Iedereen vindt zichzelf aardig. Maar blijkbaar vindt de rest van de wereld jou pas aardig als je pillen gebruikt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:20 schreef joopenma het volgende:
Dus Madame Paon, moet ik me vol laten proppen met pillen om de baas tevreden te houden.
Zonder pillen vind hij mij niet bruikbaar.
Ik voel me zonder baas echt optimaal, zowel manisch als depressief..
Want ik kan héél goed met mijzelf door één deur, ik houd wel van mijzelf.
Maar de baas niet zo, omdat ik niet een constante productiviteit kan garanderen.
Goed, je wil dus dood?quote:IK wil niet eindigen in een verpleeghuis, zoals mijn vader. Hij wil dood, maar niemand luistert naar hem. Vanwege een hersenbloeding wordt hij niet meer serieus genomen. Ik wil er eerder uit, zolang ik het zelf nog in de hand heb, zelf kan beslissen
Mijn nickname heeft niks met m;n moeder te maken, dat is een naam van een djquote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:29 schreef joopenma het volgende:
skitzofrenix, wat doet je moeder waar je last van hebt, ik heb ook een dochter maar die accepteert mij wel, ze is 19jr. Niet altijd makkelijk voor haar, maar samen komen we er wel uit.
Het is een soort handicap waar je samen mee om moet gaan.Maar dat zien mensen niet zo.
Als je in een rolstoel zit begrijpen ze het wel, maar als het met de stofjes in je hoofd te maken heeft wordt het anders.
Ik hoop niet dat jou schermnaam iets te maken heeft met je moeder, want die is niet schizofreen.
Haal geen aandoeningen door elkaar!
Misschien is je signature dan gewoon onduidelijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:45 schreef joopenma het volgende:
strawberry,
Dood, hoe kom je daarbij, begrijpend lezen is ook een vaardigheid.Die bezit je niet echt.
Manisch depressief zijn zie je als optimaal?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:20 schreef joopenma het volgende:
Dus Madame Paon, moet ik me vol laten proppen met pillen om de baas tevreden te houden.
Zonder pillen vind hij mij niet bruikbaar.
Ik voel me zonder baas echt optimaal, zowel manisch als depressief..
Want ik kan héél goed met mijzelf door één deur, ik houd wel van mijzelf.
Maar de baas niet zo, omdat ik niet een constante productiviteit kan garanderen.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat jij je optimaal voelt als je depressief bent. Dat is nogal een rare uitspraak.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:34 schreef joopenma het volgende:
lotrus,
In een rolstoel zitten is ook niet optimaal.
OK dan zou je kunnen zeggen dat de rolstoel hetzelfde is als de pillen, een hulpmiddel.
Slik ze maar eens een aantal weken en ervaar de bijwerkingen.
Hoeveel bijwerkingen heeft een rolstoel?
TS doe eens een beetje aardig tegen de users hier.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:45 schreef joopenma het volgende:
strawberry,
Dood, hoe kom je daarbij, begrijpend lezen is ook een vaardigheid.Die bezit je niet echt.
Jij suggereert wel heel veel dingen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:34 schreef joopenma het volgende:
lotrus,
OK dan zou je kunnen zeggen dat de rolstoel hetzelfde is als de pillen, een hulpmiddel.
Ik vind niet dat je per se medicijnen moet gebruiken. Als je het middel erger dan de kwaal vind begrijp ik dat je het niet wilt gebruiken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:34 schreef joopenma het volgende:
lotrus,
Deze medicijnen slikken valt mijns inziens onder je lichamelijke integriteit. Niemand kan dat zomaar even van je verlangen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:09 schreef joopenma het volgende:
Je voelt je beter terwijl je baas zegt dat je aan de pillen moet omdat hij je anders niet kan gebruiken?
Doe toch eens rustig. Met zo'n houding jaag je mensen hier wel tegen je in het harnas.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:02 schreef joopenma het volgende:
Madame_Paon,
Ik denk dat het eraan ligt wat je zelf het belangrijkste vindt. Ik voelde me dood met al die medicatie.
Maar misschien functioneerde ik voor de baas wel goed. Mensen kunnen zich er geen voorstelling van maken hoe het is om te leven met die medicatie en de bijwerkingen!
Het licht misschien ook aan de gradatie van je aandoening. Daar moet je een gulden middenweg in zien te vinden. Die heb ik naar mijn idee wel gevonden, maar alleen leken denken daar anders over. DE BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL.
Die denken: ben je gek slik maar pillen dan kun je werken. Bij mij is het anders. Ik slik geen pillen waardoor ik niet kan werken, maar persoonlijk voel ik me een stuk beter. EN WERK IS ER NIET EENS VOOR EEN PERSOON VAN 55. Welke werknemer neemt er een van die leeftijd aan?
Dus mensen ga bij voorbaat niet zitten zeiken over het feit dat ik niet werk.
Behalve als je een baas weet die mij aan wil nemen op mijn 55ste.
(Daar heeft mijn aandoening niet eens iets mee te maken, ze willen geen oude mutsen aannemen)
Als hij anders niet kan functioneren op z'n werk dan raakt hij z'n baan kwijt. Aan hem altijd de keuze, maar zijn baas stelt het niet voor niets voor.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:10 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Deze medicijnen slikken valt mijns inziens onder je lichamelijke integriteit. Niemand kan dat zomaar even van je verlangen.
Ik zie er een moreel dilemma in.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als hij anders niet kan functioneren op z'n werk dan raakt hij z'n baan kwijt. Aan hem altijd de keuze, maar zijn baas stelt het niet voor niets voor.
TS je reageert echt heel naar op de mensen hier. En dat maakt er niet naar dat de mensen hier aardiger op jou gaan reageren..quote:Op zondag 29 januari 2012 00:24 schreef joopenma het volgende:
Dan heb je iets niet begrepen, met name waar een forum voor is bedoeld.
Maar dat weet je natuurlijk niet!
Oh, je denkt dat het bedoeld is om kritiek te hebben en mensen af te zeiken.
FOUT!!! Het gaat om SERIEUSE interesse in het onderwerp.
Reageer dus niet als je niets met een onderwerp hebt.
Jij bepaalt niet wat anderen hier wel of niet mogen posten of zouden moeten posten. Reageer gewoon op de posts waar je wel wat aan hebt, veel constructiever. Nu verpest je je eigen topic.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:24 schreef joopenma het volgende:
Dan heb je iets niet begrepen, met name waar een forum voor is bedoeld.
Maar dat weet je natuurlijk niet!
Oh, je denkt dat het bedoeld is om kritiek te hebben en mensen af te zeiken.
FOUT!!! Het gaat om SERIEUSE interesse in het onderwerp.
Reageer dus niet als je niets met een onderwerp hebt.
Precies ja. Dus TS, ik zou maar vast op zoek naar een andere baan als je niet aan de medicijnen wil, of dat nou moeilijk is om op jouw leeftijd te vinden of niet. Je zal wel moeten.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dan slik je je medicijnen niet. Maar dan moet je niet zeuren als je je baan verliest. Iemand die niet productief is op zijn werk heeft jouw baas niks aan. Je baas vraagt nooit voor niks of iemand weer aan de medicijnen wilt gaan. Zal heus niet zijn omdat hij zo graag wilt dat de farmacie gesponsord wordt.
quote:Op zondag 29 januari 2012 00:35 schreef joopenma het volgende:
Dat een baas geen mensen zonder pillen wil met een aandoening was puur hypotetisch
Tja.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:09 schreef joopenma het volgende:
Je voelt je beter terwijl je baas zegt dat je aan de pillen moet omdat hij je anders niet kan gebruiken?
Er van uitgaande dat je brein dat nu eenmaal doet is er nog steeds veel dat je kan doen om de hoeveelheid serotonine te reguleren. Behalve medicatie kan je bijvoorbeeld kijken naar je eetpatroon, je slaappatroon, de hoeveelheid beweging, hoe je met emoties omgaat etc etc.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:18 schreef joopenma het volgende:
lotrus,
Wat weet je van het menselijk brein? Volgens mij niet veel. Of van horen zeggen.
Je hebt gelijk als het gaat om bijvoorbeeld een fobie.
Maar mijn aandoening is gebaseerd op een stof, serotonine, die soms in grote hoeveelheden (manie) en soms niet (depressie) door de hersenen wordt aangemaakt. Daar heeft ECHT niemand invloed op.
Zolang de wetenschap daar geen oplossing voor heeft blijft het bij het oude.
Ondertussen denk ik: GO WITH THE FLOW
(De gulden middenweg)
Als mensen niet posten dat je ook prima zonder medicijnen kunt, is het dus niet zinnig?quote:Op zondag 29 januari 2012 00:38 schreef joopenma het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik hier zit te discussiëren met verveelde kinderen die van hun ouders op zaterdag niet uit mogen en gefrustreerd zijn.
Er komt geen zinnigheid uit.
Ik wil dit topic daarom maar afronden
Je loopt constant mensen te beledigen in dit topic omdat ze niet posten wat je wilt lezen.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:49 schreef joopenma het volgende:
Het is voor mij niet makkelijk om mijn hebben en houwen in de ring te gooien.
Maar hoe hier op gereageerd wordt in dit forum vind ik toch wel kwetsend.
Ik wilde raad en met name andere gelijkgestemde zielen treffen.
Dus contact met mensen die dezelfde aandoening hadden.
En me niet hoeven verdedigen tegen een stelletje nitwits!
Je zet zelf de toon TS. En bye the way. Ik woon al jaren op mezelf. Dus ik hoef geen toestemming te vragen aan mama of ik uit mag gaan. Wees een beetje vriendelijker en schiet niet meteen op de kast. Dan zul je zien dat mensen anders reageren. Je valt hier de mensen aan en dat is jammer.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:49 schreef joopenma het volgende:
Het is voor mij niet makkelijk om mijn hebben en houwen in de ring te gooien.
Maar hoe hier op gereageerd wordt in dit forum vind ik toch wel kwetsend.
Ik wilde raad en met name andere gelijkgestemde zielen treffen.
Dus contact met mensen die dezelfde aandoening hadden.
En me niet hoeven verdedigen tegen een stelletje nitwits!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |