abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107371491
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Silmarwen

pi_107371504
O... dat was gemakkelijk :)

Moet ik nu nog iets doen?
pi_107371517
Een heerlijk bourgondisch weekendje in Maastricht gehad O+
Veel biertjes en lekker eten.
pi_107371594
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:24 schreef Sarabi het volgende:
Nice :) Nog leuke dingen wezen bekijken?
pi_107371901
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
O... dat was gemakkelijk :)

Moet ik nu nog iets doen?
Alles goed zo. ^O^
Burpje...smoothie is op en viel ook in de smaak bij medeeter hier.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 29 januari 2012 @ 19:44:18 #6
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107372321
quote:
Maastricht lijkt me heel mooi/leuk/gezellig. Moet ik ook eens snel doen!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  Licht Ontvlambaar zondag 29 januari 2012 @ 19:45:57 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107372379
quote:
En dan kom je niet even koffie doen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107372865
Maastricht...net een stukje te ver weg vanaf hier. ;(
Optimist tot in de kist
pi_107373112
Maastricht staat ook nog op mijn verlanglijstje...
  zondag 29 januari 2012 @ 20:34:52 #10
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107374771
Misschien eens doen als je bij het Kruidvat of Blokker van die dag treinkaarten kunt kopen voor 12,50. Dan kun je er ook makkelijk een dagje heen als je vroeg weggaat, en niet te vroeg weer terug naar huis :)

En wat heeft Maastricht met diëten te maken? Nah, in Maastricht zullen er ook wel mensen op dieet zijn, dus stiekem zijn we heel OT :Y
pi_107374887
Maastricht is gewoon een toffe stad :Y
  Licht Ontvlambaar zondag 29 januari 2012 @ 20:40:36 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107375126
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:34 schreef Purdey het volgende:
Misschien eens doen als je bij het Kruidvat of Blokker van die dag treinkaarten kunt kopen voor 12,50. Dan kun je er ook makkelijk een dagje heen als je vroeg weggaat, en niet te vroeg weer terug naar huis :)

En wat heeft Maastricht met diëten te maken? Nah, in Maastricht zullen er ook wel mensen op dieet zijn, dus stiekem zijn we heel OT :Y
*meldt... Nou ja, niet op dieet dan, maar wel in het dieettopic ;)

Vaag weekend achter de rug, weinig en relatief slecht gegeten. Veel te veel gedronken gisteren en van zeven tot drie gewerkt :O
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 29 januari 2012 @ 21:43:19 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107378937
Haha, zo grappig dat waar je vandaan komt bepaalt wat je wilt zien.

Ik ben ongeveer opgegroeid met shoppen in Maastricht, A'dam is voor mij een dagje bijzonder doen, zegmaar. Merkte dat ook tijdens m'n studie: 5 vriendinnetjes, waarvan 2 (waaronder ik) Limburgs, 1 Rotterdamse, 1 Zeeuwse en 1 Brabantse...de bijbehorende vriendjes in respectievelijk Tilburg, Diemen, nog iets, Zutphen en Utrecht. Dan zijn er weinig delen van het land nog echt bijzonder/geschikt voor een weekendje weg :P

OT:

De kikkererwten waren wel oke, sommigen een beetje hard, sommigen een beetje taai. Moet nog even uitzoeken hoe ik ze lekkerder kan maken :(

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_107380645
Ooooh wat een schandalige dag. Het begon verstandig met 3 bruine boterhammen en het ging over falafel en cashewnoten naar hemahotdog en kaakjes. Ooooopsyyy.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107380912
Ik weet het ook nog niet zo met die kikkererwten. Mijn tweede batch (met ras el hanout) had ik 20 minuten in de oven gedaan en die waren een stuk lekkerder dan de eerste batch (met honing, zoals in het recept) met 30 minuten. Maar ze waren zeker niet zo lekker als ik had verwacht. Misschien is een tijdje laten marineren in het een of ander een goed idee.

Nooit in Maastricht geweest overigens, wel een paar keer in Thorn.
Spoilers!
pi_107381548
het schandaaaaaloige lijstje van vandaag :

O: zo'n zelfde verhaal als gister :P
L: kaas, met ham en er ergens onder ook nog een pannekoek :P
D: 3x oesters, een halve kreeft, een portie scheermesjes ( die schelpdieren... geen emo acties!! ;) ) en een kaasplankje, vergezeld van een half flesje chablis en een dessert wijntje O-)

nu maar uitbuiken!! :D

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  zondag 29 januari 2012 @ 22:42:41 #17
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107382622
ZEG! Hou eens op met mij te verleiden met slechte lijstjes dames! :D

Heb me er braaf aan gehouden. *O* Bodybalance ging lekker vanochtend, ook al had ik een slaap te kort. Morgen Kickfun, hopelijk vanacht meer slaap en minder wakker wordende kindjes!
pi_107382776
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:42 schreef Silmarwen het volgende:
ZEG! Hou eens op met mij te verleiden met slechte lijstjes dames! :D

dat is gewoon een oppepper vor jezelf.. dat JIJ het wel kan!!! :Y ^O^ _O_

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  zondag 29 januari 2012 @ 22:49:50 #19
54772 Silmarwen
pi_107383014
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:45 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

dat is gewoon een oppepper vor jezelf.. dat JIJ het wel kan!!! :Y ^O^ _O_
Haha! Ik ga volgende week zaterdag sushi eten en naar de bios... En ik denk niet dat ik het houd bij groene thee, zeekraal salade en water. :+ Geen alcohol alleen, ik drink niet als ik moet rijden. Zeker niet als het glad is. :D
pi_107385945
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:25 schreef Barretje80 het volgende:
het schandaaaaaloige lijstje van vandaag :

O: zo'n zelfde verhaal als gister :P
L: kaas, met ham en er ergens onder ook nog een pannekoek :P
D: 3x oesters, een halve kreeft, een portie scheermesjes ( die schelpdieren... geen emo acties!! ;) ) en een kaasplankje, vergezeld van een half flesje chablis en een dessert wijntje O-)

nu maar uitbuiken!! :D
whoa! _O_
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 29 januari 2012 @ 23:56:49 #21
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107386563
Volop eiwitten, die waterdieren... Noem het gewoon een erg tijdelijk eiwitdieet ;)

we kopen pas een nieuwe oven als we terug zijn van vakantie :) eerst daar centjes voor bij elkaar sprokkelen :)
pi_107391580
Oke! :D
pi_107391587
Ja. Jij hoort in Slank :Y zie OP
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 30 januari 2012 @ 08:23:57 #24
54772 Silmarwen
pi_107391800
O: Havermout + koffie
S: Grote wandeling door het ieniemienie beetje sneeuw met de kids.
T: Banaan
L: 2 Boterhammen. 1 met rookvlees, 1 met kip + komkommer
T: Gepofte appel met rozijnen + koffie
D: Guacamole, yoghurt dip, allerlei soorte groente en bruin brood
S: Kickfun
T: Bakje yoghurt

Tussendoor veel thee en water
pi_107392975
Ik had gister een slecht lijstje met pannenkoek, KFC, een mozartkogel en brownies maar ik heb de hele dag verhuist dus ook heel veel verbrand haha

Vandaag gaan we er weer fris tegenaan :)
pi_107393979
Zo, net even naar de sportschool geweest, maar het ging best moeizaam het eerste kwartier.. Ik vraag me dan toch af of het komt van die berg suikers van dit weekend..

Maar het is een goede motivatie om dus gewoon netjes te blijven eten..
pi_107394716
Een keertje zondigen moet kunnen hoor Laiveneertiekje!

Oke... ik ben momenteel bezig met het creëren van een dagritme. Dat houdt sowieso in dat ik om 01:00 in bed ga liggen en maximaal mag lezen dan tot 01:45 en dat ik om 10:00 opsta (ja... ik heb zeker negen uur slaap nodig, ik ken mijn lijf). Vervolgens direct ga ontbijten, daarna lunchen, tussendoortje rond een uur of twee, tussendoortje rond een uur of vier. Avond eten rond de klok van zes en dan nog later op de avond een boel groente/fruit.

Vandaag:
O. 2 boterhammen, kaas
L. 2 boterhammen met vegapaté. Pas in de winkel ontdekt, hartig en erg lekker :)
T. Fruit (ga straks naar de winkel, ik denk dat het appelen worden)
T. Tomaat, komkommer en wat sla
D. Aardappels, doperwten en een ei
T. Handje wortelen
  maandag 30 januari 2012 @ 11:16:51 #28
54772 Silmarwen
pi_107395064
10 uur opstaan! Ik ben al blij als ik de 7 uur red. En ik ga rond 00:00 naar bed. :')

KOUD! Wandelen heb ik wel veel mee verbrand denk ik. :D
pi_107395533
Eerder was dit een punt waarop ik dan weer terugviel in minder eetgedrag CoS, dus ik vind het nu ook wel mooi om te merken wat het met je lijf doet, en dat ik nu gewoon weer lekker doorzet is ook wel tof.

En mijn wekker staat 2 dagen per week om 6 uur, de overige dagen om 7 uur of totdat mijn zoontje wakker wordt(ergens tussen 7 en half 8)...
  maandag 30 januari 2012 @ 11:41:45 #30
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107395623
De weegschaal was nog redelijk vriendelijk na mijn bunker weekend. Vandaag er weer vol tegenaan. Nieuwe ideeën voor de afwisseling voor het ontbijt zonder brood. Het is nu of een smoothie met magere yoghurt en fruit, havermout met halfvolle melk en wat zoetstof of muesi. De paarse zakken van de Lidl, 50 gram met yoghurt.

O: Smoothie met magere yoghurt, een banaan en frambozen. Een halve appel erbij.
L: 4 boterhammen. 2 met 30+ kaas, 2 met Filet Americain extra mager. Beker melk.
T: Bekertje cottage cheese (Light, Linessa Lidl) met een peer.
D: Stamppot andijvie met spekjes, zonder spekjes :') Misschien wat brokkelkaas er doorheen.
A: 2 blokjes 72% chocolade, beker thee.
S: Filmpje Miles, misschien nog fietsen.

Iemand trouwens ervaring met Cottage cheese? Zag het van de week in de Viva staan, dat het goed voor je was. Is het een soort kwark of iets?
pi_107395628
@Lai: Dan merk je dus ook wat gezond eten met je lijf doet. Dus al met al een goede motivatie! En je merkt dat je goed door kunt zetten. Lekker bezig dus ^O^

Mijn slaaptijden beschouw ik gewoon als de luxe van een student. Het vroegste college start om half elf (dus als ik om tien uur mijn bed uit rol, me snel was en aankleed, en een broodje naar binnen werk en klein beetje doorloop, zit ik ruim op tijd op een goed plekje. Al moet ik toegeven dat me dit al een paar keer is overkomen en dat ik me bedacht... ow... mijn haar is nog niet in model).
pi_107395707
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:41 schreef Purdey het volgende:
De weegschaal was nog redelijk vriendelijk na mijn bunker weekend. Vandaag er weer vol tegenaan. Nieuwe ideeën voor de afwisseling voor het ontbijt zonder brood. Het is nu of een smoothie met magere yoghurt en fruit, havermout met halfvolle melk en wat zoetstof of muesi. De paarse zakken van de Lidl, 50 gram met yoghurt.

O: Smoothie met magere yoghurt, een banaan en frambozen. Een halve appel erbij.
L: 4 boterhammen. 2 met 30+ kaas, 2 met Filet Americain extra mager. Beker melk.
T: Bekertje cottage cheese (Light, Linessa Lidl) met een peer.
D: Stamppot andijvie met spekjes, zonder spekjes :') Misschien wat brokkelkaas er doorheen.
A: 2 blokjes 72% chocolade, beker thee.
S: Filmpje Miles, misschien nog fietsen.

Iemand trouwens ervaring met Cottage cheese? Zag het van de week in de Viva staan, dat het goed voor je was. Is het een soort kwark of iets?
Jop, het is wel lekker, vrij neutraal van smaak.
  maandag 30 januari 2012 @ 11:48:29 #34
54772 Silmarwen
pi_107395787
Zelfs toen ik studeerde was ik om 9 uur echt wel op en klaar. Mijn colleges begonnen vroeger, en later had ik ruim een uur reistijd.

Havermout smaakt eigenlijk naar niet zoveel... Brinta ken je dat? Daarom voeg ik altijd kaneel toe. ;)
pi_107396052
Pappen weigerde ik al als baby en heb het daarna nooit meer geprobeerd ;)

Tja... ik heb ruim vijf minuten reistijd... misschien zit het hem daarin ;) Volgend jaar heb ik een kwartier reistijd, dus dan leer ik wel vroeg op te staan ;)
pi_107397418
Pappen :X :r ......als ik ergens de pest aan heb. Zelfde trauma als Cots. Nu begrijp ik de afkorting van je nickname. :+
Optimist tot in de kist
pi_107397599
Eigenlijk had ik niet nagedacht over de afkorting van mijn nick :P Ineens zag ik het staan en dacht woops ;)

Mijn moeder gaf me boterhammen geweekt in melk, dat accepteerde ik wel. Misschien ben ik daarom zo gehecht aan mijn broodmaaltijden :P
pi_107398315
Brintapap O+
  maandag 30 januari 2012 @ 13:54:25 #39
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107399597
oepsefloeps, een histamine provocatie test gehad vandaag.. en nu blijkt dat ik in de ernstige zone zit wbt longfunctie in verhouding tot histamine..ofzoiets :P

De verpleegkundige zei alles een beetje ongemakkelijk..
zo ging ons gesprek..

zei : waar heb je die broek vandaan? hij staat zo mooi! Mijn dochter is ook best stevig en die kan nooit broeken vinden.. ik denk dat ze ongeveer hetzelfde type figuur heeft als jij..
ik : zucht.. vriendelijk blijven.. bij de Mexx
zei : ja, ze heeft ook hele stevige bovenbenen, net zoals jij!
ik : ;(

zal vast wel goedkomen, ben er nog niet helemaal uit wat dit nu voor mij betekend.

o 1 : vlak voor ik wegging naar het ziekenhuis : klein beetje muesli, klein beetje yoghurt
o2 / t : boterham met rijstballetjes. Van dat soort gepofte rijst maar dan voor op brood
l : tomaten-creme soep met twee boterhammen ( zonder beleg, vind dopen zo lekker! ), een gegrilde paprika.
t : een appel, twijfel over yoghurt of een siepesappel
d : curry met van alles waaronder paksoi, coriander, vegetarische kippenpoten gemarineerd in satemarinade en cocos - naan.
pi_107400067
RM, als je broeken van Mexx aan kunt, is het zo slecht nog niet met je gesteld hoor ;) . Die kleren vallen echt klein.

Wat betekent dat histamine gebeuren voor je dagelijks leven? Sterkte!
Spoilers!
  maandag 30 januari 2012 @ 14:21:56 #41
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107400602
vind je? ik ben dan ook niet echt groot he, 1.65.. maar de maatjes worden wel steeds kleiner :)

en ik heb dus geen idee wat dat histamine gebeuren betekent. Ik weet wat dat ik er sneller benauwd door word ( astma.. ) maar hoe dat vertaald word naar mijn dagelijkse leven, geen idee :P
  maandag 30 januari 2012 @ 14:55:11 #42
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107401784
Ahh, wat een klotegesprek RM! Ik ken de situaties maar al te goed. Ooit stond ik bij de bladen in de supermarkt, stond er een mevrouw naast me: 'Zo, even de nieuwe Viva mama! Leuk hé, zwanger zijn!' Of die keer dat ik bloed ging prikken bij de de bloedprikkers, en dat door een tante van een schoolvriendin werd gedaan. Die het bloedprikformulier pakte en zelf m'n schildklier aankruiste met de woorden: 'Die vink ik er nog maar even erbij, de laatst keer dat ik jou zag was je niet zo als nu.'
pi_107402513
God :') Wat kunnen mensen toch lomp zijn idd.. ;(
My salvation lies in your love..
pi_107402888
Ik heb ook wel eens aan iemand gevraagd hoe veel maanden ze zwanger was.. :@
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 30 januari 2012 @ 15:34:25 #45
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107403125
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:28 schreef seasushi het volgende:
Ga jij je maar even schamen dan _O-
pi_107403225
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:28 schreef seasushi het volgende:
Ik durf nooit iemand te vragen of zij zwanger is :@
  maandag 30 januari 2012 @ 15:41:52 #47
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107403424
Ik ook niet. Ik vraag meestal hoe het gaat met iemand, hoe iemand zich voelt etc.
Als iemand echt zwanger is komt dat er vanzelf wel uit.

Letterlijk en figuurlijk trouwens :')
pi_107403457
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:36 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik durf nooit iemand te vragen of zij zwanger is :@
QFT idd :P

de weegschaal gaf bij aankomst geen verhoging van mijn gewicht!! *O*
al zal dat dan dus wel over 2 dagen komen :P

pi_107403778
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:16 schreef BananaPancake het volgende:
God :') Wat kunnen mensen toch lomp zijn idd.. ;(
Soms vind ik eerlijkheid wel lekker fris voor de verandering. Er blijft altijd zo veel ongezegd en als je te dik bent dan weet je dat zelf toch ook wel? Is toch helemaal niet erg als iemand informeert naar een merk broek omdat haar dochter ook forse bovenbenen heeft? Ik zie dat totaal niet als een belediging oid.

En de keer dat ik op mijn zwangerschap werd aangesproken moest ik alleen maar lachen en de betreffende dame vond het vast veel genanter dan ik.

(ziekenhuis, ik op bezoek bij zwangere vriendin die even naar de wc was en de nachtdienst kwam zich voorstellen en dacht dat ik de zwangere patiënte was 'Je kan het al mooi zien hè, je buikje' )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 30 januari 2012 @ 16:11:47 #50
54772 Silmarwen
pi_107404508
Haha, ik moest ooit voor nieuwe lenzen vroeg die vrouw "Ben je zwanger?" Toen ik begon te lachen en zij rood werd, kon ik haar vertellen dat ik 2 maanden geleden was bevallen. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')