Solo van sweet child o mine speelt hij technisch echt feilloos, maar inderdaad met een band meespelen gaat gewoon niet, een clicktrack? daar heeft hij nog nooit van gehoord....quote:Op zondag 29 januari 2012 19:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, zo'n gitarist hadden wij vroeger ook in de band. Solo's van Smoke on the water en Hotel California en alles schudde hij foutloos uit zijn mouw. Maar samen spelen met een band was hij waardeloos.
Hoe het nu is weet ik niet, jaaaaren niet gesproken. Hij was ook zelf opgestapt. Volgens mij mocht hij niet meer gitaarspelen van zijn vriendin.
En vooral als je te koppig bent om thuis niet te oefenenquote:Op zondag 29 januari 2012 19:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Solo van sweet child o mine speelt hij technisch echt feilloos, maar inderdaad met een band meespelen gaat gewoon niet, een clicktrack? daar heeft hij nog nooit van gehoord....
Inderdaadquote:Op zondag 29 januari 2012 19:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En vooral als je te koppig bent om thuis niet te oefenen
quote:
Klinkt als de bassist van mijn ene bandje.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En vooral als je te koppig bent om thuis niet te oefenen
Gewoon 2 drumstokken die tegen elkaar aan tikken als metronoom doet het voor mij altijd wel goed!, zo`n bliepje vind ik altijd scheit irritant!quote:Op zondag 29 januari 2012 19:57 schreef BurnaBoy het volgende:
Tja het doet wat ik niet echt goed kan als ik ook tegelijk moet spelen en dat is tempo constant houden.
Gewoon een goeie vinden met een niet te irritant biepje dan is het wel prima.
Heb je die niet op je telefoon zitten dan?quote:Op zondag 29 januari 2012 21:02 schreef The_Dean het volgende:
Ik moet ook even een goede metronoom zoeken. Of zo'n akoestisch stemapparaat, zitten ze ook in vaak toch? Ook wel handig om mijn akoestische te stemmen
Android toestel toch?quote:Op zondag 29 januari 2012 21:25 schreef The_Dean het volgende:
Uh.... oh wacht, misschien een app inderdaad
Die heb ik ook een minuut of 10 gehad. Die tuner is inderdaad bagger.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:32 schreef The_Dean het volgende:
Ik had die app van Gibson. Metronoom is goed, tuner werkt voor geen meter.
Maar die is niet gratis.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:40 schreef -Menn0- het volgende:
Die van Ultimate Guitar werkt wel goed!
Wij gaan volgende week opnemen en oefenen nu op metronoom (clicktrack). Pff, best zwaar. Wel knap van onze drummer dat hij alles kan inspelen op alleen pieppieppieppieppiep...quote:Op zondag 29 januari 2012 19:49 schreef BurnaBoy het volgende:
Godse hekel dat ik heb aan metronomen. Ook elke keer als mijn gitaarleraar invalt bij het spelen van een stukje is het gelijk helemaal weg.
Compleet ander soort app maar Audio speedchanger (pro) is ook een aanrader voor android toestellen.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Android toestel toch?
Mobile metroneme en gstrings bevallen mij wel goed.
Maar die heeft geen metronoom of tuner. Geen idee wat de toegevoegde waarde van die app dan wel mag zijn. En is niet gratis...quote:Op zondag 29 januari 2012 22:37 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Audio speedchanger pro is ook een aanrader voor android toestellen.
Sorry, klopt... Had er wat meer bij mogen zeggen. Is een transcriber app... Om het tempo van nummers te veranderen, pitch te veranderen, etc. Was meer als algemene gitaar app tip.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar die heeft geen metronoom of tuner. Geen idee wat de toegevoegde waarde van die app dan wel mag zijn. En is niet gratis...
No offense Braddie maar als ik je laatst gepostte stukjes luister is dát nou net waar je het meest aan moet werkenquote:Op zondag 29 januari 2012 19:54 schreef Braddie het volgende:
Spelen met een metronoom vond ik altijd al niks, ik houd liever maat op gevoel, en mijn timing is niet hèèl slecht, en door niet te spelen met metronoom gaat het op gevoel steeds beter worden, als ik een referentie heb(Zoals een backingtrack)
Klopt, maar het ligt bij mij aan wàt ik speel, bijvoorbeeld iets van U2 heb ik vrij snel strak, maar zoals die Stairway To Heaven solo die is moeilijk, die improvisatie die ik uploadde was wel strak, ik ging prima met de metronoom, alleen was de backing track niet helemaal super omdat er iets misging tijdens het mixdownen(als dat al een woord is)quote:Op maandag 30 januari 2012 06:43 schreef Griebus het volgende:
[..]
No offense Braddie maar als ik je laatst gepostte stukjes luister is dát nou net waar je het meest aan moet werken
Nee Braddie, ook dat is niet strak.quote:Op maandag 30 januari 2012 06:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt, maar het ligt bij mij aan wàt ik speel, bijvoorbeeld iets van U2 heb ik vrij snel strak, maar zoals die Stairway To Heaven solo die is moeilijk, die improvisatie die ik uploadde was wel strak, ik ging prima met de metronoom, alleen was de backing track niet helemaal super omdat er iets misging tijdens het mixdownen(als dat al een woord is)
Brother, die backingtrack heb ik zelf ingespeeld, dus ik geef hier ook mezelf gewoon de schuld van. de piano was niet strak, en de drums waren ook niet super getimed, alles is voor verbetering vatbaar en dat gaat ook gebeuren!quote:Op maandag 30 januari 2012 07:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee Braddie, ook dat is niet strak.
De schuld geven aan een backingtrack is hetzelfde als een voetballer die de schuld geeft aan de grasmat.
Stop nou eens met excuses zoeken.
En doe eens wat aan je spelling en interpunctie. Het is tenenkrommend.
Mooiquote:Op maandag 30 januari 2012 09:49 schreef SnowLeopard het volgende:
Als je je metronoom niet gelijk kan zetten met je gitaarspel kan je maar beter oefenen (en opnemen) mét, ook al denk je dat je wel redelijk strak bent.
Trouwens eerste post hier.. dit is mon gitaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben er super blij mee, moeten alleen (op de lange termijn) een paar dingen mee gebeuren. De fretten moeten gevlakt (als de actie super laag is en je bespeelt de eerste 3 vakjes van de 1e snaar raakt de snaar een andere fret aan) en ik wil er een keer andere elementen in (laten) zetten.
Ik gok op een active EQ switch, als je die aanzet krijgen de hoge en lage tonen een boost en worden de mids wat gedempt.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:06 schreef Scary_Hairy het volgende:
Mooie gitaar die erg goed gefotografeerd is.
Geen toon potmeter, maar wel een extra switch ? Wat doet de switch ?
Ik heb het idee dat de timing bij mij wel redelijk goed is (maar ik kan er naast zitten), eerst maar eens wat meer aan m'n techniek werken.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:04 schreef stefanhaan het volgende:
Kheb nu ook een metronoom app voor mijn telefoon erop gezet. Toch maar eens aan timing werken
Mot je d'r ook niet mee gooien hè?quote:Op maandag 30 januari 2012 16:02 schreef Braddie het volgende:
Pfff, dat word even geen AC-30, eerst m`n keyboard laten maken, en ben bang dat dit prijzig word...
Die gooi zorgde alleen voor beschadigingen aan de case, door een opeens inzakkende keyboard stand heb ik nu een toets die een veertje mist, 1 toets die het niet meer doet, en een barst in m`n schermquote:Op maandag 30 januari 2012 16:02 schreef guitarist het volgende:
[..]
Mot je d'r ook niet mee gooien hè?
quote:Op maandag 30 januari 2012 16:10 schreef CaptainCookie het volgende:
Hier de beloofde pics
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nicequote:Op maandag 30 januari 2012 16:10 schreef CaptainCookie het volgende:
Hier de beloofde pics
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sweetquote:Op maandag 30 januari 2012 16:10 schreef CaptainCookie het volgende:
Hier de beloofde pics
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
quote:
quote:
Dankuquote:
Die man waar ik hem van gekocht heb had echt een huis vol met gitaren, inclusief een hele zooi pre-lawsuit Ibanezsen. De hele muur in de hal, de muur langs de trap op + trappengat, de muur van de overloop én de muur van zijn werkkamer hingen compleet vol met gitaren. Meer heb ik niet van z'n huis gezien, dus hij zal er vast nog meer hebben.quote:
Je kan hem altijd even bellen natuurlijk. Ze bestaan wel namelijk.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:41 schreef brother52 het volgende:
Daar zal vast geen linkshandige bij zitten. Volgens mij zijn die er ook helemaal niet...
De 2368l heb je ook nog maar ze zijn beide volgens mij behoorlijk zeldzaam. De 2350l is alleen gemaakt in '73 en '74 en de 2368l in '74. Nou zou een gitaar uit '74 wel heel erg tof zijn...quote:Op maandag 30 januari 2012 17:42 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je kan hem altijd even bellen natuurlijk. Ze bestaan wel namelijk.
[ afbeelding ]
Typenummer is Ibanez 2350l
Die kost ook geen 1000 euro. Met koffer kost hij nog geen 1000 Australische dollar.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:36 schreef The_Dean het volgende:
Gitaar van 1000 euro in een gigbag... ik snap dat nooit.
Vast nodig voor een andere gitaarquote:Op maandag 30 januari 2012 18:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die kost ook geen 1000 euro. Met koffer kost hij nog geen 1000 Australische dollar.
Zal ongeveer rond de 750 euro zitten.
Raar trouwens dat hij aangeboden word met gigbag. Die dingen worden standaard met een koffer geleverd.
Doen!quote:Op maandag 30 januari 2012 18:44 schreef brother52 het volgende:
Er staat ergens op marktplaats ook nog een linkshandige akoestische SX te koop met koffer voor 30 euro. Ben bijna geneigd om te bieden. Puur voor de koffer...
Of goedkoper in verzendkosten.quote:
Op zich wel maar dan wil ik er ook weer een gitaar bij die in de koffer past.quote:Doen!
quote:Op maandag 30 januari 2012 21:36 schreef Svyatagor het volgende:
Vicarious ook opgenomen, met paar foutjes, maar goed. Is nu aan het uploaden.
Intussen:
[ afbeelding ]
Fender 63 tube reverbquote:Op maandag 30 januari 2012 22:10 schreef Assassin92 het volgende:
Iemand nog een tip voor een goed reverb effect? Heb er in de winkel 2 geprobeerd (anoloog), maar vond daar niet veel aan voor de prijs die het kost (125 euro).
Netjesquote:
Thanks! Was wel even puzzelen (zeker die arpeggiodingen uit het intro en in het tweede couplet - gaat niet voor niets ook even mis daar), maar toen ik 'm eenmaal doorhad, ging het wel.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Netjes![]()
Weer een stuk strakker dan ik hem speel. (Ik moet al die losse stukken toch eens aan elkaar gaan knopen)
En je speelt hem zo te zien ook weer anders dan ik.
Ik speel het intro altijd zo:quote:Op maandag 30 januari 2012 22:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Thanks! Was wel even puzzelen (zeker die arpeggiodingen uit het intro en in het tweede couplet - gaat niet voor niets ook even mis daar), maar toen ik 'm eenmaal doorhad, ging het wel.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | E--------------------------------------------------------------------------------------| B--------------------------------------------------------------------------------------| G-------5-----------7---7---5-----------------------5---------5---------5-----------7--| D---7-----7---7---5-----------7---7---5---------7-----7---7-----7---7-----7---7---5----| A-5---8-----5---5-----5---5-----5---8---7-----5---5-----5---5-----5---5-----5---8------| x3 D--------------------------------------------------------------------------------------| E----------------------------------------------------------------------------------------| B----------------------------------------------------------------------------------------| G-------5-----------7---7---5-----------------------5---------5---------5----------------| D---7-----7---7---5-----------7---7---5---------7-----7---7-----7---7-----7---7---5------| A-5---8-----5---5-----5---5-----5---8---7-----5---5-----5---5-----5---5-----5---8---7~---| D----------------------------------------------------------------------------------------| |
Ah, tof. Eens kijken.quote:Next: The Pot, denk ik. Of iets van Aenima![]()
Ik heb trouwens ook een enorm goede gast gevonden op YouTube die (o.a.) Tool-lesjes geeft:
http://www.youtube.com/user/axeofcreation
Gefeliciteerd. Ik denk dat zonder slagplaat bij dit model mooier is. Hoe zwaar is de gitaar ? Is de body massief ?quote:Op maandag 30 januari 2012 16:10 schreef CaptainCookie het volgende:
Hier de beloofde pics
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm, klopt volgens mij niet helemaal, volgens mijn oren (en bijna alle tabs) is het:quote:Op maandag 30 januari 2012 22:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik speel het intro altijd zo:
[ code verwijderd ]
[..]
Ah, tof. Eens kijken.
| 1 2 3 4 5 6 | E------------------------------------------- B---------------------------------------------------- G-------5-----------7---------5------------------- D---7-----7---7---5-----7------7---7---5------ A-5---8-----5---8-----5---8-----5---8---7---- D---------------------------------------------------| |
Ja, of een witte slagplaat. Weet nog niet of ik hem erop laat zitten.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:49 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Ik denk dat zonder slagplaat bij dit model mooier is. Hoe zwaar is de gitaar ? Is de body massief ?
Dat komt zo te horen inderdaad wat meer in de richting.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmm, klopt volgens mij niet helemaal, volgens mijn oren (en bijna alle tabs) is het:
[ code verwijderd ]
Enz. Dat 'driehoekje' zit er continu in.
But! will it blend ?quote:Op maandag 30 januari 2012 21:36 schreef Svyatagor het volgende:
Vicarious ook opgenomen, met paar foutjes, maar goed. Is nu aan het uploaden.
Intussen:
[ afbeelding ]
Electro Harmonix Holy Grail schijnt wel goed te zijnquote:Op maandag 30 januari 2012 22:10 schreef Assassin92 het volgende:
Iemand nog een tip voor een goed reverb effect? Heb er in de winkel 2 geprobeerd (anoloog), maar vond daar niet veel aan voor de prijs die het kost (125 euro).
Ik zou die slagplaat gewoon laten zitten.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:57 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, of een witte slagplaat. Weet nog niet of ik hem erop laat zitten.
Of hij massief is durf ik zo niet te zeggen. Hij is ongeveer even zwaar als m'n andere gitaar, en die heeft de vorm van een strat. Volgens mij had dit model een lege ruimte bij de bolling aan de bovenkant.
Net weer even in m'n handen gehad, en hij blijft inderdaad mooi zitten.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou die slagplaat gewoon laten zitten.
Ik heb ook een Vortex staan nu hier. Speciaal voor jou meegenomen in de bus naar Breda. Kijk maar wanneer je tijd hebt om te komenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:45 schreef The_Dean het volgende:
De zanger heeft nog twee 100 watt Hughe en Kettner tops staan waar hij af wil. Een Vortex en een Warp7, beide 150 euro per stuk
Is dat niet eerder een Les Paul Studio-kopie?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:04 schreef genakt het volgende:
http://link.marktplaats.nl/525086416
Helaas helemaal geen geld
Mooi ding inderdaad.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:04 schreef genakt het volgende:
http://link.marktplaats.nl/525086416
Helaas helemaal geen geld
Vanavond thuis even luisteren anders zit dat melodietje de hele middag in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo weer ff met m'n mix bezig voor Whiskey & Cocaine. Ik blijf het een kut nummer vinden om te mixen. Wat vinden jullie er zo van?
Whiskey & Cocaine by martijnbosma100
Uhm, ooit naar Peter Frampton, Jerry Cantrell of Adam Jones geluisterd?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:10 schreef Braddie het volgende:
Wat is Richie Sambora een goede gitarist!, maakt fijn gebruik van de TalkBox!
Schaam jequote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:30 schreef Braddie het volgende:
Nog nooit naar geluisterd to be honest.
Met een Android toestel heb je daar geen last vanquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:31 schreef Gitarist het volgende:
Voor de mensen met een iPhone die met links typen: hebben jullie dat ook? Dat je met je linkerhand minder goed kan typen op je iPhone dan met rechts (indien je rechtshandig speelt) vanwege het eelt op je vingers?
Ik merk duidelijk verschil in de gevoeligheid van m'n iPhone als ik met links typ t.o.v. rechts.
Dingen des levens...
Inderdaad, mijn S2 is hartstikke snel, maar ik merk dat er input lag is bij het typen, dat is echt waardeloos, ze moeten wat dat betreft naar iOs kijken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Met een Android toestel heb je daar geen last van
Hoe je ook typt, beide keren is het ruk....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |