abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107331570
Blergh, veel te ingewikkeld om zelf die drumtracks te maken.. heb ook nog geprobeerd om midi files te importeren in ezdrummer maar die kloppen niet qua ritme en lengte :{
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:49:54 #52
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_107334932
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:54 schreef Spelvout het volgende:
Blergh, veel te ingewikkeld om zelf die drumtracks te maken.. heb ook nog geprobeerd om midi files te importeren in ezdrummer maar die kloppen niet qua ritme en lengte :{
Guitar pro file downloaden, exporteren naar midi, en dan de drums inladen in je VST Host. Werkt perfect
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:54:36 #53
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_107335079
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:59 schreef Cynic het volgende:
Gisteren de schrik van mijn leven gehad... Om half 5 zou onze geluidsman ons ophalen voor het optreden, dus ik moest met mijn vriendin om 4 uur nog even mijn rack van boven naar beneden tillen. Op de één of andere manier ging er iets mis en viel ze zo achterover van helemaal boven de trap omlaag, met mijn rack van een kilo of 50 a 60 er achteraan.... :{

Heel erg veel geluk gehad, want op een paar blauwe plekken en schaafwonden na had ze niks, maar man dat had anders kunnen aflopen....

Gauw even gekeken of mijn spul het nog deed (hoewel me dat toen ineens niet zo belangrijk meer leek). Lampjes branden nog, geen tijd meer om te kijken of er ook geluid was. Voor de zekerheid mijn Dual Terror en een handjevol pedalen meegenomen. Tijdens opbouwen bleek dat alles nog werkte, maar ik was nog zo van slag dat ik per ongeluk mijn floorcontroller heb laten vastlopen.

Show dus gedaan met mijn kleine Orange versterkertje, klonk en voelde prima! Nu dus wel definitief op zoek naar een lichter rack (iemand nog interesse in een Marshall 9100 eindtrap wellicht, is niet kapot te krijgen)?
Lekker dan, gelukkig dat het goedis afgelopen :{
De mijne is na ons optreden ingestort (kon onze awesomeheid niet aan) gisteravond, politie erbij, de ambulance in, gelukkig nu weer goed :{
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:22:02 #54
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_107335934
wel veel pech en rampen hier zeg :o
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_107337417
[TK] Korg AX5G Multi-FX(Gitaarpedaal)
Even m`n Verkoop topic spammen (Korg AX5G)
pi_107339176
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:11 schreef Braddie het volgende:
[TK] Korg AX5G Multi-FX(Gitaarpedaal)
Even m`n Verkoop topic spammen (Korg AX5G)
Te impulsief geweest?
tip voordat je de volgende koopt: probeer alle uit in de zelfde prijsklasse voordat je een keuze maakt.
pi_107339563
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:05 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Te impulsief geweest?
tip voordat je de volgende koopt: probeer alle uit in de zelfde prijsklasse voordat je een keuze maakt.
Te impulsief inderdaad, die GT-6 was weg, en ik wilde toch graag een pedaal/versterker, nou krijg ik dit pedaal toch niet lekker naar mijn smaak ingesteld.

Heb liever een klein versterkertje(micro-cube/DA-5/Micro-Spider)
pi_107345064
Heb nog wel een mooie DA-5 :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_107351373
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:26 schreef The_Dean het volgende:
Heb nog wel een mooie DA-5 :D
haha :D stuur een DM met je prijs :D
pi_107351693
Ik zou heel graag gitaar willen spelen. Hoe kan ik vanaf het begin beginnen?
pi_107351715
Gitaar kopen en les nemen :D

Kort door de bocht, maar daar komt het wel ongeveer op neer. Je kan natuurlijk ook enorm veel via Youtube leren, maar een écht persoon die je in het begin alles wat uitlegt [en die je directe vragen kan stellen] is wel fijn.
pi_107351751
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 08:37 schreef The_Dean het volgende:
Gitaar kopen en les nemen :D

Kort door de bocht, maar daar komt het wel ongeveer op neer. Je kan natuurlijk ook enorm veel via Youtube leren, maar een écht persoon die je in het begin alles wat uitlegt [en die je directe vragen kan stellen] is wel fijn.
Mijn vader speelt elektrische gitaar, maar na drie jaar kan hij er nog niet heel veel van. Gaat het leren zo langzaam?

Hij zegt dat je niet moet leren spelen op basis van noten lezen, maar het spelen uit je hoofd leren. Hoe zit dat dan?

Lessen kan ik niet betalen. Het mezelf leren dan inderdaad?

[ Bericht 2% gewijzigd door Computerfluisteraar op 29-01-2012 08:52:38 ]
pi_107351956
Riff
Laatst had ik die al gedumpt, maar nu wat beter opgenomen :9. Nu nog wat software voor drums in te voegen.
pi_107352093
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 08:46 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Mijn vader speelt elektrische gitaar, maar na drie jaar kan hij er nog niet heel veel van. Gaat het leren zo langzaam?

Hij zegt dat je niet moet leren spelen op basis van noten lezen, maar het spelen uit je hoofd leren. Hoe zit dat dan?

Ik heb ook geen lessen, ik doe het vooral via youtube. Maar in het begin kan het misschien wel fijn zijn als iets niet gaat dat je tips krijgt. Tot nu toe heb ik nog niet echt problemen gehad, ik speel nu een dik half jaar. Maar als je veel speelt zal je ook veel sneller leren.

Maar dat zijn mijn ervaringen als beginner. ;)
pi_107352105
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 08:46 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Het is maar net of je er wat aanleg voor hebt denk ik. Ik heb het ook niet echt en kan er na 7 jaar ook nog niet veel van. Maar vind het wel leuk om te doen, dus ga stug door :D

Hoe je leert spelen is maar net wat je het fijnst vind denk ik, al is noten kunnen lezen altijd een goed iets. Ik kan het zelf ook niet, en soms mis ik die theorie wel.

En wat ik zei, je kan jezelf veel via YouTube en websites zoals Justinguitar.com aanleren.
pi_107352844
43% Burnt tab
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens even een fatsoenlijke tab gemaakt met maatsoorten en al, die andere tab die ik vond sloeg echt op schijt :'). Correcties zijn meer dan welkom.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2012 11:47:37 ]
pi_107353304
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 10:47 schreef Trollscience het volgende:
43% Burnt tab
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens even een fatsoenlijke tab gemaakt met maatsoorten en al, die andere tab die ik vond sloeg echt op schijt :').
Epic.
  zondag 29 januari 2012 @ 11:17:46 #68
20720 brother52
Dus..........
pi_107353377
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:13 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Epic.
Nee, dat is van Faith no More, niet van Dillinger Escape Plan.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 29 januari 2012 @ 11:25:58 #69
20720 brother52
Dus..........
pi_107353522
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:59 schreef Cynic het volgende:
Gisteren de schrik van mijn leven gehad... Om half 5 zou onze geluidsman ons ophalen voor het optreden, dus ik moest met mijn vriendin om 4 uur nog even mijn rack van boven naar beneden tillen. Op de één of andere manier ging er iets mis en viel ze zo achterover van helemaal boven de trap omlaag, met mijn rack van een kilo of 50 a 60 er achteraan.... :{

Heel erg veel geluk gehad, want op een paar blauwe plekken en schaafwonden na had ze niks, maar man dat had anders kunnen aflopen....
Damn, dat is inderdaad behoorlijk schrikken. Maar goed dat het bij wat blauwe plekken en zo is gebleven.
quote:
Gauw even gekeken of mijn spul het nog deed (hoewel me dat toen ineens niet zo belangrijk meer leek). Lampjes branden nog, geen tijd meer om te kijken of er ook geluid was. Voor de zekerheid mijn Dual Terror en een handjevol pedalen meegenomen. Tijdens opbouwen bleek dat alles nog werkte, maar ik was nog zo van slag dat ik per ongeluk mijn floorcontroller heb laten vastlopen.

