ja Verder de bumpers, stoelen, electronica Best veel eigenlijk, alleen veel onderhuids | |
Tomaz | maandag 12 maart 2012 @ 20:16 |
Even pronken hoor | |
IrishBastard | maandag 12 maart 2012 @ 23:29 |
Bart-Willem | maandag 12 maart 2012 @ 23:50 |
Mooi ding! | |
r8v2 | dinsdag 13 maart 2012 @ 00:09 |
Donderdagnacht weer naar de Volvo-heimat . | |
r8v2 | dinsdag 13 maart 2012 @ 10:26 |
http://www.tctubantia.nl/(...)ldtimer-aan-gort.ece . | |
IrishBastard | dinsdag 13 maart 2012 @ 10:37 |
Met recht de slechtste chauffeur van Nederland dus | |
powerflux | dinsdag 13 maart 2012 @ 13:26 |
mooi zwart staat hem zeker goed! | |
Tomaz | dinsdag 13 maart 2012 @ 20:00 |
Ik zoek een hoofdsteun-kledinghanger voor in de V40. Zijn er speciale Volvo versies voor, want de standaard kledinghangers (zie plaatje) passen niet | |
IrishBastard | woensdag 14 maart 2012 @ 10:18 |
Daar heb ik ook al eens naar gekeken, en niet gevonden Zondag om een uur of 13.00 doen H-D en ik even meeten, als er nog mensen willen aansluiten is dat natuurlijk alleen maar gezellig Exacte locatie moet nog bepaald worden, maar in of omstreeks Nijmegen | |
Dimitri_ | woensdag 14 maart 2012 @ 17:34 |
Ik ken er 1 die met klitteband aan de hoofdsteun vastgeplakt zit. | |
r8v2 | woensdag 14 maart 2012 @ 19:03 |
Vol. |