Stuiteren is helemaal toegestaanquote:Op zondag 29 januari 2012 21:37 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik even... ik baal zo van mezelf.
Ik stel alles uit... zomervakantie boeken? Nee, misschien ben ik dan wel zwanger.
Nieuwe kleren kopen? Neuh, misschien ben ik wel snel zwanger (en dan zien we na 9 maanden wel)
Etc.
Ik ben enorm hormonaal en niet in staat tot het maken van beslissingen. Terwijl ik daar normaal gesproken echt totaal geen moeite mee heb.
//einde geklaag
quote:Op zondag 29 januari 2012 21:37 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik even... ik baal zo van mezelf.
Ik stel alles uit... zomervakantie boeken? Nee, misschien ben ik dan wel zwanger.
Nieuwe kleren kopen? Neuh, misschien ben ik wel snel zwanger (en dan zien we na 9 maanden wel)
Etc.
Ik ben enorm hormonaal en niet in staat tot het maken van beslissingen. Terwijl ik daar normaal gesproken echt totaal geen moeite mee heb.
//einde geklaag
Nee natuurlijk zit het niet in je voeten.... Maar lees maar eens over warme voeten -> warme baarmoeder..quote:Op maandag 30 januari 2012 11:56 schreef Sorbootje het volgende:
Haha dat embryo zit niet in m'n voeten hoor! Dacht zaterdag wel even dat het misschien in m'n knie gezakt was. Had ineens een dikke knie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 januari 2012 17:27 schreef Poezebeest het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik mijn hersenspinsels kwijt moet, dus zet ik het hier even neer. Wel even onder spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 januari 2012 17:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 januari 2012 17:32 schreef Poezebeest het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 januari 2012 17:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]Knap dat je zo positief bent! En die panic attack heeft iedereen wel eens. Ik was ook steeds heel positief en het hele traject heb ik ook op mijn sloffen doorlopen. Waarschijnlijk zit ik nu even in die panic attack. En je hebt een punt wat betreft AV, hoop dat het zo gaat zijn of dat ik zo hard ga rammelen dat ik toch nog dit jaar aan de slag wilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, ik word draagmoederquote:Op maandag 30 januari 2012 16:54 schreef Jose81 het volgende:
Sorbo wat fijn dat het goed is gegaan... maarre... ik heb nog wel een vraagje... ik ben niet zo heel vaak meer op Fok te vinden... en ik snap niet helemaal wat je schoonzus ermee te maken heeft... of word je draagmoeder ofzo? Sorry... voel me een beetje dom nu...![]()
Dat maakt het juist zo lastig, poging 1 nog doen in 2012 met het risico dat je niet wordt geaccepteerd voor de AV verzekering als het zo ver komt of afwachten en hopen dat er een AV verzekering komt en je, ondanks voorgeschiedenis met icsi, wordt geaccepteerd. Wellicht doe ik moeilijk om niks, maar het voelt zo raar. En wat jij zegt Gerberaatje, alsof ik kies voor ivf, zou ook het liefst mijn kind op de keukentafel verwekken, maar helaas zal de kans dat het zo lukt nihil zijnquote:Op maandag 30 januari 2012 19:28 schreef Gerberaatje het volgende:
Aantal jaar terug, toen ik startte, was het zo dat de eerste poging niet meer vergoed werd vanuit de basis verzekering (met het idee dat mensen dan minder snel aan een ivf zouden beginnenalsof het zo simpel is dat mensen 'zomaar' een ivf-je doen) enfin, die werd wél vergoed uit de aanvullende verzekering.
Ik verwacht dat het nu ook zo zal zijn dat ivf 2 en 3 uit de aanvullende verzekering vergoed zal gaan worden. Dus wat dat betreft zal het wel 'loslopen'. Neemt niet weg dat er dan weer gezeur qua acceptatie zal kunnen gaan komen, dat is dan de keerzijde...
Als ze dit gaan invoeren zal het zeker een klein half jaar van tevoren bekend zijn en er zijn vaak wel loopholes waarmee je tussentijds je AV kan aanpassen. Dus, wáárschijnlijk, als je het een beetje handig speelt kun je je pakket nog aanpassen voordat een eventuele medische selectie ingaat. (Al zijn verzekeraars vaak best coulant naar bestaande verzekerden bij dit soort wijzigingen)quote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:15 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Dat maakt het juist zo lastig, poging 1 nog doen in 2012 met het risico dat je niet wordt geaccepteerd voor de AV verzekering als het zo ver komt of afwachten en hopen dat er een AV verzekering komt en je, ondanks voorgeschiedenis met icsi, wordt geaccepteerd.
Wow, hier verschiet ik van. 1/4 ongebruikt vernietigen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:45 schreef Poezebeest het volgende:
Ja, maar ik denk dat er zeker ook o andere manieren kosten bespaard kunnen worden. Zoals jij al zegt, maar 1 embryo terugplaatsen, maar ook kritisch kijken naar de hoeveelheid medicatie die je meekrijgt en waar vaak een 1/4 ongebruikt wordt vernietigd. Maar goed, we zullen het gaan mee maken.
Ja ik overat me behoorlijkquote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:54 schreef Gerberaatje het volgende:
Nietzolang je gewoon gezond eet en afvalt omdat je voorheen teveel at
en nu gewoon normaal kan het geen kwaad!
Ik heb wel een geweldig meelevende werkgever maar het komt niet in me op om voor de onderzoeken/punctie/etc ziekte uren op te geven. Werk er omheen of neem vrij. Overigens ben ik nu wel ziek thuis maar dat komt omdat ik de miskraam niet op het werk wilde doormaken (godzijdank dat ik thuis was) en omdat ik nu behoorlijk slap ben van al het bloedverlies.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:11 schreef Kolonia het volgende:
Ik werd gister op het matje geroepen door mijn werkgever omdat ik de dag van de punctie als ziekuren in de agenda had gezet.
Aangezien het "mijn eigen keus"is moest ik maar een vrije dag nemen.
Hebben jullie ook van die geweldig meelevende werkgevers? En hoe ga je daarmee om?
Geen punctie bij mij want IUI, maar op zo'n moment zou ik mijn dagen kunnen wisselen. (nou heb ik wel een heel erg flexibele baan hoor)quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:23 schreef Kolonia het volgende:
Hoe werk je om een punctie heen dan?
Ga je met je verdoofde hoofd in de auto zitten?
Als je ook geen keuze hebt om op andere dagen langer door te gaan heb je weinig keus lijkt me. Dan heeft de werkgever gewoon even pech.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:32 schreef Kolonia het volgende:
Ik kan geen dagen wisselen want ik werk fulltime.
Nee, dat ook niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
Als je ook geen keuze hebt om op andere dagen langer door te gaan heb je weinig keus lijkt me. Dan heeft de werkgever gewoon even pech.
Dat kan een werkgever wmb ook niet maken om dat te zeggen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:38 schreef klumsy het volgende:
Vind het niet echt een keus de medische molen die we in "moeten"
Hoezo gelooft hij niet in thuiswerkenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:39 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Nee, dat ook niet.
Thuiswerken heb ik op de vrije dag na mijn punctie wel gedaan, maar de baas gelooft niet in thuiswerken dus die dag blijft gewoon als vrije dag staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |