abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2012 @ 13:19:08 #226
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_107357319
quote:
En overdag -10 _O-
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  zondag 29 januari 2012 @ 13:20:08 #227
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_107357370
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:29 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]

Misschien wat sneeuw dadelijk in Limburg?
jeps, Belfeld motsneeuwt het nu heel zachtjes
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_107357424
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:19 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

En overdag -10 _O-
^O^
Ben benieuwd hoe koud het echt gaat worden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 29 januari 2012 @ 13:31:37 #229
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_107357895
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:39 schreef ZaZoe het volgende:
Driekwart Nederland zit al onder 0

[ afbeelding ]
Volgens het kaart moet het hier -1 zijn de thermometer geeft echter +0.6 aan.
Zojuist ook maar even de buitenkraan afgesloten :P
pi_107358056
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:20 schreef Klonk het volgende:

[..]

Nettetal-Kaldenkirchen
Mooie lucht O+
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107358246

Ik gebruik trouwens Google MapsGL met webcams en weer.
Kan je alles mooi in de gaten houden als sneeuwliefhebber :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 29 januari 2012 @ 13:39:28 #232
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_107358338
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:20 schreef Klonk het volgende:

[..]

Aan de andere kant van de maas nu ook :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 29 januari 2012 @ 13:41:10 #233
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_107358419
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:21 schreef Felagund het volgende:

[..]

^O^
Ben benieuwd hoe koud het echt gaat worden.
Anders ik wel
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_107358452
M-Limburg, een heeeeeeel klein korreltje sneeuw.
Niet eens sneeuw te noemen eigenlijk, maar toch :D !
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_107358515
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:41 schreef Swomp het volgende:
M-Limburg, een heeeeeeel klein korreltje sneeuw.
Niet eens sneeuw te noemen eigenlijk, maar toch :D !
t is je hitsige buurman
pi_107361849
Sneeuwverwachting 30 januari 2012

Vannacht en morgen kan er af en toe wat lichte sneeuw vallen uit een zwak front dat van oost naar west over de Benelux trekt.
Achter dat front zit koude lucht waardoor het minstens een week gaat stevig gaat vriezen,
mogelijk nog langer maar dat is voorlopig onzeker.
Qua sneeuw zal het allemaal weinig voorstellen maar tegen morgenavond kan er op veel plaatsen toch een dun laagje liggen.
Vermoedelijk zal het front in de zuidoostelijke helft van de Benelux het meest actief zijn en ook wat langer blijven slepen.
Meer info is te vinden op het onderstaande kaartje. Uiteraard zullen er (zoals steeds) lokale verschillen zijn.

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_107365193
Dit is even een handig lesje voor iedereen!

Hieronder zien we de pluim van gisteren avond met MOS.
Met deze mosjes bedoel ik die bruine stippen met een streepje erdoor.

Deze mosjes geven telkens de maximale temperatuur voor die dag en de minimale temperatuur weer voor in de Bilt. En wat nu een prachtig verschijnsel is dat we wel vaker zullen zien met dit soort transportkou is dat iedereen zich totaal blind staart op de lijntjes van de pluim zonder na te denken over overige parameters.

Zoals jullie kunnen zien zit het mosje voor vandaag een graadje boven nul (zelfs nog iets te hoog dus) en morgen eveneens nog een graadje boven nul (waarschijnlijk ook iets te hoog).

Nu komt de grote surprise, Zondag ligt het mosje voor de maximale temperatuur op -9 graden. En dan zeggen jullie.... HOE KAN DAT NOU? De lijntjes en het gemiddelde geven toch allemaal een veel hogere max aan? ..... dat is de schijn die in dit geval bedriegt. ;)
Er van uit gaande dat de mosjes zelfs nog 1 a 2 graadjes te hoog staan ingetekend laat duidelijk zien dat het tegen het einde van volgende week echt ENORM koud kan gaan worden! ~:)

pi_107365927
allemaal goed en wel, maar wel weer mooi kut dat het dinsdag weer naar de + gaat..
pi_107366170
Hm, dat zijn stukken waar we wat aan hebben
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_107366372
Tja die MOS punten geven natuurlijk aan wat met de gegevens die men verwacht in het verleden voor temperaturen behaald zijn. Het is dus nog afwachten of die koppeling helemaal juist is :)

@Horned, daarom snap ik je conclusie ook niet met betrekking tot de MOS. Die kijken puur naar gegevens in het verleden..

[ Bericht 19% gewijzigd door Drassss op 29-01-2012 16:36:10 ]
  zondag 29 januari 2012 @ 16:30:47 #241
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_107366480
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens het kaart moet het hier -1 zijn de thermometer geeft echter +0.6 aan.
Zojuist ook maar even de buitenkraan afgesloten :P
:6
Handig zo'n buiten kraan. Als je de kraan dicht draait loop de leiding automagisch leeg. _O_
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  zondag 29 januari 2012 @ 16:31:48 #242
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_107366501
aargh, ik wil het niet hebben... :(
't is ook elke keer wat als het hier in dit topic druk is, regen, storm, vrieskou.. kunnen jullie het niet hebben over zomerse temperaturen met een fris briesje erbij, graadje of 23... 8-)
pi_107366536
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:31 schreef SiGNe het volgende:
't is ook elke keer wat als het hier in dit topic druk is, regen, storm, vrieskou.. kunnen jullie het niet hebben over zomerse temperaturen met een fris briesje erbij, graadje of 23... 8-)
Ik zou zeggen, kom over 2.5mnd even terug? ;)
pi_107366549
quote:
4s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:54 schreef horned_reaper het volgende:
Dit is even een handig lesje voor iedereen!

Hieronder zien we de pluim van gisteren avond met MOS.
Met deze mosjes bedoel ik die bruine stippen met een streepje erdoor.

Deze mosjes geven telkens de maximale temperatuur voor die dag en de minimale temperatuur weer voor in de Bilt. En wat nu een prachtig verschijnsel is dat we wel vaker zullen zien met dit soort transportkou is dat iedereen zich totaal blind staart op de lijntjes van de pluim zonder na te denken over overige parameters.

Zoals jullie kunnen zien zit het mosje voor vandaag een graadje boven nul (zelfs nog iets te hoog dus) en morgen eveneens nog een graadje boven nul (waarschijnlijk ook iets te hoog).

Nu komt de grote surprise, Zondag ligt het mosje voor de maximale temperatuur op -9 graden. En dan zeggen jullie.... HOE KAN DAT NOU? De lijntjes en het gemiddelde geven toch allemaal een veel hogere max aan? ..... dat is de schijn die in dit geval bedriegt. ;)
Er van uit gaande dat de mosjes zelfs nog 1 a 2 graadjes te hoog staan ingetekend laat duidelijk zien dat het tegen het einde van volgende week echt ENORM koud kan gaan worden! ~:)

[ afbeelding ]
Nou, leg eens uit het het nou kan dan, want je uitleg snap ik echt niet :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_107366642
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:33 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nou, leg eens uit het het nou kan dan, want je uitleg snap ik echt niet :P
Zo moet je het lezen met betrekking tot de MOS:
quote:
Dit is een verfijnd verwachtingssysteem dat met behulp van modelverwachtingen (ECMWF, pluimverwachtingen en GFS data) wordt gemaakt.
Terwijl een aantal krachtige computers de toestand van de atmosfeer berekenen voor twee weken vooruit, bekijkt een krachtige rekencomputer wat een bepaalde situatie in het verleden aan weer, wind en temperatuur heeft opgeleverd. Er wordt dus gebruik gemaakt van weerdata uit het verleden.
De uitkomst van deze berekeningen geeft tezamen de mos verwachting.
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/mos
pi_107366712
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:31 schreef SiGNe het volgende:
Bij onweer in de zomer heb je eerst meestal een warme periode gehad.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 29 januari 2012 @ 16:40:43 #247
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_107366741
Mijn cam nu:
Plaatje:

Live:

Tevens is mijn site nog altijd uit de lucht, kan ook niet bij mijn mail komen.
Ik heb wel een nieuwe site in de maak, verwacht volgende maand te verhuizen :)
pi_107366745
Mosjes zijn verfijnde interpretaties. Deze houden in tegenstelling tot de lijntjes rekening met tig andere parameters.

Dat is toch niet zo lastig? :P

De mosjes geven daardoor een veel gedetailleerder beeld van hoe de temperatuur werkelijk zal gaan uitpakken onder deze berekeningen.

Ookal geven alle lijntjes in de pluim aan dat het niet kouder gaat worden dan -5 en het mosje staat op -10 dan wordt het gewoon -10.
pi_107366777
Wanneer leidt vorst eigenlijk tot bevroren ramen en wanneer niet? In de alpen heb je doorgaans geen last van bevroren ruiten en ook vanochtend toen ik wakker werd en naar buiten keek waren de ramen van de auto niet bevroren. Normaal ben ik gewend dat het altijd raak is met krabben 's ochtends.
pi_107366847
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:41 schreef Steven250 het volgende:
Wanneer leidt vorst eigenlijk tot bevroren ramen en wanneer niet? In de alpen heb je doorgaans geen last van bevroren ruiten en ook vanochtend toen ik wakker werd en naar buiten keek waren de ramen van de auto niet bevroren. Normaal ben ik gewend dat het altijd raak is met krabben 's ochtends.
Heeft met het vochtpercentage in de lucht te maken dacht ik. Verder weet ik er ook niet veel over... :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')