abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 november 2010 @ 12:36:44 #1
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_88551066
En nummer 4.

Wellicht moeten we toch maar eens een echte op maken..

Misschien van de week ff kijken ;)

Laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:35 schreef Blackviper het volgende:
Wij doen niet aan banden :D

Maar succes :D

Wat zijn de gradaties eigenlijk dan?

Wit
Geel
Groen
Blauw
Rood
Zwart
??
Bla Bla Bla :P
pi_88552339
Wij ook niet, wel gradaties :P
Dus Practitioner 1 t/m 5, graduate 1 t/m 5 en dan expert 1t/m 5 dacht ik :)
Zit zelf nu op P4, maar door klussen en dergelijke nog niet zo vaak kunnen gaan dat ik vertrouwen heb ik examen, misschien ergens in het voorjaar weer ofzo :)
Welke organisatie zitten degene met de banden eigenlijk ? Ik bij IKMF, wat straks KMG word.
pi_88554429
Bij Krav Maga Worldwide wordt een bandensysteem gehanteerd, met de gradaties geel-oranje-groen-blauw-bruin-zwart.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat geel gelijk is aan P1+2, oranje gelijk is aan P3+4, groen gelijk is aan P5+G1, blauw gelijk is aan G2+G3, bruin gelijk is aan G4+G5, en zwart gelijk is aan E1.

Edit: hier staat dat: http://www.kravmaga.no/about.htm
pi_88575535
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:50 schreef Booomer het volgende:

[..]

In februari op voor blauw! :P
Goed bezig! Hoe lang heb je er over gedaan (per band)?
pi_88580624
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:24 schreef Lajoie het volgende:

[..]

Goed bezig! Hoe lang heb je er over gedaan (per band)?
Per band weet ik niet precies. Tegen de tijd dat ik voor blauw opga, train ik 2,5 jaar. :)
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:20:56 #6
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_88628286
Hoi!

Leuk een KM topic. :) Waar trainen jullie? :)

edit:

Al via het vorige topic een beetje terug kunnen zien. :) Ik train in Amersfoort.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_88812274
Vond laatst deze website. Staat wel interessante info op over de 5 grootste Krav Maga organisaties. :)
pi_88817125
Alleen inmiddels achterhaald, IKMF bestaat niet meer :) Is nu KMG geworden :)
pi_88864682
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:21 schreef dapluiz het volgende:
Alleen inmiddels achterhaald, IKMF bestaat niet meer :) Is nu KMG geworden :)
Volgens mij bestaat IKMF nog wel, maar is Eyal Yanolov om een of andere reden weggegaan en heeft KMG opgericht. Hier en hier staat bijvoorbeeld niet dat IKMF is veranderd naar KMG maar dat Eyal Yanilov weg is gegaan bij IKMF om KMG op te zetten en onder die naam zijn systeem verder te ontwikkelen.
pi_88888263
Dag lieverds,

Weet er misschien iemand een winkel in Amsterdam waar ik van die schoenen kan kopen die je op de matten kunt gebruiken? Worstelschoenen ofzo noemen ze dat?
Maar goed, ik denk dat jullie ze wel kennen.
Ik woon in Oost, maar als je ergens in Amsterdam iets weet,

Heel erg bedankt.
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:34:40 #11
76625 Blackviper
pi_88892128
mm nee weet er allen 1 in Utrecht en 1 in den haag.
pi_88899691
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:35 schreef Booomer het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat IKMF nog wel, maar is Eyal Yanolov om een of andere reden weggegaan en heeft KMG opgericht. Hier en hier staat bijvoorbeeld niet dat IKMF is veranderd naar KMG maar dat Eyal Yanilov weg is gegaan bij IKMF om KMG op te zetten en onder die naam zijn systeem verder te ontwikkelen.
Ja ok, IKMF is eigenlijk opgesplitst nu in IKMF en KMG :)
pi_88929831
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 00:54 schreef Mieks het volgende:
Dag lieverds,

Weet er misschien iemand een winkel in Amsterdam waar ik van die schoenen kan kopen die je op de matten kunt gebruiken? Worstelschoenen ofzo noemen ze dat?
Maar goed, ik denk dat jullie ze wel kennen.
Ik woon in Oost, maar als je ergens in Amsterdam iets weet,

Heel erg bedankt.
Dit is er een, maar er zijn er vast meer. Als je zoekt op 'mma store amsterdam' of 'freefight store amsterdam' kom je wel e.e.a. tegen. :)
  maandag 29 november 2010 @ 00:46:55 #14
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_89283804
Aikibudo in Amsterdam heeft ze vast wel. Ze zitten in West.
Burgemeester van Meeuwenlaan oid meen ik me te herinneren.
Het is iig de grootste vechtsportwinkel die ik ken.
pi_90076470
Donderdagavond Gele Band gehaald!!!! :D
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:46:40 #16
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_90089923
gefeliciteerd!!! heb je er hard voor moeten knokken?
pi_90287259
*Geïnteresseerde meldt.

Ik denk erover om 3 januari te beginnen in Groningen. Ik zal zo de reeks even doorlezen maar heeft iemand hier ervaringen met Gron./Fightskool?

Ik heb enige ervaring met martial arts en wat KM mij zo op het eerste oog lijkt te missen is het spar/gevechts-element. Ik heb vele filmpjes gekeken maar het blijft mij maar overkomen als een demonstratie-sport. Hebben jullie dat gemis niet tijdens trainingen of kijk ik als newbie nu ergens overheen?
Be that as it may
pi_90318216
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:59 schreef Capt.Ortega het volgende:
*Geïnteresseerde meldt.

Ik denk erover om 3 januari te beginnen in Groningen. Ik zal zo de reeks even doorlezen maar heeft iemand hier ervaringen met Gron./Fightskool?

Ik heb enige ervaring met martial arts en wat KM mij zo op het eerste oog lijkt te missen is het spar/gevechts-element. Ik heb vele filmpjes gekeken maar het blijft mij maar overkomen als een demonstratie-sport. Hebben jullie dat gemis niet tijdens trainingen of kijk ik als newbie nu ergens overheen?
Ik heb geen ervaring met Groningen Fightskool. Ik vond wel nog een andere krav maga school in Groningen. Ik zou gewoon bij beide een proefles nemen, en dan besluiten welke je het beste vindt.

Het spar/gevechts-element verschilt echt per school heb ik gemerkt. Wij sparren bijna elke les wel, dus zijn er ook redelijk goed in. Ik heb op seminars wel eens tegenover mensen gestaan die nooit sparren tijdens hun reguliere lessen en dat merk je wel.. Die laat je bij wijze van spreken alle hoeken van de zaal zien. :P

Ik vind veel sparren ook wel belangrijk, omdat je dan veel leert over de technieken die je anders alleen statisch zou oefenen. IKMF (waarbij Groningen Fightskool bij aan is gesloten) bijvoorbeeld doet weinig aan sparren en oefenen de technieken vooral statisch. Dat zou voor mij een reden zijn om zeker naar die andere school te gaan kijken.. :)
  donderdag 23 december 2010 @ 08:02:25 #19
76625 Blackviper
pi_90329216
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:59 schreef Capt.Ortega het volgende:
*Geïnteresseerde meldt.

Zoals gezegd gewoon proefles nemen.

Wij sparren ook regelmatig. Maakt het wel zo leuk. :D
  donderdag 23 december 2010 @ 11:54:14 #20
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_90335035
Het is niet waar dat ze bij IKMF weinig sparren. Ook daar verschilt het erg per school.
Als wij een les niet sparren is dat echt een uitzondering. Sparren is naar mijn mening gewoon onmisbaar. Sparren is bij ons ook gewoon vanaf de eerste les als de leerling iig de bescherming heeft. Op de hogere levels bij de IKMF wordt je er ook op getest op examens.

Verder zou ik ook gewoon bij verschillende scholen een proefles volgen.
In Groningen wordt ook lesgegeven door Steven Klaarmond. Steven is ook een zeer gedreven en ervaren instructeur.
http://www.kravmaga.nl/nl(...)ngen-sports4all.html

Dus dan heb je nu al 3 adressen om een proefles aan te vragen.

Veel succes.
pi_90430867
Toppers, erg bedankt voor de linkjes ^O^

Het lijkt mij sterk dat elke school aangesloten bij het IKMF standaard weinig spart; alsof het een policy van de federatie is. Dit zal volledig aan de instructeur liggen en zal daarom idd bij alle 3 wel een proeflesje gaan volgen.

Ik zie ook steeds de term Commando Krav Maga terugkomen.
Is dit een andere/vernieuwde vorm van de traditionele Krav Maga of zit hier geen verschil in?

Ook vroeg ik mij af hoe de gradaties/diploma's bij Krav Maga werken. Ik lees termen als Master level 3 / Expert level 8 (Eyal Yanilov) en .... nevermind; heb de info al gevonden :P
Welke gradaties hebben de FOK!kers hiero?

Boomer zei ook iets van seminars. Worden die vaak gegeven in NL of zijn die er alleen maar als een internationaal iemand als Yanilov NL bezoekt?
Lijkt me best spannend zo'n middag. Naast het feit dat je les krijgt van iemand anders dan je eigen instructeur is het toch een soort vergelijking van skills met een tegenstander die je niet kent. Want je hebt vrij snel in de gaten hoe goed de leden bij jouw vereniging zijn.
Hoe groot zijn de groepen waar jullie trainen?
Be that as it may
  zaterdag 25 december 2010 @ 14:49:04 #22
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_90432013
Sinds vorige week ben ik G3. De lessen hier in Tilburg zijn gemiddeld met 15 a 20 mensen.
Af en toe is er wat meer drukte en af en toe is het wat rustiger (zoals door sneeuw afgelopen week)

Seminars worden ook door de Nederlandse instructeurs gegeven, maar die worden meestal meer op lokaal niveau gepromoot en niet echt op de nationale website. Althans dat is zo bij IKMF-NL/KMG. Ik heb weinig ervaring met de andere bonden zoals IKMA en KMWW.

Over commando krav maga is wel eea te vinden op internet.
http://www.kravmaga.com/forum/showthread.php?t=2838
pi_90483899
Ik zit zelf bij IKMF en ik heb hele wisselende lessen qua sparren, soms is de hele les alleen maar technisch ja, maarja, het is ook wel belangrijk dat de techniek er goed in zit natuurlijk.
Daarnaast hebben we ook regelmatig dat we dan die technieken onder stress gaan oefenen, dus met meerdere aanvallers bijv. En ook wel eens een les met bijna alleen maar sparren, ik vind het zelf afwisselend genoeg. Ook worden de lessen vaak afgesloten met grondgevechten.
  maandag 27 december 2010 @ 11:00:48 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_90486373
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-messengevecht.dhtml

Worstelkampioen ernstig gewond bij messengevecht

Mihail Ganev is regerend wereldkampioen vrije stijl in de categorie tot 84 kilogram

De Bulgaar Mihail Ganev, regerend wereldkampioen worstelen vrije stijl in de categorie tot 84 kg, is ernstig gewond geraakt bij een gevecht in een nachtclub in Gabrovo. Dat maakte de Bulgaarse politie bekend. Volgens zijn trainer Simeon Chterev kreeg Ganev verschillende messteken in de buik toen hij wilde tussenkomen bij een ruzie en ligt hij in het ziekenhuis. Hij kon nog niet zeggen of zijn poulain in 2011 zal kunnen worstelen. Ook de broer en een vriend van Ganev geraakten gewond bij het incident. De dader werd opgepakt.
=============================================
Wel weer een reminder voor de mensen onder ons die aan vechtsport doen: buiten de dojo zijn er geen regels en tegen een messenvechter die onverwachts aanvalt en wild om zich heen steekt doe je weinig ook al ben je een wereldkampioen. Hier waren ze zelfs met z'n 3en tegen 1 gewapende.

Maar met Krav Maga kennis heb je wel een ietsie betere kans om het te overleven (belangrijke lichaamsdelen beschermen, eerst focussen op ontwapenen ipv te gaan boksen of takedowns doen, zelf ook 'valsspelen' door in z'n ballen te schoppen, strottenhoofd rammen, etc...).
pi_90499569
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:10 schreef Capt.Ortega het volgende:
Ook vroeg ik mij af hoe de gradaties/diploma's bij Krav Maga werken. Ik lees termen als Master level 3 / Expert level 8 (Eyal Yanilov) en .... nevermind; heb de info al gevonden :P
Welke gradaties hebben de FOK!kers hiero?
IKMF hanteert Practitioner/Graduate/Expert/Master levels, KMW hanteert banden (al worden die niet gedragen). Hier staat hoe die verschillende gradatiesystemen overeenkomen.

quote:
10s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:10 schreef Capt.Ortega het volgende:
Boomer zei ook iets van seminars. Worden die vaak gegeven in NL of zijn die er alleen maar als een internationaal iemand als Yanilov NL bezoekt?
Lijkt me best spannend zo'n middag. Naast het feit dat je les krijgt van iemand anders dan je eigen instructeur is het toch een soort vergelijking van skills met een tegenstander die je niet kent. Want je hebt vrij snel in de gaten hoe goed de leden bij jouw vereniging zijn.
Klopt helemaal, daarom zijn seminars zo leuk. Ik hou gewoon een beetje de websites van Krav Maga Worldwide scholen in NL in de gaten (omdat ik zelf bij KMW train). In April komt Moshe Katz weer naar Nederland, gaat iemand daar nog naartoe? Ik ben vorig jaar geweest en vond het echt leerzaam, dus ik ga sowieso weer. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')