Oh, dan heb ik je post verkeerd onthouden. Ik dacht dat je vertelde dat je tot jouw E2 bij het IKMF zat. Maar kennelijk bedoelde je dat je van een E2 instructie hebt gekregen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 01:08 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Ik? Nee, ik train in Leiden. Heb ook 2 jaar bij Martijn getraind maar wilde wat anders
Ik? Niet echt op een level. Was voor P5 bezig volgens het IKMF.quote:
Nee dat niet neequote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:44 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik je post verkeerd onthouden. Ik dacht dat je vertelde dat je tot jouw E2 bij het IKMF zat. Maar kennelijk bedoelde je dat je van een E2 instructie hebt gekregen.Is Martijn de IKMF E2-er die niet beviel waardoor je verder bent gaan kijken?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:34 schreef wiver het volgende:
Heeft iemand z'n Krav Maga al eens nodig gehad?
In het echie zegmaar.
En hoe was dat?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:48 schreef HAL9000S het volgende:
Wij hebben zaterdag een bike seminar van een instructeur van de politie. Hoe je jezelf kan beschermen als ze je aanvallen op de fiets, hoe je je fiets kan gebruiken als aanvalswapen etc. Daar hebben ze natuurlijk ruime ervaring mee met al die agenten te fiets.
Weet ik eigenlijk niet. Volgens mij is de hoofdinstructeur van gedachten veranderd over IKMF en wil hij terug naar het Israëlische krav maga in plaats van Amerikaans.quote:
Leuk, succes! Gaat wel goed komen toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:31 schreef HAL9000S het volgende:
Over 3 weken examen gele band, heb 'toestemming' van m'n instructeurs. Erg veel zin in, gaat wel zwaar worden. Eerst 1,5 uur trainen en gelijk daarna een uur lang examen.
Dat heeft iedereen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:30 schreef HAL9000S het volgende:
Jawel ik denk het wel. Ik heb mijn technieken goed onder de knie.... enige kutte is de slordigheden bij de technieken die er in sluipen als je moe bent en vol met stress zit. Vooral mijn 'pluks' bij de verwurgingen moet ik netjes blijven doen... als dat lukt dan zit het wel goed.
Ja I know, dat is nou juist de uitdaging. Moe en gestressed zijn maar nog wel goed je technieken uitvoeren. Het moet er echt ingesleten zijn, als je gaat nadenken gaat het sowieso niet lukken. Gewoon rustig adem halen en je techniek goed uitvoeren.... je kan er imo beter 2 seconde langer over doen dan dat je het snel doet en afraffelt.quote:
Tuurlijk, maar bij een verwurging is een goede pluk natuurlijk enorm belangrijk. Ook al kun je knieen, ellebogen en stoten als de beste, zolang je niet uit die verwurging kan komen heb je daar helemaal niks aan. Die pluk moet goed zijn, ook al ben je helemaal kapot en zit je vol met adrenaline... die handelingen moeten er in gesleten zijn en je moet er op terug kunnen vallen zonder na te hoeven denken.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:23 schreef wiver het volgende:
Nou, mn trainer zei dat ze vooral ook kijken of je met een gezonde agressie je vijand te lijf gaat. In het begin is je snelle natuurlijke reaktie belangerijker dan techniek. Krav maga is ook heel thuiskomen. Het gaat erom dat je je verdedigd. En hoe je dat dan doet.. Maakt op straat ook niet veel uit. Juist niet nadenken en snel reageren.
"Seyfried told Moviefone she “learned some Krav Maga for the part and got genuinely creeped out when one scene went on longer than she liked.” Bron: http://www.examiner.com/y(...)ovie-release-previewquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:24 schreef wiver het volgende:
Iemand al gehoord van de nieuwe film Gone?
Stond iets over in de krav maga worldwide iphone-app.
Schijnt dus over km te gaan...
Mjaaa oke. Maar ik denk niet dat ie veel kans heeft in de ring eerlijk gezegd. Krav Maga is in principe wel een MMA, maar een 'MMA vechter' zoals je die bij de UFC ziet is wel ff wat anders natuurlijk. De 'freefighter' van vroeger zeg maar die nu MMA vechter heet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:11 schreef wiver het volgende:
Veel mensen zien Krav Maga als MMA sport.
En ook zonder benen kun je je verdedigen, wat blijkt..
Zonder handen lijkt me lastiger.
Tja, dat iemand kan vechten betekent niet dat hij kan onderwijzen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:37 schreef mtchel112 het volgende:
Even een interesse vraagje:
Een collega van mik vertelde vol trots dat hij krav maga had gehad van een oud israelisch commando, en dat ze elkaar tijdens trainingen op het gezicht sloegen zonder handschoenen.
Is dit wel waar, lijkt mij toch dat je dan wat bescherming om doet?
Gefeliciteerd, man! Op naar oranje!quote:Op zondag 25 maart 2012 12:56 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb mijn gele band binnen, het was echt ZWAAR. Eerst 1,5 training gehad om de technieken nog een laatste keer te perfectioneren en daarna 1,5 uur examen gehad. Continu liepen er 4 instructeurs om ons heen om te beoordelen en uiteindelijk hebben ze nog een half uur langen lopen discussieren over de einduitslag, was nogal spannend. Was echt helemaal leeg aan het eind van het examen, pffff.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |