abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107371491
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Silmarwen

pi_107371504
O... dat was gemakkelijk :)

Moet ik nu nog iets doen?
pi_107371517
Een heerlijk bourgondisch weekendje in Maastricht gehad O+
Veel biertjes en lekker eten.
pi_107371594
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:24 schreef Sarabi het volgende:
Nice :) Nog leuke dingen wezen bekijken?
pi_107371901
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
O... dat was gemakkelijk :)

Moet ik nu nog iets doen?
Alles goed zo. ^O^
Burpje...smoothie is op en viel ook in de smaak bij medeeter hier.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 29 januari 2012 @ 19:44:18 #6
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107372321
quote:
Maastricht lijkt me heel mooi/leuk/gezellig. Moet ik ook eens snel doen!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  Licht Ontvlambaar zondag 29 januari 2012 @ 19:45:57 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107372379
quote:
En dan kom je niet even koffie doen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107372865
Maastricht...net een stukje te ver weg vanaf hier. ;(
Optimist tot in de kist
pi_107373112
Maastricht staat ook nog op mijn verlanglijstje...
  zondag 29 januari 2012 @ 20:34:52 #10
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107374771
Misschien eens doen als je bij het Kruidvat of Blokker van die dag treinkaarten kunt kopen voor 12,50. Dan kun je er ook makkelijk een dagje heen als je vroeg weggaat, en niet te vroeg weer terug naar huis :)

En wat heeft Maastricht met diëten te maken? Nah, in Maastricht zullen er ook wel mensen op dieet zijn, dus stiekem zijn we heel OT :Y
pi_107374887
Maastricht is gewoon een toffe stad :Y
  Licht Ontvlambaar zondag 29 januari 2012 @ 20:40:36 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107375126
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:34 schreef Purdey het volgende:
Misschien eens doen als je bij het Kruidvat of Blokker van die dag treinkaarten kunt kopen voor 12,50. Dan kun je er ook makkelijk een dagje heen als je vroeg weggaat, en niet te vroeg weer terug naar huis :)

En wat heeft Maastricht met diëten te maken? Nah, in Maastricht zullen er ook wel mensen op dieet zijn, dus stiekem zijn we heel OT :Y
*meldt... Nou ja, niet op dieet dan, maar wel in het dieettopic ;)

Vaag weekend achter de rug, weinig en relatief slecht gegeten. Veel te veel gedronken gisteren en van zeven tot drie gewerkt :O
  zondag 29 januari 2012 @ 21:43:19 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107378937
Haha, zo grappig dat waar je vandaan komt bepaalt wat je wilt zien.

Ik ben ongeveer opgegroeid met shoppen in Maastricht, A'dam is voor mij een dagje bijzonder doen, zegmaar. Merkte dat ook tijdens m'n studie: 5 vriendinnetjes, waarvan 2 (waaronder ik) Limburgs, 1 Rotterdamse, 1 Zeeuwse en 1 Brabantse...de bijbehorende vriendjes in respectievelijk Tilburg, Diemen, nog iets, Zutphen en Utrecht. Dan zijn er weinig delen van het land nog echt bijzonder/geschikt voor een weekendje weg :P

OT:

De kikkererwten waren wel oke, sommigen een beetje hard, sommigen een beetje taai. Moet nog even uitzoeken hoe ik ze lekkerder kan maken :(

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_107380645
Ooooh wat een schandalige dag. Het begon verstandig met 3 bruine boterhammen en het ging over falafel en cashewnoten naar hemahotdog en kaakjes. Ooooopsyyy.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107380912
Ik weet het ook nog niet zo met die kikkererwten. Mijn tweede batch (met ras el hanout) had ik 20 minuten in de oven gedaan en die waren een stuk lekkerder dan de eerste batch (met honing, zoals in het recept) met 30 minuten. Maar ze waren zeker niet zo lekker als ik had verwacht. Misschien is een tijdje laten marineren in het een of ander een goed idee.

Nooit in Maastricht geweest overigens, wel een paar keer in Thorn.
Spoilers!
pi_107381548
het schandaaaaaloige lijstje van vandaag :

O: zo'n zelfde verhaal als gister :P
L: kaas, met ham en er ergens onder ook nog een pannekoek :P
D: 3x oesters, een halve kreeft, een portie scheermesjes ( die schelpdieren... geen emo acties!! ;) ) en een kaasplankje, vergezeld van een half flesje chablis en een dessert wijntje O-)

nu maar uitbuiken!! :D

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  zondag 29 januari 2012 @ 22:42:41 #17
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107382622
ZEG! Hou eens op met mij te verleiden met slechte lijstjes dames! :D

Heb me er braaf aan gehouden. *O* Bodybalance ging lekker vanochtend, ook al had ik een slaap te kort. Morgen Kickfun, hopelijk vanacht meer slaap en minder wakker wordende kindjes!
pi_107382776
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:42 schreef Silmarwen het volgende:
ZEG! Hou eens op met mij te verleiden met slechte lijstjes dames! :D

dat is gewoon een oppepper vor jezelf.. dat JIJ het wel kan!!! :Y ^O^ _O_

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  zondag 29 januari 2012 @ 22:49:50 #19
54772 Silmarwen
pi_107383014
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:45 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

dat is gewoon een oppepper vor jezelf.. dat JIJ het wel kan!!! :Y ^O^ _O_
Haha! Ik ga volgende week zaterdag sushi eten en naar de bios... En ik denk niet dat ik het houd bij groene thee, zeekraal salade en water. :+ Geen alcohol alleen, ik drink niet als ik moet rijden. Zeker niet als het glad is. :D
pi_107385945
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:25 schreef Barretje80 het volgende:
het schandaaaaaloige lijstje van vandaag :

O: zo'n zelfde verhaal als gister :P
L: kaas, met ham en er ergens onder ook nog een pannekoek :P
D: 3x oesters, een halve kreeft, een portie scheermesjes ( die schelpdieren... geen emo acties!! ;) ) en een kaasplankje, vergezeld van een half flesje chablis en een dessert wijntje O-)

nu maar uitbuiken!! :D
whoa! _O_
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 29 januari 2012 @ 23:56:49 #21
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107386563
Volop eiwitten, die waterdieren... Noem het gewoon een erg tijdelijk eiwitdieet ;)

we kopen pas een nieuwe oven als we terug zijn van vakantie :) eerst daar centjes voor bij elkaar sprokkelen :)
pi_107391580
Oke! :D
pi_107391587
Ja. Jij hoort in Slank :Y zie OP
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  maandag 30 januari 2012 @ 08:23:57 #24
54772 Silmarwen
pi_107391800
O: Havermout + koffie
S: Grote wandeling door het ieniemienie beetje sneeuw met de kids.
T: Banaan
L: 2 Boterhammen. 1 met rookvlees, 1 met kip + komkommer
T: Gepofte appel met rozijnen + koffie
D: Guacamole, yoghurt dip, allerlei soorte groente en bruin brood
S: Kickfun
T: Bakje yoghurt

Tussendoor veel thee en water
pi_107392975
Ik had gister een slecht lijstje met pannenkoek, KFC, een mozartkogel en brownies maar ik heb de hele dag verhuist dus ook heel veel verbrand haha

Vandaag gaan we er weer fris tegenaan :)
pi_107393979
Zo, net even naar de sportschool geweest, maar het ging best moeizaam het eerste kwartier.. Ik vraag me dan toch af of het komt van die berg suikers van dit weekend..

Maar het is een goede motivatie om dus gewoon netjes te blijven eten..
pi_107394716
Een keertje zondigen moet kunnen hoor Laiveneertiekje!

Oke... ik ben momenteel bezig met het creëren van een dagritme. Dat houdt sowieso in dat ik om 01:00 in bed ga liggen en maximaal mag lezen dan tot 01:45 en dat ik om 10:00 opsta (ja... ik heb zeker negen uur slaap nodig, ik ken mijn lijf). Vervolgens direct ga ontbijten, daarna lunchen, tussendoortje rond een uur of twee, tussendoortje rond een uur of vier. Avond eten rond de klok van zes en dan nog later op de avond een boel groente/fruit.

Vandaag:
O. 2 boterhammen, kaas
L. 2 boterhammen met vegapaté. Pas in de winkel ontdekt, hartig en erg lekker :)
T. Fruit (ga straks naar de winkel, ik denk dat het appelen worden)
T. Tomaat, komkommer en wat sla
D. Aardappels, doperwten en een ei
T. Handje wortelen
  maandag 30 januari 2012 @ 11:16:51 #28
54772 Silmarwen
pi_107395064
10 uur opstaan! Ik ben al blij als ik de 7 uur red. En ik ga rond 00:00 naar bed. :')

KOUD! Wandelen heb ik wel veel mee verbrand denk ik. :D
pi_107395533
Eerder was dit een punt waarop ik dan weer terugviel in minder eetgedrag CoS, dus ik vind het nu ook wel mooi om te merken wat het met je lijf doet, en dat ik nu gewoon weer lekker doorzet is ook wel tof.

En mijn wekker staat 2 dagen per week om 6 uur, de overige dagen om 7 uur of totdat mijn zoontje wakker wordt(ergens tussen 7 en half 8)...
  maandag 30 januari 2012 @ 11:41:45 #30
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107395623
De weegschaal was nog redelijk vriendelijk na mijn bunker weekend. Vandaag er weer vol tegenaan. Nieuwe ideeën voor de afwisseling voor het ontbijt zonder brood. Het is nu of een smoothie met magere yoghurt en fruit, havermout met halfvolle melk en wat zoetstof of muesi. De paarse zakken van de Lidl, 50 gram met yoghurt.

O: Smoothie met magere yoghurt, een banaan en frambozen. Een halve appel erbij.
L: 4 boterhammen. 2 met 30+ kaas, 2 met Filet Americain extra mager. Beker melk.
T: Bekertje cottage cheese (Light, Linessa Lidl) met een peer.
D: Stamppot andijvie met spekjes, zonder spekjes :') Misschien wat brokkelkaas er doorheen.
A: 2 blokjes 72% chocolade, beker thee.
S: Filmpje Miles, misschien nog fietsen.

Iemand trouwens ervaring met Cottage cheese? Zag het van de week in de Viva staan, dat het goed voor je was. Is het een soort kwark of iets?
pi_107395628
@Lai: Dan merk je dus ook wat gezond eten met je lijf doet. Dus al met al een goede motivatie! En je merkt dat je goed door kunt zetten. Lekker bezig dus ^O^

Mijn slaaptijden beschouw ik gewoon als de luxe van een student. Het vroegste college start om half elf (dus als ik om tien uur mijn bed uit rol, me snel was en aankleed, en een broodje naar binnen werk en klein beetje doorloop, zit ik ruim op tijd op een goed plekje. Al moet ik toegeven dat me dit al een paar keer is overkomen en dat ik me bedacht... ow... mijn haar is nog niet in model).
pi_107395707
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:41 schreef Purdey het volgende:
De weegschaal was nog redelijk vriendelijk na mijn bunker weekend. Vandaag er weer vol tegenaan. Nieuwe ideeën voor de afwisseling voor het ontbijt zonder brood. Het is nu of een smoothie met magere yoghurt en fruit, havermout met halfvolle melk en wat zoetstof of muesi. De paarse zakken van de Lidl, 50 gram met yoghurt.

O: Smoothie met magere yoghurt, een banaan en frambozen. Een halve appel erbij.
L: 4 boterhammen. 2 met 30+ kaas, 2 met Filet Americain extra mager. Beker melk.
T: Bekertje cottage cheese (Light, Linessa Lidl) met een peer.
D: Stamppot andijvie met spekjes, zonder spekjes :') Misschien wat brokkelkaas er doorheen.
A: 2 blokjes 72% chocolade, beker thee.
S: Filmpje Miles, misschien nog fietsen.

Iemand trouwens ervaring met Cottage cheese? Zag het van de week in de Viva staan, dat het goed voor je was. Is het een soort kwark of iets?
Jop, het is wel lekker, vrij neutraal van smaak.
  maandag 30 januari 2012 @ 11:48:29 #34
54772 Silmarwen
pi_107395787
Zelfs toen ik studeerde was ik om 9 uur echt wel op en klaar. Mijn colleges begonnen vroeger, en later had ik ruim een uur reistijd.

Havermout smaakt eigenlijk naar niet zoveel... Brinta ken je dat? Daarom voeg ik altijd kaneel toe. ;)
pi_107396052
Pappen weigerde ik al als baby en heb het daarna nooit meer geprobeerd ;)

Tja... ik heb ruim vijf minuten reistijd... misschien zit het hem daarin ;) Volgend jaar heb ik een kwartier reistijd, dus dan leer ik wel vroeg op te staan ;)
pi_107397418
Pappen :X :r ......als ik ergens de pest aan heb. Zelfde trauma als Cots. Nu begrijp ik de afkorting van je nickname. :+
Optimist tot in de kist
pi_107397599
Eigenlijk had ik niet nagedacht over de afkorting van mijn nick :P Ineens zag ik het staan en dacht woops ;)

Mijn moeder gaf me boterhammen geweekt in melk, dat accepteerde ik wel. Misschien ben ik daarom zo gehecht aan mijn broodmaaltijden :P
pi_107398315
Brintapap O+
  maandag 30 januari 2012 @ 13:54:25 #39
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107399597
oepsefloeps, een histamine provocatie test gehad vandaag.. en nu blijkt dat ik in de ernstige zone zit wbt longfunctie in verhouding tot histamine..ofzoiets :P

De verpleegkundige zei alles een beetje ongemakkelijk..
zo ging ons gesprek..

zei : waar heb je die broek vandaan? hij staat zo mooi! Mijn dochter is ook best stevig en die kan nooit broeken vinden.. ik denk dat ze ongeveer hetzelfde type figuur heeft als jij..
ik : zucht.. vriendelijk blijven.. bij de Mexx
zei : ja, ze heeft ook hele stevige bovenbenen, net zoals jij!
ik : ;(

zal vast wel goedkomen, ben er nog niet helemaal uit wat dit nu voor mij betekend.

o 1 : vlak voor ik wegging naar het ziekenhuis : klein beetje muesli, klein beetje yoghurt
o2 / t : boterham met rijstballetjes. Van dat soort gepofte rijst maar dan voor op brood
l : tomaten-creme soep met twee boterhammen ( zonder beleg, vind dopen zo lekker! ), een gegrilde paprika.
t : een appel, twijfel over yoghurt of een siepesappel
d : curry met van alles waaronder paksoi, coriander, vegetarische kippenpoten gemarineerd in satemarinade en cocos - naan.
pi_107400067
RM, als je broeken van Mexx aan kunt, is het zo slecht nog niet met je gesteld hoor ;) . Die kleren vallen echt klein.

Wat betekent dat histamine gebeuren voor je dagelijks leven? Sterkte!
Spoilers!
  maandag 30 januari 2012 @ 14:21:56 #41
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107400602
vind je? ik ben dan ook niet echt groot he, 1.65.. maar de maatjes worden wel steeds kleiner :)

en ik heb dus geen idee wat dat histamine gebeuren betekent. Ik weet wat dat ik er sneller benauwd door word ( astma.. ) maar hoe dat vertaald word naar mijn dagelijkse leven, geen idee :P
  maandag 30 januari 2012 @ 14:55:11 #42
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107401784
Ahh, wat een klotegesprek RM! Ik ken de situaties maar al te goed. Ooit stond ik bij de bladen in de supermarkt, stond er een mevrouw naast me: 'Zo, even de nieuwe Viva mama! Leuk hé, zwanger zijn!' Of die keer dat ik bloed ging prikken bij de de bloedprikkers, en dat door een tante van een schoolvriendin werd gedaan. Die het bloedprikformulier pakte en zelf m'n schildklier aankruiste met de woorden: 'Die vink ik er nog maar even erbij, de laatst keer dat ik jou zag was je niet zo als nu.'
pi_107402513
God :') Wat kunnen mensen toch lomp zijn idd.. ;(
My salvation lies in your love..
pi_107402888
Ik heb ook wel eens aan iemand gevraagd hoe veel maanden ze zwanger was.. :@
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 30 januari 2012 @ 15:34:25 #45
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107403125
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:28 schreef seasushi het volgende:
Ga jij je maar even schamen dan _O-
pi_107403225
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:28 schreef seasushi het volgende:
Ik durf nooit iemand te vragen of zij zwanger is :@
  maandag 30 januari 2012 @ 15:41:52 #47
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107403424
Ik ook niet. Ik vraag meestal hoe het gaat met iemand, hoe iemand zich voelt etc.
Als iemand echt zwanger is komt dat er vanzelf wel uit.

Letterlijk en figuurlijk trouwens :')
pi_107403457
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:36 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik durf nooit iemand te vragen of zij zwanger is :@
QFT idd :P

de weegschaal gaf bij aankomst geen verhoging van mijn gewicht!! *O*
al zal dat dan dus wel over 2 dagen komen :P

pi_107403778
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:16 schreef BananaPancake het volgende:
God :') Wat kunnen mensen toch lomp zijn idd.. ;(
Soms vind ik eerlijkheid wel lekker fris voor de verandering. Er blijft altijd zo veel ongezegd en als je te dik bent dan weet je dat zelf toch ook wel? Is toch helemaal niet erg als iemand informeert naar een merk broek omdat haar dochter ook forse bovenbenen heeft? Ik zie dat totaal niet als een belediging oid.

En de keer dat ik op mijn zwangerschap werd aangesproken moest ik alleen maar lachen en de betreffende dame vond het vast veel genanter dan ik.

(ziekenhuis, ik op bezoek bij zwangere vriendin die even naar de wc was en de nachtdienst kwam zich voorstellen en dacht dat ik de zwangere patiënte was 'Je kan het al mooi zien hè, je buikje' )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 30 januari 2012 @ 16:11:47 #50
54772 Silmarwen
pi_107404508
Haha, ik moest ooit voor nieuwe lenzen vroeg die vrouw "Ben je zwanger?" Toen ik begon te lachen en zij rood werd, kon ik haar vertellen dat ik 2 maanden geleden was bevallen. :D
pi_107404750
lunch!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_107406581
Ziet er goed uit barretje!

Ik kwam deze toevallig tegen :')

pi_107408987
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:34 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ga jij je maar even schamen dan _O-
Ik ben een keer in de bus voor iemand opgestaan... Nu durf ik niet meer te gaan staan voor misschien zwangere dames, want de rest van de reis gedroeg die dame zich als een viswijf
pi_107409077
Vandaag de dag:

O. 2 boterhammen kaas
T. Wortelen (stuk of zes)
L. 2 boterhammen met vegapaté
T. Peer
D. Groenteprut (paprika, ui, maïs, linzen) met 2 tortilla's en een likje crème fraîche
T. Als ik nog trek krijg denk ik wat sla en wortelen
pi_107409512
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag de dag:

O. 2 boterhammen kaas
T. Wortelen (stuk of zes)
L. 2 boterhammen met vegapaté
T. Peer
D. Groenteprut (paprika, ui, maïs, linzen) met 2 tortilla's en een likje crème fraîche
T. Als ik nog trek krijg denk ik wat sla en wortelen
Er kan nog wel een stuk fruit bij...2 per dag hè (m.u.v. van zoiets als een banaan). ;)

Hier zo aan de boerenkool met klein stukje worst en magere jus. :9 Daarna magere Optimel yoghurt.
Optimist tot in de kist
pi_107409665
Die kan vanavond nog gegeten worden :)
pi_107409919
ik had gezond zuurkool ingepland, maar ik kreeg het niet weg, ik vond het veel te zuur :')
dus maar 2 boterhammen met pindakaas gesmeerd -O-
pi_107410189
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die kan vanavond nog gegeten worden :)
^O^
Optimist tot in de kist
pi_107410527
zonder al te streng voor mezelf te doen, toch in een maand iets meer dan 6 kg afgevallen *O*
* littledrummergirl does a happy dance :D

ik weet dat het de eerste maand is en veel vocht enzo, maar dat boeit me niet, zes vind ik vet veel :7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_107411414
* littledrummergirl gaat weer terug in lurkstand :@
pi_107411476
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:57 schreef littledrummergirl het volgende:
zonder al te streng voor mezelf te doen, toch in een maand iets meer dan 6 kg afgevallen *O*
* littledrummergirl does a happy dance :D

ik weet dat het de eerste maand is en veel vocht enzo, maar dat boeit me niet, zes vind ik vet veel :7
^O^ ^O^

quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
dat hoeft helemaal niet hoor :N

maandag 30 januari 2012 @ 20:04:32 #62
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107413475
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Soms vind ik eerlijkheid wel lekker fris voor de verandering. Er blijft altijd zo veel ongezegd en als je te dik bent dan weet je dat zelf toch ook wel? Is toch helemaal niet erg als iemand informeert naar een merk broek omdat haar dochter ook forse bovenbenen heeft? Ik zie dat totaal niet als een belediging oid.

En de keer dat ik op mijn zwangerschap werd aangesproken moest ik alleen maar lachen en de betreffende dame vond het vast veel genanter dan ik.

(ziekenhuis, ik op bezoek bij zwangere vriendin die even naar de wc was en de nachtdienst kwam zich voorstellen en dacht dat ik de zwangere patiënte was 'Je kan het al mooi zien hè, je buikje' )
het was ook de intonatie die niet super leuk was, en ik kan normaal veel hebben...maar dit kwetste op de een of andere manier toch best. Ik heb er namelijk keihard mijn best voor gedaan om die 12 kilo kwijt te raken.. en ik ben nog gevoelig voor dat soort opmerkingen.
pi_107413862
Halve kilo lichter *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107414029
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Waarom :? We waren even niet aanwezig ;) , post lekker mee. :*

Net op Journaal 60% van de mannen en 44% van de vrouwen boven de 30 is te zwaar....waar zitten die allemaal op FOK!? : :+
Optimist tot in de kist
pi_107414071
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:12 schreef Sarabi het volgende:
Halve kilo lichter *O*

SPOILER
Die zit er straks weer aan hè?
:+
Optimist tot in de kist
pi_107414221
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Die zit er straks weer aan hè?
:+
Is wel te hopen :Y
pi_107415009
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Is wel te hopen :Y
Bloed heb je nooit genoeg. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 30 januari 2012 @ 20:37:49 #68
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107415047
Bluh, daar ging m'n fiets plan. Moest ineens werken van 5 tot 8. Net pas thuis, eten en nog douchen.

Morgen weer beter :)
pi_107416656
quote:

[..]

:D ik reageer altijd met "nee hoor, ik ben niet zwanger, ik ben gewoon dik!" soms met als toeveogeing (als mensen zich verontschuldigen) "ach, afvallen is minder pijnlijk dan bevallen!"
Kwak
  maandag 30 januari 2012 @ 21:10:45 #70
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107416785
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:D ik reageer altijd met "nee hoor, ik ben niet zwanger, ik ben gewoon dik!" soms met als toeveogeing (als mensen zich verontschuldigen) "ach, afvallen is minder pijnlijk dan bevallen!"
:D

De waarheid als een koe, dat laatste! :+ Edit: gok ik zo, ik heb met beide weinig tot geen ervaring :') :+

[ Bericht 5% gewijzigd door MariaEtcetera op 30-01-2012 21:15:53 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107416873
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:24 schreef Barretje80 het volgende:

dat hoeft helemaal niet hoor :N
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:16 schreef trovey het volgende:

[..]

Waarom :? We waren even niet aanwezig ;) , post lekker mee. :*

ok :@ O+
pi_107417194
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

[..]

ok :@ O+
Mooi, welkom dan maar. *O* Hoe is het je gelukt om die kilo's kwijt te raken...gewoon gezond eten en bewegen of een "speciaal"dieet zoals alleen eiwitten en geen koolhydraten?
Optimist tot in de kist
pi_107417291
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Mooi, welkom dan maar. *O* Hoe is het je gelukt om die kilo's kwijt te raken...gewoon gezond eten en bewegen of een "speciaal"dieet zoals alleen eiwitten en geen koolhydraten?
kleine kickstart gemaakt met eiwitten :P maar dat was ik goed zat na anderhalve week ofzo ( de eieren en de komkommers kwamen mn neus uit, terwijl ik die echt heel lekker vind normaal(, de rest gewoon met goed opletten, wat meer bewegen, maar mezelf gewoon wel af en toe wat gunnen :Y

oh en zwemmen twee keer in de week O+
  maandag 30 januari 2012 @ 21:32:38 #74
54772 Silmarwen
pi_107418033
Meh! Kickfun zat al vol. Dus het werd anderhalf uur cardio + conditie.
pi_107418163
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

kleine kickstart gemaakt met eiwitten :P maar dat was ik goed zat na anderhalve week ofzo ( de eieren en de komkommers kwamen mn neus uit, terwijl ik die echt heel lekker vind normaal(, de rest gewoon met goed opletten, wat meer bewegen, maar mezelf gewoon wel af en toe wat gunnen :Y

oh en zwemmen twee keer in de week O+
Goede manier om het lang vol te houden. ;) Waarschijnlijk zal het nu wat langzamer gaan of is er zelfs kans dat je een tijd stilstaat maar ga gewoon door en als je het even niet ziet zitten gewoon hier gaan zitten klagen, werkt prima. :Y)
Optimist tot in de kist
pi_107418348
quote:

:D geweldig!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 30 januari 2012 @ 21:52:29 #77
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107419044
:D misschien moet ik dat ook maar gaan doen :P ik ben bang dat mijn gewicht gewoon een touchy onderwerp is ;) en idd de waarheid is idd misschien wel te verkiezen boven "nee, meid! Je ziet er echt superslank uittt!"

anyhow..
ik heb op ebay 2 freya bh's gescoord die in de winkel nog 60 euro zijn en daar nog net geen 20 p.s. :D
pi_107419425
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:52 schreef RandomMoron het volgende:

anyhow..
ik heb op ebay 2 freya bh's gescoord die in de winkel nog 60 euro zijn en daar nog net geen 20 p.s. :D
oeeh waar precies O+ ?
  maandag 30 januari 2012 @ 22:15:16 #79
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107420825
quote:

[..]

_O- _O_
  maandag 30 januari 2012 @ 23:30:37 #81
54772 Silmarwen
pi_107424577
Ik moet zeggen dat ik liever beval, dat duurde maar 6 uur. xD
pi_107424792
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:30 schreef Silmarwen het volgende:
Ik moet zeggen dat ik liever beval, dat duurde maar 6 uur. xD
Liposuctie waarschijnlijk ook. :+
Optimist tot in de kist
  dinsdag 31 januari 2012 @ 01:14:41 #83
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107428231
hihi, ik doe wel eens mee met wedstrijden waar je zoiets kan winnen. Was een tijd geleden weer een wedstrijd waar je een cosmetische behandeling naar keuze kon winnen. Was bij de Veronica geloof ik. Ik had gehoopt op een borstverkleining :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 07:15:24 #84
54772 Silmarwen
pi_107429738
Borstverkleining lijkt me ook wel wat. Maar wordt dat niet vergoed? Bij mijn nicht wel iig.

O: Magere yoghurt met handje rozijnen + koffie
T: Hoop dat ik er tijd voor heb. Boterham met rookvlees. + water
L: 2 Boterhammen, 1 rookvlees met komkommer, 1 kip met tomaat + glas melk
T: Grapefruit + thee
D: De dinsdag home-made nasi.
T: Twee rijstwafels met rookvlees

Geen gesport, wel het halve dorp doorwandelen in de vrieskou, naar het stadhuis en de dermatoloog. -.-

Afvallen gaat wel weer lekker ineens. Zo suf, sta je een week stil, dan vliegt het er ineens weer af.
pi_107430463
Hier 2 gebroken nachten :O dus voel er weinig voor om fanatiek te gaan doen :')
Maar misschien ben ik vanavond wel weer uit mijn dipje ...

Vanavond eet ik zelfgemaakte snert.. :9
En de rest vries ik maar in :D
  dinsdag 31 januari 2012 @ 09:00:53 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107430773
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:15 schreef Silmarwen het volgende:
Borstverkleining lijkt me ook wel wat. Maar wordt dat niet vergoed? Bij mijn nicht wel iig.
Ligt heel erg aan je verzekering en in principe moet er een medische indicatie voor zijn. Rugklachten, hernia, extreme hoofdpijn, dat soort dingen. 'Zomaar' een borstverkleining vergoeden doen ze bijna nergens meer :( Bij Fbto moet je btw minimaal 24 maanden de module plastische chirurgie hebben, anders krijg je uberhaupt geen vergoeding :(

Hier gisteren de eerste stagedag gehad en heb bijzonder netjes gegeten...tot ik thuis kwam. Vriendjelief zou me komen halen, dat werd 'm niet, toch weer wel, enz. Uiteindelijk pas om 7 uur thuis en dus werd het snel een kom erwtensoep met een stokbroodje (wel meergranen) met een kwart rookworst erop (in dunne plakjes zegmaar). Niet echt geweldig.

Maaaar, vandaag weer een frisse start :D Ga de hele dag aan m'n naaiprojectjes werken en dan drink ik iig genoeg thee.

Xx!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 09:04:27 #87
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107430832
Ik sta weer stil, nja, het is niet anders!

O: 2 beschuitjes anijshagel, thee.
T: Handje druiven.
L: 2 bruine broodjes met kipfilet/filet americain, beker melk. Een peer.
D: Nog geen idee!
S: 300 kcal verfietsen.
pi_107430855
Ik vind dat wel een goede regel eik van FBTO! :Y
pi_107430890
Hallow, ik sluip hier ook maar eens binnen... Misschien is dit wel mijn extra stok achter de deur ;)

Ik ben sinds een weekje ook bezig met afvallen. Vorige week maandag flink ongesteld en toen was ik het allemaal zo spuugzat, dat ik per direct besloot dat het nu klaar was en dat ik moet afvallen. Bijkomend feit is ook dat een paar van mijn broeken zwaar aan het slijten zijn en ik dus nieuwe moet gaan kopen, maar nu al op zie tegen de koop omdat ik bang ben dat de oude maat niet meer past en dat ik echt, echt, ECHT niet nog een maat groter wil kopen.
Donderdag heb ik de reserve-weegschaal bij mijn mams opgehaald, zodat ik ook het resultaat in cijfertjes kan zien, ipv alleen maar in broek kan voelen :P

Ik ben aan de slag gegaan met het "grip op koolhydraten", in de hoop dat dit mij goed past. En tot nu toe gaat het erg goed! Ook kan ik nu gewoon nog "meedoen" met het avondeten zonder al te veel spannende truuks zodat man en kind er niet onder hoeven te lijden.

Streven is nu 20 kilo eraf, dan zit ik onder de 25 BMI (nu 31) en ik heb een target-broek... als ik die weer aan kan is het ook goed! :Y

Dus uhm, hoi! :W
  dinsdag 31 januari 2012 @ 09:34:31 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107431414
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat wel een goede regel eik van FBTO! :Y
Beetje Off-Topic, maar ik ben vorig jaar pas gewisseld naar Fbto en moet dus ook mét medische indicatie nog een hele tijd wachten, beetje krom, want een hernia/chronische rugpijn behandelen is net zo duur als die operatie...
Edit: Ik zie net dat borstverkleining uit medische indicatie in de basisverzekering zit. Toch eens met m'n arts gaan praten.

OT: Ik ga nu ontbijten :) *schopt zichzelf naar de kast*. Jum, lactosevrije yoghurt met wat kaneelcornflakes (half volkoren) en een halve appel :D

[ Bericht 14% gewijzigd door Tink89 op 31-01-2012 09:52:11 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 09:57:52 #91
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107431874
Welkom Lijnloos! Is het niet lastig vol te houden dat Grip op koolhydraten?

Heb ook het boek overwogen, maar vond het te lastig :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 10:01:48 #92
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107431964
quote:

Geen gesport, wel het halve dorp doorwandelen in de vrieskou, naar het stadhuis en de dermatoloog. -.-

Afvallen gaat wel weer lekker ineens. Zo suf, sta je een week stil, dan vliegt het er ineens weer af.
Al eens gehad..
  dinsdag 31 januari 2012 @ 10:06:24 #93
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107432061
quote:

ik las drop :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_107432192
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:57 schreef Purdey het volgende:
Welkom Lijnloos! Is het niet lastig vol te houden dat Grip op koolhydraten?

Heb ook het boek overwogen, maar vond het te lastig :)
Tnx, en neuh... ik vind het eigenlijk juist erg simpel. Alles met koolhydraten = evil, de rest mag!
Dus brood, pasta, rijst, aardappels, fruit mag allemaal niet (of afstammelingen daarvan) en al het andere ongeveer wel. En 1 uurtje per dag mag je wel wat koolhydraten, dus dat doe ik dan bij het avondeten zodat ik wel ongeveer mee kan eten en ik hou er dan wel wat rekening mee met wat we eten en in dat uurtje dus ook effe wat fruit, zuivel en mijn zo geliefde glaasje cola! Het is echt feest uurtje dan! Het enige lastige vind ik het drinken... ik word in de middag echt gammel van alleen maar koffie, thee of water. Maar dan is het gewoon smachtend tot het colaatje :9~
pi_107434366
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik las drop :@
Volgens mij heb jij ergens zin in ;)
pi_107434478
Oké, de planning van vandaag:

O. 2 boterhammen. Ik zit te twijfelen tussen ei of ham. De uitslag horen jullie straks ;)
T. Worteltjes (sorry, ze zijn zo verslavend lekker :), mijn manier om niet te snoepen).
L. Een middelgrote wrap met kipkerry (gemaakt door vriend) met sla. Het kan ook zijn dat ik twee boterhammen eet. Hangt van de trek, de zin en het moment af ;)
T. Peer
D. Peultjes, met aardappeltjes en een stukje witvis (ik verwen mezelf _O_ favogroente, maar o zo duur)
T. Peer of worteltjes of sla (net waar ik zin in heb)

(dit is toch genoeg)?
pi_107434512
Ondanks het niets doen de laatste tijd en toch wat minder netjes eten toch weer wat afgevallen. Zo blijf ik wel op mijn 'schema'. Alleen vandaag gaat een echte ramp worden. Teveel taart, vlaai etc :')
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:31:01 #98
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107434537
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij ergens zin in ;)
ik heb sowieso trek..
heb geen goed ontbijt gehad ivm geen boodschappen gedaan:

O/T : halve tomaat, 2 partjes la vache qui rit en 2 thin crackers van wasa..
l: broodje voor onderweg
t: een hapje bij het dranklje na de begravenis vanmiddag
d: moeten we nog kopen :D

raar dagje iig! :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:47:33 #99
54772 Silmarwen
pi_107435120
Tussendoortje niet gelukt, ben net pas thuis. Dus kook zo een eitje bij de lunch!

En nee, niet het halve drop doorgelopen. :D

Ik heb altijd gewacht met de borstverkleining omdat ik borstvoeding wilde geven, maar na de geweldige successen (not) bij mijn 2 kids, ga ik een eventuele derde niet eens meer proberen borst te voeden. Maar september eerst eens beginnen met een immunisatie therapie tegen de pollen. En dat is een heel lang traject.
pi_107435600
Mag mijn tickertje trouwens ook in de OP?

http://swlf.lilyslim.com/Cxpap1.png
pi_107436474
quote:

[..]

Nou blijkbaar vond RM het niet zo leuk hè..
Het is meer dat mensen soms niet eens door hebben wat ze allemaal zeggen (dat heeft niet eens zoveel met eerlijkheid te maken), dat vind ik altijd een beetje lomp :')
  dinsdag 31 januari 2012 @ 13:34:14 #102
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107438774
Child, je komt nog niet eens aan de 1000.
Nog 2 boterhammen met ei en ham, bak kwark met fruit! Hoppakee, eten
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107439823
Oke, dan probeer ik er nog wat bij in te proppen
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:56:11 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107441739
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke, dan probeer ik er nog wat bij in te proppen
Als je het gevoel hebt dat je zit te proppen, eet dan gewoon vaker. Als ik 6 boterhammen in 1 keer, prop ik ook. Eet ik er 2 bij 't ontbijt en 4 's middags, dan heb ik niet het gevoel dat ik zit te propppen, omdat ik niet 'veel' in een keer eet.

Overigens moeten er bij jou (net als bij mij) vooral nog wat eiwitten op ja. Waar is de zuivel? En twee boterhammen extra is geen slecht idee. Ham en ei mogen ook best samen op een boterham ;)

Edit: Ideetje: Gooi die peer in een bak met kwark en neem een lekkere yoghurtdip bij de wortels :)
pi_107442084
Geen idee hoe ik er bij kom maar ik heb zo'n trek in pannenkoeken met spek en kaas.... :9~
pi_107442823
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:06 schreef LovelyLady het volgende:
Geen idee hoe ik er bij kom maar ik heb zo'n trek in pannenkoeken met spek en kaas.... :9~
Hou eens op ja. }:| o|O ;)
Optimist tot in de kist
pi_107443229
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Hou eens op ja. }:| o|O ;)
sluit ik mij bij aan...

Ik heb ook lekkere trek, maar ik ga er niet aan toegeven, ik heb het net weer redelijk netjes opgepakt na het weekend, ik wil het niet gaan verknallen..
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:43:39 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107443250
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:43 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

sluit ik mij bij aan...

Ik heb ook lekkere trek, maar ik ga er niet aan toegeven, ik heb het net weer redelijk netjes opgepakt na het weekend, ik wil het niet gaan verknallen..
Ik ook :) Heb m'n ochtendtussendoortje vergeten, maar verder gaat het prima :)

Xx
pi_107443290
Ik heb al de hele dag zin in m'n avondeten, gnocchi met geitenkaas, munt en pijnboompitten. Zal je net zien dat er geen zak aan is.
Spoilers!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:51:42 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107443554
Ik heb nog geen idee wat m'n avondeten is... denk Valess-schnitzels met iets aardappeligs en wortel-appel-salade ofzo.

Xx
pi_107443571
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:43 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

sluit ik mij bij aan...

Ik ook niet
Ik vermaak me wel met mijn snertensoep :9
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb al de hele dag zin in m'n avondeten, gnocchi met geitenkaas, munt en pijnboompitten. Zal je net zien dat er geen zak aan is.
Oeh gnocchi :9 maak je dat zelf?
pi_107443615
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
:9~
Optimist tot in de kist
pi_107444209
Ik ga vanavond aan de kip met appel in roomsaus, met aardappels en savooiekool.

Ben ook wel benieuwd hoe dat smaakt, moet alleen wel zo eens beginnen, ik heb om half 6 een afspraak..
pi_107444395
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:52 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik ook niet
Ik vermaak me wel met mijn snertensoep :9

[..]

Oeh gnocchi :9 maak je dat zelf?
Neuh, zover ben ik nog niet op culinair gebied ;) . Het staat wel op de agenda om het zelf te gaan maken. Maar deze en volgende week staan in het teken van de zeer makkelijke en snelle maaltijden omdat ik nog aan het wennen ben aan mijn medicinen en dan om de haverklap oververhit, duizelig, superdom en verward ben. Mijn vriend helpt wel maar die is na een dag van 12 uur werken ook de snuggerste niet meer als hij thuis is. Plus dat hij een prima souschef is maar als hij zelfstandig aan de slag gaat is de keuken een complete chaos en daar raak ik dan weer oververhit etc van.

Samenvatting: nee, uit een pakje :+ .
Spoilers!
pi_107445263
I
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als je het gevoel hebt dat je zit te proppen, eet dan gewoon vaker. Als ik 6 boterhammen in 1 keer, prop ik ook. Eet ik er 2 bij 't ontbijt en 4 's middags, dan heb ik niet het gevoel dat ik zit te propppen, omdat ik niet 'veel' in een keer eet.

Overigens moeten er bij jou (net als bij mij) vooral nog wat eiwitten op ja. Waar is de zuivel? En twee boterhammen extra is geen slecht idee. Ham en ei mogen ook best samen op een boterham ;)

Edit: Ideetje: Gooi die peer in een bak met kwark en neem een lekkere yoghurtdip bij de wortels :)
k
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik verdeel mijn voeding inderdaad wat meer, anders word ik gewoon een beetje misselijk.

En yoghurtdips zijn best lekker (yoghurt, dille, komijn) dat kan inderdaad wat vaker :) (ik ga er iig morgen gasten mee pesten ;))
pi_107445501
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Neuh, zover ben ik nog niet op culinair gebied ;) . Het staat wel op de agenda om het zelf te gaan maken. Maar deze en volgende week staan in het teken van de zeer makkelijke en snelle maaltijden omdat ik nog aan het wennen ben aan mijn medicinen en dan om de haverklap oververhit, duizelig, superdom en verward ben. Mijn vriend helpt wel maar die is na een dag van 12 uur werken ook de snuggerste niet meer als hij thuis is. Plus dat hij een prima souschef is maar als hij zelfstandig aan de slag gaat is de keuken een complete chaos en daar raak ik dan weer oververhit etc van.

Samenvatting: nee, uit een pakje :+ .
Het was zomeer een vraag want die van de AH vond ik eigenlijk niet te pruimen dus ik wilde het een keer zelf maken :D
De 1 maakt het net weer anders dan de ander dus was op zoek naar een goed receptje
pi_107445871
Ik denk dat ik vandaag nog eens de gezonde hamburgers met zelfgemaakte tzatziki ga maken :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 16:59:12 #118
54772 Silmarwen
pi_107446124
Hmm geen nasi, er is een lampionnen (of champignonnen zoals mijn dochter zegt) tocht in het dorp voor de kinderen ivm de verjaardag van de koningin!~

Dus we eten vroeg en niet zo heul gezond.
Visticks, gebakken krieltjes, capucijners.
pi_107446339
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:59 schreef Silmarwen het volgende:
Hmm geen nasi, er is een lampionnen (of champignonnen zoals mijn dochter zegt) tocht in het dorp voor de kinderen ivm de verjaardag van de koningin!~

Waarom kan je geen nasi maken als er een lampionnentocht is :D ?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:43:40 #120
54772 Silmarwen
pi_107447691
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:03 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Waarom kan je geen nasi maken als er een lampionnentocht is :D ?
Tijd. :D Is om 18:15 en de jongste houdt het niet vol om pas om 19:00 en later te eten, dus aten we vroeg zodat we met zijn allen konden eten. Nu eten we donderdag of vrijdag nasi. Schoonouders en schoonzusje eten altijd mee met nasi. ;)
pi_107448195
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:59 schreef Silmarwen het volgende:

Die krieltjes doe ik altijd in de oven, zonder vet...is dan heel verantwoord en vissticks lust ik niet :P (geen enkel vis) en capucijners zijn juist gezond. :D

Hier spruiten met spekjes (dat is meteen het vlees :') ) en krieltjes uit de oven.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:04:29 #122
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107450363
Vanmorgen zat ik onder de 80 :D
pi_107450710
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:04 schreef RandomMoron het volgende:
*O*
Ik blijf maar hangen op een bepaald gewicht en het lukt niet om eronder te komen, ik begin te vrezen dat bij mij die medische reden het afvallen tegen begint te houden. :X
Optimist tot in de kist
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:25:24 #124
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107451213
Bij mij kwam t denk ik door essay stress tot vier uur vannacht vrees ik. Kon maar niet aan de zes paginas komen.

Heb ook een tijd een plateau gehad en ben toen meer zuivel en vezels gaan eten.. Zo poep :( hoop dat de kilos er alsnog afsmelten :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:48:59 #125
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107452274
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:04 schreef RandomMoron het volgende:
Wat goed! Droomgewicht voor mij O+

Ik heb net 300 kcal verfietst, en naar huis gelopen van m'n werk. Op een of andere manier zit er momenteel enorm de klad in m'n dieet. Ik heb het gevoel dat ik slecht eet, wat niet persé zo is, alhoewel ik betere keuzes zou moeten maken soms. En de weegschaal staat al een week of 3 stil. Of ik kom aan. Mijn uiteindelijke lijstje van vandaag was:

O: 2 beschuitjes anijshagel, beker thee.
T: Beker warme chocomelk light.
L: 1 bruin bolletje met kipfilet, 1 kaascroissant, een peer, een glas dubbel drank.
T: Een muesli reepje. Glas spa&fruit.
D: Spinazietaart met kaas (48+), uien, spinazie ala créme, eieren en bladerdeeg.

Ik had de kaascroissant moeten afslaan, en het diner normaal moeten houden zonder de kaas en bladerdeeg. Dom, puur dom. Why do I keep hitting myself with a hammer? Because it feels so good when I stop..
pi_107452371
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:25 schreef RandomMoron het volgende:
Bij mij kwam t denk ik door essay stress tot vier uur vannacht vrees ik. Kon maar niet aan de zes paginas komen.

Heb ook een tijd een plateau gehad en ben toen meer zuivel en vezels gaan eten.. Zo poep :( hoop dat de kilos er alsnog afsmelten :)
Nog meer vezels en ik ben een boom. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:54:42 #127
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107452553
Purdey, je eet behoorlijk veel koolhydraten, zoete dingen.
Zoiets misschien?

O: 2 volkorenboterhammen kipfilet, melk
T's: fruit, volkoren beschuit met fruit (banaan, aardbei) of kaas
L: 2 volkorenboterhammen met pindakaas en sandwichspread of smeerkaas ofzo
T: zuivel, beschuit met wat zoets, salade met vis/kaas
D: Wat je nu ook doet maar dan dubbel groente, 1 kleine porie pasta/rijst/aardappel en zo'n 100 gram vis, vlees.
T: kwark
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107452719
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:48 schreef Purdey het volgende:
O: 2 beschuitjes anijshagel, beker thee.
T: Beker warme chocomelk light.
L: 1 bruin bolletje met kipfilet, 1 kaascroissant, een peer, een glas dubbel drank.
T: Een muesli reepje. Glas spa&fruit.
D: Spinazietaart met kaas (48+), uien, spinazie ala créme, eieren en bladerdeeg.
Mag ik commentaar leveren? Omdat je zegt stil te staan.

SPOILER: Bij toestemming klikken
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:04:21 #129
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107453011
Thanks voor je input Uniekhoorn :) Ik denk dat ik de koolhydraten best ongemerkt eet.

-Ontbijt: Brood, smoothie, muesli met yoghurt of havermout met melk.

-Tussendoortje 's morgens eet ik vrijwel nooit omdat ik meestal later op sta en er weinig tijd tussen m'n ontbijt en lunch zit.

-Lunch: Vind ik een goede, volkorenbrood met sandwichspread/kipfilet/pindakaas is prima! Wat erbij? Melk? Karnemelk? Sap? Thee?

-Middag tussendoortje vind ik altijd lastig. Maar ik zou bijvoorbeeld meer naturel kwark kunnen eten met wat zoetstof/fruit erdoorheen. Dat vult enorm en is mager :) Nog meer opties?

-Diner: Ik hou niet van gekookte groenten, dat is door het over-voeren uit m'n jeugd echt een ding geworden. Wat zou ik daarmee kunnen doen? Hetzelfde geldt voor gekookte aardappels. Vlees eet ik niet veel, maar een kip/kalkoenfiletje gaat er altijd wel in.

's Avonds: Kwark, bekertje yoghurt, stukje fruit.

Ik ga het even allemaal noteren in m'n dieet-schriftje.

Ik hou van dit topic, ik vind het altijd zo fijn dat iedereen elkaar helpt en steunt *O*
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:07:59 #130
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107453208
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mag ik commentaar leveren? Omdat je zegt stil te staan.

SPOILER: Bij toestemming klikken
Ik vroeg om commentaar, en dat geef je. En je hebt he-le-maal gelijk! Ik kan hier ook echt iets mee. Bedankt!

Klaar met de zelfdestructie :) Zo gaan die 15 kilo er voor juni natuurlijk niet af. Met een beetje pech zitten ze er dan zelfs nog bij.
pi_107453347
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:07 schreef Purdey het volgende:

Klaar met de zelfdestructie :) Zo gaan die 15 kilo er voor juni natuurlijk niet af. Met een beetje pech zitten ze er dan zelfs nog bij.
Ik zag altijd dat het helemaal niet erg is om een keer de mist in te gaan. Als je maar op een bepaald moment aan de rem trekt en weer terug gaat op het juiste pad *O* En graag vóór alle verloren kilo's terug zijn, daar heb je namelijk hard genoeg je best voor gedaan! Die mogen gewoon wegblijven.

Ik heb overigens 2 borden spaghetti carbonara op vanavond terwijl ik mezelf plechtig had beloofd er maar 1 te nemen. Maar ik heb ook 2 uur gewandeld 8-) In de kou.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:18:12 #132
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107453750
Purdey, veel groente kun je natuurlijk ook 'rauw' eten.
En ordinair rode kool met appel, doperwten, wortelen, stamppotjes?

Toch ben je goed bezig, je bent ermee bezig op een gezonde manier, je sport erbij. Dat komt helemaal goed, dat weet ik zeker, je wil is er en je gaat er ook voor, super!
pi_107454398
Ik lees net op de telegraaf een bericht dat het bij afvallen niet uitmaakt waar je verminderd in kcals, als je ze maar verminderd. Een of ander vaag onderzoek bij mensen met obesitas. Zit er een plaatje boven van een dame die op een weegschaal staat en 46kg weegt... Goed uitgezocht plaatje o.O

Vandaag het plan een beetje aangepast:
O. 2 boterhammen, 1 met ei en 1 met ham
T. Peer
L. 2 wraps, 1 besmeerd met kipkerry en sla (homemade) en de ander op
T. Wortelen
D. 300gr peultjes (hmmm), het perfecte stukje vis ;) en aardappeltjes (had er 200gr gekookt, op advies van het voedingscentrum, maar niet opgekregen door de overdosis peultjes en vis :@ die veel lekkerder waren).
T. Peer
T. Worteltjes
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:42:11 #134
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107455100
@Uniekhoorn: Ik vind veel groenten rauw wel lekker. Worteltjes, tomaatjes, bloemkool. En gegrilde courgette. Roerbakgroenten, in een zakje? Dat telt toch ook? En rauwe spitskool vind ik ook lekker.

Morgen op gezonde dingen tocht, kwark en rauwkost!
pi_107455467
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een of ander vaag onderzoek bij mensen met obesitas.
Author Affiliations

1From the Department of Nutrition, Harvard School of Public Health, Boston, MA (RJdS and FMS); the Pennington Biomedical Research Center, Baton Rouge, LA (GAB and SRS); the Channing Laboratory (FMS, VJC, and NML) and Endocrine Division (MSL), Department of Medicine, Brigham and Women's Hospital and Harvard Medical School, Boston, MA; the Laboratory of Biological Modeling, National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases, NIH, Bethesda, MD (KDH); and the National Heart, Lung, and Blood Institute, Bethesda, MD (CML).

Heel vaag onderzoek ja.
pi_107455521
Ik zou ze niet vertrouwen :{w
Ja doei.
pi_107456263
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Author Affiliations

1From the Department of Nutrition, Harvard School of Public Health, Boston, MA (RJdS and FMS); the Pennington Biomedical Research Center, Baton Rouge, LA (GAB and SRS); the Channing Laboratory (FMS, VJC, and NML) and Endocrine Division (MSL), Department of Medicine, Brigham and Women's Hospital and Harvard Medical School, Boston, MA; the Laboratory of Biological Modeling, National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases, NIH, Bethesda, MD (KDH); and the National Heart, Lung, and Blood Institute, Bethesda, MD (CML).

Heel vaag onderzoek ja.
Gezien er over dit onderwerp tientallen onderzoeken zijn gepleegd die elkaar allemaal tegenspreken en er geen specificaties stonden in het bericht is het een vaah onderzoek. En dan kun je allemaal goede instituten noemen, het preciezere onderzoek wordt er niet duidelijker van.

Daarnaast betrof mijn opmerking de compleet niet passende foto bij het bericht.
pi_107456519
Nee, je opmerking betrof het onderzoek ('vaag onderzoek') en daarna het idiote plaatje. Verder is de literatuur op zich best eenduidig betreffende verschillende diëten: alleen de kcal tellen voor het afvallen en dus moet je gewoon iets uitzoeken wat bij je past (qua koolhydraten, eiwitten etc) en wat je kan volhouden. Voor de één zal dat koolhydraatarm zijn en de ander heeft juist wel baat bij koolhydraten.

Misschien moet je het onderzoek eens helemaal lezen voor je iets als vaag bestempelt van enorm gerenommeerde instituten :) (wel even wachten tot maart, want het kost nu nog 40 dollar).
pi_107456763
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:10 schreef Isabeau het volgende:
Nee, je opmerking betrof het onderzoek ('vaag onderzoek') en daarna het idiote plaatje. Verder is de literatuur op zich best eenduidig betreffende verschillende diëten: alleen de kcal tellen voor het afvallen en dus moet je gewoon iets uitzoeken wat bij je past (qua koolhydraten, eiwitten etc) en wat je kan volhouden. Voor de één zal dat koolhydraatarm zijn en de ander heeft juist wel baat bij koolhydraten.

Misschien moet je het onderzoek eens helemaal lezen voor je iets als vaag bestempelt van enorm gerenommeerde instituten :) (wel even wachten tot maart, want het kost nu nog 40 dollar).
ik vond het rapport over obesitas van de gezondheidsraad ook erg interessant. het enige verschil daarin was dat een koolhydraatarm dieet in eerste instantie voor meer/sneller gewichtsverlies zorgde en een positief effect had op de bloedsuiker, maar dat uiteindelijk er geen verschil was tussen het resultaat van methodes op de langere termijn.
Kwak
pi_107456785
Mijn opmerking betrof het onderzoek niet. En daarnaast, dit soort onderzoeken worden voortdurend gehouden, met verschillende uitkomsten. Natuurlijk moet een mens luisteren naar zijn lichaam, maar daar ging mijn opmerking niet over :)

En ik heb al gratis toegang tot het onderzoek ivm mijn studie.
pi_107458502
Avondeten was inderdaad een afknapper. Witte wijn icm geitenkaas maakt zuur eten :(. Gnocchi van de Jumbo was prima te eten.
Spoilers!
pi_107460773
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:42 schreef Purdey het volgende:
@Uniekhoorn: Ik vind veel groenten rauw wel lekker. Worteltjes, tomaatjes, bloemkool. En gegrilde courgette. Roerbakgroenten, in een zakje? Dat telt toch ook? En rauwe spitskool vind ik ook lekker.

Morgen op gezonde dingen tocht, kwark en rauwkost!
Spitskoolsalade: dressing maken met een beetje olie en knoflook, gewelde rozijntjes en dat allemaal mengen :)
pi_107468792
Mag ik meedoen? :) Heb iig al een sticker gemaakt! :)

Ik ben JD, 21 jaar.
Ik ben ooit al 12 kilo afgevallen (van 88 naar 76), maar ik zit nu weer op 86 zoals je ziet.
Struikelblokken: Onregelmatig eten (soms pas om 2 uur ontbijten), maaltijden over te slaan om te snoepen (voornl in menstruatieperiodes) en veel frisdranken/suikers.
Sporten doe ik al voldoende (zo'n 3x id week fitnessen en de overige dagen paardrijden) :)
-
  woensdag 1 februari 2012 @ 09:48:24 #144
54772 Silmarwen
pi_107469905
O: yoghurt met een klein handje rozijnen + thee
T: 2 rijstwafels met beetje jam (zoete trek!!!) + thee
L: 2 boterhammen, 1 met kip 1 met rookvlees, wat wortels + glas melk
T: grapefruit + thee
D: Gehaktrol (kleine) + gekookte aardappels + komkommer/tomaat salade + sperzieboontjes
S: Bodycombat
T: bakje vruchtenyoghurt + thee
pi_107470151
O: brinta met een beetje suiker :9
T: wortel
L: muesli met een appel en magere yoghurt met kaneel
T: volkorenboterham met grilworst en een appel
D: drumsticks met ? en salade
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:04:29 #146
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107470218
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:48 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wat goed! Droomgewicht voor mij O+

Dat is voor mij 65, dus ik heb nog wel even te gaan :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:24:15 #147
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107470679
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:04 schreef RandomMoron het volgende:

[..]

Dat is voor mij 65, dus ik heb nog wel even te gaan :)
65 zou voor mij een überdroomgewicht zijn. Maar ik wil het even realistisch houden. Zodra ik de 80 heb bereikt, zien we wel waar het schip verder strand :)

O: Grote beker smoothie met magere yoghurt, brinta, havermout, lijnzaad, frambozen en 1 uitgeperste sinaasappel. Ontbijtbiscuitje erbij voor de bite.
L: 2 bruine bolletjes met kipfilet, beker melk.
T: Bakje kwark, een peer.
D: Sperziebonen, zilvervliesrijst, kalkoenfiletje.
A: Een appel, bekertje activia.
S: Vanmiddag een Mile proberen, 300 kcal fietsen.

Ondanks m'n eetgewoontes van gisteren 4 ons afgevallen. Dus er zit weer schot in, ik merk dat ik er dan ook weer meer 'zin' in heb :)

Even een vraagje aan Tink trouwens, jij had vorige week een lauwwarme maaltijdsalade gemaakt met die gevulde pasta van de Appie, uit de 1+1 gratis weken. Heb je toen 1 pak per 2 personen gebruikt? En wat heb je er nog meer doorheen gedaan? Heb nog 2 pakken in de vriezer liggen ;)
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 februari 2012 @ 10:25:54 #148
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107470713
O - shake van 200ml karnemelk, kleine banaan, 4 eetlepels brinta en theelepel honing :9
T - koffie verkeerd, blue berry muffin
L - 4 sneden bruin, beleg?, thee
T - koffie verkeerd, appel?
D - preistamppot oid
T - thee

Vanavond met mijn voeten tussen de vissies en vanmiddag bloedgeven...
pi_107470852
Ik heb gisteren een masterhoofdpijnaanval gehad. Ik ben er nog steeds beroerd van. Ik ga mijn best doen, maar gezien misselijkheid, weet ik niet of alles gaat lukken.

O. 2 boterhammen pindakaas
L. 2 boterhammen vegapaté
T. Peer
T. wortelen, komkommer yoghurtdip
D. Mie met wokgroente en garnalen
T. Peer
pi_107470859
O: 5 volkoren crackers met Hutenkase
T: Appel
L: 4 volkoren crackers met kaas
T: handje droge cornflakes
D: Wat de pot schaft.

Verder water drinken (frisdrank vanaf vandaag niet meer).
Net gewandeld, zo meteen paardrijden/stalwerkzaamheden doen en vanavond BodyAttacken.
-
pi_107470926
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:32 schreef JustDreamy het volgende:

Net gewandeld, zo meteen paardrijden/stalwerkzaamheden doen en vanavond BodyAttacken.
Volgens mij is dat heel erg weinig. Probeer meer fruit te eten en brood....
pi_107470989
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:32 schreef JustDreamy het volgende:

Crackers en cornflakes zijn niet echt voedzame producten, ook erg veel kaas in je lijstje. Kijk eens naar andere lijstjes en probeer niet te eenzijdig te eten. Kies bijvoorbeeld eens voor muesli/smoothie/brinta/ei oid.
pi_107471068
Ik ga natuurlijk wel meer varieren uiteindelijk, maar dit is dag 1 van mijn dieet iig!
Morgen zal ik kipfilet doen op brood id ochtend, en mandarijnen meenemen bijvoorbeeld.
Wel bedankt voor het erop wijzen ;)
-
pi_107471105
Ik vind niet dat er te veel kaas op het lijstje van JD staat, huttenkase is vet- en calorievrij. Je kunt het eigenlijk geen kaas noemen. Juist daarom krijgt ze zeker te weinig voedingsstoffen binnen, vooral als er hard gewerkt en gesport wordt. Die 4 plakjes kaas bij de lunch moet echt wel kunnen hoor.
Spoilers!
pi_107471357
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind niet dat er te veel kaas op het lijstje van JD staat, huttenkase is vet- en calorievrij. Je kunt het eigenlijk geen kaas noemen. Juist daarom krijgt ze zeker te weinig voedingsstoffen binnen, vooral als er hard gewerkt en gesport wordt. Die 4 plakjes kaas bij de lunch moet echt wel kunnen hoor.
Ik zou het toch echt vervangen met een paar plakken brood met basterdsuiker. De mens is niet gemaakt om melkproducten te nuttigen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 februari 2012 @ 10:53:20 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107471401
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:51 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik zou het toch echt vervangen met een paar plakken brood met basterdsuiker. De mens is niet gemaakt om melkproducten te nuttigen.
Niet iedereen is lactose-intolerant...
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2012 @ 11:03:14 #157
70532 loveli
N
pi_107471700
Gaat niet alleen om lactose, maar ook caseine (melkeiwit). Dat is een vrij groot molecuul en lastig te verteren.
crap in = crap out
pi_107471782
Dus we zouden geen zuivel meer moeten eten?
Spoilers!
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:13:50 #159
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107472012
En daar gaan we weer. De mens is niet gemaakt voor zuivel, voor vlees en ook niet voor planten. En iedereen doet het hier verkeerd. We weten het nu wel.
pi_107472041
Laat je niet zo opfokken door die Patsermaus joh ;)
pi_107472131
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zitten toch echt 100 calorieen en 4,3g vet per 100 g dus calorie en vetvrij zeker niet. Betekent niet dat het niet gezond is maar 5 crackers met hetzelfde en dan nog eens 4 crackers met kaas noem ik best veel kaas en niet gevarieerd genoeg.
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:38:22 #162
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107472755
quote:
17s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:17 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Zitten toch echt 100 calorieen en 4,3g vet per 100 g dus calorie en vetvrij zeker niet. Betekent niet dat het niet gezond is maar 5 crackers met hetzelfde en dan nog eens 4 crackers met kaas noem ik best veel kaas en niet gevarieerd genoeg.
ik vind zo veel crackers sowieso niet gezond :@ eet toch gewoon een boterham!!
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:42:01 #163
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107472874
:9~ Lijstje vandaag:
O: yoghurt met ontbijt granen,
t: 3 thin-crackers van wasa
l: salade met 2 boterhammen
t: 1 stuks fruit
t: 1 stuks fruit
S: 1,5 uur Yoga
D: maaltijd salade met kalfs oestertjes :9~

gister goed boodschappen gedaan.. dus we kunenn weer gezond eten :D

lijstje van gister was wel wat vreemd:
o: halve tomaat
t: 2 partjes la vache qui rit, 3 thin crackers
l: bruin broodje met parma ham
t: evergreen ( jaja.. ik weet, maar dat was het enige wat ik extra mee kon nemen)
t: appel
d: couscous met 2 ons groenten en 100 gram kip. daarnaast een komkommer/fetta/rode ui salade :9~
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:56:25 #164
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107473365
Haha, mijn ideale gewicht volgens de dokter zou zo rond de 59 - 61 zijn, bij 70 is mijn bmi weer in de gezonde range, dus dat is wel mijn 1e doel. 70 kg, en dan kijk ik verder voor de laatste vijf. Maar gezien het feit dat die 1e 12 op zich relatief makkelijk gingen +/~ 2 per maand, hoop ik dat t gewoon rustig doorgaat.
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2012 @ 12:22:39 #165
70532 loveli
N
pi_107474251
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dus we zouden geen zuivel meer moeten eten?
Zure zuivel is beter, die zijn beter te verdragen (kaas, yoghurt, kwark). Zoete zuivel (melk, vla) is minder goed.

Maar hou het leuk, militaristisch zuivel mijden is geen zak aan.
crap in = crap out
pi_107474519
Zijn er hier meer die met enige regelmaat (minimaal 1 keer per week) een keer zondigen inplannen? Of proberen jullie je zo structureel mogelijk aan je dieet / eetwijze te houden?

Ik merk dat ik het niet red zonder me af en toe een beetje te buiten te gaan. Vanavond stomweg een ongezonde maaltijd, daar kan ik me - eigenlijk al vanaf gisteren - enorm op verheugen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_107474600
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:30 schreef Sometimes het volgende:
Zijn er hier meer die met enige regelmaat (minimaal 1 keer per week) een keer zondigen inplannen? Of proberen jullie je zo structureel mogelijk aan je dieet / eetwijze te houden?

Ik merk dat ik het niet red zonder me af en toe een beetje te buiten te gaan. Vanavond stomweg een ongezonde maaltijd, daar kan ik me - eigenlijk al vanaf gisteren - enorm op verheugen.
Nouja inplannen niet echt, maar ik weet dat ik op zondag een minder strak regime hanteer :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:40:27 #168
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107474811
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:38 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik vind zo veel crackers sowieso niet gezond :@ eet toch gewoon een boterham!!
Ik merk vooral bij crackers dat het lang niet zo goed vult als een boterham. En qua kcal is het ook verwaarloosbaar. Een volkoren cracker is 60, een volkoren boterham rond de 80/85. Voor je stoelgang is brood ook veel beter, crackers zijn vrij hard, bevatten weinig vocht.
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:41:31 #169
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107474843
quote:
17s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:33 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Nouja inplannen niet echt, maar ik weet dat ik op zondag een minder strak regime hanteer :)
Eén dag per week mag je inderdaad afwijken van het normale. Dat betekent niet dat je je scheel moet eten aan junkfood, maar vooral met het diner kan het heel fijn om het even los te laten :)
pi_107474861
Even bijgelezen; de topics gaan nogal snel.
quote:
Het komt op neer dat ik een weekenddag zondig en dat zit 'm dan vooral in drank en maaltijden waar ik niet op de voedingswaarde van de ingrediënten let.

Gisteren (en dat kon beter):
O 2x snee rogge met kipfilet en bieten/augurkensla
T 2x snee rogge met 20+kaas, ajvar en tomaat
L haverbol met ene kant gerookte zalm en komkommer, andere kant boter, runderrookvlees, 20+kaas en tomaat
D vegetarische pizza met verse oregano
T 2 minneola's
B anderhalf uur sportschool en anderhalf uur fietsen

Vandaag
O halve haverbol met mosterd, 20+ kaas/runderrookvlees en snee rogge met kipfilet en biet/augurksla
L restje vegetarische pizza; appel
T roggebol met mosterd en komkommer; 1/2 kipfilet & 1/2 30+ kaas
D tortilla met chorizo en tomaat; sla/komkommer/tomaat/paprika
B half uurtje hardlopen; half uurtje fietsen

[ Bericht 0% gewijzigd door CelasV op 01-02-2012 12:49:48 ]
pi_107474904
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:13 schreef Purdey het volgende:
En daar gaan we weer. De mens is niet gemaakt voor zuivel, voor vlees en ook niet voor planten. En iedereen doet het hier verkeerd. We weten het nu wel.
En daarom zijn we gelukkig en dik ;)
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:33:52 #172
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107476360
quote:

ik vind het sowieso lastiger in het weekend om me aan de structuur te houden..
ik probeer nu ook alleen maar wijn te drinken in het weekend ipv ook doordeweeks ( neuh, geen alcoholist hoor ;) )

vandaag goed bezig volgens beck: extra beweging!! "al" 3 keer de trap opgelopen naar de 4e verdieping.. de lift heeft niks meer aan mij!!! :{w *)
pi_107476450
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:33 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik vind het sowieso lastiger in het weekend om me aan de structuur te houden..
Bij mij zit het probleem in de dagen en avonden dat ik thuis ben. Wanneer ik moet sporten heb ik een extra motivatie om niet te overdrijven met eten (sport minder prettig met een volle maag).

Bij een weekenddag is dat nóg moeilijker.
Tenzij er leuke dingen op de agenda staan.
It was delicious.
pi_107476616
Ik heb niet zoveel trek vandaag :@
Misschien doet warm eten vanavond nog wonderen
gewoon simpel dopewten wortels krieltjes en een gehaktbal
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:46:31 #175
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107476815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:36 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Bij mij zit het probleem in de dagen en avonden dat ik thuis ben. Wanneer ik moet sporten heb ik een extra motivatie om niet te overdrijven met eten (sport minder prettig met een volle maag).

Bij een weekenddag is dat nóg moeilijker.
Tenzij er leuke dingen op de agenda staan.
Tsja,
ik werk "gewoon"5 dagen in de week.. dus dan is er ritme:
08.00 ontbijt
10.30 tussendoortje
12.00 lunch
15.00 tussendoortje
19.00 diner

verder ligt er op mijn buro altijd wel fruit, en de crackers zijn hier ook voorhanden.
thuis ( in het weekend) heb ik geen fruit ( doe op dinsdag meestal boodschappen, en eet alleen fruit in het weekend, dan is het al verpieterd)
bovendien is het ritme in het weekend meer:
10.00 wekker
11.00 ontbijt
13.00 uit bed ( :@ )
15.00 lunch ( als we het niet vergeten tenminste! )
18.00 diner

Dit levert dan 's avonds, na het eten wel vreet-buien-behoeftes op .. het scheelt dat de voorrraad kast dan vrijwel leeg is ;)

compleet anders dus.. eerst maar eens ontbijt-lunch-diner instellen in het weekend.. dan nog de tussendoortjes er in bouwen :D
pi_107477950
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Tsja,
ik werk "gewoon"5 dagen in de week.. dus dan is er ritme:
08.00 ontbijt
10.30 tussendoortje
12.00 lunch
15.00 tussendoortje
19.00 diner
Ik 4 dagen, maar in die 4 dagen is het ritme wel gelijk aan dat van jou.

quote:
verder ligt er op mijn buro altijd wel fruit, en de crackers zijn hier ook voorhanden.
thuis ( in het weekend) heb ik geen fruit ( doe op dinsdag meestal boodschappen, en eet alleen fruit in het weekend, dan is het al verpieterd)
Ik heb fruit bij me, dat zijn bij mij de tussendoortjes. Verder alleen wat kauwgom voor als ik echt iets te kauwen moet hebben. Komt maar heel weinig voor (1 a 2 keer per week).

Thuis ligt tegenwoordig wel het nodige fruit, maar eet het dus alleen als gepland tussendoortje.

quote:
bovendien is het ritme in het weekend meer:
10.00 wekker
11.00 ontbijt
13.00 uit bed ( :@ )
15.00 lunch ( als we het niet vergeten tenminste! )
18.00 diner

Dit levert dan 's avonds, na het eten wel vreet-buien-behoeftes op .. het scheelt dat de voorrraad kast dan vrijwel leeg is ;)

compleet anders dus.. eerst maar eens ontbijt-lunch-diner instellen in het weekend.. dan nog de tussendoortjes er in bouwen :D
Oef, dat is wel een heel vrij schema. Mijn weekendritme verschilt niet heel veel van de normale week, alleen ben ik wel een stuk vatbaarder voor verleidingen. Doordeweeks heb ik eigenlijk alleen in de avond echt vreetbui-behoeftes (waar ik dus soms bewust - en soms niet bewust :@ ) aan toegeef.
In het weekend gaat dat de hele dag door.
It was delicious.
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:23:22 #177
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107478099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:19 schreef Sometimes het volgende:
Oef, dat is wel een heel vrij schema. Mijn weekendritme verschilt niet heel veel van de normale week, alleen ben ik wel een stuk vatbaarder voor verleidingen. Doordeweeks heb ik eigenlijk alleen in de avond echt vreetbui-behoeftes (waar ik dus soms bewust - en soms niet bewust :@ ) aan toegeef.
In het weekend gaat dat de hele dag door.
het is heel simpel:
als je te weinig (voedzaams) gegeten hebt overdag dan krijg je 's avonds vreetbuien..
dat gebeurt mij ook :Y
alleen is er niks in huis.. en als er niks is, dan ga je het ook niet eten :)
pi_107478273
Ik heb nu een vreetbui. Gelukkig gedroogd fruit in huis, neem dat wel :9

Mijn rug blijft een rot verhaal. De neurochirurg wil nu niet opereren, dus moet bezig blijven en hopen dat het vanzelf weggaat. Gelukkig gaat het wel iets beter.

En oh, ik blijf afvallen *O*
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:28:02 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_107478310
quote:

Ja, hier. Alleen mijn regelmaat is niet minimaal 1 keer per week, maar 1 dag (avond) in de veertien dagen. Dan mag ik alcohol drinken en een vettige hap eten.
Voorheen was ik al veel eerder de mist in gegaan, omdat ik mijzelf eigenlijk niets toeliet, maar die ene dag in de twee weken maakt toch een wereld van verschil :D
Het stomme is wel, je leeft er een beetje naartoe, en de dag na het zondigen voel ik me compleet vertieft. Mijn lichaam vindt alcohol en vet gewoon veel onplezanter dan voorheen :')
disclaimer
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:28:27 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107478327
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:24 schreef Purdey het volgende:
Even een vraagje aan Tink trouwens, jij had vorige week een lauwwarme maaltijdsalade gemaakt met die gevulde pasta van de Appie, uit de 1+1 gratis weken. Heb je toen 1 pak per 2 personen gebruikt? En wat heb je er nog meer doorheen gedaan? Heb nog 2 pakken in de vriezer liggen ;)
Jups, 1 pak voor twee personen en dan aanvullen met lekkere salade *wij nemen van rucola of eikenbladsla ofzoiets* en dan gooi ik er meestal nog geroosterde pijnboompitjes, twee lepels (of iets meer) groene pesto en een beetje parmezaan overheen. Smaakt prima :D

Hier een vreemde dag:

O: 3 boterhammen met kipfilet, rundvlees en een met een heel klein beetje pindakaas. Vergeten te drinken.
S: Naar de markt en terug lopen (da's toch 2 keer 30 minuten door de kou).
T: Een stroopwafel van de markt, maar dan met een heel klein pietsiebeetje stroop *dat mannetje van de kraam noemt het de light-variant, maar volgens mij is er niks lights aan). Grote beker thee.
L: 4 boterhammen. 2 kipfilet, 2 30+kaas en lekker dikke plakken komkommer. Glas sap.
T: Mag zometeen een appel uit de magnetron met wat kaneel.
D: Aardappel-Anders met geroerbakte puntpaprika's.
S: Vakantiekoffer inpakken, dus trap op, trap af de hele middag.

En over de zondig-dag: Ik probeer dat niet in te plannen, maar laat het op me af komen. Ik heb inmiddels de discipline om nee te zeggen tegen verleiding en kan dan extra genieten van een warme stroopwafel. Als ik het inplan, heb ik de hele tijd het gevoel dat het 'moet' omdat het mijn zondig-dag is.

Xx!
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:45:43 #181
54772 Silmarwen
pi_107478990
Hmmm ik drink in het weekend weleens een wijntje ofzo, maar ik heb geen ingeplande vette hap ofzo. Ik lunch op zondag wat ongezonder, en eet op zaterdag 1 boterham meer tijdens de lunch.

Ik ga zaterdag Japans eten en naar de bioscoop. Dan neem ik gewoon waar ik zin in heb bij het restaurant, en dat is toch liever vis. :+ Plus muntthee want ik rij, dus geen alcohol. En tijdens de film een kleine bak popcorn en een cola light of water.

In maart 2 keer uiteten, 1 keer een 3 gangen verassingsmenu. De calorieen gaan denk ik in de wijn zitten. xD En een keer naar Sakura in Scheveningen, dan kies ik voor het vis menu, maar het blijft veel. Neem dan geen middag tussendoor, anders zit ik na het voorgerecht al voor. Dan zal ik wel wat glaasjes saké drinken. :D

Verder gebeurt het weleens dat we patat eten 1 keer in de 2 weken. Dan neem ik een kleine patat en maak ik er sla bij, soms een kroketje. Ik probeer gewoon de gezondere keuzes te maken. Zin in pizza? Zelf pizza maken met meegranen deeg, gezond beleg en weinig kaas. Zin in patat? Aardappeltjes in partjes snijden, wat kruiden en olijfolie en 30 minuten op 200 graden in de oven, paneer ze in wat bloem en ze zijn super knapperig. Hamburgers kun je zelf maken. Meergranen bolletje, mager gehakt, wat avocado en sla enzo.

Op deze manier heb ik ook niet het gevoel dat ik lijn, maar gewoon gezonder eet. :D
pi_107479183
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

het is heel simpel:
als je te weinig (voedzaams) gegeten hebt overdag dan krijg je 's avonds vreetbuien..
dat gebeurt mij ook :Y
alleen is er niks in huis.. en als er niks is, dan ga je het ook niet eten :)
Ik eet wel genoeg, ook in het weekend. De trek zit bij mij op die momenten tussen mijn oren.

En ik haal ook niets in huis, maar dat is geen zaligmakende oplossing. De supermarkt is nooit ver weg en de telefoon ook niet.
It was delicious.
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:53:47 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_107479255
ik ben er van overtuigd dat het succes van je aanpak heel erg afhangt van wat voor soort "dikkerd" je bent. Een snoeper, een snacker, een overeater of, in mijn geval, een luie zuiper. ( :') )
Ik dronk voorheen 2-3 avonden in de week bier, en aangezien ik weinig remmingen meer heb als ik twee flesjes op heb, resulteert dat al gauw in tien tot vijftien flesjes bier op 1 avond. Van bier word ik lui en moe en krijg ik zin in vettigheid ---> nog verder van huis.
Ik heb toen uitgerekend wat ik per week aan extra kcals binnen kreeg door alcohol. Vijfduizend ongeveer. Per week!
Dus voor mij werkt zo'n "zondigdag" juist perfect. Geeft me een duidelijke richtlijn en ik hoef ook niet meer te twijfelen of ik 1 drankje aandurf :') ik pak het gewoon niet.
disclaimer
pi_107479268
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, hier. Alleen mijn regelmaat is niet minimaal 1 keer per week, maar 1 dag (avond) in de veertien dagen. Dan mag ik alcohol drinken en een vettige hap eten.
Voorheen was ik al veel eerder de mist in gegaan, omdat ik mijzelf eigenlijk niets toeliet, maar die ene dag in de twee weken maakt toch een wereld van verschil :D
Het stomme is wel, je leeft er een beetje naartoe, en de dag na het zondigen voel ik me compleet vertieft. Mijn lichaam vindt alcohol en vet gewoon veel onplezanter dan voorheen :')
Herkenbaar.
De volgende ochtend merk ik ook meestal wel dat ik veel (en/of verkeerd) gegeten heb. Niet zozeer aan de weegschaal, maar minder energie / lusteloos en ik heb het wat sneller warm bij het ochtendritueel.
It was delicious.
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:55:08 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_107479303
oh, en als ik 's avonds trek krijg ga ik gewoon een uur lopen, daarna ben ik bekaf en val ik zo in slaap :D
disclaimer
pi_107479310
Drinken doe ik gelukkig niet, hou er ook niet zo van (OK, biertje als het heel warm is).
Krijg dan inderdaad wel trek in hartige dingen (sowieso mijn zwakke plek).
It was delicious.
pi_107479854
Nah ik drink wel veel op zaterdag maar ik dans nog harder dus dat is meestal wel in balans :D

Geen idee waar het bij mij in zit, hoewel ik denk dat het de beweging door de week is. Ik werk 60 uur per week achter een computer, tsja...
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:18:09 #188
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107480097
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Jups, 1 pak voor twee personen en dan aanvullen met lekkere salade *wij nemen van rucola of eikenbladsla ofzoiets* en dan gooi ik er meestal nog geroosterde pijnboompitjes, twee lepels (of iets meer) groene pesto en een beetje parmezaan overheen. Smaakt prima :D
Nou, dat wordt dan 1,5 pak hier. Van de week parmezaanse kaas, pijnboompitjes en pesto meenemen. Zag ook dat alle sla bij de Appie 1,00 is, waaronder ook de Rucola. Top! Nu al zin in!
Bedankt Tinkie :*
pi_107482510
Ik heb mijn handje cornflakes voor nu even vervangen voor yoghurt met fruit, cornflakes voeden toch wat te weinig. Is fijn als je 'lekkere' trek hebt om tussendoor een handje van te eten, maar had nu toch wel echt behoefte aan meer. (door de kou mss? en heletijd op stal bezig geweest)
Ben wel slecht bezig, heb nog geen druppel gedronken vandaag kom ik nu achter!
Vanavond heb ik pasta, maar dat is toch wel goed icm sporten erna?
-
pi_107482831
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben er van overtuigd dat het succes van je aanpak heel erg afhangt van wat voor soort "dikkerd" je bent. Een snoeper, een snacker, een overeater of, in mijn geval, een luie zuiper. ( :') )
Ben ik gedoemd omdat ik al die types ben? :'(

:W Stormqueen! :*
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:34:01 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_107482892
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D Het maakt de uitdaging opzeker interessant denk ik :7
En hai Isa! Long time no see!
Ik heb eindelijk de smaak echt te pakken, na jarenlang halfslachtig aan te rommelen.
Jammer dat ik mezelf tot 100 kilo heb laten groeien onderwijl :')
disclaimer
pi_107482911
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb eindelijk de smaak echt te pakken, na jarenlang halfslachtig aan te rommelen.
ik herken mezelf ook in al die types, halp :')
pi_107482986
Ik heb net een chococroissantje gegeten :o ! Geen idee waarvan ik last heb maar ik had mijn T's en L en alles al voor 13:00 uur op. Had zo'n trek! Het feit dat de bakker hiernaast ligt werkt dan ook niet zo mee haha Dus ik heb eraan toegegeven, geen toetje voor mij :+
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:37:15 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_107483013
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:34 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik herken mezelf ook in al die types, halp :')
Tsja, we zijn natuurlijk niet vanzelf vetlellen geworden :9 *O* O+
disclaimer
pi_107483038
Mirjam! Ik ga wrsch morgen of overmorgen de stad in, maar ik heb 't merk en de kleur opgeschreven, zodra ik meer weet hoor je 't! :Y
Ja doei.
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:38:26 #196
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107483060
Ik ben geen luie zuiperd, jeeeeej *O*
pi_107483092
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tsja, we zijn natuurlijk niet vanzelf vetlellen geworden :9 *O* O+
:')
pi_107483097
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
Mirjam! Ik ga wrsch morgen of overmorgen de stad in, maar ik heb 't merk en de kleur opgeschreven, zodra ik meer weet hoor je 't! :Y
O+
pi_107483286
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:34 schreef Stormqueen het volgende:

Het gaat bij mij ook prima hoor ;) Zolang ik maar niet met 'een dieet' bezig ben of mezelf uithonger en regelmaat in mijn eetpatroon heb en alle tussendoortjes gezond hou wil het geweldig *) Alleen heb ik wel ervaring genoeg om te denken: voor hoe lang gaat dit nu weer goed? :')
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 februari 2012 @ 16:45:22 #200
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107483320
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Och, gedoemd... Ik noem het liever levensgenieter ;)
pi_107483488
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:45 schreef Sjeen het volgende:

Och, gedoemd... Ik noem het liever levensgenieter ;)
Ik heb wel ontdekt dat lijnen zoals ik dat hier veel zie echt niets voor mij is. :N Dat wordt niks.
Ik wil gewoon kunnen bakken en koken waar ik zin in heb. (en dat klinkt erger dan het is, maar mijn valkuil zat nooit in de maaltijden, maar alles daar tussen in :+ )
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:52:26 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_107483604
Ik heb m'n vriend ook een beetje vetgemest zodat we het nu samen kunnen doen, scheelt ook erg veel moet ik zeggen :Y
disclaimer
pi_107483684
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb m'n vriend ook een beetje vetgemest zodat we het nu samen kunnen doen, scheelt ook erg veel moet ik zeggen :Y
Gaat hij ook mee sporten? Want dat krijg ik niet voor elkaar :D
Die van mij is ook aardig aangekomen sinds we samen wonen :@ Mea culpa!
pi_107483712
ook al zo herkenbaar :D
feeders :7
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:55:30 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_107483728
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gaat hij ook mee sporten? Want dat krijg ik niet voor elkaar :D
Die van mij is ook aardig aangekomen sinds we samen wonen :@ Mea culpa!
ik sport niet. We wandelen drie tot vier keer per week een kilometertje of zes, zeven.
En veel fietsen :Y
disclaimer
pi_107483878
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:55 schreef Stormqueen het volgende:

ik sport niet. We wandelen drie tot vier keer per week een kilometertje of zes, zeven.
En veel fietsen :Y
Dat wandelen lukt me al niet! Nog geen 10 minuten.
pi_107483886
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:55 schreef Mirjam het volgende:
ook al zo herkenbaar :D
feeders :7
Die van jou is behoorlijk afgevallen :P
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:01:47 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_107483942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat wandelen lukt me al niet! Nog geen 10 minuten.
:D het is echt heel gezellig, we praten nu meer dan ooit (voorheen zat er 1 met de afstandsbediening en 1 met de laptop op de bank :')). En het is wat beter te combineren met werk, hij is vaak pas na zevenen thuis, dan moeten we nog eten, en vooraleer je eten een beetje gezakt is heb je echt geen tijd of zin over om nog te gaan sporten :N
disclaimer
pi_107484131
:W Stormqueen, jij hier ook weer?

Ik geef mijzelf in het weekend wat meer ruimte, maar merk ook wel dat ik het ergens zonde vind. Zaterdag veel chocola ed. gehad, en die zie ik nu pas niet meer terug op de weegschaal... En ik wil juist verder omlaag! Maar ik blijf het wel af en toe doen, gewoon om het vol te kunnen houden.

Voor mij werkt het nu heel goed dat ik 2 keer in de week naar de sportschool ga, en een weekmenu samenstel mbv de recepten van het voedingscentrum en eigen kookboeken. Sinds zaterdag weer een kookboek rijker, dus ik kan weer lekker verder snuffelen...
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 februari 2012 @ 17:18:14 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107484551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb wel ontdekt dat lijnen zoals ik dat hier veel zie echt niets voor mij is. :N Dat wordt niks.
Ik wil gewoon kunnen bakken en koken waar ik zin in heb. (en dat klinkt erger dan het is, maar mijn valkuil zat nooit in de maaltijden, maar alles daar tussen in :+ )
Denk dat we daarin echt wel op elkaar lijken :Y
pi_107488412
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:D het is echt heel gezellig, we praten nu meer dan ooit (voorheen zat er 1 met de afstandsbediening en 1 met de laptop op de bank :')). En het is wat beter te combineren met werk, hij is vaak pas na zevenen thuis, dan moeten we nog eten, en vooraleer je eten een beetje gezakt is heb je echt geen tijd of zin over om nog te gaan sporten :N
Klinkt gezellig :D
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:01:52 #212
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107488485
Ik ben een enorme kook fan, en dat mis ik ook het meest. Vooral omdat ik graag kook uit de boeken van Nigella 'half litertje room en pakje boter in elk gerecht' Lawson.

In maart zijn m'n ouders 30 jaar getrouwd, en ik wil graag een taart zelf maken met marsepein. Maar dat heb ik nog nooit gedaan, dus er zullen eerst 1 á 2 proeftaarten gemaakt moeten worden..

Enfin, zit uit te hijgen van het fietsen. 300 kcal O+
pi_107488794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:01 schreef Purdey het volgende:
Ik ben een enorme kook fan, en dat mis ik ook het meest. Vooral omdat ik graag kook uit de boeken van Nigella 'half litertje room en pakje boter in elk gerecht' Lawson.

In maart zijn m'n ouders 30 jaar getrouwd, en ik wil graag een taart zelf maken met marsepein. Maar dat heb ik nog nooit gedaan, dus er zullen eerst 1 á 2 proeftaarten gemaakt moeten worden..

Enfin, zit uit te hijgen van het fietsen. 300 kcal O+
Ik heb datzelfde met bakken.. en als ik zelf kook, vind ik het ook altijd veel leuker om iets 'bijzonders' te maken.. gewoon groente met vlees en aardappels/rijst vind ik dan niet leuk genoeg.

Oh en: Nigella O+
pi_107488886
Maar je kan prima bijzondere, slanke en gezonde maaltijden maken zonder dat het direct AGV is hoor :?
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:11:42 #215
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107488920
Grillen onder de gril in de oven vind ik toch wel heel fijn!

Soms moet vet gewoon, zoals met boerenkoolstamppot enzo maar dat is niet erg.
Vaak kun je room ook vervangen door demi-creme fraiche.

Juist is het leuk om uit te vinden wat superlekker is zonder al te veel vet.
Nou kauw ik rustig alles weg (behalve kokos en bleekselderij) dus heb makkelijk praten :)

Alcohol, dat is het enige wat ik nog nooit heb aangepast en dat is wel eens wat :@
pi_107490509
Ik kook gewoon omdat ik moet eten :') ...val ik nu buiten de boot in deze groep? ;( :+
Optimist tot in de kist
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:45:28 #217
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107490650
Natuurlijk kun je ook prima leuk, maar wel slank koken. Maar op een of andere manier vind ik dat toch minder boeiend. Ik hou ervan om lekker te koken in het weekend. Maar de risotto waar ik altijd een flinke schep mascarpone doorheen gooi, om het daarna af te maken met de nodige parmezaanse kaas is niet erg gezond.

En het liefst wil ik dan ook een toetje, alsin een tiramisu, of een crumble of een chocolademousse. En hé, als ik dan toch aan het koken en bakken ben, kan ik net zo goed nog iets lekkers bakken voor bij de koffie 's avonds. Maat houden is niet mijn grootste talent.

Alcohol is absoluut geen ding bij mij. Ik kan er simpelweg niet goed tegen. Krijg het meteen enorm warm, de kamer begint te schommelen en ik word er enorm stil en ongezellig van.
pi_107501771
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:10 schreef Isabeau het volgende:
Maar je kan prima bijzondere, slanke en gezonde maaltijden maken zonder dat het direct AGV is hoor :?
Ik gebruik altijd te weinig groente, verder probeer ik t 'slank' te houden :P

Ik eet groente eigenlijk alleen graag los, als het gemengd is o.i.d. vind ik het niet lekker.. Toch eet ik het wel hoor, als het voor m'n neus staat. Zo'n zeikerdje ben ik dan ook weer niet :')
pi_107503925
Poeh.... soms is het naar om aan de lijn te doen -O- . Vanavond had ik spelletjesavond waar dus duizend lekkere dingen zijn en dan zit je met je een wortel en een glas water. Voor het goede doel allemaal, ik heb niet gezondigd en ben best trots op mezelf *O*
  donderdag 2 februari 2012 @ 07:59:45 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107506507
Goeiemorgen!

Ik ga alleen al door naar stage en terug te gaan bakken met kCal's verbranden, ondanks de twee leggings, twee paar sokken, dikke trui en warme sjaal... wat is het koud!

Xx
pi_107506537
Ik overweeg vanaf maandag weer spartaans te gaan :')

Ik kan ook niet halfhalf verstandig eten. Het lukt me gewoon niet. Het boeit me te weinig :@ Het is of vol gas alles naar binnen, of keurig binnen de lijntjes van een (te) streng eetpatroon. Dit weekend staat er nog een feestje gepland (met O+ wijn O+ ) en dan maandag hophophopintgareel.

Tot mei. En dan weeg ik in me 45 kilo *O*

:')
pi_107507252
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:45 schreef Purdey het volgende:
Natuurlijk kun je ook prima leuk, maar wel slank koken. Maar op een of andere manier vind ik dat toch minder boeiend. Ik hou ervan om lekker te koken in het weekend. Maar de risotto waar ik altijd een flinke schep mascarpone doorheen gooi, om het daarna af te maken met de nodige parmezaanse kaas is niet erg gezond.

En het liefst wil ik dan ook een toetje, alsin een tiramisu, of een crumble of een chocolademousse. En hé, als ik dan toch aan het koken en bakken ben, kan ik net zo goed nog iets lekkers bakken voor bij de koffie 's avonds. Maat houden is niet mijn grootste talent.
Klinkt bekend... koken O+ Vorige week het ei-kookboek van Michel Roux gekocht; beetje jammer dat de helft niet zo'n goed idee is nu. Volgende maand mag ik z'n sauzenboek kopen van mezelf.

Gisteren werd redelijk anders na L:
O halve haverbol met mosterd, 20+ kaas/runderrookvlees en snee rogge met kipfilet en biet/augurksla
L restje vegetarische pizza; appel
T roggebol met mosterd en komkommer; 1/2 kipfilet & 1/2 30+ kaassmoothie bosbessen/frambozen/banaan/yoghurt
D tortilla met chorizo en tomaat; sla/komkommer/tomaat/paprika; halve roggebol met philadelphia kruiden
thee, prikwater, koffie met suiker
B half uurtje hardlopen-20 is the bloody limit, extra rondje sportschool dus deze week; half uurtje fietsen, lift kaduuk, dus 4x extra trap op naar de 6e verdieping

Vandaag:
O halve roggebol boter/mosterd/kaas/tomaat, koffie met suiker, glas sap
T 2 minneola's
L laatste restje vegapizza (nu erg klaar mee, maar weiger uit principe eetbaar voedsel weg te gooien)
T smoothie kiwi/sinaasappel/banaan/yoghurt
D rest van de tortilla met chorizo en tomaat; groene salade; halve haverbol met ajvar
thee, prikwater
B uurtje sportschool, 40 minuten fietsen
pi_107507572
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:45 schreef Purdey het volgende:

Alcohol is absoluut geen ding bij mij. Ik kan er simpelweg niet goed tegen. Krijg het meteen enorm warm, de kamer begint te schommelen en ik word er enorm stil en ongezellig van.
Ben je dan niet bang weer terug te vallen in je oude patroon na het lijnen? Misschien kan je je beter aanwennen dat koken met slanke dingen even leuk kan zijn als met minder slanke dingen. Er zijn best wat uitdagende recepten te verkrijgen zoals een 'stuffed turkey' :P
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:29:20 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107507681
goede morgen deze morgen!
ik ben er achter gekomen dat mijn handdoek 7 ons weegt! :o
dus eigenlijk weeg ik minder :P
maar in vergelijking met eerdere handoek-wegingen weeg ik nog steeds hetzelfde -O-

verder heb in continue trek, en heb ik het zoooooo koud!! :o het enige wat werkt is een warme douche! brr!! volgens mij eet ik dan toch te weinig ofzo :@

anyway lijstje:

o: ontbijt granen
t: kiwi
L: salade met brood
t: fruit
d: maaltijd salade met kip (gister werd het wokgroente met kalfsoesters, dus vandaag maar kip bij de maaltijdsalade :D )
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:16:30 #225
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107508705
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:23 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ben je dan niet bang weer terug te vallen in je oude patroon na het lijnen? Misschien kan je je beter aanwennen dat koken met slanke dingen even leuk kan zijn als met minder slanke dingen. Er zijn best wat uitdagende recepten te verkrijgen zoals een 'stuffed turkey' :P
Soms wel ja. Ik merk nu dat als ik een weekend zo kook, dat ik daarna moeite heb om mezelf weer terug te schoppen naar goed en verstandig. Nu kook ik natuurlijk niet elke dag op die manier. Vaak alleen in het weekend. Dus 2 maaltijden, toetje over 2 dagen verdelen, evenals het baksel in kwestie.

Na de schop die ik van de week kreeg van Uniekhoorn en Isabeau weer normaal gaan doen. Goed eten, fietsen en hops: Inmiddels alweer 1,3 kilo lichter :) Nog 1 kilo tot m'n laagste gewicht ooit dat ik in november bereikte door vrijwel niet te eten door depri periode.

O: Smoothie. Yoghurt, 3/4 banaan, diepvries frambozen.
L: Weet ik nog niet. Ga 'uit' lunchen met een vriendin. Denk een broodje bij de Hema.
T: Ligt eraan hoe zwaar m'n lunch was. Misschien een peer, of wat kwark.
D: Maaltijdpakket kip Siam van Knorr. Waren 1+1 gratis bij C1000. Eet ze eigenlijk nooit, maar wilde het weleens proberen. 570 kcal per portie zegt de verpakking.
A: Bekertje activia, stukje fruit.
S: Wandelen in enorm winkelcentrum, 300 kcal op de fiets.
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:20:15 #226
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107508804
Lekker koud! Je lichaam heeft dus meer energie nodig om warm te blijven, dus verbrand je automatisch meer...

O: havermout met lijnzaad en blauwe bessen
t : smoothie met blauwe bessen, yoghurt, sinaasappel
L : twee boterhammen met kaas, gegrilde puntpaprika, rucola
T : sinaasappel, wat nootjes
D : maaltijdsoep met noodles, cocosmelk, limoen, curry veeeel groentes, garnalen, daarbij cocos-naan
T : cracker smeeerkaas
pi_107508841
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:16 schreef Purdey het volgende:

[..]

Soms wel ja. Ik merk nu dat als ik een weekend zo kook, dat ik daarna moeite heb om mezelf weer terug te schoppen naar goed en verstandig. Nu kook ik natuurlijk niet elke dag op die manier. Vaak alleen in het weekend. Dus 2 maaltijden, toetje over 2 dagen verdelen, evenals het baksel in kwestie.

Na de schop die ik van de week kreeg van Uniekhoorn en Isabeau weer normaal gaan doen. Goed eten, fietsen en hops: Inmiddels alweer 1,3 kilo lichter :) Nog 1 kilo tot m'n laagste gewicht ooit dat ik in november bereikte door vrijwel niet te eten door depri periode.
Ik heb ook wel eens dat ik in het weekend 'extra lekker' wil koken. Wat misschien helpt is dan te kiezen voor óf wat minder slank avondeten en geen toetje óf slanker avondeten en leef je uit met bakken? Dan heb je iig niet het én én verhaal :)

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:20 schreef RandomMoron het volgende:
Lekker koud! Je lichaam heeft dus meer energie nodig om warm te blijven, dus verbrand je automatisch meer...

Dat schijnt helaas nauwelijks waarneembaar te zijn ;(
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:30:47 #228
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107509085
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:22 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens dat ik in het weekend 'extra lekker' wil koken. Wat misschien helpt is dan te kiezen voor óf wat minder slank avondeten en geen toetje óf slanker avondeten en leef je uit met bakken? Dan heb je iig niet het én én verhaal :)

Dat is wel een goede optie ja :) Je zal uiteindelijk tijdens het diëten continue keuzes moeten maken.

Het schijnt wel zo te zijn dat je lichaam extra energie nodig heeft voor dit koude weer. Er wordt dus vooral aangeraden meer te eten. Je zult ook wel iets meer verbruiken inderdaad. Maar dat zal de kilo's niet wegsmelten vrees ik ;)
pi_107509246
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:30 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat is wel een goede optie ja :) Je zal uiteindelijk tijdens het diëten continue keuzes moeten maken.

Het schijnt wel zo te zijn dat je lichaam extra energie nodig heeft voor dit koude weer. Er wordt dus vooral aangeraden meer te eten. Je zult ook wel iets meer verbruiken inderdaad. Maar dat zal de kilo's niet wegsmelten vrees ik ;)
Ja klopt, je verbrand wel wat meer maar het is nauwelijks te zien op de weegschaal. Ik las wel eens op zo een pro-ana site dat ze zonder deken sliepen omdat ze zo meer zouden verbranden ( :') ). Je moet wel echt rillen van de kou wil je lichaam die kachel harder laten stoken. Meestal zitten we toch wel ergens waar de verwarming aanstaat met dit weer dus dan gaat dat uiteraard niet op. Even een quote'tje van een andere site:

quote:
Het argument dat we in de winter meer lichaamsvet nodig hebben kan theoretisch gezien correct zijn, maar gaat in de praktijk voor de meesten niet op. Zeker niet in een land waar bijna de helft van de bewoners met overgewicht kampt. In onze contreien wordt het doorgaans ook niet veel kouder dan een paar graden onder nul. Het bijkomende energieverbruik onder invloed van de kou blijft dus minimaal. Ten slotte worden we in onze moderne maatschappij nog maar weinig lange tijd aan de kou blootgesteld. De auto is in de winter het favoriete vervoermiddel, onze woon- en werkstek zijn van centrale verwarming voorzien en onze kleerkast biedt een ruim aanbod aan koubestendige kledij. Tijdens korte winterdagen gaan we meestal minder snel een fietstocht maken of gaan zwemmen dan in de zomer. We zoeken gemakkelijker een knusse zetel op. Het calorieverbruik door lichaamsbeweging wordt zo bij velen op een lager pitje gezet waardoor er alles samen beschouwd in de winter dikwijls niet meer maar zelfs minder calorieën worden verbruikt dan in de zomer.
Dus; ga vooral in je bikini een fietstocht maken en misschien heb je resultaat :D
pi_107509332
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:29 schreef Barreltje het volgende:
goede morgen deze morgen!
ik ben er achter gekomen dat mijn handdoek 7 ons weegt! :o
dus eigenlijk weeg ik minder :P
maar in vergelijking met eerdere handoek-wegingen weeg ik nog steeds hetzelfde -O-

verder heb in continue trek, en heb ik het zoooooo koud!! :o het enige wat werkt is een warme douche! brr!! volgens mij eet ik dan toch te weinig ofzo :@

anyway lijstje:

o: ontbijt granen
t: kiwi
L: salade met brood
t: fruit
d: maaltijd salade met kip (gister werd het wokgroente met kalfsoesters, dus vandaag maar kip bij de maaltijdsalade :D )
Als dit je volledige lijst is dan eet je inderdaad wel een beetje weinig
pi_107509438
Ondanks de chococroissant wel wat afgevallen vanochtend gelukkig. Ik moet ook wel bekennen dat ik door het koude weer wat meer 'lekkere trek' krijg. Zal wel komen omdat het binnen aangenaam is met de verwarming en dat dan de behoefte aan een warme chocomel ofzo stijgt :P

O: omeletje van 2 eieren
T: wortel met een kop koffie en een eiwitshake
L: muesli met rozijnen, kaneel, vers appeltjes, magere yoghurt. Cup-a-soup
T: wortel, appel, plakje bitterkoekjescake
D: nog geen idee, hoewel ik wel zit heb in zalm wraps met salade ofzo?
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:44:08 #232
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107509446
:P laat me nou gewoon geloven dat ik nu meer verbrand
pi_107509470
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:44 schreef RandomMoron het volgende:
:P laat me nou gewoon geloven dat ik nu meer verbrand
Oh maar dat doe je ook als je sneeuwpoppen gaat maken, sneeuwengels, gaat sleeën etc :D
pi_107509623
Zijn hier nog mensen breed aan het worden?

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:16 schreef Purdey het volgende:

[..]

[..]

Keep it up! :)
pi_107509765
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:51 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Keep it up! :)
Nee hoor we worden allemaal plat :P
pi_107509906
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:51 schreef Panzermaus het volgende:

Ik heb al brede heupen van mezelf :{w
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:03:09 #237
54772 Silmarwen
pi_107509968
O: Havermout met kaneel + thee
T: 2 kiwi's + thee
L: 2 volkoren boterhammen, 1 met kaas en komkommer 1 met rookvlees + handje cherry tomaatjes en een glas melk
T: 1 boterham met kipfilet
D: Nasi (eindelijk xD) zelfgemaakt met zilvervliesrijst, klein beetje babi pangang, handje kroepoek, 1 ei + tomaat/komkommer salade.
T: Bakje yoghurt met een kiwi erdoor.

Geen sporten, wel werken! 3 uur op een sportgeorrienteerde BSO. Ik geloof dat we vandaag gaan paaltjevoetballen. Ik blijf wel bezig. :D

Oh en ik loop naar mijn werk. :') Ik woon er 2 minuten vandaan though. ;)
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:08:17 #238
54772 Silmarwen
pi_107510120
Volgende week zaterdag goede meting op de sportschool trouwens. Ben benieuwd. Meten ze spiermassa, vetpercentage, conditie, gewicht etc.
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 februari 2012 @ 11:09:05 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107510152
Vandaag een halve kilo lichter dan gisteren, jammer dat het puur vocht is :P
pi_107510312
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:00 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Breder moeten ze bij mij inderdaad niet worden

Maar vanavond wel weer krachttraining
pi_107510326
Ik ben ondanks dat ik deze week twee keer ongezond heb gegeten toch een kilo afgevallen *O* Dat maakt dat ik me toch iets meer kan ontspannen :) en dat is fijn.

Vandaag de dag is het plan:
O. Twee boterhammen met een ei
L. Twee boterhammen, een met kaas en een met vegapaté
T. Peer!
T. Boterham met iets (moet de deur nog uit en kom laat thuis voor eten).
D. Nog geen flauw idee. Waarschijnlijk aardappels met bietjes en ???
T. Peer
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:31:05 #242
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107510798
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als dit je volledige lijst is dan eet je inderdaad wel een beetje weinig
wat zou er dan nog bij moeten?? :@
pi_107511045
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:31 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wat zou er dan nog bij moeten?? :@
Zuivel?
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:42:24 #244
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107511145
Ik merk wel dat ik het kouder heb als normaal, dus minder isolatie materiaal zo in de vorm van vetjes :)
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:55:31 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107511563
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:38 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Zuivel?
de ontbijt granen zijn 40 gram allbran met yoghurt :P
maar dat is iedere dag hetzelfde , dus ik maakte me er even snel vanaf :@
geen goed idee :D :N
pi_107512681
Misschien kun je een extra boterham eten? Groente tussendoor?
pi_107512704
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:00 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Heel herkenbaar... zijn we nu bodybuilders ;)?
pi_107512910
Mijn weegschaal is erg demotiverend, als ik twee dagen echt heel goed op mijn voeding let, geen enkele calorie die uit junkfood komt, of snacks ofzo, dan gaat er niets vanaf. Leef ik wat minder gezond, val ik af >.>

Maar onze weegschaal klopt sowieso voor geen kut, aangezien ik voor het tandenpoetsen 0.2kg zwaarder ben dan na het tandenpoetsen, met exact hetzelfde scenario etc, alleen onderbroek aan, niet naar de wc geweest ofzo. Errug vreemd.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_107513045
Een weegschaal is ook maar een indicatie. Je moet je niet te druk maken om de grammen :) Als het gewicht in zijn algemeenheid maar daalt.

Even een vraagje... zojuist had ik best honger dus ik ging lunchen. En besloot twee boterhammen met twee eitjes te maken (gekookt). Ik kreeg toen naar mijn hoofd geslingerd dat het zondigen is, en volgens mij valt het wel mee? Ik eet sowieso al vrij weinig eiwitten en twee eitjes zijn toch niet zo heel erg slecht? Wat vinden jullie? :?

Het was iig lekker :Y)
pi_107513307
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje... zojuist had ik best honger dus ik ging lunchen. En besloot twee boterhammen met twee eitjes te maken (gekookt). Ik kreeg toen naar mijn hoofd geslingerd dat het zondigen is, en volgens mij valt het wel mee? Ik eet sowieso al vrij weinig eiwitten en twee eitjes zijn toch niet zo heel erg slecht? Wat vinden jullie? :?
Pardon? Zondigen? In een gekookt ei zitten 70 kcal! Wie slingert dat naar je hoofd?
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 13:02:39 #252
70532 loveli
N
pi_107513504
Ei is gezond, zachte dooier, goede vetjes en veeeeel vitamines.
crap in = crap out
pi_107513524
Dan blijf ik bij mijn besluit dat ik me niet schuldig voel ;)
pi_107513527
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Boyfriend
Da's niet aardig... Vergeleken met de rest van je dieet, en zeker gezien je vlees en vis mijdt, lijkt het me goed om eieren te eten. Zit veel eiwit in, ook wat vet, maar voor meer dan 2/3 onverzadigde vetzuren.
In vergelijking met vleeswaar, pindakaas en kaas is een gekookt ei imo een prima keuze.

Edit: vooral niet schuldig over voelen :)
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 februari 2012 @ 13:16:33 #255
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107513958
Volgens mij kan jouw vriend wel een cursus voedingsleer gebruiken...
pi_107514127
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Heel herkenbaar... zijn we nu bodybuilders ;)?
Omgekeerde bodybuilders. }:| :+
Optimist tot in de kist
pi_107514218
quote:
Een weegschaal is ook maar een indicatie. Je moet je niet te druk maken om de grammen :) Als het gewicht in zijn algemeenheid maar daalt.

Je vriend heeft geen recht van spreken met zijn rare eetpatroon :{w , eet jij maar lekker een tweede ei. ;)
Optimist tot in de kist
pi_107514402
Naja... Trovey, mijn lijf is anders aardig opgebouwd :P Dus gebodybuild heb ik wel ;) Alleen tja... dan niet met spieren ;)
Tja... zijn eten is best zorgelijk, alleen heb ik besloten dat dit niet mij mag beïnvloeden. Het eitje had ik nodig, ik heb ineens geen hoofdpijn meer en zo :)
pi_107514883
quote:

omg!

Eten, dat is juist de goede voeding!
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:04:44 #260
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107515538
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien kun je een extra boterham eten? Groente tussendoor?
NOG meer groente! :o
ik eet al sla, tomaat, wortel, paprika etc in de salade.. 's avonds gaat er ook 2 ons groente in.. ik wordt nog een knoijn!! :P
bij de L: salade zitten ook gewoon 2 boterhammen hoor :D
en misschien is het een idee om bij de maaltijd salade vanavond gewoon pasta te doen :Y
pi_107515630
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]

NOG meer groente! :o
ik eet al sla, tomaat, wortel, paprika etc in de salade.. 's avonds gaat er ook 2 ons groente in.. ik wordt nog een knoijn!! :P
bij de L: salade zitten ook gewoon 2 boterhammen hoor :D
en misschien is het een idee om bij de maaltijd salade vanavond gewoon pasta te doen :Y
Als je dan volkorenpasta neemt of vezelrijk dan moet je daar wel een aardig verzadigend gevoel aan over houden :D
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:14:15 #262
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107515815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:08 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Als je dan volkorenpasta neemt of vezelrijk dan moet je daar wel een aardig verzadigend gevoel aan over houden :D
wij hebben alleen volkoren pasta in huis ;)
pi_107516276
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:14 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wij hebben alleen volkoren pasta in huis ;)
Lekker... ik ga ook maar weer eens aan de pasta deze week :9
pi_107516496
Oeh ik drink voor het eerst een zelfgemaakte groene smoothie, maar we hebben alleen een staafmixer-blender achtig ding en die hakt alles niet echt fijn genoeg naar m'n zin.. Dus nu probeer ik een lekker-smakende smoothie met hele stukken bladspinazie naar binnen te werken, ieee.

t vult wel uitstekend :P
pi_107516848
Griekse yoghurt met honing en walnoten als lunch :9 ik zal mijn dikke kont wel houden hahaha
pi_107516972
Ik proef het verschil tussen griekse yoghurt en magere kwark met wat yoghurt niet :@
pi_107517113
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:54 schreef Audreyoot het volgende:
Ik proef het verschil tussen griekse yoghurt en magere kwark met wat yoghurt niet :@
Ik heb het nooit geprobeerd maar kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen.
pi_107521586
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:39 schreef BananaPancake het volgende:
Oeh ik drink voor het eerst een zelfgemaakte groene smoothie, maar we hebben alleen een staafmixer-blender achtig ding en die hakt alles niet echt fijn genoeg naar m'n zin.. Dus nu probeer ik een lekker-smakende smoothie met hele stukken bladspinazie naar binnen te werken, ieee.

Ik vind van die groene smoothies echt heerlijk :Y Echt favoriet! De eerste keer denk je: huuuu als je al die groene dingen in de blender gooit en vraag je je af of dat wel lekker wordt, maar ik vind het dus fantastisch _O_
Alleen dan wel zonder stukjes O-)

quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:54 schreef Audreyoot het volgende:
Je hebt van die goddelijke kwark met 0% vet (knalduur) en die smaakt gewoon als Griekse yoghurt :9 Geweldig alternatief als ik in een geldverspillende bui ben *)
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:09:07 #269
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107521924
Lunch werd een waldkornbol met gerookte zalm, ijsbergsla en kappertjes. Net al warm gegeten omdat ik zo'n honger had :') Wat zijn die maaltijdpakketten van Knorr verbazingwekkend karig. 2 personen prima, maar 3?!
pi_107522617
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind van die groene smoothies echt heerlijk :Y Echt favoriet! De eerste keer denk je: huuuu als je al die groene dingen in de blender gooit en vraag je je af of dat wel lekker wordt, maar ik vind het dus fantastisch _O_

[..]

Je hebt van die goddelijke kwark met 0% vet (knalduur) en die smaakt gewoon als Griekse yoghurt :9 Geweldig alternatief als ik in een geldverspillende bui ben *)
Maar die griekse yoghurt is toch veel vetter als kwark?
pi_107523013
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:39 schreef BananaPancake het volgende:

Even investeren in een echte blender, zo duur zijn die dingen niet. ;) De mijne komt van het Kruidvat, kostte destijds 17,50 euro en krijgt alles fijn. :P
Optimist tot in de kist
pi_107523054
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:37 schreef trovey het volgende:

[..]

Even investeren in een echte blender, zo duur zijn die dingen niet. ;) De mijne komt van het Kruidvat, kostte destijds 17,50 euro en krijgt alles fijn. :P
Ja daar zat ik zeker over na te denken! :)

Ik wil een magic bullet :D

[ Bericht 6% gewijzigd door BananaPancake op 02-02-2012 17:44:18 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:48:44 #273
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107523368
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ergens een recept voor die groene smooooooothies?? O-)
pi_107523449
http://www.smoothierecepten.com/

Hier is er vast wel eentje te vinden. :P
Optimist tot in de kist
pi_107523962
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:26 schreef Audreyoot het volgende:

Maar die griekse yoghurt is toch veel vetter als kwark?
Absoluut! Griekse yoghurt smaakt zo heerlijk romig door al dat vet. En daarom ben ik ook zo blij dat ik die heerlijke kwark heb ontdekt die minstens net zo romig is O+ (vraag me niet naar het merk :@ )
pi_107525245
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Absoluut! Griekse yoghurt smaakt zo heerlijk romig door al dat vet. En daarom ben ik ook zo blij dat ik die heerlijke kwark heb ontdekt die minstens net zo romig is O+ (vraag me niet naar het merk :@ )
Juist wel. }:| :Y)
Optimist tot in de kist
pi_107525556
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik hoor er inderdaad meer mensen over, maar het klinkt ook veelste duur.
Niets mis met afentoe griekse yoghurt, ik was op mijn slankst toen ik dat elke ochtend at dus daar ligt het niet aan :D

Weer uurtje sporten achter de rug *O*
pi_107526198
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:39 schreef trovey het volgende:

Juist wel. }:| :Y)
De AH heeft het, het is veel te duur en ik weet precies hoe het bakje eruit ziet O-)
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:07:34 #279
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107526338
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De AH heeft het, het is veel te duur en ik weet precies hoe het bakje eruit ziet O-)
Bedoel je Total yoghurt?

pi_107526379
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:07 schreef Purdey het volgende:

Bedoel je Total yoghurt?

[ afbeelding ]
Ja, die!
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:11:50 #281
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107526555
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, die!
Die is budgettair inderdaad totaal onverantwoord ;) Dacht al dat je die bedoelde :)

Net weer 300 kcal verfietst. Geen idee hoe ik 't heb gedaan, na 3 uur intensief winkelen. En eigenlijk heb ik niet eens veel gegeten nu.
Vanmorgen een smoothie.
Met de lunch een waldkornbal met gerookte zalm.
Diner was kim siam, wat een kleine rot beetjes :N
Toetje: 250 gram magere kwark.

Vanavond nog maar 'n appeltje naar binnen tikken tijdens de Mol :)
pi_107526887
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:11 schreef Purdey het volgende:

Die is budgettair inderdaad totaal onverantwoord ;) Dacht al dat je die bedoelde :)

Net weer 300 kcal verfietst. Geen idee hoe ik 't heb gedaan, na 3 uur intensief winkelen. En eigenlijk heb ik niet eens veel gegeten nu.
Vanmorgen een smoothie.
Met de lunch een waldkornbal met gerookte zalm.
Diner was kim siam, wat een kleine rot beetjes :N
Toetje: 250 gram magere kwark.

Vanavond nog maar 'n appeltje naar binnen tikken tijdens de Mol :)
Belachelijk duur, toch, voor een bakje yoghurt 8)7

Bij van die maaltijden waar dan 2-3 personen opstaat, denk ik altijd: is mijn idee van 'een portie' nou zo afwijkend? :@
pi_107526932
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat moet dat kosten dan?
It was delicious.
pi_107527182
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:19 schreef Sometimes het volgende:

Wat moet dat kosten dan?
Weet ik ook zo niet, maar meer dan een grote bak Griekse yoghurt en dit is maar een klein bakje.

Ik geloof bijna 3 euro. Wat ik nu koop kost me 65 cent of zo voor 500 gram.
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:33:16 #285
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107527564
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij van die maaltijden waar dan 2-3 personen opstaat, denk ik altijd: is mijn idee van 'een portie' nou zo afwijkend? :@
Bak van 500 gram kost 2,89 en een bakje van 170 gram kost 1,- Best prijzig inderdaad.

Ben blij dat we het over de porties van Knorr eens zijn. De 'groente' die erin moest waren 3 lente uitjes. I mean, dat is niet eens groente :')
pi_107527613
Inderdaad goed om te horen dat meer mensen twijfelen over die porties! Ik dacht altijd dat ik gek was :D
pi_107528795
Pardon? :') dan maar aan de magere kwark voor inderdaad dik onder de euro
Optimist tot in de kist
pi_107529092
Mijn vrienden hebben me min of meer geëist dat ik naar de HA ga omdat ze vinden dat het niet goed met me gaat. Dus ik heb morgen een afspraak. Eens zien wat daaruit gaat komen.
pi_107529257
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Weet ik ook zo niet, maar meer dan een grote bak Griekse yoghurt en dit is maar een klein bakje.

Ik geloof bijna 3 euro. Wat ik nu koop kost me 65 cent of zo voor 500 gram.
boooh ik pak altijd de kwark van de lidl, zal iets van 70 cent zijn. Maar die griekse gebruik ik alleen voor tsatziki waar gewone kwark zich ook voor leent, dat romige proef je toch niet met alle knoflook.
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:05:55 #290
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107529322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn vrienden hebben me min of meer geëist dat ik naar de HA ga omdat ze vinden dat het niet goed met me gaat. Dus ik heb morgen een afspraak. Eens zien wat daaruit gaat komen.
Je hebt goede vrienden. Zuinig op ze zijn hoor.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107529412
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je hebt goede vrienden. Zuinig op ze zijn hoor.
Mijn vrienden zijn mijn alles. Ik wou alleen dat ze me niet als kwetsbaar zagen, maar ja... jullie horen morgen wel hoe hard ik ben uitgelachen door de HA ;)

Omg... voel me echt een beetje depri, zo meteen maar even wat leuks gaan doen.
pi_107530120
Je BENT kwetsbaar CotS. Wees blij dat je vrienden dat durven te erkennen en geen mooi weer blijven spelen.
pi_107530265
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
:*
Optimist tot in de kist
pi_107530452
Ik ben echt heel blij met mijn vrienden, alleen is de gemakkelijkste weg soms veiliger.

Gelukkig gaat me beste vriend mee (die er ook voor heeft gezorgd dat er met zestien man beargumenteerd werd waarom ik hulp moest zoeken. Hoezo in de hoek gedreven), dat vind ik wel fijn. En nu maar naar Wie is de Mol kijken :) ik kan toch niet vooruit zien wat er gaat gebeuren.
pi_107532107
Goed zo CotS, je hebt echt meer begeleiding nodig dan wij je kunnen bieden. Luister naar je vrienden, die hebben echt het beste met je voor.

En ik ga nu waarschijnlijk iets zeggen wat me niet in dank wordt afgenomen maar weet je wel zeker dat je vriend de 'ware' voor je is? Hij komt op mij over als een wandelende eetstoornis die jou niet de zelfverzekerdheid geeft die je nodig hebt. En ik kan me nog een post herinneren waarin je zei dat je bepaalde dingen met betrekking tot je eetgewoonten voor hem verzwijgt en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Stel je dat je in behandeling gaat op een of andere manier, kan hij je dan echt steunen? Succes en :* .
Spoilers!
pi_107532321
quote:

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:56 schreef CelasV het volgende:

Pardon? Zondigen? In een gekookt ei zitten 70 kcal! Wie slingert dat naar je hoofd?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Boyfriend
Viel mij ook al op, niet echt constructief en liefhebbend steunend.
pi_107532539
CotS, ik denk niet dat de huisarts je uitlacht..

Zo, ik heb weer 1,5 uur gesport, en ik merk dat ik in een dipje zit. En volgens mij hebben een heleboel mensen de goede voornemens alweer aan de kant gezet. In de eerste week van januari deed ik een les steps mee waar het heel druk was, nu stonden er hooguit 8 vrouwen te steppen... En de les erna was er niemand...
Ik vraag mij ook even af waar ik het voor doe, maar dat zag ik al een beetje aankomen, en ik hoop dat ik er nu eens doorheen kom ipv op te geven.
pi_107534167
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed zo CotS, je hebt echt meer begeleiding nodig dan wij je kunnen bieden. Luister naar je vrienden, die hebben echt het beste met je voor.

En ik ga nu waarschijnlijk iets zeggen wat me niet in dank wordt afgenomen maar weet je wel zeker dat je vriend de 'ware' voor je is? Hij komt op mij over als een wandelende eetstoornis die jou niet de zelfverzekerdheid geeft die je nodig hebt. En ik kan me nog een post herinneren waarin je zei dat je bepaalde dingen met betrekking tot je eetgewoonten voor hem verzwijgt en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Stel je dat je in behandeling gaat op een of andere manier, kan hij je dan echt steunen? Succes en :* .
Hij is mijn ware en steunt mij in alles. Als ik 300kg zou wegen, zou hij nog van me houden. Hij weet alleen dat ik wil afvallen en steunt me hierin, alleen heeft hij geen kennis van voedsel en pakt het onhandig aan. We passen gewoon heel erg goed bij elkaar. En zulke twijfel uiten mag altijd hoor :) dat soort dingen vraag ik ook wel eens aan mensen ;)
En ik heb het inderdaad niet over details van mijn eetprobleem, maar dat gaat niemand wat aan.

Dank je wel :*
pi_107534765
Deze is in veelvoud in mijn mailbox beland, moet hem toch even delen :) *feel good momentje*

pi_107536395
Ik kan niet in smileys uitdrukken wat dat plaatje met mij doet.... Maar de boodschap is goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')