Het is waarschijniljk (Zuid-)Spanje.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:24 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Wel een risico, in Spanje hangt het nog van de regio af maar in Tenerife stikt het toch van de Nederlanders.
ze valt wel op natuurlijk. Maar hoezo slecht? pot staat op 0 euro en ze zijn al iets van 33.000 misgelopen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:36 schreef Re het volgende:
als liesbeth de mol blijkt te zijn is het wel een slechte...
Nee hoor helemaal niet, alsof de mol in aflevering 10 gaat zeggen:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:38 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Toch vind ik zo'n opdracht waar de hele pot leeg gaat een beetje gay. Als mol wordt het je makkelijk gemaakt en alle molacties van de eerste 3 afleveringen kan je nu wegstrepen.
Daarom denk ik dat de mol sowieso probeerde aan te zetten tot unaniem groen te stemmen. Maar goed, je hebt gelijk dat je nooit 100% zeker wist dat het naar 0 gingquote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:55 schreef themole het volgende:
[..]
Nee hoor helemaal niet, alsof de mol in aflevering 10 gaat zeggen:
'De eerste 3 afleveringen heb ik niet gemold, want de pot zou toch wel leegraken in de vierde aflevering '
Er was altijd een kans dat er maar 3000 euro uit de pot ging als de kandidaten maar slim genoeg stemden. Ervan uitgaande dat de mol inzicht had in wat er werd gestemd kan er het volgende gebeuren.
1. Mol ziet 2 rode en 2 groene stemmen
=> Mol gooit groene stem erin pot leeg.
2. Mol ziet 3 rode en 1 groene stem
=> Maakt niet uit wat mol doet, kost pot toch al 3000 euro
3. Mol ziet 4 rode stemmen
=> Mol gooit groene erbij zodat er 3000 euro uit de pot gaat
4. Mol ziet 3 groene en 1 rode stem =>
Maakt niet uit wat de mol doet, de pot is toch al leeg.
5. Mol ziet 4 groene stemmen
=> Mol gooit er een rode stem bij en de pot is leeg.
Als de mol dus aan de onderhandelingstafel zat ging er op zijn minst 3000 euro uit.
Ervan uitgaande dat de mol überhaupt weet wat er precies is gestemd.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:55 schreef themole het volgende:
[..]
Nee hoor helemaal niet, alsof de mol in aflevering 10 gaat zeggen:
'De eerste 3 afleveringen heb ik niet gemold, want de pot zou toch wel leegraken in de vierde aflevering '
Er was altijd een kans dat er maar 3000 euro uit de pot ging als de kandidaten maar slim genoeg stemden. Ervan uitgaande dat de mol inzicht had in wat er werd gestemd kan er het volgende gebeuren.
1. Mol ziet 2 rode en 2 groene stemmen
=> Mol gooit groene stem erin pot leeg.
2. Mol ziet 3 rode en 1 groene stem
=> Maakt niet uit wat mol doet, kost pot toch al 3000 euro
3. Mol ziet 4 rode stemmen
=> Mol gooit groene erbij zodat er 3000 euro uit de pot gaat
4. Mol ziet 3 groene en 1 rode stem =>
Maakt niet uit wat de mol doet, de pot is toch al leeg.
5. Mol ziet 4 groene stemmen
=> Mol gooit er een rode stem bij en de pot is leeg.
Als de mol dus aan de onderhandelingstafel zat ging er op zijn minst 3000 euro uit.
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat als de mol bij de onderhandelingen zat, hij/zij over alle informatie beschikt. Daarom zou het ook het meest logisch zijn wanneer ze de mol als laatste laten stemmen. In de aflevering zag je dat dat Anne-Marie was...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat de mol überhaupt weet wat er precies is gestemd.
Maar de werkelijkheid is anders denk ik.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat als de mol bij de onderhandelingen zat, hij/zij over alle informatie beschikt. Daarom zou het ook het meest logisch zijn wanneer ze de mol als laatste laten stemmen. In de aflevering zag je dat dat Anne-Marie was...
Ideaal is juist als een of twee kandidaten op rood stemmen met het idee dat ze daarmee de pot redden. De mol kan vervolgens de vermoorde onschuld spelen door groen te stemmen en zogenaamd de groep te willen redden.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij eenvoudig dat de mol in de rode groep zit, want waarom zou je als kandidaat de pot leeg willen hebben?
Dit dus.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ideaal is juist als een of twee kandidaten op rood stemmen met het idee dat ze daarmee de pot redden. De mol kan vervolgens de vermoorde onschuld spelen door groen te stemmen en zogenaamd de groep te willen redden.
Ik weet het niet, bij deze opdracht heb je als mol wel een extreem goed voordeel als je ook nog de resultaten van de stemming weet. Dan is de kans dat het goed gaat wel heel klein. Er wordt hier te makkelijk vanuit gegaan dat de mol alles weet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat als de mol bij de onderhandelingen zat, hij/zij over alle informatie beschikt. Daarom zou het ook het meest logisch zijn wanneer ze de mol als laatste laten stemmen. In de aflevering zag je dat dat Anne-Marie was...
Precies, ik ga ervan uit dat de mol wel extra info had, maar niet de stemmen al heeft mogen zien. Dat zou te absurd zijn voor woorden, geen enkele kans op een uitkomst. Wat wel zou kunnen, is dat de mol bijv. alle onderhandelingen heeft mogen zien. Dus niet de stemmen maar wel alle gesprekken. Dan weet hij niet zeker wat er precies gestemd gaat worden, maar kan er wel op anticiperen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik weet het niet, bij deze opdracht heb je als mol wel een extreem goed voordeel als je ook nog de resultaten van de stemming weet. Dan is de kans dat het goed gaat wel heel klein. Er wordt hier te makkelijk vanuit gegaan dat de mol alles weet.
Als de mol alle kennis had en als laatste mocht stemmen, dan was de enige mogelijkheid daat er geen geld uit de pot ging dat er voor hem 3 mensen rood en 1 iemand rood had gestemd. Die kans is 25% (4 vd. 16 mogelijkheden). Ik denk/hoop dat je als organisatie er voor zorgt dat de kans op succes van de groep groter is.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Precies, ik ga ervan uit dat de mol wel extra info had, maar niet de stemmen al heeft mogen zien. Dat zou te absurd zijn voor woorden, geen enkele kans op een uitkomst. Wat wel zou kunnen, is dat de mol bijv. alle onderhandelingen heeft mogen zien. Dus niet de stemmen maar wel alle gesprekken. Dan weet hij niet zeker wat er precies gestemd gaat worden, maar kan er wel op anticiperen.
En ja, ik ga ervan uit dat de mol meedeed aan de onderhandelingen.
Als de groep zichzelf genaaid heeft dan is de gedachtegang van Liesbeth en Anne-Marie toch helemaal niet zo verkeerd? Wellicht verdachten zij beiden William of Marit?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:51 schreef Tijn het volgende:
De kandidaten hadden zich veel eerder (eigenlijk gelijk vanaf het begin) moeten realiseren dat een unanieme uitslag dankzij de mol hoe dan ook onmogelijk was. Daarom was eigenlijk de enige optie om voor rood te gaan. Als dat was gebeurd, was de pot nog intact geweest en had de mol daar niks aan kunnen doen.
Dat het zo niet liep is voornamelijk te danken aan Liesbeth en Hadewych, die allebei totaal niet door leken te hebben waar ze mee bezig waren tijdens de opening van de onderhandelingen.
Het is trouwens ook nog gewoon heel goed mogelijk dat de mol helemaal niet bij de onderhandelingen zat en de groep zichzelf heeft genaaid.
Maar je kunt natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat de mol er wel of niet bij is. Daarom is voor rood gaan de enige optie. Er viel met deze opdracht gewoon geen geld te verdienen, het best mogelijke resultaat was een ongewijzigde pot. Maar daar dachten de vrouwen helemaal niet aan, ze leken de risico's van hun aanpak niet eens in te zien.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:04 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Als de groep zichzelf genaaid heeft dan is de gedachtegang van Liesbeth en Anne-Marie toch helemaal niet zo verkeerd? Wellicht verdachten zij beiden William of Marit?
Als ze hetzelfde grapje gaan uithalen bij Spanje zou dit wel eens dé hint kunnen zijn!quote:Inderdaad! In de reeks zit een frame waarbij je alleen de "a" van "IJsland" scherp ziet en de rest vaag. Daarna is er een frame waarbij je alle letters scherp ziet behalve de "J". Dit is een mooie verwijzing naar "Anne-Marie Jung" die bij mijn weten niet eerder is gebruikt en ook nog gemakkelijk is uit te leggen. Deze zou wel eens kunnen kloppen!
Screenshots van 00:49-00:50 uit aflevering 3:![]()
Dit kan Liesbeth inderdaad doen, maar als de twee groepen (of eigenlijk drie groepen) informatie uitwisselen dan komt ze toch in een lastig parket.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:49 schreef tochweerhenk het volgende:
En dan heel verbaasd kijken als mol omdat je groen hebt gestemd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |