abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:14:26 #1
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_107279562

De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Nodig zijn: inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal mensenkennis.

De kandidaten voeren deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

4.gif De woensdagstream:
Voor de mensen die de previewing op woensdag kijken is er een speciaal topic waar zij ongegeneerd kunnen posten over de aflevering, zodat de reguliere donderdagavondkijkers zonder spoilers kunnen kijken:
[WIDM] Het woensdag topic [Let op: spoilers!]

De kandidaten

SPOILER: exitplaatjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Wie is de mol na aflevering 2?
Liesbeth
Marit
Hadewych
Frits
Maarten
Anne-Marie
Tim
William
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
De uitslagen van de poll worden gebruikt in de wekelijkse Molspecials op de FP. Deze verschijnen elke vrijdag om 20:30 uur en bevatten columns van Molkenners over de identiteit van De Mol. Iedere week wordt er een nieuwe poll in de topicreeks én de specials gezet.
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:15:55 #2
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107279622
Druk ik net op volgend topic, is die er al. Was schijnbaar hard gegaan, want toen ik mijn opmerking typte, zat ik volgens mijn pc nog op pagina 9, bleek dus de laatste te hebben.

Edit: blijkbaar werd er iets niet goed verwerkt, want qua tijd kan het niet dat het pagina 9 was.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:26:13 #3
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_107279967
Mijn tunnelvisie voor Liesbeth is weer aardig aangewakkerd na deze onderhandelingen, dit begint op Erik te lijken 2 seizoenen terug.

Wat mij wel lijkt is dat het de mol in aflevering 1-3 helemaal niet boeit of er geld in de pot komt, wetende dat er in aflevering 4 toch zoiets zou komen. Dus het kan best dat de mol al een keer voor geld in de pot heeft gezorgd.
Het is maar een slappe theorie, ik ben er zo slecht in. :')
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:37:23 #4
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_107280412
De reden dat ik persoonlijk Frits afschrijf als mol komt door het feit dat hij niet met de groene dames om tafel heeft gezeten en dus afhankelijk is van wat Liesbeth en Tim hem vertellen (stel dat ze al voor rood hadden afgesproken dan moet hij hun beide ompraten naar groen voor de meerderheid).

Denk wel dat hij en Tim een grote kans maken om de finale te bereiken, want ze zitten allebei al een tijdje op Liesbeth als mol (aan de andere kant zal Hadewych ook wel doorhebben wie van de dames van stem gewisseld heeft).

Sowieso lopen Marit en William hier een achterstand op, want die onderhandelingen waren zeer belangrijk (achteraf zal iedereen met andere verhalen komen om zichzelf in te dekken).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_107280688
Toffe aflevering, verreweg de leukste tot nu toe.

Die onderhandelingen liepen voor de mol perfect, in het begin wilde iedereen voor de groep gaan, dus de executie niet door laten gaan. Op een gegeven moment kwam bij sommigen het besef dat dit niet ging werken, want de kans dat de mol unaniem mee stemt is klein. De mol hoeft dan alleen nog maar van deze twijfel gebruik te maken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_107281090
Kunnen aub de spoilers uit de TT achterwege blijven?
Ik heb het net gekeken, maar anders was ik niet blij geworden met deze titel in "my active topics".
pi_107281178
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:55 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik heb het net gekeken, maar anders was ik niet blij geworden met deze titel in "my active topics".
De teksten "we stemmen rood" en de "koude oorlog" zijn spoilers? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:58:56 #8
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107281257
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:55 schreef SwiffMeister het volgende:
Dit is toch geen spoiler?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ipv koude oorlog stond er eerst iets anders (namelijk dat de pot leeg was, en dat is wel een spoiler).
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_107281465
Op wieisdemol.com worden beelden van het vooruitzichtje gekoppeld aan de stad
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:04:39 #10
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_107281684
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

"We stemmen rood" wel. "Koude oorlog" niet.
Maargoed, het punt lijkt me wel duidelijk denk ik.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:21:54 #12
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_107282070
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:09 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

"We stemmen rood" wel. "Koude oorlog" niet.
Maargoed, het punt lijkt me wel duidelijk denk ik.
Excuus, had ik niet goed over nagedacht. Je hebt wel een punt.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:24:03 #13
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107282119
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:21 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Excuus, had ik niet goed over nagedacht. Je hebt wel een punt.
Mwah, als je nog niet gekeken hebt weet je helemaal niet eens wat de TT betekend. En tijdens het kijken wordt je eerder op het verkeerde been gezet dan dat het iets verklapt. Dus zo schokkend vind ik het allemaal niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 03:03:35 #14
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_107284025
Ik vond het wel heel erg duidelijk Liesbeth deze aflevering. Nu zit ik al vanaf aflevering 1 op haar, maar we weten ook dat de regie altijd iemand anders suggereert dan het werkelijk is. Ik zou er van gaan twijfelen. :P

Hadewych toch ook maar in de gaten houden als de grijze muis.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_107285671
Als 1 van de de drie (Frits, Tim, Liesbeth) niet de mol is, is het de slechtste deelnemer ooit. Als je gewoon bewust de hele pot leeg speelt ben je echt een hufter.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:06:45 #16
211083 Angelof9
I must go first
pi_107285734
Grappig, ik ben er van overtuigd dat Marit de mol is.

Maar ik vind het geen erg boeiende mol serie tot nu toe :{
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_107286235
De enige vraag die je moet stellen is, in hoeverre heeft de mol mogen mollen? Heeft hij/zij alle gesprekken gezien, de stemmen mogen bekijken voordat hij/zij zelf stemde, of zelfs naderhand nog kaartjes kunnen veranderen.
In het laatste geval kan iedereen nog de mol zijn, en wordt iedereen op het verkeerde been gezet.
Stiekem hoop ik daar toch op...
Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is not the reason we are doing it. —Richard Feynman
pi_107286395
Ik ga er eigenlijk wel een beetje van uit. Zo werkt dat immers altijd met de opdrachten, dus dan neem ik aan dat het nu niet anders is.
Toch blijft de kans het grootst dat Liesbeth, Tim of Frits de Mol is.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:51:51 #19
330914 Sherlock_Holmes
pi_107286636
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:33 schreef svk1985 het volgende:
De enige vraag die je moet stellen is, in hoeverre heeft de mol mogen mollen? Heeft hij/zij alle gesprekken gezien, de stemmen mogen bekijken voordat hij/zij zelf stemde, of zelfs naderhand nog kaartjes kunnen veranderen.
In het laatste geval kan iedereen nog de mol zijn, en wordt iedereen op het verkeerde been gezet.
Stiekem hoop ik daar toch op...
Het lijkt me vrij eenvoudig dat de mol in de rode groep zit, want waarom zou je als kandidaat de pot leeg willen hebben?

En het lijkt me niet dat de mol stemmen van andere kandidaten mag veranderen (en volgens de tweets zaten William en Marit achter slot en grendel tijdens de onderhandelingen en de stemming).
pi_107286770
Frits en Tim bespraken het zo alsof ze - door rood te stemmen - de Mol wilde dwarsbomen geen meerderheid op groen te krijgen, het is dan ook érg moeilijk om te kunnen analyseren waar nu de Mol(actie) zit; Frits en/of Tim of toch iemand die groen heeft gestemd waardoor de meerderheid op groen kwam.

Welk land denken jullie overigens dat het gaat worden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_107287016
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Frits en Tim bespraken het zo alsof ze - door rood te stemmen - de Mol wilde dwarsbomen geen meerderheid op groen te krijgen, het is dan ook érg moeilijk om te kunnen analyseren waar nu de Mol(actie) zit; Frits en/of Tim of toch iemand die groen heeft gestemd waardoor de meerderheid op groen kwam.

España, Almeria meer specifiek,
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:11:37 #22
330914 Sherlock_Holmes
pi_107287034
quote:

Liesbeth zou ook rood gaan stemmen, dus Frits en Tim gingen ervanuit dat er een rode meerderheid zou zijn (al bracht Frits dat niet op die manier over aan Tim, want hij zei tegen hem dat de mol onder de dames zat en dat die ook rood zou gaan stemmen).

Het volgende land is inmiddels al ontdekt op een ander forum. Het gaat om de stad
SPOILER
Denk dat je dan wel weet om welk land het gaat (anders kun je het altijd wel googlen).
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 10:13:52 #23
42184 crew  DaMart
pi_107287083
quote:

Tenerife of Spanje zijn populair: [WIDM] Wat zou het nieuwe land worden? :P.
pi_107287264
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:06 schreef Angelof9 het volgende:
Grappig, ik ben er van overtuigd dat Marit de mol is.
Blij dat ik niet de enige ben met deze tunnelvisie :D
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:24:43 #25
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_107287320
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:13 schreef DaMart het volgende:

[..]

Tenerife of Spanje zijn populair: [WIDM] Wat zou het nieuwe land worden? :P.
Wel een risico, in Spanje hangt het nog van de regio af maar in Tenerife stikt het toch van de Nederlanders. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_107288075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:24 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Wel een risico, in Spanje hangt het nog van de regio af maar in Tenerife stikt het toch van de Nederlanders. :P
Het is waarschijniljk (Zuid-)Spanje.
Album top 100 2024
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:36:13 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_107289317
als liesbeth de mol blijkt te zijn is het wel een slechte...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_107289363
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:36 schreef Re het volgende:
als liesbeth de mol blijkt te zijn is het wel een slechte...
ze valt wel op natuurlijk. Maar hoezo slecht? pot staat op 0 euro en ze zijn al iets van 33.000 misgelopen?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_107289367
Toch vind ik zo'n opdracht waar de hele pot leeg gaat een beetje gay :{. Als mol wordt het je makkelijk gemaakt en alle molacties van de eerste 3 afleveringen kan je nu wegstrepen.

Maar deze opdracht heeft wel veel duidelijk gemaakt. De sleutel om de mol te ontmaskeren :P. Ik denk dat je William en Marit toch echt kan wegstrepen. De kans om de hele pot leeg te krijgen laat je je als mol niet ontnemen dus daar wil je invloed op uitoefenen. Je doet mee aan de stemming.

Als mol zijnde wil je iedereen er van overtuigen dat je unaniem voor groen kiest om vervolgens zelf rood te stemmen. Meer kandidaten over (minder kans betrapt te worden op molacties) en het geld kwijt.

Als echte kandidaat wil je eigenlijk iemand kwijt of + 3000. Je beseft dat de mol onder de andere stemmers zit dus unaniem lukt nooit. Je gaat dan toch logischer wijs voor rood. Daarmee valt Frits voor mij juist af als mol. Natuurlijk zijn er ook naieve mensen die voor de groep gaan (A-M, of die kan wel acteren :P).

Anne-Marie en Hadewijch waren duidelijk dat zij unaniem voor groen gingen kiezen, Liesbeth eerst ook. Dat liesbeth later weer naar rood switch is raar.. Qua montage leek het te veel er op dat ze haar als mol wilden afschilderen. Tim werd door Frits ervan overtuigd om op rood te stemmen, de goede keuze als kandidaat zijnde en dat besefte hij toen ook. Of ie het heeft gedaan weet je niet, hij is ook al heel WIDM een onvoorspelbare warhoofd.

De mol heeft daarna denk ik als laatste gestemd. Frits = rood, die denk ik wel zeker te weten. De mol heeft het of spannend gemaakt (van 3-1 naar 3-2) of de beslissende groene stem gedaan (2-2 naar 3-2).

Voor mij staat Hadwijch bovenaan: Afgeschilderd als iemand die voor de groep ging en dat overlegd met 2 mensen maar misschien wel gewoon rood gestemd. Daarnaast vind ik haar nog weinig opvallend hebben gedaan (weinig mol, weinig geld) precies wat de mol kon doen tot aan deze opdracht.
Liesbeth speelt iig een rol, slechte actrice, maar of ze de mol is? Ik vind dat de montage veel te veel richting haar gaat.
Tim kan ook heel goed. Zo onvoorspelbaar als de pest, en vond tot noch toe alles wel prima, afzijdig, beetje aan kutten. Kijken of dat nu veranderd nu de mol echt aan de bak moet.

Uit te sluiten: Marit, William en Frits. A-M heb ik geen idee. Mocht wel als laatste stemmen volgens montage..
pi_107289394
Hoe vaak is de 6 trouwens terug gekeerd in dit seizoen? 3x? Want Liesbeth noemde de opdracht een duivels dilemma :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')