Show dus gedaan met mijn kleine Orange versterkertje, klonk en voelde prima! Nu dus wel definitief op zoek naar een lichter rack (iemand nog interesse in een Marshall 9100 eindtrap wellicht, is niet kapot te krijgen)?
Vera toch? Weet ik ineens weer waar ik vrijdag eigenlijk heen had gemoeten...
  zondag 29 januari 2012 @ 11:31:06 #70
20720 brother52
Dus..........
pi_107353615
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:54 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Lekker dan, gelukkig dat het goedis afgelopen :{
De mijne is na ons optreden ingestort (kon onze awesomeheid niet aan) gisteravond, politie erbij, de ambulance in, gelukkig nu weer goed :{
Beatle-taferelen :D
Maar waarom de politie erbij?
pi_107354522
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:31 schreef brother52 het volgende:

Maar waarom de politie erbij?
Ja dat vraag ik me ook af _O-
  zondag 29 januari 2012 @ 12:06:35 #72
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_107354532
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:05 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me ook af _O-
misschien dacht de zaal dat er schade is aangericht aan hun podium ofso?
  zondag 29 januari 2012 @ 12:08:24 #73
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_107354589
quote:

[..]

Bij oude(re) mensen gaat leren sowieso langzamer, dus verkijk je er niet op. Als je jong bent en gewoon heel veel studeert, dan gaat het echt wel harder. En het heeft natuurlijk ook wel een beetje met aanleg te maken.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 29 januari 2012 @ 12:24:54 #74
28330 Scary_Hairy
not scary, just hairy
pi_107355073
quote:

[..]

Goeie tips hierboven, mijn aanvulling :

In het begin komt het heel erg veel aan op je doorzettingsvermogen en motivatie. Een docent kan je daarbij helpen. Vooral als je te hard van stapel loopt en het jezelf te moeilijk maakt. Hij is dan bv. iemand die moet kunnen relativeren.
  zondag 29 januari 2012 @ 12:27:21 #75
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_107355161
Ik vond het nuttigste aan de gitaarles die ik heb. Dat de leraar ongeveer in kan schatten wat je kan en hoe goed je bent. En op basis daarvan liedjes uitkiest die je gaat oefenen en instuderen. Die en niet te moeilijk zijn. Maar toch dat er iets van een uitdaging inzit d.m.v een variatie op een techniek je al kent of een nieuwe techniek en zulks.

Dat heeft mij in het begin vooral heel erg geholpen om de technieken te leren, bends, vibrato, pinch harmonics, natural harmonics, alternate picking, economy picking, al dat soort dingen.,
pi_107356596
quote:
99s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:27 schreef stefanhaan het volgende:
Ik vond het nuttigste aan de gitaarles die ik heb. Dat de leraar ongeveer in kan schatten wat je kan en hoe goed je bent. En op basis daarvan liedjes uitkiest die je gaat oefenen en instuderen. Die en niet te moeilijk zijn. Maar toch dat er iets van een uitdaging inzit d.m.v een variatie op een techniek je al kent of een nieuwe techniek en zulks.

Dat heeft mij in het begin vooral heel erg geholpen om de technieken te leren, bends, vibrato, pinch harmonics, natural harmonics, alternate picking, economy picking, al dat soort dingen.,
Dit dus, je kan jezelf heel veel aanleren maar een gitaarleraar kan je wijzen op (kleine) foutjes in je techniek, tips geven waar je net dat kan verbeteren waardoor het opeens makkelijker gaat. Dingen verbeteren die je bij jezelf niet ziet.

Lessen nemen is niet perse nodig maar ik denk wel dat het je enorm kan verbeteren, en dingen sneller kan laten gaan. Ben zelf van plan iig mijn lesjaar vol te maken en dan nog eens verder kijken (het is idd vrij prijzig).

Maar zoals gezegd, als je de discipline hebt kun je jezelf heel veel aanleren... Justin Sandercoe en Marty Schwartz zijn relaxede online lerearen met veel gratis lessen.

Btw, mijn leraar legt ook veel uit over het idee erachter, theorieen... Waar dingen vandaan komen en waarom dingen wel of niet werken of 'horen'. Naast dat ik dat super leuk vindt helpt het ook in de toekomst. Je kan niet alleen dingen kopieren maar snapt ook het idee erachter.

En mijn leraar past de liedjes ook aan op het niveau van zijn leerling... Hij schrijft zijn eigen tabs bij alle nummers en maakt het zo makkelijk/moeilijk dat het voor jou te doen is en leuk blijft. Ook fijn.
  zondag 29 januari 2012 @ 13:05:53 #77
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_107356647
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:04 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Dit dus, je kan jezelf heel veel aanleren maar een gitaarleraar kan je wijzen op (kleine) foutjes in je techniek, tips geven waar je net dat kan verbeteren waardoor het opeens makkelijker gaat. Dingen verbeteren die je bij jezelf niet ziet.

Lessen nemen is niet perse nodig maar ik denk wel dat het je enorm kan verbeteren, en dingen sneller kan laten gaan. Ben zelf van plan iig mijn lesjaar vol te maken en dan nog eens verder kijken (het is idd vrij prijzig).

Maar zoals gezegd, als je de discipline hebt kun je jezelf heel veel aanleren... Justin Sandercoe en Marty Schwartz zijn relaxede online lerearen met veel gratis lessen.
dit sowieso ik speel nu 2,5 jaar ongeveer iets langer. En ik kan bijna heel Knocking on heavens door foutloos spelen, nog wat timing issue's bij het overgaan naar het chord stuk telkens. Maar die werk ik er nog wel uit.
pi_107358070
Als je geen leraar hebt, kan je jezelf wel dingen verkeerd aanleren waar je dan later als je wat verder bent tegenaan loopt.
pi_107358194
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:35 schreef CaptainCookie het volgende:
Als je geen leraar hebt, kan je jezelf wel dingen verkeerd aanleren waar je dan later als je wat verder bent tegenaan loopt.
Dit idd!
En? Ging de koop door? :P
pi_107358257
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:37 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Dit idd!
En? Ging de koop door? :P
Gisteravond kon niet, net even gebeld en ga er vandaag nog langs.
  zondag 29 januari 2012 @ 13:38:52 #81
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_107358305
Mensen, ik zit erover te twijfelen mijn basversterker bij de drummer in het repetitiehok te zetten, maar het is daar zo slecht geisoleerd (temperatuur wisselingen!!!)

Is dit slecht voor mijn versterker? En kan ik dit oplossen door het in een hoes te doen? Zo ja, welke hoes?

Het betreft mijn bastop van ashdown.
pi_107359388
Zolang het niet erg vochtig is valt het wel mee hoor.
Maar een hoes kan. Geen idee waar je dat koopt, Thomann?
pi_107360350
Zo, kan ik weer een paar jaar vooruit :7

pi_107360379
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:19 schreef The_Dean het volgende:

[ afbeelding ]
Nais :7.
  zondag 29 januari 2012 @ 15:15:03 #85
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_107363189
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:00 schreef The_Dean het volgende:
Zolang het niet erg vochtig is valt het wel mee hoor.
Maar een hoes kan. Geen idee waar je dat koopt, Thomann?
Geen idee, gewoon een stuk doek ofzo, en dan erin wikkelen!
quote:

[ afbeelding ]
Altijd gaaf die boss pedaaltjes!
pi_107365508
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:15 schreef KaMo het volgende:

[..]

Geen idee, gewoon een stuk doek ofzo, en dan erin wikkelen!

[..]

Altijd gaaf die boss pedaaltjes!
Joah, lijkt me geen probleem. Als je er maar voor zorgt dat het dan niet van binnen vochtig word en hij dat constant vasthoud :)
  zondag 29 januari 2012 @ 16:07:34 #87
20720 brother52
Dus..........
pi_107365726
quote:

[ afbeelding ]
Toch maar geen polytune genomen?
pi_107366192
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:49 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Guitar pro file downloaden, exporteren naar midi, en dan de drums inladen in je VST Host. Werkt perfect
Loopt nog steeds uit de maat ;( Ik neem op terwijl ik naar het origineel luister, dat gaat volgens mij niet goed samen.

Nu kan ik iig wel overal fatsoenlijke midi's vandaan halen, bedankt voor de tip! :9
pi_107366387
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:07 schreef brother52 het volgende:

[..]

Toch maar geen polytune genomen?
Nee. Had hij ook niet te koop, maar ook niet echt veel toegevoegde waarde.
pi_107370605
Heb in een kwartier mijn vriendin mijn enige solo van ons hele repertoire geleerd. Nog nooit een gitaar aangeraakt.

Daar zit je dan met je acht jaar 'ervaring' ;(
  zondag 29 januari 2012 @ 18:56:13 #91
333374 Lithia
Too serious
pi_107370696
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:53 schreef The_Dean het volgende:
Heb in een kwartier mijn vriendin mijn enige solo van ons hele repertoire geleerd. Nog nooit een gitaar aangeraakt.

:')
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  zondag 29 januari 2012 @ 18:58:56 #92
20720 brother52
Dus..........
pi_107370761
Natuurtalentje :Y
pi_107370795
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:58 schreef brother52 het volgende:
Natuurtalentje :Y
Die van Se Komme Foar My. Riffje van Syntes [nieuw nummer] had ze ook zomaar te pakken :o
pi_107370801
quote:

Is voor iedereen anders Dean :) iedereen speelt anders hè!
pi_107370823
Met 'anders' bedoel je zeker 'beter'? :'(
pi_107370877
Ha, ik heb mijn gouden Les Paul
pi_107370882
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:00 schreef The_Dean het volgende:
Met 'anders' bedoel je zeker 'beter'? :'(
Nee man, kijk naar mij, 1,5 jaar.. ik ben ènorm slordig, terwijl een vriend van me, 4 jaar speelt, die speelt altijd zonder ook maar 1 noot te missen, maar heeft de timing van een zak aardappellen, en heeft geen idee waar wat op z`n fretboard zit.
pi_107370900
quote:

:')
pi_107370914
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:02 schreef CaptainCookie het volgende:
Ha, ik heb mijn gouden Les Paul
Ibanez _O_

Welkom in de wereld van de ouwe meuk collectorsitems *O*
pi_107370944
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:03 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee man, kijk naar mij, 1,5 jaar.. ik ben ènorm slordig, terwijl een vriend van me, 4 jaar speelt, die speelt altijd zonder ook maar 1 noot te missen, maar heeft de timing van een zak aardappellen, en heeft geen idee waar wat op z`n fretboard zit.
Ja, zo'n gitarist hadden wij vroeger ook in de band. Solo's van Smoke on the water en Hotel California en alles schudde hij foutloos uit zijn mouw. Maar samen spelen met een band was hij waardeloos.
Hoe het nu is weet ik niet, jaaaaren niet gesproken. Hij was ook zelf opgestapt. Volgens mij mocht hij niet meer gitaarspelen van zijn vriendin.

Waar wat op mijn fretboard zit weet ik ook niet hoor. Ken wat open akkoorden, verder lekker powerchords op het gehoor. En dan moet de zanger regelmatig vertellen wat ik erbij moet spelen _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')