Buiten dat dit nergens op gebaseerd is, gaat het je dus helemaal niet om het principe van gelaatsbedekking, maar puur om de islam.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 01:59 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Ik zou niet durven voor je het weet wordt je afgemaakt door haar man die ook nog eens haar neef is.
Denk niet dat de politie aan elke moslima zal vragen om haar sjaal af te doenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee, aangezien een bierka drager weigert de bedekking af te doen, jij daarentegen
Dus je blijft vinden dat de jodenster een manier van kleden is?!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 01:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het over hoe iemand zich kleedt. Niet over uitspraken of iets dergelijks.
Ik zal het niet accepteren wanneer de overheid iemand dwingt een jodenster te dragen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus je blijft vinden dat de jodenster een manier van kleden is?!
Volgens mij moet je dit zien als het rookverbod (in de horeca). Dit kon alleen onder de noemer rookvrijewerkplek en niet anders.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ga dan voor een plicht op het laten zien van je gezicht als de politie dat nodig acht in plaats van een verbod op een bepaald soort kleding
Eveneens een voorbeeld van overbodige bemoeienis door de overheid. laat de kroegeigenaar dat lekker samen met z'n klanten en personeel bepalen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dit zien als het rookverbod (in de horeca). Dit kon alleen onder de noemer rookvrijewerkplek en niet anders.
Maar als je het niet verbiedt geef je niet juist de boodschap af dat je Jodenonderdrukking ontkent of negeert?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zal het niet accepteren wanneer de overheid iemand dwingt een jodenster te dragen.
Maar wat mij betreft verbiedt de overheid het ook niet.
Vreemde redenatie. Niet verbieden is absoluut niet hetzelfde als goed vinden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:15 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Maar als je het niet verbiedt geef je niet juist de boodschap af dat je Jodenonderdrukking ontkent of negeert?
Tuurlijk wel. Het heeft alles te maken met kleding en wetten en kledingwetten. Nogmaals een Jodenster zelf is geen belediging evenmin als de boerka beledigt de vrouw.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:12 schreef MilaNL het volgende:
Het met opzet beledigen van groepen/personen is verboden in Nederland, en dat is de basis waarop het dragen van bijvoorbeeld hakenkruizen tot een veroordeling kan leiden. Dit heeft niets te maken met kledingwetten!
Volgens mij heeft dit niets meer te maken met de discussie over het boerkaverbod. Maar met die boodschap heeft het al of niet verbieden van de Jodenster niets te maken. Dat is gewoon een historisch feit.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:15 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Maar als je het niet verbiedt geef je niet juist de boodschap af dat je Jodenonderdrukking ontkent of negeert?
Natuurlijk is er wel een verschil. Een Jodenster werd door de overheid indertijd verplicht om te dragen. Dat verschil is nogal wezenlijk. De overheid hier zal nooit iemand verplichten een boerka te dragen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:18 schreef dikkebroekzak het volgende:
Wel betekenen allebei dat hun drager minderwaardig is. Er is geen verschil.
Dus gewoon Joden toestaan om morgen de straat op te gaan met Jodensterren en de Duitsers hakenkruis-hemden of hou je bek.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:17 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Vreemde redenatie. Niet verbieden is absoluut niet hetzelfde als goed vinden.
De Iraanse overheid verplicht dat wel. Daar heb je vast niet van gehoord?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Natuurlijk is er wel een verschil. Een Jodenster werd door de overheid indertijd verplicht om te dragen. Dat verschil is nogal wezenlijk. De overheid hier zal nooit iemand verplichten een boerka te dragen.
Of een Jodenster een belediging is of niet in een bepaalde situatie, is dan aan een rechter om te bepalen. Dat is hoe het nu gaat.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:18 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het heeft alles te maken met kleding en wetten en kledingwetten. Nogmaals een Jodenster zelf is geen belediging evenmin als de boerka beledigt de vrouw.
Wel betekenen allebei dat hun drager minderwaardig is. Er is geen verschil.
Bij dit soort berichtgeving kun je je wel afvragen of ze de boel niet gewoon aan het liegen zijn om een of andere belangen tr verdedigen. Je kan het dus niet echt vertrouwen op zijn waarheidsgehalte.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:27 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
'Politie zal weinig tegen boerka optreden'
HILVERSUM - De politie zal weinig optreden tegen dragers van boerka's. Dat verwacht Frank Giltay, voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad (COR) van de Nederlandse politie.
Giltay zei dat vrijdagavond in het televisieprogramma Nieuwsuur. Volgens hem zien politiemensen de noodzaak van het verbod niet in. ''Hoezo komt de veiligheid in gevaar? Wij zien geen probleem als het gaat om gezichtsbedekkende kleding.''
Jan-Willem van de Pol van de Nederlandse Politiebond zei in Nieuwsuur dat het boerkaverbod staat voor ''symboolpolitiek''. Hij zei dat de eerste collega met gewetensbezwaren zich al heeft gemeld. ''Wij zullen hem met kracht bijstaan'', aldus Van de Pol.
De politie heeft al eerder te kennen gegeven er weinig voor te voelen het boerkaverbod strikt te handhaven.
Bron
Even als tegengeluid: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1016580quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:26 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Absoluut. Mijn leven wordt dagelijks volledig ontredderd zonder dat verbod. Poeh, want elke dag leven in de wetenschap dat je misschien wel 1 van die 150 boerkadragers (maar liefst 0,001% van de bevolking) tegenkomt, is echt ondragelijk.
Ga anders eens iets nuttigs doen ofzo
Wss is het 1500. Maar nogmaals aantallen doen er niet toe. Het gaat erom dat het verbod een goede actie was geweestquote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:39 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het overigens wel meer dan 150 vrouwen, ik woon zelf in een middelgrote stad en ben er hier in mijn eigen buurt al regelmatig twee tegengekomen (wonen blijkbaar in de buurt denk ik).
Ook in een andere (grote) stad heb ik ze wel eens gezien, meer dan eens.
Dus als ik ze al een paar keer ben tegengekomen en het zouden er maar 150 zijn in heel Nederland zou het wel heeeeel toevallig zijn dat ik ze steeds tegenkom
Volgens mij zijn het overigens wel meer dan 150 vrouwen, ik woon zelf in een middelgrote stad en ben er hier in mijn eigen buurt al regelmatig twee tegengekomen (wonen blijkbaar in de buurt denk ik).quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:26 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Absoluut. Mijn leven wordt dagelijks volledig ontredderd zonder dat verbod. Poeh, want elke dag leven in de wetenschap dat je misschien wel 1 van die 150 boerkadragers (maar liefst 0,001% van de bevolking) tegenkomt, is echt ondragelijk.
Ga anders eens iets nuttigs doen ofzo
Was te verwachten natuurlijk. Ik bedoel, er zijn naar schatting tussen de 100 en 150 boerka dragende vrouwen in Nederland, en een agent gaat er echt niet voor stoppen als er eentje door een moslimwijk slentert met een boodschappen tas een een kind of zo.quote:'Politie zal weinig tegen boerka optreden'
Laatste update: 27 januari 2012 23:52 info
HILVERSUM - De politie zal weinig optreden tegen dragers van boerka's. Dat verwacht Frank Giltay, voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad (COR) van de Nederlandse politie.
Giltay zei dat vrijdagavond in het televisieprogramma Nieuwsuur. Volgens hem zien politiemensen de noodzaak van het verbod niet in. ''Hoezo komt de veiligheid in gevaar? Wij zien geen probleem als het gaat om gezichtsbedekkende kleding.''
Jan-Willem van de Pol van de Nederlandse Politiebond zei in Nieuwsuur dat het boerkaverbod staat voor ''symboolpolitiek''. Hij zei dat de eerste collega met gewetensbezwaren zich al heeft gemeld. ''Wij zullen hem met kracht bijstaan'', aldus Van de Pol.
De politie heeft al eerder te kennen gegeven er weinig voor te voelen het boerkaverbod strikt te handhaven.
Of zoals Henk het zou zeggen: trek die belachelijke tent eens uit.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 03:34 schreef Elfletterig het volgende:
Goed dat het verbod er komt, jammer dat het op basis van de verkeerde argumenten gebeurt. Als argument wordt de onwenselijkheid van gezichtsbedekking aangevoerd. Dat terwijl de boerka gewoon een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking is en dus op die gronden had moeten worden aangepakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |