abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2012 @ 21:31:11 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_107378116
Oeh spannend Kolonia, wanneer is je 'eigen' NOD of hou je die ff voor jezelf? En voel je je nog goed?

Vroeg me ook af hoe het met Bianca is, is er al iets op gang gekomen? En zoniet, moet je dan gecuretteerd worden? Vind het zo naar voor je :*
pi_107378549
Mag ik even... ik baal zo van mezelf.
Ik stel alles uit... zomervakantie boeken? Nee, misschien ben ik dan wel zwanger.
Nieuwe kleren kopen? Neuh, misschien ben ik wel snel zwanger (en dan zien we na 9 maanden wel)
Etc.
Ik ben enorm hormonaal en niet in staat tot het maken van beslissingen. Terwijl ik daar normaal gesproken echt totaal geen moeite mee heb.
//einde geklaag
Met een meidenkwartet
  zondag 29 januari 2012 @ 21:51:12 #53
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_107379436
Cathmar :* stomme hormonen :X
Be happy with the little things in life
pi_107379948
Stomme vragen bestaan niet DaD!
Het is zoals Ophelia zegt, met de toevoeging dat Utrogestan je menstruatie kan tegenhouden en je dus nog niets weet. :')

D-day is donderdag.

@Cathmar: wat betreft kleren kopen: met het oog op een mogelijke zwangerschap loop ik inmiddels al drie jaar rond in tunieken e.d., de eersten beginnen al te slijten.
pi_107380260
@DV: wanneer ga je nu weer aan de Lucrin?
Mocht je er weer zoveel last van hebben gaat het vast makkelijker nu je doel dichtbij is. :*
  zondag 29 januari 2012 @ 22:12:47 #56
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_107380793
Ik ben nog steeds aan de lucrin. Tot nu toe een iedere maand een depot gehad, vanaf volgende maand een 3 maands depot. Maar door de datum is het wel "dragelijk" ik weet waar ik het voor doe

Dat met kleren en plannen heb ik ook een tijd gehad, maar ondertussen probeer ik gewoon maar te genieten van het nu enzo. Dus shop untill you drop en plannen we gewoon vakantie. Annuleren kan altijd nog.

Voor alle meiden die het nodig hebben even een dikke knuffel :*
pi_107381967
DV ik kan me voorstellen dat het hebben van een datum een hoop "rust" geeft :Y

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:37 schreef Cathmar het volgende:
Ik stel alles uit... zomervakantie boeken? Nee, misschien ben ik dan wel zwanger.
Nieuwe kleren kopen? Neuh, misschien ben ik wel snel zwanger (en dan zien we na 9 maanden wel)
Etc.
Ik ben enorm hormonaal en niet in staat tot het maken van beslissingen. Terwijl ik daar normaal gesproken echt totaal geen moeite mee heb.
//einde geklaag
Stuiteren is helemaal toegestaan ;) :*

Ik heb juist het tegenovergestelde, ik voel veel minder dan de vorige keer en ik heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in.
pi_107392220
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:37 schreef Cathmar het volgende:
Etc.
//einde geklaag
:* Gewoon omdat het zo herkenbaar is
pi_107393520
Pupo hier :D
pi_107393680
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:09 schreef Sorbootje het volgende:
*O*
Met een meidenkwartet
  maandag 30 januari 2012 @ 11:22:14 #61
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_107395197
*O* en nu lekker broeden Sorbo
pi_107395709
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:09 schreef Sorbootje het volgende:
*O* Warme sokken aan doen hè!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_107395986
Haha dat embryo zit niet in m'n voeten hoor! Dacht zaterdag wel even dat het misschien in m'n knie gezakt was. Had ineens een dikke knie :P
pi_107398330
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:56 schreef Sorbootje het volgende:
Haha dat embryo zit niet in m'n voeten hoor! Dacht zaterdag wel even dat het misschien in m'n knie gezakt was. Had ineens een dikke knie :P
Nee natuurlijk zit het niet in je voeten.... Maar lees maar eens over warme voeten -> warme baarmoeder..
pi_107399305
Nou da's dan nog wel een opgaaf met dit weer!

Om nog even terug te komen op vrijdag. Eén embryo heeft t ontdooien niet overleefd, was een 4-cellig exemplaar. 't Embryo dat nu is teruggeplaatst is een 6-cellige en de eerste twee maanden geleden was ook 4-cellig.

Normaal gesproken vriezen ze die niet eens in, maar vanwege de ziekte en bestraling van mijn schoonzus hebben ze alles ingevroren. Hierna nu 1 6-cellige en twee van acht.
pi_107406171
Sorbo wat fijn dat het goed is gegaan... maarre... ik heb nog wel een vraagje... ik ben niet zo heel vaak meer op Fok te vinden... en ik snap niet helemaal wat je schoonzus ermee te maken heeft... of word je draagmoeder ofzo? Sorry... voel me een beetje dom nu... :@
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_107407374
DV; fijn dat je een datum hebt om naar toe te leven!

Sorbo; PUPO *O*

Kolonia; het is al bijna donderdag, spannend! Ik duim heel hard voor je :*

Ik weet niet zo goed waar ik mijn hersenspinsels kwijt moet, dus zet ik het hier even neer. Wel even onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107407463
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:27 schreef Poezebeest het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik mijn hersenspinsels kwijt moet, dus zet ik het hier even neer. Wel even onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*

SPOILER
pi_107407564
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

:*

SPOILER
SPOILER
pi_107407789
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:32 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_107408008
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

SPOILER
Knap dat je zo positief bent! En die panic attack heeft iedereen wel eens. Ik was ook steeds heel positief en het hele traject heb ik ook op mijn sloffen doorlopen. Waarschijnlijk zit ik nu even in die panic attack. En je hebt een punt wat betreft AV, hoop dat het zo gaat zijn of dat ik zo hard ga rammelen dat ik toch nog dit jaar aan de slag wil :')
pi_107411697
Aantal jaar terug, toen ik startte, was het zo dat de eerste poging niet meer vergoed werd vanuit de basis verzekering (met het idee dat mensen dan minder snel aan een ivf zouden beginnen :') alsof het zo simpel is dat mensen 'zomaar' een ivf-je doen) enfin, die werd wél vergoed uit de aanvullende verzekering.

Ik verwacht dat het nu ook zo zal zijn dat ivf 2 en 3 uit de aanvullende verzekering vergoed zal gaan worden. Dus wat dat betreft zal het wel 'loslopen'. Neemt niet weg dat er dan weer gezeur qua acceptatie zal kunnen gaan komen, dat is dan de keerzijde...
pi_107430085
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:54 schreef Jose81 het volgende:
Sorbo wat fijn dat het goed is gegaan... maarre... ik heb nog wel een vraagje... ik ben niet zo heel vaak meer op Fok te vinden... en ik snap niet helemaal wat je schoonzus ermee te maken heeft... of word je draagmoeder ofzo? Sorry... voel me een beetje dom nu... :@
Ja, ik word draagmoeder :) En jij kunt er toch niks aan doen dat je dat niet weet? Niks doms aan!
pi_107430164
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:28 schreef Gerberaatje het volgende:
Aantal jaar terug, toen ik startte, was het zo dat de eerste poging niet meer vergoed werd vanuit de basis verzekering (met het idee dat mensen dan minder snel aan een ivf zouden beginnen :') alsof het zo simpel is dat mensen 'zomaar' een ivf-je doen) enfin, die werd wél vergoed uit de aanvullende verzekering.

Ik verwacht dat het nu ook zo zal zijn dat ivf 2 en 3 uit de aanvullende verzekering vergoed zal gaan worden. Dus wat dat betreft zal het wel 'loslopen'. Neemt niet weg dat er dan weer gezeur qua acceptatie zal kunnen gaan komen, dat is dan de keerzijde...
Dat maakt het juist zo lastig, poging 1 nog doen in 2012 met het risico dat je niet wordt geaccepteerd voor de AV verzekering als het zo ver komt of afwachten en hopen dat er een AV verzekering komt en je, ondanks voorgeschiedenis met icsi, wordt geaccepteerd. Wellicht doe ik moeilijk om niks, maar het voelt zo raar. En wat jij zegt Gerberaatje, alsof ik kies voor ivf, zou ook het liefst mijn kind op de keukentafel verwekken, maar helaas zal de kans dat het zo lukt nihil zijn :')
pi_107430440
Precies.. dat is ook het kromme en imo oneerlijke...

Ik denk dat het uiteindelijk wel zal 'loslopen'... maar dat er weer zo moeilijk moet worden gedaan..

Misschien kunnen ze eens kijken naar meer structurele oplossingen. Bijvoorbeeld wel méér ivf-en vergoeden, maar met maximaal 1 embryo teruggeplaatst.. De slagingskansen worden steeds beter, en door minder embryo's terug te plaatsen wordt de kans op meerlingen en daarmee vroeggeboortes en daarmee mee méér hoge kosten ook gelijk minder. Als ze nou eens goed onderzochten wat dát kost en hoe dat tegen elkaar opweegt.. Meer ivf-en vergoeden neemt daarbij ook een hoop druk weg, wat misschien ook wel invloed kan hebben.

Blijft lastig...
pi_107430518
Ja, maar ik denk dat er zeker ook o andere manieren kosten bespaard kunnen worden. Zoals jij al zegt, maar 1 embryo terugplaatsen, maar ook kritisch kijken naar de hoeveelheid medicatie die je meekrijgt en waar vaak een 1/4 ongebruikt wordt vernietigd. Maar goed, we zullen het gaan mee maken.
pi_107430555
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:15 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Dat maakt het juist zo lastig, poging 1 nog doen in 2012 met het risico dat je niet wordt geaccepteerd voor de AV verzekering als het zo ver komt of afwachten en hopen dat er een AV verzekering komt en je, ondanks voorgeschiedenis met icsi, wordt geaccepteerd.
Als ze dit gaan invoeren zal het zeker een klein half jaar van tevoren bekend zijn en er zijn vaak wel loopholes waarmee je tussentijds je AV kan aanpassen. Dus, wáárschijnlijk, als je het een beetje handig speelt kun je je pakket nog aanpassen voordat een eventuele medische selectie ingaat. (Al zijn verzekeraars vaak best coulant naar bestaande verzekerden bij dit soort wijzigingen)
pi_107430620
Ik heb nog een vraagje aan jullie! Ik ben na de jaarwisseling gestopt met snaaien en minder (en nu niet ) gaan drinken. Daardoor al 7 kilo afgevallen en als ik zo doorga blijf ik afvallen. Ik eet wel normale hoeveelheden, maar gewoon heel gezond.

In hoeverre zal in dit stadium gewichtsverlies slecht zijn?
pi_107430674
Niet ;) zolang je gewoon gezond eet en afvalt omdat je voorheen teveel at :P en nu gewoon normaal kan het geen kwaad!
pi_107430702
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:45 schreef Poezebeest het volgende:
Ja, maar ik denk dat er zeker ook o andere manieren kosten bespaard kunnen worden. Zoals jij al zegt, maar 1 embryo terugplaatsen, maar ook kritisch kijken naar de hoeveelheid medicatie die je meekrijgt en waar vaak een 1/4 ongebruikt wordt vernietigd. Maar goed, we zullen het gaan mee maken.
Wow, hier verschiet ik van. 1/4 ongebruikt vernietigen? :o Hoe gaat dat dan? Krijgen jullie bij de start van een hormoonbehandeling direct een stapel hormonen mee naar huis?
pi_107430742
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:54 schreef Gerberaatje het volgende:
Niet ;) zolang je gewoon gezond eet en afvalt omdat je voorheen teveel at :P en nu gewoon normaal kan het geen kwaad!
Ja ik overat me behoorlijk :D Maar mooi, want het voelt juist zo vreselijk goed.
pi_107430745
Yup, ze geven mee wat ze schatten dat je nodig hebt. Nu was ik altijd dramatisch te stimuleren, dus halverwege kreeg ik nóg een recept voor nóg een flink pak hormonen.

Nu heb ik uiteindelijk met mijn 'overschot' aan meds een dame kunnen helpen die al ver voorbij de 3 ivf pogingen zat en toevallig dezelfde hormonen gebruikte als ik, maar zelf alle pogingen nu moest betalen. Dus mijne zijn nog 'goed' gebruikt. Maar anders kun je het terug brengen naar de apotheek.

In hoeverre ze dit vernietigen of toch opnieuw gebruiken weet ik niet. Bij mijn kliniek kon ik het eventueel ook inleveren en zij zouden het dan ook gaan gebruiken voor mensen die al voorbij de betaalde pogingen zitten...
pi_107430764
Volgens mij moet een apotheek de boel vernietigen, ze kunnen nooit weten of jij het goed bewaard hebt en dus nooit de kwaliteit garanderen.
pi_107431800
Wel een groot verschil dan met de werkwijze in Jette. Daar stond ik meermaals per week in de ziekenhuisapotheek om nog een paar dosissen extra te krijgen (wel altijd na een controle dus ik moest er niet extra voor gaan).
pi_107432143
Ik heb de afgelopen 3 pogingen veel gevogeld, alles bewaard, steeds eerst het oudste opgemaakt en ik heb nu denk ik genoeg medicatie liggen voor -zelf te betalen- IVF poging 4.
pi_107433871
Ik werd gister op het matje geroepen door mijn werkgever omdat ik de dag van de punctie als ziekuren in de agenda had gezet.
Aangezien het "mijn eigen keus" :X is moest ik maar een vrije dag nemen.
Hebben jullie ook van die geweldig meelevende werkgevers? En hoe ga je daarmee om?
pi_107434030
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:11 schreef Kolonia het volgende:
Ik werd gister op het matje geroepen door mijn werkgever omdat ik de dag van de punctie als ziekuren in de agenda had gezet.
Aangezien het "mijn eigen keus" :X is moest ik maar een vrije dag nemen.
Hebben jullie ook van die geweldig meelevende werkgevers? En hoe ga je daarmee om?
Ik heb wel een geweldig meelevende werkgever maar het komt niet in me op om voor de onderzoeken/punctie/etc ziekte uren op te geven. Werk er omheen of neem vrij. Overigens ben ik nu wel ziek thuis maar dat komt omdat ik de miskraam niet op het werk wilde doormaken (godzijdank dat ik thuis was) en omdat ik nu behoorlijk slap ben van al het bloedverlies.
pi_107434114
Ik werk er ook omheen of neem verlof op.
pi_107434198
:'( Bianca :*

Kolonia, ik ben gezegend met een heel flexibele baas en kan komen gaan wanneer ik wil. Ik plan mijn afspraken altijd wel begin van de ochtend of eind van de middag (voor de echo's dan he, voor zover te plannen), maar het kost inderdaad veel tijd. Ik vind eigenlijk dat het onder doktersbezoek valt en dat je daar geen uren voor op hoeft te nemen.
Edit: ik werk maar 24 uur
Met een meidenkwartet
pi_107434267
Bianca :*

Ik werk overigens wel parttime, dus ik heb ook ruimte om te schuiven met mijn uren.
pi_107434300
Hoe werk je om een punctie heen dan?
Ga je met je verdoofde hoofd in de auto zitten?
pi_107434327
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:23 schreef Kolonia het volgende:
Hoe werk je om een punctie heen dan?
Ga je met je verdoofde hoofd in de auto zitten?
Geen punctie bij mij want IUI, maar op zo'n moment zou ik mijn dagen kunnen wisselen. (nou heb ik wel een heel erg flexibele baan hoor)
pi_107434346
Ik werkte er vroeger omheen of nam overuren/vakantie op. Ik vind persoonlijk niet dat het onder ziekteverlof valt. Toen ik zwanger was, heb ik ook nooit mijn controles opgenomen als ziekteverlof (terwijl dat wel zou mogen)

Wat een punctie betreft, zou ik de hele dag verlof nemen of op andere dagen langer werken.
pi_107434382
Aan de andere kant, als ik geen flexibele baan had en als gevolg van een punctie de rest van de dag niet meer kon werken zou ik me misschien voor dat stukje wel ziek melden.
pi_107434584
Ik kan geen dagen wisselen want ik werk fulltime.
Nemen jullie ook verlof op als je naar de tandarts gaat? Dat is namelijk ook geen medische noodzaak.
pi_107434630
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:32 schreef Kolonia het volgende:
Ik kan geen dagen wisselen want ik werk fulltime.
Als je ook geen keuze hebt om op andere dagen langer door te gaan heb je weinig keus lijkt me. Dan heeft de werkgever gewoon even pech.
pi_107434789
Ik schrijf mooi ziekte uren als ik geen afspraak buiten werktijd kan maken :)
gelukkig is mijn werkgever erg flexibel :)

Vind het niet echt een keus de medische molen die we in "moeten"
Als ik met sporten m'n val en m'n arm breek hoef ik daar toch ook geen vrij voor te nemen omdat het mijn keus is dat ik sport... :?

Probeer natuurlijk wel zoveel mogelijk buiten werktijd alles te regelen, maar dat gaat helaas niet altijd. Als ik weer zwanger ben zal ik elke 2 weken voor controle moeten komen in het ziekenhuis, kan me niet voorstellen dat dit altijd buiten werktijden kan, maar ga er ook zeker geen vrij voor nemen...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_107434812
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
Als je ook geen keuze hebt om op andere dagen langer door te gaan heb je weinig keus lijkt me. Dan heeft de werkgever gewoon even pech.
Nee, dat ook niet.
Thuiswerken heb ik op de vrije dag na mijn punctie wel gedaan, maar de baas gelooft niet in thuiswerken dus die dag blijft gewoon als vrije dag staan.
pi_107434913
Ik heb altijd zat overuren dat ik altijd een compensatiedag kon opnemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_107435029
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:38 schreef klumsy het volgende:
Vind het niet echt een keus de medische molen die we in "moeten"
Dat kan een werkgever wmb ook niet maken om dat te zeggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:39 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Nee, dat ook niet.
Thuiswerken heb ik op de vrije dag na mijn punctie wel gedaan, maar de baas gelooft niet in thuiswerken dus die dag blijft gewoon als vrije dag staan.
Hoezo gelooft hij niet in thuiswerken _O- Dat is toch de ideale oplossing? |:(
Werk je bij een klein bedrijf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')