abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107348271

Zeau, het vorige topic is gesloten dus weer tijd voor een verse rammer!

En nog even de vorige informatieve delen;
Krav Maga
Krav Maga #2
Krav Maga #3
[centraal] Krav Maga #4

En de links van Booomer uit #3, die in #4 verloren zijn gegaan. Tevens ook even geüpdatet.

Algemeen:
Krav Maga op Wikipedia NL
Krav Maga op Wikipedia ENG

Overzichtjes van trainingslocaties:
International Krav Maga Association / IBK scholen
International Krav Maga Federation scholen
International Krav Maga Global scholen
Krav Mag Worldwide scholen

Bonden NL:
International Krav Maga Association / IBK (Nederland)
International Krav Maga Federation (Nederland)
Krav Maga Global (Nederland)

Bonden Wereldwijd:
International Krav Maga Federation (Internationaal)
Krav Maga Global (Internationaal)
Krav Maga World Wide (international)
Krav Maga Alliance

Laatste post in het vorige topic:

quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:41 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Maar wel waar.. als er 1 bond is die zo veel mogelijk cash wilt rapen is het IKMF wel. Met hun kopen van broek, shirt, patch, (deel)passpoort, volledig passpoort, dure examens en ga zo maar door...
Momenteel ben ik een KM school aan het uitzoeken. De keuze valt tussen de KMG en IKMF bond. Ik ben sinds kort op de hoogte van de veranderingen in de bonden. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de IKMF school, aangezien deze een eigen school heeft (ipv sporthal training) en de (meeste) instructeurs een hogere graad hebben en meer bekend zijn.

Kwa bond trekt KMG het meeste, maar eigenlijk trekt die voorkeur op niets. Enkel omdat er van de oorspronkelijke trainers opgeleid door Imi niemand meer bij IKMF lijkt te zitten. Misschien ben ik er eigenlijk al uit, toch zijn tips altijd welkom. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Ambrosius op 05-02-2012 13:17:22 ]
pi_107495633
Ik raad je het IKMF af. Het curriculum is imo te langzaam, te passief en in mijn ogen is het meer een schijnveilige aanpak van krav. Niet dat het slecht is hoor, want het werkt prima, maar het is niet mijn aanpak. Ik geloof er gewoon niet in. Op straat wordt het gewoon matten, en daar besteedt IKMF niet heel veel aandacht aan. Het is slechts zelfverdediging en geen totaaloplossing. Dat laatste zie ik liever en als je dat ook zoekt dan is de beste oplossing om bij een school te gaan die geen curriculum hanteert :)
Ik ben bij verschillende scholen geweest en daar waar geen curriculum gehanteerd werd was de activiteit en het niveau het hoogst.
pi_107499290
Wat bedoel je precies met curriculum? Geen bond? Over het algemeen kan ik maar weinig scholen vinden waar aangegeven wordt wat het lespakket (curriculum) inhoudt.

Ik heb de keuze tussen deze twee.
http://www.kravmaga-alkmaar.nl/
http://trainingscentrumhelena.nl/

Er is nog één andere optie in de buurt, maar dat is ook IKMF. Eventueel zou West Amsterdam nog kunnen, maar daar vind ik ook alleen maar sporthal/06nummertjes lessen. Misschien tips voor anderen? Branimir Tudjan in leiden is echt te ver. Het liefste omgeving Haarlem.

Wat jij vertelt is dus exact hetgeen ik wil voorkomen. Ook ik zoek het meer richting een totaaloplossing dat leunt (ook) op sparren (in de toekomst natuurlijk).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 22:24:01 ]
pi_107547148
Gister alweer mijn 3e les gehad. Bij een KM World Wide school.
Oefening gehad met stokken.

Het schijnt dat je bij IKMF alleen de zaken bij je band leert. Bijv alles wat je nodig hebt voor geel, oranje enz.
Bij een KMWW leer je alles door elkaar heen.
Ze zijn ook niet zo zeer gericht op het halen van banden, maar meer hoe je je verdedigt in de praktijk.
Stel je voor dat je aangevallen wordt door iemand met een stok, maar je hebt nog geen oranje of blauwe band (ik noem maar wat..). Heb je geen idee wat je moet doen.

Dus ik train ook niet voor een band, al wil ik die wel halen natuurlijk!!
Maar om me te redden op straat en waar dan ook. Dat is tenslotte Krav Maga!

Kida!
:)
pi_107555956
Welke school is dat dan? Want over KMWW vind ik in NL vrij weinig tot niets. Wel dus. Zoeken op Krav Maga Wordwide, niet KMWW.

KMWW:
www.kravmagaeu.com (Hoofd vertegenwoordiger van Krav Maga World Wide in Europa.)
Vreemd dat er dan helemaal nergens over KMWW wordt gesproken.

http://www.reflex-bmc.nl
http://www.safetytrainingcenter.nl
http://www.kravmaga-noord.nl
http://www.impactkravmaga.nl
http://www.protectinvest.nl
http://www.selfdefenseandprotection.nl
http://www.sportcentrumlouwerse.nl
http://www.safetyandselfdefense.nl
http://www.kravmagaschool013.com

Edit: Handig dat de TS niet meer te wijzigen is ...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2012 15:02:25 ]
pi_107573970
Ik bedoelde eigenlijk ook Krav Maga World Wide.
KMWW was eigen afkorting... :@ :@
pi_107601468
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:59 schreef Stratotanker het volgende:
Welke school is dat dan? Want over KMWW vind ik in NL vrij weinig tot niets. Wel dus. Zoeken op Krav Maga Wordwide, niet KMWW.

KMWW:
www.kravmagaeu.com (Hoofd vertegenwoordiger van Krav Maga World Wide in Europa.)

Krav Maga Worldwide Europe bestaat niet meer ivm gerommel in de organisatie. De mensen die achter de Europese tak zaten zijn eruit gezet, en richten zich nu op Fit2Fight. Het is nu gewoon Krav Maga Worldwide (zonder Europe toevoeging).
pi_107613520
Jammer van al dat gedoe altijd in grote organisaties....
Hoe meer mensen zich ermee gaan bemoeien, hoe meer meningen en idd splitsingen.
Waar de ene het meer ziet als sport, en het behalen van banden, richt een ander zich op het ac-hoc jezelf kunnen verdedigen in allerlei situaties.
Maar goed. Krav Maga zal geen geregistreerd handelsmerk zijn of zo (denk ik, maar weet niet zeker).
Maar wel jammer van de wildgroei.
Ik heb wat videos (5x 1,5u) gekeken over commando krav maga.
Echt een aanrader om te zien.
Ontwikkeld voor commandos om mensen snel uit te schakelen.
Wel weer extreem hard, maar dat zijn commandos ook. En dat moet ook in hun vakgebied.
Het "straat krav maga" is hierbij vergeleken wat milder. Je zou kunnen zeggen: wat humaner.
Tijdens een ruzie op straat tijdens oud en nieuw hoef je iemand natuurlijk niet gelijk onder de grond te werken. "slechts" zodanig uitschakelen dat die geen bedreiging meer is.
Spreekt me wel meer aan ;)
pi_107613744
Ondertussen lekker de kruistrappen, punches, zijtrappen en kickboxen trainen op de boxzak @home!
Kmoet het doen met een les in de week, dus moet tussen door wat huiswerk maken.
Ondertussen leer ik mn vrouw wat ik de afgelopen keer heb geoefend.
Dubbele weerbaarheid op straat en het brengt je ook letterlijk dichter bij elkaar ;)
(en scheelt weer 40 eurootjes)
pi_107614478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 23:37 schreef wiver het volgende:
Waar de ene het meer ziet als sport, en het behalen van banden, richt een ander zich op het ac-hoc jezelf kunnen verdedigen in allerlei situaties.
Maar goed. Krav Maga zal geen geregistreerd handelsmerk zijn of zo (denk ik, maar weet niet zeker).
Wel weer extreem hard, maar dat zijn commandos ook. En dat moet ook in hun vakgebied.
Het "straat krav maga" is hierbij vergeleken wat milder. Je zou kunnen zeggen: wat humaner.
Tijdens een ruzie op straat tijdens oud en nieuw hoef je iemand natuurlijk niet gelijk onder de grond te werken. "slechts" zodanig uitschakelen dat die geen bedreiging meer is.
Dat "commando" krav maga is niet veel anders dan wat je bij andere bonden leert hoor. Dat is meer gekozen om "stoer" te lijken en zo meer mensen te trekken...
pi_107635410
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 18:09 schreef Booomer het volgende:

[..]

Krav Maga Worldwide Europe bestaat niet meer ivm gerommel in de organisatie. De mensen die achter de Europese tak zaten zijn eruit gezet, en richten zich nu op Fit2Fight. Het is nu gewoon Krav Maga Worldwide (zonder Europe toevoeging).
Van die enorme bestuurlijke onduidelijkheid voor initiatives word ik nu al moe. Ik ga gewoon voor de school met de trainers met de beste papieren die zich er het meeste voor inzetten. Natuurlijk wel even een proeflesje volgen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 23:37 schreef wiver het volgende:
Dus eigenlijk KM waarbij er wat meer nadruk wordt gelegd op zero tolerante uitschakelen dus. Leuk dat ze er weer een hippe naam aan weten te plakken. Zo kan je bezig blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2012 16:45:23 ]
pi_107646419
Nou, eigenlijk Krav Maga om de dreiging weg te nemen.
Niet om gelijk iemands leven te nemen..
Mag men houden.
Heb al genoeg aan eigen leven ;)
pi_107665174
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 16:44 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Van die enorme bestuurlijke onduidelijkheid voor initiatives word ik nu al moe. Ik ga gewoon voor de school met de trainers met de beste papieren die zich er het meeste voor inzetten. Natuurlijk wel even een proeflesje volgen.
Dat laatste vind ik een beetje een onzinargument. Papieren bewijzen niets, ervaring bewijst het meest. Ik zat voorheen bij het IKMF (expert 2 instructeur) en ik ben daar ook weggegaan omdat het mij niet beviel.
Tuurlijk is een hoger niveau evident aan een ervaardere instructeur, maar ik geef toch meer om de realiteit van de lessen dat aan het niveau van de instructeur. Maw, ik heb liever harde realistische trainigen van een G1 dan rustige lessen van een E1'er :)

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar de verschillen zijn imo erg groot. Je moet je afvragen wat je wilt. Wil je echt zelfverdediging leren en daarbij dus idd echt klappen te verduren krijgen, of wil je gewoon jezelf kunnen verdedigen. Imo zit daar het grootste verschil. Ik ga liever voor t eerste, maar andere liever t tweede. Dat moet je uitzoeken en op basis daarvan een voor jóu geschikte school kiezen :)

[ Bericht 17% gewijzigd door mafkees10 op 06-02-2012 10:44:01 ]
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:35:03 #14
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_107727546
zoo nieuw deeltje ;)

sluit mij ook weer aan!

Zaterdag weer van de partij als mijn nieuwe auto dan geleverd is althans!
Bla Bla Bla :P
pi_107729818
Hoe lang moet je eerst meelopen alvorens je je opgeeft voor de speciale seminars zoals verdedigen in een bus of cafe e.d.?
pi_107733060
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:37 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik een beetje een onzinargument. Papieren bewijzen niets, ervaring bewijst het meest. Ik zat voorheen bij het IKMF (expert 2 instructeur) en ik ben daar ook weggegaan omdat het mij niet beviel.
Tuurlijk is een hoger niveau evident aan een ervaardere instructeur, maar ik geef toch meer om de realiteit van de lessen dat aan het niveau van de instructeur. Maw, ik heb liever harde realistische trainigen van een G1 dan rustige lessen van een E1'er :)
Absoluut, en daarom ook even proeflessen volgen. :)
pi_107735860
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:29 schreef wiver het volgende:
Hoe lang moet je eerst meelopen alvorens je je opgeeft voor de speciale seminars zoals verdedigen in een bus of cafe e.d.?
Maakt niets uit. Zou zo snel mogelijk, zo veel mogelijk seminars mee pakken. :)
pi_107742941
Ik ben op het moment aan het zoeken naar een geschikte vechtsport, om een paar jongens in ellaar te slaan en voor meer zelfvertrouwen. En omdat het leuk is natuurlijk. Hier lijkt krav maga wel goed bij te passen. Nu heb ik deze sportschool gevonden. Any good?

http://www.allstimula.nl/kravmaga/krav-maga-home

En wat ik me afvraag, is krav maga ook geschikt om gewoon op iemand af te stappen en hem op de grond te leggen/slaan/whatever? Of is het enkel en alleen zelfverdediging?

Edit: laat maar, minimum leeftijd is 18 jaar. :')
pi_107743405
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:19 schreef datisstom het volgende:
Ik ben op het moment aan het zoeken naar een geschikte vechtsport, om een paar jongens in ellaar te slaan en voor meer zelfvertrouwen. En omdat het leuk is natuurlijk. Hier lijkt krav maga wel goed bij te passen. Nu heb ik deze sportschool gevonden. Any good?

http://www.allstimula.nl/kravmaga/krav-maga-home

En wat ik me afvraag, is krav maga ook geschikt om gewoon op iemand af te stappen en hem op de grond te leggen/slaan/whatever? Of is het enkel en alleen zelfverdediging?

Dan kan je beter MMA, Muay Thai of BJJ gaan doen of iets.

Naar mijn ervaring is Krav Maga vooral scenario-based, ontwapenen, afwijken, counteren, grapples counteren. Het vooral echt verdediging, dat als iemand je aanvalt hij je niet neer krijgt en je snel en hard kan counteren. Je neutraliseert de technieken van de aanvaller, daarna de aanvaller zelf en dan moet je wegwezen. Daar ligt de kern. Natuurlijk leer je ook grapples en worpen en zo en natuurlijk kan je het offensief toepassen, maar daar ligt de focus tijdens de training meestal niet op.

Als je bewust 1 op 1 ruzie wil gaan zoeken en de ander uitschakelen kun je misschien beter een sport doen, aangezien daar meestal de focus op duelletjes ligt. Offensieve en defensieve training is toch anders.

Dat is hoe ik het zie in ieder geval. Vooral Muay Thai is erg handig om op te pakken als je iemand binnen een korte periode even een paar stompen wil verkopen. Dat is precies wat je daar leert. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Picchia op 08-02-2012 10:53:07 ]
pi_107743806
quote:
Ik ben op het moment aan het zoeken naar een geschikte vechtsport, om een paar jongens in ellaar te slaan [...].

Gast :')
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:57:08 #21
76625 Blackviper
pi_107744029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:34 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dan kan je beter MMA, Muay Thai of BJJ gaan doen of iets.

Naar mijn ervaring is Krav Maga vooral scenario-based, ontwapenen, afwijken, counteren, grapples counteren. Het vooral echt verdediging, dat als iemand je aanvalt hij je niet neer krijgt en je snel en hard kan counteren. Je neutraliseert de technieken van de aanvaller, daarna de aanvaller zelf en dan moet je wegwezen. Daar ligt de kern. Natuurlijk leer je ook grapples en worpen en zo en natuurlijk kan je het offensief toepassen, maar daar ligt de focus tijdens de training meestal niet op.

Als je bewust 1 op 1 ruzie wil gaan zoeken en de ander uitschakelen kun je misschien beter een sport doen, aangezien daar meestal de focus op duelletjes ligt. Offensieve en defensieve training is toch anders.

Dat is hoe ik het zie in ieder geval. Vooral Muay Thai is erg handig om op te pakken als je iemand binnen een korte periode even een paar stompen wil verkopen. Dat is precies wat je daar leert. :P
BJJ om iemand in elkaar te meppen? :)
pi_107744175
Er is helaas geen muay thai school hier in de buurt. Er is wel nog shotokan-karate, taekwondo, boksen, judo, en pencak silat.
pi_107744781
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:57 schreef Blackviper het volgende:

[..]

BJJ om iemand in elkaar te meppen? :)
Ik denk het wel. Toen ik Judo deed dacht ik altijd: als ik jou beetpak ben je eraan. En dat is ook zo, als je iemand beetpakt en neergooit is iemand die met zijn vuisten zwaait er gewoon aan. En een BJJ beoefenaar zal ook wel zo denken.

Nu ik Krav Maga doe denk ik meestal het tegenovergestelde: als jij mij beetpakt pak ik je.

Ik vind Krav Maga wel leuk, vooral als je counters leert tegen technieken die je bij Judo heb geleerd. Of dat je iemand gewoon in zijn kruis kan schoppen om de techniek iets soepeler te laten gaan. Het is een geweldige aanvulling op andere sporten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 08-02-2012 11:58:36 ]
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:09:27 #24
76625 Blackviper
pi_107749640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:24 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Toen ik Judo deed dacht ik altijd: als ik jou beetpak ben je eraan. En dat is ook zo, als je iemand beetpakt en neergooit is iemand die met zijn vuisten zwaait er gewoon aan. En een BJJ beoefenaar zal ook wel zo denken.

Nu ik Krav Maga doe denk ik meestal het tegenovergestelde: als jij mij beetpakt pak ik je.

Ik vind Krav Maga wel leuk, vooral als je counters leert tegen technieken die je bij Judo heb geleerd. Of dat je iemand gewoon in zijn kruis kan schoppen om de techniek iets soepeler te laten gaan. Het is een geweldige aanvulling op andere sporten.
Ik doe ook BJJ ;)

Nog nooit het idee gehad dat ik daarmee iemand in elkaar kan meppen. Zeker niet in een ongecontroleerde stresssituatie.
pi_107750119
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:30 schreef Booomer het volgende:

[..]

Maakt niets uit. Zou zo snel mogelijk, zo veel mogelijk seminars mee pakken. :)
Heb je geen basis nodig dan?
Je past daar toch toe wat je in de dojo geleerd hebt?
pi_107750446
quote:
Ik ben op het moment aan het zoeken naar een geschikte vechtsport, om een paar jongens in ellaar te slaan en voor meer zelfvertrouwen. En omdat het leuk is natuurlijk. Hier lijkt krav maga wel goed bij te passen.
Vind jij hier KM bij passen??
KM is er om situaties die uit de hand dreigen te lopen, het hoofd te kunnen bieden. In eerste plaats wordt er geadviseerd om gevecht uit de weg te gaan. Als het niet anders kan, kun je anticiperen op de aanvaller.

Het is zeker geen sport om mensen aan te vallen of in elkaar te slaan.
Als je daar op uit bent, ben je niet wijs.

Of er moet een situatie zijn die uit de hand loopt dmv gepest worden op school oid.
Dan kun je karate-kid achterna ;-)

Maar is wellicht ook anders op te lossen.
Want als je iemand in elkaar slaat, komt die persoon, zeker als het een bekende van je is, de volgende keer terug met vrienden enz.
Of je moet het gevecht zodanig "afmaken" dat hij niet terug kan komen, maar dan heb je een ander groot probleem.

Ik zou zoeken naar een andere, meer vreedzame oplossing.
pi_107750529
quote:
Er bestaat ook krav maga voor kids, en voor tieners....
pi_107752644
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:23 schreef wiver het volgende:

[..]

Heb je geen basis nodig dan?
Je past daar toch toe wat je in de dojo geleerd hebt?
Deels, maar er wordt bij seminars ook altijd aandacht besteedt aan het stap voor stap doornemen van technieken, zodat ook beginners het seminar kunnen volgen. Bovendien krijg je op seminars regelmatig technieken die je tijdens normale trainingen niet krijgt (bijvoorbeeld als je naar een seminar van een andere bond gaat). Zo verbreed je dus je horizon. :)
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:53:17 #30
76625 Blackviper
pi_107774500
quote:
Tuurlijk kan dat! ;)

Ik ga ook :P

(had het linkje hier ook gepost)
pi_107775523
Kga zo The Bourne Ultimatum kijken.
Schijnt een film te zijn waar krav maga in voorkomt. Spannender dan Enough...
pi_107775611
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 23:13 schreef wiver het volgende:
Kga zo The Bourne Ultimatum kijken.
Schijnt een film te zijn waar krav maga in voorkomt. Spannender dan Enough...
Volgens mij was het Kali.
pi_107799430
Toch vind ik het nog altijd moeilijk om een echte beslissing te nemen. Als je gewoon staat te wachten op je trein bijvoorbeeld en iemand wil bijvoorbeeld wat geld of iets anders van je en gaat dan moeilijk doen. Bij trainingen weet ik het wel, maar ga je in zo'n onverwachte situatie meteen uithalen? Of kijk je de kat uit de boom. Dat vind ik soms nog wel tricky, op het moment is het altijd anders terwijl je nu denkt: ik sla hem helemaal lens. Die sport is het ook niet. Ik bedoel: hoe bouw je nu snel een winnende situatie op? Onverwachts in zijn ballen trappen of een knietje en vanuit daar net zo lang door stoten totdat die niet meer weet wat links en rechts is? Ben wel benieuwd wat jullie hiervan denken? :)
pi_107800994
Inderdaad helemaal afhankelijk van de situatie en hoe degene tegenover je doet. Als ik zie dat iemand een beetje moeilijk loopt te doen op straat, vermijd ik het probleem. Ik ga in ieder geval niet in discussie. Als iemand aan me zit, bijvoorbeeld als iemand begint te duwen oid, dan krijgt diegene één waarschuwing. Als diegene dan nog doorgaat, is het liggen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Booomer op 09-02-2012 19:39:23 ]
pi_107811377
Idd. Mee eens.
Je probeert het eerst te vermijden, maar als de persoon niet stopt en doorgaat is het anticiperen.
Valt hij je echt aan, dan zou ik er vol voor gaan.
Als hij niet echt aanvalt, trap ik niet gelijk zn kruis in, maar loop dan weg. Loopt hij mee, tja dan korte mette maken.
Maar is hoe ik het zou doen.
Mede met het oog op eventuele tussenkomst door politie, dat ik kan zeggen alles gedaan te hebben om het te voorkomen en dat ik me moest verdedigen. En dat mag gelukkig nog in dit land.
pi_107815140
Klopt, dat is ook de beste oplossing idd :) toch zou ik het moeilijk te beslissen vinden. Je hoort namelijk vaak dat iemand probeert de situatie relaxt te houden terwijl ie daarna tikken kreeg :)
pi_107819690
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 00:49 schreef mafkees10 het volgende:
Klopt, dat is ook de beste oplossing idd :) toch zou ik het moeilijk te beslissen vinden. Je hoort namelijk vaak dat iemand probeert de situatie relaxt te houden terwijl ie daarna tikken kreeg :)
Zeker.
De situatie is denk ik wel goed aan te voelen.
Je merkt wel als iemand alleen een beetje vervelend is, of op een stoeipartijtje uit is.

Gister met de training weer helemaal losgegaan.
Nu wel spierpijn in mn schouders voornamelijk, haha.
Ik kan hier amper een pc optillen..
pi_107831138
Afgelopen week even een proeflesje gevolgd. Is mij absoluut goed bevallen. Het startte met een opwarmingsronde waarbij alle deelnemers (+/-20) door elkaar heen moesten lopen/rennen en elkaar in de kruizen moesten rammen. Vervolgens knieën en ellebogen. Daarna hetzelfde maar op afroep 5 pushups terwijl je tegenstander (maatje) op je rug begint te slaan. Snel de pushups, op de rug draaien en hem van je af trappen.

Daarna een korte instructie over een enkelzijdig grondgevechten op de rug (1 staand, ander rug). De strekking was dat je ten alle tijden je voeten richting de tegenstander moet houden en met de voet horizontaal onder zijn knieën moet trappen. Dit werd eerst geoefend door één been binnen de benen van de tegenstander te houden en vervolgens zo snel mogelijk een rondje draaien waarbij je altijd één been ingestoken houdt. Wel afwisselen van been. Vervolgens werd dit los geoefend terwijl de tegenstander rondjes om je heen rent en je hoofd probeert aan te tikken. Beetje een Ninja Turtle move op de rug eigenlijk. Je moet er pittig flexibel voor zijn en zelfs op de mat is het intensief.

Vervolgens een anti-wurg techniek op de rug, waarbij je je hoofd wegdraait, één wurgarm wegtrekt, de tegenstander in zijn luchtpijp port zodat hij iets naar achteren gaat, je jezelf aan zijn weggetrokken arm licht oprekt en je je been (knie) gevouwen op de nek van je tegenstander plaatst. Je kan nu de arm opspannen tussen je knie en je hand waarbij je z'n hoofd lockt. Met de andere been kan je dan enorm lelijke trappen op het hoofd uitdelen terwijl jij omhooggestoken op je schouderbladen rust.

Daarna nog een soort cool-down waarbij alle deelnemers weer door elkaar heen rennen en je op afroep op de rug moet gaan liggen terwijl je tegenstander (maatje) aan komt rennen met een foam ram ding en jou vol gas probeert op je hoofd te rammen. En dat afwisselend.

Toque en bitje zijn wel noodzakelijk heb ik gemerkt. Mijn oefen maatje had geen bitje in maar ik had zijn tanden snel (per ongeluk) aan het klapperen. Mond dichthouden dus. De instructies waren erg kort en bondig (soms te kort), verder werd er alleen maar geoefend. Afhankelijk van je train maatje kan je gewoon vol gas gaan.

Erg leuk, gematigd intensief maar ik merk wel dat ik wat flexibeler moet worden. Ik vraag mezelf af of KM me daarbij gaat helpen, misschien is het handiger om iets te kiezen waardoor ik de komende paar weken schneller wat flexibeler word. Dan pas KM.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2012 18:41:27 ]
pi_107845704
Komt allemaal vanzelf wel.
Km er voor iedereen.
Jong of oud, dik of dun.
Lenig of houterig..
Het gaat er ook om dat je je karakter traint om door te gaan, ook al kan je niet meer. Alleen zo kom je steeds verder.
Opgeven is geen optie ;).
Ik merk dat het met mij ook steeds beter gaat. Wellicht dat je er wat fitness bij kan doen. Ik heb zelf ook dumbells en een bokszak thuis. Vaak opdrukken helpt mij ook erg veel. In het begin kwam ik niet boven de 5, nu met gemak 20.
Gewoon doen man. En ondertussen beter bewegen en gezonder leven is mijn devies!
pi_107867037
Nou opgeven was niet echt de bedoeling nee. Het was namelijk erg leuk. Kwa flexibiliteit zit ik een beetje te miereneuken. Dat komt tijdens de training prima in orde. Verder doe ik sinds kort 4 dagen p/w krachttraining. :)
pi_107903950
Prima ~O>
Zweep erover!

[ Bericht 4% gewijzigd door wiver op 13-02-2012 21:25:51 ]
pi_107954460
Bij welke sportschool ben je uiteindelijk gegaan stratotanker? :)
pi_107957012
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:47 schreef mafkees10 het volgende:
Bij welke sportschool ben je uiteindelijk gegaan stratotanker? :)
Bovenstaand verhaaltje gaat over deze school:

Geef jij zelf nu ook nog instructie en zoja, bij welke school? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2012 01:29:30 ]
pi_108025420
Morgen weer lekker los.
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:59:37 #46
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_108025646
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:56 schreef wiver het volgende:
Morgen weer lekker los.
Same here, lekker 2 uur achter elkaar. Vandaag mijn eerste training Brazilian Jiu Jitsu gehad, lekker grappling en veel sparren op de grond. Een perfecte aanvulling op KM imo.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_108067982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 01:29 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Bovenstaand verhaaltje gaat over deze school:

Geef jij zelf nu ook nog instructie en zoja, bij welke school? :)
Ik? Nee, ik train in Leiden. Heb ook 2 jaar bij Martijn getraind maar wilde wat anders :)
pi_108075399
Op welk level zit je inmiddels?
pi_108082813
Onlangs bij John Withman seminar geweest. Was op zich wel leuk, niet echt nieuwe dingen gezien..

Gaan jullie nog naar leuke seminars binnenkort? :)
pi_108083297
Er is er binnenkort een op 3 maart, maar dan kan ik net niet.
Heb net de iPhone app krav maga wordwide gedownload.
Erg handig.
Ook alle instructievideos met alle handelingen nog een keer.

[ Bericht 53% gewijzigd door wiver op 17-02-2012 16:25:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')