abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:44:33 #1
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_107301536


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van Fok!Users

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.


Laatste post:
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:44 schreef mar456 het volgende:
Het was zeker al zo druk dat je er niet meer bij kon? :p Morgen maar is een reset. /kijkt heel aardig naar Bart. *O*
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:52:21 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107301744
Zal wel lukken morgen :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:31:05 #3
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_107307172
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:52 schreef Bart het volgende:
Zal wel lukken morgen :).
_O_ _O_
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:10:31 #4
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_107309102
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:31 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

_O_ _O_
We gingen toch naar een ander klimaat toe he? :D
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:11:41 #5
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107309153
Tropical zet ik hem op.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:19:04 #6
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107309460
Nou, hij is gereset hoor!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:19:52 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107309503
Oh wacht, twee minuutjes nog :). Daarna mogen jullie los gaan :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 09:14:05 #8
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_107321183
Is er nog veel veranderd met bijv. 2 jaar terug?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 28 januari 2012 @ 09:23:24 #9
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107321249
Hoop kleine dingetjes he :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107376824
Hoe krijg ik al mijn elec. treinen ineens om naar monorail?
Tracks is geen probleem, maar de treinen... lijkt wel of ik het handmatig moet doen :s
  zondag 29 januari 2012 @ 21:23:56 #11
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107377646
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:10 schreef Iridal het volgende:
Hoe krijg ik al mijn elec. treinen ineens om naar monorail?
Tracks is geen probleem, maar de treinen... lijkt wel of ik het handmatig moet doen :s
Zie de FAQ in de OP.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107379026
Ah spoiler FAQ :P
Maar goed, handmatig werk dus. leuk....
pi_107403103
Leuk man, ik kom er nu pas achter dat je ook grotere vliegvelden kunt bouwen. Ik zat nog steeds te knooien met kleine vliegveldjes bij een stad van 350.000 man :')
  maandag 30 januari 2012 @ 17:31:34 #14
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_107407521
Ik gebruik trouwens echt nooit klaverbladen voor kruisingen. Neemt toch veel te veel ruimte in?
pi_107407989
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik gebruik trouwens echt nooit klaverbladen voor kruisingen. Neemt toch veel te veel ruimte in?
Een trein die door teveel bochten achter elkaar gaat remt af.. Soms is een klaverblad dan een uitkomst.
dag
  maandag 30 januari 2012 @ 17:49:28 #16
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107408162
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik gebruik trouwens echt nooit klaverbladen voor kruisingen. Neemt toch veel te veel ruimte in?
Op een 2048x2048-map moet het net passen. Dan nog gebruik ik ze niet hoor, vanwege merge-before-split en kans op deadlocks.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107419900
Aaarrgghhh spel is veel te verslavend!
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:00:31 #18
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_107426226
Kun je AI uit een lopend spel verwijderen?
pi_107427303
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:00 schreef Saninl het volgende:
Kun je AI uit een lopend spel verwijderen?
Geen idee of het kan. Het enige dat ik kan bedenken is de boel failliet laten gaan bij de AI.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:57:56 #20
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_107427977
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:29 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Geen idee of het kan. Het enige dat ik kan bedenken is de boel failliet laten gaan bij de AI.
Dan komt er weer een terug -.-
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:11:14 #21
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_107459476
kan je niet "unload all and leave empty" op een vliegtuig doen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_107462600
Hey, een vriend en ik hebben een video gemaakt voor het starten van een bedrijf op een nieuwe map/server. We gaan nog meerdere video's doen nu ik eindelijk het programma voor opnemen aan de praat heb.

Is er iets wat jullie zouden willen zien in een tutorial video?

  woensdag 1 februari 2012 @ 08:15:56 #23
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107468584
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:00 schreef Saninl het volgende:
Kun je AI uit een lopend spel verwijderen?
Aantal AI's in de opties op 0 zetten. Daarna in de console met reset_company de betreffende company verwijderen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:29:21 #24
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_107472472
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:15 schreef Bart het volgende:

[..]

Aantal AI's in de opties op 0 zetten. Daarna in de console met reset_company de betreffende company verwijderen.
Dank!
pi_107473146
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:57 schreef Saninl het volgende:

[..]

Dan komt er weer een terug -.-
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:15 schreef Bart het volgende:

[..]

Aantal AI's in de opties op 0 zetten.
:Y)
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:12:22 #26
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_107473898
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:15 schreef totalvamp het volgende:
Hey, een vriend en ik hebben een video gemaakt voor het starten van een bedrijf op een nieuwe map/server. We gaan nog meerdere video's doen nu ik eindelijk het programma voor opnemen aan de praat heb.

Is er iets wat jullie zouden willen zien in een tutorial video?

Niet slecht!
Ik gebruik m'n signals trouwens wel anders dan jullie. One-way pathsignal waar jullie het entrysignal hebben staan en normaal path signal waar jullie de exit-signals hebben staan, maar dat zal niet heel veel uitmaken. Persoonlijk werk ik ook niet met zulke korte treintjes, maar altijd met stations van een lengte van rond de 10.

Misschien is het wel handig om nog wat meer over signals te vertellen. Toen ik begon met spelen snapte ik daar geen zak van. Bijvoorbeeld hoe je meerdere treinen kan laten rijden als je enkelspoor hebt, hoe je signals moet plaatsen bij kruisingen, dat soort dingen.
Ik weet het zelf inmiddels wel hoor, dus wees niet band :D
pi_107488869
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:12 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Niet slecht!
Ik gebruik m'n signals trouwens wel anders dan jullie. One-way pathsignal waar jullie het entrysignal hebben staan en normaal path signal waar jullie de exit-signals hebben staan, maar dat zal niet heel veel uitmaken. Persoonlijk werk ik ook niet met zulke korte treintjes, maar altijd met stations van een lengte van rond de 10.

Misschien is het wel handig om nog wat meer over signals te vertellen. Toen ik begon met spelen snapte ik daar geen zak van. Bijvoorbeeld hoe je meerdere treinen kan laten rijden als je enkelspoor hebt, hoe je signals moet plaatsen bij kruisingen, dat soort dingen.
Ik weet het zelf inmiddels wel hoor, dus wees niet band :D
thanks!
Nouja deze treinen hebben we expres kort gehouden om de tutorial niet te lang te maken. Dit was de 7de opname omdat elke keer het programma crashte of de video's corrupt waren :( openTTD is lastig op te nemen vandaar.

Volgende tutorial wordt inderdaad maar geavanceerd totdat we op het punt zijn met 500+ treinen etc :P.
pi_107502339
Net even de scenario's van Europa en de hele wereld gedownload. Daar ga ik me de komende tijd wel even mee vermaken denk ik. De kaart van de wereld is namelijk 8192*4096. Groot zat voor een tijdje :P
pi_107510957
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:24 schreef ArnosL het volgende:
Net even de scenario's van Europa en de hele wereld gedownload. Daar ga ik me de komende tijd wel even mee vermaken denk ik. De kaart van de wereld is namelijk 8192*4096. Groot zat voor een tijdje :P
Linkje voor mensen die dat niet kunnen vinden? :o
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_107514644
quote:
12s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:35 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Linkje voor mensen die dat niet kunnen vinden? :o
http://wiki.openttd.org/Scenarios_List
http://wiki.openttd.org/Scenarios_Based_on_Real_World

In die onderste link staat ook nog een map van Nederland van 256x256.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:38:34 #31
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107514753
Moet je wel de extra large maps patch hebben.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107514772
Ah, die mis ik dus. Ik krijg nu net al een melding dat er ontbrekende bestanden zijn :P

Edit: Die kleine Nederlands map doet het ook niet, geen goede naam generator. Maar eens ff op zoek dan.

Uiteindelijk toch maar weer verwijderd, want het moest met code en daar snap ik toch niet wat van.

[ Bericht 19% gewijzigd door ArnosL op 02-02-2012 14:32:16 ]
pi_107959425
Wat een geweldig spel is dit toch zeg. Heb nu de internet multiplayer ontdekt!... wat een genot om te zien hoe sommige personen echt niet boven het niveau van de standaard AI uitkomen met bouwen van sporen etc..

Maar is het nu zo dat een multiplayer map continu doorloopt? of pauzeert deze als niemand aan het spelen is?
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  dinsdag 14 februari 2012 @ 09:38:03 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107959527
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:33 schreef Finch het volgende:
Wat een geweldig spel is dit toch zeg. Heb nu de internet multiplayer ontdekt!... wat een genot om te zien hoe sommige personen echt niet boven het niveau van de standaard AI uitkomen met bouwen van sporen etc..

Maar is het nu zo dat een multiplayer map continu doorloopt? of pauzeert deze als niemand aan het spelen is?
Hangt van de serverinstelling af. Hij kan doorlopen als er niemand online is, maar dat hoeft niet, FOK!server pauzeert als niemand online is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107960085
Zal vanavond eens kijken of we op de fok server kunnen komen. :)
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_107969078
Server gereset?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:11:49 #37
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107974297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:01 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Server gereset?
Ja, ben met de keuken bezig hier dus de stroom moest er ff af :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107979818
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:11 schreef Bart het volgende:

[..]

Ja, ben met de keuken bezig hier dus de stroom moest er ff af :P.
De map is weer leeg zie ik, maar het is precies dezelfde map als het vorige spel. Is het mogelijk om een nieuwe map te maken? (Liefst zonder vliegtuigen.. ;) )
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_107980402
heej, ik ben net begonnen. das niet eerlijk ;)
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_107981029
Is het ook mogelijk om de bussen en auto's uit te zetten? Ik word er op een gegeven moment helemaal scheel van om steeds weer de boel te vervangen en routes aan te passen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:16:40 #41
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107981419
Wordt nu al weer op gebouwd, volgende potje doe ik andere map :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:17:12 #42
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107981439
En waarom zou je dingen moeten vervangen en routes moeten aanpassen als bussen aanstaan :?.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107981588
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:17 schreef Bart het volgende:
En waarom zou je dingen moeten vervangen en routes moeten aanpassen als bussen aanstaan :?.
Die bussen gaan op een gegeven moment allemaal stuk, of er rijden zoveel bussen dat routes niet meer kloppen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:21:41 #44
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107981628
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die bussen gaan op een gegeven moment allemaal stuk,
Breakdowns staan uit op de server dus waar heb je het over?
quote:
of er rijden zoveel bussen dat routes niet meer kloppen.
Die snap ik al helemaal niet.

Daarbij, waarom zouden bussen dan uit moeten? Als jij gewoon geen bussen maakt, dan heb je toch nergens last van :?.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107981859
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:21 schreef Bart het volgende:

[..]

Breakdowns staan uit op de server dus waar heb je het over?

[..]

Die snap ik al helemaal niet.

Daarbij, waarom zouden bussen dan uit moeten? Als jij gewoon geen bussen maakt, dan heb je toch nergens last van :?.
Ik wil niet online gaan spelen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:28:56 #46
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107981942
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik wil niet online gaan spelen.
Oh ik dacht dat je het over de server had :').
Je hebt het dus over de AI neem ik aan.
http://wiki.openttd.org/C(...)_vehicles_per_player
Daar staat alles wat je zoekt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_108060007
Is het mogelijk om in een scenario een andere treinset te selecteren. Ik ben bezig met het scenario Nederland en ik wil daar eigenlijk ook wel de NS treinset bij gebruiken :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 21:56:59 #48
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_108060812
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:41 schreef ArnosL het volgende:
Is het mogelijk om in een scenario een andere treinset te selecteren. Ik ben bezig met het scenario Nederland en ik wil daar eigenlijk ook wel de NS treinset bij gebruiken :P
Linkje naar de NS treinset?
pi_108061061
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:56 schreef Saninl het volgende:

[..]

Linkje naar de NS treinset?
Bij het hoofdmenu 'NewGRF Instellingen' aanklikken, dan naar 'online inhoud zoeken' en dan in de lijst 'Dutch trainset' opzoeken en downloaden. Dat scherm sluiten en in het onderste vak op 'Dutch trainset' klikken en toevoegen.

Hierna een nieuwe game starten en ze zitten er in. Zijn wel alleen elektrische treinen.
pi_108061588
Volgens mij bepaalt de maker van het scenario welke NewGRF's er in zitten, je kan niet zelf kiezen.
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:48:20 #51
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_108063572
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgens mij bepaalt de maker van het scenario welke NewGRF's er in zitten, je kan niet zelf kiezen.
set developer console command kan je newGRF's toevoegen (die functie is er vorige edities uitgesloopt vanwege teveel bugmeldingen)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 20 februari 2012 @ 09:38:08 #52
277865 Sejt
Ondertitel
pi_108177638
Ik ben OpenTTD ook weer aan het spelen na vele jaren.
Ditmaal samen met een maat. Heerlijk om sporen aan te leggen, treintjes laten rijden en vliegvelden bouwen met een van je beste maten op Skype en een goede whiskey in de hand 8-)
I love my mispoken words.
pi_108201033
Zo, net even m'n vliegtuigen vervangen. 138 stuks voor in totaal 1,68 miljard euro :+ Het is in 2259, dus de prijs is ook wat hoger dan op het begin, maar toch kostte het bijna al m'n eigen vermogen :P
pi_108211338
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:27 schreef ArnosL het volgende:
Zo, net even m'n vliegtuigen vervangen. 138 stuks voor in totaal 1,68 miljard euro :+ Het is in 2259, dus de prijs is ook wat hoger dan op het begin, maar toch kostte het bijna al m'n eigen vermogen :P
Inflatie immer aus zetten :Y)
pi_108214632
Kan dat? Wist ik niet eens :P
pi_108230316
En voor je het weet is je bedrijf gehijacked en is er een wachtwoord op geplaatst. leuk
pi_108232500
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:17 schreef Jamiroquai het volgende:
En voor je het weet is je bedrijf gehijacked en is er een wachtwoord op geplaatst. leuk
Had je hem op de server staan zonder wachtwoord? Dat is ook dom..
We hebben helaas vaker klojo's gehad die ene bedrijf overnamen en daarmee andere spelers onder water zetten. Onbeveiligde bedrijven zijn not-done..
dag
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:11:54 #58
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_108243448
Iemand hier die met FIRS speelt? Best briljant eigenlijk.
  woensdag 22 februari 2012 @ 01:36:19 #59
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_108249870
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Iemand hier die met FIRS speelt? Best briljant eigenlijk.
Vertel?
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:39:35 #61
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_108256392
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 01:36 schreef Saninl het volgende:

[..]

Vertel?
Werkelijk álle industrieën zijn vervangen door nieuwe en het zijn er ook veel en veel meer.
pi_108418261
Eens uitproberen.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 26 februari 2012 @ 16:55:30 #63
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_108422554
Hou er wel een cargo-flow chart bij anders is het geen doen. En zorg dat je voldoende hulpgoederen aanvoert, dat houdt de productie hoog.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:35:26 #64
277865 Sejt
Ondertitel
pi_108458693
In OpenTTD is het makkelijk om spoorlijnen te vervangen naar nieuwe types. ( *O* )
Is het ook mogelijk op één of andere manier om treinen te vervangen naar dezelfde nieuwe types (monorail of maglev) terwijl ze hun orders houden?
I love my mispoken words.
pi_108459808
Die vraag had ik ook: antwoord is neen. Staat in de spoiler van de topicstart :)
  maandag 27 februari 2012 @ 13:47:35 #66
277865 Sejt
Ondertitel
pi_108461247
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:08 schreef Iridal het volgende:
Die vraag had ik ook: antwoord is neen. Staat in de spoiler van de topicstart :)
Ah, balen. Dat is wel een gemis zeg.
I love my mispoken words.
pi_108557444
Iemand ervaring met de 32bbp?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:10:43 #68
155616 Proximo
For god, king & country
pi_108641113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Iemand hier die met FIRS speelt? Best briljant eigenlijk.
Ik kan er nog steeds geen wijs uit worden... :P
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_109054688
Alweer dezelfde map op de server? Da's al de derde keer.. -O-
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:44:27 #70
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_109063797
Komt omdat ie automatisch herstart, dan draait ie helaas weer dezelfde map. Zal hem eens handmatig herstarten :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 15 maart 2012 @ 00:07:14 #71
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109116293
Ik heb een raar probleem. Ik heb openttd geïnstalleerd op Windows 7 maar mijn Hoogovens krijgt ijzererts maar wilt geen staal afgeven aan mijn staaltreinen. Er komt genoeg binnen maar hij geeft constant 0% getransporteerd. Ik ken het spel en nog nooit eerder dit probleem gehad.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_109117000
Misschien zijn de staalwagons ingesteld op een ander soort cargo?
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:27:21 #73
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_109120578
Produceert je hoogoven wel staal?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:44:17 #74
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109120983
Ja die produceren wel staal en de treinen zijn ook gewoon staal lading.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_109122173
Misschien is een screenshotje toch wel handig, met je hoogovens, station en staaltreinen en detail-schermpjes zichtbaar.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:00:57 #76
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109123218
Natwood%20Transport%2C%206%20Apr%202063.jpg
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:23:27 #77
277865 Sejt
Ondertitel
pi_109123950
quote:
Het kan zijn dat het station geen staal aanbiedt. Heel vreemd, zelfs al ligt het station direct aan de fabriek. Heb ik ook weleens gehad.
Soms lukt het als je er een extra spoor aan vast legt - je ziet wat het station aanbiedt en accepteert voordat je het daadwerkelijk bouwt.
I love my mispoken words.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:45:19 #78
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109124778
Ook gedaan Sejt, Maar helaas maakt het helemaal niets uit. De staalfabriek levert niet. Bij een vorig scenario ook gedaan. Lijkt wel een bug ofzo. Misschien de gewone TTD laden
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:47:20 #79
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_109124844
En als je er 1 station van maakt?
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:54:02 #80
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109125054
Heb ik gedaan, geen succes.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:00:30 #81
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_109125268
Gaat het naar iets wat staal accepteert? Want als dat niet zo is dan blijft de trein vol en haalt hij dus niks meer op bij de staalfabriek.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:09:15 #82
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109125570
De treinen blijven leeg, de staalfabriek levert helemaal niets aan welk station dan ook. Ik speel het spel al heel lang dus ik maak geen beginnersfout.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:13:27 #83
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_109125690
Dan zou ik het ook niet meer weten... :P
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:59:28 #84
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109138744
Opgelost, er zat een error in de staalwagon.. hij pikte geen staal op maar een onbekende inhoud.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:39:52 #85
277865 Sejt
Ondertitel
pi_109140495
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:59 schreef trigt013 het volgende:
Opgelost, er zat een error in de staalwagon.. hij pikte geen staal op maar een onbekende inhoud.
Vaag, heb ik nog nooit gehad en speel het ook al een aantal (verspreide) jaartjes.
I love my mispoken words.
pi_109179991
Zo, ik ben ook maar even begonnen op de FOK! server :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:11:58 #87
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109188662
Ik probeerde voor de lol met FIRS te spelen. Alleen kan ik niet vinden hoe ik de lading kan opgooien zodat ik bijvoorbeeld voedsel of alcohol kan transporteren.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:14:27 #88
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_109188773
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:11 schreef trigt013 het volgende:
Ik probeerde voor de lol met FIRS te spelen. Alleen kan ik niet vinden hoe ik de lading kan opgooien zodat ik bijvoorbeeld voedsel of alcohol kan transporteren.
Ik durf dus echt niet met FIRS te beginnen :')
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:03:13 #89
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_109206023
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:11 schreef trigt013 het volgende:
Ik probeerde voor de lol met FIRS te spelen. Alleen kan ik niet vinden hoe ik de lading kan opgooien zodat ik bijvoorbeeld voedsel of alcohol kan transporteren.
Gewoon je treinen op de gebruikelijke manier refitten toch? Of begrijp ik je verkeerd? :P
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:19:36 #90
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109206525
ja dat deed hij dus niet, maar ik heb al een oplossing, gewoon andere FIRS met uitbreidingen geïnstalleerd
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:52:11 #91
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_109207357
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:19 schreef trigt013 het volgende:
ja dat deed hij dus niet, maar ik heb al een oplossing, gewoon andere FIRS met uitbreidingen geïnstalleerd
Ik zag maar 1 FIRS staan bij de online inhoud zoeken optie van openttd?

