abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107348099
Hmm hele topic nogmaals gelezen. Ts als ik jou was zou ik toch maar je medicijnen nemen. Jouw reacties zijn nou niet echt normaal te noemen.
Niet verkeerd bedoeld hoor, heb het van dichtbij al meerdere keren meegemaakt, maar je komt op mij echt verkeerd over op de een of andere manier.
  zondag 29 januari 2012 @ 00:56:46 #52
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107348119
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:55 schreef joopenma het volgende:
één tegen honderd vind ik een leuk spel, maar niet hier
Je maakt het er zelf naar TS.

En je onderschat een aantal users hier flink en dat siert je niet.
  zondag 29 januari 2012 @ 00:57:06 #53
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107348133
Heb je bipolair type I of type II?
Want bij type I is het sowieso niet verstandig om geen medicijnen te nemen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_107348177
geef met z,n alle dan het voorbeeld in plaats van mij af te zeiken omdat ik me door de grote meute aangevallen voel.
Jullie kwetsen mi,j maar ik mag niet reageren.
Alles komt van twee kanten hoor!!
gardenqueen,
pi_107348248
type II
gardenqueen,
pi_107348259
Neem alles is niet zo aanvallend op. En lees dan t topic nog een keer. Er zitten echt hele goede reacties tussen. Ik kan je 1 voorbeeld geven van een tante van mij. Als zij haar medicijnen niet neemt. Is het een ramp om met haar samen te leven. Het fijne weet ik er alleen niet van.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 29 januari 2012 @ 01:04:02 #57
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107348310
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:01 schreef joopenma het volgende:
type II
Je hebt wel mensen met bipolaire stoornis type II die zonder medicijnen kunnen, maar dat verschilt per mens.
Wat zegt je psychiater ervan?
pi_107348428
Ik val ook niet iedereen aan. Ik heb wel degelijk gezegd dat er uitzonderingen waren.
Ik vind het alleen moeilijk om met mensen te praten die er geen verstand van hebben en me aanvallen. Had ik niet verwacht toen ik dit topic opende.
Ik had verwacht meer mensen te spreken die ervaring hadden met deze aandoening om er zelf iets aan te hebben.
Iedereen die een topic opend hoopt er zelf iets aan te hebben toch?
gardenqueen,
pi_107348500
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:40 schreef joopenma het volgende:
Allen het plaatje al bij strawberry

(POKEMON-achtig) dus een kind
Toch typisch dat mijn reacties naar jou toe een stuk volwassener zijn dan die van jou naar mij.

Zeg maar waar ik het niet bij het juiste eind heb dan, in plaats van te lopen zeiken.
pi_107348510
Mijn psychiater zegt hetzelfde, sommigen zijn gebaad bij medicatie anderen minder of niet.
Zij accepteert ook dat ik het niet wil en staat erachter.
gardenqueen,
pi_107348597
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:59 schreef joopenma het volgende:
geef met z,n alle dan het voorbeeld in plaats van mij af te zeiken omdat ik me door de grote meute aangevallen voel.
Jullie kwetsen mi,j maar ik mag niet reageren.
Alles komt van twee kanten hoor!!
Het is niet kwetsend bedoelt.
Iets wat voor mij helpt is cognitieve therapie. Ik doe dat gewoon thuis maar je kan het ook met een therapeut doen.
Wat je daarmee leert is in te zien dat de emotionele reactie ('ik voel me gekwetst') die volgt op een gebeurtenis (de posts van anderen) veroorzaakt wordt door de manier waarop je jezelf/de wereld ziet en je gedachtenpatronen (speculatief: misschien ben je eerder in je leven erg gekwetst door mensen en denk je daarom nog steeds dat mensen er op uit zijn om je te kwetsen).

Dat kan je ook combineren met gedragstherapie. Door bv bij wijze van experiment niet defensief te reageren als je je gekwetst voelt en dan te kijken of mensen anders reageren.
  zondag 29 januari 2012 @ 01:19:34 #62
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107348769
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:11 schreef joopenma het volgende:
Mijn psychiater zegt hetzelfde, sommigen zijn gebaad bij medicatie anderen minder of niet.
Zij accepteert ook dat ik het niet wil en staat erachter.
Als je psychiater het goed vindt dat je geen medicijnen slikt, kun je je psychiater dan niet naar je baas laten bellen?
Grote kans dat hij eerder naar haar luistert (helaas maar waar, heb er zelf ook ervaring mee).
pi_107348772
strawberry,

Heb je gezien hoeveel reacties er zijn gekomen? Ik vind het moeilijk om overal op te reageren.
Ook vind ik het frappant om te zien hoe mensen zich gekwetst voelen als ik iets zeg.
Misschien is het goed als iedereen zich meer bewust wordt wat de inpakt van een opmerking voor de ander betekend.

Dat geldt ook voor mij natuurlijk.

Sorry als ik je heb beledigd. Ik krijg een spervuur over me heen van tientallen mensen terwijl jullie alleen hoeven te reageren op mij.
gardenqueen,
pi_107348968
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:19 schreef joopenma het volgende:
strawberry,

Heb je gezien hoeveel reacties er zijn gekomen? Ik vind het moeilijk om overal op te reageren.
Ook vind ik het frappant om te zien hoe mensen zich gekwetst voelen als ik iets zeg.
Misschien is het goed als iedereen zich meer bewust wordt wat de inpakt van een opmerking voor de ander betekend.

Dat geldt ook voor mij natuurlijk.

Sorry als ik je heb beledigd. Ik krijg een spervuur over me heen van tientallen mensen terwijl jullie alleen hoeven te reageren op mij.
Je hebt me niet beledigd, ik trek het me niet aan, maar toch bedankt voor de excuses.

Maar je topic is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Het gaat dus om een hypotetische situatie waarin je baas wil dat jij aan de medicijnen gaat, maar jij niet, en of andere mensen daar ervaring mee hebben? Ik heb er geen ervaring mee, dus die kan ik niet delen. De afweging bij mij zou alleen wel zijn wat ik eerder al heb aangegeven: of het zoeken naar een baan die beter bij me past, hoe slecht de arbeidsmarkt ook is, of accepteren dat je waarschijnlijk ontslagen gaat worden bij de huidige - hypothetische - baan als je geen medicijnen inneemt. En dan gaan je inkomsten er nogal op achteruit (lijkt mij) en loop je tevens het risico om verder af te glijden wat je geestelijke gezondheid betreft.
pi_107348997
Ik heb op dit moment geen baan meer Madame_Paon. In mijn geest wel een stuk rustiger.
Maar dat is het grote probleem voor de buitenwereld. Ik mag me niet prettiger voelen zonder baan, want dan ben ik lui of asociaal. De aandoening wordt vergeten.
gardenqueen,
pi_107349015
Er is trouwens ook een quoteknop. Misschien iets makkelijker.
pi_107349045
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:25 schreef joopenma het volgende:
Ik heb op dit moment geen baan meer Madame_Paon. In mijn geest wel een stuk rustiger.
Maar dat is het grote probleem voor de buitenwereld. Ik mag me niet prettiger voelen zonder baan, want dan ben ik lui of asociaal. De aandoening wordt vergeten.
Als jij genoegen neemt met het bedrag wat je elke maand krijgt, en je bent echt arbeidsongeschikt door je aandoening, dan zie ik het probleem niet zo. Zelfs al zouden mensen er een probleem mee hebben, daar kan je dan toch schijt aan hebben?
  zondag 29 januari 2012 @ 01:29:50 #68
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107349125
Maar je kunt wel werken?
Je zou eventueel parttime kunnen gaan werken op een plek die je niet al te veel stress oplevert.
pi_107349169
Ik ben overspannen en zit al een dik jaar thuis. Maar nog nooit gehoord dat mensen mij lui noemde ofzo. Terwijl dit ook iets is wat je aan de buitenkant niet ziet. En zo wel, dikke vette pech toch? Jouw leven niet die van hun :-)
pi_107349288
quoteknop????? STRAWBERRY

Daar snap ik al helemaal niets van, maar ik zag wel dat mensen teksten in een vakje plaatsten.
Ik weet niet hoe.
En over het zoeken naar een baan? Het komt niet echt over als ik vertel dat er geen baas zoekt naar een werknemer van 55 of ouder. Terwijl iedereen tegenwoordig tot 67jr dient te werken.
Laatst las ik een bericht over een onderzoek dat was gedaan. Van de 100 mensen boven de 55 die solliciteren krijgt 5% een baan aangeboden. Werknemers willen jonge mensen in dienst!
gardenqueen,
pi_107349334
Rechts bovenaan ieders bericht staat dit teken " als je daarop klikt quote je een bericht.
pi_107349437
partime werk wordt van de uitkering ingehouden, dus hoef ik niet te doen om het financieel beter te krijgen.
Maar werken gaat dus niet lang goed vanwege de wisseling in stemming die ik heb door de bipolaire aandoening.

thinkk- pinkk Nee, als je tijdelijk thuis zit niet nee, maar ben maar eens langer of volledig uit de running.
gardenqueen,
pi_107349705
quote:
3s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:35 schreef joopenma het volgende:
quoteknop????? STRAWBERRY

Daar snap ik al helemaal niets van, maar ik zag wel dat mensen teksten in een vakje plaatsten.
Ik weet niet hoe.
En over het zoeken naar een baan? Het komt niet echt over als ik vertel dat er geen baas zoekt naar een werknemer van 55 of ouder. Terwijl iedereen tegenwoordig tot 67jr dient te werken.
Laatst las ik een bericht over een onderzoek dat was gedaan. Van de 100 mensen boven de 55 die solliciteren krijgt 5% een baan aangeboden. Werknemers willen jonge mensen in dienst!
Ook op die leeftijd kan je werk vinden. Vorig jaar heb ik nog iemand aangenomen van 57. Deze persoon kwam op mij echt over als iemand die echt wilde werken. Hij had gewoon de juiste instelling ondanks dat het een baan zonder opleiding was zeg maar. Geen moment spijt van gehad. In maart ga ik zijn contract ook dan gewoon weer verlengen voor een jaar.
Het heeft volgens mij gewoon geheel met je instelling te maken. Als je echt wil is er een kans! Lopen janken op een forum dat iedereen zo gemeen is gaat je echt niet helpen!! Stel je eens positief op en er gaat een wereld voor je open!!
pi_107352648
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:53 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

Stel je eens positief op en er gaat een wereld voor je open!!
Dat scheeld idd een slok op een borrel :)

En anders is er altijd nog vrijwilligerswerk waarmee je je steentje in de maatschappij kan bijdragen ts-er.
Baantjes waar jij jezelf kan/mag zijn en waar jouw kwaliteiten nut hebben zul je misschien in deze hoek vinden. En het zal je misschien ook het stukje "eigenwaarde" teruggeven.

Wat was je taak in het museum?
pi_107363340
Waarom is er eigenlijk geen algemeen topic over bipolaire stoornissen?
  zondag 29 januari 2012 @ 15:22:30 #76
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107363589
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:17 schreef Riddler86 het volgende:
Ik maak er wel een.
Even geduld graag.
  zondag 29 januari 2012 @ 15:31:25 #77
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_107364029
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:20 schreef joopenma het volgende:
Dus Madame Paon, moet ik me vol laten proppen met pillen om de baas tevreden te houden.
Zonder pillen vind hij mij niet bruikbaar.
Ik voel me zonder baas echt optimaal, zowel manisch als depressief..
Want ik kan héél goed met mijzelf door één deur, ik houd wel van mijzelf.
Maar de baas niet zo, omdat ik niet een constante productiviteit kan garanderen.
Als je dochter ooit de baas van iemand wordt, dan moet ze diegene ook op het werk beoordelen aan de hand van zijn/haar productie en prestatie.

Oftewel: je hoeft helemaal niks voor die baas. Maar als je maandelijks geld wil ontvangen voor werk dat je levert, dan zul je dat gevraagde werk ook moeten leveren. Hoe je dat doet is aan jou. Als jij de tegenprestatie levert die je werkgever vraagt voor je salaris, dan zal niemand je adviseren om pillen te slikken.

