abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107348099
Hmm hele topic nogmaals gelezen. Ts als ik jou was zou ik toch maar je medicijnen nemen. Jouw reacties zijn nou niet echt normaal te noemen.
Niet verkeerd bedoeld hoor, heb het van dichtbij al meerdere keren meegemaakt, maar je komt op mij echt verkeerd over op de een of andere manier.
  zondag 29 januari 2012 @ 00:56:46 #52
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107348119
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:55 schreef joopenma het volgende:
één tegen honderd vind ik een leuk spel, maar niet hier
Je maakt het er zelf naar TS.

En je onderschat een aantal users hier flink en dat siert je niet.
  zondag 29 januari 2012 @ 00:57:06 #53
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107348133
Heb je bipolair type I of type II?
Want bij type I is het sowieso niet verstandig om geen medicijnen te nemen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_107348177
geef met z,n alle dan het voorbeeld in plaats van mij af te zeiken omdat ik me door de grote meute aangevallen voel.
Jullie kwetsen mi,j maar ik mag niet reageren.
Alles komt van twee kanten hoor!!
gardenqueen,
pi_107348248
type II
gardenqueen,
pi_107348259
Neem alles is niet zo aanvallend op. En lees dan t topic nog een keer. Er zitten echt hele goede reacties tussen. Ik kan je 1 voorbeeld geven van een tante van mij. Als zij haar medicijnen niet neemt. Is het een ramp om met haar samen te leven. Het fijne weet ik er alleen niet van.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 29 januari 2012 @ 01:04:02 #57
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107348310
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:01 schreef joopenma het volgende:
type II
Je hebt wel mensen met bipolaire stoornis type II die zonder medicijnen kunnen, maar dat verschilt per mens.
Wat zegt je psychiater ervan?
pi_107348428
Ik val ook niet iedereen aan. Ik heb wel degelijk gezegd dat er uitzonderingen waren.
Ik vind het alleen moeilijk om met mensen te praten die er geen verstand van hebben en me aanvallen. Had ik niet verwacht toen ik dit topic opende.
Ik had verwacht meer mensen te spreken die ervaring hadden met deze aandoening om er zelf iets aan te hebben.
Iedereen die een topic opend hoopt er zelf iets aan te hebben toch?
gardenqueen,
pi_107348500
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:40 schreef joopenma het volgende:
Allen het plaatje al bij strawberry

(POKEMON-achtig) dus een kind
Toch typisch dat mijn reacties naar jou toe een stuk volwassener zijn dan die van jou naar mij.

Zeg maar waar ik het niet bij het juiste eind heb dan, in plaats van te lopen zeiken.
pi_107348510
Mijn psychiater zegt hetzelfde, sommigen zijn gebaad bij medicatie anderen minder of niet.
Zij accepteert ook dat ik het niet wil en staat erachter.
gardenqueen,
pi_107348597
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:59 schreef joopenma het volgende:
geef met z,n alle dan het voorbeeld in plaats van mij af te zeiken omdat ik me door de grote meute aangevallen voel.
Jullie kwetsen mi,j maar ik mag niet reageren.
Alles komt van twee kanten hoor!!
Het is niet kwetsend bedoelt.
Iets wat voor mij helpt is cognitieve therapie. Ik doe dat gewoon thuis maar je kan het ook met een therapeut doen.
Wat je daarmee leert is in te zien dat de emotionele reactie ('ik voel me gekwetst') die volgt op een gebeurtenis (de posts van anderen) veroorzaakt wordt door de manier waarop je jezelf/de wereld ziet en je gedachtenpatronen (speculatief: misschien ben je eerder in je leven erg gekwetst door mensen en denk je daarom nog steeds dat mensen er op uit zijn om je te kwetsen).

Dat kan je ook combineren met gedragstherapie. Door bv bij wijze van experiment niet defensief te reageren als je je gekwetst voelt en dan te kijken of mensen anders reageren.
  zondag 29 januari 2012 @ 01:19:34 #62
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107348769
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:11 schreef joopenma het volgende:
Mijn psychiater zegt hetzelfde, sommigen zijn gebaad bij medicatie anderen minder of niet.
Zij accepteert ook dat ik het niet wil en staat erachter.
Als je psychiater het goed vindt dat je geen medicijnen slikt, kun je je psychiater dan niet naar je baas laten bellen?
Grote kans dat hij eerder naar haar luistert (helaas maar waar, heb er zelf ook ervaring mee).
pi_107348772
strawberry,

Heb je gezien hoeveel reacties er zijn gekomen? Ik vind het moeilijk om overal op te reageren.
Ook vind ik het frappant om te zien hoe mensen zich gekwetst voelen als ik iets zeg.
Misschien is het goed als iedereen zich meer bewust wordt wat de inpakt van een opmerking voor de ander betekend.

Dat geldt ook voor mij natuurlijk.

Sorry als ik je heb beledigd. Ik krijg een spervuur over me heen van tientallen mensen terwijl jullie alleen hoeven te reageren op mij.
gardenqueen,
pi_107348968
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:19 schreef joopenma het volgende:
strawberry,

Heb je gezien hoeveel reacties er zijn gekomen? Ik vind het moeilijk om overal op te reageren.
Ook vind ik het frappant om te zien hoe mensen zich gekwetst voelen als ik iets zeg.
Misschien is het goed als iedereen zich meer bewust wordt wat de inpakt van een opmerking voor de ander betekend.

Dat geldt ook voor mij natuurlijk.

Sorry als ik je heb beledigd. Ik krijg een spervuur over me heen van tientallen mensen terwijl jullie alleen hoeven te reageren op mij.
Je hebt me niet beledigd, ik trek het me niet aan, maar toch bedankt voor de excuses.

Maar je topic is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Het gaat dus om een hypotetische situatie waarin je baas wil dat jij aan de medicijnen gaat, maar jij niet, en of andere mensen daar ervaring mee hebben? Ik heb er geen ervaring mee, dus die kan ik niet delen. De afweging bij mij zou alleen wel zijn wat ik eerder al heb aangegeven: of het zoeken naar een baan die beter bij me past, hoe slecht de arbeidsmarkt ook is, of accepteren dat je waarschijnlijk ontslagen gaat worden bij de huidige - hypothetische - baan als je geen medicijnen inneemt. En dan gaan je inkomsten er nogal op achteruit (lijkt mij) en loop je tevens het risico om verder af te glijden wat je geestelijke gezondheid betreft.
pi_107348997
Ik heb op dit moment geen baan meer Madame_Paon. In mijn geest wel een stuk rustiger.
Maar dat is het grote probleem voor de buitenwereld. Ik mag me niet prettiger voelen zonder baan, want dan ben ik lui of asociaal. De aandoening wordt vergeten.
gardenqueen,
pi_107349015
Er is trouwens ook een quoteknop. Misschien iets makkelijker.
pi_107349045
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:25 schreef joopenma het volgende:
Ik heb op dit moment geen baan meer Madame_Paon. In mijn geest wel een stuk rustiger.
Maar dat is het grote probleem voor de buitenwereld. Ik mag me niet prettiger voelen zonder baan, want dan ben ik lui of asociaal. De aandoening wordt vergeten.
Als jij genoegen neemt met het bedrag wat je elke maand krijgt, en je bent echt arbeidsongeschikt door je aandoening, dan zie ik het probleem niet zo. Zelfs al zouden mensen er een probleem mee hebben, daar kan je dan toch schijt aan hebben?
  zondag 29 januari 2012 @ 01:29:50 #68
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107349125
Maar je kunt wel werken?
Je zou eventueel parttime kunnen gaan werken op een plek die je niet al te veel stress oplevert.
pi_107349169
Ik ben overspannen en zit al een dik jaar thuis. Maar nog nooit gehoord dat mensen mij lui noemde ofzo. Terwijl dit ook iets is wat je aan de buitenkant niet ziet. En zo wel, dikke vette pech toch? Jouw leven niet die van hun :-)
pi_107349288
quoteknop????? STRAWBERRY

Daar snap ik al helemaal niets van, maar ik zag wel dat mensen teksten in een vakje plaatsten.
Ik weet niet hoe.
En over het zoeken naar een baan? Het komt niet echt over als ik vertel dat er geen baas zoekt naar een werknemer van 55 of ouder. Terwijl iedereen tegenwoordig tot 67jr dient te werken.
Laatst las ik een bericht over een onderzoek dat was gedaan. Van de 100 mensen boven de 55 die solliciteren krijgt 5% een baan aangeboden. Werknemers willen jonge mensen in dienst!
gardenqueen,
pi_107349334
Rechts bovenaan ieders bericht staat dit teken " als je daarop klikt quote je een bericht.
pi_107349437
partime werk wordt van de uitkering ingehouden, dus hoef ik niet te doen om het financieel beter te krijgen.
Maar werken gaat dus niet lang goed vanwege de wisseling in stemming die ik heb door de bipolaire aandoening.

thinkk- pinkk Nee, als je tijdelijk thuis zit niet nee, maar ben maar eens langer of volledig uit de running.
gardenqueen,
pi_107349705
quote:
3s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:35 schreef joopenma het volgende:
quoteknop????? STRAWBERRY

Daar snap ik al helemaal niets van, maar ik zag wel dat mensen teksten in een vakje plaatsten.
Ik weet niet hoe.
En over het zoeken naar een baan? Het komt niet echt over als ik vertel dat er geen baas zoekt naar een werknemer van 55 of ouder. Terwijl iedereen tegenwoordig tot 67jr dient te werken.
Laatst las ik een bericht over een onderzoek dat was gedaan. Van de 100 mensen boven de 55 die solliciteren krijgt 5% een baan aangeboden. Werknemers willen jonge mensen in dienst!
Ook op die leeftijd kan je werk vinden. Vorig jaar heb ik nog iemand aangenomen van 57. Deze persoon kwam op mij echt over als iemand die echt wilde werken. Hij had gewoon de juiste instelling ondanks dat het een baan zonder opleiding was zeg maar. Geen moment spijt van gehad. In maart ga ik zijn contract ook dan gewoon weer verlengen voor een jaar.
Het heeft volgens mij gewoon geheel met je instelling te maken. Als je echt wil is er een kans! Lopen janken op een forum dat iedereen zo gemeen is gaat je echt niet helpen!! Stel je eens positief op en er gaat een wereld voor je open!!
pi_107352648
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:53 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

Stel je eens positief op en er gaat een wereld voor je open!!
Dat scheeld idd een slok op een borrel :)

En anders is er altijd nog vrijwilligerswerk waarmee je je steentje in de maatschappij kan bijdragen ts-er.
Baantjes waar jij jezelf kan/mag zijn en waar jouw kwaliteiten nut hebben zul je misschien in deze hoek vinden. En het zal je misschien ook het stukje "eigenwaarde" teruggeven.

Wat was je taak in het museum?
pi_107363340
Waarom is er eigenlijk geen algemeen topic over bipolaire stoornissen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')