(die werkt overigens ook wel goed volgens mij, alleen het is gewoon ontzettend uitgebreid)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:55:38 #92
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_109209184
Voor de FIRS-beginners is het zeer raadzaam om deze erbij te houden:


Ik speel de laatste tijd standaard met FIRS maar ik heb dit schema nog altijd naast me liggen :P
Wat je trouwens sowieso moet doen is de hulpgoederen (die engineering tools en farming tools) aanvoeren naar je industrieën, als je dat niet doet dan gaat de productie vrij snel achteruit.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 19:30:24 #93
277865 Sejt
Ondertitel
pi_109210391
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Voor de FIRS-beginners is het zeer raadzaam om deze erbij te houden:
[ afbeelding ]

Ik speel de laatste tijd standaard met FIRS maar ik heb dit schema nog altijd naast me liggen :P
Wat je trouwens sowieso moet doen is de hulpgoederen (die engineering tools en farming tools) aanvoeren naar je industrieën, als je dat niet doet dan gaat de productie vrij snel achteruit.
Ik vind FIRS echt gaaf ivm de originele OpenTTD. Veel grotere productieketens, waardoor je niet zomaar even alle industrieen tegelijk kan bedienen.
I love my mispoken words.
pi_109264405
Dat schema ziet er echt supernice uit :D Ook maar een keer met FIRS beginnen dan binnenkort!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_109282651
Voor het eerst meer dan 1 miljard aan omzet gedraaid met vliegtuigjes *O*
pi_109381281
Mijn eerste indruk van FIRS is echt goed. Het brengt toch een flink stuk extra complexiteit in het spel. Erg gaaf :D
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:26:53 #97
277865 Sejt
Ondertitel
pi_109383200
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
Mijn eerste indruk van FIRS is echt goed. Het brengt toch een flink stuk extra complexiteit in het spel. Erg gaaf :D
Ik zal het ook niet meer zonder FIRS spelen :) Zo horen produktieketens te zijn!
I love my mispoken words.
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:55:19 #98
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_109399716
Wat biedt FIRS meer dan ECS? Zo te zien is het concept gelijk, maar dan nog een stuk lastiger.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_109717457
Zonet weer ff gespeeld :9
Don't be a drag, just be a queen!
pi_109949394
Hoe kun je het kapot gaan van treinen uitzetten? Of is dat niet mogelijk?
  donderdag 5 april 2012 @ 18:53:14 #101
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_109949756
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:43 schreef ArnosL het volgende:
Hoe kun je het kapot gaan van treinen uitzetten? Of is dat niet mogelijk?
http://wiki.openttd.org/Breakdowns



Vehicle breakdowns.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_109952552
Thanks ^O^
pi_109954363
Is het op een server mogelijk mogelijk iemand toestemming te geven jou infrastructuur te gebruiken? Dat je met een maat hetzelfde spoornet gebruikt terwijl je ieder je eigen bedrijf hebt. (En concurentendat van hun)
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
pi_109963423
Bart, klopt het dat ik nu voor de 3e keer dezelfde kaart op je server zie? :@
dag
pi_109964145
Best een ingewikkeld spel, heb je het snel onder de knie of moet je er echt tijd insteken voor je wat leuk kan gaan spelen ?
pi_109964284
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:16 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Best een ingewikkeld spel, heb je het snel onder de knie of moet je er echt tijd insteken voor je wat leuk kan gaan spelen ?
Begin op je eigen pc (geen multyplayer) en met 1 soort transport. Probeer subsidies binnen te slepen en ga pas als je geld hebt expirimenteren met andere transportmethodes.

Heb je best snel door :Y
dag
pi_109964573
Op zich lijkt het me leuk alleen iets te ingewikkeld. Is er ook een ander soort spel dat iets meer de richting van RCT uitgaat.
pi_109964897
SIM's? :+ Andere tycoon-spellen?
Microsoft trail simulator?
dag
  donderdag 5 april 2012 @ 23:41:52 #109
327191 RobertNL
For your gear.
pi_109965183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:26 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Op zich lijkt het me leuk alleen iets te ingewikkeld. Is er ook een ander soort spel dat iets meer de richting van RCT uitgaat.
Ik speelde dit al op mijn manier toen ik 8/9 was (bus met winst van 1 richting 2 laten rijden). dus zo lastig kan het niet zijn :D (gewoon wat oefenen)

SPOILER: ''jeugdsentiment''
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 5 april 2012 @ 23:45:10 #110
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_109965325
Net weer even met FIRS gespeeld, toch nog wel een stuk meer uitdaging!
  donderdag 5 april 2012 @ 23:48:10 #111
327191 RobertNL
For your gear.
pi_109965461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:45 schreef Saninl het volgende:
Net weer even met FIRS gespeeld, toch nog wel een stuk meer uitdaging!
Ja, kan je daar een beetje aan wennen? ik wil het binnenkort ook eens installeren.
Heb je die kaart erbij (met wat waar heen moet) of doe je het uit de losse pols?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_109966017
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:26 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Op zich lijkt het me leuk alleen iets te ingewikkeld. Is er ook een ander soort spel dat iets meer de richting van RCT uitgaat.
Valt reuze mee. Je kunt met bussen beginnen binnen een stadje, waarbij je twee busstations bouwt, een garage en dan de bussen van het ene naar het andere stationnetje laat rijden. Maak je winst, dan bouw je nog een lijntje, ga je de lijnen combineren en dan ga je er steeds verder in.

Dat is het leuke er aan, je begint vaak simpel vanwege weinig kapitaal en je kunt het zo uitgebreid maken als je wil. Het duurt wel even voor je de map vol hebt meestal :)
pi_109972673
Ga het toch maar eens installeren wanneer ik het tijd heb!
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:52:24 #114
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_109972763
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:01 schreef Peter het volgende:
Bart, klopt het dat ik nu voor de 3e keer dezelfde kaart op je server zie? :@
Ja. Mijn server was gereset, maar de dedicated server ververst niet de random seed bij een herstart, snap ook niet waarom. Maar doordat telkens dezelfde seed gebruikt wordt, krijg je telkens dezelfde map. Die moet ik handmatig verversen, en dat zal ik vanavond dus even doen :).
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:27 schreef bibaboerderij het volgende:
Is het op een server mogelijk mogelijk iemand toestemming te geven jou infrastructuur te gebruiken? Dat je met een maat hetzelfde spoornet gebruikt terwijl je ieder je eigen bedrijf hebt. (En concurentendat van hun)
Niet zonder patch. Als je het wil, zoek dan op subsidiaries patch.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:16 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Best een ingewikkeld spel, heb je het snel onder de knie of moet je er echt tijd insteken voor je wat leuk kan gaan spelen ?
Valt mee hoor. Gewoon simpel beginnen met een spoortje en twee stations en een treintje. Staat in de OP hoe je dat moet bouwen :). Daarna gewoon uitbreiden ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 april 2012 @ 11:51:46 #115
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_110309919
Rustig op de server.. :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 15 april 2012 @ 15:00:36 #116
201952 lezut
et rezut
pi_110350825
Nieuwe versie van de Dutch Trainset is uit :D

-> http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=67&t=59353
pi_110351705
En ook nog een first stable release van versie 1.2.0 *O*
  zondag 15 april 2012 @ 15:31:26 #118
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_110352242
Dan zal ik een dezer dagen de server updaten :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_110361328
Die nieuwe treinset is wel leuk. Een nieuwe dubbeldekker met een lengte van 5,0 heeft een capaciteit van 1.069 passagiers! :D
pi_110545121
Is er ook de mogelijkheid om een andere NewGRF te gebruiken in een gedownload scenario? Ik speel een scenario van Nederland, maar er zitten de standaard treinen in dat scenario, terwijl ik eigenlijk de Dutch trainset er in wil hebben.

Ik speel trouwens ook met de 1.2.0 versie. Het werkt goed, maar ik vind het eigenlijk best irritant dat je zo ver in kunt zoomen, dan wordt het wel heel erg pixelig.
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:28:39 #121
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_110604613
Gisteren ook eens de Open TDD geinstalleerd, en gelijk weer verslaafd.
Net efkes anges
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:35:00 #122
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110607621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:48 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, kan je daar een beetje aan wennen? ik wil het binnenkort ook eens installeren.
Heb je die kaart erbij (met wat waar heen moet) of doe je het uit de losse pols?
Jep, het overzicht er wel altijd bij :)
pi_110608004
-Fatsoenlijker pathfinding van treinen
-Mogelijkheden tot ingewikkeldere financieringen etc.
-Update graphics

En de ontwikkelaar zou stinkend rijk worden, nog steeds een van de beste games ooit!!!
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:02:32 #124
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110612336
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:42 schreef Kandijfijn het volgende:
-Fatsoenlijker pathfinding van treinen
-Mogelijkheden tot ingewikkeldere financieringen etc.
-Update graphics

En de ontwikkelaar zou stinkend rijk worden, nog steeds een van de beste games ooit!!!
Voor de Mac nog geen release toch?
pi_110613739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:02 schreef Saninl het volgende:

[..]

Voor de Mac nog geen release toch?
Huh? Ik heb geen Mac.

Ik snap die vraag eigenlijk ook niet i.c.m. met de qoute :?
pi_110614544
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:42 schreef Kandijfijn het volgende:
-Fatsoenlijker pathfinding van treinen
-Mogelijkheden tot ingewikkeldere financieringen etc.
-Update graphics

En de ontwikkelaar zou stinkend rijk worden, nog steeds een van de beste games ooit!!!
De originele ontwikkelaar is al stinkend rijk volgens mij. Nu is het een open source project waar ze geen geld aan kunnen verdienen door het licentie model.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 22 april 2012 @ 01:07:22 #127
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110619950
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:30 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Huh? Ik heb geen Mac.

Ik snap die vraag eigenlijk ook niet i.c.m. met de qoute :?
Sorry. Die quote moest zijn voor de nieuwe release...

en ik speel het op een Mac (gaat prima multiplayer met pc's) maar is daar die release ook al voor uit?
pi_110676826
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Begin op je eigen pc (geen multyplayer) en met 1 soort transport. Probeer subsidies binnen te slepen en ga pas als je geld hebt expirimenteren met andere transportmethodes.

Heb je best snel door :Y
Ik bouwde altijd van alles door elkaar heen.. Ging ook best aardig hoor.
Bussen voor de kleine stukjes, en ook vrachtauto's voor de kleine trajecten.

Treinen voor de bulk, zoals van kolen naar de energiecentrales.
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:47:48 #129
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_111302430
Welke GRFs moet ik hebben voor de server?

grfs niet gelijk ;(!

EDIT:

had generic tram set nodig sorry :$

[ Bericht 16% gewijzigd door Flodder450 op 08-05-2012 19:56:54 ]
pi_111302845
Hallo iedereen in het topic :)

Ik zou graag verbinden met de server maar het lukt niet om te verbinden. Hij zegt steeds dat hij de verbinding kwijt raakt? Wat is het probleem :(?
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_111303500
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:55 schreef Johan1994 het volgende:
Hallo iedereen in het topic :)

Ik zou graag verbinden met de server maar het lukt niet om te verbinden. Hij zegt steeds dat hij de verbinding kwijt raakt? Wat is het probleem :(?
Probeer eerst eens alleen te bekijken? (zonder nieuw bedrijf aan te maken), daarna pas een bedrijf aanmaken. Luk dat?
dag
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:24:48 #132
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_111304608
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:55 schreef Johan1994 het volgende:
Hallo iedereen in het topic :)

Ik zou graag verbinden met de server maar het lukt niet om te verbinden. Hij zegt steeds dat hij de verbinding kwijt raakt? Wat is het probleem :(?
Verwerken van de kaart duurt te lang, daarom wordt de verbinding verbroken. Of je hebt traag internet, of de map is inmiddels enorm groot, of een combinatie daarvan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:26:43 #133
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_111304698
2,43MB zie ik nu, niet echt bijster groot ofzo...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_111307227
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Verwerken van de kaart duurt te lang, daarom wordt de verbinding verbroken. Of je hebt traag internet, of de map is inmiddels enorm groot, of een combinatie daarvan.
Andere servers laad hij in een paar sec, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het probleem dan kan wezen.

Wanneer hij bijna geladen is dus echt 99% stopt hij de verbinding >:(? Rot computer o|O

[ Bericht 12% gewijzigd door Johan1994 op 08-05-2012 21:25:51 ]
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:26:37 #135
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_111388941
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:26 schreef Bart het volgende:
2,43MB zie ik nu, niet echt bijster groot ofzo...
Het viel me trouwens wel op dat ik in minder dan 10 seconden m'n wachtwoord moet invullen, anders zegt 'ie dat het te lang duurt en schopt 'ie me eruit.
pi_111390041
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:07 schreef Johan1994 het volgende:

[..]

Andere servers laad hij in een paar sec, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het probleem dan kan wezen.

Wanneer hij bijna geladen is dus echt 99% stopt hij de verbinding >:(? Rot computer o|O
Dat heb ik hier ook. Net geprobeerd om in de server te komen, maar op het eind breekt ie hem af.
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:01:17 #137
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_111390769
Ik heb de server maar eens gereset.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_111392204
Ik zit er nu in :)
pi_111404840
quote:
99s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:01 schreef Bart het volgende:
Ik heb de server maar eens gereset.
Heel erg bedankt *O* _O_ Het is gelukt!
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_111407561
Ja ik kom weer zeuren, maar ik had een vraagje over signals.

Ik heb dus een station van 3 perrons, het probleem is dat zonder signals botsen ze natuurlijk tegen elkaar aan (Dúh) maar met willen ze gewoon niet rijden.
http://i46.tinypic.com/11icx1j.png
Zoals je ziet komen ze samen op 1 rails, hoe kan ik er voor zorgen dat ze op elkaar wachten zonder dat er moord en doodslag is op het spoor zelf.

http://i47.tinypic.com/s12ntg.png
Dit is een soort van wachtding waar de treintjes kunnen wachten op hun beurt maar het word niet gebruikt.

http://i49.tinypic.com/o888sz.png
Hier komen ze samen bij het andere station, alleen daar lukte het ook niet. De treinen gingen samen staan wachten wanneer ze het station uitreden dus was het niet veel soeps.

Dus iemand tips hoe en wat ik moet doen? Want dat zou er fijn zijn. Deze trainrails zit op de Fok server dus als je een kijkje wilt nemen, ik zeg doen ^O^
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 07:52:53 #141
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_111408239
De treintjes zullen het wachtding niet als wachtding zien maar het gewoon volproppen.

Waarom niet 1 aanvoer en 1 afvoerspoor, in ieder geval tot ze wat van het station af zijn?

Ook zou ik maar 1 of 2 seinen gebruiken, niet telkens 5x die achter elkaar.

3e plaatje mis ik een correct?sein op de bovenste lijn.
Dum de dum
pi_112201409
Wanneer krijgen bedrijven meer en minder productie? En Hoe kan je de % dat je vervoert per maand verhogen terwijl er steeds al 4 treinen wachten (en pas gaan als ze vol zitten). Komt vaak niet boven de 72% ofzo ;(
pi_112524578
Hey!

Ik heb dus net dit spel gedownload (OpenTTD) maar begrijp er weinig van, met de korte uitleg in de OP kan ik ook weinig. Zou iemand een link kunnen geven naar een goede, bondige tutorial op youtube? Ik heb zelf al gekeken, maar het zijn vooral tutorials die al voor iets gevorderden zijn..
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:25:52 #144
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_112525669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:03 schreef nickhguitar het volgende:
Hey!

Ik heb dus net dit spel gedownload (OpenTTD) maar begrijp er weinig van, met de korte uitleg in de OP kan ik ook weinig. Zou iemand een link kunnen geven naar een goede, bondige tutorial op youtube? Ik heb zelf al gekeken, maar het zijn vooral tutorials die al voor iets gevorderden zijn..
Wat snap je dan precies niet?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:27:17 #145
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_112525740
quote:
5s.gif Op woensdag 30 mei 2012 01:24 schreef BEFEM het volgende:
Wanneer krijgen bedrijven meer en minder productie? En Hoe kan je de % dat je vervoert per maand verhogen terwijl er steeds al 4 treinen wachten (en pas gaan als ze vol zitten). Komt vaak niet boven de 72% ofzo ;(
Ligt aan de instellingen af. Gaat random. Maar als je rating boven de 80% zit dan komt er vaker en sneller een hogere productie. Rating wordt bepaald aan de hand van diverse factoren, zie hier: http://wiki.openttd.org/Game_Mechanics#Station_rating
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_112527424
quote:
5s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:25 schreef Bart het volgende:

[..]

Wat snap je dan precies niet?
Het begin :P Eigenlijk niks, maar als ik dan een random tutorial op youtube aanklik dan volg ik die eigenlijk ook al niet.. Zou jij een link naar een goede kunnen geven? Dan volg ik die wel..
pi_112527510
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:04 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het begin :P Eigenlijk niks, maar als ik dan een random tutorial op youtube aanklik dan volg ik die eigenlijk ook al niet.. Zou jij een link naar een goede kunnen geven? Dan volg ik die wel..
http://wiki.openttd.org/Tutorial :?
  zondag 10 juni 2012 @ 10:46:39 #148
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112686322
Autorenew failed train XX is to long, hoe krijg je dit goed?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 10 juni 2012 @ 10:47:25 #149
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112686339
geen zin om 414 treintjes handmatig te doen eigenlijk
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 10 juni 2012 @ 10:47:58 #150
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112686356
sinds die nieuwe update heb ik wel vaak train XX is lost terwijl ie gewoon voor het stationnetje staat
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_112691541
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 10:47 schreef cherrycoke het volgende:
sinds die nieuwe update heb ik wel vaak train XX is lost terwijl ie gewoon voor het stationnetje staat
Heb ik ook wel eens, maar dan is ie ook meteen z'n bestemmingen allemaal kwijt.

Best irritant.
  zondag 10 juni 2012 @ 15:51:35 #152
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112695034
hoe zet je die breakdowns uit best irritant
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_112709378
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 15:51 schreef cherrycoke het volgende:
hoe zet je die breakdowns uit best irritant
Bij je algemene instellingen geloof ik. Dan geld het wel pas vanaf een nieuwe game.
  zondag 10 juni 2012 @ 21:26:54 #154
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_112711226
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 15:51 schreef cherrycoke het volgende:
hoe zet je die breakdowns uit best irritant
http://wiki.openttd.org/Breakdowns
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 10 juni 2012 @ 22:02:32 #155
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112713861
trouwens een version mismatch met de fok! server
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 10 juni 2012 @ 22:28:48 #156
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112715587
break downs op midden van een signal andere trein botst er zo in @QR@QFTRQ@R
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 10 juni 2012 @ 22:33:39 #157
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112715907
het is echt om de 5-7 seconden dat er een kapoet gaat :') niet normaal meer
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 10 juni 2012 @ 22:47:34 #158
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112716798
34.000 crates of goods op een factory, ik mag niet klagen
79% transported
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:19:08 #159
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112794327


transfer en nog meer transfers, iets gecheat met station groote. ik had zin om transfers te maken :o
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_112814355
Hoeveel treinen heb je daar op staan?

Ik had net een hub gebouwd met 14 sporen en een xl vliegveld en een stuk of 100 treinen, maar toen ging m'n accu ineens van 20% naar 0, terwijl ik hem nog niet had opgeslagen. Die game is weg dus :(
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:55:04 #161
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_112814450
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:19 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

transfer en nog meer transfers, iets gecheat met station groote. ik had zin om transfers te maken :o
ctrl-s
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:55:26 #162
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_112814479
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:02 schreef cherrycoke het volgende:
trouwens een version mismatch met de fok! server
Zal hem binnenkort eens updaten :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:18:48 #163
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112845198
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:53 schreef ArnosL het volgende:
Hoeveel treinen heb je daar op staan?

Ik had net een hub gebouwd met 14 sporen en een xl vliegveld en een stuk of 100 treinen, maar toen ging m'n accu ineens van 20% naar 0, terwijl ik hem nog niet had opgeslagen. Die game is weg dus :(
15 transfer treinen
45 resource treinen
60 vliegtuigen
+-12.000 goods van fabriek, 91% transported

3 stations is niet te doen omdat dan de distributie van de fabriek raar gaat doen met
ratings 2 stations hebben er rond de 70, de ene rond de 30, en krijgt dan ook niks meer
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:19:53 #164
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112845243
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:55 schreef Bart het volgende:

[..]

ctrl-s
dank u
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:47:55 #165
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112848829
min towntjes willen niet groeien hoe staan de instellingen op de fok server?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_112874706
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Bastiefcg op 14-06-2012 08:47:53 ]
pi_112903991
Zijn er nog regels voor de fok server, dat je bepaalde goederen niet mag vervoeren als er al een andere speler bij een bedrijf zit ?

en ik las iets over FIRS? Wat is dat, heb je dan meerdere goederen ofzo? en kan je dit gewoon downloaden voor OpenTTD of is dit een aparte game?
pi_112904421
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:22 schreef Bastiefcg het volgende:
Zijn er nog regels voor de fok server, dat je bepaalde goederen niet mag vervoeren als er al een andere speler bij een bedrijf zit ?

en ik las iets over FIRS? Wat is dat, heb je dan meerdere goederen ofzo? en kan je dit gewoon downloaden voor OpenTTD of is dit een aparte game?
Hier kan je alle informatie over FIRS vinden http://wiki.openttd.org/FIRS je kan het gewoon binnen openttd binnenhalen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 14 juni 2012 @ 21:32:47 #169
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_112904552
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:22 schreef Bastiefcg het volgende:
Zijn er nog regels voor de fok server, dat je bepaalde goederen niet mag vervoeren als er al een andere speler bij een bedrijf zit ?
http://lingen.nu/ttd/rules/
quote:
en ik las iets over FIRS? Wat is dat, heb je dan meerdere goederen ofzo? en kan je dit gewoon downloaden voor OpenTTD of is dit een aparte game?
http://wiki.openttd.org/FIRS
Kun je downloaden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_112960524
quote:
Top ^O^
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:35:44 #171
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112963331
_O_ op naar de 10 mil?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:42:56 #172
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_112963450
Net weer na jaren geïnstalleerd. Nu eens kijken of ik er nog wat van bak.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:45:45 #173
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112963512
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:42 schreef The_Dean het volgende:
Net weer na jaren geïnstalleerd. Nu eens kijken of ik er nog wat van bak.
succes ^O^
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:45:04 #174
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_112966584
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:42 schreef The_Dean het volgende:
Net weer na jaren geïnstalleerd. Nu eens kijken of ik er nog wat van bak.
suc6
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 16:33:12 #175
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_112971245
Kan iemand mij trouwens het verschil uitleggen tussen 'ga non-stop naar' en 'ga non-stop via'?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 17:17:01 #176
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112972717
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 16:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Kan iemand mij trouwens het verschil uitleggen tussen 'ga non-stop naar' en 'ga non-stop via'?
http://wiki.openttd.org/Non-stop
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 16 juni 2012 @ 17:39:41 #177
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_112973449
quote:
Als ik het zo veel is er eigenlijk geen verschil.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_112976101
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 17:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Als ik het zo veel is er eigenlijk geen verschil.
Jawel natuurlijk.
'Nonstop naar x' is zonder op andere stations te stoppen naar x.
'Nonstop via Y' zegt niets over de eindbestemming, maar alleen dat je zonder te stoppen door station y wilt rijden.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:33:46 #179
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_112981675
Kan iemand mij helpen? Ik heb een maximaal station waar hout wordt geaccepteerd. Toch lossen treinen niet altijd automatisch hun lading en vertrekken weer met lading terug naar 'bossen'. Hoe kan ik dit voorkomen?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:46:27 #180
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_112982359
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:33 schreef detulp050 het volgende:
Kan iemand mij helpen? Ik heb een maximaal station waar hout wordt geaccepteerd. Toch lossen treinen niet altijd automatisch hun lading en vertrekken weer met lading terug naar 'bossen'. Hoe kan ik dit voorkomen?
Zet het eindstation op "alles lossen en vertrek leeg"
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:18:28 #181
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_112983970
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Jawel natuurlijk.
'Nonstop naar x' is zonder op andere stations te stoppen naar x.
'Nonstop via Y' zegt niets over de eindbestemming, maar alleen dat je zonder te stoppen door station y wilt rijden.
Maar je zal toch altijd een eindbestemming ingeven, lijkt me...
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_112984766
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Maar je zal toch altijd een eindbestemming ingeven, lijkt me...
Maar als je ene netwerk aan sporen hebt en je wil dat de trein via een bepaalde route gaat, kun je dus een waypoint/checkpoint instellen.
dag
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:45:56 #183
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_112985441
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar als je ene netwerk aan sporen hebt en je wil dat de trein via een bepaalde route gaat, kun je dus een waypoint/checkpoint instellen.
oh ja, maar zo uitgebreed zijn mijn sporen nooit. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_112985806
Zonde :+
dag
  zaterdag 16 juni 2012 @ 23:05:22 #185
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112986371
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:53 schreef Peter het volgende:
Zonde :+
ik ben een halve dag bezig geweest om alle oil te verbinden met treintjes naar 1 refinery en dan komen de goods nog. EN DAN ZIT ER EEN TYFUS IRRITANTE kut mast in de weg
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 16 juni 2012 @ 23:09:56 #186
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_112986583
Ik ben nu wel een mooi passagierstrajectje aan het opstarten. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_112987205
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:05 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

ik ben een halve dag bezig geweest om alle oil te verbinden met treintjes naar 1 refinery en dan komen de goods nog. EN DAN ZIT ER EEN TYFUS IRRITANTE kut mast in de weg
Tunneltje er onderdoor en klaar :+
dag
pi_113005367
Ik ben even aan het proberen hoeveel treinen ik op een station met 10 sporen kan krijgen voor het vast loopt. Tot nu toe gaat het goed met 70 treinen. Ze komen van 6 verschillende lijnen en gaan door naar 2 eindstations.



Tot nu toe gaat het soepel. Ik ga voor de 100 treinen op dit station :P
  zondag 17 juni 2012 @ 15:18:19 #189
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113005587
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2012 15:13 schreef ArnosL het volgende:
Ik ben even aan het proberen hoeveel treinen ik op een station met 10 sporen kan krijgen voor het vast loopt. Tot nu toe gaat het goed met 70 treinen. Ze komen van 6 verschillende lijnen en gaan door naar 2 eindstations.

[ afbeelding ]

Tot nu toe gaat het soepel. Ik ga voor de 100 treinen op dit station :P
spaghetti spoor
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_113005758
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 15:18 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

spaghetti spoor
Klopt, inmiddels wat wissels weggehaald waardoor het wat soepeler doorloopt.
  zondag 17 juni 2012 @ 15:23:25 #191
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113005804
Wtf doen al die losse stukken weg overal?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 17 juni 2012 @ 15:24:18 #192
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113005839
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wtf doen al die losse stukken weg overal?
bij mij doet single player ook raar ook al stel ik 3x3 grid in
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_113005923
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wtf doen al die losse stukken weg overal?
Geen idee, ik heb niks aan weg verwijderd daar. Hebben die gemeenten zelf allemaal aangelegd :P
  zondag 17 juni 2012 @ 15:27:16 #194
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113005952
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 15:24 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

bij mij doet single player ook raar ook al stel ik 3x3 grid in


???
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 17 juni 2012 @ 15:29:19 #195
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113006030
Hoe krijg ik het voor elkaar dat een truck station in een dorp ook goederen accepteerd? Elke keer als ik een plaats nu accepteerd hij alleen post, terwijl het een andere keer in een keer goed werkte....
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 17 juni 2012 @ 15:29:48 #196
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113006050
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 15:29 schreef The_Dean het volgende:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat een truck station in een dorp ook goederen accepteerd? Elke keer als ik een plaats nu accepteerd hij alleen post, terwijl het een andere keer in een keer goed werkte....
midden van de stad neer dumpen> stad laten groeien
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 17 juni 2012 @ 15:30:07 #197
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113006061
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 15:29 schreef The_Dean het volgende:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat een truck station in een dorp ook goederen accepteerd? Elke keer als ik een plaats nu accepteerd hij alleen post, terwijl het een andere keer in een keer goed werkte....
als je een station wil bouwen dan zie je al wat een stad accepteerd
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 17 juni 2012 @ 15:37:52 #198
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113006363
Hij doet het al, hoefde hem maar 1 tile op te schuiven :D

Stations ben ik nog niet aan toe. Na jaren weer opnieuw begonnen, lekker kleine map met alles op laag _O-
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_113007423
Om goederen geaccepteerd te krijgen moet je stationsgebied (de witte vakjes die je ziet bij het plaatsen) een bepaald aantal kantoorgebouwen bereiken. Als je een Query doet op die gebouwen, zie je vaak iets van '2/8 goederen' of '1/6 goederen' staan. Als jouw gebied genoeg kantoorgebouwen beslaat om dit alles minimaal 1 te laten zijn (dus bijvoorbeeld 4x 2/8 gebouwen), dan zul je zien dat goederen worden geaccepteerd :)
  zondag 17 juni 2012 @ 17:12:32 #200
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113009817
Moet nog erg veel leren merk ik wel :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 17 juni 2012 @ 17:37:52 #201
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113010710
Meer pics, ik vind het leuk om te zien hoe het er allemaal bij ligt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 17 juni 2012 @ 17:56:52 #202
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113011249
.sav file uploaden :P
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 17 juni 2012 @ 19:09:44 #203
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113013823
Spullendie staan te wachten op transport, verdwijnen die na een bepaalde tijd? Of spaart hij gewoon door tot er transport komt?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 17 juni 2012 @ 19:11:32 #204
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113013898
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:09 schreef The_Dean het volgende:
Spullendie staan te wachten op transport, verdwijnen die na een bepaalde tijd? Of spaart hij gewoon door tot er transport komt?
Die verdwijnen na verloop van tijd. ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 17 juni 2012 @ 19:54:17 #205
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113016202
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:09 schreef The_Dean het volgende:
Spullendie staan te wachten op transport, verdwijnen die na een bepaalde tijd? Of spaart hij gewoon door tot er transport komt?
Worden door het lokale personeel meegenomen en verkocht op de lokale markt.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:57:27 #206
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113101330
Stomme allochtonen, lopen de boel te flashen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113105136
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Stomme allochtonen, lopen de boel te flashen.
Wie meinst du?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:33:51 #208
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113105229
Stelen, was een grapje :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113106893
Ik snapte hem al niet :P
pi_113147180
Zo irritant als die gemeenten niet mee willen werken :')
pi_113149694
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:07 schreef ArnosL het volgende:
Zo irritant als die gemeenten niet mee willen werken :')
Omkopen :+
dag
pi_113149899
Dat heb ik uitgeschakeld. Uiteindelijk maar een buslijntje gebouwd, toen waren ze weer wat sneller tevreden :P
  woensdag 20 juni 2012 @ 17:30:56 #213
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113151024
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:06 schreef ArnosL het volgende:
Dat heb ik uitgeschakeld. Uiteindelijk maar een buslijntje gebouwd, toen waren ze weer wat sneller tevreden :P
gewoon bomen neerzetten
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_113193632
Is er een mogelijkheid om te zien hoeveel passagiers je per maand, kwartaal of jaar je vervoert? Of is dat je aantal eenheden afgeleverde vracht?
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:59:46 #215
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113200139
server reset en update plox bart? :@
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_113202067
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:59 schreef cherrycoke het volgende:
server reset en update plox bart? :@
update :)
  donderdag 21 juni 2012 @ 20:20:43 #217
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113204250
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 19:42 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

update :)
^O^ w/ *O*
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_113213634
misschien goed linkje voor in de OP?

tutorial

pi_113263804
Gisteren een nieuwe game gestart, nu zit ik op 1076 treinstellen verdeeld over 231 treinen en heb ik 944 busjes om de treinstations van nieuwe passagiers te voorzien. En dat op 7 trein lijnen met in totaal 44 treinstations.

En alsnog een leuke winst van 30 miljoen op een omzet van 41 miljoen :+

Is er trouwens een manier om in één keer je hele scherm leeg te maken van alle schermpjes met losse bussen/treinen? Van zoveel klikken krijg ik een lamme arm :P
pi_113264293
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 01:00 schreef ArnosL het volgende:
Gisteren een nieuwe game gestart, nu zit ik op 1076 treinstellen verdeeld over 231 treinen en heb ik 944 busjes om de treinstations van nieuwe passagiers te voorzien. En dat op 7 trein lijnen met in totaal 44 treinstations.

En alsnog een leuke winst van 30 miljoen op een omzet van 41 miljoen :+

Is er trouwens een manier om in één keer je hele scherm leeg te maken van alle schermpjes met losse bussen/treinen? Van zoveel klikken krijg ik een lamme arm :P
Met Delete ben je in een keer van alle schermpjes af.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 23 juni 2012 @ 01:54:43 #221
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113265234
Hoe kan ik het spel leuk houden voor mezelf. Nadat ik winst maak en mijn lening heb afbetaald, verlies ik een beetje het nut om verder te gaan. -O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 02:13:43 #222
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113265575
Expand :9~
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 08:38:42 #223
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113266998
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 01:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik het spel leuk houden voor mezelf. Nadat ik winst maak en mijn lening heb afbetaald, verlies ik een beetje het nut om verder te gaan. -O-
Heb je alle industrieën al aangesloten op je compleet doorverbonden uit een stuk bestaande grote netwerk? En gaan alle grondstoffen naar één verwerkende industrie? Alle kolen van een map dus naar één energiecentrale? En dat allemaal zonder dat je netwerk vastloop of dat er ergens files van treinen ontstaan?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 09:23:02 #224
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113267426
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 08:38 schreef Bart het volgende:

[..]

Heb je alle industrieën al aangesloten op je compleet doorverbonden uit een stuk bestaande grote netwerk? En gaan alle grondstoffen naar één verwerkende industrie? Alle kolen van een map dus naar één energiecentrale? En dat allemaal zonder dat je netwerk vastloop of dat er ergens files van treinen ontstaan?
En dat elke stad voorzien van elk type goed en deze ook hebben aangesloten op passagierstransport en proberen de vraag van elke stad bij te houden en ook productie naar maximale eis opschroeven.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 10:35:31 #225
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113268359
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 08:38 schreef Bart het volgende:

[..]

Heb je alle industrieën al aangesloten op je compleet doorverbonden uit een stuk bestaande grote netwerk? En gaan alle grondstoffen naar één verwerkende industrie? Alle kolen van een map dus naar één energiecentrale? En dat allemaal zonder dat je netwerk vastloop of dat er ergens files van treinen ontstaan?
Nee, misschien mezelf an maar andere doelen zetten. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 10:40:40 #226
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113268438
Pics.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113268447
Ik stel mezelf altijd als doel om de passagierstreinen op de hele map altijd vol met reizigers te krijgen. En aangezien ik altijd een map van 1024x0124 kies, ben ik er nog wel even mee bezig :P
  zaterdag 23 juni 2012 @ 10:44:58 #228
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113268505
Ik heb enkel als doel om winst te maken en lening af te betalen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 10:48:42 #229
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113268589
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 10:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb enkel als doel om winst te maken en lening af te betalen.
net zoals mij doen een giga grote transfer neezetten met als doel 1 miljard winst per kwartaal, ik heb dit nu voor mekaar!
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_113269020
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 10:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb enkel als doel om winst te maken en lening af te betalen.
Dan ben je na hooguit 4/5 jaar spelen in het spel al klaar :P
pi_113269044
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 10:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

net zoals mij doen een giga grote transfer neezetten met als doel 1 miljard winst per kwartaal, ik heb dit nu voor mekaar!
Pics!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:18:10 #232
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113269202
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:08 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dan ben je na hooguit 4/5 jaar spelen in het spel al klaar :P
Ja, inderdaad zoiets. :')

Ben nu met in subtropische gebied bezig. Dat is al wat moeilijker, vind ik. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:21:02 #233
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113269267
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:09 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Pics!
staan al in dit topic
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:22:00 #234
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113269298


"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:22:45 #235
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113269312
quote:
geen miljard, beetje overdreven
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:25:37 #236
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113269383


zo staat het er nu voor
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_113269443
quote:
Ooohh, met vliegtuigen. Telt niet B-)
En die 90-graden bochten onder Feningstone West, dat kan echt niet.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:28:13 #238
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113269465
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:27 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ooohh, met vliegtuigen. Telt niet B-)
En die 90-graden bochten onder Feningstone West, dat kan echt niet.
ik wil ze expres daar laten afremmen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:30:26 #239
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113269525
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:27 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ooohh, met vliegtuigen. Telt niet B-)
En die 90-graden bochten onder Feningstone West, dat kan echt niet.
Dat doe ik 'altijd'. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_113269673
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:28 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

ik wil ze expres daar laten afremmen
Que?
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat doe ik 'altijd'. :@
Foei.
Ik deed het vroeger ook altijd, maar nu vind ik het niet meer zo 'realistisch'. De optie om treinen die 90-graden bochten te laten maken valt ook uit te zetten in het configuratiescherm.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:39:18 #241
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113269742
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:36 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Que?

[..]

Foei.
Ik deed het vroeger ook altijd, maar nu vind ik het niet meer zo 'realistisch'. De optie om treinen die 90-graden bochten te laten maken valt ook uit te zetten in het configuratiescherm.
Maar hoe moet ik dat dan oplossen?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_113270068
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Maar hoe moet ik dat dan oplossen?
Euh, gewoon geen 90-, maar 45-graden bochten maken? :D
En tussen twee 45-graden bochten moet over het algemeen een afstand zitten die ongeveer dezelfde lengte heeft als de langste trein die er rijdt. Als een trein door twee 45-graden bochten gaat, remt deze af. Dit wil je uiteraard voorkomen :Y)
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:59:41 #243
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113270281
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:51 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Euh, gewoon geen 90-, maar 45-graden bochten maken? :D
En tussen twee 45-graden bochten moet over het algemeen een afstand zitten die ongeveer dezelfde lengte heeft als de langste trein die er rijdt. Als een trein door twee 45-graden bochten gaat, remt deze af. Dit wil je uiteraard voorkomen :Y)
Dan moet ik wel hele grote bochten maken. :o
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_113270877
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dan moet ik wel hele grote bochten maken. :o
Naja, als je ergens vlak voor het station bent is het minder een probleem dan wanneer je bijvoorbeeld een lijn om een stad heen bouwt.

Voorbeeld:

De rechter bocht zou nog steeds iets te kort kunnen zijn, maar je snapt de bedoeling :)
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:29:34 #245
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113272884
Kan ik nieuwe industrie doen ontstaan? Mijn olie is op ;(
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_113273600
Als je het kan betalen en je hebt het in de opties aan staan kun je een nieuwe industrie funden :Y
dag
pi_113273715
Kost iets van een miljoen per industrie geloof ik.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:00:10 #248
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113273786
Ik moet voor een oliebron even 8 miljoen neertellen... zit nog maar op 3 ton, dus dat gaat lastig worden :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_113274225
Hoe kan je olie 'op' zijn, overigens?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:18:54 #250
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113274343
Ja geen idee, ik verbaasde me er ook al over...
De hele constructie is zelfs gewoon weg.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:22:07 #251
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_113274428
Ja dan is die bron gewoon falliet. Moet je even op de wiki zoeken maar het kan inderdaad dat als je iets van een bron naar bv een fabriek brengt dat die bron alsnog falliet gaat.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:23:09 #252
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113274458
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 12:22 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Naja, als je ergens vlak voor het station bent is het minder een probleem dan wanneer je bijvoorbeeld een lijn om een stad heen bouwt.

Voorbeeld:
[ afbeelding ]
De rechter bocht zou nog steeds iets te kort kunnen zijn, maar je snapt de bedoeling :)
Ik houd het wel op de rechterbocht. :Y
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:23:43 #253
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113274471
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:22 schreef BurnaBoy het volgende:
Ja dan is die bron gewoon falliet. Moet je even op de wiki zoeken maar het kan inderdaad dat als je iets van een bron naar bv een fabriek brengt dat die bron alsnog falliet gaat.
Hmmm, klote.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:26:31 #254
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_113274552
http://wiki.openttd.org/G(...)D-like_Economy_Rules

Hier word enigzins uitgelegd hoe het werkt.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:29:29 #255
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113274626
Mijn 90-graden bocht aangepast. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_113274662
90 miljoen lichter en het grootste deel van m'n treintjes vervangen voor een ander type dat wat beter bleek te zijn :P
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:35:57 #257
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113274794
Als ik hem op volledig scherm zet dan gaan de kleuren raar doen ! :(
pi_113274891
Wat betreft het failliet gaan van bedrijven, dat valt ook in het configuratiemenu uit te zetten. Als je dit wel aan hebt staan, dan komt het er grofweg op neer dat je minimaal 75% van de goederen moet vervoeren om ervoor te zorgen dat het bedrijf niet failliet gaat.
pi_113275063
Maar dan nog, een bron gaat niet perse failliet. Als de zaken wel goed gaan, is die op een gegeven moment gewoon op.
Realistisch heet dat: een oliebron heeft maar een vaste hoeveelheid olie.
pi_113275386
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maar dan nog, een bron gaat niet perse failliet. Als de zaken wel goed gaan, is die op een gegeven moment gewoon op.
Realistisch heet dat: een oliebron heeft maar een vaste hoeveelheid olie.
Dat is wel realistisch, ja. Maar niets is irritanter dan een complex aangelegd netwerk dat je jaren heeft gekost om te bouwen, dat ineens onbruikbaar wordt. Om die reden heb ik het uit gezet :)
pi_113277271


M'n treintjes kunnen de boel niet aan :P Die lijn rechts voert alleen maar passagiers aan van twee andere stations en die busjes voeren ook alleen maar passagiers aan. Die moeten dan opgehaald worden door in totaal 30 treinen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 16:10:48 #262
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113277352
Ik snap er geen zak van :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 16:15:38 #263
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113277496
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:07 schreef ArnosL het volgende:
[ afbeelding ]

M'n treintjes kunnen de boel niet aan :P Die lijn rechts voert alleen maar passagiers aan van twee andere stations en die busjes voeren ook alleen maar passagiers aan. Die moeten dan opgehaald worden door in totaal 30 treinen.
ctrl-s
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 16:15:56 #264
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113277501
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap er geen zak van :P
Wat snap je niet?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 16:17:06 #265
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113277538
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:15 schreef MaxMark het volgende:
Hoe kan je olie 'op' zijn, overigens?
Oliebronnen op het land drogen op. Altijd. Na een tijdje ontstaan er boorplatformen in zee aan de rand van de map. 1980-1990 ofzo dacht ik. Die boorplatformen gaan niet failliet als je van ze transporteert.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 16:48:12 #266
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113278494
Dan wacht ik daar ff op :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_113298224
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:17 schreef Bart het volgende:

[..]

Oliebronnen op het land drogen op. Altijd. Na een tijdje ontstaan er boorplatformen in zee aan de rand van de map. 1980-1990 ofzo dacht ik. Die boorplatformen gaan niet failliet als je van ze transporteert.
De oliebronnen toch ook niet, als je daarvan transporteert?
  zondag 24 juni 2012 @ 10:21:47 #268
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113303998
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:48 schreef MaxMark het volgende:

[..]

De oliebronnen toch ook niet, als je daarvan transporteert?
Bij mijn weten wel. Was in ieder geval wel altijd zo vroeger. Maar daarom transporteer ik nooit meer olie van landbronnen dus het kan gewijzigd zijn zonder dat ik het doorheb :P. Rond 2000 waren alle oliebronnen op land opgedroogd, of je er van transporteerde of niet...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 24 juni 2012 @ 10:47:28 #269
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113304419
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 10:21 schreef Bart het volgende:

[..]

Bij mijn weten wel. Was in ieder geval wel altijd zo vroeger. Maar daarom transporteer ik nooit meer olie van landbronnen dus het kan gewijzigd zijn zonder dat ik het doorheb :P. Rond 2000 waren alle oliebronnen op land opgedroogd, of je er van transporteerde of niet...
heb ik altijd raar gevonden
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_113306333
Hoe kan het zijn dat in het vernster 'Beschikbare Railvoertuigen' de onderhoudskosten per jaar 101.000 (loc) en 3500 (per wagon) euro zijn en als ik de trein eenmaal heb aangeschaft de totale onderhoudskosten 1900 euro zijn. Op zich wel chill maar niet echt realistisch. En dat laatste is juist wat ik wil.

Gaat wel om een NewGRF, dus geen standaard loc/wagon.

Edit: laat maar, hij stond in het depot. :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Hojdhopper op 24-06-2012 12:11:42 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_113308373
Toch nog een vraagje, kan je instellen dat als je een trein niet non-stop laat rijden, hij ook vollaad op de tussenstations?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_113308639
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:57 schreef Hojdhopper het volgende:
Toch nog een vraagje, kan je instellen dat als je een trein niet non-stop laat rijden, hij ook vollaad op de tussenstations?
Dat doet ie automatisch als je hem niet op non-stop instelt toch? Moet je natuurlijk wel die stations aanklikken.
pi_113328813
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:03 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Dat doet ie automatisch als je hem niet op non-stop instelt toch? Moet je natuurlijk wel die stations aanklikken.
Nee, ik klik het startstation en eindstation aan. Die twee zet ie inderdaad op volledig laden, maar op alle tussengelegen stations laad ie alleen dat wat aanwezig is.

Ik heb hem dan dus niet op non-stop staan, ivm het één voor één moeten aanklikken van alle tussenstations op heen- en terugweg.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 25 juni 2012 @ 11:20:58 #274
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113355445


ziet er best okish uit toch
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_113356278
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:20 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

ziet er best okish uit toch
Best een flinke omzet :P

Zo ziet het er bij mij nu uit. Het dipje is vanwege het vervangen van een hoop treinen. :)

  dinsdag 26 juni 2012 @ 23:14:17 #276
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113436716
Hoe kan ik bepalen hoeveel een trein maximaal aan wagonnetjes mee kan nemen, want de getallen bij max. trekkracht en kracht zeggen mij eerlijk gezegd niet zo veel. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  woensdag 27 juni 2012 @ 08:43:22 #277
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113447505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 23:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik bepalen hoeveel een trein maximaal aan wagonnetjes mee kan nemen, want de getallen bij max. trekkracht en kracht zeggen mij eerlijk gezegd niet zo veel. :@
Er is geen max qua trekkracht. Gewoon proberen. Vind je dat ie te langzaam optrekt, gooi er een loc bij... Meestal doe ik boven de 8 vakjes/16 wagons een 2e loc.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:43:42 #278
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113531778
Ik wordt gek van al die rampen, waardoor er weer een stuk rails weg is. :X
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:45:17 #279
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113531907
quote:
18s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik wordt gek van al die rampen, waardoor er weer een stuk rails weg is. :X
Zet ze uit?
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:45:45 #280
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113531940
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:45 schreef Saninl het volgende:

[..]

Zet ze uit?
Dat ja :D.
http://wiki.openttd.org/Disasters
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:48:04 #281
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113532130
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:45 schreef Saninl het volgende:

[..]

Zet ze uit?
Ja, heb ik ook intussen gedaan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_113541196
quote:
Die crashende zeppelins _O_
Altijd die dingen volgen en op het moment dat ze neerstortten snel het vliegveld slopen en direct weer bouwen, zodat alles gewoon door kon blijven gaan _O_
pi_113575803
_O_
pi_113575821
vraag

mijn stations accepteren niks, hier door kan mijn trein geen goederen vervoeren. ik zal er wel over heen lezen maar wat doe ik verkeer?d
pi_113577498
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
vraag

mijn stations accepteren niks, hier door kan mijn trein geen goederen vervoeren. ik zal er wel over heen lezen maar wat doe ik verkeer?d
Wat voor goederen? Goederen-goederen? In dat geval moet je ervoor zorgen dat je stationsgebied (witte vakjes die je ziet bij plaatsing) genoeg kantoorgebouwen in een stad raakt.
Zie ook deze post.
pi_113579947
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
vraag

mijn stations accepteren niks, hier door kan mijn trein geen goederen vervoeren. ik zal er wel over heen lezen maar wat doe ik verkeer?d
Bij het bouwen van een station zie je wat die op die plaats wel accepteert. Een station ergens plaatsen waar hij niets accepteert is onzinnig :+
dag
  zaterdag 30 juni 2012 @ 02:27:20 #287
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_113584697
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik ttd aan de praat krijg op mijn mac?

Ik worstel me al een uur door de wiki en de downloads heen, maar tot nu toe zonder succes.
En dat terwijl ik nu eindelijk weer eens tijd heb om een potje te spelen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 07:45:55 #288
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113585757
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 02:27 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik ttd aan de praat krijg op mijn mac?

Ik worstel me al een uur door de wiki en de downloads heen, maar tot nu toe zonder succes.
En dat terwijl ik nu eindelijk weer eens tijd heb om een potje te spelen.
http://wiki.openttd.org/Installation#Installation_on_Mac_OS_X begrijp je niet? Ziet er niet heel erg ingewikkeld uit moet ik zeggen... Heb echter geen ervaring met Mac dus kan er niet meer van maken dan dat...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113587950
Die handleiding is een beetje vaag ja.
Wat ik gedaan heb was downloaden (MacOS universal build). De 'OpenTTD' die in die zip zit kun je starten, of naar je Applications slepen en van daar starten.
Je krijgt dan de eerste keer inderdaad een foutmelding dat je geen graphics hebt. Maar, nu heeft OpenTTD ondertussen wel in je homedirectory de directory-structuur aan gemaakt waar je die graphics neer moet zetten: namelijk in Documents/OpenTTD/baseset
Als je daar de grf files van ofwel de oorspronkelijke TTD, ofwel van een opengfx set neer zet, OpenTTD nog een keer start, werkt het wel!

Succes! ^O^
  zaterdag 30 juni 2012 @ 16:46:39 #290
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113597330
Ik heb het nog niet echt onder de knie, hoe ik een goede t-splitsing kan maken bij treinen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_113598959
Vond dit echt een geniaal spel maar op nieuwe laptop met Nvidia Optimus draait het gewoon niet soepel, omdat de harde kaart niet te forceren is voor OpenTTD, echt jammer. :'(
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 17:33:49 #292
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113598992
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 16:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb het nog niet echt onder de knie, hoe ik een goede t-splitsing kan maken bij treinen.
Ik heb hetzelfde "probleem".

Ik heb ook vaak games met maar 3 of 4 stations en binnen 10 jaar heb ik niets groots gedaan maar telkens als ik het spel weer even speelde veranderde ik weer iets aan mijn netwerk van rails. Over die 10 jaar was eigenlijk echt heel weinig veranderd! haha

Ik probeer dan wel "mooie" en realistische netwerken..
  zaterdag 30 juni 2012 @ 23:33:39 #293
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113611774
Ik wil toch beginnen met dit spelen :P welke kan ik het beste downloaden? Is die versie met betere graphics de moeite waard? En kan ik meteen Nederlandse treinen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113618147
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 16:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb het nog niet echt onder de knie, hoe ik een goede t-splitsing kan maken bij treinen.
Heb je een screenshot van je huidige t-splitsing?

quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik wil toch beginnen met dit spelen :P welke kan ik het beste downloaden? Is die versie met betere graphics de moeite waard? En kan ik meteen Nederlandse treinen?
Ik heb versie 1.2.1. Volgens mij is dat ook de nieuwste en de versie met de beste graphics.

Nederlandse treinen zijn te downloaden. Dan moet je als je het spel opstart naar 'NewGRF-instellingen'. Dan in dat geopende schermpje naar 'Online inhoud zoeken', waarna je in dat scherm naar 'Dutch Trainset 2' moet zoeken. Die aanvinken en downloaden en toevoegen, zodat ie van het onderste naar het bovenste scherm gaat. Als je daarna een nieuwe game op start, zitten de Nederlandse treinen er allemaal in. Ligt er dan wel aan in welk jaar je begint. In 1930 heb je nog niet alle nieuwe treinen, maar als je in 2012 start, heb je volgens mij direct alle treinen beschikbaar.
  zondag 1 juli 2012 @ 10:15:34 #295
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113621246
Ah bedankt! Ik ga het straks maar downloaden, ben benieuwd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:26:16 #296
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113624107
Nou net ff zitten kloten maar het is wel lastig zeg. Echt lastig om vrachtwagens goede orders te geven.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:28:00 #297
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113624156
quote:
2s.gif Op zondag 1 juli 2012 02:05 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Heb je een screenshot van je huidige t-splitsing?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:28:54 #298
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113624175
Hoe kan ik trouwens mijn huidige versie upgraden? Ik heb nu versie 1.1.5
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator zondag 1 juli 2012 @ 12:33:26 #299
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_113624299
Spelen jullie allemaal nog de allereerste versie van Transport Tycoon?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 1 juli 2012 @ 12:34:20 #300
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113624330
de kleuren crashen echt zwaar bij mij, hoe kan dit :( ?
  zondag 1 juli 2012 @ 12:38:07 #301
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113624452
quote:
15s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik trouwens mijn huidige versie upgraden? Ik heb nu versie 1.1.5
Nieuwe versie als zip downloaden, uitpakken in je huidige OpenTTD-map. Gewoon de oude bestanden overschrijven.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')