Heb je in de gaten dat jouw manie je volledig vanuit jezelf laat denken zonder begrip voor andere mensen? Je bent hier post na post onaardig voor mensen die belangeloos reageren op jouw openingspost. En dan verwijt je alle mensen dat ze jou niet begrijpen. Maar andersom snap jij zelf nog veel minder van de mensen die je tegenkomt.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_107364505
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:22 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik maak er wel een.
Even geduld graag.
:) Nice.
  zondag 29 januari 2012 @ 15:53:47 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_107365183
wie is "de baas" uit de openingspost?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 januari 2012 @ 15:59:19 #80
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_107365404
quote:
3s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:53 schreef Re het volgende:
wie is "de baas" uit de openingspost?
Die is hypothetisch.

TS zit zonder werk nadat het museum waar hij werkte in de problemen kwam. Zijn positie op de arbeidsmark is niet geweldig (leeftijd en geestelijke klachten). De samenleving doet generiek moeilijk naar mensen zonder werk. Als je jezelf dat aantrekt dat ontstaat er gemakkelijk een onaangenaam gevoel van druk.
The view from nowhere.
pi_107365559
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:08 schreef joopenma het volgende:
Ik val ook niet iedereen aan. Ik heb wel degelijk gezegd dat er uitzonderingen waren.
Ik vind het alleen moeilijk om met mensen te praten die er geen verstand van hebben en me aanvallen. Had ik niet verwacht toen ik dit topic opende.
Ik had verwacht meer mensen te spreken die ervaring hadden met deze aandoening om er zelf iets aan te hebben.
Iedereen die een topic opend hoopt er zelf iets aan te hebben toch?
Misschien moet je dan naar een "lotgenoten" site?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_107366596
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Die is hypothetisch.

TS zit zonder werk nadat het museum waar hij werkte in de problemen kwam. Zijn positie op de arbeidsmark is niet geweldig (leeftijd en geestelijke klachten). De samenleving doet generiek moeilijk naar mensen zonder werk. Als je jezelf dat aantrekt dat ontstaat er gemakkelijk een onaangenaam gevoel van druk.
Wat ts het meeste" pijn" doet is volgens mij dat hij niet begrepen wordt in zijn denkwijze waardoor het voor hem lijkt of men tegen hem is , maar hij maait imo zelf het gras voor zijn voeten weg. Zoveel defensief doet zelfs een hulpverlener afhaken bij wijze van spreken....Het ego zit hem teveel in de weg waardoor hij niet helder meer kan lezen en w.s. irl luisteren.
Nou van mij hoeft ts niet aan de pillen en niet aan het werk, zo een wil je toch ook gewoon niet in dienstverband....kom op zeg dit kun je geen baas aandoen. 55 en dan nog moeten veranderen?
Jammer dat de bezuinigingen de sociale werkplaatsen ook treffen, maar anders is hier voor ts best een leuke zinvolle dagbesteding te realiseren.
pi_107367254
Werken op een sociale werkplaats is geen dagbesteding. Het is niet vrijblijvend en er moet ook productie gedraaid worden. Als jij door je beperking een steeds wisselbare belasting aan kunt, zal ook een sociale werkplaats jou geen prettige werknemer vinden
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_107370223
Heb je gelijk in en nu de bezuinigingen een feit zijn is "oog voor" nog meer/vaker "niet meer" aanwezig, maar het vrijwilligers circuit zou wel een optie kunnen zijn, met de bezuinigen zal er juist meer beroep gedaan gaan worden vrijwilligers lijkt mij.
Daar is wel veel meer mogelijk tot passend werk.
Dagbesteding is goed voor iedereen en hoe men dit invuld of in kan vullen, zal per mens verschillen natuurlijk.

Uit medemeselijkheid gun ik ts een verder stressvrij leven :) , maar hij mag zz wel en schop onder zijn kont geven mbt zijn kijk op bepaalde zaken. :+

Wat was nu eigenlijk de taak van ts in het museum? In mijn beleving hangt menig museum aan elkaar door de tomeloze inzet van vrijwilligers. Lijkt me zo niet logisch dat hij daar niet iets van betekenis zou kunnen zijn, . :)
  zondag 29 januari 2012 @ 18:42:11 #85
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_107370303
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:39 schreef zusterclivia het volgende:
Wat was nu eigenlijk de taak van ts in het museum? In mijn beleving hangt menig museum aan elkaar door de tomeloze inzet van vrijwilligers. Lijkt me zo niet logisch dat hij daar niet iets van betekenis zou kunnen zijn, . :)
Dat is wel een goed idee.
The view from nowhere.
  zondag 29 januari 2012 @ 20:13:37 #86
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107373656
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:29 schreef joopenma het volgende:
Die signatuur, ik had geen idee dat die onder ieder berichtje kwam te staan, anders had ik dat niet vermeld. Niet iedereen is goed in die computerzaken. Maar ik heb geprobeerd om het te verwijderen maar dat kon niet meer. Zolang je op het FOK forum zit, zit je daaraan vast. Vind ik ook wel jammer.
Want ik word steeds weer geconfronteerd met dat foutje wat ik ooit heb gemaakt.

en skitzofrenix (lijkt op een naan uit Asterix, niet verkeerd bedoeld)
Ik zie aan jou tekst dat je er ervaring mee hebt en er niet belachelijk over doet.
Het feit dat je al ziet dat het een bipolaire stoornis is, en dat het gradaties kent.

Ik weet natuurlijk niet wat voor een problemen je met je moeder hebt gehad sinds je jonge jaren.
En hoe oud je nu bent. Maar geloof me dat je moeder er nog meer last van heeft als jij.
Dat weet ik!
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_107460619
Mijn functie op het museum was creatief medewerkster Dat ging geweldig als ik manisch was, ook als ik een periode had dat ik me "gewoon" voelde. Ik werkte officieel (als alleenstaande moeder) 24uur per week, maar ik was er 32uur per week. Mijn collega,s maakte mij attent op het feit dat mijn werktijd er al op zat voor die dag.
Mijn dochter ging dan uit school naar mijn moeder. Ook maakte ik dingen met de conservator, de kostuums voor de figuranten, opbouwen van tentoonstellingen en reparaties aan maquettes.
In een depressie was ik niet meer productief.
Ik had in de eerste instantie de diagnose nog niet gehad.
Die kwam toen ik langere tijd in de ziektewet zat.
Toen wilde ze niet meer dat ik terug kwam.
gardenqueen,
pi_107698379
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:17 schreef Riddler86 het volgende:
goede vraag Riddler86
gardenqueen,
pi_107698950
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:32 schreef joopenma het volgende:
Mijn functie op het museum was creatief medewerkster Dat ging geweldig als ik manisch was, ook als ik een periode had dat ik me "gewoon" voelde. Ik werkte officieel (als alleenstaande moeder) 24uur per week, maar ik was er 32uur per week. Mijn collega,s maakte mij attent op het feit dat mijn werktijd er al op zat voor die dag.
Mijn dochter ging dan uit school naar mijn moeder. Ook maakte ik dingen met de conservator, de kostuums voor de figuranten, opbouwen van tentoonstellingen en reparaties aan maquettes.
In een depressie was ik niet meer productief.
Ik had in de eerste instantie de diagnose nog niet gehad.
Die kwam toen ik langere tijd in de ziektewet zat.
Toen wilde ze niet meer dat ik terug kwam.
Waarom reageert niemand meer op dit bericht?
gardenqueen,
  maandag 6 februari 2012 @ 23:45:19 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107699346
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:21 schreef joopenma het volgende:

[..]

goede vraag Riddler86
dat topique is er inmiddels wel :). Bipolaire stoornis
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 februari 2012 @ 23:45:27 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107699352
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:35 schreef joopenma het volgende:

[..]

wat wil je weten / horen dan?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107700586
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:39 schreef zusterclivia het volgende:
Heb je gelijk in en nu de bezuinigingen een feit zijn is "oog voor" nog meer/vaker "niet meer" aanwezig, maar het vrijwilligers circuit zou wel een optie kunnen zijn, met de bezuinigen zal er juist meer beroep gedaan gaan worden vrijwilligers lijkt mij.
Daar is wel veel meer mogelijk tot passend werk.
Dagbesteding is goed voor iedereen en hoe men dit invuld of in kan vullen, zal per mens verschillen natuurlijk.

Uit medemeselijkheid gun ik ts een verder stressvrij leven :) , maar hij mag zz wel en schop onder zijn kont geven mbt zijn kijk op bepaalde zaken. :+

Ik had graag een reactie gehad op deze negatieve benadering naar aanleiding van mijn bericht over mijn functioneren bij het museum.
gardenqueen,
  dinsdag 7 februari 2012 @ 06:11:44 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107702762
Negatief of realistisch?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 06:26:11 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107702780
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 06:11 schreef Lienekien het volgende:
Negatief of realistisch?
Realistisch. Musea moeten al sluiten, hebben het al moeilijk, dus is er geen plaats voor TS.
Ik zou als advies willen geven iets anders met die creativiteit te doen, bijv. kunstenaar worden als dat je ligt :).
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 7 februari 2012 @ 06:35:08 #95
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_107702796
Ook al heb ik zelf geen ervaring met dergelijke medicatie, ik snap wel goed dat jij het niet wilt slikken als je de bijwerkingen erger vindt dan de symptomen die je ermee onderdrukt. Daarbij vraag ik me af of het niet zo kan zijn dat het simpelweg bij jouw stoornis hoort om dat de vinden op momenten dat je van de medicatie af bent? Met name bij het onoverwinnelijkheidsgevoel behorend tot de manie?

Je werkgever begrijp ik ook. Het is rot voor jou dat je die ziekte hebt, maar je kan en mag niet van hem verlangen dat hij jou dan maar blijft betalen terwijl je blijkbaar je werk niet goed doet en naar alle waarschijnlijk ook niet beter gaat doen. Hij heeft zijn eigen leven, zijn eigen gezin te onderhouden, etc. Het in stand houden van zijn bedrijf zal altijd voor een individuele werknemer komen. Jij maakt ervan dat hij zowat van je eist dat je medicatie gaat slikken, maar dat doet hij niet. Hij stelt het enkel als voorwaarde om daar te blijven werken. De keuze is verder aan jou.

Tot slot vind ik dat je je hier wel erg kinderachtig gedraagt voor iemand van 55. Nee, niet iedereen zal hier dingen zeggen die 100% kloppen, omdat nou eenmaal niet iedereen ervaring heeft hiermee. Maar voor zover ik heb gezien bedoelen 'we' het wel allemaal goed en ik vind het nogal triest om mensen belachelijk te gaan lopen maken, enkel en alleen omdat er niet staat wat jij zo graag wilt horen, namelijk dat jij best van de medicatie af kan en dat iedereen zich vervolgens maar aan jou aan moet passen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 06:35:42 #96
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_107702798

[ Bericht 37% gewijzigd door CruellaDeVil op 07-02-2012 06:57:25 ]
pi_107703016
quote:
Ik had graag een reactie gehad op deze negatieve benadering naar aanleiding van mijn bericht over mijn functioneren bij het museum.
quote:
Excuus dan maar dat ik laat reageer op je post waarin je aangaf wat je taken waren in het museum.

Kijk ts ik begrijp heel goed dat het werk in het museum je lust en leven was, maar een werkgever heeft mensen nodig waarvan niet al vast staat dat er ziekteuitval speelt. Ik snap dat heel goed uit bedrijfmatig oogpunt gezien dan.......tuurlijk snap ik ook dat je heel erg teleurgesteld bent...maar realistisch gezien?

Nogmaals ga het vrijwilligers circuit in en sluit je aan bij die tak van sport die jou zo goed ligt als je je goed voelt, en weet dan ook dat men daar veel meer rekening kan houden met je beperkingen zoals je ziekteuitval.

Begin met vooruit te kijken ts, ipv naar dat wat er niet meer is.

Zet er een_____________________onder en maak van je werk weer je hobby ;)
pi_107792322
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 07:35 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

[..]

Excuus dan maar dat ik laat reageer op je post waarin je aangaf wat je taken waren in het museum.

Kijk ts ik begrijp heel goed dat het werk in het museum je lust en leven was, maar een werkgever heeft mensen nodig waarvan niet al vast staat dat er ziekteuitval speelt. Ik snap dat heel goed uit bedrijfmatig oogpunt gezien dan.......tuurlijk snap ik ook dat je heel erg teleurgesteld bent...maar realistisch gezien?

Nogmaals ga het vrijwilligers circuit in en sluit je aan bij die tak van sport die jou zo goed ligt als je je goed voelt, en weet dan ook dat men daar veel meer rekening kan houden met je beperkingen zoals je ziekteuitval.

Begin met vooruit te kijken ts, ipv naar dat wat er niet meer is.

Zet er een_____________________onder en maak van je werk weer je hobby ;)
Het vrijwilligers circuit is naar mijn idee een vorm van misbruik als je in een uitkering zit. Want zo vrijwillig is dat niet als je het via de sociale dienst officieel opgeeft. Eigenlijk is het iets doen met behoud van uitkering en zitten daar allerlei regels aan. Dan kan ik net zo goed een baan hebben, heb ik het financieel beter.
Dat is het probleem. Ik kan mijzelf werkelijk prima vermaken, het levert alleen zo weinig op. Ik heb in het verleden vrijwilligerswerk gedaan. Er was van de sociale dienst een constante controle. Je had allerlei dingen waar je jezelf voor moest verantwoorden. Als ik me ziek melde stonden ze op de stoep, Ik moest me verantwoorden waarom ik ziek was. Het is anders als je vrijwilligerswerk doet als je een partner hebt die de kostwinner is. Maar anders gaar het nergens heen!!
gardenqueen,
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:10:26 #99
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107796307
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:13 schreef joopenma het volgende:

[..]

Het vrijwilligers circuit is naar mijn idee een vorm van misbruik als je in een uitkering zit. Want zo vrijwillig is dat niet als je het via de sociale dienst officieel opgeeft. Eigenlijk is het iets doen met behoud van uitkering en zitten daar allerlei regels aan. Dan kan ik net zo goed een baan hebben, heb ik het financieel beter.
Dat is het probleem. Ik kan mijzelf werkelijk prima vermaken, het levert alleen zo weinig op. Ik heb in het verleden vrijwilligerswerk gedaan. Er was van de sociale dienst een constante controle. Je had allerlei dingen waar je jezelf voor moest verantwoorden. Als ik me ziek melde stonden ze op de stoep, Ik moest me verantwoorden waarom ik ziek was. Het is anders als je vrijwilligerswerk doet als je een partner hebt die de kostwinner is. Maar anders gaar het nergens heen!!
Ik snap je punt wel, maar als je vrijwilligerswerk doet, dan heb je meer de ruimte om met je ziekte om te gaan, om het zo even te noemen. En je kan zelf bespreken/aangeven hoeveel uur je wilt werken/aankan. Stel als je dan ziek wordt, kan je dat meestal gewoon aangeven, en even niet werken, en dan later terug komen. Bij 'normaal' werk gaat dat (helaas) niet zo.
Ik vind vrijwilligerswerk doen juist goed, dan doe je toch wat, staat ook goed op je cv, je blijft in een werkritme en je doet toch wat voor je geld. En natuurlijk is een uitkering minder, maar ik vindt dat je blij moet wezen dat je hier in Nederland een uitkering krijgt, en ik vind dat je dat dan ook moet accepteren.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_107797406
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:10 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel, maar als je vrijwilligerswerk doet, dan heb je meer de ruimte om met je ziekte om te gaan, om het zo even te noemen. En je kan zelf bespreken/aangeven hoeveel uur je wilt werken/aankan. Stel als je dan ziek wordt, kan je dat meestal gewoon aangeven, en even niet werken, en dan later terug komen. Bij 'normaal' werk gaat dat (helaas) niet zo.
Ik vind vrijwilligerswerk doen juist goed, dan doe je toch wat, staat ook goed op je cv, je blijft in een werkritme en je doet toch wat voor je geld. En natuurlijk is een uitkering minder, maar ik vindt dat je blij moet wezen dat je hier in Nederland een uitkering krijgt, en ik vind dat je dat dan ook moet accepteren.
dat is dus niet zo als je het via de sociale dienst doet, vrijwilligerswerk. Je hebt niet meer ruimte voor je ziekte. Uiteindelijk is het gewoon een baan.Alleen onbetaald, met behoudt van uitkering. Je wordt in de gaten gehouden door de sociale dienst. Het aantal uren wordt bepaald door de soos,
En als je ziek bent wordt je gecontroleerd.. Daar heb je als werkeloze niets over te vertellen.
gardenqueen,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')