Wij gaan volgende week opnemen en oefenen nu op metronoom (clicktrack). Pff, best zwaar. Wel knap van onze drummer dat hij alles kan inspelen op alleen pieppieppieppieppiep...quote:Op zondag 29 januari 2012 19:49 schreef BurnaBoy het volgende:
Godse hekel dat ik heb aan metronomen. Ook elke keer als mijn gitaarleraar invalt bij het spelen van een stukje is het gelijk helemaal weg.
Compleet ander soort app maar Audio speedchanger (pro) is ook een aanrader voor android toestellen.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Android toestel toch?
Mobile metroneme en gstrings bevallen mij wel goed.
Maar die heeft geen metronoom of tuner. Geen idee wat de toegevoegde waarde van die app dan wel mag zijn. En is niet gratis...quote:Op zondag 29 januari 2012 22:37 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Audio speedchanger pro is ook een aanrader voor android toestellen.
Sorry, klopt... Had er wat meer bij mogen zeggen. Is een transcriber app... Om het tempo van nummers te veranderen, pitch te veranderen, etc. Was meer als algemene gitaar app tip.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar die heeft geen metronoom of tuner. Geen idee wat de toegevoegde waarde van die app dan wel mag zijn. En is niet gratis...
No offense Braddie maar als ik je laatst gepostte stukjes luister is dát nou net waar je het meest aan moet werkenquote:Op zondag 29 januari 2012 19:54 schreef Braddie het volgende:
Spelen met een metronoom vond ik altijd al niks, ik houd liever maat op gevoel, en mijn timing is niet hèèl slecht, en door niet te spelen met metronoom gaat het op gevoel steeds beter worden, als ik een referentie heb(Zoals een backingtrack)
Klopt, maar het ligt bij mij aan wàt ik speel, bijvoorbeeld iets van U2 heb ik vrij snel strak, maar zoals die Stairway To Heaven solo die is moeilijk, die improvisatie die ik uploadde was wel strak, ik ging prima met de metronoom, alleen was de backing track niet helemaal super omdat er iets misging tijdens het mixdownen(als dat al een woord is)quote:Op maandag 30 januari 2012 06:43 schreef Griebus het volgende:
[..]
No offense Braddie maar als ik je laatst gepostte stukjes luister is dát nou net waar je het meest aan moet werken
Nee Braddie, ook dat is niet strak.quote:Op maandag 30 januari 2012 06:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt, maar het ligt bij mij aan wàt ik speel, bijvoorbeeld iets van U2 heb ik vrij snel strak, maar zoals die Stairway To Heaven solo die is moeilijk, die improvisatie die ik uploadde was wel strak, ik ging prima met de metronoom, alleen was de backing track niet helemaal super omdat er iets misging tijdens het mixdownen(als dat al een woord is)
Brother, die backingtrack heb ik zelf ingespeeld, dus ik geef hier ook mezelf gewoon de schuld van. de piano was niet strak, en de drums waren ook niet super getimed, alles is voor verbetering vatbaar en dat gaat ook gebeuren!quote:Op maandag 30 januari 2012 07:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee Braddie, ook dat is niet strak.
De schuld geven aan een backingtrack is hetzelfde als een voetballer die de schuld geeft aan de grasmat.
Stop nou eens met excuses zoeken.
En doe eens wat aan je spelling en interpunctie. Het is tenenkrommend.
Mooiquote:Op maandag 30 januari 2012 09:49 schreef SnowLeopard het volgende:
Als je je metronoom niet gelijk kan zetten met je gitaarspel kan je maar beter oefenen (en opnemen) mét, ook al denk je dat je wel redelijk strak bent.
Trouwens eerste post hier.. dit is mon gitaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben er super blij mee, moeten alleen (op de lange termijn) een paar dingen mee gebeuren. De fretten moeten gevlakt (als de actie super laag is en je bespeelt de eerste 3 vakjes van de 1e snaar raakt de snaar een andere fret aan) en ik wil er een keer andere elementen in (laten) zetten.
Ik gok op een active EQ switch, als je die aanzet krijgen de hoge en lage tonen een boost en worden de mids wat gedempt.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:06 schreef Scary_Hairy het volgende:
Mooie gitaar die erg goed gefotografeerd is.
Geen toon potmeter, maar wel een extra switch ? Wat doet de switch ?
Ik heb het idee dat de timing bij mij wel redelijk goed is (maar ik kan er naast zitten), eerst maar eens wat meer aan m'n techniek werken.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:04 schreef stefanhaan het volgende:
Kheb nu ook een metronoom app voor mijn telefoon erop gezet. Toch maar eens aan timing werken
Mot je d'r ook niet mee gooien hè?quote:Op maandag 30 januari 2012 16:02 schreef Braddie het volgende:
Pfff, dat word even geen AC-30, eerst m`n keyboard laten maken, en ben bang dat dit prijzig word...
Die gooi zorgde alleen voor beschadigingen aan de case, door een opeens inzakkende keyboard stand heb ik nu een toets die een veertje mist, 1 toets die het niet meer doet, en een barst in m`n schermquote:Op maandag 30 januari 2012 16:02 schreef guitarist het volgende:
[..]
Mot je d'r ook niet mee gooien hè?
quote:Op maandag 30 januari 2012 16:10 schreef CaptainCookie het volgende:
Hier de beloofde pics
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nicequote:Op maandag 30 januari 2012 16:10 schreef CaptainCookie het volgende:
Hier de beloofde pics
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]