kennelijk is de bodem van de geldpot al bereikt en moet men een paar miljard bijstortenquote:Op maandag 30 januari 2012 16:19 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet helemaal, waarom vragen de banken nu extra onderpand voor die derivaten?
Waarom? Zoals ik het lees zijn de derivaten die ze hebben verzekeringen tegen een stijgende rente. De rente is gedaald. De premie van mijn brandverzekering gaat toch ook niet omhoog omdat mijn huis maar niet in de fik wil vliegen?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kennelijk is de bodem van de geldpot al bereikt en moet men een paar miljard bijstorten
De bank heeft om aanvullende zekerheden gevraagd, dus ik ben bang dat het echte geschreven CDS zijn, en waarschijnlijk op EU landen obligaties, want daar zit wel een rentecorrelatiequote:Op maandag 30 januari 2012 19:59 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Waarom? Zoals ik het lees zijn de derivaten die ze hebben verzekeringen tegen een stijgende rente. De rente is gedaald. De premie van mijn brandverzekering gaat toch ook niet omhoog omdat mijn huis maar niet in de fik wil vliegen?
Maar goed, ik zal wel weer iets essentieels over het hoofd zien waarschijnlijk.
Even beeldspraak:quote:Op maandag 30 januari 2012 19:59 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Waarom? Zoals ik het lees zijn de derivaten die ze hebben verzekeringen tegen een stijgende rente. De rente is gedaald. De premie van mijn brandverzekering gaat toch ook niet omhoog omdat mijn huis maar niet in de fik wil vliegen?
Maar goed, ik zal wel weer iets essentieels over het hoofd zien waarschijnlijk.
Om kredietrisico af te dekken.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:19 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet helemaal, waarom vragen de banken nu extra onderpand voor die derivaten?
Op het eerste zicht lijkt me dat dat bedrijf juist helemaal geen domme strategie volgde: langetermijnleningen, maar zich wel indekken tegen stijgende rente. Ik begrijp niet zo goed wat ze precies fout doen en waarom de banken geld willen zien?
CDS heeft nul komma nul rente correlatie. Is een krediet instrument en wordt als zodanig in de vorm van een credit spread over de risico vrije LIBOR curve geprijsd. Zou wel wat zijn als een woningbouw corporatie ongedekt CDS gaat schrijven wat op dit moment verboden is.....quote:Op maandag 30 januari 2012 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De bank heeft om aanvullende zekerheden gevraagd, dus ik ben bang dat het echte geschreven CDS zijn, en waarschijnlijk op EU landen obligaties, want daar zit wel een rentecorrelatie
Dat wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt...quote:Op maandag 30 januari 2012 21:01 schreef djrbm het volgende:
[..]
CDS heeft nul komma nul rente correlatie. Is een krediet instrument en wordt als zodanig in de vorm van een credit spread over de risico vrije LIBOR curve geprijsd. Zou wel wat zijn als een woningbouw corporatie ongedekt CDS gaat schrijven wat op dit moment verboden is.....
..dan is er toch sprake van ongedekt schrijven of ongedekte verplichtingen aangaan..quote:Dit verhaal is al langer bekend. Men heeft zogenaamde "Rate Locks" opgezet waarmen mee men heeft geprobeerd om zich te verzekeren tegen oplopende lange rentes (30, 40, 50 jaar) om zo de herfinancierings risico's weg te nemen. Men heeft dit gedaan door langlopende caps en payer swaptions te kopen.
Dit zijn instrumenten die bij afsluiten nul marktwaarde hebben maar marktwaarde gaan genereren zodra de lange rente gaat bewegen. En de marktwaarde bewegingen worden afedekt door onderpand te leveren. Nu is in dit geval de rente gedaald en moet men onderpand leveren wat men
niet heeft....
Er is tegenwoordig geen bank die CDS protectie koopt van een CDS schrijver in de EU die geen obligaties heeft die men mag leveren onder het CDS contract. Is volstrekt onmogelijk dat dat gebeurt. De CDS transactie komt namelijk tot stand met referentie obligaties. De bank heeft een groot probleem als men een dergelijke transactie toch doorzet.quote:Op maandag 30 januari 2012 21:09 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt...
We zullen zien, ...net zoals die gemeenten die geld spaarden bij Icesave.
[..]
..dan is er toch sprake van ongedekt schrijven of ongedekte verplichtingen aangaan..
Misschien speelt er nog iets anders...quote:Op maandag 30 januari 2012 21:16 schreef djrbm het volgende:
[..]
Er is tegenwoordig geen bank die CDS protectie koopt van een CDS schrijver in de EU die geen obligaties heeft die men mag leveren onder het CDS contract. Is volstrekt onmogelijk dat dat gebeurt. De CDS transactie komt namelijk tot stand met referentie obligaties. De bank heeft een groot probleem als men een dergelijke transactie toch doorzet.
Gek he, met zoveel goedbetaalde accountants tegenwoordig ?quote:Voor de rest ben ik het helemaal met je eens dat het bijna niet te geloven is dat men voor 10 mrd notional in rente verplichten aangaat.
Vestia is hier helaas niet de enige in.
Die accountant is even ondergedokenquote:Op maandag 30 januari 2012 22:03 schreef Bankfurt het volgende:
........................
BTW: die accountant van Vestia; is daar een foto van ?
Met die CDS'en denk ik niet. Ik kan best wel geloven dat er onder een copieuze maaltijd en misschien schaarse geklede dames bepaalde deals zijn beklonken.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:03 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Misschien speelt er nog iets anders...
Je weet maar nooit; waar rook is, is vuur.
En na al die boekhoudschandalen van de laatste jaren kennende, denk ik dat dit nog maar het begin is van een volgende reeks schandalen.
[..]
Gek he, met zoveel goedbetaalde accountants tegenwoordig ?
Ik zeg: totaal overbodig nutteloze figuren, dat de financiele catastrofes alleen maar verergert.![]()
dat bewijst zich hier maar weer.
10 mrd Euro voor Vestia; is 112.000 Euro per woning.
Zo'n gigabedrag, daar MOET toch een bank direct/indirect bij betrokken zijn ? ...![]()
BTW: die accountant van Vestia; is daar een foto van ?
Dus als ik het goed begrijp (even in lekentaal nu hé, want ik begrijp de helft van alle financiële alchemistentaal hier niet):quote:Op maandag 30 januari 2012 21:01 schreef djrbm het volgende:
[..]
CDS heeft nul komma nul rente correlatie. Is een krediet instrument en wordt als zodanig in de vorm van een credit spread over de risico vrije LIBOR curve geprijsd. Zou wel wat zijn als een woningbouw corporatie ongedekt CDS gaat schrijven wat op dit moment verboden is.....
Dit verhaal is al langer bekend. Men heeft zogenaamde "Rate Locks" opgezet waarmen mee men heeft geprobeerd om zich te verzekeren tegen oplopende lange rentes (30, 40, 50 jaar) om zo de herfinancierings risico's weg te nemen. Men heeft dit gedaan door langlopende caps en payer swaptions te kopen.
Dit zijn instrumenten die bij afsluiten nul marktwaarde hebben maar marktwaarde gaan genereren zodra de lange rente gaat bewegen. En de marktwaarde bewegingen worden afedekt door onderpand te leveren. Nu is in dit geval de rente gedaald en moet men onderpand leveren wat men
niet heeft....
Ja er gebeuren fraaie dingen met de sociale woningbouwverenigingen, het was beter als de waarde van dat vastgoed in de schatkist vloeide, in plaats van vreemde deals en cruiseboten en buitenlandse ressorts.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:25 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Met die CDS'en denk ik niet. Ik kan best wel geloven dat er onder een copieuze maaltijd en misschien schaarse geklede dames bepaalde deals zijn beklonken.
van wiki:quote:Op maandag 30 januari 2012 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja er gebeuren fraaie dingen met de sociale woningbouwverenigingen, het was beter als de waarde van dat vastgoed in de schatkist vloeide, in plaats van vreemde deals en cruiseboten en buitenlandse ressorts.
Serieus? Noemen financieel goochelaars dat echt zoquote:Op maandag 30 januari 2012 23:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
- plain vanilla interest rate swaps
jaquote:Op maandag 30 januari 2012 23:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Serieus? Noemen financieel goochelaars dat echt zo
Dat is een code c.q. eufemisme in de hogere financieringskringen voor:quote:Op maandag 30 januari 2012 23:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Serieus? Noemen financieel goochelaars dat echt zo
http://www.z24.nl/onderne(...)rdenspeculatie_.htmlquote:Vestia,de meest waardeloze woningbouwvereniging van Nederland,met een directeur die ¤ 500.000 per jaar verdient,en rond rijdt in een geblindeerde Mercedes S serie!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |