Wat Cassandra zegt klopt:Als je echt depressief bent, gaat echt niks meer en vind je niks meer leukquote:Op zondag 29 januari 2012 19:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik stel nu dat je je niet altijd zo hoeft te voelen... Dan bedoel ik niet dat het relatief is aan de activiteiten. (Hoewel vast ook wel een beetje)
quote:
quote:Een depressie is een stemmingsstoornis die zich kenmerkt door een verlies van levenslust of zware neerslachtigheid. In het normale spraakgebruik wordt de term 'depressief' vrij snel gebruikt voor een toestand waarin iemand in een dip zit (bijvoorbeeld weltschmerz (letterlijk wereldpijn)). Men spreekt echter pas van klinische depressie wanneer aan een uitgebreid aantal criteria wordt voldaan, zoals vastgelegd in diagnostische en statistische handboeken als het ICD-10 van de Wereldgezondheidsorganisatie, of het in Nederland en in de VS gehanteerde DSM-IV TR. Niet iedere depressieve, sombere of verdrietige stemming is dus een psychische aandoening.
ik zou het heel typisch vinden als je elke vrijdag en zaterdag avond nergens last van heeft en op stap kuntquote:Volgens de DSM-IV-TR-criteria[1] voor het diagnosticeren van een ernstige depressieve episode moeten één of twee van de volgende elementen aanwezig zijn:
A. Gedeprimeerde stemming (1) of verlies van belangstelling of genoegen (2).
Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag.
Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten
Ik dacht dat er meerdere vormen van depressie bestonden, ik dacht dat bi-polair ook een vorm van depressie was?quote:Op zondag 29 januari 2012 19:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat Cassandra zegt klopt:Als je echt depressief bent, gaat echt niks meer en vind je niks meer leuk
Maar op de momenten dat het te goed gaat, ben je manisch, niet depressiefquote:Op zondag 29 januari 2012 19:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik dacht dat er meerdere vormen van depressie bestonden, ik dacht dat bi-polair ook een vorm van depressie was?
Dus gaat dat hele riedeltje niet op.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:41 schreef formerjellybean het volgende:
Zeg Kingtoppie even niet van die enge vragen stellen, en ik denk dat je dondersgoed weet dat mensen die zelfmoord plegen vaak niet de gelukkigste mensen zijn en je dus wel degelijk van depressie kan spreken
neequote:Op zondag 29 januari 2012 19:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik dacht dat er meerdere vormen van depressie bestonden, ik dacht dat bi-polair ook een vorm van depressie was?
ja, iemand die schizofreen is bijvoorbeeldquote:Op zondag 29 januari 2012 19:38 schreef kingtoppie het volgende:
Dus er zijn genoeg mensen die - niet impulsief - Zelfmoord plegen, zonder depressief te zijn?
Soms heet het euthenasiequote:Op zondag 29 januari 2012 19:38 schreef kingtoppie het volgende:
Dus er zijn genoeg mensen die - niet impulsief - Zelfmoord plegen, zonder depressief te zijn?
dus omdat mensen die zelfmoord plegen op dat moment depressieve gevoelens hebben zijn ze per definitie depressief?quote:Op zondag 29 januari 2012 19:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus gaat dat hele riedeltje niet op.
quote:Op zondag 29 januari 2012 19:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dus omdat mensen die zelfmoord plegen op dat moment depressieve gevoelens hebben zijn ze per definitie depressief?
je haalt dingen door elkaar: gevoelens en de psychische aandoening depressie
je kunt pas spreken van een depressie als je aan bepaalde kenmerken voldoet waarvan ik er net 2 poste
niet als je je wel eens rot voelt en in de volksmond dus kunt spreken van depressieve gevoelens
Ik reageer slechts op formerjelly.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:41 schreef formerjellybean het volgende:
Zeg Kingtoppie even niet van die enge vragen stellen, en ik denk dat je dondersgoed weet dat mensen die zelfmoord plegen vaak niet de gelukkigste mensen zijn en je dus wel degelijk van depressie kan spreken
4 symptomen staat er, je hoeft je niet eens zo de gehele dag te voelen dus.quote:A. Gedeprimeerde stemming (1) of verlies van belangstelling of genoegen (2).
Bij deze twee criteria moet worden uitgesloten dat ze zijn veroorzaakt door een lichamelijke aandoening of stemmingsincongruente wanen of hallucinaties. Het volstaat om één van deze symptomen te hebben indien het gepaard gaat met minstens vier van de volgende symptomen:
* Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag.
* Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten.
* Veranderende eetlust en duidelijke gewichtstoename of gewichtsverlies.
* Verstoord slaappatroon of slapeloosheid of meer slapen dan normaal.
* Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal.
* Vrijwel alle dagen vermoeidheid of energieverlies.
* Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees.
* Verminderde capaciteit om zich te concentreren of besluiten te nemen.
* Suïcidale gedachten.
okequote:Op zondag 29 januari 2012 19:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
[..]
Ik reageer slechts op formerjelly.
Iemand uit mijn omgeving die zonder enige aanwijsbare reden zichzelf om het leven gebracht heeft, Kende hem niet persoonlijk was iemand uit de buurt die het hele goed, Heb hem zelf zien hangen en de politie gealarmeerd.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:38 schreef kingtoppie het volgende:
Ze geeft me die kans misschien... omdat ze zei dat ze liever is dan ze zelf dacht of zo. En ze eindigd nog steeds met "Xx"achter haar berichten, ben er nog niet helemaal uit of dat iets betekent.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschieb moet je zelf duidelijker zijn, dit voorzag ik gisteren al. Maar dat ze je na die stommiteiten nóg een kans geeft zegt ook wel wat
Niks serieus nog met geen 1. Een dubbele agenda is belangrijk zodat ik mijn pijlen niet op slechts 1 iemand hoef te richten.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:08 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Richard prf, met hoeveel vrouwen ben je op dit moment bezig?
Dit dus. Zelfs ik voldoe bijvoorbeeld aan 3 genoemde criteriaquote:Op zondag 29 januari 2012 19:50 schreef formerjellybean het volgende:
Wij kunnen geen online diagnoses stellen ga naar de huisarts in plaats van dat hier steeds op te zoeken en bij ons om bevestiging te vragen.
Das al meer kans dan dat ik je had gegevenquote:Op zondag 29 januari 2012 19:50 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ze geeft me die kans misschien... omdat ze zei dat ze liever is dan ze zelf dacht of zo. En ze eindigd nog steeds met "Xx"achter haar berichten, ben er nog niet helemaal uit of dat iets betekent.
[..]
Niks serieus nog met geen 1. Een dubbele agenda is belangrijk zodat ik mijn pijlen niet op slechts 1 iemand hoef te richten.
Nee het stuk tekst dat je van mij quote is een logische conclusie die ik kan trekken uit het verhaal van jelly... Ik zeg niet dat het waar is wat formerjelly geschreven heeft.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
okeen nu? nu is het minder waar of heb je geen behoefte aan uitleg?
Weet ik, daar ben ik haar ook dankbaar voor. Weet niet of ze me uiteindelijk ook echt die kans gaat geven. Maar ze is echt heel lief ja zal balen als ze straks met iemand anders wegloopt.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:51 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Das al meer kans dan dat ik je had gegeven
en weer heb ik geen flauw idee wat je hier probeert te zeggenquote:Op zondag 29 januari 2012 19:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee het stuk tekst dat je van mij quote is een logische conclusie die ik kan trekken uit het verhaal van jelly... Ik zeg niet dat het waar is wat formerjelly geschreven heeft.
Nee...quote:Op zondag 29 januari 2012 19:50 schreef rhubarbje het volgende:
wat wil je nu? dat jij de uitzondering bent die depressief is en nergens zin in heeft behalve uitgaan en daar een chick aan de haak gaat slaan die daar door heen kan prikken en wel zin heeft in een prille relatie met iemand die met zich zelf in de knoop zit?
sure jij bent de uitzondering
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |