abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:44:33 #1
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_107301536


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van Fok!Users

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.


Laatste post:
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:44 schreef mar456 het volgende:
Het was zeker al zo druk dat je er niet meer bij kon? :p Morgen maar is een reset. /kijkt heel aardig naar Bart. *O*
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:52:21 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107301744
Zal wel lukken morgen :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:31:05 #3
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_107307172
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:52 schreef Bart het volgende:
Zal wel lukken morgen :).
_O_ _O_
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:10:31 #4
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_107309102
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:31 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

_O_ _O_
We gingen toch naar een ander klimaat toe he? :D
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:11:41 #5
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107309153
Tropical zet ik hem op.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:19:04 #6
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107309460
Nou, hij is gereset hoor!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:19:52 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107309503
Oh wacht, twee minuutjes nog :). Daarna mogen jullie los gaan :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 09:14:05 #8
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_107321183
Is er nog veel veranderd met bijv. 2 jaar terug?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 28 januari 2012 @ 09:23:24 #9
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107321249
Hoop kleine dingetjes he :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107376824
Hoe krijg ik al mijn elec. treinen ineens om naar monorail?
Tracks is geen probleem, maar de treinen... lijkt wel of ik het handmatig moet doen :s
  zondag 29 januari 2012 @ 21:23:56 #11
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107377646
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:10 schreef Iridal het volgende:
Hoe krijg ik al mijn elec. treinen ineens om naar monorail?
Tracks is geen probleem, maar de treinen... lijkt wel of ik het handmatig moet doen :s
Zie de FAQ in de OP.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107379026
Ah spoiler FAQ :P
Maar goed, handmatig werk dus. leuk....
pi_107403103
Leuk man, ik kom er nu pas achter dat je ook grotere vliegvelden kunt bouwen. Ik zat nog steeds te knooien met kleine vliegveldjes bij een stad van 350.000 man :')
  maandag 30 januari 2012 @ 17:31:34 #14
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_107407521
Ik gebruik trouwens echt nooit klaverbladen voor kruisingen. Neemt toch veel te veel ruimte in?
pi_107407989
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik gebruik trouwens echt nooit klaverbladen voor kruisingen. Neemt toch veel te veel ruimte in?
Een trein die door teveel bochten achter elkaar gaat remt af.. Soms is een klaverblad dan een uitkomst.
dag
  maandag 30 januari 2012 @ 17:49:28 #16
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107408162
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik gebruik trouwens echt nooit klaverbladen voor kruisingen. Neemt toch veel te veel ruimte in?
Op een 2048x2048-map moet het net passen. Dan nog gebruik ik ze niet hoor, vanwege merge-before-split en kans op deadlocks.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107419900
Aaarrgghhh spel is veel te verslavend!
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:00:31 #18
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_107426226
Kun je AI uit een lopend spel verwijderen?
pi_107427303
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:00 schreef Saninl het volgende:
Kun je AI uit een lopend spel verwijderen?
Geen idee of het kan. Het enige dat ik kan bedenken is de boel failliet laten gaan bij de AI.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:57:56 #20
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_107427977
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:29 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Geen idee of het kan. Het enige dat ik kan bedenken is de boel failliet laten gaan bij de AI.
Dan komt er weer een terug -.-
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:11:14 #21
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_107459476
kan je niet "unload all and leave empty" op een vliegtuig doen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_107462600
Hey, een vriend en ik hebben een video gemaakt voor het starten van een bedrijf op een nieuwe map/server. We gaan nog meerdere video's doen nu ik eindelijk het programma voor opnemen aan de praat heb.

Is er iets wat jullie zouden willen zien in een tutorial video?

  woensdag 1 februari 2012 @ 08:15:56 #23
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107468584
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:00 schreef Saninl het volgende:
Kun je AI uit een lopend spel verwijderen?
Aantal AI's in de opties op 0 zetten. Daarna in de console met reset_company de betreffende company verwijderen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:29:21 #24
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_107472472
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:15 schreef Bart het volgende:

[..]

Aantal AI's in de opties op 0 zetten. Daarna in de console met reset_company de betreffende company verwijderen.
Dank!
pi_107473146
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:57 schreef Saninl het volgende:

[..]

Dan komt er weer een terug -.-
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:15 schreef Bart het volgende:

[..]

Aantal AI's in de opties op 0 zetten.
:Y)
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:12:22 #26
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_107473898
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:15 schreef totalvamp het volgende:
Hey, een vriend en ik hebben een video gemaakt voor het starten van een bedrijf op een nieuwe map/server. We gaan nog meerdere video's doen nu ik eindelijk het programma voor opnemen aan de praat heb.

Is er iets wat jullie zouden willen zien in een tutorial video?

Niet slecht!
Ik gebruik m'n signals trouwens wel anders dan jullie. One-way pathsignal waar jullie het entrysignal hebben staan en normaal path signal waar jullie de exit-signals hebben staan, maar dat zal niet heel veel uitmaken. Persoonlijk werk ik ook niet met zulke korte treintjes, maar altijd met stations van een lengte van rond de 10.

Misschien is het wel handig om nog wat meer over signals te vertellen. Toen ik begon met spelen snapte ik daar geen zak van. Bijvoorbeeld hoe je meerdere treinen kan laten rijden als je enkelspoor hebt, hoe je signals moet plaatsen bij kruisingen, dat soort dingen.
Ik weet het zelf inmiddels wel hoor, dus wees niet band :D
pi_107488869
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:12 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Niet slecht!
Ik gebruik m'n signals trouwens wel anders dan jullie. One-way pathsignal waar jullie het entrysignal hebben staan en normaal path signal waar jullie de exit-signals hebben staan, maar dat zal niet heel veel uitmaken. Persoonlijk werk ik ook niet met zulke korte treintjes, maar altijd met stations van een lengte van rond de 10.

Misschien is het wel handig om nog wat meer over signals te vertellen. Toen ik begon met spelen snapte ik daar geen zak van. Bijvoorbeeld hoe je meerdere treinen kan laten rijden als je enkelspoor hebt, hoe je signals moet plaatsen bij kruisingen, dat soort dingen.
Ik weet het zelf inmiddels wel hoor, dus wees niet band :D
thanks!
Nouja deze treinen hebben we expres kort gehouden om de tutorial niet te lang te maken. Dit was de 7de opname omdat elke keer het programma crashte of de video's corrupt waren :( openTTD is lastig op te nemen vandaar.

Volgende tutorial wordt inderdaad maar geavanceerd totdat we op het punt zijn met 500+ treinen etc :P.
pi_107502339
Net even de scenario's van Europa en de hele wereld gedownload. Daar ga ik me de komende tijd wel even mee vermaken denk ik. De kaart van de wereld is namelijk 8192*4096. Groot zat voor een tijdje :P
pi_107510957
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:24 schreef ArnosL het volgende:
Net even de scenario's van Europa en de hele wereld gedownload. Daar ga ik me de komende tijd wel even mee vermaken denk ik. De kaart van de wereld is namelijk 8192*4096. Groot zat voor een tijdje :P
Linkje voor mensen die dat niet kunnen vinden? :o
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_107514644
quote:
12s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:35 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Linkje voor mensen die dat niet kunnen vinden? :o
http://wiki.openttd.org/Scenarios_List
http://wiki.openttd.org/Scenarios_Based_on_Real_World

In die onderste link staat ook nog een map van Nederland van 256x256.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:38:34 #31
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107514753
Moet je wel de extra large maps patch hebben.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107514772
Ah, die mis ik dus. Ik krijg nu net al een melding dat er ontbrekende bestanden zijn :P

Edit: Die kleine Nederlands map doet het ook niet, geen goede naam generator. Maar eens ff op zoek dan.

Uiteindelijk toch maar weer verwijderd, want het moest met code en daar snap ik toch niet wat van.

[ Bericht 19% gewijzigd door ArnosL op 02-02-2012 14:32:16 ]
pi_107959425
Wat een geweldig spel is dit toch zeg. Heb nu de internet multiplayer ontdekt!... wat een genot om te zien hoe sommige personen echt niet boven het niveau van de standaard AI uitkomen met bouwen van sporen etc..

Maar is het nu zo dat een multiplayer map continu doorloopt? of pauzeert deze als niemand aan het spelen is?
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  dinsdag 14 februari 2012 @ 09:38:03 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107959527
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:33 schreef Finch het volgende:
Wat een geweldig spel is dit toch zeg. Heb nu de internet multiplayer ontdekt!... wat een genot om te zien hoe sommige personen echt niet boven het niveau van de standaard AI uitkomen met bouwen van sporen etc..

Maar is het nu zo dat een multiplayer map continu doorloopt? of pauzeert deze als niemand aan het spelen is?
Hangt van de serverinstelling af. Hij kan doorlopen als er niemand online is, maar dat hoeft niet, FOK!server pauzeert als niemand online is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107960085
Zal vanavond eens kijken of we op de fok server kunnen komen. :)
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_107969078
Server gereset?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:11:49 #37
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107974297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:01 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Server gereset?
Ja, ben met de keuken bezig hier dus de stroom moest er ff af :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107979818
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:11 schreef Bart het volgende:

[..]

Ja, ben met de keuken bezig hier dus de stroom moest er ff af :P.
De map is weer leeg zie ik, maar het is precies dezelfde map als het vorige spel. Is het mogelijk om een nieuwe map te maken? (Liefst zonder vliegtuigen.. ;) )
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_107980402
heej, ik ben net begonnen. das niet eerlijk ;)
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_107981029
Is het ook mogelijk om de bussen en auto's uit te zetten? Ik word er op een gegeven moment helemaal scheel van om steeds weer de boel te vervangen en routes aan te passen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:16:40 #41
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107981419
Wordt nu al weer op gebouwd, volgende potje doe ik andere map :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:17:12 #42
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107981439
En waarom zou je dingen moeten vervangen en routes moeten aanpassen als bussen aanstaan :?.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107981588
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:17 schreef Bart het volgende:
En waarom zou je dingen moeten vervangen en routes moeten aanpassen als bussen aanstaan :?.
Die bussen gaan op een gegeven moment allemaal stuk, of er rijden zoveel bussen dat routes niet meer kloppen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:21:41 #44
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107981628
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die bussen gaan op een gegeven moment allemaal stuk,
Breakdowns staan uit op de server dus waar heb je het over?
quote:
of er rijden zoveel bussen dat routes niet meer kloppen.
Die snap ik al helemaal niet.

Daarbij, waarom zouden bussen dan uit moeten? Als jij gewoon geen bussen maakt, dan heb je toch nergens last van :?.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107981859
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:21 schreef Bart het volgende:

[..]

Breakdowns staan uit op de server dus waar heb je het over?

[..]

Die snap ik al helemaal niet.

Daarbij, waarom zouden bussen dan uit moeten? Als jij gewoon geen bussen maakt, dan heb je toch nergens last van :?.
Ik wil niet online gaan spelen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:28:56 #46
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107981942
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik wil niet online gaan spelen.
Oh ik dacht dat je het over de server had :').
Je hebt het dus over de AI neem ik aan.
http://wiki.openttd.org/C(...)_vehicles_per_player
Daar staat alles wat je zoekt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_108060007
Is het mogelijk om in een scenario een andere treinset te selecteren. Ik ben bezig met het scenario Nederland en ik wil daar eigenlijk ook wel de NS treinset bij gebruiken :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 21:56:59 #48
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_108060812
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:41 schreef ArnosL het volgende:
Is het mogelijk om in een scenario een andere treinset te selecteren. Ik ben bezig met het scenario Nederland en ik wil daar eigenlijk ook wel de NS treinset bij gebruiken :P
Linkje naar de NS treinset?
pi_108061061
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:56 schreef Saninl het volgende:

[..]

Linkje naar de NS treinset?
Bij het hoofdmenu 'NewGRF Instellingen' aanklikken, dan naar 'online inhoud zoeken' en dan in de lijst 'Dutch trainset' opzoeken en downloaden. Dat scherm sluiten en in het onderste vak op 'Dutch trainset' klikken en toevoegen.

Hierna een nieuwe game starten en ze zitten er in. Zijn wel alleen elektrische treinen.
pi_108061588
Volgens mij bepaalt de maker van het scenario welke NewGRF's er in zitten, je kan niet zelf kiezen.
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:48:20 #51
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_108063572
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgens mij bepaalt de maker van het scenario welke NewGRF's er in zitten, je kan niet zelf kiezen.
set developer console command kan je newGRF's toevoegen (die functie is er vorige edities uitgesloopt vanwege teveel bugmeldingen)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 20 februari 2012 @ 09:38:08 #52
277865 Sejt
Ondertitel
pi_108177638
Ik ben OpenTTD ook weer aan het spelen na vele jaren.
Ditmaal samen met een maat. Heerlijk om sporen aan te leggen, treintjes laten rijden en vliegvelden bouwen met een van je beste maten op Skype en een goede whiskey in de hand 8-)
I love my mispoken words.
pi_108201033
Zo, net even m'n vliegtuigen vervangen. 138 stuks voor in totaal 1,68 miljard euro :+ Het is in 2259, dus de prijs is ook wat hoger dan op het begin, maar toch kostte het bijna al m'n eigen vermogen :P
pi_108211338
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:27 schreef ArnosL het volgende:
Zo, net even m'n vliegtuigen vervangen. 138 stuks voor in totaal 1,68 miljard euro :+ Het is in 2259, dus de prijs is ook wat hoger dan op het begin, maar toch kostte het bijna al m'n eigen vermogen :P
Inflatie immer aus zetten :Y)
pi_108214632
Kan dat? Wist ik niet eens :P
pi_108230316
En voor je het weet is je bedrijf gehijacked en is er een wachtwoord op geplaatst. leuk
pi_108232500
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:17 schreef Jamiroquai het volgende:
En voor je het weet is je bedrijf gehijacked en is er een wachtwoord op geplaatst. leuk
Had je hem op de server staan zonder wachtwoord? Dat is ook dom..
We hebben helaas vaker klojo's gehad die ene bedrijf overnamen en daarmee andere spelers onder water zetten. Onbeveiligde bedrijven zijn not-done..
dag
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:11:54 #58
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_108243448
Iemand hier die met FIRS speelt? Best briljant eigenlijk.
  woensdag 22 februari 2012 @ 01:36:19 #59
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_108249870
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Iemand hier die met FIRS speelt? Best briljant eigenlijk.
Vertel?
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:39:35 #61
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_108256392
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 01:36 schreef Saninl het volgende:

[..]

Vertel?
Werkelijk álle industrieën zijn vervangen door nieuwe en het zijn er ook veel en veel meer.
pi_108418261
Eens uitproberen.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 26 februari 2012 @ 16:55:30 #63
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_108422554
Hou er wel een cargo-flow chart bij anders is het geen doen. En zorg dat je voldoende hulpgoederen aanvoert, dat houdt de productie hoog.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:35:26 #64
277865 Sejt
Ondertitel
pi_108458693
In OpenTTD is het makkelijk om spoorlijnen te vervangen naar nieuwe types. ( *O* )
Is het ook mogelijk op één of andere manier om treinen te vervangen naar dezelfde nieuwe types (monorail of maglev) terwijl ze hun orders houden?
I love my mispoken words.
pi_108459808
Die vraag had ik ook: antwoord is neen. Staat in de spoiler van de topicstart :)
  maandag 27 februari 2012 @ 13:47:35 #66
277865 Sejt
Ondertitel
pi_108461247
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:08 schreef Iridal het volgende:
Die vraag had ik ook: antwoord is neen. Staat in de spoiler van de topicstart :)
Ah, balen. Dat is wel een gemis zeg.
I love my mispoken words.
pi_108557444
Iemand ervaring met de 32bbp?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:10:43 #68
155616 Proximo
For god, king & country
pi_108641113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Iemand hier die met FIRS speelt? Best briljant eigenlijk.
Ik kan er nog steeds geen wijs uit worden... :P
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_109054688
Alweer dezelfde map op de server? Da's al de derde keer.. -O-
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:44:27 #70
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_109063797
Komt omdat ie automatisch herstart, dan draait ie helaas weer dezelfde map. Zal hem eens handmatig herstarten :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 15 maart 2012 @ 00:07:14 #71
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109116293
Ik heb een raar probleem. Ik heb openttd geïnstalleerd op Windows 7 maar mijn Hoogovens krijgt ijzererts maar wilt geen staal afgeven aan mijn staaltreinen. Er komt genoeg binnen maar hij geeft constant 0% getransporteerd. Ik ken het spel en nog nooit eerder dit probleem gehad.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_109117000
Misschien zijn de staalwagons ingesteld op een ander soort cargo?
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:27:21 #73
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_109120578
Produceert je hoogoven wel staal?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:44:17 #74
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109120983
Ja die produceren wel staal en de treinen zijn ook gewoon staal lading.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_109122173
Misschien is een screenshotje toch wel handig, met je hoogovens, station en staaltreinen en detail-schermpjes zichtbaar.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:00:57 #76
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109123218
Natwood%20Transport%2C%206%20Apr%202063.jpg
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:23:27 #77
277865 Sejt
Ondertitel
pi_109123950
quote:
Het kan zijn dat het station geen staal aanbiedt. Heel vreemd, zelfs al ligt het station direct aan de fabriek. Heb ik ook weleens gehad.
Soms lukt het als je er een extra spoor aan vast legt - je ziet wat het station aanbiedt en accepteert voordat je het daadwerkelijk bouwt.
I love my mispoken words.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:45:19 #78
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109124778
Ook gedaan Sejt, Maar helaas maakt het helemaal niets uit. De staalfabriek levert niet. Bij een vorig scenario ook gedaan. Lijkt wel een bug ofzo. Misschien de gewone TTD laden
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:47:20 #79
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_109124844
En als je er 1 station van maakt?
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:54:02 #80
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109125054
Heb ik gedaan, geen succes.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:00:30 #81
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_109125268
Gaat het naar iets wat staal accepteert? Want als dat niet zo is dan blijft de trein vol en haalt hij dus niks meer op bij de staalfabriek.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:09:15 #82
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109125570
De treinen blijven leeg, de staalfabriek levert helemaal niets aan welk station dan ook. Ik speel het spel al heel lang dus ik maak geen beginnersfout.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:13:27 #83
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_109125690
Dan zou ik het ook niet meer weten... :P
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:59:28 #84
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109138744
Opgelost, er zat een error in de staalwagon.. hij pikte geen staal op maar een onbekende inhoud.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:39:52 #85
277865 Sejt
Ondertitel
pi_109140495
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:59 schreef trigt013 het volgende:
Opgelost, er zat een error in de staalwagon.. hij pikte geen staal op maar een onbekende inhoud.
Vaag, heb ik nog nooit gehad en speel het ook al een aantal (verspreide) jaartjes.
I love my mispoken words.
pi_109179991
Zo, ik ben ook maar even begonnen op de FOK! server :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:11:58 #87
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109188662
Ik probeerde voor de lol met FIRS te spelen. Alleen kan ik niet vinden hoe ik de lading kan opgooien zodat ik bijvoorbeeld voedsel of alcohol kan transporteren.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:14:27 #88
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_109188773
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:11 schreef trigt013 het volgende:
Ik probeerde voor de lol met FIRS te spelen. Alleen kan ik niet vinden hoe ik de lading kan opgooien zodat ik bijvoorbeeld voedsel of alcohol kan transporteren.
Ik durf dus echt niet met FIRS te beginnen :')
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:03:13 #89
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_109206023
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:11 schreef trigt013 het volgende:
Ik probeerde voor de lol met FIRS te spelen. Alleen kan ik niet vinden hoe ik de lading kan opgooien zodat ik bijvoorbeeld voedsel of alcohol kan transporteren.
Gewoon je treinen op de gebruikelijke manier refitten toch? Of begrijp ik je verkeerd? :P
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:19:36 #90
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109206525
ja dat deed hij dus niet, maar ik heb al een oplossing, gewoon andere FIRS met uitbreidingen geïnstalleerd
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:52:11 #91
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_109207357
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:19 schreef trigt013 het volgende:
ja dat deed hij dus niet, maar ik heb al een oplossing, gewoon andere FIRS met uitbreidingen geïnstalleerd
Ik zag maar 1 FIRS staan bij de online inhoud zoeken optie van openttd?

(die werkt overigens ook wel goed volgens mij, alleen het is gewoon ontzettend uitgebreid)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:55:38 #92
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_109209184
Voor de FIRS-beginners is het zeer raadzaam om deze erbij te houden:


Ik speel de laatste tijd standaard met FIRS maar ik heb dit schema nog altijd naast me liggen :P
Wat je trouwens sowieso moet doen is de hulpgoederen (die engineering tools en farming tools) aanvoeren naar je industrieën, als je dat niet doet dan gaat de productie vrij snel achteruit.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 19:30:24 #93
277865 Sejt
Ondertitel
pi_109210391
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Voor de FIRS-beginners is het zeer raadzaam om deze erbij te houden:
[ afbeelding ]

Ik speel de laatste tijd standaard met FIRS maar ik heb dit schema nog altijd naast me liggen :P
Wat je trouwens sowieso moet doen is de hulpgoederen (die engineering tools en farming tools) aanvoeren naar je industrieën, als je dat niet doet dan gaat de productie vrij snel achteruit.
Ik vind FIRS echt gaaf ivm de originele OpenTTD. Veel grotere productieketens, waardoor je niet zomaar even alle industrieen tegelijk kan bedienen.
I love my mispoken words.
pi_109264405
Dat schema ziet er echt supernice uit :D Ook maar een keer met FIRS beginnen dan binnenkort!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_109282651
Voor het eerst meer dan 1 miljard aan omzet gedraaid met vliegtuigjes *O*
pi_109381281
Mijn eerste indruk van FIRS is echt goed. Het brengt toch een flink stuk extra complexiteit in het spel. Erg gaaf :D
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:26:53 #97
277865 Sejt
Ondertitel
pi_109383200
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
Mijn eerste indruk van FIRS is echt goed. Het brengt toch een flink stuk extra complexiteit in het spel. Erg gaaf :D
Ik zal het ook niet meer zonder FIRS spelen :) Zo horen produktieketens te zijn!
I love my mispoken words.
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:55:19 #98
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_109399716
Wat biedt FIRS meer dan ECS? Zo te zien is het concept gelijk, maar dan nog een stuk lastiger.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_109717457
Zonet weer ff gespeeld :9
Don't be a drag, just be a queen!
pi_109949394
Hoe kun je het kapot gaan van treinen uitzetten? Of is dat niet mogelijk?
  donderdag 5 april 2012 @ 18:53:14 #101
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_109949756
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:43 schreef ArnosL het volgende:
Hoe kun je het kapot gaan van treinen uitzetten? Of is dat niet mogelijk?
http://wiki.openttd.org/Breakdowns



Vehicle breakdowns.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_109952552
Thanks ^O^
pi_109954363
Is het op een server mogelijk mogelijk iemand toestemming te geven jou infrastructuur te gebruiken? Dat je met een maat hetzelfde spoornet gebruikt terwijl je ieder je eigen bedrijf hebt. (En concurentendat van hun)
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
pi_109963423
Bart, klopt het dat ik nu voor de 3e keer dezelfde kaart op je server zie? :@
dag
pi_109964145
Best een ingewikkeld spel, heb je het snel onder de knie of moet je er echt tijd insteken voor je wat leuk kan gaan spelen ?
pi_109964284
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:16 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Best een ingewikkeld spel, heb je het snel onder de knie of moet je er echt tijd insteken voor je wat leuk kan gaan spelen ?
Begin op je eigen pc (geen multyplayer) en met 1 soort transport. Probeer subsidies binnen te slepen en ga pas als je geld hebt expirimenteren met andere transportmethodes.

Heb je best snel door :Y
dag
pi_109964573
Op zich lijkt het me leuk alleen iets te ingewikkeld. Is er ook een ander soort spel dat iets meer de richting van RCT uitgaat.
pi_109964897
SIM's? :+ Andere tycoon-spellen?
Microsoft trail simulator?
dag
  donderdag 5 april 2012 @ 23:41:52 #109
327191 RobertNL
For your gear.
pi_109965183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:26 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Op zich lijkt het me leuk alleen iets te ingewikkeld. Is er ook een ander soort spel dat iets meer de richting van RCT uitgaat.
Ik speelde dit al op mijn manier toen ik 8/9 was (bus met winst van 1 richting 2 laten rijden). dus zo lastig kan het niet zijn :D (gewoon wat oefenen)

SPOILER: ''jeugdsentiment''
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 5 april 2012 @ 23:45:10 #110
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_109965325
Net weer even met FIRS gespeeld, toch nog wel een stuk meer uitdaging!
  donderdag 5 april 2012 @ 23:48:10 #111
327191 RobertNL
For your gear.
pi_109965461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:45 schreef Saninl het volgende:
Net weer even met FIRS gespeeld, toch nog wel een stuk meer uitdaging!
Ja, kan je daar een beetje aan wennen? ik wil het binnenkort ook eens installeren.
Heb je die kaart erbij (met wat waar heen moet) of doe je het uit de losse pols?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_109966017
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:26 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Op zich lijkt het me leuk alleen iets te ingewikkeld. Is er ook een ander soort spel dat iets meer de richting van RCT uitgaat.
Valt reuze mee. Je kunt met bussen beginnen binnen een stadje, waarbij je twee busstations bouwt, een garage en dan de bussen van het ene naar het andere stationnetje laat rijden. Maak je winst, dan bouw je nog een lijntje, ga je de lijnen combineren en dan ga je er steeds verder in.

Dat is het leuke er aan, je begint vaak simpel vanwege weinig kapitaal en je kunt het zo uitgebreid maken als je wil. Het duurt wel even voor je de map vol hebt meestal :)
pi_109972673
Ga het toch maar eens installeren wanneer ik het tijd heb!
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:52:24 #114
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_109972763
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:01 schreef Peter het volgende:
Bart, klopt het dat ik nu voor de 3e keer dezelfde kaart op je server zie? :@
Ja. Mijn server was gereset, maar de dedicated server ververst niet de random seed bij een herstart, snap ook niet waarom. Maar doordat telkens dezelfde seed gebruikt wordt, krijg je telkens dezelfde map. Die moet ik handmatig verversen, en dat zal ik vanavond dus even doen :).
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:27 schreef bibaboerderij het volgende:
Is het op een server mogelijk mogelijk iemand toestemming te geven jou infrastructuur te gebruiken? Dat je met een maat hetzelfde spoornet gebruikt terwijl je ieder je eigen bedrijf hebt. (En concurentendat van hun)
Niet zonder patch. Als je het wil, zoek dan op subsidiaries patch.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:16 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Best een ingewikkeld spel, heb je het snel onder de knie of moet je er echt tijd insteken voor je wat leuk kan gaan spelen ?
Valt mee hoor. Gewoon simpel beginnen met een spoortje en twee stations en een treintje. Staat in de OP hoe je dat moet bouwen :). Daarna gewoon uitbreiden ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 april 2012 @ 11:51:46 #115
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_110309919
Rustig op de server.. :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 15 april 2012 @ 15:00:36 #116
201952 lezut
et rezut
pi_110350825
Nieuwe versie van de Dutch Trainset is uit :D

-> http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=67&t=59353
pi_110351705
En ook nog een first stable release van versie 1.2.0 *O*
  zondag 15 april 2012 @ 15:31:26 #118
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_110352242
Dan zal ik een dezer dagen de server updaten :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_110361328
Die nieuwe treinset is wel leuk. Een nieuwe dubbeldekker met een lengte van 5,0 heeft een capaciteit van 1.069 passagiers! :D
pi_110545121
Is er ook de mogelijkheid om een andere NewGRF te gebruiken in een gedownload scenario? Ik speel een scenario van Nederland, maar er zitten de standaard treinen in dat scenario, terwijl ik eigenlijk de Dutch trainset er in wil hebben.

Ik speel trouwens ook met de 1.2.0 versie. Het werkt goed, maar ik vind het eigenlijk best irritant dat je zo ver in kunt zoomen, dan wordt het wel heel erg pixelig.
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:28:39 #121
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_110604613
Gisteren ook eens de Open TDD geinstalleerd, en gelijk weer verslaafd.
Net efkes anges
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:35:00 #122
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110607621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:48 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, kan je daar een beetje aan wennen? ik wil het binnenkort ook eens installeren.
Heb je die kaart erbij (met wat waar heen moet) of doe je het uit de losse pols?
Jep, het overzicht er wel altijd bij :)
pi_110608004
-Fatsoenlijker pathfinding van treinen
-Mogelijkheden tot ingewikkeldere financieringen etc.
-Update graphics

En de ontwikkelaar zou stinkend rijk worden, nog steeds een van de beste games ooit!!!
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:02:32 #124
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110612336
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:42 schreef Kandijfijn het volgende:
-Fatsoenlijker pathfinding van treinen
-Mogelijkheden tot ingewikkeldere financieringen etc.
-Update graphics

En de ontwikkelaar zou stinkend rijk worden, nog steeds een van de beste games ooit!!!
Voor de Mac nog geen release toch?
pi_110613739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:02 schreef Saninl het volgende:

[..]

Voor de Mac nog geen release toch?
Huh? Ik heb geen Mac.

Ik snap die vraag eigenlijk ook niet i.c.m. met de qoute :?
pi_110614544
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:42 schreef Kandijfijn het volgende:
-Fatsoenlijker pathfinding van treinen
-Mogelijkheden tot ingewikkeldere financieringen etc.
-Update graphics

En de ontwikkelaar zou stinkend rijk worden, nog steeds een van de beste games ooit!!!
De originele ontwikkelaar is al stinkend rijk volgens mij. Nu is het een open source project waar ze geen geld aan kunnen verdienen door het licentie model.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 22 april 2012 @ 01:07:22 #127
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110619950
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:30 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Huh? Ik heb geen Mac.

Ik snap die vraag eigenlijk ook niet i.c.m. met de qoute :?
Sorry. Die quote moest zijn voor de nieuwe release...

en ik speel het op een Mac (gaat prima multiplayer met pc's) maar is daar die release ook al voor uit?
pi_110676826
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Begin op je eigen pc (geen multyplayer) en met 1 soort transport. Probeer subsidies binnen te slepen en ga pas als je geld hebt expirimenteren met andere transportmethodes.

Heb je best snel door :Y
Ik bouwde altijd van alles door elkaar heen.. Ging ook best aardig hoor.
Bussen voor de kleine stukjes, en ook vrachtauto's voor de kleine trajecten.

Treinen voor de bulk, zoals van kolen naar de energiecentrales.
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:47:48 #129
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_111302430
Welke GRFs moet ik hebben voor de server?

grfs niet gelijk ;(!

EDIT:

had generic tram set nodig sorry :$

[ Bericht 16% gewijzigd door Flodder450 op 08-05-2012 19:56:54 ]
pi_111302845
Hallo iedereen in het topic :)

Ik zou graag verbinden met de server maar het lukt niet om te verbinden. Hij zegt steeds dat hij de verbinding kwijt raakt? Wat is het probleem :(?
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_111303500
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:55 schreef Johan1994 het volgende:
Hallo iedereen in het topic :)

Ik zou graag verbinden met de server maar het lukt niet om te verbinden. Hij zegt steeds dat hij de verbinding kwijt raakt? Wat is het probleem :(?
Probeer eerst eens alleen te bekijken? (zonder nieuw bedrijf aan te maken), daarna pas een bedrijf aanmaken. Luk dat?
dag
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:24:48 #132
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_111304608
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:55 schreef Johan1994 het volgende:
Hallo iedereen in het topic :)

Ik zou graag verbinden met de server maar het lukt niet om te verbinden. Hij zegt steeds dat hij de verbinding kwijt raakt? Wat is het probleem :(?
Verwerken van de kaart duurt te lang, daarom wordt de verbinding verbroken. Of je hebt traag internet, of de map is inmiddels enorm groot, of een combinatie daarvan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:26:43 #133
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_111304698
2,43MB zie ik nu, niet echt bijster groot ofzo...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_111307227
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Verwerken van de kaart duurt te lang, daarom wordt de verbinding verbroken. Of je hebt traag internet, of de map is inmiddels enorm groot, of een combinatie daarvan.
Andere servers laad hij in een paar sec, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het probleem dan kan wezen.

Wanneer hij bijna geladen is dus echt 99% stopt hij de verbinding >:(? Rot computer o|O

[ Bericht 12% gewijzigd door Johan1994 op 08-05-2012 21:25:51 ]
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:26:37 #135
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_111388941
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:26 schreef Bart het volgende:
2,43MB zie ik nu, niet echt bijster groot ofzo...
Het viel me trouwens wel op dat ik in minder dan 10 seconden m'n wachtwoord moet invullen, anders zegt 'ie dat het te lang duurt en schopt 'ie me eruit.
pi_111390041
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:07 schreef Johan1994 het volgende:

[..]

Andere servers laad hij in een paar sec, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het probleem dan kan wezen.

Wanneer hij bijna geladen is dus echt 99% stopt hij de verbinding >:(? Rot computer o|O
Dat heb ik hier ook. Net geprobeerd om in de server te komen, maar op het eind breekt ie hem af.
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:01:17 #137
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_111390769
Ik heb de server maar eens gereset.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_111392204
Ik zit er nu in :)
pi_111404840
quote:
99s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:01 schreef Bart het volgende:
Ik heb de server maar eens gereset.
Heel erg bedankt *O* _O_ Het is gelukt!
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_111407561
Ja ik kom weer zeuren, maar ik had een vraagje over signals.

Ik heb dus een station van 3 perrons, het probleem is dat zonder signals botsen ze natuurlijk tegen elkaar aan (Dúh) maar met willen ze gewoon niet rijden.
http://i46.tinypic.com/11icx1j.png
Zoals je ziet komen ze samen op 1 rails, hoe kan ik er voor zorgen dat ze op elkaar wachten zonder dat er moord en doodslag is op het spoor zelf.

http://i47.tinypic.com/s12ntg.png
Dit is een soort van wachtding waar de treintjes kunnen wachten op hun beurt maar het word niet gebruikt.

http://i49.tinypic.com/o888sz.png
Hier komen ze samen bij het andere station, alleen daar lukte het ook niet. De treinen gingen samen staan wachten wanneer ze het station uitreden dus was het niet veel soeps.

Dus iemand tips hoe en wat ik moet doen? Want dat zou er fijn zijn. Deze trainrails zit op de Fok server dus als je een kijkje wilt nemen, ik zeg doen ^O^
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 07:52:53 #141
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_111408239
De treintjes zullen het wachtding niet als wachtding zien maar het gewoon volproppen.

Waarom niet 1 aanvoer en 1 afvoerspoor, in ieder geval tot ze wat van het station af zijn?

Ook zou ik maar 1 of 2 seinen gebruiken, niet telkens 5x die achter elkaar.

3e plaatje mis ik een correct?sein op de bovenste lijn.
Dum de dum
pi_112201409
Wanneer krijgen bedrijven meer en minder productie? En Hoe kan je de % dat je vervoert per maand verhogen terwijl er steeds al 4 treinen wachten (en pas gaan als ze vol zitten). Komt vaak niet boven de 72% ofzo ;(
pi_112524578
Hey!

Ik heb dus net dit spel gedownload (OpenTTD) maar begrijp er weinig van, met de korte uitleg in de OP kan ik ook weinig. Zou iemand een link kunnen geven naar een goede, bondige tutorial op youtube? Ik heb zelf al gekeken, maar het zijn vooral tutorials die al voor iets gevorderden zijn..
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:25:52 #144
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_112525669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:03 schreef nickhguitar het volgende:
Hey!

Ik heb dus net dit spel gedownload (OpenTTD) maar begrijp er weinig van, met de korte uitleg in de OP kan ik ook weinig. Zou iemand een link kunnen geven naar een goede, bondige tutorial op youtube? Ik heb zelf al gekeken, maar het zijn vooral tutorials die al voor iets gevorderden zijn..
Wat snap je dan precies niet?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:27:17 #145
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_112525740
quote:
5s.gif Op woensdag 30 mei 2012 01:24 schreef BEFEM het volgende:
Wanneer krijgen bedrijven meer en minder productie? En Hoe kan je de % dat je vervoert per maand verhogen terwijl er steeds al 4 treinen wachten (en pas gaan als ze vol zitten). Komt vaak niet boven de 72% ofzo ;(
Ligt aan de instellingen af. Gaat random. Maar als je rating boven de 80% zit dan komt er vaker en sneller een hogere productie. Rating wordt bepaald aan de hand van diverse factoren, zie hier: http://wiki.openttd.org/Game_Mechanics#Station_rating
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_112527424
quote:
5s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:25 schreef Bart het volgende:

[..]

Wat snap je dan precies niet?
Het begin :P Eigenlijk niks, maar als ik dan een random tutorial op youtube aanklik dan volg ik die eigenlijk ook al niet.. Zou jij een link naar een goede kunnen geven? Dan volg ik die wel..
pi_112527510
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:04 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het begin :P Eigenlijk niks, maar als ik dan een random tutorial op youtube aanklik dan volg ik die eigenlijk ook al niet.. Zou jij een link naar een goede kunnen geven? Dan volg ik die wel..
http://wiki.openttd.org/Tutorial :?
  zondag 10 juni 2012 @ 10:46:39 #148
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112686322
Autorenew failed train XX is to long, hoe krijg je dit goed?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 10 juni 2012 @ 10:47:25 #149
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112686339
geen zin om 414 treintjes handmatig te doen eigenlijk
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 10 juni 2012 @ 10:47:58 #150
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_112686356
sinds die nieuwe update heb ik wel vaak train XX is lost terwijl ie gewoon voor het stationnetje staat
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_112691541
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 10:47 schreef cherrycoke het volgende:
sinds die nieuwe update heb ik wel vaak train XX is lost terwijl ie gewoon voor het stationnetje staat
Heb ik ook wel eens, maar dan is ie ook meteen z'n bestemmingen allemaal kwijt.

Best irritant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')