abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107430518
Ja, maar ik denk dat er zeker ook o andere manieren kosten bespaard kunnen worden. Zoals jij al zegt, maar 1 embryo terugplaatsen, maar ook kritisch kijken naar de hoeveelheid medicatie die je meekrijgt en waar vaak een 1/4 ongebruikt wordt vernietigd. Maar goed, we zullen het gaan mee maken.
pi_107430555
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:15 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Dat maakt het juist zo lastig, poging 1 nog doen in 2012 met het risico dat je niet wordt geaccepteerd voor de AV verzekering als het zo ver komt of afwachten en hopen dat er een AV verzekering komt en je, ondanks voorgeschiedenis met icsi, wordt geaccepteerd.
Als ze dit gaan invoeren zal het zeker een klein half jaar van tevoren bekend zijn en er zijn vaak wel loopholes waarmee je tussentijds je AV kan aanpassen. Dus, wáárschijnlijk, als je het een beetje handig speelt kun je je pakket nog aanpassen voordat een eventuele medische selectie ingaat. (Al zijn verzekeraars vaak best coulant naar bestaande verzekerden bij dit soort wijzigingen)
pi_107430620
Ik heb nog een vraagje aan jullie! Ik ben na de jaarwisseling gestopt met snaaien en minder (en nu niet ) gaan drinken. Daardoor al 7 kilo afgevallen en als ik zo doorga blijf ik afvallen. Ik eet wel normale hoeveelheden, maar gewoon heel gezond.

In hoeverre zal in dit stadium gewichtsverlies slecht zijn?
pi_107430674
Niet ;) zolang je gewoon gezond eet en afvalt omdat je voorheen teveel at :P en nu gewoon normaal kan het geen kwaad!
pi_107430702
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:45 schreef Poezebeest het volgende:
Ja, maar ik denk dat er zeker ook o andere manieren kosten bespaard kunnen worden. Zoals jij al zegt, maar 1 embryo terugplaatsen, maar ook kritisch kijken naar de hoeveelheid medicatie die je meekrijgt en waar vaak een 1/4 ongebruikt wordt vernietigd. Maar goed, we zullen het gaan mee maken.
Wow, hier verschiet ik van. 1/4 ongebruikt vernietigen? :o Hoe gaat dat dan? Krijgen jullie bij de start van een hormoonbehandeling direct een stapel hormonen mee naar huis?
pi_107430742
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:54 schreef Gerberaatje het volgende:
Niet ;) zolang je gewoon gezond eet en afvalt omdat je voorheen teveel at :P en nu gewoon normaal kan het geen kwaad!
Ja ik overat me behoorlijk :D Maar mooi, want het voelt juist zo vreselijk goed.
pi_107430745
Yup, ze geven mee wat ze schatten dat je nodig hebt. Nu was ik altijd dramatisch te stimuleren, dus halverwege kreeg ik nóg een recept voor nóg een flink pak hormonen.

Nu heb ik uiteindelijk met mijn 'overschot' aan meds een dame kunnen helpen die al ver voorbij de 3 ivf pogingen zat en toevallig dezelfde hormonen gebruikte als ik, maar zelf alle pogingen nu moest betalen. Dus mijne zijn nog 'goed' gebruikt. Maar anders kun je het terug brengen naar de apotheek.

In hoeverre ze dit vernietigen of toch opnieuw gebruiken weet ik niet. Bij mijn kliniek kon ik het eventueel ook inleveren en zij zouden het dan ook gaan gebruiken voor mensen die al voorbij de betaalde pogingen zitten...
pi_107430764
Volgens mij moet een apotheek de boel vernietigen, ze kunnen nooit weten of jij het goed bewaard hebt en dus nooit de kwaliteit garanderen.
pi_107431800
Wel een groot verschil dan met de werkwijze in Jette. Daar stond ik meermaals per week in de ziekenhuisapotheek om nog een paar dosissen extra te krijgen (wel altijd na een controle dus ik moest er niet extra voor gaan).
pi_107432143
Ik heb de afgelopen 3 pogingen veel gevogeld, alles bewaard, steeds eerst het oudste opgemaakt en ik heb nu denk ik genoeg medicatie liggen voor -zelf te betalen- IVF poging 4.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_107433871
Ik werd gister op het matje geroepen door mijn werkgever omdat ik de dag van de punctie als ziekuren in de agenda had gezet.
Aangezien het "mijn eigen keus" :X is moest ik maar een vrije dag nemen.
Hebben jullie ook van die geweldig meelevende werkgevers? En hoe ga je daarmee om?
pi_107434030
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:11 schreef Kolonia het volgende:
Ik werd gister op het matje geroepen door mijn werkgever omdat ik de dag van de punctie als ziekuren in de agenda had gezet.
Aangezien het "mijn eigen keus" :X is moest ik maar een vrije dag nemen.
Hebben jullie ook van die geweldig meelevende werkgevers? En hoe ga je daarmee om?
Ik heb wel een geweldig meelevende werkgever maar het komt niet in me op om voor de onderzoeken/punctie/etc ziekte uren op te geven. Werk er omheen of neem vrij. Overigens ben ik nu wel ziek thuis maar dat komt omdat ik de miskraam niet op het werk wilde doormaken (godzijdank dat ik thuis was) en omdat ik nu behoorlijk slap ben van al het bloedverlies.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_107434114
Ik werk er ook omheen of neem verlof op.
pi_107434198
:'( Bianca :*

Kolonia, ik ben gezegend met een heel flexibele baas en kan komen gaan wanneer ik wil. Ik plan mijn afspraken altijd wel begin van de ochtend of eind van de middag (voor de echo's dan he, voor zover te plannen), maar het kost inderdaad veel tijd. Ik vind eigenlijk dat het onder doktersbezoek valt en dat je daar geen uren voor op hoeft te nemen.
Edit: ik werk maar 24 uur
Met een meidenkwartet
pi_107434267
Bianca :*

Ik werk overigens wel parttime, dus ik heb ook ruimte om te schuiven met mijn uren.
pi_107434300
Hoe werk je om een punctie heen dan?
Ga je met je verdoofde hoofd in de auto zitten?
pi_107434327
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:23 schreef Kolonia het volgende:
Hoe werk je om een punctie heen dan?
Ga je met je verdoofde hoofd in de auto zitten?
Geen punctie bij mij want IUI, maar op zo'n moment zou ik mijn dagen kunnen wisselen. (nou heb ik wel een heel erg flexibele baan hoor)
pi_107434346
Ik werkte er vroeger omheen of nam overuren/vakantie op. Ik vind persoonlijk niet dat het onder ziekteverlof valt. Toen ik zwanger was, heb ik ook nooit mijn controles opgenomen als ziekteverlof (terwijl dat wel zou mogen)

Wat een punctie betreft, zou ik de hele dag verlof nemen of op andere dagen langer werken.
pi_107434382
Aan de andere kant, als ik geen flexibele baan had en als gevolg van een punctie de rest van de dag niet meer kon werken zou ik me misschien voor dat stukje wel ziek melden.
pi_107434584
Ik kan geen dagen wisselen want ik werk fulltime.
Nemen jullie ook verlof op als je naar de tandarts gaat? Dat is namelijk ook geen medische noodzaak.
pi_107434630
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:32 schreef Kolonia het volgende:
Ik kan geen dagen wisselen want ik werk fulltime.
Als je ook geen keuze hebt om op andere dagen langer door te gaan heb je weinig keus lijkt me. Dan heeft de werkgever gewoon even pech.
pi_107434789
Ik schrijf mooi ziekte uren als ik geen afspraak buiten werktijd kan maken :)
gelukkig is mijn werkgever erg flexibel :)

Vind het niet echt een keus de medische molen die we in "moeten"
Als ik met sporten m'n val en m'n arm breek hoef ik daar toch ook geen vrij voor te nemen omdat het mijn keus is dat ik sport... :?

Probeer natuurlijk wel zoveel mogelijk buiten werktijd alles te regelen, maar dat gaat helaas niet altijd. Als ik weer zwanger ben zal ik elke 2 weken voor controle moeten komen in het ziekenhuis, kan me niet voorstellen dat dit altijd buiten werktijden kan, maar ga er ook zeker geen vrij voor nemen...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_107434812
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
Als je ook geen keuze hebt om op andere dagen langer door te gaan heb je weinig keus lijkt me. Dan heeft de werkgever gewoon even pech.
Nee, dat ook niet.
Thuiswerken heb ik op de vrije dag na mijn punctie wel gedaan, maar de baas gelooft niet in thuiswerken dus die dag blijft gewoon als vrije dag staan.
pi_107434913
Ik heb altijd zat overuren dat ik altijd een compensatiedag kon opnemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_107435029
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:38 schreef klumsy het volgende:
Vind het niet echt een keus de medische molen die we in "moeten"
Dat kan een werkgever wmb ook niet maken om dat te zeggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:39 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Nee, dat ook niet.
Thuiswerken heb ik op de vrije dag na mijn punctie wel gedaan, maar de baas gelooft niet in thuiswerken dus die dag blijft gewoon als vrije dag staan.
Hoezo gelooft hij niet in thuiswerken _O- Dat is toch de ideale oplossing? |:(
Werk je bij een klein bedrijf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')