http://en.wikipedia.org/wiki/Chavquote:Op donderdag 26 januari 2012 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een Chav, is dat zoiets als een pauper, ik ken deze uitdrukking niet, is dat grof taalgebruik?
Gelukkig zuip jij alleen maar azijn en verneukt daarbij bij iedereen een gezellige avond, dus dat compenseert het weer.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelukkig sta jij niet bekend om het spuien van domme vooroordelen het hersenscheten
Ik eet wel vaak bij Britten thuis en degene die graag koken kunnen dat ook vaak goed. En degenen die niet graag koken daar eet ik nooit.quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het valt me altijd op hoe geweldig het product aanbod in Britse Supermarkten is, echt, daar kan AH nog een puntje aan zuigen. Nu eten ik zelden of nooit bij britten thuis, maar heb het idee dat het bij tenminste een deel van de bevolking niet slecht moet zijn
Sluit me hierbij aan.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Volgens mij is dit een keiharde hoax, ik geloof er niets van. Dan had ze allang scheurbuik gehad.
Zit op moment aan korenwijn van zuidamquote:Op donderdag 26 januari 2012 23:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gelukkig zuip jij alleen maar azijn en verneukt daarbij bij iedereen een gezellige avond, dus dat compenseert het weer.
Ik ook, al vanaf mijn 2dequote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zit op moment aan korenwijn van zuidam
Tekort aan vitaminen is lang niet zo dodelijk als Nederlanders denken. Geloof me, ik heb in de VS gewoond en woon nu in het VK. Er zijn echt mensen die puur leven op fastfood, en zelfs de sla en tomaat van hun hamburger halen. Het is heel slecht voor de gezondheid, en dat is vaak aan die mensen te zien. Het leidt ook tot een lagere levensverwachting, maar het is niet direct dodelijk.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:38 schreef Moffol het volgende:
Dit is onwaar. Ze zou dan zo'n groot tekort aan vitaminen en andere stoffen hebben dat ze niet eens meer van haar plaats zou kunnen komen. Het zal wel weer uit een of andere onbetrouwbare Engelse tabloid komen.
Klopt, een paar van mijn Britse vrienden kunnen echt heel goed koken. Er is hier ook een enorme culinaire cultuur.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:01 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Ik eet wel vaak bij Britten thuis en degene die graag koken kunnen dat ook vaak goed. En degenen die niet graag koken daar eet ik nooit.
En Britse supermarkten. Waitrose
.
Dat mis ik hier idd... maar goed, trots zijn op je omgeving zit er niet echt in, hoewel het in de landelijkere omgeving (nog) wel gebeurt, want ik kon bij de C1000 in Westerbork gewoon Drentse eieren kopen, en dat vind ik mooi.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is in de UK een enorme beweging van lokaal geproduceerde levensmiddelen aan de gang, begrijp ik. Daar liggen ze echt 10 jaar voor op NL
Klopt, je hebt hier in London echt heel veel farmer's markets, met groenten, fruit, zuivel, vlees en meer van het platteland rondom London. Vrijwel altijd biologisch geteeld ook. Niet altijd even goedkoop,maar ik ga er graag heenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is in de UK een enorme beweging van lokaal geproduceerde levensmiddelen aan de gang, begrijp ik. Daar liggen ze echt 10 jaar voor op NL
waarschijnlijk niet, door de ketchup.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Volgens mij is dit een keiharde hoax, ik geloof er niets van. Dan had ze allang scheurbuik gehad.
Klopt, en niet alleen in de supermarkten. Engelse kennis van mij runt een deli/cafe waar ze lokaal geproduceerde preserven/azijn/kaas/brood/etc verkoopt. In een dorp en het schijnt als een trein te lopen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan wel, want de gevolgen zijn vaak lang niet zo direct merkbaar als je denkt. In de jaren negentig geloof ik was er ook zo'n geval in Nederland dat blind het ziekenhuis in ging. Jongen was een jaar of 14 en had vanaf zijn tweede alleen witbrood met rookworst gegeten. Het vitamine A-gebrek nekte hem toen pas als eerste (blindheid). Die is opgeknapt toen hij daar een flink shot van kreeg dus de schade was nog omkeerbaar ook. Speelde trouwens ook autisme in mee dat verhaal, dat kan ook voor rare eetgewoonten zorgen (geen rood voedsel want rood betekent gevaar, geen voedsel dat kraakt, geen klontjes).quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Serieus.. waarom zou iemand vanaf zijn/haar 2e levensjaar alleen maar kip nuggets eten? Dit kan niet, dit bestaat niet, dit is bullshit. En de meesten hier nog serieus geloven ook..
Ja, maar je kinderen een beetke discipline leren is hier in het VK geen hoge prioriteit. Als ze maar stil zijn zodat je verder kan met je cider of je vodka.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:12 schreef Bot13 het volgende:
Ik neem aan dat dat kind niet op 2-jarige leeftijd elke dag kip-nuggets is gaan halen, dus die moeder vind ik een beetje hypocriet door nu te stellen dat ze haar dochter al jaren probeert over te halen om er mee te stoppen. Ze heeft haar dochter er immers ook aan geholpen.
Nouja. Geen vitaminen binnenkrijgen is wel erg slecht voor je, maar het is erg lastig om helemaal niks binnen te krijgen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:38 schreef Viajero het volgende:
Tekort aan vitaminen is lang niet zo dodelijk als Nederlanders denken. Geloof me, ik heb in de VS gewoond en woon nu in het VK. Er zijn echt mensen die puur leven op fastfood, en zelfs de sla en tomaat van hun hamburger halen. Het is heel slecht voor de gezondheid, en dat is vaak aan die mensen te zien. Het leidt ook tot een lagere levensverwachting, maar het is niet direct dodelijk.
En hij kauwt die baked beans niet eens, maar slikt ze heel door. Vreemde eetgewoonten bestaan er soms..quote:Tom Bull, a 26-year-old IT consultant, seeks help from psychologist Felix Economakis and nutritionist Charlotte Watts to help free him from his addiction to chips, milk and baked beans. However, the experts find their task is not an easy one when they discover he suffers from panic attacks at the thought of incorporating new things into his staple diet
In aardappels (friet) zit vitamine c en wellicht ook in de nuggets, daar het als antioxidant wordt gebruiktquote:Op zaterdag 28 januari 2012 08:45 schreef pinine het volgende:
misschien krijgt ze met wat ze drinkt nog wat vitaminen binnen, vruchtensap of zo
En de sausjes niet vergeten, Heinz ketchup bijv.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In aardappels (friet) zit vitamine c en wellicht ook in de nuggets, daar het als antioxidant wordt gebruikt
Jep,quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En de sausjes niet vergeten, Heinz ketchup bijv.
Is dat serieus Pieteke? dus je kan eigenlijk alleen op ketchup leven?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep,
1 cup bevat het volgende van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid
Vitamin A 45% · Vitamin C 61%
Calcium 5% · Iron 7%
Ja, het is serieus, maar nee, je kan niet alleen op ketchup leven.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat serieus Pieteke? dus je kan eigenlijk alleen op ketchup leven?
Wat was dan in vredesnaam het dieet van de mensen die scheurbuik kregen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, het is serieus, maar nee, je kan niet alleen op ketchup leven.
Is het zo gek dat er wat voedingswaarde in Ketchup zit? Het wordt van tomaten gemaakt. Ik bedoel, zelfs in Rum zit vitamine c als je het uit suikerriet melasse maakt.
Verder is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine zeer overdreven, wist je dat de hoeveelheid vitamine c die in een kwart sinaasappel zit voldoende is iemand van scheurbuik ( het vloeibaar worden van vlees en organen door chronisch vitamine c gebrek) te genezen?
Tja, roggepap, scheepsbeschuit en pekelvlees vooral volgens mij.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Wat was dan in vredesnaam het dieet van de mensen die scheurbuik kregen?
Nee dat wist ik niet !quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, het is serieus, maar nee, je kan niet alleen op ketchup leven.
Is het zo gek dat er wat voedingswaarde in Ketchup zit? Het wordt van tomaten gemaakt. Ik bedoel, zelfs in Rum zit vitamine c als je het uit suikerriet melasse maakt.
Verder is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine zeer overdreven, wist je dat de hoeveelheid vitamine c die in een kwart sinaasappel zit voldoende is iemand van scheurbuik ( het vloeibaar worden van vlees en organen door chronisch vitamine c gebrek) te genezen?
1 cup is ook wel heel veelquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep,
1 cup bevat het volgende van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid
Vitamin A 45% · Vitamin C 61%
Calcium 5% · Iron 7%
Punt met die hoeveelheden die ze altijd aanraden is dat het zo schroomelijk overdreven wordt. 5 stuks fruit of porties groenten, dat haal ik echt zelden of nooit.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:48 schreef Individual het volgende:
Ketchup is de reden dat pizza een groente is in de US: http://www.dailymail.co.u(...)ed-tomato-paste.html
In de UK moet je volgens de regering 5 (verschillende) porties groenten eten voor een gezond dieet. Daar zou ketchup (volgens de VS) er 1 van zijn.
2 ons groente en 2 stuks fruit haal ik al bij lange na niet. En ik ben zelden ziekquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Punt met die hoeveelheden die ze altijd aanraden is dat het zo schroomelijk overdreven wordt. 5 stuks fruit of porties groenten, dat haal ik echt zelden of nooit.
Ik haalde dat bijna altijd wel (soms wat meer soms wat minder). Het is maar een klein beetje groente en vlees op een dag. Tegenwoordig zit ik op een speciaal dieet en eet ik tussen de 10 en 20 porties per dag.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Punt met die hoeveelheden die ze altijd aanraden is dat het zo schroomelijk overdreven wordt. 5 stuks fruit of porties groenten, dat haal ik echt zelden of nooit.
Laat wel zien dat toegeven geen goede oplossing is.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:25 schreef hugsy33 het volgende:
Ik denk dat een hoop ouders denken dat het vanzelf wel goed komt als het kind ouder word.
Ik deed zelf vroeger altijd heel moeilijk over "dingetjes" in de macaronisaus bv daar mochten geen stukjes in zitten. M'n moeder gooide mijn saus aan altijd ff door de blender maar ik kreeg wel dezelfde saus vol tomaten, paprika enzovoort binnen.
Ik ben er overheen gegroeid, mijn zusje (17) niet, die lust nog steeds maar 2 of 3 groenten en eet alle rijstgerechten ed met pindasaus
Nee, gewoon niet toegeven, er wordt gewoon gekookt en dat eet je, wil je het niet, dan eet je maar niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef hugsy33 het volgende:
Idd ik denk dat het meest succesvol nog is als je groenten die je kind niet lust ergens doordoen. Bijvoorbeeld door de macaroni oid (en dan niet door de blender
Had je een probleem met de smaak van de stukjes of de vorm van de stukjes zelf? Dat laatste kan ik me wel weer voorstellen, als je je een keer naar hebt verslikt ofzo.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef hugsy33 het volgende:
Idd ik denk dat het meest succesvol nog is als je groenten die je kind niet lust ergens doordoen. Bijvoorbeeld door de macaroni oid (en dan niet door de blender
Het begin is hier in elk geval! http://www.marqt.com/quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:43 schreef Pietverdriet het volgende:
nee echt de structuur, geen idee waarom.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:07 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Had je een probleem met de smaak van de stukjes of de vorm van de stukjes zelf? Dat laatste kan ik me wel weer voorstellen, als je je een keer naar hebt verslikt ofzo.
Alleen helpt dat ook niet altijd. Ik heb ook jarenlang alles moeten eten wat ik echt heel vies vind en het was bij de 100e keer nog net zo smerig als bij de 1e keer.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, gewoon niet toegeven, er wordt gewoon gekookt en dat eet je, wil je het niet, dan eet je maar niet.
En ook geen gesnoep
Je moe kon niet koken, had ik ook.quote:Op zondag 29 januari 2012 06:48 schreef Madame_Paon het volgende:
Ze ziet er wel moe uit ..
[..]
Alleen helpt dat ook niet altijd. Ik heb ook jarenlang alles moeten eten wat ik echt heel vies vind en het was bij de 100e keer nog net zo smerig als bij de 1e keer.
Wat lust je dan niet? Of wat eet je wel?quote:Op zondag 29 januari 2012 06:48 schreef Madame_Paon het volgende:
Ze ziet er wel moe uit ..
[..]
Alleen helpt dat ook niet altijd. Ik heb ook jarenlang alles moeten eten wat ik echt heel vies vind en het was bij de 100e keer nog net zo smerig als bij de 1e keer.
* meldtquote:Op zondag 29 januari 2012 08:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moe kon niet koken, had ik ook.
als ouder moet je gewoon het goede voorbeeld geven en zeker niet laten merken dat het normaal is dat je sommige dingen niet lust. het is ook een manier om aandacht te krijgen en dat heeft hij snel genoeg door.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
* meldt
Dan vroeg je "wat eten we vanavond?"
En dan was het antwoord "Lekker"
En dat was het potdorie nooit
Hoewel kinderen wel gewoon voorkeuren kunnen hebben, zelfs mijn dreumes van 14 maanden heeft iets tegen simpele groene boontjes, maar broccoli eet hij weer zonder problemen.
Boontjes verstopt in een indisch sausje vindt hij weer wel lekker
En snert, en allerlei andere dingen die ik blegh vind eet hij graag.
Manlief de pest in als jr iets niet lekker vindt wat ik ook niet lekker vind en een overwinnaarsgrijns als jr iets wel lekker vindt dat ik niet lekker vind.
Maar dat neemt niet weg dat hij (voorlopig) vrijwel alles eet.
Jep, maar week in week uit boontjes maken, want boontjes vond ma lekker. Toen ze eens bij mij at gaf ze commentaar dat ik de Asperges te dik schilde volgens haar, dat was zonde.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
* meldt
Dan vroeg je "wat eten we vanavond?"
En dan was het antwoord "Lekker"
En dat was het potdorie nooit
Mijn 20-jarige lust ook gewoon dingen die ik niet lust, en die heb ik nota bene alleen opgevoed, dus dat komt wel goed.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als ouder moet je gewoon het goede voorbeeld geven en zeker niet laten merken dat het normaal is dat je sommige dingen niet lust. het is ook een manier om aandacht te krijgen en dat heeft hij snel genoeg door.
Ja, en dat dus... mijn lief kan meer dan uitstekend koken, en als ze hier eens eten dan staat ze zich er nog mee te bemoeien in de keuken... En niet alleen ivm d'r eigen macrobiotische meuk omdat ze al 35 jaar nergens meer tegen kan, ook met het eten voor de restquote:Op zondag 29 januari 2012 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, maar week in week uit boontjes maken, want boontjes vond ma lekker. Toen ze eens bij mij at gaf ze commentaar dat ik de Asperges te dik schilde volgens haar, dat was zonde.
Toen ik haar vroeg wanneer zij ooit asperges had klaar gemaakt want ik kon me niet herinneren ze ooit thuis gegeten te hebben was ze beledigt.
Over de sla ging azijn met wat suiker, geen olie natuurlijk.
Als ik bij vrienden eet en ze hebben het er over dat hun kind slecht eet, dan verbaasd me dat meestal ook niets, ze kunnen niets smakelijks op tafel zetten.
Neem nog wat piet, je eet bijna niets, neee, ik heb last van mijn maag....
Belangrijk iddquote:Op zondag 29 januari 2012 09:49 schreef Leandra het volgende:
Maar het volgende huis heeft om te beginnen geen open keuken
quote:Op zondag 29 januari 2012 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Belangrijk idd
Bij onze huizenzoektocht was dat altijd een no go
Makelaar wilde dat niet begrijpen, de sukkel.
komt omdat het hip is. hip is niet altijd beter.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Belangrijk idd
Bij onze huizenzoektocht was dat altijd een no go
Makelaar wilde dat niet begrijpen, de sukkel.
LOL, ik zal maar niet voor je gaan kokenquote:Op zondag 29 januari 2012 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, maar week in week uit boontjes maken, want boontjes vond ma lekker. Toen ze eens bij mij at gaf ze commentaar dat ik de Asperges te dik schilde volgens haar, dat was zonde.
Toen ik haar vroeg wanneer zij ooit asperges had klaar gemaakt want ik kon me niet herinneren ze ooit thuis gegeten te hebben was ze beledigt.
Als ik bij vrienden eet en ze hebben het er over dat hun kind slecht eet, dan verbaasd me dat meestal ook niets, ze kunnen niets smakelijks op tafel zetten.
Neem nog wat piet, je eet bijna niets, neee, ik heb last van mijn maag....
Ideaal, en een bibliotheek, een huisbioscoop, een wijnkelder, een voorraadkelder, een hobbykelder, een grote berging op zolder...quote:Op zondag 29 januari 2012 10:05 schreef Leandra het volgende:
Gewoon een aparte woonkamer en eetkamer (die mogen wel aan elkaar gekoppeld zijn), een keuken en een bijkeuken.
Ooit 'ns een onderzoek gelezen dat (jonge) kinderen onbewust/van nature bittere en zure smaken ontwijken omdat ze dat associėren met giftig of bedorven. Vooral spruitjes zodat hierom hoog scoren.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |