Momenteel ben ik een KM school aan het uitzoeken. De keuze valt tussen de KMG en IKMF bond. Ik ben sinds kort op de hoogte van de veranderingen in de bonden. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de IKMF school, aangezien deze een eigen school heeft (ipv sporthal training) en de (meeste) instructeurs een hogere graad hebben en meer bekend zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:41 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Maar wel waar.. als er 1 bond is die zo veel mogelijk cash wilt rapen is het IKMF wel. Met hun kopen van broek, shirt, patch, (deel)passpoort, volledig passpoort, dure examens en ga zo maar door...
Krav Maga Worldwide Europe bestaat niet meer ivm gerommel in de organisatie. De mensen die achter de Europese tak zaten zijn eruit gezet, en richten zich nu op Fit2Fight. Het is nu gewoon Krav Maga Worldwide (zonder Europe toevoeging).quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:59 schreef Stratotanker het volgende:
Welke school is dat dan? Want over KMWW vind ik in NL vrij weinig tot niets. Wel dus. Zoeken op Krav Maga Wordwide, niet KMWW.
KMWW:
www.kravmagaeu.com (Hoofd vertegenwoordiger van Krav Maga World Wide in Europa.)
Dat "commando" krav maga is niet veel anders dan wat je bij andere bonden leert hoor. Dat is meer gekozen om "stoer" te lijken en zo meer mensen te trekken...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:37 schreef wiver het volgende:
Jammer van al dat gedoe altijd in grote organisaties....
Hoe meer mensen zich ermee gaan bemoeien, hoe meer meningen en idd splitsingen.
Waar de ene het meer ziet als sport, en het behalen van banden, richt een ander zich op het ac-hoc jezelf kunnen verdedigen in allerlei situaties.
Maar goed. Krav Maga zal geen geregistreerd handelsmerk zijn of zo (denk ik, maar weet niet zeker).
Maar wel jammer van de wildgroei.
Ik heb wat videos (5x 1,5u) gekeken over commando krav maga.
Echt een aanrader om te zien.
Ontwikkeld voor commandos om mensen snel uit te schakelen.
Wel weer extreem hard, maar dat zijn commandos ook. En dat moet ook in hun vakgebied.
Het "straat krav maga" is hierbij vergeleken wat milder. Je zou kunnen zeggen: wat humaner.
Tijdens een ruzie op straat tijdens oud en nieuw hoef je iemand natuurlijk niet gelijk onder de grond te werken. "slechts" zodanig uitschakelen dat die geen bedreiging meer is.
Spreekt me wel meer aan
Van die enorme bestuurlijke onduidelijkheid voor initiatives word ik nu al moe. Ik ga gewoon voor de school met de trainers met de beste papieren die zich er het meeste voor inzetten. Natuurlijk wel even een proeflesje volgen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:09 schreef Booomer het volgende:
[..]
Krav Maga Worldwide Europe bestaat niet meer ivm gerommel in de organisatie. De mensen die achter de Europese tak zaten zijn eruit gezet, en richten zich nu op Fit2Fight. Het is nu gewoon Krav Maga Worldwide (zonder Europe toevoeging).
Dus eigenlijk KM waarbij er wat meer nadruk wordt gelegd op zero tolerante uitschakelen dus. Leuk dat ze er weer een hippe naam aan weten te plakken. Zo kan je bezig blijven.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:37 schreef wiver het volgende:
Jammer van al dat gedoe altijd in grote organisaties....
Hoe meer mensen zich ermee gaan bemoeien, hoe meer meningen en idd splitsingen.
Waar de ene het meer ziet als sport, en het behalen van banden, richt een ander zich op het ac-hoc jezelf kunnen verdedigen in allerlei situaties.
Maar goed. Krav Maga zal geen geregistreerd handelsmerk zijn of zo (denk ik, maar weet niet zeker).
Maar wel jammer van de wildgroei.
Ik heb wat videos (5x 1,5u) gekeken over commando krav maga.
Echt een aanrader om te zien.
Ontwikkeld voor commandos om mensen snel uit te schakelen.
Wel weer extreem hard, maar dat zijn commandos ook. En dat moet ook in hun vakgebied.
Het "straat krav maga" is hierbij vergeleken wat milder. Je zou kunnen zeggen: wat humaner.
Tijdens een ruzie op straat tijdens oud en nieuw hoef je iemand natuurlijk niet gelijk onder de grond te werken. "slechts" zodanig uitschakelen dat die geen bedreiging meer is.
Spreekt me wel meer aan
Dat laatste vind ik een beetje een onzinargument. Papieren bewijzen niets, ervaring bewijst het meest. Ik zat voorheen bij het IKMF (expert 2 instructeur) en ik ben daar ook weggegaan omdat het mij niet beviel.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:44 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Van die enorme bestuurlijke onduidelijkheid voor initiatives word ik nu al moe. Ik ga gewoon voor de school met de trainers met de beste papieren die zich er het meeste voor inzetten. Natuurlijk wel even een proeflesje volgen.
Absoluut, en daarom ook even proeflessen volgen.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:37 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik een beetje een onzinargument. Papieren bewijzen niets, ervaring bewijst het meest. Ik zat voorheen bij het IKMF (expert 2 instructeur) en ik ben daar ook weggegaan omdat het mij niet beviel.
Tuurlijk is een hoger niveau evident aan een ervaardere instructeur, maar ik geef toch meer om de realiteit van de lessen dat aan het niveau van de instructeur. Maw, ik heb liever harde realistische trainigen van een G1 dan rustige lessen van een E1'er
Maakt niets uit. Zou zo snel mogelijk, zo veel mogelijk seminars mee pakken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:29 schreef wiver het volgende:
Hoe lang moet je eerst meelopen alvorens je je opgeeft voor de speciale seminars zoals verdedigen in een bus of cafe e.d.?
Dan kan je beter MMA, Muay Thai of BJJ gaan doen of iets.quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:19 schreef datisstom het volgende:
Ik ben op het moment aan het zoeken naar een geschikte vechtsport, om een paar jongens in ellaar te slaan en voor meer zelfvertrouwen. En omdat het leuk is natuurlijk. Hier lijkt krav maga wel goed bij te passen. Nu heb ik deze sportschool gevonden. Any good?
http://www.allstimula.nl/kravmaga/krav-maga-home
En wat ik me afvraag, is krav maga ook geschikt om gewoon op iemand af te stappen en hem op de grond te leggen/slaan/whatever? Of is het enkel en alleen zelfverdediging?
Edit: laat maar, minimum leeftijd is 18 jaar.
Gastquote:Op woensdag 8 februari 2012 10:19 schreef datisstom het volgende:
Ik ben op het moment aan het zoeken naar een geschikte vechtsport, om een paar jongens in ellaar te slaan [...].
En wat ik me afvraag, is krav maga ook geschikt om gewoon op iemand af te stappen en hem op de grond te leggen/slaan/whatever? Of is het enkel en alleen zelfverdediging?
BJJ om iemand in elkaar te meppen?quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:34 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dan kan je beter MMA, Muay Thai of BJJ gaan doen of iets.
Naar mijn ervaring is Krav Maga vooral scenario-based, ontwapenen, afwijken, counteren, grapples counteren. Het vooral echt verdediging, dat als iemand je aanvalt hij je niet neer krijgt en je snel en hard kan counteren. Je neutraliseert de technieken van de aanvaller, daarna de aanvaller zelf en dan moet je wegwezen. Daar ligt de kern. Natuurlijk leer je ook grapples en worpen en zo en natuurlijk kan je het offensief toepassen, maar daar ligt de focus tijdens de training meestal niet op.
Als je bewust 1 op 1 ruzie wil gaan zoeken en de ander uitschakelen kun je misschien beter een sport doen, aangezien daar meestal de focus op duelletjes ligt. Offensieve en defensieve training is toch anders.
Dat is hoe ik het zie in ieder geval. Vooral Muay Thai is erg handig om op te pakken als je iemand binnen een korte periode even een paar stompen wil verkopen. Dat is precies wat je daar leert.![]()
Ik denk het wel. Toen ik Judo deed dacht ik altijd: als ik jou beetpak ben je eraan. En dat is ook zo, als je iemand beetpakt en neergooit is iemand die met zijn vuisten zwaait er gewoon aan. En een BJJ beoefenaar zal ook wel zo denken.quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:57 schreef Blackviper het volgende:
[..]
BJJ om iemand in elkaar te meppen?
Ik doe ook BJJquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:24 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Toen ik Judo deed dacht ik altijd: als ik jou beetpak ben je eraan. En dat is ook zo, als je iemand beetpakt en neergooit is iemand die met zijn vuisten zwaait er gewoon aan. En een BJJ beoefenaar zal ook wel zo denken.
Nu ik Krav Maga doe denk ik meestal het tegenovergestelde: als jij mij beetpakt pak ik je.
Ik vind Krav Maga wel leuk, vooral als je counters leert tegen technieken die je bij Judo heb geleerd. Of dat je iemand gewoon in zijn kruis kan schoppen om de techniek iets soepeler te laten gaan. Het is een geweldige aanvulling op andere sporten.
Heb je geen basis nodig dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:30 schreef Booomer het volgende:
[..]
Maakt niets uit. Zou zo snel mogelijk, zo veel mogelijk seminars mee pakken.
Vind jij hier KM bij passen??quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:19 schreef datisstom het volgende:
Ik ben op het moment aan het zoeken naar een geschikte vechtsport, om een paar jongens in ellaar te slaan en voor meer zelfvertrouwen. En omdat het leuk is natuurlijk. Hier lijkt krav maga wel goed bij te passen.
Er bestaat ook krav maga voor kids, en voor tieners....quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:19 schreef datisstom het volgende:
Edit: laat maar, minimum leeftijd is 18 jaar.
Deels, maar er wordt bij seminars ook altijd aandacht besteedt aan het stap voor stap doornemen van technieken, zodat ook beginners het seminar kunnen volgen. Bovendien krijg je op seminars regelmatig technieken die je tijdens normale trainingen niet krijgt (bijvoorbeeld als je naar een seminar van een andere bond gaat). Zo verbreed je dus je horizon.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:23 schreef wiver het volgende:
[..]
Heb je geen basis nodig dan?
Je past daar toch toe wat je in de dojo geleerd hebt?
Tuurlijk kan dat!quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:35 schreef wiver het volgende:
Dit kan dus wel:
http://www.kravmaganederl(...)Maga%20Nederland.htm
Volgens mij was het Kali.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:13 schreef wiver het volgende:
Kga zo The Bourne Ultimatum kijken.
Schijnt een film te zijn waar krav maga in voorkomt. Spannender dan Enough...
Zeker.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:49 schreef mafkees10 het volgende:
Klopt, dat is ook de beste oplossing iddtoch zou ik het moeilijk te beslissen vinden. Je hoort namelijk vaak dat iemand probeert de situatie relaxt te houden terwijl ie daarna tikken kreeg
Bovenstaand verhaaltje gaat over deze school:quote:Op maandag 13 februari 2012 23:47 schreef mafkees10 het volgende:
Bij welke sportschool ben je uiteindelijk gegaan stratotanker?
Same here, lekker 2 uur achter elkaar. Vandaag mijn eerste training Brazilian Jiu Jitsu gehad, lekker grappling en veel sparren op de grond. Een perfecte aanvulling op KM imo.quote:
Ik? Nee, ik train in Leiden. Heb ook 2 jaar bij Martijn getraind maar wilde wat andersquote:Op dinsdag 14 februari 2012 01:29 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Bovenstaand verhaaltje gaat over deze school:
http://trainingscentrumhelena.nl/
Geef jij zelf nu ook nog instructie en zoja, bij welke school?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |