In aardappels (friet) zit vitamine c en wellicht ook in de nuggets, daar het als antioxidant wordt gebruiktquote:Op zaterdag 28 januari 2012 08:45 schreef pinine het volgende:
misschien krijgt ze met wat ze drinkt nog wat vitaminen binnen, vruchtensap of zo
En de sausjes niet vergeten, Heinz ketchup bijv.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In aardappels (friet) zit vitamine c en wellicht ook in de nuggets, daar het als antioxidant wordt gebruikt
Jep,quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En de sausjes niet vergeten, Heinz ketchup bijv.
Is dat serieus Pieteke? dus je kan eigenlijk alleen op ketchup leven?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep,
1 cup bevat het volgende van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid
Vitamin A 45% · Vitamin C 61%
Calcium 5% · Iron 7%
Ja, het is serieus, maar nee, je kan niet alleen op ketchup leven.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat serieus Pieteke? dus je kan eigenlijk alleen op ketchup leven?
Wat was dan in vredesnaam het dieet van de mensen die scheurbuik kregen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, het is serieus, maar nee, je kan niet alleen op ketchup leven.
Is het zo gek dat er wat voedingswaarde in Ketchup zit? Het wordt van tomaten gemaakt. Ik bedoel, zelfs in Rum zit vitamine c als je het uit suikerriet melasse maakt.
Verder is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine zeer overdreven, wist je dat de hoeveelheid vitamine c die in een kwart sinaasappel zit voldoende is iemand van scheurbuik ( het vloeibaar worden van vlees en organen door chronisch vitamine c gebrek) te genezen?
Tja, roggepap, scheepsbeschuit en pekelvlees vooral volgens mij.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Wat was dan in vredesnaam het dieet van de mensen die scheurbuik kregen?
Nee dat wist ik niet !quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, het is serieus, maar nee, je kan niet alleen op ketchup leven.
Is het zo gek dat er wat voedingswaarde in Ketchup zit? Het wordt van tomaten gemaakt. Ik bedoel, zelfs in Rum zit vitamine c als je het uit suikerriet melasse maakt.
Verder is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine zeer overdreven, wist je dat de hoeveelheid vitamine c die in een kwart sinaasappel zit voldoende is iemand van scheurbuik ( het vloeibaar worden van vlees en organen door chronisch vitamine c gebrek) te genezen?
1 cup is ook wel heel veelquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep,
1 cup bevat het volgende van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid
Vitamin A 45% · Vitamin C 61%
Calcium 5% · Iron 7%
Punt met die hoeveelheden die ze altijd aanraden is dat het zo schroomelijk overdreven wordt. 5 stuks fruit of porties groenten, dat haal ik echt zelden of nooit.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:48 schreef Individual het volgende:
Ketchup is de reden dat pizza een groente is in de US: http://www.dailymail.co.u(...)ed-tomato-paste.html
In de UK moet je volgens de regering 5 (verschillende) porties groenten eten voor een gezond dieet. Daar zou ketchup (volgens de VS) er 1 van zijn.
2 ons groente en 2 stuks fruit haal ik al bij lange na niet. En ik ben zelden ziekquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Punt met die hoeveelheden die ze altijd aanraden is dat het zo schroomelijk overdreven wordt. 5 stuks fruit of porties groenten, dat haal ik echt zelden of nooit.
Ik haalde dat bijna altijd wel (soms wat meer soms wat minder). Het is maar een klein beetje groente en vlees op een dag. Tegenwoordig zit ik op een speciaal dieet en eet ik tussen de 10 en 20 porties per dag.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Punt met die hoeveelheden die ze altijd aanraden is dat het zo schroomelijk overdreven wordt. 5 stuks fruit of porties groenten, dat haal ik echt zelden of nooit.
Laat wel zien dat toegeven geen goede oplossing is.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:25 schreef hugsy33 het volgende:
Ik denk dat een hoop ouders denken dat het vanzelf wel goed komt als het kind ouder word.
Ik deed zelf vroeger altijd heel moeilijk over "dingetjes" in de macaronisaus bv daar mochten geen stukjes in zitten. M'n moeder gooide mijn saus aan altijd ff door de blender maar ik kreeg wel dezelfde saus vol tomaten, paprika enzovoort binnen.
Ik ben er overheen gegroeid, mijn zusje (17) niet, die lust nog steeds maar 2 of 3 groenten en eet alle rijstgerechten ed met pindasaus
Nee, gewoon niet toegeven, er wordt gewoon gekookt en dat eet je, wil je het niet, dan eet je maar niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef hugsy33 het volgende:
Idd ik denk dat het meest succesvol nog is als je groenten die je kind niet lust ergens doordoen. Bijvoorbeeld door de macaroni oid (en dan niet door de blender
Had je een probleem met de smaak van de stukjes of de vorm van de stukjes zelf? Dat laatste kan ik me wel weer voorstellen, als je je een keer naar hebt verslikt ofzo.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef hugsy33 het volgende:
Idd ik denk dat het meest succesvol nog is als je groenten die je kind niet lust ergens doordoen. Bijvoorbeeld door de macaroni oid (en dan niet door de blender
Het begin is hier in elk geval! http://www.marqt.com/quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is in de UK een enorme beweging van lokaal geproduceerde levensmiddelen aan de gang, begrijp ik. Daar liggen ze echt 10 jaar voor op NL
nee echt de structuur, geen idee waarom.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:07 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Had je een probleem met de smaak van de stukjes of de vorm van de stukjes zelf? Dat laatste kan ik me wel weer voorstellen, als je je een keer naar hebt verslikt ofzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |