Nee, maar misschien dat dát juist vermoeiend is. Ik heb de instelling, er zitten 2 kanten aan een verhaal. Dus ik probeer áltijd voordat ik oordeel, in de schoenen van een ander te staan. Dat maakt mij ook goed in mijn werk (sociale dienst) maar na een dag balie draaien ben ik écht geslooptquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar jij merkt dan ook wel veel op volgens mij....
De meeste mensen zijn niet zo sensitief.
dat kan 2 dingen betekend in mijn ogen:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat werkt dus contraproductief... Dan ''verzin je allemaal dingen die er niet zijn'' En maak je iemand nog afstandelijker.
Mij wordt dan het verwijt gegeven dat ik alles overanalyseer, maar ik merk echt wel dat iemand minder geïnteresseerd doet.... Echt, gewoon geen aandacht meer geven als je dat merkt. Werkt hoe dan ook het beste.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat kan 2 dingen betekend in mijn ogen:
1, dat je dingen verzint die er niet zijn (dat komt ook voor ja, vooral bij mensen die alles over analyseren)
2. die vrouw is raar en speelt spelletjes en dan is het ook gewoon door naar de volgende zou ik zeggen
of ze geeft gewoon antwoord en dan kun je efficiënt zonder die domme spelletjes gewoon door
Denk je nu echt dat iemand gaat zeggen "ja klopt, doe inderdaad afstandelijker".quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Of je gebruikt je mond en zegt: goh ik merk dit en dit
wat wil je van me?
communicatie ftw
Mij zal het altijd belemmeren dat ik op de verkeerde plaats ben geboren, Fuck ben zelfs bezig met een naamsverandering. En er zullen altijd problemen blijven komen en dat zal altijd zo blijven dat veranderd niet want daar heb ik zelf totaal geen controle over.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet
er is echter wel een verschil tussen: ik heb dingen mee gemaakt in het verleden en dat is rot maar ik heb het geaccepteerd en kan nu redelijk 'schoon' verder met de toekomst
en een verleden dat op elke manier elke dat nog invloed uit oefent op het heden en je daarin 'belemmert'
Dat is ook zo en dat heb ik nog nooit ergens gezegd, Alleen ze moeten gewoon uit het Oostblok komen want anders begrijpen ze dus geen zak van mijquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Ayumu die zijn er wel maar of ze in het juiste pakketje komen? Afstand, uiterlijk, innerlijk.. En dan moet het andersom ook maar juist zijn. Hoe specifieker de zoektocht, hoe lastiger het wordt.. Helaas
jaquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:38 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat iemand gaat zeggen "ja klopt, doe inderdaad afstandelijker".
Normaal gesproken wel, maar in dit geval had ze dan nooit meer contact opgenomen denk ik, omdat haar laatste indruk van hem enorm negatief was.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als een vrouw afstandelijk doet moet je eigenlijk per direct stoppen met contact... Als je haar wilt tenminste... Rare logica wel... Minder contact zoeken om iemand te ''veroveren'' En dat bedoelen de meeste mannen dus ook met ''klootzak zijn;''
Of: Ik vind je niet zo interessant meer. Nee, ze vind je vaak nog wel leuk, maar je bent niet zo interessant meer als eerst, dat zal ze niet zeggen want dat is ''kwetsend'' Dus je kunt maar beter gewoon stoppen met contact en wachten tot ze weer aandacht van je wilt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:38 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat iemand gaat zeggen "ja klopt, doe inderdaad afstandelijker".
Vrouwen willen ook nog wel eens van mening veranderen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:28 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Mijn stelling is toch wel dat een vrouw uitstekend weet wat ze doet, als je denkt dat ze afstandelijk wordt dan is dat ook zo.
verhuis dan naar het oostblok als je daar zo van overtuigd bentquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:39 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
[..]
Mij zal het altijd belemmeren dat ik op de verkeerde plaats ben geboren, Fuck ben zelfs bezig met een naamsverandering. En er zullen altijd problemen blijven komen en dat zal altijd zo blijven dat veranderd niet want daar heb ik geen zelf totaal geen controle over.
[..]
Dat is ook zo en dat heb ik nog nooit ergens gezegd, Alleen ze moeten gewoon uit het Oostblok komen want anders begrijpen ze dus geen zak van mij
Ik heb zelfs iemand meegemaakt die het niet snapte toen ik zei dat het niets werd. Ik werd voor oppervlakkig uitgemaakt, ik moest hem maar een kans geven, en hij bleef me lastig vallen.quote:
Vrouwen zijn meestal niet zo vergevingsgezind... Dus het valt ook gelijk niet meer te fixen, of zeg ik nu rare dingen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel, maar in dit geval had ze dan nooit meer contact opgenomen denk ik, omdat haar laatste indruk van hem enorm negatief was.
dat zijn wel de uitzonderingen hoorquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:41 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik heb zelfs iemand meegemaakt die het niet snapte toen ik zei dat het niets werd. Ik werd voor oppervlakkig uitgemaakt, ik moest hem maar een kans geven, en hij bleef me lastig vallen.
Toen heb ik ook gezegd, dít is precies de reden waarom ik niets voel. Kwartje viel nog steeds niet, uiteindelijk ook maar gewoon in een keer het contact verbroken. Soms moet je wel hard zijn, en werkt communicatie ook niet helaas
Het ligt helemaal aan de persoon.. Ik heb een vriend die goed in dit topic zou passen, ook altijd uitvluchten verzinnen, maar daar heb ik tonnen geduld mee. Bij anderen begint het zandlopertje op te raken (ook wel een beetje afhankelijk van mijn buien de laatste tijd)quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vrouwen zijn meestal niet zo vergevingsgezind... Dus het valt ook gelijk niet meer te fixen, of zeg ik nu rare dingen?
Mits je er een beetje druk achter zet...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat zijn wel de uitzonderingen hoor
plus jij bent niet alleen maar afstandelijke gaan doen, je hebt het benoemd
ik denk dat 95% van de vrouwen best in staat is om dingen te benoemen en daar een goed gesprek over te voeren
Ik denk dat je dan vrouwen over één kam scheert. Bovendien had ook niet elke vrouw in haar situatie nog contact met hem opgenomen en hem een zogenaamde tweede kans gegund. Maar het mocht toch niet zo zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vrouwen zijn meestal niet zo vergevingsgezind... Dus het valt ook gelijk niet meer te fixen, of zeg ik nu rare dingen?
Ik ben vrijwel altijd eerlijk. Gewoon omdat ik zelf ook niet aan een lijntje gehouden wil worden. Nu zijn mijn intenties sowieso wel duidelijk, ik begin altijd over het feit dat ik een vriend hebquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mits je er een beetje druk achter zet...
of door er gewoon naar te vragenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mits je er een beetje druk achter zet...
Vrouwen kwetsen liever niet... Net als mannen dan. Daar moet je echt expliciet om vragen. een beetje druk erachter dus.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
of door er gewoon naar te vragen
ik vind het echt vreemd dat jullie 'klagen' dat vrouwen zeg maar zoveel spelletjes spelen en jullie er dan juist voor kiezen om altijd van die zeg maar vreemde dingen te doen om ergens achter te komen
je kunt ook gewoon open zijn en gesprekken voeren over bepaalde dingen
de gemiddelde vrouwe kan dat echt wel aan hoor
Denk het niet, wanneer je contact opneemt wordt je dan als de clinger gezien.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan vrouwen over één kam scheert.
Ik wilde geen vervolg op de eerste date met mijn vriendquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:47 schreef kingtoppie het volgende:
Ok ik maak even een situatie schets hoor:
Stel.. Je merkt op dat een vrouw opeens minder aandacht aan je schenkt... Als gevolg van een voorval, dus het laatste contact was negatief... Toch zou je het nog wel willen proberen met dit meisje...
Negeren zal niet werken omdat het meisje zelf niet met contact zou beginnen...
Maar hoe zou je de interesse dan terug kunnen krijgen? In mijn ervaring komt dat namelijk nooit meer terug.
het is een beetje een vage schets (wat voor voorval bijvoorbeeld)quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:47 schreef kingtoppie het volgende:
Ok ik maak even een situatie schets hoor:
Stel.. Je merkt op dat een vrouw opeens minder aandacht aan je schenkt... Als gevolg van een voorval, dus het laatste contact was negatief... Toch zou je het nog wel willen proberen met dit meisje...
Negeren zal niet werken omdat het meisje zelf niet met contact zou beginnen...
Maar hoe zou je de interesse dan terug kunnen krijgen? In mijn ervaring komt dat namelijk nooit meer terug.
Nee hoor, het is logisch contact op te nemen als zij heeft aangegeven nog wel een nieuwe afspraak te willen. Als je het niet probeert weet je zeker dat ze nooit meer gaat reageren.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:48 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Denk het niet, wanneer je contact opneemt wordt je dan als de clinger gezien.
@rub: 99% gaat dat echt niet zeggen hoor
hoe is het meteen kwetsen als je de situatie uit praat als volwassenen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vrouwen kwetsen liever niet... Net als mannen dan. Daar moet je echt expliciet om vragen. een beetje druk erachter dus.
Maar de gesprekken komen dan.. Toch echt van de man, want de vrouw heeft geen interesse meer door het negatieve slot...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:49 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik wilde geen vervolg op de eerste date met mijn vriendMaar de gesprekken op msn waren zo leuk, dat ik t toch nog maar eens probeerde
Gewoon om een herkansing vragen, reageert ze negatief of de herkansing verliep niet goed, tsja jammer dan. Je kan wel blijven willen proberen, maar het haalt toch niets uit. NEXT!
Nouja ik heb wel een idee.. Dat is een begin inderdaad... En daarna hopen dat er een beetje leuk gereageerd wordt weer..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het is een beetje een vage schets (wat voor voorval bijvoorbeeld)
maar ik zou gewoon zeggen: hey sinds die keer dat ik dit-en-dit hebben we minder contact en dat vind ik echt jammer
ik snap ook wel waarom we minder contact hebben want dit-en-dit gebeurde en dat had ik niet moeten doen maar ik hoop dat je ook in kunt zien dat het maar een situatie was en dat we de draad gewoon weer op kunnen pakken
oftewel: een volwassen gesprek er over voeren
als er iets mis gaat op je werk dan praat je daar toch ook gewoon over met je collega's om de situatie te verbeteren? dan ga je toch ook niet je collega's negeren in de hoop dat ze denken he wat rot jantje komt nooit meer lunchen ik zal hem eens bellen?
Als de man toch die situatie heeft veroorzaakt lijkt me dat niet meer dan normaalquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar de gesprekken komen dan.. Toch echt van de man, want de vrouw heeft geen interesse meer door het negatieve slot...
Wat voorn soort gesprekken moeten dat dan zijn? Hoe trigger je een vrouw zodat ze opeens weer interesse heeft? Of laat ik het anders zeggen... Dat ze het leuk vind om met je te praten, want daar moet het mee beginnen....
Ja, klopt... Maar dat is de reden waarom het niet spontaan komt.. Je moet er een beetje druk achter zetten om een open gesprek te starten. Dat is niet zo luchtig als jij nu doet lijken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hoe is het meteen kwetsen als je de situatie uit praat als volwassenen?
juist als je er vanuit gaat dat vrouwen liever niet kwetsen is een open gesprek een goede optie
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Als de man toch die situatie heeft veroorzaakt lijkt me dat niet meer dan normaal
stel de man is dronken op een date tja dan maak je geen goede indruk
dan vind ik het niet meer normaal dat degene die dronken was even contact zoekt om het uit te leggen want vanuit haar vind ik het niet meer dan normaal dat ze eigenlijk denkt laat maar zitten
maar als het andersom was zou ik dat ook vinden (zij is dronken op de date en hij niet, dan moet zij contact zoeken)
quote:Wat voorn soort gesprekken moeten dat dan zijn? Hoe trigger je een vrouw zodat ze opeens weer interesse heeft? Of laat ik het anders zeggen... Dat ze het leuk vind om met je te praten, want daar moet het mee beginnen....
In het geval van mij en mijn vriend kwam het initiatief van mij (ik negeer iemand niet ineens op msn bijv.) Ik heb wel in eerste instantie gezegd dat ik geen film wilde kijken en alleen zou koken maar ik vond het toch wel gezellig dus ben ik ook een film gaan kijken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar de gesprekken komen dan.. Toch echt van de man, want de vrouw heeft geen interesse meer door het negatieve slot...
Wat voorn soort gesprekken moeten dat dan zijn? Hoe trigger je een vrouw zodat ze opeens weer interesse heeft? Of laat ik het anders zeggen... Dat ze het leuk vind om met je te praten, want daar moet het mee beginnen....
jij zit zelf in zo'n situatie nu?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:52 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nouja ik heb wel een idee.. Dat is een begin inderdaad... En daarna hopen dat er een beetje leuk gereageerd wordt weer..
Ze moet het voorval vergeten... Weten dat het leuk met je kan zijn...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:54 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
In het geval van mij en mijn vriend kwam het initiatief van mij (ik negeer iemand niet ineens op msn bijv.) Ik heb wel in eerste instantie gezegd dat ik geen film wilde kijken en alleen zou koken maar ik vond het toch wel gezellig dus ben ik ook een film gaan kijken.
En in andere gevallen, tuurlijk komt het gesprek van de man. Als de man interesse verliest is het toch omgekeerd? (in de meeste gevallen dan)
Maar ik ga er vanuit dat er ergens al een klik moest zijn, anders kwam het niet tot een date. Dus waarom een trigger, het zijn geen kunstjes, gewoon jezelf blijvenMet een leuker initiatief komen ofzo
ja duh maar dat is toch geen druk zetten? zo werkt het toch gewoon in de wereld?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja, klopt... Maar dat is de reden waarom het niet spontaan komt.. Je moet er een beetje druk achter zetten om een open gesprek te starten. Dat is niet zo luchtig als jij nu doet lijken.
Ik vind het geen luchtige gesprekjes... Dat is mijn mening.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja duh maar dat is toch geen druk zetten? zo werkt het toch gewoon in de wereld?
zoals ik al zei, als het een collega was zou je er toch ook over praten?
vast even spannend maar niet meer dan dat vind ik zelf
weken lang in de stress zitten over zoiets is veel meer spanning
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |