abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107346550
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:34 schreef joopenma het volgende:
lotrus,

In een rolstoel zitten is ook niet optimaal.
OK dan zou je kunnen zeggen dat de rolstoel hetzelfde is als de pillen, een hulpmiddel.
Slik ze maar eens een aantal weken en ervaar de bijwerkingen.
Hoeveel bijwerkingen heeft een rolstoel?
Ik vind niet dat je per se medicijnen moet gebruiken. Als je het middel erger dan de kwaal vind begrijp ik dat je het niet wilt gebruiken.
Het menselijk brein is echter wel anders dan een ruggenmerg. Iets wat bijzonder is aan het brein is dat het constant verandert. Zelfs al heb je aanleg om een stoornis te ontwikkelen dan kan deze nog steeds verminderen of verdwijnen. Er zijn meer opties dan medicatie of het te zien als een onveranderlijke ziekte.
  zondag 29 januari 2012 @ 00:10:54 #27
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_107346706
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:09 schreef joopenma het volgende:
Je voelt je beter terwijl je baas zegt dat je aan de pillen moet omdat hij je anders niet kan gebruiken?
Deze medicijnen slikken valt mijns inziens onder je lichamelijke integriteit. Niemand kan dat zomaar even van je verlangen.
The view from nowhere.
pi_107346953
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:02 schreef joopenma het volgende:
Madame_Paon,

Ik denk dat het eraan ligt wat je zelf het belangrijkste vindt. Ik voelde me dood met al die medicatie.
Maar misschien functioneerde ik voor de baas wel goed. Mensen kunnen zich er geen voorstelling van maken hoe het is om te leven met die medicatie en de bijwerkingen!
Het licht misschien ook aan de gradatie van je aandoening. Daar moet je een gulden middenweg in zien te vinden. Die heb ik naar mijn idee wel gevonden, maar alleen leken denken daar anders over. DE BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL.

Die denken: ben je gek slik maar pillen dan kun je werken. Bij mij is het anders. Ik slik geen pillen waardoor ik niet kan werken, maar persoonlijk voel ik me een stuk beter. EN WERK IS ER NIET EENS VOOR EEN PERSOON VAN 55. Welke werknemer neemt er een van die leeftijd aan?

Dus mensen ga bij voorbaat niet zitten zeiken over het feit dat ik niet werk.
Behalve als je een baas weet die mij aan wil nemen op mijn 55ste.
(Daar heeft mijn aandoening niet eens iets mee te maken, ze willen geen oude mutsen aannemen)
Doe toch eens rustig. Met zo'n houding jaag je mensen hier wel tegen je in het harnas.
pi_107346956
lotrus,
Wat weet je van het menselijk brein? Volgens mij niet veel. Of van horen zeggen.
Je hebt gelijk als het gaat om bijvoorbeeld een fobie.
Maar mijn aandoening is gebaseerd op een stof, serotonine, die soms in grote hoeveelheden (manie) en soms niet (depressie) door de hersenen wordt aangemaakt. Daar heeft ECHT niemand invloed op.
Zolang de wetenschap daar geen oplossing voor heeft blijft het bij het oude.

Ondertussen denk ik: GO WITH THE FLOW
(De gulden middenweg)
gardenqueen,
pi_107346995
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:10 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Deze medicijnen slikken valt mijns inziens onder je lichamelijke integriteit. Niemand kan dat zomaar even van je verlangen.
Als hij anders niet kan functioneren op z'n werk dan raakt hij z'n baan kwijt. Aan hem altijd de keuze, maar zijn baas stelt het niet voor niets voor.
  zondag 29 januari 2012 @ 00:20:46 #31
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_107347001
Laten we allemaal medelijden hebben met de TS, dat is toch wat hij wil.
pi_107347075
Dan slik je je medicijnen niet. Maar dan moet je niet zeuren als je je baan verliest. Iemand die niet productief is op zijn werk heeft jouw baas niks aan. Je baas vraagt nooit voor niks of iemand weer aan de medicijnen wilt gaan. Zal heus niet zijn omdat hij zo graag wilt dat de farmacie gesponsord wordt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_107347137
Dan heb je iets niet begrepen, met name waar een forum voor is bedoeld.
Maar dat weet je natuurlijk niet!

Oh, je denkt dat het bedoeld is om kritiek te hebben en mensen af te zeiken.

FOUT!!! Het gaat om SERIEUSE interesse in het onderwerp.

Reageer dus niet als je niets met een onderwerp hebt.
gardenqueen,
  zondag 29 januari 2012 @ 00:25:03 #34
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_107347143
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als hij anders niet kan functioneren op z'n werk dan raakt hij z'n baan kwijt. Aan hem altijd de keuze, maar zijn baas stelt het niet voor niets voor.
Ik zie er een moreel dilemma in.
The view from nowhere.
pi_107347186
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:24 schreef joopenma het volgende:

TS je reageert echt heel naar op de mensen hier. En dat maakt er niet naar dat de mensen hier aardiger op jou gaan reageren..
pi_107347391
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:24 schreef joopenma het volgende:

Jij bepaalt niet wat anderen hier wel of niet mogen posten of zouden moeten posten. Reageer gewoon op de posts waar je wel wat aan hebt, veel constructiever. Nu verpest je je eigen topic.
pi_107347427
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dan slik je je medicijnen niet. Maar dan moet je niet zeuren als je je baan verliest. Iemand die niet productief is op zijn werk heeft jouw baas niks aan. Je baas vraagt nooit voor niks of iemand weer aan de medicijnen wilt gaan. Zal heus niet zijn omdat hij zo graag wilt dat de farmacie gesponsord wordt.
Precies ja. Dus TS, ik zou maar vast op zoek naar een andere baan als je niet aan de medicijnen wil, of dat nou moeilijk is om op jouw leeftijd te vinden of niet. Je zal wel moeten.
pi_107347453
thinkk pinkk Heb ik gezeurd dat ik mijn baan ben verloren? Ik heb het geconstateerd. Had niets met mijn aandoening te maken als je goed gelezen had. Het museum ging gewoon dicht omdat ze het zelf hadden verpest.
Had ik niets mee te doen. Mijn baas heeft nooit gevraagd of ik mijn medicatie wilde slikken,
Na mijn laatste baan is mijn diagnose pas gesteld. en heb ik pillen gevoerd gekregen.
Wees nou eerlijk, met al die werkeloosheid en de crisis. Er zijn genoeg PILLOZE mensen over.
Er is toch geen werk voor iedereen die geen baan heeft.

Dat een baas geen mensen zonder pillen wil met een aandoening was puur hypotetisch
gardenqueen,
pi_107347552
Ik heb het gevoel dat ik hier zit te discussiëren met verveelde kinderen die van hun ouders op zaterdag niet uit mogen en gefrustreerd zijn.
Er komt geen zinnigheid uit.
Ik wil dit topic daarom maar afronden
gardenqueen,
  zondag 29 januari 2012 @ 00:38:55 #40
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_107347566
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:35 schreef joopenma het volgende:

Dat een baas geen mensen zonder pillen wil met een aandoening was puur hypotetisch
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:09 schreef joopenma het volgende:
Je voelt je beter terwijl je baas zegt dat je aan de pillen moet omdat hij je anders niet kan gebruiken?
Tja.
The view from nowhere.
pi_107347598
Allen het plaatje al bij strawberry

(POKEMON-achtig) dus een kind
gardenqueen,
pi_107347683
Waarom ben je zo defensief?
pi_107347741
Wat ben jij een naar figuur zeg.
pi_107347796
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:18 schreef joopenma het volgende:
lotrus,
Wat weet je van het menselijk brein? Volgens mij niet veel. Of van horen zeggen.
Je hebt gelijk als het gaat om bijvoorbeeld een fobie.
Maar mijn aandoening is gebaseerd op een stof, serotonine, die soms in grote hoeveelheden (manie) en soms niet (depressie) door de hersenen wordt aangemaakt. Daar heeft ECHT niemand invloed op.
Zolang de wetenschap daar geen oplossing voor heeft blijft het bij het oude.

Ondertussen denk ik: GO WITH THE FLOW
(De gulden middenweg)
Er van uitgaande dat je brein dat nu eenmaal doet is er nog steeds veel dat je kan doen om de hoeveelheid serotonine te reguleren. Behalve medicatie kan je bijvoorbeeld kijken naar je eetpatroon, je slaappatroon, de hoeveelheid beweging, hoe je met emoties omgaat etc etc.
  zondag 29 januari 2012 @ 00:47:17 #45
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107347820
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:38 schreef joopenma het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik hier zit te discussiëren met verveelde kinderen die van hun ouders op zaterdag niet uit mogen en gefrustreerd zijn.
Er komt geen zinnigheid uit.
Ik wil dit topic daarom maar afronden
Als mensen niet posten dat je ook prima zonder medicijnen kunt, is het dus niet zinnig?
Open dan geen topic als je geen eerlijke reacties wilt.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_107347879
Manisch depressief? Ik heb van dichtbij bij verschillende goede vrienden meegemaakt. Ja met medicijnen was er zeker verbetering zichtbaar. Maar ook meegemaakt dat het zonder medicijnen beter ging. Het verschilt gewoon heel erg per persoon. Behandelende artsen weten het ook niet altijd. Ook wel eens meegemaakt dat een arts aan mij vroeg of ze nou met of juist zonder medicijnen meer haarzelf was :o Het voelde bij mij meer als experiment dan als echte oplossing!
pi_107347889
Het is voor mij niet makkelijk om mijn hebben en houwen in de ring te gooien.
Maar hoe hier op gereageerd wordt in dit forum vind ik toch wel kwetsend.
Ik wilde raad en met name andere gelijkgestemde zielen treffen.
Dus contact met mensen die dezelfde aandoening hadden.
En me niet hoeven verdedigen tegen een stelletje nitwits!
gardenqueen,
  zondag 29 januari 2012 @ 00:50:41 #48
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107347931
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:49 schreef joopenma het volgende:
Je loopt constant mensen te beledigen in dit topic omdat ze niet posten wat je wilt lezen.
Ik ben geen nitwit op dit gebied en genoeg andere users in dit topic ook niet.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_107348006
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:49 schreef joopenma het volgende:
Je zet zelf de toon TS. En bye the way. Ik woon al jaren op mezelf. Dus ik hoef geen toestemming te vragen aan mama of ik uit mag gaan. Wees een beetje vriendelijker en schiet niet meteen op de kast. Dan zul je zien dat mensen anders reageren. Je valt hier de mensen aan en dat is jammer.
pi_107348076
één tegen honderd vind ik een leuk spel, maar niet hier
gardenqueen,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')