Nicequote:Op zondag 29 januari 2012 19:24 schreef Sarabi het volgende:
Een heerlijk bourgondisch weekendje in Maastricht gehad
Veel biertjes en lekker eten.
Alles goed zo.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
O... dat was gemakkelijk
Moet ik nu nog iets doen?
Maastricht lijkt me heel mooi/leuk/gezellig. Moet ik ook eens snel doen!quote:Op zondag 29 januari 2012 19:24 schreef Sarabi het volgende:
En dan kom je niet even koffie doenquote:Op zondag 29 januari 2012 19:24 schreef Sarabi het volgende:
*meldt... Nou ja, niet op dieet dan, maar wel in het dieettopicquote:Op zondag 29 januari 2012 20:34 schreef Purdey het volgende:
Misschien eens doen als je bij het Kruidvat of Blokker van die dag treinkaarten kunt kopen voor 12,50. Dan kun je er ook makkelijk een dagje heen als je vroeg weggaat, en niet te vroeg weer terug naar huis
En wat heeft Maastricht met diëten te maken? Nah, in Maastricht zullen er ook wel mensen op dieet zijn, dus stiekem zijn we heel OT
dat is gewoon een oppepper vor jezelf.. dat JIJ het wel kan!!!quote:Op zondag 29 januari 2012 22:42 schreef Silmarwen het volgende:
ZEG! Hou eens op met mij te verleiden met slechte lijstjes dames!
Haha! Ik ga volgende week zaterdag sushi eten en naar de bios... En ik denk niet dat ik het houd bij groene thee, zeekraal salade en water.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:45 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
dat is gewoon een oppepper vor jezelf.. dat JIJ het wel kan!!!![]()
![]()
whoa!quote:Op zondag 29 januari 2012 22:25 schreef Barretje80 het volgende:
het schandaaaaaloige lijstje van vandaag :
O: zo'n zelfde verhaal als gister
L: kaas, met ham en er ergens onder ook nog een pannekoek
D: 3x oesters, een halve kreeft, een portie scheermesjes ( die schelpdieren... geen emo acties!!) en een kaasplankje, vergezeld van een half flesje chablis en een dessert wijntje
nu maar uitbuiken!!
Jop, het is wel lekker, vrij neutraal van smaak.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:41 schreef Purdey het volgende:
De weegschaal was nog redelijk vriendelijk na mijn bunker weekend. Vandaag er weer vol tegenaan. Nieuwe ideeën voor de afwisseling voor het ontbijt zonder brood. Het is nu of een smoothie met magere yoghurt en fruit, havermout met halfvolle melk en wat zoetstof of muesi. De paarse zakken van de Lidl, 50 gram met yoghurt.
O: Smoothie met magere yoghurt, een banaan en frambozen. Een halve appel erbij.
L: 4 boterhammen. 2 met 30+ kaas, 2 met Filet Americain extra mager. Beker melk.
T: Bekertje cottage cheese (Light, Linessa Lidl) met een peer.
D: Stamppot andijvie met spekjes, zonder spekjesMisschien wat brokkelkaas er doorheen.
A: 2 blokjes 72% chocolade, beker thee.
S: Filmpje Miles, misschien nog fietsen.
Iemand trouwens ervaring met Cottage cheese? Zag het van de week in de Viva staan, dat het goed voor je was. Is het een soort kwark of iets?
Ga jij je maar even schamen danquote:Op maandag 30 januari 2012 15:28 schreef seasushi het volgende:
Ik heb ook wel eens aan iemand gevraagd hoe veel maanden ze zwanger was..
Ik durf nooit iemand te vragen of zij zwanger isquote:Op maandag 30 januari 2012 15:28 schreef seasushi het volgende:
Ik heb ook wel eens aan iemand gevraagd hoe veel maanden ze zwanger was..
QFT iddquote:Op maandag 30 januari 2012 15:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik durf nooit iemand te vragen of zij zwanger is
Soms vind ik eerlijkheid wel lekker fris voor de verandering. Er blijft altijd zo veel ongezegd en als je te dik bent dan weet je dat zelf toch ook wel? Is toch helemaal niet erg als iemand informeert naar een merk broek omdat haar dochter ook forse bovenbenen heeft? Ik zie dat totaal niet als een belediging oid.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:16 schreef BananaPancake het volgende:
GodWat kunnen mensen toch lomp zijn idd..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
Ik ben een keer in de bus voor iemand opgestaan... Nu durf ik niet meer te gaan staan voor misschien zwangere dames, want de rest van de reis gedroeg die dame zich als een viswijfquote:
Er kan nog wel een stuk fruit bij...2 per dag hè (m.u.v. van zoiets als een banaan).quote:Op maandag 30 januari 2012 18:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag de dag:
O. 2 boterhammen kaas
T. Wortelen (stuk of zes)
L. 2 boterhammen met vegapaté
T. Peer
D. Groenteprut (paprika, ui, maïs, linzen) met 2 tortilla's en een likje crème fraîche
T. Als ik nog trek krijg denk ik wat sla en wortelen
quote:Op maandag 30 januari 2012 18:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die kan vanavond nog gegeten worden
quote:Op maandag 30 januari 2012 18:57 schreef littledrummergirl het volgende:
zonder al te streng voor mezelf te doen, toch in een maand iets meer dan 6 kg afgevallen
* littledrummergirl does a happy dance![]()
ik weet dat het de eerste maand is en veel vocht enzo, maar dat boeit me niet, zes vind ik vet veel
dat hoeft helemaal niet hoorquote:Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
* littledrummergirl gaat weer terug in lurkstand![]()
het was ook de intonatie die niet super leuk was, en ik kan normaal veel hebben...maar dit kwetste op de een of andere manier toch best. Ik heb er namelijk keihard mijn best voor gedaan om die 12 kilo kwijt te raken.. en ik ben nog gevoelig voor dat soort opmerkingen.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Soms vind ik eerlijkheid wel lekker fris voor de verandering. Er blijft altijd zo veel ongezegd en als je te dik bent dan weet je dat zelf toch ook wel? Is toch helemaal niet erg als iemand informeert naar een merk broek omdat haar dochter ook forse bovenbenen heeft? Ik zie dat totaal niet als een belediging oid.
En de keer dat ik op mijn zwangerschap werd aangesproken moest ik alleen maar lachen en de betreffende dame vond het vast veel genanter dan ik.
(ziekenhuis, ik op bezoek bij zwangere vriendin die even naar de wc was en de nachtdienst kwam zich voorstellen en dacht dat ik de zwangere patiënte was 'Je kan het al mooi zien hè, je buikje' )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waaromquote:Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
* littledrummergirl gaat weer terug in lurkstand![]()
quote:Op maandag 30 januari 2012 20:12 schreef Sarabi het volgende:
Halve kilo lichterDie zit er straks weer aan hè?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Bloed heb je nooit genoeg.quote:
quote:Op maandag 30 januari 2012 15:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Soms vind ik eerlijkheid wel lekker fris voor de verandering. Er blijft altijd zo veel ongezegd en als je te dik bent dan weet je dat zelf toch ook wel? Is toch helemaal niet erg als iemand informeert naar een merk broek omdat haar dochter ook forse bovenbenen heeft? Ik zie dat totaal niet als een belediging oid.
En de keer dat ik op mijn zwangerschap werd aangesproken moest ik alleen maar lachen en de betreffende dame vond het vast veel genanter dan ik.
(ziekenhuis, ik op bezoek bij zwangere vriendin die even naar de wc was en de nachtdienst kwam zich voorstellen en dacht dat ik de zwangere patiënte was 'Je kan het al mooi zien hè, je buikje' )
quote:Op maandag 30 januari 2012 21:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik reageer altijd met "nee hoor, ik ben niet zwanger, ik ben gewoon dik!" soms met als toeveogeing (als mensen zich verontschuldigen) "ach, afvallen is minder pijnlijk dan bevallen!"
quote:
okquote:Op maandag 30 januari 2012 20:16 schreef trovey het volgende:
[..]
WaaromWe waren even niet aanwezig
, post lekker mee.
![]()
Mooi, welkom dan maar.quote:
kleine kickstart gemaakt met eiwittenquote:Op maandag 30 januari 2012 21:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Mooi, welkom dan maar.Hoe is het je gelukt om die kilo's kwijt te raken...gewoon gezond eten en bewegen of een "speciaal"dieet zoals alleen eiwitten en geen koolhydraten?
Goede manier om het lang vol te houden.quote:Op maandag 30 januari 2012 21:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
kleine kickstart gemaakt met eiwittenmaar dat was ik goed zat na anderhalve week ofzo ( de eieren en de komkommers kwamen mn neus uit, terwijl ik die echt heel lekker vind normaal(, de rest gewoon met goed opletten, wat meer bewegen, maar mezelf gewoon wel af en toe wat gunnen
oh en zwemmen twee keer in de week![]()
ik reageer altijd met "nee hoor, ik ben niet zwanger, ik ben gewoon dik!" soms met als toeveogeing (als mensen zich verontschuldigen) "ach, afvallen is minder pijnlijk dan bevallen!"
oeeh waar preciesquote:Op maandag 30 januari 2012 21:52 schreef RandomMoron het volgende:
anyhow..
ik heb op ebay 2 freya bh's gescoord die in de winkel nog 60 euro zijn en daar nog net geen 20 p.s.
[..]ik reageer altijd met "nee hoor, ik ben niet zwanger, ik ben gewoon dik!" soms met als toeveogeing (als mensen zich verontschuldigen) "ach, afvallen is minder pijnlijk dan bevallen!"
Liposuctie waarschijnlijk ook.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:30 schreef Silmarwen het volgende:
Ik moet zeggen dat ik liever beval, dat duurde maar 6 uur. xD
Ligt heel erg aan je verzekering en in principe moet er een medische indicatie voor zijn. Rugklachten, hernia, extreme hoofdpijn, dat soort dingen. 'Zomaar' een borstverkleining vergoeden doen ze bijna nergens meerquote:Op dinsdag 31 januari 2012 07:15 schreef Silmarwen het volgende:
Borstverkleining lijkt me ook wel wat. Maar wordt dat niet vergoed? Bij mijn nicht wel iig.
Beetje Off-Topic, maar ik ben vorig jaar pas gewisseld naar Fbto en moet dus ook mét medische indicatie nog een hele tijd wachten, beetje krom, want een hernia/chronische rugpijn behandelen is net zo duur als die operatie...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat wel een goede regel eik van FBTO!
Al eens gehad..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 07:15 schreef Silmarwen het volgende:
Borstverkleining lijkt me ook wel wat. Maar wordt dat niet vergoed? Bij mijn nicht wel iig.
O: Magere yoghurt met handje rozijnen + koffie
T: Hoop dat ik er tijd voor heb. Boterham met rookvlees. + water
L: 2 Boterhammen, 1 rookvlees met komkommer, 1 kip met tomaat + glas melk
T: Grapefruit + thee
D: De dinsdag home-made nasi.
T: Twee rijstwafels met rookvlees
Geen gesport, wel het halve dorp doorwandelen in de vrieskou, naar het stadhuis en de dermatoloog. -.-
Afvallen gaat wel weer lekker ineens. Zo suf, sta je een week stil, dan vliegt het er ineens weer af.
ik las dropquote:Op dinsdag 31 januari 2012 07:15 schreef Silmarwen het volgende:
O: Magere yoghurt met handje rozijnen + koffie
T: Hoop dat ik er tijd voor heb. Boterham met rookvlees. + water
L: 2 Boterhammen, 1 rookvlees met komkommer, 1 kip met tomaat + glas melk
T: Grapefruit + thee
D: De dinsdag home-made nasi.
T: Twee rijstwafels met rookvlees
Geen gesport, wel het halve dorp doorwandelen in de vrieskou, naar het stadhuis en de dermatoloog. -.-
Afvallen gaat wel weer lekker ineens. Zo suf, sta je een week stil, dan vliegt het er ineens weer af.
Tnx, en neuh... ik vind het eigenlijk juist erg simpel. Alles met koolhydraten = evil, de rest mag!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:57 schreef Purdey het volgende:
Welkom Lijnloos! Is het niet lastig vol te houden dat Grip op koolhydraten?
Heb ook het boek overwogen, maar vond het te lastig
ik heb sowieso trek..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij ergens zin in
Nou blijkbaar vond RM het niet zo leuk hè..quote:Op maandag 30 januari 2012 15:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je het gevoel hebt dat je zit te proppen, eet dan gewoon vaker. Als ik 6 boterhammen in 1 keer, prop ik ook. Eet ik er 2 bij 't ontbijt en 4 's middags, dan heb ik niet het gevoel dat ik zit te propppen, omdat ik niet 'veel' in een keer eet.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke, dan probeer ik er nog wat bij in te proppen
Hou eens op ja.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:06 schreef LovelyLady het volgende:
Geen idee hoe ik er bij kom maar ik heb zo'n trek in pannenkoeken met spek en kaas....![]()
sluit ik mij bij aan...quote:
Ik ookquote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:43 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
sluit ik mij bij aan...
Ik heb ook lekkere trek, maar ik ga er niet aan toegeven, ik heb het net weer redelijk netjes opgepakt na het weekend, ik wil het niet gaan verknallen..
Ik ook nietquote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:43 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
sluit ik mij bij aan...
Ik heb ook lekkere trek, maar ik ga er niet aan toegeven, ik heb het net weer redelijk netjes opgepakt na het weekend, ik wil het niet gaan verknallen..
Oeh gnocchiquote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb al de hele dag zin in m'n avondeten, gnocchi met geitenkaas, munt en pijnboompitten. Zal je net zien dat er geen zak aan is.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb al de hele dag zin in m'n avondeten, gnocchi met geitenkaas, munt en pijnboompitten. Zal je net zien dat er geen zak aan is.
Neuh, zover ben ik nog niet op culinair gebiedquote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:52 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik ook niet
Ik vermaak me wel met mijn snertensoep
[..]
Oeh gnocchimaak je dat zelf?
kquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je het gevoel hebt dat je zit te proppen, eet dan gewoon vaker. Als ik 6 boterhammen in 1 keer, prop ik ook. Eet ik er 2 bij 't ontbijt en 4 's middags, dan heb ik niet het gevoel dat ik zit te propppen, omdat ik niet 'veel' in een keer eet.
Overigens moeten er bij jou (net als bij mij) vooral nog wat eiwitten op ja. Waar is de zuivel? En twee boterhammen extra is geen slecht idee. Ham en ei mogen ook best samen op een boterham
Edit: Ideetje: Gooi die peer in een bak met kwark en neem een lekkere yoghurtdip bij de wortels
Ik verdeel mijn voeding inderdaad wat meer, anders word ik gewoon een beetje misselijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je het gevoel hebt dat je zit te proppen, eet dan gewoon vaker. Als ik 6 boterhammen in 1 keer, prop ik ook. Eet ik er 2 bij 't ontbijt en 4 's middags, dan heb ik niet het gevoel dat ik zit te propppen, omdat ik niet 'veel' in een keer eet.
Overigens moeten er bij jou (net als bij mij) vooral nog wat eiwitten op ja. Waar is de zuivel? En twee boterhammen extra is geen slecht idee. Ham en ei mogen ook best samen op een boterham
Edit: Ideetje: Gooi die peer in een bak met kwark en neem een lekkere yoghurtdip bij de wortels
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Neuh, zover ben ik nog niet op culinair gebied. Het staat wel op de agenda om het zelf te gaan maken. Maar deze en volgende week staan in het teken van de zeer makkelijke en snelle maaltijden omdat ik nog aan het wennen ben aan mijn medicinen en dan om de haverklap oververhit, duizelig, superdom en verward ben. Mijn vriend helpt wel maar die is na een dag van 12 uur werken ook de snuggerste niet meer als hij thuis is. Plus dat hij een prima souschef is maar als hij zelfstandig aan de slag gaat is de keuken een complete chaos en daar raak ik dan weer oververhit etc van.
Samenvatting: nee, uit een pakje.
Waarom kan je geen nasi maken als er een lampionnentocht isquote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:59 schreef Silmarwen het volgende:
Hmm geen nasi, er is een lampionnen (of champignonnen zoals mijn dochter zegt) tocht in het dorp voor de kinderen ivm de verjaardag van de koningin!~
Dus we eten vroeg en niet zo heul gezond.
Visticks, gebakken krieltjes, capucijners.
Tijd.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:03 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Waarom kan je geen nasi maken als er een lampionnentocht is?
Die krieltjes doe ik altijd in de oven, zonder vet...is dan heel verantwoord en vissticks lust ik nietquote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:59 schreef Silmarwen het volgende:
Hmm geen nasi, er is een lampionnen (of champignonnen zoals mijn dochter zegt) tocht in het dorp voor de kinderen ivm de verjaardag van de koningin!~
Dus we eten vroeg en niet zo heul gezond.
Visticks, gebakken krieltjes, capucijners.
quote:
Wat goed! Droomgewicht voor mijquote:
Nog meer vezels en ik ben een boom.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:25 schreef RandomMoron het volgende:
Bij mij kwam t denk ik door essay stress tot vier uur vannacht vrees ik. Kon maar niet aan de zes paginas komen.
Heb ook een tijd een plateau gehad en ben toen meer zuivel en vezels gaan eten.. Zo poephoop dat de kilos er alsnog afsmelten
Mag ik commentaar leveren? Omdat je zegt stil te staan.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:48 schreef Purdey het volgende:
O: 2 beschuitjes anijshagel, beker thee.
T: Beker warme chocomelk light.
L: 1 bruin bolletje met kipfilet, 1 kaascroissant, een peer, een glas dubbel drank.
T: Een muesli reepje. Glas spa&fruit.
D: Spinazietaart met kaas (48+), uien, spinazie ala créme, eieren en bladerdeeg.
SPOILER: Bij toestemming klikkenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mag ik commentaar leveren? Omdat je zegt stil te staan.Ik vroeg om commentaar, en dat geef je. En je hebt he-le-maal gelijk! Ik kan hier ook echt iets mee. Bedankt!SPOILER: Bij toestemming klikkenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaar met de zelfdestructieZo gaan die 15 kilo er voor juni natuurlijk niet af. Met een beetje pech zitten ze er dan zelfs nog bij.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Ik zag altijd dat het helemaal niet erg is om een keer de mist in te gaan. Als je maar op een bepaald moment aan de rem trekt en weer terug gaat op het juiste padquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:07 schreef Purdey het volgende:
Klaar met de zelfdestructieZo gaan die 15 kilo er voor juni natuurlijk niet af. Met een beetje pech zitten ze er dan zelfs nog bij.
Author Affiliationsquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een of ander vaag onderzoek bij mensen met obesitas.
Gezien er over dit onderwerp tientallen onderzoeken zijn gepleegd die elkaar allemaal tegenspreken en er geen specificaties stonden in het bericht is het een vaah onderzoek. En dan kun je allemaal goede instituten noemen, het preciezere onderzoek wordt er niet duidelijker van.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Author Affiliations
1From the Department of Nutrition, Harvard School of Public Health, Boston, MA (RJdS and FMS); the Pennington Biomedical Research Center, Baton Rouge, LA (GAB and SRS); the Channing Laboratory (FMS, VJC, and NML) and Endocrine Division (MSL), Department of Medicine, Brigham and Women's Hospital and Harvard Medical School, Boston, MA; the Laboratory of Biological Modeling, National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases, NIH, Bethesda, MD (KDH); and the National Heart, Lung, and Blood Institute, Bethesda, MD (CML).
Heel vaag onderzoek ja.
ik vond het rapport over obesitas van de gezondheidsraad ook erg interessant. het enige verschil daarin was dat een koolhydraatarm dieet in eerste instantie voor meer/sneller gewichtsverlies zorgde en een positief effect had op de bloedsuiker, maar dat uiteindelijk er geen verschil was tussen het resultaat van methodes op de langere termijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:10 schreef Isabeau het volgende:
Nee, je opmerking betrof het onderzoek ('vaag onderzoek') en daarna het idiote plaatje. Verder is de literatuur op zich best eenduidig betreffende verschillende diëten: alleen de kcal tellen voor het afvallen en dus moet je gewoon iets uitzoeken wat bij je past (qua koolhydraten, eiwitten etc) en wat je kan volhouden. Voor de één zal dat koolhydraatarm zijn en de ander heeft juist wel baat bij koolhydraten.
Misschien moet je het onderzoek eens helemaal lezen voor je iets als vaag bestempelt van enorm gerenommeerde instituten(wel even wachten tot maart, want het kost nu nog 40 dollar).
Spitskoolsalade: dressing maken met een beetje olie en knoflook, gewelde rozijntjes en dat allemaal mengenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:42 schreef Purdey het volgende:
@Uniekhoorn: Ik vind veel groenten rauw wel lekker. Worteltjes, tomaatjes, bloemkool. En gegrilde courgette. Roerbakgroenten, in een zakje? Dat telt toch ook? En rauwe spitskool vind ik ook lekker.
Morgen op gezonde dingen tocht, kwark en rauwkost!
65 zou voor mij een überdroomgewicht zijn. Maar ik wil het even realistisch houden. Zodra ik de 80 heb bereikt, zien we wel waar het schip verder strandquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:04 schreef RandomMoron het volgende:
[..]
Dat is voor mij 65, dus ik heb nog wel even te gaan
Volgens mij is dat heel erg weinig. Probeer meer fruit te eten en brood....quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:32 schreef JustDreamy het volgende:
O: 5 volkoren crackers met Hutenkase
T: Appel
L: 4 volkoren crackers met kaas
T: handje droge cornflakes
D: Wat de pot schaft.
Verder water drinken (frisdrank vanaf vandaag niet meer).
Net gewandeld, zo meteen paardrijden/stalwerkzaamheden doen en vanavond BodyAttacken.
Crackers en cornflakes zijn niet echt voedzame producten, ook erg veel kaas in je lijstje. Kijk eens naar andere lijstjes en probeer niet te eenzijdig te eten. Kies bijvoorbeeld eens voor muesli/smoothie/brinta/ei oid.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:32 schreef JustDreamy het volgende:
O: 5 volkoren crackers met Hutenkase
T: Appel
L: 4 volkoren crackers met kaas
T: handje droge cornflakes
D: Wat de pot schaft.
Verder water drinken (frisdrank vanaf vandaag niet meer).
Net gewandeld, zo meteen paardrijden/stalwerkzaamheden doen en vanavond BodyAttacken.
Ik zou het toch echt vervangen met een paar plakken brood met basterdsuiker. De mens is niet gemaakt om melkproducten te nuttigen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind niet dat er te veel kaas op het lijstje van JD staat, huttenkase is vet- en calorievrij. Je kunt het eigenlijk geen kaas noemen. Juist daarom krijgt ze zeker te weinig voedingsstoffen binnen, vooral als er hard gewerkt en gesport wordt. Die 4 plakjes kaas bij de lunch moet echt wel kunnen hoor.
Niet iedereen is lactose-intolerant...quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:51 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik zou het toch echt vervangen met een paar plakken brood met basterdsuiker. De mens is niet gemaakt om melkproducten te nuttigen.
Zitten toch echt 100 calorieen en 4,3g vet per 100 g dus calorie en vetvrij zeker niet. Betekent niet dat het niet gezond is maar 5 crackers met hetzelfde en dan nog eens 4 crackers met kaas noem ik best veel kaas en niet gevarieerd genoeg.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind niet dat er te veel kaas op het lijstje van JD staat, huttenkase is vet- en calorievrij. Je kunt het eigenlijk geen kaas noemen. Juist daarom krijgt ze zeker te weinig voedingsstoffen binnen, vooral als er hard gewerkt en gesport wordt. Die 4 plakjes kaas bij de lunch moet echt wel kunnen hoor.
ik vind zo veel crackers sowieso niet gezondquote:Op woensdag 1 februari 2012 11:17 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Zitten toch echt 100 calorieen en 4,3g vet per 100 g dus calorie en vetvrij zeker niet. Betekent niet dat het niet gezond is maar 5 crackers met hetzelfde en dan nog eens 4 crackers met kaas noem ik best veel kaas en niet gevarieerd genoeg.
Zure zuivel is beter, die zijn beter te verdragen (kaas, yoghurt, kwark). Zoete zuivel (melk, vla) is minder goed.quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dus we zouden geen zuivel meer moeten eten?
Nouja inplannen niet echt, maar ik weet dat ik op zondag een minder strak regime hanteerquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:30 schreef Sometimes het volgende:
Zijn er hier meer die met enige regelmaat (minimaal 1 keer per week) een keer zondigen inplannen? Of proberen jullie je zo structureel mogelijk aan je dieet / eetwijze te houden?
Ik merk dat ik het niet red zonder me af en toe een beetje te buiten te gaan. Vanavond stomweg een ongezonde maaltijd, daar kan ik me - eigenlijk al vanaf gisteren - enorm op verheugen.
Ik merk vooral bij crackers dat het lang niet zo goed vult als een boterham. En qua kcal is het ook verwaarloosbaar. Een volkoren cracker is 60, een volkoren boterham rond de 80/85. Voor je stoelgang is brood ook veel beter, crackers zijn vrij hard, bevatten weinig vocht.quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:38 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik vind zo veel crackers sowieso niet gezondeet toch gewoon een boterham!!
Eén dag per week mag je inderdaad afwijken van het normale. Dat betekent niet dat je je scheel moet eten aan junkfood, maar vooral met het diner kan het heel fijn om het even los te latenquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nouja inplannen niet echt, maar ik weet dat ik op zondag een minder strak regime hanteer
Het komt op neer dat ik een weekenddag zondig en dat zit 'm dan vooral in drank en maaltijden waar ik niet op de voedingswaarde van de ingrediënten let.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:30 schreef Sometimes het volgende:
Zijn er hier meer die met enige regelmaat (minimaal 1 keer per week) een keer zondigen inplannen? Of proberen jullie je zo structureel mogelijk aan je dieet / eetwijze te houden?
En daarom zijn we gelukkig en dikquote:Op woensdag 1 februari 2012 11:13 schreef Purdey het volgende:
En daar gaan we weer. De mens is niet gemaakt voor zuivel, voor vlees en ook niet voor planten. En iedereen doet het hier verkeerd. We weten het nu wel.
ik vind het sowieso lastiger in het weekend om me aan de structuur te houden..quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:30 schreef Sometimes het volgende:
Ik merk dat ik het niet red zonder me af en toe een beetje te buiten te gaan. Vanavond stomweg een ongezonde maaltijd, daar kan ik me - eigenlijk al vanaf gisteren - enorm op verheugen.
Bij mij zit het probleem in de dagen en avonden dat ik thuis ben. Wanneer ik moet sporten heb ik een extra motivatie om niet te overdrijven met eten (sport minder prettig met een volle maag).quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik vind het sowieso lastiger in het weekend om me aan de structuur te houden..
Tsja,quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:36 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Bij mij zit het probleem in de dagen en avonden dat ik thuis ben. Wanneer ik moet sporten heb ik een extra motivatie om niet te overdrijven met eten (sport minder prettig met een volle maag).
Bij een weekenddag is dat nóg moeilijker.
Tenzij er leuke dingen op de agenda staan.
Ik 4 dagen, maar in die 4 dagen is het ritme wel gelijk aan dat van jou.quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Tsja,
ik werk "gewoon"5 dagen in de week.. dus dan is er ritme:
08.00 ontbijt
10.30 tussendoortje
12.00 lunch
15.00 tussendoortje
19.00 diner
Ik heb fruit bij me, dat zijn bij mij de tussendoortjes. Verder alleen wat kauwgom voor als ik echt iets te kauwen moet hebben. Komt maar heel weinig voor (1 a 2 keer per week).quote:verder ligt er op mijn buro altijd wel fruit, en de crackers zijn hier ook voorhanden.
thuis ( in het weekend) heb ik geen fruit ( doe op dinsdag meestal boodschappen, en eet alleen fruit in het weekend, dan is het al verpieterd)
Oef, dat is wel een heel vrij schema. Mijn weekendritme verschilt niet heel veel van de normale week, alleen ben ik wel een stuk vatbaarder voor verleidingen. Doordeweeks heb ik eigenlijk alleen in de avond echt vreetbui-behoeftes (waar ik dus soms bewust - en soms niet bewustquote:bovendien is het ritme in het weekend meer:
10.00 wekker
11.00 ontbijt
13.00 uit bed ()
15.00 lunch ( als we het niet vergeten tenminste! )
18.00 diner
Dit levert dan 's avonds, na het eten wel vreet-buien-behoeftes op .. het scheelt dat de voorrraad kast dan vrijwel leeg is![]()
compleet anders dus.. eerst maar eens ontbijt-lunch-diner instellen in het weekend.. dan nog de tussendoortjes er in bouwen
het is heel simpel:quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:19 schreef Sometimes het volgende:
Oef, dat is wel een heel vrij schema. Mijn weekendritme verschilt niet heel veel van de normale week, alleen ben ik wel een stuk vatbaarder voor verleidingen. Doordeweeks heb ik eigenlijk alleen in de avond echt vreetbui-behoeftes (waar ik dus soms bewust - en soms niet bewust) aan toegeef.
In het weekend gaat dat de hele dag door.
Ja, hier. Alleen mijn regelmaat is niet minimaal 1 keer per week, maar 1 dag (avond) in de veertien dagen. Dan mag ik alcohol drinken en een vettige hap eten.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:30 schreef Sometimes het volgende:
Jups, 1 pak voor twee personen en dan aanvullen met lekkere salade *wij nemen van rucola of eikenbladsla ofzoiets* en dan gooi ik er meestal nog geroosterde pijnboompitjes, twee lepels (of iets meer) groene pesto en een beetje parmezaan overheen. Smaakt primaquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:24 schreef Purdey het volgende:
Even een vraagje aan Tink trouwens, jij had vorige week een lauwwarme maaltijdsalade gemaakt met die gevulde pasta van de Appie, uit de 1+1 gratis weken. Heb je toen 1 pak per 2 personen gebruikt? En wat heb je er nog meer doorheen gedaan? Heb nog 2 pakken in de vriezer liggen
Ik eet wel genoeg, ook in het weekend. De trek zit bij mij op die momenten tussen mijn oren.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:23 schreef Barreltje het volgende:
[..]
het is heel simpel:
als je te weinig (voedzaams) gegeten hebt overdag dan krijg je 's avonds vreetbuien..
dat gebeurt mij ook![]()
alleen is er niks in huis.. en als er niks is, dan ga je het ook niet eten
Herkenbaar.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, hier. Alleen mijn regelmaat is niet minimaal 1 keer per week, maar 1 dag (avond) in de veertien dagen. Dan mag ik alcohol drinken en een vettige hap eten.
Voorheen was ik al veel eerder de mist in gegaan, omdat ik mijzelf eigenlijk niets toeliet, maar die ene dag in de twee weken maakt toch een wereld van verschil
Het stomme is wel, je leeft er een beetje naartoe, en de dag na het zondigen voel ik me compleet vertieft. Mijn lichaam vindt alcohol en vet gewoon veel onplezanter dan voorheen
Nou, dat wordt dan 1,5 pak hier. Van de week parmezaanse kaas, pijnboompitjes en pesto meenemen. Zag ook dat alle sla bij de Appie 1,00 is, waaronder ook de Rucola. Top! Nu al zin in!quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jups, 1 pak voor twee personen en dan aanvullen met lekkere salade *wij nemen van rucola of eikenbladsla ofzoiets* en dan gooi ik er meestal nog geroosterde pijnboompitjes, twee lepels (of iets meer) groene pesto en een beetje parmezaan overheen. Smaakt prima
Ben ik gedoemd omdat ik al die types ben?quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben er van overtuigd dat het succes van je aanpak heel erg afhangt van wat voor soort "dikkerd" je bent. Een snoeper, een snacker, een overeater of, in mijn geval, een luie zuiper. ()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben ik gedoemd omdat ik al die types ben?Stormqueen!
ik herken mezelf ook in al die types, halpquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]Het maakt de uitdaging opzeker interessant denk ik
En hai Isa! Long time no see!
Ik heb eindelijk de smaak echt te pakken, na jarenlang halfslachtig aan te rommelen.
Jammer dat ik mezelf tot 100 kilo heb laten groeien onderwijl
Tsja, we zijn natuurlijk niet vanzelf vetlellen gewordenquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik herken mezelf ook in al die types, halp
quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tsja, we zijn natuurlijk niet vanzelf vetlellen geworden![]()
![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
Mirjam! Ik ga wrsch morgen of overmorgen de stad in, maar ik heb 't merk en de kleur opgeschreven, zodra ik meer weet hoor je 't!
Het gaat bij mij ook prima hoorquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:34 schreef Stormqueen het volgende:
Het maakt de uitdaging opzeker interessant denk ik
En hai Isa! Long time no see!
Ik heb eindelijk de smaak echt te pakken, na jarenlang halfslachtig aan te rommelen.
Jammer dat ik mezelf tot 100 kilo heb laten groeien onderwijl
Och, gedoemd... Ik noem het liever levensgenieterquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben ik gedoemd omdat ik al die types ben?Stormqueen!
Ik heb wel ontdekt dat lijnen zoals ik dat hier veel zie echt niets voor mij is.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:45 schreef Sjeen het volgende:
Och, gedoemd... Ik noem het liever levensgenieter
Gaat hij ook mee sporten? Want dat krijg ik niet voor elkaarquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb m'n vriend ook een beetje vetgemest zodat we het nu samen kunnen doen, scheelt ook erg veel moet ik zeggen
ik sport niet. We wandelen drie tot vier keer per week een kilometertje of zes, zeven.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gaat hij ook mee sporten? Want dat krijg ik niet voor elkaar
Die van mij is ook aardig aangekomen sinds we samen wonenMea culpa!
Dat wandelen lukt me al niet! Nog geen 10 minuten.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
ik sport niet. We wandelen drie tot vier keer per week een kilometertje of zes, zeven.
En veel fietsen
Die van jou is behoorlijk afgevallenquote:
quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat wandelen lukt me al niet! Nog geen 10 minuten.
Denk dat we daarin echt wel op elkaar lijkenquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb wel ontdekt dat lijnen zoals ik dat hier veel zie echt niets voor mij is.Dat wordt niks.
Ik wil gewoon kunnen bakken en koken waar ik zin in heb. (en dat klinkt erger dan het is, maar mijn valkuil zat nooit in de maaltijden, maar alles daar tussen in)
Klinkt gezelligquote:Op woensdag 1 februari 2012 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]het is echt heel gezellig, we praten nu meer dan ooit (voorheen zat er 1 met de afstandsbediening en 1 met de laptop op de bank
). En het is wat beter te combineren met werk, hij is vaak pas na zevenen thuis, dan moeten we nog eten, en vooraleer je eten een beetje gezakt is heb je echt geen tijd of zin over om nog te gaan sporten
Ik heb datzelfde met bakken.. en als ik zelf kook, vind ik het ook altijd veel leuker om iets 'bijzonders' te maken.. gewoon groente met vlees en aardappels/rijst vind ik dan niet leuk genoeg.quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:01 schreef Purdey het volgende:
Ik ben een enorme kook fan, en dat mis ik ook het meest. Vooral omdat ik graag kook uit de boeken van Nigella 'half litertje room en pakje boter in elk gerecht' Lawson.
In maart zijn m'n ouders 30 jaar getrouwd, en ik wil graag een taart zelf maken met marsepein. Maar dat heb ik nog nooit gedaan, dus er zullen eerst 1 á 2 proeftaarten gemaakt moeten worden..
Enfin, zit uit te hijgen van het fietsen. 300 kcal
Ik gebruik altijd te weinig groente, verder probeer ik t 'slank' te houdenquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:10 schreef Isabeau het volgende:
Maar je kan prima bijzondere, slanke en gezonde maaltijden maken zonder dat het direct AGV is hoor
Klinkt bekend... kokenquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:45 schreef Purdey het volgende:
Natuurlijk kun je ook prima leuk, maar wel slank koken. Maar op een of andere manier vind ik dat toch minder boeiend. Ik hou ervan om lekker te koken in het weekend. Maar de risotto waar ik altijd een flinke schep mascarpone doorheen gooi, om het daarna af te maken met de nodige parmezaanse kaas is niet erg gezond.
En het liefst wil ik dan ook een toetje, alsin een tiramisu, of een crumble of een chocolademousse. En hé, als ik dan toch aan het koken en bakken ben, kan ik net zo goed nog iets lekkers bakken voor bij de koffie 's avonds. Maat houden is niet mijn grootste talent.
Ben je dan niet bang weer terug te vallen in je oude patroon na het lijnen? Misschien kan je je beter aanwennen dat koken met slanke dingen even leuk kan zijn als met minder slanke dingen. Er zijn best wat uitdagende recepten te verkrijgen zoals een 'stuffed turkey'quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:45 schreef Purdey het volgende:
Natuurlijk kun je ook prima leuk, maar wel slank koken. Maar op een of andere manier vind ik dat toch minder boeiend. Ik hou ervan om lekker te koken in het weekend. Maar de risotto waar ik altijd een flinke schep mascarpone doorheen gooi, om het daarna af te maken met de nodige parmezaanse kaas is niet erg gezond.
En het liefst wil ik dan ook een toetje, alsin een tiramisu, of een crumble of een chocolademousse. En hé, als ik dan toch aan het koken en bakken ben, kan ik net zo goed nog iets lekkers bakken voor bij de koffie 's avonds. Maat houden is niet mijn grootste talent.
Alcohol is absoluut geen ding bij mij. Ik kan er simpelweg niet goed tegen. Krijg het meteen enorm warm, de kamer begint te schommelen en ik word er enorm stil en ongezellig van.
Soms wel ja. Ik merk nu dat als ik een weekend zo kook, dat ik daarna moeite heb om mezelf weer terug te schoppen naar goed en verstandig. Nu kook ik natuurlijk niet elke dag op die manier. Vaak alleen in het weekend. Dus 2 maaltijden, toetje over 2 dagen verdelen, evenals het baksel in kwestie.quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ben je dan niet bang weer terug te vallen in je oude patroon na het lijnen? Misschien kan je je beter aanwennen dat koken met slanke dingen even leuk kan zijn als met minder slanke dingen. Er zijn best wat uitdagende recepten te verkrijgen zoals een 'stuffed turkey'
Ik heb ook wel eens dat ik in het weekend 'extra lekker' wil koken. Wat misschien helpt is dan te kiezen voor óf wat minder slank avondeten en geen toetje óf slanker avondeten en leef je uit met bakken? Dan heb je iig niet het én én verhaalquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Soms wel ja. Ik merk nu dat als ik een weekend zo kook, dat ik daarna moeite heb om mezelf weer terug te schoppen naar goed en verstandig. Nu kook ik natuurlijk niet elke dag op die manier. Vaak alleen in het weekend. Dus 2 maaltijden, toetje over 2 dagen verdelen, evenals het baksel in kwestie.
Na de schop die ik van de week kreeg van Uniekhoorn en Isabeau weer normaal gaan doen. Goed eten, fietsen en hops: Inmiddels alweer 1,3 kilo lichterNog 1 kilo tot m'n laagste gewicht ooit dat ik in november bereikte door vrijwel niet te eten door depri periode.
Dat schijnt helaas nauwelijks waarneembaar te zijnquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:20 schreef RandomMoron het volgende:
Lekker koud! Je lichaam heeft dus meer energie nodig om warm te blijven, dus verbrand je automatisch meer...
Dat is wel een goede optie jaquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:22 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens dat ik in het weekend 'extra lekker' wil koken. Wat misschien helpt is dan te kiezen voor óf wat minder slank avondeten en geen toetje óf slanker avondeten en leef je uit met bakken? Dan heb je iig niet het én én verhaal
Ja klopt, je verbrand wel wat meer maar het is nauwelijks te zien op de weegschaal. Ik las wel eens op zo een pro-ana site dat ze zonder deken sliepen omdat ze zo meer zouden verbranden (quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:30 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat is wel een goede optie jaJe zal uiteindelijk tijdens het diëten continue keuzes moeten maken.
Het schijnt wel zo te zijn dat je lichaam extra energie nodig heeft voor dit koude weer. Er wordt dus vooral aangeraden meer te eten. Je zult ook wel iets meer verbruiken inderdaad. Maar dat zal de kilo's niet wegsmelten vrees ik
Dus; ga vooral in je bikini een fietstocht maken en misschien heb je resultaatquote:Het argument dat we in de winter meer lichaamsvet nodig hebben kan theoretisch gezien correct zijn, maar gaat in de praktijk voor de meesten niet op. Zeker niet in een land waar bijna de helft van de bewoners met overgewicht kampt. In onze contreien wordt het doorgaans ook niet veel kouder dan een paar graden onder nul. Het bijkomende energieverbruik onder invloed van de kou blijft dus minimaal. Ten slotte worden we in onze moderne maatschappij nog maar weinig lange tijd aan de kou blootgesteld. De auto is in de winter het favoriete vervoermiddel, onze woon- en werkstek zijn van centrale verwarming voorzien en onze kleerkast biedt een ruim aanbod aan koubestendige kledij. Tijdens korte winterdagen gaan we meestal minder snel een fietstocht maken of gaan zwemmen dan in de zomer. We zoeken gemakkelijker een knusse zetel op. Het calorieverbruik door lichaamsbeweging wordt zo bij velen op een lager pitje gezet waardoor er alles samen beschouwd in de winter dikwijls niet meer maar zelfs minder calorieën worden verbruikt dan in de zomer.
Als dit je volledige lijst is dan eet je inderdaad wel een beetje weinigquote:Op donderdag 2 februari 2012 09:29 schreef Barreltje het volgende:
goede morgen deze morgen!
ik ben er achter gekomen dat mijn handdoek 7 ons weegt!
dus eigenlijk weeg ik minder
maar in vergelijking met eerdere handoek-wegingen weeg ik nog steeds hetzelfde
verder heb in continue trek, en heb ik het zoooooo koud!!het enige wat werkt is een warme douche! brr!! volgens mij eet ik dan toch te weinig ofzo
anyway lijstje:
o: ontbijt granen
t: kiwi
L: salade met brood
t: fruit
d: maaltijd salade met kip (gister werd het wokgroente met kalfsoesters, dus vandaag maar kip bij de maaltijdsalade)
Oh maar dat doe je ook als je sneeuwpoppen gaat maken, sneeuwengels, gaat sleeën etcquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:44 schreef RandomMoron het volgende:
laat me nou gewoon geloven dat ik nu meer verbrand
Keep it up!quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Na de schop die ik van de week kreeg van Uniekhoorn en Isabeau weer normaal gaan doen. Goed eten, fietsen en hops: Inmiddels alweer 1,3 kilo lichterNog 1 kilo tot m'n laagste gewicht ooit dat ik in november bereikte door vrijwel niet te eten door depri periode.
[..]
Nee hoor we worden allemaal platquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:51 schreef Panzermaus het volgende:
Zijn hier nog mensen breed aan het worden?
[..]
Keep it up!
Ik heb al brede heupen van mezelfquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:51 schreef Panzermaus het volgende:
Zijn hier nog mensen breed aan het worden?
quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:00 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik heb al brede heupen van mezelf
wat zou er dan nog bij moeten??quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als dit je volledige lijst is dan eet je inderdaad wel een beetje weinig
Zuivel?quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:31 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wat zou er dan nog bij moeten??
de ontbijt granen zijn 40 gram allbran met yoghurtquote:
Heel herkenbaar... zijn we nu bodybuildersquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:00 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik heb al brede heupen van mezelf
Pardon? Zondigen? In een gekookt ei zitten 70 kcal! Wie slingert dat naar je hoofd?quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje... zojuist had ik best honger dus ik ging lunchen. En besloot twee boterhammen met twee eitjes te maken (gekookt). Ik kreeg toen naar mijn hoofd geslingerd dat het zondigen is, en volgens mij valt het wel mee? Ik eet sowieso al vrij weinig eiwitten en twee eitjes zijn toch niet zo heel erg slecht? Wat vinden jullie?![]()
Da's niet aardig... Vergeleken met de rest van je dieet, en zeker gezien je vlees en vis mijdt, lijkt het me goed om eieren te eten. Zit veel eiwit in, ook wat vet, maar voor meer dan 2/3 onverzadigde vetzuren.quote:
Omgekeerde bodybuilders.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Heel herkenbaar... zijn we nu bodybuilders?
Je vriend heeft geen recht van spreken met zijn rare eetpatroonquote:Op donderdag 2 februari 2012 12:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een weegschaal is ook maar een indicatie. Je moet je niet te druk maken om de grammenAls het gewicht in zijn algemeenheid maar daalt.
Even een vraagje... zojuist had ik best honger dus ik ging lunchen. En besloot twee boterhammen met twee eitjes te maken (gekookt). Ik kreeg toen naar mijn hoofd geslingerd dat het zondigen is, en volgens mij valt het wel mee? Ik eet sowieso al vrij weinig eiwitten en twee eitjes zijn toch niet zo heel erg slecht? Wat vinden jullie?![]()
Het was iig lekker
omg!quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een weegschaal is ook maar een indicatie. Je moet je niet te druk maken om de grammenAls het gewicht in zijn algemeenheid maar daalt.
Het was iig lekker
NOG meer groente!quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien kun je een extra boterham eten? Groente tussendoor?
Als je dan volkorenpasta neemt of vezelrijk dan moet je daar wel een aardig verzadigend gevoel aan over houdenquote:Op donderdag 2 februari 2012 14:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
NOG meer groente!
ik eet al sla, tomaat, wortel, paprika etc in de salade.. 's avonds gaat er ook 2 ons groente in.. ik wordt nog een knoijn!!
bij de L: salade zitten ook gewoon 2 boterhammen hoor
en misschien is het een idee om bij de maaltijd salade vanavond gewoon pasta te doen
wij hebben alleen volkoren pasta in huisquote:Op donderdag 2 februari 2012 14:08 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Als je dan volkorenpasta neemt of vezelrijk dan moet je daar wel een aardig verzadigend gevoel aan over houden
Lekker... ik ga ook maar weer eens aan de pasta deze weekquote:Op donderdag 2 februari 2012 14:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wij hebben alleen volkoren pasta in huis
Ik heb het nooit geprobeerd maar kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:54 schreef Audreyoot het volgende:
Ik proef het verschil tussen griekse yoghurt en magere kwark met wat yoghurt niet
Ik vind van die groene smoothies echt heerlijkquote:Op donderdag 2 februari 2012 14:39 schreef BananaPancake het volgende:
Oeh ik drink voor het eerst een zelfgemaakte groene smoothie, maar we hebben alleen een staafmixer-blender achtig ding en die hakt alles niet echt fijn genoeg naar m'n zin.. Dus nu probeer ik een lekker-smakende smoothie met hele stukken bladspinazie naar binnen te werken, ieee.
t vult wel uitstekend
Je hebt van die goddelijke kwark met 0% vet (knalduur) en die smaakt gewoon als Griekse yoghurtquote:Op donderdag 2 februari 2012 14:54 schreef Audreyoot het volgende:
Ik proef het verschil tussen griekse yoghurt en magere kwark met wat yoghurt niet
Maar die griekse yoghurt is toch veel vetter als kwark?quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind van die groene smoothies echt heerlijkEcht favoriet! De eerste keer denk je: huuuu als je al die groene dingen in de blender gooit en vraag je je af of dat wel lekker wordt, maar ik vind het dus fantastisch
Alleen dan wel zonder stukjes
[..]
Je hebt van die goddelijke kwark met 0% vet (knalduur) en die smaakt gewoon als Griekse yoghurtGeweldig alternatief als ik in een geldverspillende bui ben
Even investeren in een echte blender, zo duur zijn die dingen niet.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:39 schreef BananaPancake het volgende:
Oeh ik drink voor het eerst een zelfgemaakte groene smoothie, maar we hebben alleen een staafmixer-blender achtig ding en die hakt alles niet echt fijn genoeg naar m'n zin.. Dus nu probeer ik een lekker-smakende smoothie met hele stukken bladspinazie naar binnen te werken, ieee.
t vult wel uitstekend
Ja daar zat ik zeker over na te denken!quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Even investeren in een echte blender, zo duur zijn die dingen niet.De mijne komt van het Kruidvat, kostte destijds 17,50 euro en krijgt alles fijn.
ergens een recept voor die groene smooooooothies??quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind van die groene smoothies echt heerlijkEcht favoriet! De eerste keer denk je: huuuu als je al die groene dingen in de blender gooit en vraag je je af of dat wel lekker wordt, maar ik vind het dus fantastisch
Alleen dan wel zonder stukjes
Absoluut! Griekse yoghurt smaakt zo heerlijk romig door al dat vet. En daarom ben ik ook zo blij dat ik die heerlijke kwark heb ontdekt die minstens net zo romig isquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:26 schreef Audreyoot het volgende:
Maar die griekse yoghurt is toch veel vetter als kwark?
Juist wel.quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Absoluut! Griekse yoghurt smaakt zo heerlijk romig door al dat vet. En daarom ben ik ook zo blij dat ik die heerlijke kwark heb ontdekt die minstens net zo romig is(vraag me niet naar het merk
)
Ik hoor er inderdaad meer mensen over, maar het klinkt ook veelste duur.quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Absoluut! Griekse yoghurt smaakt zo heerlijk romig door al dat vet. En daarom ben ik ook zo blij dat ik die heerlijke kwark heb ontdekt die minstens net zo romig is(vraag me niet naar het merk
)
De AH heeft het, het is veel te duur en ik weet precies hoe het bakje eruit zietquote:
Bedoel je Total yoghurt?quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De AH heeft het, het is veel te duur en ik weet precies hoe het bakje eruit ziet
Ja, die!quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:07 schreef Purdey het volgende:
Bedoel je Total yoghurt?
[ afbeelding ]
Die is budgettair inderdaad totaal onverantwoordquote:
Belachelijk duur, toch, voor een bakje yoghurtquote:Op donderdag 2 februari 2012 19:11 schreef Purdey het volgende:
Die is budgettair inderdaad totaal onverantwoordDacht al dat je die bedoelde
Net weer 300 kcal verfietst. Geen idee hoe ik 't heb gedaan, na 3 uur intensief winkelen. En eigenlijk heb ik niet eens veel gegeten nu.
Vanmorgen een smoothie.
Met de lunch een waldkornbal met gerookte zalm.
Diner was kim siam, wat een kleine rot beetjes![]()
Toetje: 250 gram magere kwark.
Vanavond nog maar 'n appeltje naar binnen tikken tijdens de Mol
Wat moet dat kosten dan?quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Belachelijk duur, toch, voor een bakje yoghurt![]()
Weet ik ook zo niet, maar meer dan een grote bak Griekse yoghurt en dit is maar een klein bakje.quote:
Bak van 500 gram kost 2,89 en een bakje van 170 gram kost 1,- Best prijzig inderdaad.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Belachelijk duur, toch, voor een bakje yoghurt![]()
Bij van die maaltijden waar dan 2-3 personen opstaat, denk ik altijd: is mijn idee van 'een portie' nou zo afwijkend?
boooh ik pak altijd de kwark van de lidl, zal iets van 70 cent zijn. Maar die griekse gebruik ik alleen voor tsatziki waar gewone kwark zich ook voor leent, dat romige proef je toch niet met alle knoflook.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weet ik ook zo niet, maar meer dan een grote bak Griekse yoghurt en dit is maar een klein bakje.
Ik geloof bijna 3 euro. Wat ik nu koop kost me 65 cent of zo voor 500 gram.
Je hebt goede vrienden. Zuinig op ze zijn hoor.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn vrienden hebben me min of meer geëist dat ik naar de HA ga omdat ze vinden dat het niet goed met me gaat. Dus ik heb morgen een afspraak. Eens zien wat daaruit gaat komen.
Mijn vrienden zijn mijn alles. Ik wou alleen dat ze me niet als kwetsbaar zagen, maar ja... jullie horen morgen wel hoe hard ik ben uitgelachen door de HAquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je hebt goede vrienden. Zuinig op ze zijn hoor.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn vrienden hebben me min of meer geëist dat ik naar de HA ga omdat ze vinden dat het niet goed met me gaat. Dus ik heb morgen een afspraak. Eens zien wat daaruit gaat komen.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was iig lekker
quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:56 schreef CelasV het volgende:
Pardon? Zondigen? In een gekookt ei zitten 70 kcal! Wie slingert dat naar je hoofd?
Viel mij ook al op, niet echt constructief en liefhebbend steunend.quote:
Hij is mijn ware en steunt mij in alles. Als ik 300kg zou wegen, zou hij nog van me houden. Hij weet alleen dat ik wil afvallen en steunt me hierin, alleen heeft hij geen kennis van voedsel en pakt het onhandig aan. We passen gewoon heel erg goed bij elkaar. En zulke twijfel uiten mag altijd hoorquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed zo CotS, je hebt echt meer begeleiding nodig dan wij je kunnen bieden. Luister naar je vrienden, die hebben echt het beste met je voor.
En ik ga nu waarschijnlijk iets zeggen wat me niet in dank wordt afgenomen maar weet je wel zeker dat je vriend de 'ware' voor je is? Hij komt op mij over als een wandelende eetstoornis die jou niet de zelfverzekerdheid geeft die je nodig hebt. En ik kan me nog een post herinneren waarin je zei dat je bepaalde dingen met betrekking tot je eetgewoonten voor hem verzwijgt en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Stel je dat je in behandeling gaat op een of andere manier, kan hij je dan echt steunen? Succes en.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |