ok dus de reden is gewoon dat het tempo hoger ligt xdquote:Op zondag 5 februari 2012 01:09 schreef GlowMouse het volgende:
Als je voor elk nieuw dingetje 100 opgaven moet maken, kom je tijd tekort.
Middelbare schoolboeken zijn ook echt faalboeken. In plaats van dat ze je gewoon uitleggen wat de theorie is, proberen ze je wat opgaves te laten maken en dan zeggen ze opeens in een vakje vrij vertaald "wat je net gedaan hebt is altijd waar" (zonder bewijs).quote:Op zondag 5 februari 2012 00:57 schreef ulq het volgende:
[..]
ja klopt is goed te doen in het begin, maar als ze gewoon zo rustig opbouwen lijkt het me wel aardig.
wel chil dat het gewoon theorie is met voorbeelden gewoon duidelijk achter elkaar, rustig opgebouwd. mijn vwo boek is echt kut want dan heb je klein stukje onduidelijk theorie allemaal sommen met theorie en tussendoor dan een stukje vage theorie en herhaling enz enz ervanuitgaande dat je alle sommen maakt, wat ik natuurlijk niet doe
zitten er verder geen opgaven of oefeningen met antwoorden oid bij?
dit stukje wat ik gemaild heb gekregen is idd veel chiller dan mijn huidige boekquote:Op zondag 5 februari 2012 01:18 schreef thenxero het volgende:
[..]
Middelbare schoolboeken zijn ook echt faalboeken. In plaats van dat ze je gewoon uitleggen wat de theorie is, proberen ze je wat opgaves te laten maken en dan zeggen ze opeens in een vakje vrij vertaald "wat je net gedaan hebt is altijd waar" (zonder bewijs).
Op de uni wordt alles gewoon opgebouwd, uitgelegd en bewezen (behalve soms wat makkelijkere stellingen die als opgave worden gebruikt). Vervolgens moet je ermee kunnen werken. Je hebt niet meer van die raadselachtige constructies waarbij het niet echt duidelijk is waar het nou precies om gaat.
Geen econometrie doen dan, was eenzelfde leerling als jij - ook gewoon nooit wat doen - (hoewel ik nog wel hoge cijfers haalde voor wiA) maar ten eerste moet je dan al in de zomervakantie heel wiB inhalen (hier failde ik al in) en je moet echt wel je wiskunde bijhouden op de uni. Daar had/heb ik ook nog moeite mee atm. omdat ik dus ook nog nooit wat gedaan heb.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:49 schreef Senor__Chang het volgende:
Ikzelf zit net als ulq ook te twijfelen tussen algemene economie en misschien econometrie. Ik heb echter geen wisk b gedaan maar a. Op mijn diploma sta ik een 7, maar ik heb er echt weinig aan gedaan. Van de ong 70 opgaven per hoofdstuk maakte ik er, verdeeld over 6 weken en 4u per week, er ongeveer 20 en thuis deed ik niks. En voor de examens leerde ik dan de avond ervoor ook maar max een uurtje. Van mezelf weet ik dus dat ik hoger kan halen, maar dat is dus wisA. Hoe moeilijk zou ik het krijgen bij econometrie?
dus jij hebt spijt van je keuze voor econometrie?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:07 schreef Sokz het volgende:
[..]
Geen econometrie doen dan, was eenzelfde leerling als jij - ook gewoon nooit wat doen - (hoewel ik nog wel hoge cijfers haalde voor wiA) maar ten eerste moet je dan al in de zomervakantie heel wiB inhalen (hier failde ik al in) en je moet echt wel je wiskunde bijhouden op de uni. Daar had/heb ik ook nog moeite mee atm. omdat ik dus ook nog nooit wat gedaan heb.
Ik heb econometrie niet (mogen) kiezen, omdat er problemen waren met mijn wiB inhaalmomenten. Maar achteraf wel blij mee want als ik zie wat voor wiskunde ze er daar in een kort tijdsbestek doorheen rammen had ik zeker geweten dat ik niet een juiste student voor die studie zou zijn geweest.quote:Op zondag 5 februari 2012 11:15 schreef ulq het volgende:
[..]
dus jij hebt spijt van je keuze voor econometrie?
ah ok, maar als je in rotterdam wilde studeren had je toch niet eens wiskunde B nodig hoorde ik? of was dat geen optie voor jou?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:56 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ik heb econometrie niet (mogen) kiezen, omdat er problemen waren met mijn wiB inhaalmomenten. Maar achteraf wel blij mee want als ik zie wat voor wiskunde ze er daar in een kort tijdsbestek doorheen rammen had ik zeker geweten dat ik niet een juiste student voor die studie zou zijn geweest.
Maar soit ik heb dus ook getwijfeld en was ook een Wiskunde A'er + lazy; en als jij je ook in die omschrijving kan vinden zou ik je econometrie niet aanraden.
oh ok wat doe je nu voor studie dan ipv econometrie? gewoon uit interesse ^^quote:Op zondag 5 februari 2012 12:14 schreef Sokz het volgende:
Rotterdam moet je volgens mij een toets maken waaruit blijkt dat je het niveau van wiskunde B beheerst, maar weet ik niet zeker.
Waarom wordt econometrie eigenlijk altijd met OR in één studie geplaatst? Is dat gewoon na-aapgedrag van universiteiten? Op het eerste gezicht lijken er namelijk maar weinig raakvlakken te zijn. De eerste associatie die ik heb bij OR is treinen en vrachtwagens laten rijden. Met wiskunde kun je dat volgens mij veel beter dan met een met econometrie gemengde opleiding.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:30 schreef thenxero het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik nog niet voor econometrie gekozen. Ik doe nu nog (theoretische) wiskunde, maar denk erover na om een master Operations Research te doen.
had is toch gewoon een bepaalde master die je kunt doen bij wiskunde en econometrie met toevallig een andere bachelor ervoor?quote:Op zondag 5 februari 2012 12:31 schreef twaalf het volgende:
[..]
Waarom wordt econometrie eigenlijk altijd met OR in één studie geplaatst? Is dat gewoon na-aapgedrag van universiteiten? Op het eerste gezicht lijken er namelijk maar weinig raakvlakken te zijn. De eerste associatie die ik heb bij OR is treinen en vrachtwagens laten rijden. Met wiskunde kun je dat volgens mij veel beter dan met een met econometrie gemengde opleiding.
ehm ja. ik dacht dat het gewoon een bepaalde master was die je na de bachelor econometrie en de bachelor wiskunde kon doen?quote:Op zondag 5 februari 2012 12:37 schreef twaalf het volgende:
Begrijp je wat de vraag is die ik heb gesteld?
Hoeveel vakken graaftheorie etc. krijg jij dan in je bachelor?quote:Op zondag 5 februari 2012 12:31 schreef twaalf het volgende:
[..]
Waarom wordt econometrie eigenlijk altijd met OR in één studie geplaatst? Is dat gewoon na-aapgedrag van universiteiten? Op het eerste gezicht lijken er namelijk maar weinig raakvlakken te zijn. De eerste associatie die ik heb bij OR is treinen en vrachtwagens laten rijden. Met wiskunde kun je dat volgens mij veel beter dan met een met econometrie gemengde opleiding.
Het is inderdaad na-aapgedrag. De link wordt gelegd door de kansrekening. Gek genoeg vindt onderzoek op gebied van stochastische modellen voornamelijk plaats in Eindhoven en Enschede, waar je geen econometrie hebt, terwijl onderzoek in de wat wiskundiger dingen als lineaire en niet-lineaire optimalisatie en speltheorie in Tilburg plaatsvindt. Tilburg groeit momenteel ook in graaftheorie.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:31 schreef twaalf het volgende:
[..]
jij bent wel echt een tilburg-promoter he? zit de tilburgse universiteit toevallig in je aandelenpakketje?quote:Op zondag 5 februari 2012 13:17 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is inderdaad na-aapgedrag. De link wordt gelegd door de kansrekening. Gek genoeg vindt onderzoek op gebied van stochastische modellen voornamelijk plaats in Eindhoven en Enschede, waar je geen econometrie hebt, terwijl onderzoek in de wat wiskundiger dingen als lineaire en niet-lineaire optimalisatie en speltheorie in Tilburg plaatsvindt. Tilburg groeit momenteel ook in graaftheorie.
eerder zei ik dat het niveau van afgestudeerden nauwelijks verschiltquote:Op zondag 5 februari 2012 13:20 schreef ulq het volgende:
[..]
jij bent wel echt een tilburg-promoter he? zit de tilburgse universiteit toevallig in je aandelenpakketje?
ja maar dat was toch meer om aan te geven dat de tilburgse niveau hoger ligt, oftewel dat de tilburgse uni meer kwaliteit bied oftewel dat je beter voor tilburg kan kiezen. of heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op zondag 5 februari 2012 13:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
eerder zei ik dat het niveau van afgestudeerden nauwelijks verschilt
dat heb je verkeerd begrepenquote:Op zondag 5 februari 2012 13:24 schreef ulq het volgende:
[..]
ja maar dat was toch meer om aan te geven dat de tilburgse niveau hoger ligt, oftewel dat de tilburgse uni meer kwaliteit bied oftewel dat je beter voor tilburg kan kiezen. of heb ik dat verkeerd begrepen?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |